Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1279 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk DS auto Indian - www.klasikmoto.sk VR46 - motosvet.sk choppermania.sk
Get Adobe Flash player

Adamoto skútre

Nové Body záujmu:

Vodopád Štrbački buk, Bosna a Hercegovina

Vodopád Štrbački buk, Bosna a Hercegovina

tolan - Dnes
Krásny vodopád na riečke Una. Na parkovisku je aj reštaurácia...

Mys Cap Serrat, Tunisko

Mys Cap Serrat, Tunisko

Tomáš Hajduch - Awia - Dnes
Mys Cap Serrat sa nachádza na severozápade Tuniska. Na...

Cape Angela (Ras Angela) - najsevernejší bod Afriky, Tunisko

Cape Angela (Ras Angela) - najsevernejší...

Tomáš Hajduch - Awia - Včera
Mys Cape Angela (Ras Angela) je považovaný za najsevernejší...

Vrak lode Ydra pri Bizerte, Tunisko

Vrak lode Ydra pri Bizerte, Tunisko

Tomáš Hajduch - Awia - 19.01.2018
Pri meste Bizerte sú na pláži vraky dvoch lodí neďaleko...

Vyhliadka z hrebeňa Raf Raf, Tunisko

Vyhliadka z hrebeňa Raf Raf, Tunisko

Tomáš Hajduch - Awia - 18.01.2018
Na severe Tuniska je mys s výrazným hrebeňom nad dedinou Raf...

Ďalšie body a trasy »

Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (22 hodnotení)

Diskusia k článku: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
30.12.2017 15:51

Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

tomper71
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Čo dodať úžasné. A aké je to niekedy náročné to vieš len Ty. Mnoho cestovateľov uzná,že z tohto sa dá dlho žiť ,a potom tie problémy ktoré tu na SK niekedy riešime sú v podstate malichernosti. [dobre] [dobre] [dobre]


30.12.2017 17:37

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

strive
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Výborne napísaný cestopis [dobre] máš zážitok na celý život takúto cestu [dobre]


30.12.2017 18:23

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

majomi
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Úžasné [dobre] možno niekedy sa aj mne niečo podobné podarí


31.12.2017 9:56

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

Feror
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre] [dobre] [dobre]


31.12.2017 11:34

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

MajoKE
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Blahozelam vitazovi cestopis 2017.


31.12.2017 13:24

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

mendo
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Cestopis na vysokej úrovni [dobre] Pekne rozobratý každý deň čo čitateľa vtiahne tak ako keby tam reálne bol. Veľa užitočných informácií, fotky s popisom sú tiež super lebo som ich pozeral dodatocne na Pc tak to bolo priehľadnejsie. Páčil sa mi aj koniec ,kde boli rozobrané jednotlivé krajiny tak viem čomu sa vyhnúť. Tie hodiny v sedle už museli aj bolieť po tých cestách. A 101 dní je už veru dosť ,ale spomienky na celý život ! Veľa zdaru


31.12.2017 13:37

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

sibko
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

...máš u mňa odloženú fľašu whisky, lebo si najväčší borec v mojom okolí.
Je to len 35 km, to dáš na jeden šup. Daj vedieť keď budeš mať cestu okolo.


31.12.2017 18:17

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

obi1
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No chlapče na parááádu [dobre] [dobre]
klobúk dole [dobre]


01.01.2018 9:32

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: tomper71: ako náročné? Tejto téme som sa zámerne nevenoval. Predpokladal som, že to vyplynie z cestopisu. Každopádne jediné, čo je priamo počas cestovania náročné, je jazda po zlej ceste :-) Druhá stránka veci je zaistenie potrebného času a peňazí pred odjazdom. Inak samotné absolvovanie tejto trasy nie je ničím náročnejšie ako cesta do Chorvátska.

Re: mendo: ďakujem za recenziu. Som rád ak čas strávený pri čítaní bol príjemný. Čo sa týka hodín v sedle, tak realita je taká, že po niekoľkých dňoch je to už rutina a človeku je jedno, či na motorke sedí 6 alebo 10 hodín. Ak teda dokáže nezaspať. Cestou tam som dlhé nezáživné presuny mal len zriedkavo (Kazachstan). Ale cestou naspäť som utekal pred počasím a sedel som na motorke veľa dní po sebe celý biely deň a nebol to problém.

Re: sibko: ďakujem, budem na to myslieť :-)

Ďakujem za všetky reakcie. Ak by mal niekto akékoľvek otázky. Či už ku ničomu k mojej ceste, alebo plánoval vlastnú týmto smerom, kľudne sa ozvite. Rád poradím.


02.01.2018 14:17

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

Archie
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Priznám sa, že I. časť sa mi páčila viac, aj fotky boli akési krajšie. Tentokrát sa to dalo, podľa mňa, napísať aj stručnejšie bez ujmy na tom podstatnom.
Napriek tomu podrobný a veľmi prakticky využiteľný cestopis - pre niekoho, kto by sa rozhodol ísť po stopách autora. [dobre]


02.01.2018 19:35

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Skoda, ze ti nevysiel ten Magadan, prial by som ti to, ale nakoniec je asi dobre, ze si tam nesiel.
Je zaujimave, ze ked je clovek tak dlho na ceste, ako potom zrazu nevadi pribudanie kilometrov.
Fotky som este nepozrel, to az zajtra. Pre mna bol toto velmi putavy cestopis - ano velmi dlhy, ale aj cesta bola VELMI dlha. Dakujem ti za tu pracu dat to takto dokopy. Pre mna je toto najlepsi cestopis za uplynule obdobie a mas moj hlas na Cestopis roka.

PS: a kam pojdes teraz? :-)


03.01.2018 8:37

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: matus: Díky. Kam ďalej? Tento rok mám predbežne naplánovaný taký podrobnejší Kyrgyzstan. Ak by všetko išlo dobre tak cestu späť by som natiahol spodom Talianska do Španielska príp. Maroka. Zatiaľ je všetko len v štádiu plánov a prianí. Uvidíme :-)


04.01.2018 11:43

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

borisbasa
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dočítal som druhý diel. Paráda pekne popísane rozsiehle a detailné. Zase som našiel kopec vecí, ktoré som chtiac nechtiac nevidel. Celé Mongolsko samozrejme a ostrov na Bajkale by som určite mal doplniť do budúcna. O Magadane hodíme reč osobne:D


04.01.2018 12:53

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Osobne u mna zaciatkom februara.... Tak ako bolo predbezne dohodnute... [dobre]


04.01.2018 14:19

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

JOZO392
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re:erbe:Ako budeš riešiť na Honde ochranu pred nepriazňou počasia a nádrž.


05.01.2018 11:48

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: JOZO392: väčšia nádrž na model 2017 je už v ponuke od Acerbis. Na stránke to ešte nemajú, ale v katalógu to už je. Čo týka nepriazne počasia, tak bude malé plexi, ktoré som našiel na ebay :-)))

Re: NostalgicRider: [dobre]


05.01.2018 12:53

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

Romanka
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Erbe, paradne zhrnutie [dobre] ale predsa len mi hlavou beha jedna otázka : ako sa dá dobrovolne vydrzat 101 dní bez baby...? ;-)


05.01.2018 13:50

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Moja otazka je, ci sa za tie dni, co si bol na cestach, sa do ceny cestovania, pocitaju aj odvody do SP a ZP, alebo je nejaka finta, ako sa ich zbavit, napriklad prihlasenim sa na UP a "hladanim si prace"a potvrdenim z miest, ktore si navstivil.. samozrejme pri preplateni cestovnych nakladov v subehu cerpania podpory.
Super cestopis!


05.01.2018 14:10

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona

Pred kupou nadrze Acerbis doporucujem sa porozpravat s Dusom (motobazar Styx Vrable). Ma rovnaku motorku a 2x objednali presne tu nadrz ako chces aj ty a napasovala... Ja len aby si nemal okolo toho zbytocne behacky a reklamacie...


05.01.2018 17:29

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: NostalgicRider: dik. Skúsim s a informovať. Ja už mám jedno kolo reklamovania za sebou, keď som zistil, že zo staršieho modelu nepasuje kvôli inej benzínovej pumpe, tak to už snáď bude ok :-)))

Re: Merlin00: priznám sa, že ma ani v päte nenapadlo, že by sa takáto téma mohla diskutovať :-O Ale aby som teda odpovedal na otázku. Nie náklady spojené s povinnými poistkami v nákladoch nie sú. V nákladoch je všetko čo som platil priamo na ceste od momentu kedy som opustil garáž až kým som do nej znova zaparkoval. Bez ohľadu na to čo to bolo. Pre kľud v tvojej duši ešte uvediem, že všetko bolo riadne zaplatené ;-)

Re: Romanka: miera vážnosti tohto problému je asi dosť individuálna. Ja navyše nemám žiadne záväzky 8-)


05.01.2018 20:11

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: erbe:
Dik za odpoved, ja som myslel, ze si si tam hladal pracu, ked si mal pracovne viza.. :-)))
Teda aspon akoze,...
Urad práce, sociálnych vecí a rodiny na účely sprostredkovania zamestnania poskytuje uchádzačovi o zamestnanie náhradu časti cestovných výdavkov, ktoré súvisia s absolvovaním vstupného pohovoru alebo výberového konania u zamestnávateľa alebo s účasťou na skupinovom sprostredkovaní zamestnania...

P.s. Romanka, ale vo veku 45+ po 500km na moto, to uz nieje podstatne, lebo stvrdnu uz len ponozky, ked uschnu. Hovorim za seba. Tety pracujuce v oblasti sexualneho crowdfoundingu, su dost drahe. Na tych cestach je stastie nechytit stimricu, nieto este nejaku pohlavnu chorobu.

P.s. UP asi neposkytne prispevok na dopravu osobnym motorovym vozidlom.
Ale aspon na vlak do Moskvy by prispiet mohli... :-)


06.01.2018 19:46

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

premyslam, ako sa vyjadrit,
citat co sa ti prihodilo za 101 dni, den po dni, no neviem :-) na dlhe zimne noci jedine.
Ci by ten cestopis nebol zaujimavejsi, keby si spomenul polovicu zazitkov, polovicu fotiek.
Po vela rokoch som si aj okuliare na oci musel nasadit, rychlocitanie miestami pomohlo.
250 tka je asi minimum na com ist, nieco silnejsie by bola asi lepsia volba, troska si jazdu aj uzivat, nie len uzivat si, ze sa veziem :-)
Gratulujem k fajn ceste, [dobre]


08.01.2018 12:37

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: duggo:
Konečne nejaká kritika :-))) Ja som zase dosť dlho premýšľal, ako článok napísať. Začal som s písaním až 2 mesiace po návrate, keď som si oťukal reakcie ľudí. Pravda je taká, že 95% ľudí zážitky druhých vôbec nezaujímajú a pokiaľ je odpoveď na akúkoľvek otázku dlhšia ako minútu, tak je vidieť evidentný nezáujem. Na druhej strane s ľuďmi, ktorí niečo podobné buď plánujú, alebo už absolvovali sme debatovali aj 3 hodiny a ani v jednom prípade sme sa nedopracovali do konca. Z tohto dôvodu som to poňal radšej tak, že som sa snažil dať do cestopisu maximum využiteľných informácií a oživiť to zaujímavýcmi zážitkami. Očakávam preto, že skôr ako kratochvíľa počas pracovnej prestávky, cestopis pomôže tým, ktorí niečo podobné buď plánujú alebo ich to inšpiruje.
Keby som to poňal tak ako píšeš, tak by som cestopis ponížil na úroveň zábavky s informačnou hodnotou kolónky v novinách. To rozhodne nebolo mojim cieľom. Však nikto koho to nezaujíma nie je nútený článok písať.

Čo sa týka motorky, tak to som myslím popísal dosť detailne, takže len v skratke. Výkon nemá s užitím si jazdy v týchto končinách nič spoločné. Okrem niekoľkých ciest v KG nikde nechceš jazdiť rýchlejšie ako 100km/h, pretože riziko vzhľadom na nekonzistentnosť kvality povrchu je príliš vysoké. Áno ideálne by som si aj ja predstavoval asi +10 koní, ale žiadna taká overená a spoľahlivá motorka s rozumným servisným intervalom neexistuje. Z môjho pohľadu je kritická hmotnosť a v žiadnom prípade nie som ochotný ísť na motorke ťažšej ako 150kg. Síce by som mal vyšší komfort na ceste ale ukrátilo, alebo skomplikovalo by mi navštívenie desiatok miest. Ja osobne by som na ťažkej motorke napríklad určite sám neprešiel Bartang Valley, netrúfol by som si na Aktologay a Tosor a trápil by som sa aj pri Božire v Kazachstane, Kara Koo v Kyrgyzstane a všade v Mongolsku, kde nie nebol asfalt. Pri hľadaní nocľahu mimo cesty ani nehovorím. Je to určite idividuálne, ale pre mňa volba nižšej hmotnosti pred vyšším výkonom jednoznačná.


08.01.2018 13:06

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

JOZO392
 Kávičkár 

Ikona

Podľa mňa výber motocykla,výborný.Použitie textilných tašiek,výborne. [dobre]


08.01.2018 13:20

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

duggo
 Kávičkár 

Ikona

erbe,
dakujem za odpoved, nemyslel som uplne inu motorku, ale presne ako pises, kludne uplne rovnaku, mala vaha je asi najhlavnejsia, ale plus 10 koni a bol by to ideal, nech nemusis drzat plny plyn na 4ke a ist 70, taku ktora dokaze tu 90 drzat lahsie. Bez plexi sa aj tak nad 100km dlho neda ist.
Ja som mal podobne motorky, teda silnejsie, lc4, xt600, tt600, na xt som si dal taky maly stit a dost to pomohlo, doteraz sa im ale ziadne motorky co som mal po nich nevyrovnali v obratnosti, su to ideal konstrukcie na daleke cestovanie, kopec ludi cestuje prave na takych motorkach si vsimam. Viem si tu cestu uplne predstavit na TT600E so starterom, to bola velmi dobra motorka ked tak spominam.

tiez som pisal cestopis, a viem ako takze je ho skratit, selektoval som, co som zazil a co som chcel posunut dalej, v tvojom pripade si myslim, ze je pravda, ze uz je asi dost skrateny ked si popisal 3 mesacie nonstop jazdenia [dobre]
ja len som pisal podla seba, niesom moc na detajlne planovanie, takze pre mna tam bolo privela informacii, privela nazvov miest o ktorych existecii ani netusim :-) , mna zaujimaju praveze zazitky cloveka, opisany cestopis s gps ska mi nic nehovori.

este sa chcem opytat na tu postel, pre mna celkom novinka, ako si bol spokojny ? samonafukovacie karimatky nechcem uz ani videt, x ludi uz zradili, vratane mna, a to bola noc za vsetky drobne veru spat na sutroch dva dni..




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (08.01.2018 13:33)


08.01.2018 13:22

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

rgw
 Skútrista 

Este k tej motorke a batozine: nosice si kupoval alebo dal vyrobit? Textilne tasky ake velke , cena,aka bola celkova vaha batoziny? Co sa neosvedcilo,co by si menil na nasledujucej ceste,planovane upravy moto.
Dik


08.01.2018 16:01

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: duggo:
Skladacia postel je úplná bomba! V podstate s tým môžeš spať kdekoľvek, nemusíš mať ani úplnú rovinu (do istej miery). Každopádne oproti nafukovacej karimatke veľký komfortný rozdiel. Čo sa týka nevýhod, tak konštrukčne je to ako taký malý stan, takže rozložiť to zaberie trochu viac času. Keď človek získa trochu praxe, tak to nie je nič hrozné. Treba na to ale viac miesta, takže postaviť to v stane za dažďa asi nie je veľmi reálne alebo minimálne veľmi nekomfortné. Ďalšia vec je spánok na boku, kedy bočné vzpery trochu zavadzajú, ale dá sa na to zvyknúť. Keď si človek zvykne tak sa na tom vyspí často lepšie ako v platenom ubytku na preležanej a tvrdej posteli. Je to dosť drahá sranda, ale na dlhší trip to určite stojí za to. Ja som zvolil Thermarest UltraLite Cott ( www.thermarest.com/ie/ultralite-cot ). Rozmerovo je to prakticky to isté ako napríklad známa nafukovačka Thermarest Trail Lite. Zbalené je to trochu tenšie ale dlhšie. Prašť jak uhoď.

Re: rgw:
Nosiče batožiny na CRF sériovo neexistujú. Iba platňa za sedadlo. Tú som objednal sériovú, ale nemôžem ju odporučiť. Je to poctivý kus železa, takže je fakt ťažká a napriek tomu je použiteľná len ako základňa pod nejaký nosič. V mojom prípade platňu pod lodný vak.
Čo sa týka bočných "nosičov", tak ja som si dal na mieru vyrobiť len niečo ako rám, ktorého úlohou je len zabrániť taškám dostať sa do kolesa + fungujú ako konštrukcia pre zaistenie tašiek aby nelietali ako sa im zachce.
Tašky som zvolil Andy Strapz Expedition 4 pocket. Kúpil som ich vo výpredaji v nejakom anglickom online shope okolo 220eur. Napriek tomu, že sú dobré a nemám im zásadne čo vytknúť, tak za plnú cenu by som ich nekúpil. www.andystrapz.com/product/expedition-pannierz...
Hmotnosť batožiny neviem. Ale odhadom niekde medzi 20 a 30kg komplet so všetkým.

Neosvedčila sa mi taška Enduristan namiesto lodného vaku. Napriek rovnakému objemu som tam mal problém zmestiť rovnaké množstvo vecí a zatváranie bolo riadne otravné. Fantastická vec na tej taške boli ale úchytné body kam sa dali nacvakať karabínky a mohol som mať somariny rýchlo a jednoducho dostupné. Inak v princípe všetko ok. Meniť teda budem tašku za lodný vak rovnakej značky ak má tiež oné úchytné body. Nemám to ešte zistené. Ďalej v rámci minimalizácie rozmerov asi budem riešiť páperový spacák namiesto umeliny. Aj napriek vytrvalým dažďom som nikdy nemal žiadne veci ani len vlhké, takže umelinu netreba a zaberá veľa miesta.
Úpravy na motorke ako som spomínal zadný tlmič a plexi. Potom K&N vzduchový filter ktorý stačí vyčistiť a dá sa pokračovať aj v prašnom prostredí. Pre chuť ešte výfuk s cieľom aspoň jemne v rámci možností posilniť stredné pásmo otáčok. Ďalšie zmeny neplánujem.


08.01.2018 21:27

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

aapalo
 Turista 

Ikona

Nespomínal tam niekto medzi rečou ako to vyzerá s prejazdnosťou Ak-bajtal v prvej polovici juna?


09.01.2018 18:33

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: aapalo: M41 - Pamir Highway je oficiálne prejazdná celoročne. Tento rok to šla približne v polovici mája posádka "Kolem sveta Žigulem". Takže prejazdné to bude ale na motorke asi žiadna hitparáda. Vyzeralo to tam takto
www.facebook.com/kolemsvetazigulem/posts...


11.01.2018 18:00

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

bmw800
 Edvenčr 
Nový člen
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Robo, suprový cestopis, snad aj ja raz napisem nieco podobne ;-)
[ciel]


13.01.2018 19:56

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: erbe: skus na jar otestovat versys 300 - hmotnost na hrane, jediny dvojvalec vo svojej triede, spolahlivost snad ok, a na dlhych asfaltových presunoch to moze valit 140 cely den


14.01.2018 1:31

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

Hodnotenie: Dobré

No, je pol druhej po polnoci, tak fotky pozriem až inokedy.
Ale bolo to pútavé čítanie!
Až na tie chýbajúce mapky >:-)

Viem, že väčšiu nádrž si nemal nie vlastnou vinou. OK. Stáva sa.
Ale teraz pripúšťaš aj absenciu plexištítu.
Teraz, s odstupom času, bola by podľa Teba lepšia voľba CRF rally?
Má už asi v základe zubaté stupačky, sklopnú radičku,...
Alebo má ta "rally" okrem obrovského bočného plastu aj nejakú neakceptovateľnú vadu?


14.01.2018 15:23

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: quanto: Tak to gratulujem! Prečítať to celé na raz sa ani mne ani raz nepodarilo :-D

Čo sa týka plexi, tak to chýba v 2 prípadoch:
1. keď je zima - náporový vietor sa opiera do jazdca po celej ploche hrudníka a aj pri dobrom oblečení je jazda v teplote pod 10 stupňov nepríjemná.
2. v protivetre - vtedy opäť silný náporový vietor proste unavuje.

Našiel som na ebay nejaké turecké plexi za akceptovateľnú cenu, tak to na jar nahodím a uvidíme čo to spraví.

Zubaté stupačky aj sklopnú radičku má aj od 2017 aj Lko. Rally mne osobne nedáva zmysel, pretože je o 12kg ťažšia a okrem +2L paliva má len vyšší podvozok. Jeho kvality nepoznám, ale podľa recenzí to nebude nič svetoborné. Dokonca som sa stretol aj s názorom, že je s vyššou hmotnosťou motorky v teréne horší ako na Lku. Neviem. Vyššie sedadlo je pre mňa nevýhoda, pretože som nízkej postavy a svetlá výška ani na Lku rozhodne nie je problém. Vyššia hmotnosť nie je ničím ospravedlnená, motor je identický. Keby mala povedzme 150kg, rovnakú výšku sedadla ako Lko a cena by bola trochu nižšia, tak by som naď ňou možno uvažoval, takto je to pre mňa nezaujímavý stroj.

Re: zeze: Malý Versys som pozeral. Podľa mňa je to vynikajúci koncept, ale je to cestný stroj. Je proste príliš ťažky a s nízkymi zdvihmi. Vyšší výkon pre mňa nie je tak dôležitý ako jazdné vlastnosti mimo asfalt. Považujem to ale za super stroj napríklad pre ženy.


16.01.2018 12:54

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

xnewstedx
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Nikde som nepostrehol aky stan si mal so sebou. 56x stanovat to bude kvalitna recenzia.


16.01.2018 20:57

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

erbe
 Edvenčr 

Ikona

Re: xnewstedx: Stan je stary dobrý Pinguin Arris Extreme. Samonosná konštrukcia, veľmi stabilný aj nezakolíkovaný, ľahko sa stavia a balí. Celý má len 2kg a aj v zbalenom stave má slušné rozmery. Pre jedného s vecami ideál.


20.01.2018 11:43

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

RS955i
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pridal by som sa k tym co tento cestopis oznacili za nieco ako pohodove citanie,ale akonahle som si v dalsom okne otvoril google mapy a sledoval tie denne porcie podla miest,normalne ma rozboleli krize zadok... Ked som odzoomoval mapu tak ta gula sa musela hodne zvrtnut aby sa dal vzhliadnut start a otocny bod na cestu spat.Teda klobuk dolu! Nieco take naplanovat zmenežovat / okrem ineho tri mesiace volna/,ufinancovat a odkrurit za riadidlami a v zdravi sa vratit domov.
RESPEKT ;-)


20.01.2018 19:18

Re: Pamir Trip 2017, 2. časť: Altaj - Mongolsko - Rusko

ernesto
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super, pár km sme absolvovali rovnakých ešte v 2009-om, ked sme cestovali cez Mongolsko :-)

Parádny trip, klobúk dole.. [dobre] [dobre] [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.