Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2621
Áno, to sú terény kam patrí: 59% (1535)
Nie, južná amerika je super: 41% (1086)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Ducati-09-2019

Adamoto KTM

Projekty s motorom Pionier 05 a 555 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu Projekty s motorom Pionier 05 a 555 - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (2 hodnotení)

Diskusia k článku: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
31.08.2019 20:52

Projekty s motorom Pionier 05 a 555

Retro
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekné sú všetky tieto články a pátranie po týchto strojoch zasluhuje veľkú pochvalu. Poznám to, je to drina, ale má to svoje kúzlo. O závodných Pionierkach nemám prehľad, tak do toho nechcem kecať. Isté ale je že v rokoch 82-83 už žiadny taký motor v M Slovenska nejazdil. Rudo M. sa pretekov vtedy ešte nezúčastňoval a v knihe sú výsledkové listiny prevzal. Čo sa týka technických komisárov, tak nie je len p.Dömötor, ale je ich viac a takých z ktorých niektorí stále pôsobia a ktorí by k tomu mohli niečo povedať.
Ešte je tu zmienka o zazobaných zahraničných zberateľoch, ktorí chcú mať v zbierke niečo výnimočné. Tak to môžeme byť kľudní, nikto z nich nekúpi závodnú motorku bez histórie a to musí byť podložené písomne, fotkami atď. To že bratia Česi sú podvodníci, kšeftári a výmyselníci...to o nič väčší ako my, len oni všetko zo Slovenska vykúpili predtým ako naši odborníci dostali “rozum”
Hovorím o cestných závoďákoch Tatran. 125 ka je stratená ale na Morave vzniká poloreplika, 50 ký sú na Slovensku možno tri a všetko je preč. Všetko sme predali “my”. Čo sa týka českého privlastňovania vývoja v PB, tak samozrejme súhlasím s autorom.


01.09.2019 19:31

Re: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Retro. Dík, že objasňuješ, to čo bolo a nebolo napísané. Pravda je taká, že všetci, ktorých som do pátrania zapojil sú už niekde inde a pre nich to je zväčša oprášenie niečoho, čo je dobré vedieť, no nikto nechce pichať do osieho hniezda. Pre vlastné zrovnanie sa z realitou by som rád vedel aká je genézia modrého žihadla z internetu. Tú vie len jedna osoba a tá je stále neznáma a zrejme to tak aj z jej strany tak má byť. Gilbert


01.09.2019 21:54

Re: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Ešte pár doplnení, možno odveci možno nie. Podobné rámy sa v určitej dobe stavali bežne, napr. Juventa alebo Zupa (Fendrich a Zubatý), tak to určite nebude jeden staviteľ. Oddelená plaváková komora pripevnená na perinke na ráme bola bežná vec, to kvôli otrasom a hladine paliva. Motorka určite mala mať kapotáž, lebo to sú určite 60.roky. Niektorí majitelia to robia len kvôli vystaveniu. Bočné tabuľky to nemá. Niektoré triedy sa vo svete v národných gulášov ale jazdili bez kapôt. Videl som aj Yamahy TR bez kapoty v akcii. Či to boli preteky do vrchu alebo niečo iné neviem.
A ešte jedna vec. V našom majstráku jazdili aj 90 ky s upravenými kľukami a valcami na 50.
Čo sa týka informácií od bývalých jazdcov a mechanikov, tak cudzím ľuďom veľa nepovedia a je veľká móda zahmlievania a dezinformácii. Neviem prečo ale je to tak. Tak s tým treba počítať a nenechať sa odradiť.


02.09.2019 8:11

Re: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

gilbert
 Veteránista 

Ikona

Retro, máš pravdu. Keďže predná číslicová tabuľka je ukotvená na ráme, je isté, že modré žihadlo bolo s kapotážou, ináč by tabuľka bola ukotvená na prednej vidlici. Prestavané motory z Roadstera mi potvrdil aj pán Jakubík a naznačil som, že tak to riešil aj spomínaný jazdec Uhlík, než prešiel na Tatrana. Uhlík síce zomrel, jeho brat, čo mu robil mechanika údajne ešte žije, žiaľ skontaktovať sa mi nepodarilo. Gilbert


02.09.2019 18:16

Re: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vďaka za ďalší článok. Ak teda pátrate po dobe a spôsobe vzniku tej modrej 05, tak pridám pár vecí čo som si všimol aj ked neviem či správne vyhodnotil.
Malá rozeta + veľké kolesá - ťažký sekundárny prevod pre akýkoľvek piomotor.
Tá plaváková komora jednak je veľmi vysoko, neviem prečo je taká obrovská -ťažká a prečo nepoužili origo z toho karbu, no a zdá sa mi, že som také čosi už kdesi videl - asi nádobka centrálneho mazania a bolo to mladšie ako 1959. No toto je len pocit.
Rám si myslím, že je upravovaný z bežnej moto a nie celý vyrábaný. Lebo na tomto výreze Pozri obrázok">Foto: 17. ukotvenie motora na pretekovom nekapotovanom...
Pozri obrázok" target="_blank">
to vyzerá, že pod motorom je miesto kde sa štandartne umiestňovala stupačka - možno to je teraz využité ako spodný držiak motora. No a konštrukcia dozadu posunutých stupačiek je evidentne prilepená-dovarená k rámu.
Ak by niekto robil rám priamo na "superšporta" rátal by s inak umiestnenými stupačkami a urobil by to podobne ako na 555.
K pátraniu po vzniku by mohlo pomôcť aj to že na 90% rovnakej "scéne" boli fotené aj nasledovné motorky a o tých sa možno vie viac. Pozri obrázok Pozri obrázok


02.09.2019 20:08

Re: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

gilbert
 Veteránista 

Ikona

U toho rámu. Dlho som a podrobne sledoval podobné rámy, no najbližší bol rám z Indian Boy Racer, no ten bol v USA na malých kolesách. Koncepcia klietky je totožná, aj keď Boy Racer mal pre lepšiu manipuláciu s motorom držiaky na skrutkách a nie privarené. Väčšia časť rámu je teda adaptovaná na veľké kolesá zo Stadiona a samozrejme nádrž ItalJet. Gilbert


02.09.2019 22:46

Re: Projekty s motorom Pionier 05 a 555

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Nedávno vyšla kniha o závodných Tatranoch, autor (bývalý jazdec tr.50) p.Ferjanec by o závodných Pionierkach určite niečo mal vedieť...?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.