Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2379 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26266
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15860)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10406)

V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuV Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (11 hodnotení)

Diskusia k článku: Doplnené: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV 2018

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

02.03.2018 12:19

Re: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: RadoR6: Keď už tu dávaš čísla koľko moto si našiel v inzerátoch, zistil si si aj koľko ich bolo predaných? To len tak :-) Lebo keď poviem a treba aj B :-) Ja tie čísla neviem, tak to nechávam na tvoju investigatívu...
Môžem ti helfnúť len s číslami Afriky lebo ich mám zrovna po ruke: Od januára 2016 sa predalo po celom svete 51 000 kusov Africa Twin, z čoho bolo 45% vo verzii s automatom DCT. Cca polovica tohto počtu pripadá na európky trh.


27.03.2018 21:47

Re: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Výkon a krútiaci moment meraný na kľukovom hriadeli (CE95 / 1):

BMW R1200GS (zelené krivky): 113,3 koní pri 7128 ot / min, 13,3 mkg pri 5462 ot / min
Honda Africa Twin (červené krivky): 103,3 koňských síl pri 7809 ot / min, 10,8 mkg pri 5858 ot / min
Yamaha Super Ténéré ZE (modré krivky): 114,8 koní pri 7119 ot / min, 13,1 mkg pri 5804 ot / min

Výkon a krútiaci moment obnovený na koleso:

BMW R1200GS (zelené krivky): 104,4 hp pri 7128 ot / min, 12,2 mkg pri 5462 ot / min
Honda Africa Twin (červené krivky): 94,7 koňských síl pri 7809 ot / min, 9,9 mkg pri 5858 ot / min
Yamaha Super Ténéré ZE (modré krivky): 101,9 koňských síl pri 7119 ot / min, 11,7 mkg pri 5804 ot / min

Rýchlosť a otáčky čítania, kalibrácia meracieho prístroja:
BMW R1200GS:

130 km / h, 126 km / h, 4 600 ot./min
90 km / h, aktuálne 86 km / h, 3200 ot./min

Honda CRF1000L Africa Twin:

130 km / h, 124 km / h, 4 300 ot./min
90 km / h, 85 km / h, 3200 ot./min

Yamaha XT 1200 ZE Super Ténéré:

130 km / h, 125 km / h, 4200 ot./min
90 km / h, 86 km / h, 3000 ot./min

Všimnite si, že tachometer nie je veľmi ľahko čitateľný, nedostatok dostatočných stupňov. Napriek tomu zisťujeme, že nová Honda Africa Twin má nízke zvyčajné rýchlosti napriek nižšej kapacite. Sľubný pre obnovenie tohto motora na inom modeli ... Tiež sme videli, že BMW R1200GS vďaka svojej kapacite motora dosť krátky, to čiastočne vysvetľuje jeho dynamiku v testoch.
Priemerná spotreba počas testu:

BMW R1200GS: 6,2 l / 100 km
Honda Africa Twin: 6 l / 100 km
Yamaha XT 1200 ZE: 6,3 l / 100 km

Priemerná spotreba dostatočne blízko pre tri motocykle, ale autonómia predovšetkým závisí od kapacít nádrží:

20 litrov pre R1200GS, cca. 320 km
18,8 litrov pre Afriku Twin, cca. 310 km
23 litrov pre Super Ténéré, cca. cca. 360 km

Hmotnosť všetky plné overené fakty:

BMW R1200GS : 249,4 kg (127,8 kg AV, 121,6 kg AR), oznámila sa 238 kg
Honda Africa Twin: 233 kg (116 kg AV, 117 kg AR), oznámené 232 kg
Yamaha XT 1200 ZE: 268 kg (135 kg vpredu, 133 kg vzadu), oznámená hmotnosť 265 kg

S celkovým testom 233 kg na bilancii moto-stanice je Honda CRF 1000 L o 16,4 kg ľahšia ako BMW a 35 kg, že Yamaha ... značná medzera, ktorá sa cíti po celú dobu: manévre bez motor, vziať do ruky, odbočiť na ceste, kolík a samozrejme v každom teréne, kde sa odvážime na palube Honda oveľa viac fantázií. Je pravda, že ostatné dva motocykle sú viac kocky a majú konečný prenos hriadeľom a kardanom, čo značne zvyšuje mechanickú časť. Nezabudnite, že BMW R1200GS stále zostáva ďaleko od váhy zobrazenej na dátovom liste. Falošný marketingový argument, ktorý uisťuje zákazníkov v koncesii. Nakoniec unikátna architektúra modelu R1200GS umožňuje rozšíriť väčšiu váhu vpredu než jej konkurenti, čo je z hľadiska agilosti (vzhľadom na jeho veľkosť) výhodnejšie, čo približuje klasické správanie ciest alebo roadsterov ,
Porovnávacia ochrana:

Dlaň najlepšej ochrany prechádza do modelu Yamaha Super Ténéré , ktorý má v tejto konfigurácii ZE vysokú, širokú, nastaviteľnú predsádku (z praktického hľadiska je to prakticky ťažko praktické), rovnako ako účinné chrániče rúk a zásobník tiež ochranný. BMW R1200GS tiež celkom dobre chráni svojho vodiča vďaka svojej správnej bubline alebo celkovej hlasitosti, aj keď sú medzi možnosťami aj rukavice. Majte na pamäti, že výrazné valce chránia nohy trochu. Avšak, ak je jeho čelné sklo ľahko nastaviteľné pomocou kolesa, je to perfektná ochranná strana a môže tiež brániť zraku svojimi mučenými okrajmi.
Honda Africa Twin ponúka dostatočnú ochranu, ale z celkového pohľadu je menej efektívna ako ostatné dva. Bublina, ktorá nie je nastaviteľná, nebude vyhovovať všetkým šablónam napriek pomerne dôležitému výkresu.
Kolesá a zavesenia:

Honda Africa Twin vyniká z davu dnešných ťažkých pretekárskych kolies s kolesami všetkých kolies: 21 palcov vpredu, 18 palcov v zadnej časti a úzke pneumatiky . Honda, v záujme hospodárnosti, nakoniec uprednostnila špicaté lúče s vnútornými rúrkami , ktoré zahŕňajú pravidelnejšie kontroly tlaku v pneumatikách. Aby sa predišlo prepichnutiu v teréne, niektorí špecialisti odporúčajú namontovať silnejšie vzduchové komory.
BMW a Yamaha sa rozhodli pre disky s tangenciálnymi lúčmi, drahšie , ale v oboch prípadoch veľmi pekné. Dve bicykle majú tiež svoje špecifiká: predné zariadenie Telelever pre BMW a viac axiálnych brzdových strún pre Yamahu, ktoré plnia svoju úlohu bez obáv! Títo výrobcovia tiež vybrali ráfiky v 19-palcovej prednej a 17-palcové zadnej časti , rovnako ako väčšina veľkých chodníkov na trhu. GS má veľkú zadnú pneumatiku 170/60 x 17 (pre Yamahu 150/70 x 17), čo zabezpečuje najlepší výkon na ceste.
Ak chcete vybaviť jeden z týchto troch motocyklov s typickými terénnymi pneumatikami , môžete ísť do Continental s TKC 80 a TKC 70 alebo Metzeler s Karoo3 alebo krátko v Micheline s Anakee Wild.
Sedlo, duo, nosič obalu:

Tieto chodníky majú nezávislé sedadlá pilotov a cestujúcich. Sedadlá BMW a Yamaha sú podobné. Sedlovou stranou je Yamaha najdostupnejšie , vrátane pre cestujúcich. Honda je najvyššia a je pre cestujúceho úplne vyliezť! Takže je na palube Hondy, že duo bude najmenej príjemné, bez toho, že by to bola fuška!
Tieto bicykle sú štandardne vybavené robustnými praktickými dverami s ergonomickými rukoväťami. V každom prípade každý balík dverí bude tvoriť základňu na uloženie top boxu; ďalšia fáza bude niekedy potrebná podľa najvyšších prípadových známok.
Ak sa rozhodnete pre oficiálnu batožinu výrobcu , môžete kufre a top box uzamknúť kľúčom kontaktu , každý deň viac. Výrobcovia katalógu batožín však nie sú vždy najlepšie, spomeňme si kufre Yamaha Super Ténéré, ktoré sa vyznačujú robustným, vodotesným, ale ktorého zámok je vždy tak nepraktický .
Na strane batožiny sa Honda a BMW rozhodli integrovať kotviace body na kus namontovaný na zadnom okruhu (voliteľné v BMW). Je to pekné, ale v prípade nehody môže tento kufor roztrhnúť kufor alebo skrútiť zadnú slučku rámu, čo sa náhodou nedá vymeniť na Honde (nešťastné na motocykli pre všetky terény naložené).
V Yamaha, oceľové rúrky naskrutkované na zadnú pracku zaisťujú kufor. V prípade skĺznutia (už zaznamenané po páde kolegu) sa tieto viazania môžu mierne deformovať bez poškodenia zadnej slučky rámu. V každom prípade motocykle zostávajú veľmi prezentované bez kufrov.

