Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1905 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26304
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15875)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10429)

Test konverznej HID Xenon sady Pilot - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest konverznej HID Xenon sady Pilot - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (22 hodnotení)

Diskusia k článku: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

30.01.2016 14:32

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Bohuzial, ked taketo veci robim tak ich musim robit v spolocnej garazi kde sa kazdu minutu vypne automaticke svetlo :-) Takze sa mi nechcelo sa este bavkat aj s fotkami..
Ale inspiroval som sa tymto - a mat garaz a nebyt obmedzeny tym, ze to nemozem nechat zo dna na den rozobrate, tak si to spravim presne takto

Pozri obrázok

Snazil som sa tomu obrazku co najviac priblizit - nicomu to nezavadzia, trocha som sa obaval pri nasadzani budikov ale nebol ziaden problem.
Na tom stredovom "nosniku" su balasty, tie su v pohode. Co mi ale robilo troska problem boli tie skatule, co su na 10tej od lavej a na 2hej hodine od pravej ziarovky. ( z pohladu fotky) Ta skatulka bola cela hladka a ma tam jedno plastove oko ktore sa dolamalo ked som sa ho este len dotkol.. Ale nakoniec som to normalne uchytil za kable, snad to vydrzi. Ak nie budem to musiet prerobit.

A este doplnim, ze som nekupoval pilot ale inu.

Dôvod úpravy: preklepy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ziskop (30.01.2016 14:34)


30.01.2016 12:45

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

ziskop vieš sem hodiť link a prípadne foto z montáže?


30.01.2016 11:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Re: Vulgi: Ja som to vcera nahodil na stroma a nic som nemusel na motorke menit, rezat vrtat ani nic podobne. Vsetko drzi na plastovych zipsoch a podarilo sa mi to nadzgat do prednej masky. balasty su od seba max 2 cm a nevadi im to.
Jedine co som spravil bolo, ze som musel predlzit ⊕ kabel aby dociahol na baterku. A po skusenosti zo vcera by som si uz rovno predlzil aj minusy. Ono tam v predu ich totiz nieje moc kam chytit. Problem je, ze kostra na masku je sice kovova ale sroby su u mna usadene v takych drobnych silenblokoch. Mne sa to nakoniec podarilo natiahnut kusok od chladica ale to len preto, ze sa mi nechcelo zase utekat do bytu, preletovat a znova natahovat.

Inak to svieti jak dabel a ked to das vedla original halogenky tak ohniskova vzdialenost je identicka.
Dalsia vec je, ze prepinanie dialkovych a stretavaciek nezazina inu banku. Rozziarena cast ziarovky sa posunie tam, kde ma klasicka h4ka vlakno dialkoveho - tj sa dialkove prepinaju posunom ziarovky, nie zapinanim ineho vlakna. Takze prepinanie dialkoveho neskracuje v ziadnom pripade zivotnost...


26.01.2016 8:23

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

25W set by riesil jak lumeny, tak nizsiu Wattaz. Pozeral som na rychlo nejake konverzne sady a maju sice oznacenia ako 25W, ale v technickych specifikaciach 35W, takze nazvy su tak mierne/dost zavadzajuce.

Ak by niekto mal nejaky tip, resp. vynuchal by nieco...


25.01.2016 21:53

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

Vulgi - to z testeku je len informacia pre zamestnancov stkciek aby sa aspon trochu vyznali v tom co mozu/musia zrusit z cesty a co nie. Akakolvek uprava na slovensku je nelegalna kym nemas spravne stemple na spravnych papieroch. To z testeku je zda sa len parafrazovanie nejakej europskej smernice pre schvalovanie bozidiel do premavky na pozemnych komunikacii. Takze ked budes zhanat tie papiere a stemple do nich, tak pri stemplovani ich bude zaujimat prave tych 2000lm.

Dôvod úpravy: Ozaj a ci sa ti to oplati to uz je kazdeho osobna vec, nelegalne to proste bude. Mozno nie u prveho policajta/stkackara ale u niektoreho urcite.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter3P (25.01.2016 21:54)


24.01.2016 23:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

SO545 ja som to vedel :-D ale je aj pravda, čo som si neuvedomil, že keď má čočku, tak to automaticky neznamená, že má xenón.

Peter3P ak som to správne pochopil, tak de facto je možné mať úplne legálne bez problémov namontované xenóny?
Teraz som pozeral ešte ten testek a tam píšu:

Zo schvaľovacích predpisov upravujúcich podmienky montáže zariadení na osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidiel vyplýva, že montáž svetlometov so svetelným zdrojom, ktorý má svetelný tok vyšší ako 2000 lúmenov (to sa týka najmä svetlometov s výbojkami), je možná výhradne v kombinácii so schváleným zariadením na čistenie svetlometov a zariadením na automatické nastavovanie sklonu stretávacích svetlometov (statickým alebo dynamickým)

Trochu sa obávam aj ten montáže. Ináč to vyzerá good:

Video: www.youtube.com/watch?v=yf56tfibufw

Aj pri splnení všetkých týchto podmienok, ktoré sú vyššie popísané majú zrejme lepšiu svietivosť ako klasické žiarovky, či? Pýtam sa, či sa to vôbec oplatí prerábať.


24.01.2016 23:02

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

vulgi - tie reflektory pri ktorych je napisana velkost 2.5palca alebo menej a ako zdroj svetla vybojka H1, sa do vacsiny svetlometov pre H4 alebop H7 vojdu, dokonca bez nevratnych uprav. Akurat musis odlepit zo sveltometu sklo, naskrutkovat bixenonovy reflektor a prilepit sklo nazad. Odporucam vodotesne. Ak chces viac info o tom ako tie male bixenoniky svietia tak hladaj na nete mini h1 bixenon alebo este lepsie morimoto mini h1. Akurat ze tie mini h1 su sice od 15$ ale bez vybojky a menica, tak nezabudni objednat aj tie ak predajca nepise ze predmetom predaja su aj vybojky a menice.
A predovsetkym si nezabudni potom nastavit svetlomet tak aby si neoslnoval.

www.google.sk/search?q=morimoto+mini+h1&biw=2144...

Ak zdroj svetla (vybojka, ziarovka, led?) ma svietivost pod 2000lm tak vozidlo nemusi mat ani ostrekovace ani automaticke nastavovanie sklonu svetiel vid rapid, corsa a ktovieco este. Prikon ich vybojok je len 20 alebo 25W, na rozdiel od 35W u plnohodnotnych xenonov.


24.01.2016 13:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

SO545
 Kávičkár 

Ikona

K tomu mercedesu. Moze mat xenonove vybojky a nemusi mat ostrekovac svetiel.
Ze ma cocku neznamena automaticky ze ma xenon.

Napr: VW beatle ma tiez xenonove svetla z fabriky bez ostrekovacov.
Je to v tom ze svietivost je pod hranicou pre ktoru su uz povinne ostrekovace.
Snimace polohy naprav ma kazde auto ktore ma xenon z fabriky.


24.01.2016 13:18

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

Prídu mi tie xenóny z tých linkov, čo som sem hodil strašne veľké. Ja mám v jednom svetle H4 a v druhom H7. Fakt si neviem predstaviť ako by som to tam vopchal bez zásahu do paraboly. :-O


24.01.2016 12:51

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

xnewstedx
 Turista 

Pozri si navod na tu, ktoru chces kupit. Ja som do paraboly nezasahoval, ani by som to nerobil. Len som pospajal cokolady


23.01.2016 17:38

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

xnewstedx ja to už mám tiež za sebou a neuveríš ale ževraj ma nevidel :-O

preto riešim tie xenóny. Pri montovaní tých xenónov treba asi zasiahnuť aj do paraboly, či?


23.01.2016 12:49

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

xnewstedx
 Turista 

Mal som podobne xenony ako tu niekto postol za stovku na triumph sprinte 1050. Jazdil som v Irsku par mesiacov 0 problemov s policajtmi, mno ale tu nie je bananistan, kde stoji fizel za kazdou znackou. Skusenosti s autami podobne ako demmo. 2 havarky kde ma sofer nevidel mi stacili. Niekde, neviem ci v tejto teme, som postol statistiku kde fatalne nasledky havarie z dosledku toho, ze sofer auta nedal prednost motorke z dovodu, ze `ho nevidel` su na prvom mieste.


22.01.2016 23:02

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

matus máš pravdu, to som si neuvedomil....

demmoo niekedy sa určo stavím ale mohol by si už ty :-)
Ja mám takéto značky na svetlách

Pozri obrázok

ver tomu, že keď stretneš chuja policajta, tak nemá problém ti urobiť big problem :-) a verím tomu, že pri mojom šťastí by som to šťastie mal :-D
nehovoriac o tom, ako som už spomínal zahraničie, že moje znalosti cudzieho jazyka sú skoro nulové, takže len ťažko by som sa vykrúcal z toho ak by sa to vôbec dalo....

ani vôbec neviem, čo by som mal zhruba pozerať, tak tu sú linky, čo som našiel:
www.ebay.com.au/sch/sis.html?_nkw=PROJECTOR+LEN+KIT+Ang...

www.aliexpress.com/item/Motorcycle-Angel-Eyes-Halo-HID-...

www.600riders.com/forum/fz6-mods/14963-bi-xenon-project...

www.bkmoto.com/index.php?route=product/product...

najlepšie nakoniec ;-) aj cenovo :-~
www.ktmotorcycle.com/yamaha-fz6s-hid-projectors-led-hea...

pochybujem, že niečo z toho je road legal... ale na druhej strane zase keby som nikoho neoslňoval, tak by fakticky problém byť žiadny nemal. Ja som pozeral xenóny 4300K MAX 6000K!!

ako spomínal už satos vyššie, čo ak sa stane nejaká nehoda? Chybu spraviť nemusíš ty ale demmoo tebe to už hovoriť nemusíš to už vieš aj ty ;-)

Každopádne chcel/chcem xenóny stále. Svietivosť oproti halogénu je 100 a 1. Viditeľnosť v noci perfektná a to nehovorím, že o tom, že si aj lepšie videný. To je veľmi dôležité vidieť a byť videný ale však to všetci vieme :-)



22.01.2016 20:21

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Thorien
 Turista 

Ikona

ked ma nahovno nastavene svetla tak ti aj halogen vypali do ocneho pozadia mozaiku v tvare spiny z predneho skla .. pripadne musky z plexi na helme .. vtedy pomoze len pozerat na krajnicu a podla nej sa orientovat na ceste .. bo pozerat rovno do svetla .. je to asi jedno ci pozeram do xenonu ci do halogenu . .tot moj nazor


22.01.2016 20:14

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Satos: ked chces znizit spotrebu a chces to len na dialkove, tak sa poobzeraj po LEDke. Dnes uz maju aj ohniska ako tak poriesene. Mozes to zapinat a vypinat castejsie a rychlejsie ako plynovu vybojku.


Za mna xenon v stretavackach [zle] . Ked mi tie stare rakoviny svietia v noci cinskymi xenonmi do oci, tak by som im tie svetla najradsej rozkopal.


22.01.2016 19:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Niekto tu uz na fore spominal modelovu situaciu, ze na krizovatke auto neda prednost motorke a bac, havaria.
Vodic auta povie, ze ho motorka oslepila (bez ohladu na to, ci je to pravda, alebo nie).
Policajt pozrie na moto a najde xenon, ale znacku, ze svetlo je aj na xenon nie (vid obrazok vyssie).
Motorkar vinny.

Preto chcem xenon na dialkove. Dialkove cez den nepouzivam (az na vynimky, ked tipek na moto oproti ide s dialkovymi, to mu pustim aj ja, nech aj on poriadne vidi mna, nie len ja jeho).
Osobne mi nejde o lepsie svetlo, ale o znizenie spotreby W, viac svetla k tomu je uz len bonus.

Ano, nabeh pri zapnuti je pomalsi, ale ak idem 50 km v noci sotolinou lesom, stretavam len diviaky, jelene, jazvece..., netreba vypinat.

Najprv ma na predajni "odradzali" - vlastne normalne mi radili, ze na dialkove - caste zapinanie a vypinanie - mi vybojka rychlo odide a aj ballast. Vraj to tak mal niekto na cestaku z KE, a skoro odislo.
Treaz mi iny predajca hovoril, ze on to ma na aute (ako dialkove) a nema s tym ziaden problem.

Takze ja to urcite vyskusam na dialkove. Ak to vydrzi len jednu sezonu, ta cena je furt zanedbatelna. Ak to odijde na tripe, jak uz bolo spominane, za 2 minuty vymenim za halogen.


22.01.2016 18:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Maťo kurva, uz som ti povedal, ze som s tym nemal nikdy problem a ty dobre vies, kde všade som na moto bol... Ak ale nechceš nic riskovať, tak nespekuluj... Vozim so sebou aj klasickú žiarovku pre prípad, ze by xenon odišiel.. Prehodiť to spat na klasiku mi zaberie 2 minuty bez potreby použiť akékolvek náradie, ak by ma teda teoreticky chcel fizel jebkat, prehodím tam H7 a dovidenia... Každopádne mi to za to stojí, pretože je to svetlo neporovnateľne... Ved dobehni ku mne ked budeš mat čas a ukážem ti to nazivo, uvidis ten rozdiel...


22.01.2016 18:22

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Re: Vulgi: preto ze to je mercedes nemusi mat automaticky xenony, tak ako pise matus


22.01.2016 18:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a ma ten mercedes vobec xenony?
Ostrekovace nema, t.j. bud ma halogeny, alebo dorobene xenony, alebo je po buracke a z vrakoviska zohnal iba naraznik bez dier...

Ci dat na fazera xenony alebo nie je uz na tebe. Otazka je, naco to riesit? Jazdit v noci je nebezpecnejsie ako cez den a hlavne je to nezaujimave - nemozes sa kochat.

Diky za post toho vysvetlovacieho obrazka. Ani som netusil, ze na svetle je tolko informacii.


22.01.2016 17:54

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

Aké máte skúsenosti s dorobenými xenónmi u nás a v zahraničí, čo sa týka policajtov...
Aj keď už som sa to pýtal... Bolo by fajn keby, čo najviac ľudí napísalo, či to niekto vôbec riešil alebo nie....
Najideálnejšie keby mal niekto aj na 6tkovom Fazeri xenón a dal vedieť :-) .
Demmoo nechce sa mi totižto tomu veriť, že s tým nikde nemajú policajti problém.
Otázku xenónov riešim už skoro rok, ale stále sa neviem rozhodnúť, či ísť do toho alebo nie.
Kamoš si na GSX-R K8 dorobil xenóny, má od výroby čočku, akurát tam miesto normálnej žiarovky dal výbojku a v podstate
1. nikto nemá ako zistiť, či tam bola alebo nebola od výroby
2. aj keby zistil má na svetle značku, že svetlomet je aj na normal halogénku aj xenón
prikladám obrázok symbolov pre lepšiu predstavu, schválne pozrite si ich na svetlách ;-)

Pozri obrázok

Práve podľa označenia svetelného zdroja svetlometu pri schvaľovacej značke možno odhaliť najjednoduchšie prípady nelegálneho nahradenia pôvodnej žiarovky výbojkou v svetlometoch, ktoré boli schválené na použitie výlučne s halogénovými žiarovkami.

Pozri obrázok

Zo schvaľovacích predpisov upravujúcich podmienky montáže zariadení na osvetlenie a svetelnú signalizáciu vozidiel vyplýva, že montáž svetlometov so svetelným zdrojom, ktorý má svetelný tok vyšší ako 2000 lúmenov (to sa týka najmä svetlometov s výbojkami), je možná výhradne v kombinácii so schváleným zariadením na čistenie svetlometov
a zariadením na automatické nastavovanie sklonu stretávacích svetlometov (statickým alebo dynamickým)

- toto mi moc nejde do hlavy. Ten MB na fotke ma potom dorobené tie xenóny alebo kde má ostrekovače?

So xenónmi som to myslel vážne, hľadal som aj nejakú firmu, čo sa s tým zaoberá, či by mi vedeli namontovať to automatické nastavovanie sklonu ale žiadnu takú som nenašiel.

Kvôli týmto faktom som už pomaly upustil od xenónov. Dal som Night Breakery a dokúpil prídavné svetlá. Rozmýšľal som, že prehodím svetlá z R6 ale tie by mi do FZ6 Fazer asi nepasovali....


- ináč bolo by fajn keby sa dali nahrávať obrázky priamo na fórum ako to majú naši bratia Česi, že by tu boli takéto užitočné obrázky na stálo, aj keď sa bude o danú problematiku niekto zaujímať o pár rokov.

- text a symboly svetiel som si požičal z www.testek.sk
konkrétne tu www.testek.sk/files/xenon.pdf


22.01.2016 15:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

durinkos
 Kávičkár 

Ikona

V tom teste porovnavaju len xenonove vybojky. Z mojho pohladu sa klasicke drahsie halogenove ziarovky vobec nechytaju o dost lacnejsim nehomologovanym xenonom...


22.01.2016 11:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Re: demmoo: daj su do googlu d2s osram night breaker a cervenaj sa asi vela veci si v zivote este neohmatal :-P


22.01.2016 10:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Kawaz750s: Osram nightbreaker nie je xenónova výbojka, je to klasická žiarovka s namodralym sklom, rovnako ako všetky ostatne v teste... Takze cely članok je očividne preložený niekym, kto netuší, o čom piše...

Treba si najskôr vyskúšať ohmatať veci v praxi a potom čítať prihluple testy...


22.01.2016 8:56

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

kawaz750s
 Kávičkár 

Ikona

Treba kuken aj nejake testy. Tie 20 € výbojky nemusia svietiť ani z ďaleka lepšie ako H7

autobild.cas.sk/clanok/210375/nekupovat-tri-vybojky-v-t...


21.01.2016 18:38

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

demmoo su taki co prehliadli aj kamion, ti ta neuvidia ani ked budes svietit ako pristavajuce lietadlo. Ale je to neohladuplne k tym co si vsimaju ostatnych ucastnikov premavky okolo seba. Uz som par expertov, co oslnovali na moto ako prasa stretol. Najvacsi expert bol nejaky harlejak. To ze je to motorka som mal moznost zistit az ked ma minala a jeho svetla ma uz minuli. Dovtedy som nevedel co to je (nejake UFO?) ani kde sa presne nachadza, len ze pocas dna na ceste pred sebou nic okrem nejakeho zvaraca nic nevidim. A zvaracsku prilbu som si v ten den nechal doma. Bol to podobny "bezpecny" jazdec na HD ktory mal v ramci "bezpecnosti" zapnute obe dialkove. Keby to bolo v noci tak ho mozno zotriem z cesty, pretoze by som netusil ci idem v mojom alebo jeho pruhu alebo uz v jarku (v jarku by to akurat viac hadzalo). To ze sa nemam pozerat na jeho svetla je rada nahovno, pretoze chcem vediet kam idem, ci mi v ceste niekto nestoji, nelezi, netancuje, neparkuje. A tym padom mam v zornom poli aj jeho elektricke obluky. Za jazdu s dialkovymi alebo inak oslnujucimi svetlami by som bral technicaky. Proti xenonom ani hid sadam (aj ked tie vacsinou v obycajnych parabolach oslnuju) nemam nic, kym neoslnuju. Ak chcete byt vyrazni, tak chodte do co najbelsieho svetla, tym sa zvyraznite, ale neoslnujte. Alebo si dajte majacik (biely, zeleny, mozno by presiel aj ruzovy, pokial viem tak ziadne vozidlo s pravom prednostnej jazdy nema zelene vystrazne svetlo).

Ja osobne jazdim v premavke ako prasa, ale vzdy ked vidim problemove miesto o ktorom viem ze moze byt problemove, tak namiesto dialkacov mackam radsej brzdu. Rozmerny predok mojej moto je asi vyraznejsi nez nejaky SS takze vacisnou ma vidia, par slepcov co ma nevidelo by nevidelo ani tank. Ono pri pisani sms nevidno ani dialkove.

Ak chcete xenony tak pouzite aj nove svetla vhodne pre taketo zdroje svetla. Snad nechcete tvrdit ze 20euro za bixenonove svetla (len paraboly s sosovkami bez vybojok a menicov), ktore mozete zabudovat do terajsich reflektorov vas zruinuje. A nepouzivajte dialkove ked tym mozete niekoho oslnit. Mysliet si ze cez den dialkovymi nemozete oslnit, svedci o vasich skusenostiach z premavky. Oslnit mozete dokonca aj stretavackami ale s tym sa bohuziual neda niekedy nic spravit, ale ak jazdite na autach alebo motorkach s vysoko umiestnenymi svetlometmi tak sa aspon nelepte ani na krizovatkach na auta pred sebou. Ak sa vsak budete chovat ako keby bola cesta len vasa, mozete sa dockat ze v niekomu rupnu nervy a budete znasat nasledky. To ze to bude mozno oboch nakoniec mrziet uz nezmeni ak sa nieco zle stane.


21.01.2016 18:23

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

durinkos
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja tiez jazdim so xenonom. Ked ideme v kolone a opytam sa toho co ide predomnou ci ho neoslnujem tak povie ze nie.... Vsetcia co neskusili xenon patria do tej skupiny odporcov ktora je tu proti tomu :-P :-* ;-)


21.01.2016 17:28

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

predavam zrovna aj hid no ale nemam ich namontovane :-*


21.01.2016 17:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Myslíš si....= nemáš skúsenosť, nevieš... Ja si tiež kadečo myslim o vesmírnych lodiach...


21.01.2016 17:22

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Re: ziskop: ci ta naozaj nevidel ci len si nepovedal on sa uhne je na motorke I-GRR spravne nastavene svetlo nemoze oslnovat a myslim si ze dobre nastaveny halogen bude lepsi ako nejaka sada xenonov na ktore nemas usposobene svetlo


21.01.2016 17:15

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Joscu: presne tieto reči som čakal, a sú mi u prdele... Ja uz som ležal na zemi v kaluži krvi a kokot stal nadomnou a tvrdil, ze ma prehliadol... Mozem ošťať vsetkych, ktorých na zlomok sekundy oslnim (este raz píšem, počas dňa!), hlavne ze ma vidí a mam šancu prežiť...
Aby som ale nebol za hovado, svetla mam nastavene tak, ze mi este nikdy nikto neblikal, ze ho oslepujem...a ak by sa taký našiel, zakývam mu a podakujem, ze je pozorný ;-)


21.01.2016 16:57

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Ja ti neviem joscu. Za minuly rok sa mi stalo nespocet krat ze ma niekto nevidel a to beham ako retard v kriklavej bunde a vstrom ma lampy velke jak mercedes actros. Keby tomu tak nieje tak sa po tej sade neobzeram. Aky je rozdiel medzi demmoom ci mnou ak si to kupim a clovekom co svieti celu cestu dialkovym ? Ten co svoeti dialkovym tak vedome oslnuje ostatnych na rozdiel od cloveka co ma len silnejsie ziarovky a svieti stretavackami.
A motorka bude vzdy oslnovat. Ja mam svetla nastavene presne tak ako keby to zislo z byrobnej linky pred hodinou a veru som od kamionistov aj tak dostal par takych rontgenov. Ale naproti tomu mi je moje zdravie milsie ako uspokojenie nadurdeneho cloveka ktoremu na dve sekundy bliknes do oci ked prejdes cez jamu ci ked sa ti dvihne predok pri rozbiehani...


21.01.2016 16:30

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Hodnotenie: Zlé

vdaka bohu za takych ludi jak si ty demmmo .... pouziva neschvalene svetla este to vychvaluje a vie ze stym oslepuje ale hrdo pise ze ma v pi ...raz by ta mohol nejaky kamion s rampou presvietit taky rontgenik na uvedomenie ;-)


21.01.2016 16:26

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Ked to vravis ty a takto, idem to objednat [dobre]


21.01.2016 11:02

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

S HID sadou behám uz na tretej motorke, perfektná vec, precestovanú cela Európa krížom krážom bez jediného problému... A po skúsenostiach, ktorých následky znášam dodnes, pravdupovediac, mam v pici, ze oprotiiduceho na pár sekúnd oslnim (cez deň tobôž), ale som si istý, ze ma vidí... Aj ked niekedy by ani svetla z lietadla nepomohli...


21.01.2016 10:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Matus ma pravdu. Ja som na jednom skutri takto znicil parabolu. Pokrutila sa a svietilo to prd. Osadenie ziarovky sa viac menej rozpadlo a zrkadlo paraboly sa zvlnilo.
Ja velmo silno rozmyslam nad touto hid sadou. Len ked na to nahodim kufre a ladvinku, bojim sa aby som nesvietil do oci. Na druhu stranu kopa motorkarov beha s dialkovymi cely den :-)


21.01.2016 0:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vacsia wattaz ziarovky ti moze poskodit parabolu.


20.01.2016 22:01

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

Keby som si montoval do moto xenony tak pouzijem niektory z bixenonovych reflektorov, napriklad lacny a dostupny mini h1, svieti pekne do sirky a aj ked nie je (asi kvoli tej sirke) najsilnejsi priamo pred svetlometom (je par bixenonov, ktore su lepsie), stale je to uplne nieco ine nez jedna H7. Zastavba namiesto H7 je hracka ak je miesto v reflektore a to pri tomto mini vacsinou je. Zastavba je vacsinou vratna. A dialkove je riesene len clonkou, takze vybojka svieti neustale. Akurat ze to moze niektorych pomahacov iritovat a mohli by tu byt potom pokusy o premiestnenie obsahu penazenky. Nenapadnejsie je v rpipade H7 pouzitei 65W (v sktocnosti asi 80W) osram offroadovej H7 ziarovky, ktora ma 2100lm namiesto standardnych 1500. Svieti to uz lepsie a kto na pohlad spozna ze je to offroad. A na ceste ju nevymontujem aby si ju mohli pomahaci obzriet :-). Bez pojazdneho servisu asi nik, mozno nejake male dieta s pidirucickou ak vobec.
Akurat silnejsie zdroje svetla riesia len jazdu rovno, v zakrute v noci je to aj tak naslepo, alebo aspon poloslepo.

Ak silnejsie dialkove tak xenon fakt nie je ktovieco, radsej pridavne led svetla alebo upravit povodne svetlo a do neho vpravit optiku pre led. Urcite nie tie led "ziarovky" h7, h4 a pod. co sa predavaju uz aj v sr. Akurat ze to uz chce trochu sikovnejsie rucicky (presnejsie par zakladnych znalosti co a ako), alebo magicku schopnost narabat s plastikovo silikonovou kartickou. :-)


19.01.2016 23:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Odpoveď je aj v článku samotnom...

Plus:
Len Tak: Zákaz neoriginálnych xenonov
Moto poradňa: Xenony cez STK


19.01.2016 23:07

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

Je reálne možné nejakým spôsobom mať dodatočne zapísaný xenón do TP?
Máte niekto namontované xenóny? Nemali ste problémy u nás alebo v zahraničí s policajtami?
Ako to je na technickej potom :-O
Konkrétne som zvažoval buď 4300 - 6000kelvin tie majú najlepšiu svietivosť a vlastne to je aj dôvod, prečo to väčšina ľudí si chce namontovať..... A ani to tak nedráždi zbytočne ako nejaké 12000k

Dôvod úpravy: kelvin

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vulgi (19.01.2016 23:10)


19.01.2016 22:28

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

minod
 Turista 

Re: bkris: jednoduche pochopi aj opica ,nemas co pokazit, konektor do konekora, je k tomu aj navod, zvladnes


19.01.2016 20:24

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

bkris
 Turista 

Ikona

www.eshopbn.sk/xenonove-sady-xenony-pre-motocykle...

O tomto rozmýšlam len ako to napojit bo do elektriky som blb... :-~


19.01.2016 17:11

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: satos: Samozrejme predpokladal som že stretávačka zostáva svietiť tak to mám ja... Ak chceš ušetriť W daj to práve naopak. Xenón má na začiatku keď poriadne nesvieti nábeh a ťaká aj viac ako 55W potom klesne na 35... Po cca 10 sek. Do ďiaľkového je to nezmysel. Za prvé nesvieti, za druhé žerie dokonca viac... Za tretie neni dobré ho zapínať vypínať...
Daj si ho do stretávačky keď už...

Ale konec offtopic... alebo do inej témy motoride.sk/?P=phorum&tema=&S=xenon


19.01.2016 16:14

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Re: Awia: Treba sa povrtat v elektrike a zapojit ju tak, aby ked zapnes dialkove, tlmene zostavalo svietit. Nabeh xenonu potom tak nevadi (si myslim, vyskusam). A ono je to potom ina kava, ked mas aj tlmene aj dialkove naraz (vyskusane).
Nevyhoda je, že to žerie 110W namiesto 55W a to je aj hlavny dovod, preco chcem hid, ušetriť 20W ...


19.01.2016 15:59

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

HID ako diaľkové je asi nezmysel, kým sa to rozsvieti tak už vypínaš... Dovtedy vidíš prd - hršie ako halogén...


19.01.2016 11:10

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

minod
 Turista 

Re: satos: vyskusas uvidis, mne postacuje stretavacie s hid,


19.01.2016 10:54

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Re: minod: Fakt je, že na aute "zabúdam" používať diaľkové, keď mám stretávacie xenony.

Volal som predajcovi a ten má HID ako diaľkové a nemá s tým žiadne problémy. Tak som objednal...


19.01.2016 9:48

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

minod
 Turista 

Re: satos: teraz mam H7, dialkove som nechal pôvodné /aj tak ho nepouzivam/ staci stretavacie ked je HID, davam do kazdej motorke zatial som vybojku este nemenil a to ma nasvietene pomaly 30000km


19.01.2016 9:02

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Re: minod: Aj diaľkové?
Tlmené som chcel nechať H7 a HID dať diaľkové. Priamo na predajni ma odrádzali, že na diaľkovom mi to dlho nevydrží. Ale aj keby to bola "len" jedna sezóna, tak by som do toho šiel.
Skúsenosti?


08.04.2008 13:37

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Gloocky: lenze dobre nastaveny xenon oslepuje o dost viac ako dobre nastaveny halogen :-( Zrovna vcera, unaveny po praci, som isiel cez sidlisko s takmer nefunkcnym poulicnym osvetlenim zaparkovat auto do garaze a ked isiel oproti xenon, moje unavene oci doslova prestali vidiet auta zaparkovane na krajnici. Vtedy by som vsetky xenony vrazdil...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (08.04.2008 13:38)


08.04.2008 11:29

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Gloocky
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No pozeram ze dost zaujimava diskusia.

Mam xenon stretavacku tak by som rad aj ja nieco napisal - ak je spravne namontovany ( vyrobcom - resp. servisom, ktory s tym ma skusenosti) tak neni co riesit...neni tam ziadne nebezpecie ze bude niekomu sposobovat problemy....ma len same plus - ak jazdim vecer v skupine na moto tak prvy - a nie preto ze ich zozadu oslnujem, ale preto ze aj ty za mnou vidia nieco viac.
Zle nastaveny svetlomet s klasickou ziarovkou je taky isty problem ako zle nastaveny xenon...
Ak ma niekto iny nazor alebo pochybuje tak rad mu ukazem o com to je - som z TN....

Vivat Xenon >:-)

A pre tych predpisovych - PZ mi zatial ziadne problemy nerobil, asi preto ze je vsetko tak ako ma byt...


08.04.2008 11:03

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

loobo: Nuž naozaj ti tam chýba. Asi otázka skôr na predajcu...

Awia


04.04.2008 23:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

loobo
 Kávičkár 

Ikona

....pytam sa pretoze ju akosi postrááádam v tej mojej sade co mi dnes prisla :-((((((

Pozri obrázok


04.04.2008 23:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

loobo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vie niekto aky typ halogenovej ziarovky sa pouzije k xenonovej vybojke typu H4?
(...ta v tej bielej objimke)

Pozri obrázok


26.03.2008 15:51

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

kobe
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

1. Xenony su super vec ak je to urobene original vyrobcom. On urobi vo vyvoji prepocty reflektoru a optiky. Tak isto aj vyriesi system nastavovanie vysky sviditiel, aby v ziadnom pridade nenastalo oslepujuce oslnenie ostatnych soferov.
2. Ak sa pouzije takato sada na prestavbu, nastava nevhodna situacia. Povodny reflektor bol prepocitavany na iny zdroj svetla. Vlkno ma inu polohu a iny rozmer, ako vybojovy luc xenonu. Preto bude svietit tam kam nema a tam kam ma svieti len zanedbatelne mnozstvo.
3. Nasledne nastava situacia, ked proti iduci sofer je oslepeny a nevidi kam ide. Co je horsie je to, ze oko sa snazi prisposobit tom stavu a ked vy prejdete, tak sa nevie adaptovat spat na povodnu situaciu a sofer chvilku nic nevidi. Ak tam je v tom momente chodec, alebo zakruta tak je problem.

Je to na kazdeho svedomi ci bude ohrozovat ostatnych alebo nie.

Ja si volim bezpecnu cestu nie len pre mna ale aj pre ostatnych [dobre]
PS: Inak povedane pockam si na to, ked ich bude montovat original vyrobca :-)


20.03.2008 11:12

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

To nieje len legislativa, ale aj to, ze vacsinou, ked to nieje origos, tak to oslepuje oprotiiducich a to je teda riadne nebezpecne. Az Vas raz takyto expert oslepi a vy zrazite cyklistu alebo chodca, to este len bude sranda :-(((((( Samozrejme ze ten oslepovac o tom ani nebude vediet a ty dokazuj, ze si bol oslepeny :-(((((( Na 99% ides dnu. Stoji to za to montovat taketo amaterciny do prednych reflektorov? :-@


20.03.2008 10:11

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bonovox12
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

je to všetko super teda až na ten problem s tou legislatívou!
Neodporúčam s tým vycestovať do Rakúska. Kamarát tak užinil al bol o 500 euro ľahší . :'(


19.03.2008 18:37

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

OK moja chyba:DDD nejak sa mi zdalo ze je to na mna:DD asi schyza zacina posobit:D tak nic


19.03.2008 18:34

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

guyke
 Turista 

Ikona

bebop: no buď som sa ja zle vyjadril resp. ty si to zle pochopil... xixi tym, ze to scem porovnat som skor reagoval celkovo na to co sa tu pise, nie na to co si pisal ty v tvojich poslednych prispevkoch... Ked tu hučí niekto kto ani poriadne nejazdi, (nemyslim tym teba) ci ani nema moto alebo tie xenony nema odskusane bude hucat o tom co vsetko je na nich zle... a ja ich mám a viem ze dobré sú tak ma to štve... teda preto by som rád spravil to porovnanie. Sprostredkovať vysledok cez net sa da "objektivne" asi len tak ako som pisal vyssie. No ale k porovnaniu ma inspiroval obrazok, ktory si tu pridal o par prispevkov vyssie ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil guyke (19.03.2008 18:34)


19.03.2008 14:31

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

guyke nejak som to nepochopil...ako myslim ze kadzemu je jasne ze klasické halogeny svietia horsie ako xenony ale tie halogeny(plnene xenonom) co som kupil ja sa k nim dost priblizuju a s obycajnymi halogenmi sa nedaju ani porovnat.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil bebop (19.03.2008 14:35)


19.03.2008 13:40

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

guyke
 Turista 

Ikona

no ja to skúsim tiež tak ako píšete, jeden kámoš ma rovnakého fazera ako ja a bez xenonov, pôjdeme niekam vonku ako to je tu na foto, dáme moto vedľa seba a spravíme pár foto s klasika halogen svetlom a xenon svetlom. potom to tu nahodim. Som sice presvedceny, ze mi xenony svietia vyrazne lepsie ako halogeny, ale taketo porovnanie rovnakych motoriek bude myslim objektivne, keďže môj pocit môže byť subjektívny. Len je ešte kosa a teda dúfam, že ho presvedčím vytiahnuť moto večer ... isto to chvíľu potrvá


