Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2336 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Zraz Manetov M 90 Ružomberok 2020.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Zraz Manetov M 90 Ružomberok 2020.

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 87.

21.09.2020 - gilbert

Ružomberská pešia zóna v zajatí hluku Manetov

21.09.2020 - gilbert

jedna z verzií Maneta

21.09.2020 - gilbert

schéma dvojpiestového systému Manet

21.09.2020 - gilbert

kľukovka, ojnice a piesty

21.09.2020 - gilbert

rez motorom

21.09.2020 - gilbert

Hrabovská Dolina

21.09.2020 - gilbert

priehrada s možnosťou chytania rýb

21.09.2020 - gilbert

Kabínková Lanovka SKI Park Ružomberok

21.09.2020 - gilbert

v zajatí rannej hmly

21.09.2020 - gilbert

prvý Manet na parkovisku

21.09.2020 - gilbert

ďalší člen výpravy

21.09.2020 - gilbert

ďalší dvaja jazdci

21.09.2020 - gilbert

razom dolná časť parkoviska praskala vo švíkoch

21.09.2020 - gilbert

Manetov stále pribúdalo

21.09.2020 - gilbert

organizovane zapĺňali priestor

21.09.2020 - gilbert

boli aj mladší jazdci

21.09.2020 - gilbert

pelotón odštartoval a presunul sa do centra mesta

21.09.2020 - gilbert

zoraďovanie na pešej zóne v Ružomberku

21.09.2020 - gilbert

boli rôzneho veku a v rôznom stave

21.09.2020 - gilbert

bolo ich naozaj dosť

21.09.2020 - gilbert

údernícke stroje z predu

21.09.2020 - gilbert

údernícke stroje zo zadu

21.09.2020 - gilbert

v anglickej závodnej zeleni

21.09.2020 - gilbert

vo višňovej červeni ako Pioniere Jednosedadláky

21.09.2020 - gilbert

vo svetločervenej farbe

21.09.2020 - gilbert

raritka monokolák, či 5-kolák

21.09.2020 - gilbert

sústava dielcov vyrobených na Slovensku

21.09.2020 - gilbert

motor skúter Tatran 125

21.09.2020 - gilbert

komponenty Babetta, Pionier,Stadion, Tatran.....

21.09.2020 - gilbert

účastníci na iných značkách-ČZ a Simson

21.09.2020 - gilbert

v pozadí môj veterán

21.09.2020 - gilbert

široké riadidlá  svetlo bez tachometra na modrom úderníckom type

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »