Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3353 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28537
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16996)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPotvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Diskusia k článku: Potvrdené: Motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
30.10.2016 2:40

Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

kvietok
 Kávičkár 

motorbikewriter.com/motorcyclists-safest-motorists...

A konecne je oficialne potvrdene aj to o lobotomickych hovadach v bielych dodavkach.. Motorcycle riders came out on top as the safest while van drivers are at the bottom.

Despite media demonising riders as dangerous risk takers, this survey and others find riders are more concerned about safety than other motorists.... The report even suggests more people should learn to ride so they are safer motorists.


30.10.2016 6:33

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Šak to je logické, sa nemuseli pýtať tolkých, stačilo mňa :-D


30.10.2016 7:14

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

zaujímavé články..
motorbikewriter.com/lowering-speed-limits-raises-stress... ;-)


30.10.2016 8:18

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Toman
 Skútrista 

Ikona

Statistike cisla ktore porovnavaju telefonovanie za jazdy medzi motorkarmi a automobilistami???? Neblaznite, to bude nejaka taska ironia..... :-D :-D


30.10.2016 9:52

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

owwidius
 Turista 

Ikona

asi tak :-) ad 1 je to len pytanie sa ludi, aby sa priznali. a ad2, tie konktetne otazky: uz ste niekedy za jazdy: jedli? telefonovali? robili selfie? takze z toho motorkari vysli najlepsie. mega vysledky :-D


30.10.2016 11:26

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale ved to je uplne nad slknko jasnejsie, ze motorkari maju najmensiu nehodovost..
Za prve, jazdia len pol roka, pretoze snehove retaze kazia dojem. Okrem toho, aj elektricka sustava beznych motocyklov, neumoznuje vykurovanie oblecenia. Dojazd do prace v mestach, kde ludia obvykle dnes pracuju, neumoznuju ani prezliekanie a pripadne si dat teplu sprchu, po vydatnej jazde v zime. Cyklisti to davno vedia a v openspace smrdia ostatnym, pomocou deodorantov.
Niektory motorkari su tak nasiakavy a vodourozpustny, ze nejazdia ani v dazdi a ak, tak niesu otrasuvzdorny a jazdia opatrne.
Dalsia vec je, ze motocykle, ktore su v pouzivani uz od doby cca 1987, teda okrem produkcneho srotu jawa, alebo japonce, ako predchodcovia lacnej vyroby z Ciny, maju obvykle ficurky, ako ABS, neskor aj trakcne kontroly a katalyzatory a obmedzeny vykon.
Napriklad K100 mala ABS, davno pred seriovym zavedenim do aut.
Dalsia vec je, ze motorkari obmienaju motocykle castejsie, ako autisti auta. Kupou auta, ktore ma viac ako 20 rokov, sa dnes uz ani v chudobnom Slovakistane, nikto nezaobera, pokial to nieje nejaky sperk, ako BMW850, alebo bizuteria v podobe MB1000, pripadne rodinny automobil ako je Favorit. Ale to sa tyka socialne vyradenych, bud su bohaty a vyradeny zo spolocnosti chudobnych, alebo je to nizssia stredna a spodna chudoba, ktora na ceny novsich aut nedosahuje. Kupou 20 rocneho motocykla, ktory bol pred 20 rokmi, vyrobeny podla moderneho vyvojoveho trendu a nebol to dobeh, nejakeho 60 rocneho modeloveho radu z dovodu nemoznosti inovcacie, si obvykle motorista-motorkar, kupuje vyssi standard, ako ma doma v garazi na styroch kolesach.
Tiez si treba uedomit, ze aj ty, ktory pouzivaju motocykel, ako pracovny nastroj, napriklad dedko, alebo babka, vezuci seno, hrable, alebo motyku na zahumienok, si nekupuju jogurta, alebo nejake GS-o, ale ruchaju na strojoch, ktore entropia este nepremenila na prach a neprekracuju obvykle MPR, pre pesiu zonu. Takze pokial ich nezmetie nejky Polsky kamionista, alebo dodavkar, nemaju sancu na vaznejsiu koliziu. Tyto takzvany "farmer arbeit racer-i" sa nevyskytuju v mestach, lebo tam je chov aj drobnej hydiny, alebo aj zajacov zakazany.
Dalsia skupina su mototuristi, ktory cestuju pre radost a ich cielom je cesta. Mohli by si sice kupit listok na vlak, alebo dojst na miesto zaujmu aj autom, avsak na moto je to daleko zabavnejsie. Kedze na svoju zabavku, konicek, alebo uchylku, podla uhlu pohladu, musia chodit obvykle do zamestnania, maju relativne maly najazd kilometrov a ak aj najazdia viac, ako 6000 rocne, musia si setrit organy a koncatiny na zarobkovu cinnost. Lebo po dvojtyzdnovej dovke a dalsom mesiaci v sadre, obvykle zamestnavatel dava jasne na javo, ze urad prace, zaisti nove zamestnanie. Takyto teda opat nemozu robit casto havarie. Je to tiez najma z toho dovodu, ze dovolenka je velmi kratka, aby sa dala optimalne vyuzit na liecenie zraneni, sposobenych nevhodnou prevadzkou motocykla.
Dochodcovia jazdia opatrne preto, ak aj maju motocykel, lebo maju presnejsie zratane nasledky zraneni a celkom presne zratane liecebne naklady v pripade urazu.
Jediny kto si to moze dovolit jazdit ako debil, je ten, co nemusel rukami a uz vobec nie hlavou zarobit peniaze na zivot a jazdu na dvoch kolesach, pripadne nemusi riesit nasledky podavania tekutej stravy slamkou, lebo je obvykle mlady rentier, zijuci v all inclusive mama-tata hoteli. Vozicek, alebo proteza, ci ine nasledky, niesu faktor, ktory by odradil od nebezpecnej jazdy, alebo opakovaneho riskovania.
Tychto ludi je malo a preto je ta nehodovost na moto tak nizka. Ale statistika sa vdaka vyssim prijmom zivitelov podobneho individua a lahkou dostupnostou lacnych a rychlych motocyklov, stale vylepsuje. Statistiku vylepsuju aj banky a najma bankstri, ktory su schopny v dobe "lacnych penazi" poskytnut pozicku, alebo uver, pripadne ine formy leasingu a pod. aj ludom, ktory tieto peniaze dokazu pretransformovat na kopku srotu a krizik pri ceste, bez vycitiek svedomia, alebo nejakeho vaznejsieho nasledku...
Dalsi faktor, ktory hra v prospech nizkej nehodovosti motorkarov je ten, ze v pomere ku autam, dodavkam, kamionom, traktorom, kombajnom a autobusom, su zanedbatelna a sezonna frakcia motorovych vozidiel na cestach.


30.10.2016 11:36

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Merlin00 Ak vynechám Norisa, tak lepšie by to nenapísal ani Pán boh. [dobre]


30.10.2016 12:29

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Dakujem, ale to si hadam nezaluzim, taku chvalu.
To je len 30 rokov skusenosti, vo vydatnom vyvare z kosti.
Prakticky si treba uvedomit jeden zakladny dolezity faktor...
Motocykel dnes, najma v Europe, nikto nepotrebuje.
Nieje to predmet dennej potreby, nutnost a ani nevyhnutnost.
Je to len forma zabavy, modny doplnok, masazny prostriedok ega, predmet zaujmu, predmet obdivu, predmet sebavzdelavania v opravch, renovacii a pod.
A to plati najma vo vychodnej kolonii EU, kedysi zapadnom protektorate ZSSR.
Ked clovek vychadza z faktu, uz vlastni to, co nepotrebuje, nemoze to narobit ani taku velku skodu, ak clovek vlastniaci, ma potrebu aj nadalej vlastnit, obmienat, pripadne rozvijat podobne zabavky.


30.10.2016 13:31

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: uz prvy bod je hovadina. Staci vystrcit nos z domu a pochopis, za moto sa pouziva celorocne. Aj dnes je tu pri mori mrte motorkarov, tolko nestretnes na SK ani v polke leta. Lenze, kolko je pomer moto v Taliansku a na SK? A o tom to cele je. Najviac moto (skutre) su v Azii a tam vacsina rodin ma len ten skuter. Takze aj to tvoje pokracovanie mozno plati na Sk, ale to je statisticky nezaujimave z globalneho pohladu, cize mimo temu uvedenej statistiky...
A naopak, motocykel, resp. skuter prave v Europe ma pevne postavenie. Vyhradene parkoviska pre moto su napriklad v Siene, ci inych historickych mestach priamo v centrach pri pamiatkach. Tam nikto nechce auto. Na zapchy tiez plati skuter, ci moto. Treba si spravit vylet...

Re: Toman: ked budes velky, objavis komunikator a potom pochopis, ako moze motorkar telefonovat za jazdy. Dokonca sa moze rozpravar aj s inym motorkarom, to je vec...

Re: owwidius: aj tu najdes videa tocene za jazdy s carovnou palickou, na konci ktorej je kamera...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (30.10.2016 13:35)


30.10.2016 15:34

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Menton, mne to hovorit nemusis, ale prvy bod u mna znamena asi tolko, ze ja leto od zimy odlisujem podla toho, ze isty cas roka nemam koho zdravit. Aspon teda v SR.
60km zapadne od Blatisravy, sa jazdi celorocne.
Po 26 rokoch slobody, dodnes postari v Slovakistane nemaju skutre. Kedysi mali aspon stadiony, alebo jawetty, pripadne sem tam aj babettu.
V tej kapitalistickej vsivavej Viedni, ruchaju deliveristi na skutroch, aj ked na ceste je 20cm snehu.
V BA, aby nedokurvili motorkarom parkovanie a nespoplatnili ich ako autistov, sa musela robit akcia "poslusny motorkar", lebo vtedy vladnuca Tatiana Ross, mala uplne na haku, nejaku otvorenu parkovaciu politiku, slo proste o prachy, ako ostatne vzdy.
Nova doba pre celorocne jazdenie sa otvara v Blave a vatsich mestach, najma z dovodu zlepsujucej sa parkovacej politiky.
Ale to sa lahko vyriesi, ak bude niekto chciet za parkovaciu karticku, pre dalsie vozidlo v podobe moto, chciet pre rezidenta nejakych 800-1000eur na rok a potom to bude take nase, take ozajstne...
Motorka ma v dnesnom svete miesto, ale v 98,6%, je to otazka chcenia, vo vychodnych koloniach EU a nie potreby.
Ak teda sluzi prevazne na zabavu, nemoze vytvarat pracovne urazy. Ak sluzi niekomu na pracu, nemoze sposobovat zabavne zranenia.


30.10.2016 16:37

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: Nesúhlasím s jedným bodom, u mňa je motorka denná potreba :-D - čo sa týka telefonovania, dnes je bežná BT súprava a dá sa aj na motorke, ja napríklad na motorke aj hulím elektriku, keď sa ide dlho :-D S tým jedením ešte porozmýšľam, ale šlo by to, akurát to pitie je trochu problém, som drevený a nestihol by som si otvoriť, naliať do pohára a vypiť, možno štamprlu, ale ja pijem víno a taký dvojdecák by som naliať a vypiť nestihol, lebo by mi moc klesli otáčky, neutrál nemám! :-D


30.10.2016 16:59

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

kvietok
 Kávičkár 

Re: Toman: tak oni sa ich zrejme nepytali ci si robia selficka pocas toho ako riadia motocykel, ale vseobecne pri jazde. Otazky boli rovnake, len statisticky vyhodnotili odpovede podla profilov opytanych.

podobne je to tu ohladne skusok v autoskole a vysledkov tych co jazdia vs tych co len soferuju: motorbikewriter.com/motorcyclists-are-safer-road-users...

"Additionally, four out of 10 car drivers failed to showcase their understanding of why one should allow extra room when overtaking a motorcyclist on a windy day (the rider may be blown across in front of your vehicle). Unsurprisingly, riders scored very highly for both questions (89% and 95% respectively)."

edit: inak povedane, "kto jazdi na motorke, je bezpecnejsi sofer".

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil kvietok (30.10.2016 17:04)


30.10.2016 17:54

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

TomTee
 Turista 

Ikona

Re: Menton: jak aj dnes je tu pri mori tolko motorkarov? Zas sa flakas?


31.10.2016 17:25

Re: Potvrdene - motorkari su statisticky najbezpecnejsi vodici na cestach

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

+ motorkári sa nehrajú s rádiom, neriešia kúrenie či klimatizáciu, hlavovú opierku, lakťobú opierku, nič nevyberajú so schránky pred spolujazdcom, ale zrkadla si môžu nastaviť :-D


31.10.2016 18:18

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

lacamisanegra
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: Klaniam sa hlboko tvojej mudrosti :-) super napisane, vidno, ze asi mas vyssie IQ, len s jednym nesuhlasim. S poctom najazdenych km turistov. 6000 dame tak za jeden slabsi vylet :-D


31.10.2016 19:57

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nech sa páči aj z reálnej štatistiky zo SK - z článku Bezpečnosť na cestách: Praktické rady pre vodičov áut aj motocyklov na začiatku sezóny

Foto: Nehodovosť 2014 - Kategória vodiča, u...


Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (31.10.2016 20:00)


31.10.2016 23:04

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ano, lenze kolko je prihlasenych motocyklov v SR a kolko je aut. Kolko aut starsich, ako 20 rokov brazdi cesty, najma na vychode, kolko nebrzdi, nesvieti a jazdia aj v zime..
Napadlo ma ine..
V samotnej podstate z tej statistiky vyplynulo jedine, ze motorkari mozu statisticky jazdit bez VP, lebo skupina bez VP, robi o 1,4% vyssiu nehodovost, ako motorkari.
Keby sa zlucili obe skupiny, teda motorkari a vodici bez VP, stale by tvorili "statisticky", len zanedbatelnu a nepodstatnu cast 4,4% nehodovosti.
Keby sa nehody motorkarov nedokumentovali a ani tych bez VP, a povazovali by sa dokopy za polozku 6.8% NEZNAME, bez VP a Motorkari, stale by to tvorilo uplne zanedbatelnu cast nehodovosti.

Je to tak ako pisem, povatsinou ide u moto o zabavu a nie potrebu, alebo nutnost.
Statistiky juznych krajin a krajin, kde sa jazdi celorocne budu asi ine.
Ale nieje to podstatne. Podstatou je radost cloveka, ktory rozpohybuje motorom, len dve kolesa a staci mu to ku stastiu.

to: lacamisanegra
hm, to je zaujimave. 6000km na dovolenke, za aky dlhy cas?
Lebo ja som najazdil cca 5000 km na pozicanom aute na dovke za 12 dni a to uz povazujem za dost vela. Ale bolo stale kam a za cim.
Motorkou by sa dalo spravit teoreticky aj viac, ale to je uz take sado maso. Najma na pozicanej.
Pracovne ak otocim Blava, Praha, Plzen, Blava za jeden den, na moto 2x za tyzden, z odstupom aspon jeden den, mam mozol na prdeli a cez weekend, ak mi niekto povie motorka, mam tik v oku a chut vrazdit. A to je len nejakych 2000km.
Je mozne, ze ak je to pracovna cesta, nefunguje pocit radosti z jazdy?
Ale na cestu sa vzdy tesim. Potom uz ale menej.


01.11.2016 7:04

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Merlin00: keby si otvoril ten článok tak dostaneš odpoveď ihneď

Foto: Počet evidovaných vozidiel k dátumu 31.1.2015...


Už sme to tu dávno riešili i keď to dáš do pomeru vyjde to pre moto lepšie...

Foto: Porovnanie počtu nehôd zavinených vodičmi...


A v UK sa jazdí celoročne, oni majú +- celý rok rovnako nahovno počasie ;-) Smajlík dávam ale nie je to vtip...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (01.11.2016 7:05)


01.11.2016 13:48

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

owwidius
 Turista 

Ikona

uz tomu chyba len priemerny pocet najazdenych km za rok, moto vs auto (vs nakladak). tj nie pocet vinnikov na 1000 vlastnikov, ale pocet vinnikov na 1000 najazdenych km.

dovolip si tipnut, ze priemerny rocny najazd km auto vs moto, je este viac ako ten 2,5 nasobok, co je rozdiel v hore grafe...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (01.11.2016 13:49)


01.11.2016 17:35

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Merlin - to bol citovy výlev jak na Valentina :-))) ;-) ale nevravím, že v niečom nemas pravdu. Nič na svete nie je perfektné, ani štatistiky, ani maciatka, teda okrem našich mamiciek ;-) aj medzi motorkármi sa nájde obcas motor kár, a dokonca nie jeden ;-)


02.11.2016 12:21

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

kvietok
 Kávičkár 

V pomere k najazdenym km je motocykel najmenej bezpecny prostriedok, a so zvysovanim najazdu % nehodovosti neklesa, co je vyrazne odlisne od aut. daju sa take statistiky najst niekde v AMA, a ak si dobre pamatam, tak vekova skupina 45-55 je druha najrizikovejsia... tak s tym fotrovanim ze jazdime viac nez 30r opatrne. ego nam to pohladka ale to je vsetko.

Merlin - mal by si ist do politiky. Znies tak presvedcivo.. ;) ale hned jak si zabil ze motocykel je v europe zbytocny, som prestal citat..


02.11.2016 14:09

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: kvietok: zabudol si napísať, ktorá veková kupina je prvá najrizikovejšia.


02.11.2016 15:06

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: TomTee: ci mi veris, alebo nie, ten prispevok som pisal na plazi, 17 stupnov, cista obloha a motorkarov jak na Sturci v polke leta... Iny kraj.... ;-)


02.11.2016 23:57

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

kvietok
 Kávičkár 

Re: Plazivec: The previous NCDOT RSAs also provided the ages of motorcycle operators involved in crashes:
» 15 and younger—0.5%
» 16-19—2.5%
» 20-24—8%
» 25-34—17%
» 35-44—17%
» 45-54—24%
» 55-64—22%
» 65-74—7%
» 75 and older—2%
Age does not always translate to experience or ability, as evidenced by the crash data. Nearly half of the motorcycle crashes involved operators between the ages of 45-64.

Este by som dodal ze v statoch skutocne jazdia vacsinou 30+ (tvare vidis lebo vacsina nosi take tie plembaky co nezakryju ani usi). Neviem cim to je, ale mladych som tam videl vacsinou bud na offroadoch alebo take tie gangy cernochov na sportakoch, ale predpokladam ze tito nefiguruju v ziadnych statistikach; ked to niekde polozia, asi k tomu nevolaju policajtov.. Je tiez fakt, ze vyznamna cast motojazdicov dnes zacina po 30ke, a to moze mat vplyv preco tie mlade skupiny su zastupene tak slabo. Proste dnes treba kupit kazdy rok novy iPhone, na motorku uz babu nezbalis.

potrapil som gugel, tu je link: safety.fhwa.dot.gov/rsa/resources/docs/fhwasa16026.pdf
tabulka je z prilohy A-6

V inej starsej studii bola aj zaujimava korelacia medzi poctom rocne najazdenych km na moto a pravdepodobnostou fatalnej nehody a bola tam pozitivna korelacia na vek aj na pocet km. Cize statisticka pravdepodobnost smrtaku rastie s vekom a s rocne najazdenymi km..(!) Nie ze by clovek vekom a kilometrami neziskaval skusenosti, ale viac sa prejavuju negativne vplyvy napr. unavy, vyssieho veku, straty pozornosti a nizsej opatrnosti (inak funguje adrenalin), a hlavne je clovek dlhsiu dobu exponovany externym ohrozeniam (pocasie, auta, atd). ked mi vyjde cas skusim to pohladat.

este jedna zaujimava vec, a to je prieskum ohladne lane splitting (jazdenie pomedzi jazdne pruhy). to je - ako som aj sam zistil :-) - vo vacsine statov USA zakazane a tresta sa pokutami, myslim ze len v Californii je to legalne. Bola ohromna diskusia ci to je prinos pre bezpecnost (podla mna je ta diskusia uplne scestna - samozrejme ze je, ak clovek pred jazdou odpoji varlata a pripoji mozog). V oboch clankoch su linky na originalnu studiu:
www.cycleworld.com/2015/06/02/ama-study-finds-lane-spli...
news.berkeley.edu/2015/05/29/motorcycle-lanesplitting-r...

Edit: slovosled

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kvietok (03.11.2016 0:00)


03.11.2016 11:24

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mna mozte z tej statisiky kludne skrtnut. Jazdim hoci ako, len nie bezpecne, aj ked nebezpecne prevazne mimo premavky (zablateny az po usi).


04.11.2016 3:12

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

kvietok
 Kávičkár 

ESTE JEDNA TECHNICKA - DPC AWIA, CAKAL BY SOM ASPON CAROVNE SLOVICKO..


04.11.2016 7:55

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: kvietok: Ak je pozitívna korelácia ku kilometrom, tak mi to skôr vychádza, že nehoda príde tak, či tak, bez ohľadu na vekovú kategóriu, po odjazdení určitého počtu kilometrov. Ľudovo povedané, tak dlho sa chodí s džbánom po vodu, až do nej spadneš :-D Alebo, ako sa z hory ozýva, tak si večer ustelieš, či ako to je. :-D


04.11.2016 15:19

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

kvietok
 Kávičkár 

tak mne to trvalo 25 rokov kym som to polozil (nahananie zajacov po poli na pinčli nepocitam).. a musel som si aj priznat, ze sice mam este vlasy, aj mi este stoji, co je secko fasa, ale je uz cas kupit si okuliare :D takze ano, tak nejako.. nechval dna kym nevykopes druhem jamu.. myslim ze to je to spravne :-)


04.11.2016 18:45

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: kvietok: No a týmpádom si sa takmer dostal do štatistiky 45-55 :-D


04.11.2016 19:03

Re: Potvrdené - motorkári sú štatisticky najbezpečnejší vodiči na cestách

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

Smutno mi je hlavne z tej fialovej v tom kolaciku.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.