19.03.2008 9:55

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

suhlasim a budem len rad ;-) nechcem robit ziadnym zairovkam reklamu len som s nimi velmi spokojny a chcem dopriat aj ostatnym:D


19.03.2008 9:31

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

reflexne farby je lepsie vidiet pri kazdej ziadovke, co je "viac do modra", napriklad pri tych, co maju sklo skoro uplne modre, ked je ziarovka vypnuta. Vsak ked sa niekedy stretneme, mozeme to porovnat, napr. mozeme jednu taku ziarovku vlozit do jedneho mojho svetlometu (mam dve H4) a porovnat priamo. ;-)


18.03.2008 18:33

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

Neviem ja ich mam a neda sa to fakt porovnat s klasickou halogenkou...mozem ti prist zasvietit :DDD neviem ci svieti plyn alebo vlakno neda sa do toho pozerat ked to svieti:D ale vazne mam jednu v rezerve H4 rad ti ju poziciam na otestovanie:D jedine co viem ze svetlo ma dlhsi dosah a znacky,stlpiky,reflexne veci priam "svietia" ze ich lepsie vidiet ako cez den a celkovo je to uplne o inom.


18.03.2008 14:10

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

No neviem, neverim tomu, je to podla mna reklamny trik. Maju (udajne) +100% svietivost a modro sfarbene sklo, tym padom dosiahnes efekt, co je na ilustracnom obrazku oproti uplne obycajnej ziarovke. Predpokladam, vlastne som si isty, ze ti svieti vlakno, nie plyn v ziarovke, ze? Ale ako pisem, moze ist o jav, ktory mi usiel...


18.03.2008 10:10

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

Neviem ci zbytocne lebo to svieti velmi dobre oproti klasickym halgoenkam:D ked najdem link hodim to sem
Pozri obrázok
www.auto-moto-shop.sk/1/
www.auto-moto-shop.sk/1/index.php?idvyrb=309...

Upravené 3 krát. Naposledy upravil bebop (18.03.2008 10:18)


18.03.2008 10:00

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Bebop: investoval si myslim zbytocne. Halogenka funguje na vyzarovani cierneho telesa - vlakna. Halogenovy plyn je tam kvoli tomu, aby odpareny volfram zreagoval s halogenovym plynom a depozitoval naspat na horucom vlakne. Vdaka tomu mozu byt halogenove ziarovky viac nazhavene a silnejsie svietit (so spektrom posunutym viac do modrej v porovnani s vakuovanymi ziarovkami). Pouzivaju sa na to Iod a Brom. Xenon nie je halogenid, naopak, inertny plyn. Nenapada ma nic, co by sa stalo jeho pridanim. V xenonovych vybojkach funguje generacia na zaklade ionizacie plynu. V halogenovej ziarovke nie je dostatocne silne elektricke pole, ktore by mohlo nejaku plazmu vyvolat.
Za to, ze mi nieco uslo, motorkou nerucim...


18.03.2008 9:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja som investoval do halogeniek plnenych xenonom , myslim ze ta svietivost je az az ....a vyslo ma to par stoviek asi 7 za dva kusy


18.03.2008 9:08

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Vidi: tie ostrekovace sa im vysuvaju z naraznika, normalne tam vidno iba zaslepky a ked ostrekujes, tak to tamad vyskoci a strieka a potom sa to schova 8-)


18.03.2008 0:14

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Bald
 Čoprák 

Ikona

xenon je pre mna zbytocna investicia, halogen svieti dostatocne a na obcasnu nocnu resp. neskoru vecernu jazdu bohate postacuje.


17.03.2008 23:34

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Miso: uhol lomu vypusti z hlavy, ten tu nehra rolu. Predne sklo je minimalne prehnute a je takmer rovnomerne hrube, tento efekt je zanedbatelny... ;-)


16.03.2008 23:15

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

miso251SK
 Turista 

mna by zaujimala jedna vec. Ak mam na podobnej sade znacku TUV, sedia mi ohniskove vzdialenosti, ake je obmedzenie?

ake je obmedzenie aj co sa tyka profilovanych parabol a klasickych parabol s lomovymi sklami?

Uhol lomu svetla zalezi od vlnovej dlzky? teraz mam na mysli farbu xenon/halogen/klasika ci tam nastava nejaky iny rozklad ako napr na svetelnom hranole? alebo aky tam je sakra problem


16.03.2008 21:57

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Suhlas s Majo KE [dobre] . Tie podomacky instalovane xenony a samozrejme aj hal. ziarovky ktore svietia niekolko nasobne silnejsie a do modra s napisom na krabicke "no for EU", si montuju vacsinou blbeckovia, co sa chcu hrat na nieco viac a vobec im pritom nezalezi na tom, ci tym niekoho ohrozia. Ja jazdim na plechovke aj v noci a je to otras, ked taky kutil ide oproti. Bliknes mu a on Ti blikne taku pecku, ze sa nespamatas! Je to evidentne vidiet, kedy idu oproti origos xenony a kedy tie gadzovske blbosti. Ked mam raz svetlo na halogen, tak tam budem montovat vyrobcom predpisanu ziarovku a ked chcem xenon, tak si kua priplatim a kupim komplet reflektor aj so vsetkym co k tomu patri origos, aby to splnalo vsetky s tym suvisiace normy! To nieje sranda! :-((((((


13.03.2008 9:31

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

inak ste si isty, ze musi mat ostrekovac? Dnes okolo mna presli viac menej nove Audi a Ford, oba s cockovymi xenonami (mali ich zapnute) a ani jeden nemal ostrekovac.

Matus: asi by som nesuhlasil s tym, co si napisal ako nevyhodu cockovych svetlometov. V pripade cocky je plocha, ktora vyzaruje, mensia a preto o to intenzivnejsia (rovnaky vykon na mensej ploche) a preto o to viac "oslepuje", cize je ta viac vidno.


13.03.2008 9:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

guyke
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

no čítať to tu je niekedy naozaj zábavné, zvlášť ak vyjadrenie píše niekto kto ani moc nejazdí resp. vychádza len z čiastočných a sprostredkovaných informácií... Neviem, ja som mal bixenony celu minulu sezonu a najazdil som na nich cca 10tis km a isto by som nesiel spat k povodnym svetlam. Svetla mam riadne nastavene a spravne, nikoho neoslepujem co som si pre istotu vyskusal jak cez den tak v noci ked som sadol ja do auta a kamos na moju moto. V kazdom pripade tak ako to tu niekto pisal, plechovkari ma vidia na ceste viac, ci uz v spataku ci oprotiiduci, ci prichadajuci z vedlajsej... a to bol hlavny dovod preco som siel do xenonov. Vsetci tu dookola vsade placu aky su plechovkari neohladuplny, slepy, nevidia nas... Zvyraznit sa na ceste vies dvoma sposobmi... xenonmi a ladenym vyfukom, je ta viac vidiet a viac pocut.... Ide ale potom o to aby to neoslepovalo, teda svetla je nevyhnutne nastavit spravne, a potom svietis ako ktorekolvek ine orig. xenonmi svietiace auto... teda vzdy vyraznejsie ako halogen. Niekto tu pisal o svieteni v noci... a v noci a v dazdi... jasne jazdili sme aj tak s kamosmi... rozhodne to nie je pravda ze v dazdi po tme uvidim prd, prave NAOPAK!!! videl som vzdy podstatne viac ako chalani co jazdili za mnou s halogenom... No ale ano, nemam 10000K ale 6000K. Tak len tolko na okraj k skusenostiam z praxe s xenonmi.


13.03.2008 7:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

miso251SK
 Turista 

ako je mozne, ze v manualy k sade na vymenu H4 ziarovky za xenonovu vybojku nie je spomenute nic taketo? Este je doplnene TUV a ISO 9001. Kua naco to predavaju ako sadu na vymenu ziarovky ked sa to vymienat nema. Mam to teraz vyhodit alebo co?. XJ zo serie svieti strasne slabo, ale neskutocne slabo, uz som sa tesil ze som si vyriesil problem :'(


13.03.2008 0:35

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Zakazdym sa tu objavi niekto, kto citi potrebu napisat, ake auto v akej vybave vlastni, pripadne akym vysavacom cisti garaz atp. Mojtyboze


12.03.2008 21:42

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

lebo halogenova ziarovka vydava vela tepla a sneh sa topi.


12.03.2008 21:41

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

jo ostrekovac.


12.03.2008 21:20

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bracho, myslis ostrekovac svetla?


12.03.2008 21:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

matus: dik za vysvetlenie ;-) To znie rozumne. Hmm... Ale preco to nezavedu aj pri normalnom svetle?! :-~ Ved tam je problem rovnaky (aj ked mozno naozaj o nieco mensi).

MajoKE: si Fazer dal prec? Prooc?


12.03.2008 21:05

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bracho> cocka nieje nutnost. Napr C5 (stary model) alebo P607 moze mat xenon od vyroby a pouziva sa ciste sklo s projekcnou odrazovou plochou.
Pravda je, ze viac vyrobcov vyraba sosovky a prechadza na tuto technologiu, najme kvoli systemu natacania svetiel - natocit sosovku je daleko jednoduchsie ako natocit cele svetlo. Sosovka ma dalsiu vyhodu a to presnost rozptylu svetla, alebo dalsia vyhoda - sosovka casom nezozltne, ako parabola.

Sosovka ma vsak aj nevyhodu a to velku: zdroj svetla je maly a cez den taketo svetlo nieje dobre vidiet - tu ma vyhodu projekcny svetlomet. To je dovod preco vyrobcovia pristupuju k tzv dennym svetlam (audi - starsie modely vnutorne svetlo, novsie modely diody, bmw vnutorne svetlo a pod)

Na margo snehu na xenone - ano, presne to je problem - svieti to menej, resp staci troska hrubsia vrstva, ktora sa pri jazde pocas snezenia vytvori rychlo a nesvieti to takmer vobec, co je problem aj cez den.


12.03.2008 21:04

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Karbec
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Xenon bez cocky je podla mna na dve veci....


12.03.2008 20:53

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

MajoKE a matus To nebol utok, skor taka sranda a uhol pohladu ;-) Rozumiem co si chcel povedat a plne s tebou suhlasim. Tlmic samozrejme klesne a ma to vpliv, no uznaj sam, ze je to nieco ine, ako ked nalozim kufre, alebo veziem 90Kg manika.
Okrem toho ma zdoraznene: musi ma oblepit, poriadne sa drzat (zalahnut na mna, inak sa nepohnem a pindam :-))) ), co je zase nieco ine ako ten manik ktory sa drzi v zadu, je vystrety a snazi sa o odstup, aby si si nedajboze nemyslel, ze je buzik :-)))
je to podobne ako ked dobre pridas, alebo naopak brzdis..

Ked nieco neviem a vrta mi to hlavou tak sa spytam
Kedze som tuctovy uzivatel moto a nie Pedrosov mechanik mozem sa kludne mylit .
Tiez sa nikomu nesmejem, ked mu nic nepovie OSI model, multicast, FWA, latencia pripojenia alebo nieje odbornik na problematiku IPv6 atd.
Peace

Inak vsetky seriove xenony maju v svetle cocky, alebo je to skor vylepsenie niektorych vyrobcov?
To so snehom.. No.. Ok, ale aku to ma spojitost s xenonom? (ved klasicke svetlo na novych autach to nemusi mat, ci ano?)

Myslel som, ze spinave alebo s vrstvou ladu svetlo by malo svietit skor menej.. :-~ Kde je hacik?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil BRACHO (12.03.2008 21:05)


10.03.2008 17:56

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Bracho - spinavy svetlomet inak "viac"rozptyluje svetlo. Je vyborne, ze ked niecomu nerozumies smejes sa. Priatelia ta musia poznat ako vecne usmievaveho chlapca. Nie kazdy spolujazdec vazi 48kg a nie kazda moto je kostitras.

K TEME:
Oslnovanie - povedzme, ze ked nas v noci niekto dobre "oslni" nas zrak sa spamatava 1 sek. Spamatavanie zraku sa podstatne zhorsuje s vekom, teda 55r. ujo nevidi 2 sek to je pri 90KM/H = 25m.s, skratka 50m presiel "naslepo".

SKOR PLECHOVKOVY PROBLEM. Silne svetlo nie je vzdy vyhoda. V labakoch sa meria aj vlastne osvetlovanie, teda tvoje vlastne svetlo, kt. sa odrazi od hmly, snehu, padajuceho snehu a unavuje oko vodica. Kto potapa v noci, alebo v mutnych vodach, vie o com hovorim.


10.03.2008 17:11

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

francik
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Bracho: Ja som mal tiez podobnu ladvinku na R6 a ten zadny tlmic predsa o nieco klesol (48kg nieje batoh na chrbte!!!)

Taky bych asi dal ruky od tych xenonov prec... Ja som to poriesil silnejsimi halogenami a hotovo...

Ale inak clanok je dobry... 8-)


10.03.2008 17:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bracho, ked tvoj tlmic nepozna rozdiel 48kg tak to mas dost blbo nastavene...

Ostrekovac: najme kvoli pouzitiu v zime - lampa je chladna, sneh sa na nej netopi.

cocka vs sklo: to je zlozitejsie. Xenonove svetlo ma oproti klasickemu lepsiu svietivost z troch prizin:
1. svetelny luc je vedeny presnejsie (ina geometria svetla) a plus 2.vdaka dynamickemu naklapaniu mozu byt nastavene vyssie (btw preto castejsie oslnia ked auto podskakuje)
3. vyssi svetelny vykon

Pri zamene klasickeho svetla so ziarovkou za halogenovu vybojku je nutne aby bolo zachovane ohnisko, t.j. bod, v ktorom vznika svetlo musi byt na tom istom mieste. A toto podla mojich skusenosti nieje vzdy zachovane. Ci nepresnostou vyrobcu alebo zlou instalaciou - neviem.

Kazdopadne vsak plati, ze dorobeny xenon nebude nikdy tak dobre svietit ako origo xenon (pretoze bod 1 a 2 doma neurobis) a prave naopak je vyssie riziko, ze to bude svietit daleko horsie ako povodne svetlo (nedodrzanim ohniska - bud bude svetelny rozptyl prilis vysoky - vtedy mozes robit co chces, aj to namierit na zem, oslnovat budes a ajtak nic neuvidis, alebo bude svetelny roztpyl prilis uzky a oslnovat nebudes ale neuvidis tiez nic).

No a potom su tu este machri, ktori nahodia 10.000K, svieti to ako uv-lampa a v dazdi neuvidia nic.


10.03.2008 16:15

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

Eee, jednemu nechapem.. Co maju spolocne ostrekovace s tym, aby som neoslepoval..

Majoke: ak uz niekoho veziem, tak je to priatelka, (48Kg :-))) ) co tlmic ledva pri sportovom nastaveni spozna :-))) To len ze som sa pobavil...

Inak xenon je podmieneny aj cockou v skle svetlometu? Dobre tomu rozumiem? Inak to svieti teda nahov.o?


10.03.2008 10:11

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nema nahodou aj nova R1 stretavacie xenony?

MajoKE: v tym prisadnutim spolujazdca, to je dobry argument. Sklon svetiel sa vtedy veru velmi zmeni.

Mam svetla ako varadero. Ak by som tam namontoval dva bi-xenony a niekoho tym v noci dialkovymi osvetlit, asi by mal pocit, ze pristava UFO... staci, ze jeden dobre nastaveny stretavaci xenon slusne oslepuje, az oci bolia, nieto este dva tesne pri sebe namontovane a dialkove... kua, to by bola brutal supa...

Tato diskusia ma presvedcila: xenony nenamontujem ani do moto, ani do auta. Tymto dakujem. [dobre]


10.03.2008 9:10

Re: Test kontroverznej HID Xenon sady Pilot



kmix, ECE 48 platí iba pre autá


10.03.2008 7:13

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

HD1200
 Turista 

Ikona

Mal som xenon z auta na moto Yamaha FZS600 Fazer . Inštaloval som celý komplet aj s parabolou-
(s Alfa romeo výbojka Osram made in germany) aby to zaručene fungovalo a bol som sklamaný :-(
Nebolo to dobré. :'( Musel som to vymontovať lebo sa mi s tým v noci zle jazdilo


10.03.2008 1:14

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

deviljk
 Kávičkár 

Ikona

JARIK :

Napisal si mi toto :
nehádž tu múdrosti a absolútne závery, kým nepreskočíš! (slovenský preklad: anonymní blbečkovia tu väčšinou "HAFLI!")
Asi ti ušlo, že sa tu hovorí o motorkách, nie 20-30 ročných čerepoch s nápisom "BMW"

No a ja ti odpovedam :
Na margo prvej vety...predal, daroval som a namontoval som uz mnoho tychto sad... ... takze som co to uz isto preskocil....
Na margo druhej vety... ja viem na akom portali (pre motorkarov) sa nachadzam a co asi ostatni pochopili a vedia, myslel som tym ze zakladne principy a fungovanie osvetlenia na vozidlach su rovnake aj u aut a motoriek.... (narazal som tym na tie niekolko tisicove hodnoty Kelvinov)
No a na zaver... nikdy nevlastnim vozidlo starsie ako 5 rokov (ci uz ide o motorku alebo auto) tak neviem co tu pises o nejakych 20-30 rocnych BMW.... ak ta to neurazi tak s aut momentalne BMW 330 XD r.v2005 vo full vybave ... o com si rozhodne nemyslim ze je crep... a Smart cabrio cdi, co je tiez okrem motorky mila baviacka na leto... Prajem ti pekny den .... 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil deviljk (10.03.2008 1:18)


09.03.2008 22:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

kmix
 Turista 

Ikona

len k tej ECE 48:

K 1200 GT by potom mala mat ostrekovac svetla?


09.03.2008 19:13

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pali79
 Turista 

Ikona

nie stretavaci xenon... ale kadejakymi nahradami kadekym do kadecoho namontovane a nahradene povodne halogeny...

Asi len tak pre srandu sa zariadenia homologizuju... ze? Svetlomety nevynimajuc...


09.03.2008 19:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

čo sa tu stále sťažujete... mňa už veľa áut oslepilo v noci diaľkovým, keď zabudli prepať, a nerobím z toho vedu... síce to nebolo príjemne, ale netreba do toho kukať jak blbec... a "stretávací" xenón fakt strašne brutálne osvetluje... omg


09.03.2008 19:00

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pali79
 Turista 

Ikona

staci oslepenie jednym xenonom a v sekunde moze byt tragedia... (a rozsirovanie inej databazy = NEHODY...)
Si uvedomte, ze oslepenie xenonom je ovela horsie ako halogenom... Alebo nie je tak???


09.03.2008 18:39

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Majo ako keby ťa motorkári vo dvojici a v noci oslepovali nonstop :-~


09.03.2008 18:04

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pali79
 Turista 

Ikona

Clanok dobry, no navadza na nespravne, nevhodne osvetlenie a to nie je dobre!
Ja xenon nemam a po precitani clanku a vecnych diskusnych prispevkov ani nechcem...
SUHLAS MajoKE - mas najrozumnejsie argumenty !!!

PS: zial klasicka slovenska sebeckost... "hlavne ze ja zaparkujem... , hlavne ze ja vidimm..., hlavne ze ja som... ved mna ostatni nepalia... " :-~


09.03.2008 17:48

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Psycho: ked uvidim niekoho, kto pred pribratim spolujazdca nastavi xenon "pre jazdu vo dvojici" a potom si znova nastavi svetlo po vylozeni, zmenim nazor.


09.03.2008 17:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Noob
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

pre motorkara je dolezite byt vcasne vsimnuty v spataku plechovkara. a to hovorim najma o dennej hustej premavke.

a asi sa nemylim, ked poviem ze xenony si plechovkar skorej vsimne, a po vsimnuti sa zacne koncecne venovat okrem riadenia aj okolitym motorkarom..


09.03.2008 9:53

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

RACERMAN
 Jogurťák 

Ikona

1. Ak XENON tak urcite len od 4100 do 6000K je to najblizsia teplota svetla k slnecnemu ziareniu
2. Pri tejto teplote svetla je lepsia svietivost u dazda aj hmly
3. Problemy su aj na STK v Rakusku, Nemecku,...kontroluju
4. Tomxx ak si niekto da v aute do paraboly ktora je urcena pre halogenove ziarovky bude osvetlovat aj vevericky
popri ceste nejde o koncern a duplom ked nema ani cocku len klasicke stare svetla. Rozoznas uz s daleka ci su
origo xenony alebo nie...napriklad vidis ze svieti cely svetlomet...a Ty nevidis skoro nic...rozumnejsi si aspon
prisposobia motorceky na manualne nastavenie vysky...
5. Vyssia bezpecnost na cestach lepsie vidis
6. Poznam pripady kde vybojky odisli po par hodinach...asi dost zalezi ci je to znackova sada ci nejaka NONAME
7. Uvazujem nad tim uz davno a stale sa neviem rozhodnut ci do toho ist...vidiet a byt videny je dolezite
8. Zaujimal by ma vysledok ci su sofery oproti iduci oslnovani viac XENONOM a stretavackami alebo halogenom a
dialkovimi svetlami...lebo vela z nas jazdi s dialkovimi svetlami


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.