Prečítajte si osobné stretnutie medzi Honda Africa Twin a BMW R1200GS

Prečítajte si tvárou v tvár Honda Africa Twin a Yamaha Super Ténéré

Technické listy:

BMW R1200GS:

Motor : 1,170cc, 4-taktný, 2-valcový plochý, otvor 101 mm x zdvih 73 mm, chladený vzduchom a vodou, 2 ACT a 4-hp / cyl. , elektrický štartér, prenos hriadeľom a kardanom
Voľná ​​verzia : 125 ch. (92 kW) pri 7 700 ot / min, krútiaci moment 12,5 daNm pri 6 500 ot / min Francúzska verzia : 107 č. (78,5 kW)
Časový cyklus : oceľový rúrkový rám a skrutková zadná slučka, vidlica Telelever deb. 190 mm, monostraktický AR a jednostenný paralelný zdvih 200 mm, AV brzdy strmene 4 radiálne piesty / 2 kotúče priem. 305 mm - hrúbka AR 2 piesty / priemer disku 276 mm, ABS štandardne odpojiteľné, bezdušové pneumatiky AV 120/70 x 19 - AR 170/60 x 17
Šablóna : rázvor 1,507 mm, úvrať 99,6 mm / uhol 25 ° 5, výška sedadla 850/870 mm, nádrž 20 litrov (rezerva 4 litre), plná hmotnosť vyrobená z 90% z celých 238 kg
Výkon : maximálna rýchlosť + 220 km / h (meter), priemerná spotreba 6,2 l / 100 km

Honda CRF 1000 L Africa Twin :

Motor : 998 cm3, 4-taktný, dvojitý valec 270 °, vŕtanie 92 mm x 75,1 mm zdvih, vodou chladené, Unicam 1 ACT a 4-hp / cyl, PGM-FI elektronická injekcia, , prevodovku dvojitej spojky DCT, reťazovú pohon
Voľná ​​verzia : 95 ch. (70 kW) pri 7 500 ot / min, krútiaci moment 9,8 daNm pri 6 000 ot / min, francúzska verzia , ditto
Časť cyklu : Jednoduchá dvojitá oceľová kolíska, reverzná vidlica Showa diam. 45 mm a trojité nastavenie, jazda 230 mm, trojnásobné nastavenie AR Showa s jedným šokom, jazda 220 mm, predné brzdy 2 kotúčové diam. 310 mm / radiálna strmeň 4 piesty Nissin - AR kotúčová diam. 256 mm / 1-piestové posuvné meradlo, ABS so štandardným enduro režimom, rúrkové pneumatiky AV 90/90 x 21 - AR 150/70 x 18
Šablóna : rázvor 1,575 mm, lov 113 mm / uhol 27,5 °, výška sedadla 850/870 mm, nádrž 18,8 l., Celková hmotnosť vyrobená (továrenská): 232 kg (ABS), 242 kg -DCT)
Výkon : maximálna rýchlosť 205 km / h (meter), priemerná spotreba skúšky 6 l / 100 km

Yamaha XT1200ZE Super Ténéré:

Motor : 1.199 cc, 4-taktný, dvojválcový in-line, 98 mm vývrt x 79,5 mm zdvih, kvapalinou chladený, 2 ACT a 4 ventily / cyl., Elektronické vstrekovanie paliva, kompresný pomer 11: s olejovým kúpeľom, prevodom šachtou a kardanom
Voľná ​​verzia : 112 hp (82,4 kW) pri 7 250 ot./min., Krútiaci moment 11, 7 daNm pri 6000 ot / min, francúzska verzia : 107 k (78,5 kw)
Časový cyklus : oceľový rám s hliníkovým ložiskovým motorom a zadnou sponou, obrátená vidlica. 43 mm elektronické nastavenie v kompresii a relaxácii, deb. 190 mm, zadný náraz 190 mm elektronické nastavenie predpätia, kompresie a roztiahnutia, predné brzdy 2 kotúčové diam. Posuvné meradlá 310 mm / 4 piesty - zadný disk s jedným zadným dielom. 282 mm / 2 piestové kliešte, elektronicky kombinované ABS, bezdušové pneumatiky AV 110/80 x 19 - AR 150/70 x 17
Šablóna : rázvor 1,540 mm, dĺžka 2,255 mm, sploštenie 126 / uhol 28 °, výška sedadla 845-870 mm, nádrž 23 litrov (rezervná NC), plná hmotnosť (výrobca) 265 kg
Výkon : maximálna rýchlosť nad 215 km / h, priemerná skúšobná spotreba 6,3 l./100


28.03.2018 9:34

Re: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ta hmotnost bavoraka, resp rozdiel oproti papierovej ma prekvapil. Nezda sa mi, ze takto bohapusto ojebavali.
Nebola tam nejaka priplatkova vybava, padaky, alebo drziaky kufrov?


28.03.2018 10:22

Re: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Tiež myslím že GS vážili holé bosé tak ako ho vieš kúpiť... Doplnky hmotnosť zvýšia...

I tak sú to zaujímavé údaje...


28.03.2018 14:22

Re: V Španielsku testujeme novú Hondu Africa Twin Adventure Sports a X-ADV

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

zdroj, aj grafy:
moto-station.com/moto-revue/actu/bmw-r1200gs-vs-africa-...

neviem, ci v teste je BMW s el.podvozkom, lebo Yamaha v teste ho ma, co je cca plus 4 kg. Na foto su masiny, tak sa mozeme pozriet....

za zmienku stoji, ze strata vykonu "na prenos od kluky ku kolesu" je u BMW 9koni, Yamaha 12koni a retazova AT je na tom ako BMW


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.