Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2310 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Video-Foto Galéria - Výstava motocyklov Budapešť 2006

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Výstava motocyklov Budapešť 2006

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 105.

06.03.2006 - MajoKE

Môže byť

06.03.2006 - MajoKE

P3040164

06.03.2006 - MajoKE

P3040165

06.03.2006 - MajoKE

P3040166

06.03.2006 - MajoKE

P3040167

06.03.2006 - MajoKE

P3040168

06.03.2006 - MajoKE

P3040169

06.03.2006 - MajoKE

P3040170

06.03.2006 - MajoKE

P3040171

06.03.2006 - MajoKE

P3040172

06.03.2006 - MajoKE

P3040174

06.03.2006 - MajoKE

P3040177

06.03.2006 - MajoKE

P3040178

06.03.2006 - MajoKE

P3040179

06.03.2006 - MajoKE

P3040180

06.03.2006 - MajoKE

P3040181

06.03.2006 - MajoKE

P3040183

06.03.2006 - MajoKE

P3040184

06.03.2006 - MajoKE

P3040185

06.03.2006 - MajoKE

P3040186

06.03.2006 - MajoKE

P3040187

06.03.2006 - MajoKE

P3040189

06.03.2006 - MajoKE

P3040190

06.03.2006 - MajoKE

P3040192

06.03.2006 - MajoKE

P3040193

06.03.2006 - MajoKE

P3040194

06.03.2006 - MajoKE

P3040195

06.03.2006 - MajoKE

P3040196

06.03.2006 - MajoKE

P3040200

06.03.2006 - MajoKE

P3040201

06.03.2006 - MajoKE

P3040202

06.03.2006 - MajoKE

P3040204

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »