Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2195 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHistória Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (6 hodnotení)

Diskusia k článku: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
21.03.2019 18:38

História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zaujímave stroje tie Leonette... Kto by to bol povedal kde všade sa na báze Pioniera dalo stavať...


21.03.2019 18:42

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

krampus
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľká vďaka gilbertovi za jeho články.
[dobre] [dobre] [dobre]


22.03.2019 7:40

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Krampus. Som poctený. Rád spomínam na mladosť. Niečo konkrétne zrejme spichnem najbližšie. Bude to asi dosť osobné. Gilbert


22.03.2019 9:49

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: gilbert: radost citat tvoje clanky [dobre]

Re: Awia: v hlavnom menu by mohla byt specialna zalozka 'gilbertove clany' ;-)


25.03.2019 10:25

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: Je tu celý seriál jeho článkov motoride.sk/?R=serial&D=Hist%C3%B3ria+Pionier


25.03.2019 16:04

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tiež si pri čítaní spomínam na svojho prvého "Pegasa" Pioniera 20tku , ktorý mi otvoril svet, keď som mohol cestovať po celom okrese ;-)
Ešte aj príslušníci VB mi chválili motorku aká je pekná , dokonca som nosil prilbu Cassidu aj keď nebola ešte povinná :-D
Škoda ,že výkonnejšie verzie šli na vývoz , ľahšie som mohol porážať modernejšie Simsony [ciel]


28.03.2019 21:01

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ten Brazilský Mustang vyzeral veľmi dobre.
Je mi ľúto, keď sa dočítam, ako motor do Jawy SK 90 bol skonštruovaný v Jawe Praha, alebo že PS v Považskej Bystrice bol len montážny závod českej Jawy 50. BAZ Bratislava konštrukčná kancelária na hranie sa.
Gustav Ulický a Zdenko Metzker vydali knihy o motorkách vyrobených v meste Považská Bystrica. Možno aj na vysvetlenie poloprávd od niektorých českých autorov o motorkách vyrábaných v Československu.


01.04.2019 9:24

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Je to pravda, že pre fanúšikov Jawy je všetko "České" a všetko "Jawa". Pripadá mi to ako neplavec trepe rukami, nohami a snaží sa chytiť čohokoľvek, čo by ho to zachránilo, pretože sa topí. Bratia Česi zabudli na spoločnú minulosť, zabudli, že boli v spoločnom štáte so "Slovákmi". Chytajú sa všetkého aby zachránili reputáciu "ich českej Jawy". Je to ale boj už prehratý. Výklady zanietených Jawákov idú až do absurdity. Najnovšie mi dosť nepríjemné pripadá tvrdenie, že NEW Pionýr je český výrobok. Je to okapotovaná čínska Betka vyrábaná v Číne. Betka existuje stále, ale New Pionýr už nie. Podobné to je aj s ostatnými indickými motocyklami, ktoré vzdialene pripomínajú indické motocykle Yezdi, ktoré mali základ v Kývačkách Jawa a ČZ, no s Jawami nemajú nič spoločné. Napriek tomu sú prezentované ako retronovinky z Jawy. Tiež sa mi toto tvrdenie bridí. Jawa už dávno nič nevymyslela a ani nevymyslí, no ťažiť zo svojho loga chce tak ako v minulosti. Fakt je ale ten že vtedy logo bolo Považským Strojárňam nanútené, bola to iná absurdná doba. To, že sa logo aj dnes objavuje
v súvislosti s motocyklami vyrábanými inde ako v Českej továrni, neznamená, že motocykle sú české Jawy. Sú to motocykle, ktoré nemajú s motocyklami Jawa vyrábanými v bývalom Československu vôbec, zdôrazňujem vôbec nič spoločné. Česká Jawa mala možnosť vyrábať "SVOJE" motocykle, no tento moment prepásla. Dodatočne dávať svoje logo iným zabehnutým výrobcom je veľmi, veľmi chabé a dosť negramotné. Gilbert


01.04.2019 22:13

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

krampus
 Geriatrik 

Ikona

gilbert - nechaj ich, pravdu vieme a .... oni nech si hovoria čo chcú, aj tak im je to prd platné.


01.04.2019 22:18

Re: História Pionier: Úspešný motor Pionier 05 v Brazílii

RomanSVK
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

A to ešte museli Považské strojárne za požívanie značky/loga Jawa aj platiť



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.