ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Video-Foto Galéria - Môj splnený sen o Nórsku - Nordkapp

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Môj splnený sen o Nórsku - Nordkapp

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 72.

24.07.2015 - Pepe147

Nórsko

24.07.2015 - Pepe147

cesta pred Nordkappom

24.07.2015 - Pepe147

Lofoty

24.07.2015 - Pepe147

Lofoty

24.07.2015 - Pepe147

trajekt z Bodo

24.07.2015 - Pepe147

pokus o kúpanie v rieke

24.07.2015 - Pepe147

sušenie vecí po daždi

24.07.2015 - Pepe147

DSCF0248

24.07.2015 - Pepe147

DSCF0237

24.07.2015 - Pepe147

DSCF0227

24.07.2015 - Pepe147

DSCF0223

24.07.2015 - Pepe147

DSCF0189

24.07.2015 - Pepe147

DSCF0163

22.07.2015 - Pepe147

Pláž na poloostrove Kos

22.07.2015 - Pepe147

poloostrov Kos

22.07.2015 - Pepe147

hora Krížov

22.07.2015 - Pepe147

hora Krížov

22.07.2015 - Pepe147

Riga

22.07.2015 - Pepe147

Poloostrov Kos

22.07.2015 - Pepe147

Tallin

22.07.2015 - Pepe147

Peťo, Slákošpaniel Kamil, Janko

22.07.2015 - Pepe147

Aktuálna teplota na pol. kruhu Fínsko (Santaland)

22.07.2015 - Pepe147

DSCF0617

22.07.2015 - Pepe147

Fínske jazero

22.07.2015 - Pepe147

Fínsko

22.07.2015 - Pepe147

DSCF0590

22.07.2015 - Pepe147

Nórsko

22.07.2015 - Pepe147

Polnočné slnko 20 km pod Nordkappom

22.07.2015 - Pepe147

DSCF0549

22.07.2015 - Pepe147

DSCF0544

22.07.2015 - Pepe147

DSCF0534

22.07.2015 - Pepe147

50 km pred Nordkappom

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »