Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3247 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
26.05.2021 12:27

Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Herghott: ty si ma nezavolal... to mas u mna... takto na mna zabudnut... :-(


26.05.2021 12:42

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vzhľadom na to, že som bol na Záhorí, čo všetci vieme, že je blízko nemeckých hraníc :-) tak som si vybehol vyskúšať aj maximálku.
:-O


26.05.2021 13:56

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

To ber ako vtipny vyplod basnickeho creva na obhajobu testovania maximalky na slovenskej dialnici. Len tam nedal uvodzovky. Tiez som sa nad tym na chvilu pozastavil.
Co sa mi ale nepaci, ze motorka nema ani 1000km, a uz ju niekto toci po cervene, bez poriadneho zabehu... ale to su novinari, co na to povedat :-P


26.05.2021 14:17

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

krampus
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vidicon - už cca 30 rokov nie je potrebné motor zabehávať, to bejvávalo keď výrobné tolerancie a materiál boli "iné". to za 1.) a za 2.) tá konkrétna moto je určená na predvádzanie, takže ....
;-)


26.05.2021 14:32

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Hodnotenie: Dobré

Raz ju ale niekto kupi


26.05.2021 18:45

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

boombastic Raz ju niekto kúpi, ale už sám si musí zodpovedať otázku, či priaznivejšia cena za to stojí...

Čosa týka testíku, opäť paráda, aj text, aj video. [dobre] [dobre] [dobre]


26.05.2021 20:11

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

KAJL
 Kávičkár 

Re: krampus: len to asi vyrobcom motoriek zabudli povedat, pretoze predpokladam, ze v kazdom navode na pouzivanie su urcite odporucania ako novu motorku prvych par, mozno aj tisic, kilometrov pouzivat.


26.05.2021 20:27

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

otáčky pri zábehu nie sú problém...problém je plný plyn.

Teším sa na trojstranovú diskusiu o zabiehaní :-)

Motorka to pre mna nie je, ale som rád, že ju zachovali ako klasiku. Klobúk dole Suzuki.


26.05.2021 20:35

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

KAJL
 Kávičkár 

pani, neberte to, ze chcem silou mocou rypat, ale toto bol test, ci opat promo? pretoze, ak to bol test, tak to zacina byt uz ako od Macka Ondreja.
chyba mi, ako sa s tym jazdi v meste, v zapche, rejd, dvaja, odkladacie priestory, realne spotreby, manipulacia na mieste, polohovatelne sedlo a tak. ci to tam niekde je, len ja som si nevsimol.


27.05.2021 8:03

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Krampus: prepac, ale nesuhlasim. Je to cca 8 rokov co som kupoval funglovku CR-V. Teta povedala to iste ako ty. Ale potom som dostal instrukcie, ze po 1000 alebo 2000km, nepamatam presne, mam prist na prvu vymenu oleja. Zaver je z toho jasny: zabeh.

Za dalsie, na x forach sa docitas, ze spotreba oleja je prvych x-tisic kilometrov, bezne sa hovori o 10 000km, vyssia. Nasledne klesne. To iste som pozoroval na CR-V, raz som musel doliat, a potom uz nikdy. Zaver: zabeh.

Za dalsie: priamo v navode vozidla je to napisane: prvych 1-2000km jazdite len v prvych 2/3 otacok. A tiez je tam napisane: nazdite hlavne po meste, co najmenej po dialnici, pocas zabehu. Zaver: zabeh.

Atd. Komponenty sa frezuju, rezu atd. Vsade ostava nejaka mikrostruktura a zvysky z obrabania - nejake tie nedokonale hrany. A pri vysokootackovom motore to plati dvojnasob.


27.05.2021 8:22

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vidi> kupoval som už viacero nových áut (nie pre seba, žiaľ :-) )a nikde sa olej po "zábehu" nemenil. Tie autá dodnes jazdia bez kritických závad.
Rovnako konštantné otáčky - píše sa o tom skutočne všade, ale poznám viacero ľudí (limo servis) kde autá idú od prvého kilometra Bratislava-Schwechat. Najazdia 100tis km za rok a autá nemajú žiadne problémy.

na diaľnici sa nemá zabehávať, ale to je podľa mňa kvôli tomu, aby od začiatku nešiel motor na plný plyn - predsa len na diaľnici je pre to viac príležitostí ako v meste) a druhá vec sú brzdy a gumy, ktoré od nova nebrzdia tak ako by mali.

Proste dnes už s motormi problémy nie sú. Práve naopak, moje skúsenosti sú, že drsnejšie zaobchádzanie motorom a hlavne komponentom okolo motora prospieva. Pretože nie motor, ale komponenty okolo motora sú problém - variabilné klapky nasávania, variabilné lopatky turba, turbo, DPF filtre, EGR, brzdové čeľuste atď.


27.05.2021 8:30

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

egres2
 Bahniak 

Ikona

Do nového motora sa dáva "lapovací olej". Preto sa má prvá výmena robiť cca po 1000 km aby sa olej s čiastočkami po lapovaní nepoužíval dlhšie.
Preto sa stále používa termín "zábeh" a je jedno ako sa motor vytáča počas normálnej jazdy.
Pokiaľ nejdem na okruh tak je to jedno.


27.05.2021 9:06

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Do nového motora sa dáva "lapovací olej".

o tomto naozaj veľmi pochybujem, lebo mám celkom dobrú predstavu, čo by sa asi tak dialo s ložiskami turba s lapovacím olejom pri 300tis otáčkach...


27.05.2021 9:12

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hovoríme o motorke.


27.05.2021 17:05

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Explo
 Kávičkár 

Ikona

egres2: ma trocha pravdu. Lebo pri vkladaní napr. kľuky sa natrú sedlá, kĺzne ložiská, šálky takou vazelinou. No a tá sa rozpustí v oleji. A ten treba po 1000km vymeniť.


28.05.2021 11:33

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

w4tch0
 Turista 

Ikona

Ziadny lapovaci olej sa do motoriek nedava. Meni sa to skoro skor koli tomu aby sa vyplachli pripadne castice a necistoty ktore sa tam nedopatrenim dostali pocas vyroby/montaze. Co je inak kvalitativny paramater ktory sa skumanim vymenenych prvych olejov v automotive monitoruje.

Tu mas nazorny priklad kolko a akych velkych castic nasli v "zabehovych olejoch" u niekolkych vyrobcov motoriek:
Video: www.youtube.com/watch?v=9GAUo8eUXeU

Ktore ze z toho su tie lapovacie castice?


28.05.2021 15:25

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

super video! Potvrdzuje, co bolo platne pred 20 rokmi a ze to stale plati. Snad az na KTM.


01.06.2021 11:11

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: w4tch0: Parádne video... Myslím že dosť záleži aj z akých modelov brali tie vzorky, asi inak bude spravený motori Fireblace a inak CRF300... Ale aj tak fajn...


01.06.2021 11:24

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Awia: Jasne. Tiez je to vzorka "one of each", takze rozdiel bude do istej miery ovplyvneny aj tym ako na nich stastny majitel tie prve kilometetre odjazdil, ci velmi dral spojku atd. pripadne chyba kusu. Ale ziadne "lapovacie castice" tam nie su. Je tam len bordel co sa tam dostal z vyroby nedopatrenim pripadne taky co vznikol obrusovanim jednotlivych pohyblivych casti pocas prvych kilometrov.


01.06.2021 12:14

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

egres2
 Bahniak 

Ikona

Je tam len bordel co sa tam dostal z vyroby nedopatrenim pripadne taky co vznikol obrusovanim jednotlivych pohyblivych casti pocas prvych kilometrov.

Tomu sa hovorí Lapovanie.
Dnes sa motor lapuje za studena ešte pred namontovaním do auta a potom počas prvých cca 1000km v premávke.


01.06.2021 13:06

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: egres2: Len v tych motorkach s lepsimi vysledkami prakticky ziaden ten bordel nebol, resp. o nielkoko radov mensi ako u tych "horsich". Co znaci, ze vyroba bola cista a k nejakemu obrusovaniu dielov pocas zabehu uz takmer vobec nedochadzalo pretoze uz z vyroby boli opracovane dostatocne presne.

I ked opat, sample of one, nevieme ake konkretne modely to boli, kolko km na nich majitelia najazdili pred odobratim vzorky a ako a za akych podmienok na nich jazdili.


01.06.2021 14:03

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: w4tch0: "k nejakemu obrusovaniu dielov pocas zabehu uz takmer vobec nedochadzalo" no prave toto vies dokazat az ked spravis druhe meramie po dalsich kimometroch, aby si mal co s cim porovnavat. Z jednej hodnoty nevies povedat, ci sa na zaciatku nieco obrusovalo viac ako po zabehu.


01.06.2021 14:43

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Vidicon: Ale vies povedat, ze u motocykla X sa obrusilo ovela menej ako u motocykla Y. A nebolo to na urovni nejakej stasticickej odchylky ked Ducati malo v 100ml oleja 1,8miliona castic do 5μm zatial co BMW ich malo 62tisic.

Mas samozrejme pravdu, idelane by bolo na niekolkych mororkach od toho isteho vyrobcu skontrolovat prvy olej po 1000km a nasledne z dalsieho oleja odoberat vzorku po dalsich 1000km. A z tretieho oleja tiez. atd. a sledovat ci koncentracia castic klesa s kazdou dalsou vymenou. Ale uz aj opticky tie oleje u tych moto co mali dobre vysledky vyzerali tak, ze na prvy pohlad vies povedat ze k nejakemu rozsiahlemu obrusovaniu a zanasaniu oleja casticami tam nedochadza. By ma zaujimalo ci sa to ducati pri druhom oleji po 1000km dostane aspon na taku uroven na akej bolo to BMW s prvym olejom po 1000km :D


Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil w4tch0 (01.06.2021 14:44)


01.06.2021 17:15

Re: Test Suzuki Hayabusa 2021 - sám vojak v hyperturistickom poli

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: w4tch0: ano, to som uznal uz v prvej reakcii na to video ;-) Cinsky srot, taliansky srot, americky srot, dalej Suza zo stvorice japoncov najhorsia. Este ze francuzi nerobia motorky, to by bola katastrofa :-))) A teraz som urazil polovicu motorite. Kurnik sopa... ale neberte ma vazne, aj ja mam jeden ten srot v garazi a momentalne vonku pod oknom na firme :-*



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.