ISSN 1336-6491 | Online: 2641 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Video-Foto Galéria - Severní vítr je krutý

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Severní vítr je krutý

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 88.

14.02.2016 - bubo008

Niečo na úvod. Estónci si svojich blbov veľmi rozumne označujú, takže nedorozumenie je vylučené.

13.02.2016 - bubo008

Gumy Dunlop Trailsmart na začiatku

13.02.2016 - bubo008

Gumy Dunlop Trailsmart na začiatku

13.02.2016 - bubo008

Deinina farma v Litve zo 150 havkáčmi

13.02.2016 - bubo008

Lotyšská? pamiatka

13.02.2016 - bubo008

Mišo to už nevydžal a musel si čuchnúť k mojim trenkám

13.02.2016 - bubo008

Romantické? člnkovanie v Talline

13.02.2016 - bubo008

Sima ú?raduje aj na dovolenke

13.02.2016 - bubo008

Historický? Tallin

13.02.2016 - bubo008

Na lodi do Helsí?nk

13.02.2016 - bubo008

Nemôžem odfotiť našu loď, lebo som na nej, tak fotí?m podobnú?, aby ste videli, aká bola veľká!

13.02.2016 - bubo008

Začiatok Fí?nska

13.02.2016 - bubo008

Opekačka v centre Joensuu

13.02.2016 - bubo008

Joensuu, mesto lá?sky

13.02.2016 - bubo008

Joensuu, mesto zá?bavy

13.02.2016 - bubo008

Kultúrne vyžitie vo fí?nskom mú?zeu

13.02.2016 - bubo008

Čí?tanie knižiek s Fí?nmi

13.02.2016 - bubo008

V Laponsku ná?s ví?ta jeden z prvých sobí?kov

13.02.2016 - bubo008

Otlačky pazú?rov skupiny Lordi v Rovaniemi

13.02.2016 - bubo008

Na polá?rnom kruhu

13.02.2016 - bubo008

Za polá?rnym kruhom

13.02.2016 - bubo008

Mišo sa zakrýva, aby nebolo vidno, aká bola studená voda

13.02.2016 - bubo008

Mä?so z losa, pivo z medveďa

13.02.2016 - bubo008

To celkom sedí :)?

13.02.2016 - bubo008

Timova družina na laponskom zraze

13.02.2016 - bubo008

Čí?tame knižky u nich v zrube

13.02.2016 - bubo008

Soby v meste Saariselkä

13.02.2016 - bubo008

Koniec Fí

13.02.2016 - bubo008

Dojdu k řece plný? ryb až tam na sever

13.02.2016 - bubo008

A takto si kávu kedysi varili Laponci

13.02.2016 - bubo008

Cesta na Nordkapp

13.02.2016 - bubo008

Arktické? plá?ne

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »