Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26080
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15769)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10311)

Koniec klasického naturalu 95 - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKoniec klasického naturalu 95 - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

15.11.2019 14:33

Re: Koniec klasického naturalu 95

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

KAGU - ešte raz a možno aj pomaly si prečítaj čo som ti napísal ja.

.
.
.
.
.
.

Alkohol sa tradične vyrába alkoholovým kvasením cukru. (synteticky sa dá aj inak ale to nás netrápi)
Ak máš vyrobený alkohol to znamená že už tam nie je cukor.
Zvyšok je voda v závislosti od koncentrácie alkoholu.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.11.2019 14:34)


15.11.2019 16:32

Re: Koniec klasického naturalu 95

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Re: matus: ..a ty si tiez z tych co uprimne veria, ze v Iraku, Lybii a Syrii bola ohrozena demokracia, preto ich bolo treba humanitarne vybombardovat ;-)

automobiles.honda.com/clarity-fuel-cell


15.11.2019 19:05

Re: Koniec klasického naturalu 95

kvietok
 Kávičkár 

Re: KAJL: Problem je v tom, ze "ty si osobne myslis" ale svoj nazor mas podlozeny cim - presvedcenim? S tym chod do kostola. To je problem kazdeho nabozenstva, aj toho zeleneho. Realita je taka, ze v top 10 krajin ktore znecistuju planetu je z Europy len Nemecko, aj to je porovnatelne svojim prispevkom s povedzme Iranom, co ked uvazime stav industrialneho rozvoja tychto dvoch krajin, tak to znamena ze Nemci su na tom mnohonasobne lepsie. Fakty su fakty, problemom su Cina, USA, India, atd. Nie Europa. ak chranit planetu, tak vsetci a bez vynimky.. www.activesustainability.com/environment...

Neber to ze sa ti vysmievam, ale pokial ide o nazory ktore tu prezentujes, si produkt dlhodobeho vymyvania mozgov, mas pocit viny, hanbis sa ze sa mas dobre a mas osobny nazor na globalnu temu podlozeny akurat tak svojimi emociami zivenymi na facebooku.. Ak mas viac ako 40 rokov, tak mi je ta celkom aj luto.


15.11.2019 20:28

Re: Koniec klasického naturalu 95

KAJL
 Kávičkár 

Re: kvietok: ja viem, ze sa nevysmievas, my diskutujeme. Moj osobny nazor si mi prave potvrdil v tvojom odkaze. Najvacsim znecistovatelom je cina a precital si si aj preco? Pretoze vyvaza do krajin, kde je o ich produkty zaujem a tie krajiny su ktore? Ano, tie bohate. Kruh sa uzavrel. Lutovat ma nemusis, ja som s mojim zivotom spokojny a snazim sa spravat, tak aby aj moje deti mali dobry zivot, tu nejde o nabozenstvo, ale o zodpovednost voci buducim generaciam.


15.11.2019 23:48

Re: Koniec klasického naturalu 95

kvietok
 Kávičkár 

Re: KAJL: a tym, ze mame o ich produkty zaujem, ich nutime znecistovat planetu?? OMG. To je rovnako zvratena logika ako ospravedlnovat znasilnenie tym, ze ma baba kratku suknu a dlhe nohy. Nie, my nie sme ti zli, lebo tie produkty potrebujeme. My sme ti hlupi, ze to kupujeme prave od nich, napriek tomu, ze pri ich vyrobe umyselne nicia planetu. To je ten skutocny problem. Netreba obmedzovat nas, treba obmedzovat ich.

Cina je ale v prvom rade obrovsky trh sama osebe a silnie kazdym dnom. Vlada dotuje energie a ceny priemyselnych surovin, nie je to slobodna krajina ani v ekonomickom zmysle. Umyselne porusuju vsetky ekologicke normy a nezucastnuju sa eko-iniciativ, lebo im to poskytuje ekonomicku vyhodu v medzinarodnom obchode ale umoznuje im to aj realizovat masivnu priemyslnu aktivitu na svojom vlastnom trhu. Robia to vedome. Cina napr. spotrebovala za tri roky viac betonu ako cele USA v 20. storoci. Dokazes si to predstavit? Hoover dam, New York a vsetky mesta, mosty, cesty, letiska, pristavy v USA: ZA TRI ROKY. A neviem ci vies, ale vyroba cementu je seriozny zdroj CO2 (8% emisii CO2 je z vyroby cementu - z tejto jednej aktivity cloveka). Co myslis ze z toho betonu stavaju - vianocne ozdoby a plastove hracky na export? Kazdy rok postavia okrem ineho 10.000 km dialnic. To je skoro 30km dialnic KAZDY DEN. Vladolf aj Hranol na to potrebovali kazdy 10 rokov, cinski sudruhovia to daju za 24h. Co myslis, pre koho tie dialnice v Cine stavaju. Aby po nich jazdili na elektrobicykloch do prace? Vyrobia kazdy rok asi 30 milionov aut a vyvezu zanedbatelne mnozstvo, vsetko zostane doma - nie su ani medzi TOP 15 exportermi ako krajina. Europa vyrobi necelych 19 milionov aut a vyvezie 17% z nich (hodnotou) len do Ciny. Navyse, len tento rok sa pokusili v Cine o nejake pritvrdenie emisnych noriem. Je tam teraz slusny frmol kvoli tomu ako ich to paralyzovalo. Atd atd, takych veci je tam vela, ale to sa tu v Europe nedozvies. Ja som v Cine 2x do roka za poslednych 10 rokov a ver mi, ze keby som to nevidel na vlastne oci, tak tomu tiez neuverim. Nema to totiz v historii ludstva obdobu.

Takze ak chce Greta pozitivnu zmenu, nech protestuje aby naparili na cinske produkty clo a bude. Alebo jej kup listok na solarnu plachetnicu do Pekingu, nech sa postavi na Namestie nebeskeho pokoja so sietovkou v kazdej ruke a krici, ze cinski komunisti nam nicia zemegulu. To jej aj ten listok zaplatim. Len musi byt tankovzdorna.

ak ta to zaujima, produkcia CO2 en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxi... Vacsina vyspelych krajin vykazuje klesajuci trend, ale taka Cina narastla z 2.2 na 7.2 za 20 rokov. Podotykam, ze je ich 1.3 miliardy..


16.11.2019 6:28

Re: Koniec klasického naturalu 95

TL11
 Kávičkár 

Ikona

Ahoj.Mat tak vase starosti.Ja mam nazor taky ze tie nove motorky su sracky.A je jedno aky vyrobca.Ja na mojej TL ke som hadice nemenil ani raz.A ten Benzin 100 okt snad dvakrat na radu mudrejsieho aj ked to nepomohlo.Problem som mal inde.Ale to nieje dolezite.netreba sa tym zaoberat.len to maju odskusane a nepomozes si nijako ako normalny obcan.A benzin na zimu nechavam taky aky v nej ostane pri poslednej jazde.a nastartuje na dalsi rok na prvu jazdu stale.V 2002 alebo tak niejako nenastartovala.Musel som benzin stiahnur a dat cerstvejsi.Neviem preco.to je cele.a nepravidelne garazujem bud v garazi nevytapanej alebo vonku pod strechou.Vyberam akurat bateriu.Uz mam nabehane na nej viac ako 160 000km.Ide stale a olej davam taky ako pride.uz bol aj rok ze som nalial vsetky ktore mi za tie roky ostali na regali.snad z piatich znaciek.Akurat dodrziavam hustotu.Dufam ze tie benzin.hadicky menit nebudem musiet este dlho.aspon dufam .


16.11.2019 6:30

Re: Koniec klasického naturalu 95

TL11
 Kávičkár 

Ikona

Este k teme .O tom oleji motore som spomenul preto ze tu boli vazne temy aky olej atd .vela prispevkov a zbytocne.


16.11.2019 6:34

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: kvietok: ale nepotvrdil si nič iné ako to , že planétu si ničíme vďaka korporátnemu kapitalizmu a globalizácii ktorá umožňuje korporáciám ešte viac bohatnúť.
A tento systém stojí aj za všetkými vojnami o zdroje Irán, Irak ,Líbya... , pozri ako paraziti z USA nedokážu opustiť Sýrske ropné polia :-)

Ďalej pozrime sa ako vyspelé demokratické štáty bačujú v Afrike , kde jedmi ,doslova kyselinami špinia rieky a pľundrujú tamojšiu krajinu , skrz korupciu parazitujú na zdrojoch afrických štátov a zbedačujú obyvateľov. Potom sa v EP vyhrážajú pokutami Slovensku a V4 , že nechceme "prijať zodpovednosť" za migráciu či plníme si povinnosť a chránime hranice EU.
Verí tu ešte niekto na nejakú demokraciu a že ekologické myslenie niečo zachráni ?! Všetko sú to len drísty :-~


16.11.2019 7:43

Re: Koniec klasického naturalu 95

KAJL
 Kávičkár 

Re: kvietok: marna snaha Ti nieco vysvetlit. Za vsetko mozu ti druhi. Treba sa zamysliet aj nad pricinami nie len hodnotit dosledky. Uz sa odmlcim, nikam to nevedie.


16.11.2019 9:02

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Marek - vďaka korporatnemu kapitalizmu a globalizácii sa vyrovnávaju príjmové nerovnosti, hladuje čím ďalej tým menej ľudí. S vyššou životnou úrovňou sa zvyšuje záťaž na životné prostredie - choď to do Ázie vysvetliť, že by bolo lepšie keby sa mali horšie.

S veľkým náskokom najväčším investorom za poslednú dekádu v Afrike je Čína. To nie je demokratický štát...
Práve naopak sú to veľké európske a americké firmy, ktoré majú zavedené rôzne "code of conduct", kde vyžadujú aj od svojich dodávateľov ochranu životného prostredia, zákaz zamestnávania maloletých a pod.


16.11.2019 9:11

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Sorrento - každá technológia musí prísť v správny čas.
Mobil s veľkým displejom tu bol dávno pred iphone, ale bol to prepadak.
Prvé auto, pred viac ako 100 rokmi, bol elektromobil. Neujal sa...bolo za tým bombardovanie, globalizácia, korporácie? Asi ťažko. Aj dnes sú elektromobily pre väčšinu ľudí nepoužiteľné a ekonomicky nevýhodné, hoci sú všemožne podporované a dotované.
Časom výhody prevazia a zrejme to čaká aj vodík...na výrobu ktorého treba veľa energie, ktorú treba nejako získať - dnes tá energia pochádza z fosílnych palív...kruh sa uzatvára.


16.11.2019 9:23

Re: Koniec klasického naturalu 95

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: kvietok: nebudem sa tu vyjadrovat k debate lebo nazor som si tu uz spravil ale toto tu ma odjebalo najviac "a tym, ze mame o ich produkty zaujem, ich nutime znecistovat planetu?? OMG. To je rovnako zvratena logika ako ospravedlnovat znasilnenie tym, ze ma baba kratku suknu a dlhe nohy. Nie, my nie sme ti zli, lebo tie produkty potrebujeme. My sme ti hlupi, ze to kupujeme prave od nich, napriek tomu, ze pri ich vyrobe umyselne nicia planetu. To je ten skutocny problem. Netreba obmedzovat nas, treba obmedzovat ich."

to je snad najvacsia kokotina aku tu v tejto celej debate niekto napisal :D pokial bude dopyt tak nikdy nezastavis ponuku ziadnymi obmedzeniami...jediny sposob ako zastavit tieto vyroby a vyvoz v indii cine a podobne je ze to ludia prestanu kupovat a oni to nebudu mat kam vyvazat...to co si napisal je tak strasna kokotina jak keby si napisal ze zakazme prostituciu...alebo zakazme drogy...a sice hovno...ved oni uz ZAKAZANE SU...ale kym o nich bude zaujem tak bude aj ponuka...a pokial nechapes ani tymto zakladnym principom ta si radsej chod uzivat ine veci v zivote nez tieto vylevy lebo po takej napisanej kravine ta ani nikto nemoze brat vazne...idzem ja het bo uz zacinam cim dalej viac chapat preco to tu vyzera ako vyzera...a sklamem vas nemoze za to ziadna krepla odnekial zo severu...a ani soros...


16.11.2019 11:32

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: Dík za vysvetlenie, takže môžem byť kľudný ;-) lebo vďaka korporátnemu kapitalizmu nie len aziati , ale aj naši zamestnanci napr. vo Volkswagene majú rovnaké mzdy a výhody ako nemeckí kolegovia v Nemecku, o ľuďoch vo fabrikách napr. na autokabeláž ktorí si užívajú 500 eurové výplaty za trojzmennú prevádzku ani nehovorím :-D


16.11.2019 15:10

Re: Koniec klasického naturalu 95

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

presne som vedel ze ked sa sem zacne viac zapajat marek750 tak debata sklzne od nasho zakonodarneho zboru a benzinu s obsahol alkoholu ku odpornemu kapitalizmu, americkym parazitom a 500€ vyplatam na SK vs. vyplatam v DE :-))) :-( [zle]

aky korporatny kapitalizmus, aka Cina, dlhe nohy a znasilnenie... :-O :-)))

ten zakon ktoreho nasledok by mal byt (a ostat) meritornym predmetom diskusie prijali nasi voleni (a zaroven tupi alebo s otvorenymi polkami predkloneni) zakonodarcovia v zmysle velkej zivotnej pravdy - iniciativny blbec je horsi ako triedny nepriatel




16.11.2019 15:38

Re: Koniec klasického naturalu 95

Mishko
 Skútrista 

Ikona

www.kiwi.com/sk/letenky/vieden-rakusko/pchjongjang-seve...

A zober so sebou aj vsetkych ostatnych ktorym sa tak velmi cnie za socializmom a komunistami.


16.11.2019 15:43

Re: Koniec klasického naturalu 95

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Toz, so steblom travy v ustach premyslam, ze to len bude uzko spojene s kapitalizmom. Ako inak by ste prinutili chodit ludi do prace, ako inak udrzali chod ekonomiky a rast burzovych kurzov na valovej street. O nic v zivote nejde iba o to. Mozno este v poslednej dobe trocha stupa voda San Marcovi na namesti a Gréta sa uci riadit plachetnice ale fakt nejde o nic iba o chod ekonomiky.
No a po novom benzine pridu nove motory, nove auta, nove oleje a nove niekedy medialne ovplynene chute a sny spotrebitelov.
Nemozu nas proste nechat zpomalit a uspokojit sa s kachlami na tuhe palivo, sliepkami na dvore a kukuricnym polom za domom. To by oni nemohli mat svoje vysnivane zlate vodovodne kohutiky.

Šálom

Sorry za odbocenie eee citat medzi riadkami a z dialky eeeee


16.11.2019 16:48

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Sme na motorkovom fore.
BAvili sme sa o benzine a podiele biozlozky.
Strhlo sa to na politiku.
Dostali sme sa ku kleptokracii u nas v kolonii.
Zistujeme, ze nasa zapadna civilizacia, je nejaka chora, alebo cudna.
Zistili sme, ze existuje ekologicky terorizmus, ktoreho nasledky musime zaplatit z vlastneho vacku a mozno nam dodrbe jazdenie na starych moto a autach.

Na kazdom kusku hovadiny, je trochu pravdy, ja mam rad sumarne zavery a rozne aritmeticke priemery.

Napisem vam, kde si myslim, ze je zhruba pravda a aproximujem do toho kusok nazoru kazdeho z vas.

Prave tato nasa "zapadna civilizacia", koliska demokracie, pokroku, vedy a umenia, je otravena odpadnymi produktami vlastneho pokroku.
Dokonca aj ten komunizmus, je vlastne odpadovou ideologiou, ktora vznikla v zapadnej civilizacii, rovnako ako nacizmus, fasizmus, tak aj ekoterorizmus a ekologizmus, su odpadovymi nedokonalymi produktmi vyvojovych etap, zapadnej civilizacie.
Pokial sa nemylim, kolektivna zodpovednost je na nas vsetkych.
Nemozeme sice za Hitlera, Stalina, ale nemozeme snad za to, ze urcita forma autistickeho ekopopulizmu, moze rozvratit vdaka nenavistnemu postoju, cast populacie?
Gretka je produktom doby, rovnako ako bol kedysi Hitler, a rovnako je produktom doby, aj nasa politicka elita, ktora nam pridava do benzinu lieh.
Vdaka tomu, ze mame informacie, mozeme o tom rozpravat.
Najdesivejsie na Gretke, je to, ze je to samozvany element, siriaci nazorove fragmenty bez mandatorneho nominovania. Samonominacia na zastupcu buducnosti, je ale podobna z nastupom akehokolvek diktatu, cohokolvek zdanlivo pokrokoveho a veducemu ku nevyhnutnej totalite. A napriek tomu, nechceme, aby pri plavbe na plachetnici, ju zjedli ryby.

Ak ma clovek dost informacii, moze konat tak, aby celil nepriazdnivemu stavu, alebo tento stav odvratil.
Problem liberalizmu a najma neoliberalizmu, je skutocnost, ze podporuje tak vela moznych osobnych zaujmov, ze sa roztriesti vsetok mozny odpor a zvitazi vzdy byrokracia, alebo nastoleny trend.

Ak clovek sice dosiahne rozumom, ku spravam a informaciam, ktore vyzeraju nepravdepodobne, alebo su sice pravdepodobne, ale vyvolavaju prilis silne osobne obavy, tak ich vytesni z hlavy, ignoruje ich. Podobne ako parkovaciu politiku v Bratislave, pripadne islamizaciu Europy.
Rovnako aj trebars klepajuci motor na svojej motorke, pripadne kvapkajuce palivo zo spuchrelej hadicky.
Je to nauceny obranny mechanizmus mainstreamu, "mne sa to nemoze stat", alebo nieje to tak zle, pripadne TO JE PREDSA KRAVINA.

Alebo zacneme pomahat sirit poplasne spravy, avsak priamo nevime zabranit a odvratit nasledky problemu.

Este raz vam napisem, skuste jazdit na 85% etanolu z 15% pridavkom benzinu /asi koli denaturacii/ a ja vam hovrim, ze je to mozne.
Vyziada si to drobne upravy, alebo doprijebavky v palivovej sustave a nastaveni predstihu motora, ale fungovat to bude. Aj bez zmeny kompresie a zasahov do motora.
Dokonca to palivo E85, je lepsie, ako klasicky naturalny benzin.
Neda sa vsak dobre skladovat, ak sa ku nemu dostane vzduch a vlhkost.


16.11.2019 21:02

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: nezdá sa ti ,že tu už na druhej strane prežúvame sto ráz prežutú slamu ?
Ja som reagoval na výhovorky typu Čína , veď si povedzme pravdu ako funguje dnešný svet .

Už som čítal , že v Dánsku budú od roku 2030 len elektromobily, Holandskí zelení chcú znížiť rýchlosť na diaľniciach na 100km/h cez deň, že to zníži emisie .
Tak sa len môžme "tešiť" čím my EU pajáci prispejeme k záchrane klímy zeme, lebo aj keby sme sa všetci bicyklovali tak nič nezmeníme ! A od toho bicyklovania nie sú krajiny druhej kategórie ako je Slovensko vôbec ďaleko .
"Dánsko chce v roku 2030 zakázať spaľovacie motory. EÚ sa má pridať"
www.topspeed.sk/dansko-chce-v-roku-2030-zakazat-spalova...


16.11.2019 22:12

Re: Koniec klasického naturalu 95

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: marek750: 100km/h na dialnici jedine s autopilotom. Inak to je nebezpecnejsie ako 200 na prazdnej dialnici. Obdivujem ludi, co takto vedia jazdit, ja by som zaspal.


18.11.2019 7:40

Re: Koniec klasického naturalu 95

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

tento nezmysel uz funguje v Rakusku niekolko rokov.. iste ste to uz zazili, rychlost na dialnici obmedzena elektronickou tabulou na 100 km/h s dodatkom IG-L - tak to je presne ono (Immisionsschutzgesetz-Luft).. tak neviem ci to znizi emisie, ked to automaticky zvysuje koncentraciu dopravy a nasledne kolony.. ale snad to rakuski zeleni sudruhovia maju podlozene meraniami...

Merlin: ako som uz spomenul, moj motor je z vyroby oznaceny ako FlexFuel, t.j. uz je teoreticky pripraveny na spalovanie E85, ale este som to neskusal.. u nas to neviem kupit a v zahranici som nemal odvahu experimentovat, lebo co ak predsa len... :-D


18.11.2019 8:28

Re: Koniec klasického naturalu 95

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marek750 - ide o to čo a kde čítaš + kritické myslenie. To je všetko.

Napr. ja som čítal že existujú ludia ktorí veria že Zem je plochá a svet riadi slobodomurárska židoboľševická lobby.. alebo aj jaštery. :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (18.11.2019 8:29)


18.11.2019 10:09

Re: Koniec klasického naturalu 95

Re: janoval: ale to sa uz deje...su auta, ktore pri stovke dokazu pomerne bezpecne ist po dialnici aj same, to mam v pohode odskusane, samozrejme spat pri tom nemozes...
a co sa tyka tej dajsej poznamky, radsej by som dostal defekt, alebo zrazil srnu v stovke, ako v dvestovke...

ale vseobecne sa mi ta myslienka nepaci, plazit sa po dialnici, to je chujovina. emisie treba znizit v inych oblastiach (teraz mi nenapada v ktorych konkretne) a nie tymto...


18.11.2019 10:15

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Brazília je najväčší svetový producent etanolu z cukrovej trstiny. Osemdesiatpäť percent všetkých ľahkých vozidiel v krajine môže jazdiť na biopalivá. Podľa brazílskej legislatívy musia navyše všetky čerpacie stanice ponúkať etanol.

A nepokakali sa že v etanole nie je benzín.

V EÚ sa udáva, že ak by sa na výrobu etanolu použila napr. cukrová repa, tak by týmto palivom bolo možné zásobiť všetky poľnohospodárske stroje, pričom výmera pôdy by predstavovala približne 10 % ornej pôdy v EÚ. Zo skúseností totiž vyplýva, že z jedného hektára osiateho cukrovou repou je možné získať takmer 5 tisíc litrov etanolu. Bilancia takejto výroby je nasledujúca: z jedného hektára je možné získať 87730 kg cukrovej repy. Podiel repy s priemernou cukornatosťou 16% predstavuje 48740 kg/ha. Zvyšok tvoria vedľajšie produkty – listy. Zo 48740 kg repy je možné získať 4755 Iitrov etanolu, (asi 3775 kg.

Hoci energetická bilancia pri výrobe etanolu (podiel získanej a vloženej energie) je približne polovičná v porovnaní s bionaftou (MERO) výhodou etanolu je, že z jedného hektára je možné získať viac litrov paliva (4755 litrov) ako v prípade MERO (asi 1400 litrov).Bilancia výroby etanolu prepočítaná na kg vstupnej suroviny vychádza lepšie, keď sa použije obilie. Na výrobu jedného litra etanolu je potrebných asi 2,8 kg obilia. V prípade cukrovej repy je to približne 10 kg.


18.11.2019 12:19

Re: Koniec klasického naturalu 95

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres teraz neviem ci autor uvedenych viet chce povedať ze na tych 4755 litrov etanolu je potrebny

1. polovicny energeticky vstup (cca 2377 litrov)

alebo

2. 4755 litrov etanolu je polovicou z energetickeho vstupu potrebneho na vyrobu (9510 litrov)

pricom mi je jasne ze do tej energetickej rovnice vstupuje aj energia slnka a zivin, ktoru rastliny v procese premienaju


18.11.2019 14:00

Re: Koniec klasického naturalu 95

bluebear
 Turista 

Ikona

Petícia proti E10:

www.peticie.com/zruenie_tankovania_benzinu_e10...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bluebear (18.11.2019 14:05)


18.11.2019 16:44

Re: Koniec klasického naturalu 95

vagascan
 Kávičkár 

Ikona

Kolko PHM sa sapotrebuje pri vypestovani 1 ha repy??


18.11.2019 17:10

Re: Koniec klasického naturalu 95

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

uz ked tu niekto bez citania zvona drbol tu peticiu...

egres2 len pre info celkom ma to zaujima tvoj nazor na vec...ked sa pozrieme na zakon o peticnom práve hned prvy paragraf odsek 4 sa pise (4) Petícia nesmie vyzývať k porušovaniu ústavy, zákonov a právne záväzných aktov Európskej únie , popieraniu alebo obmedzovaniu osobných, politických alebo iných práv.

co si o tom ty myslis? :-) je cely ten humbuk okolo benzinu prave zavazny akt EU? :-) alebo nie? je ta peticia vobec legalna alebo je protizakonna? kludne aj do SS aby tu neboli dalsie litanie osobne ma to zaujima...


18.11.2019 22:05

Re: Koniec klasického naturalu 95

FOGY
 Edvenčr 

Podla mna sa robi kolo toho zbytocna histeria


19.11.2019 0:15

Re: Koniec klasického naturalu 95

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: raptor:
Zaujímavé ! Nestíham sa čudovať ...
... nad odfláknutým článkom.
Čistý amaterizmus, lepšie povedané - neprofesionalita.
Teda chápem čo chcela pani riaditeľka povedať, len sa mi zdá že novinárka nerozumie problematike, a/lebo si mýli pojmy s dojmami.
Kontroverzné formulovanie viet, nejasné vyjadrovanie sa, mätúce informácie.
Vôbec význam toho článku nechápem (teda nie v tejto forme), dôležitosť áno.
A ten Benzín, ktorého sa zmení oktánové číslo z E5 na E10 to je top deep !
A to naozaj niekto verí tomu, že podľa posledného odseku, na pumpách bude AJ N95-E5 AJ N95-E10 ?????
Lebo aj 98+ aj 99 aj 100 supermaxpowermotionplus bude označený ako E10, len o tom sa (ešte) nehovorí, alebo si to málo ľudí uvedomuje.
Aby bolo jasné. Nie s liehom ako takým mám problém v benzíne, ale jeho pôvodom. Že sa poľnohospodárske rastliny použijú na jeho výrobu. Lieh sa dá vyrobiť aj synteticky, ako aj METILALKOHOL ktorý plochodrážni kolegovia určite veľmi dobre poznajú, keď už ho tankujú, a ktorého výroba zanechá radikálne menšiu uhlíkovú stopu.
No a nakoniec tu je výroba paliva z uhlia (ÁNO z nenávideného uhlia) ktorá technológia je známa z čias minulých.




19.11.2019 7:13

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nozdormu> ked navrhujes zakonodarcom zmenu zakona, tak to nie je nabadanie na porusovanie zakonov.
Kazdopadne ta horeuvedena peticia je napisana zle.


19.11.2019 8:23

Re: Koniec klasického naturalu 95

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Biri - uvedenu vetu ktoru spominas som si vsimol aj ja a hodnotim ju ako nestastnu. Pre mna je podstatna posledna veta.... uvídíme, ako povedal slepý.

Metanol je uplne iny alkohol ako etanol. Uz si z hlavy nepamatam vlastnosti tychto dvoch alkoholov "prvych z radu" ale asi je nejaky dost dobry dovod preco sa do benzinu nepridava metanol ale prave etanol.

Výroba biopalív z rastlín pre mňa nie je zlá. Veď aj matička príroda vraj pre nás takto vyrobila uhlie, z ktorého by si zas ty chcel vyrábať metanol.


19.11.2019 8:55

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nozdormu:
Merito veci je na slovíčkach " porušovaniu, obmedzovaniu a popieraniu" práva a práv.

Čiže. Petícia nesmie smerovať svojím obsahom k " zákazu" používania E10 ale k " zmene" zákona napr. - ponechanie E5 pre vozidlá do roku výroby 2000 .( Mohlo by sa to preukazovať predložením OEV na čerpačke).


19.11.2019 9:28

Re: Koniec klasického naturalu 95

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ...Uvidime, ako slepy povedal...

Zákon č. 309/2009 Z. z.
Zákon o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov

§ 14a

Referenčné hodnoty podielu konečnej energetickej spotreby biopalív v doprave
(1) Právnická osoba alebo fyzická osoba podľa odseku 2 je povinná uvádzať na trh motorovú naftu a motorový benzín (ďalej len „motorové palivá“) s obsahom biopalív minimálne v referenčnej hodnote vypočítanej z energetického obsahu celkového množstva motorových palív uvedených na trh, ktorá je

a) 5,8 % pre rok 2017,

b) 5,8 % pre rok 2018,

c) 6,9 % pre rok 2019,

d) 7,6 % pre rok 2020,

e) 8,0 % pre rok 2021,

f) 8,2 % pre roky 2022 až 2030.

.... cize ako tomu rozumiem spravne, tak pre rok 2020 musi byt celkovy podiel biozlozky 7,6% z celkoveho objemu predanych PHM.
Ak som to zle pochopil, tak ma prosim opravte.

Cize priestor pre klasicky natural 95 alebo 100 tak je stale, akurat sa dopyt bude regulovat cenou.


19.11.2019 9:35

Re: Koniec klasického naturalu 95

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Burizon :-( ak je toto pravda tak by sa mali spojit egres s merlinom a zazalovat SR za to ze zdanuju biozlozku rovnako ako plnotucny benzin :-~

Mne sa doteraz nechcelo jazdit do AT tankovat, ak sa to naozaj cele zomelie ako sa pise tak just budem chodit.


19.11.2019 10:05

Re: Koniec klasického naturalu 95

victom
 Čoprák 

Ikona

Aj, a nielen Rakúska 100vka je označená ako E5. Tj.že aj 100vka obsahuje etanol. Nafta detto, aj premiová.


19.11.2019 10:13

Re: Koniec klasického naturalu 95

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor:
§ 7 Zvýhodnená sadzba dane na minerálny olej s obsahom biogénnej látky
(1)
Na motorový benzín kódu kombinovanej nomenklatúry 2710 12 41, 2710 12 45, 2710 12 49 je možné uplatniť sadzbu dane vo výške 514 eur/1 000 l, ak obsahuje
a)
bioetanolovú zložku
1.
od 1. januára 2018 v objeme 5,9 % a viac s presnosťou v súlade s technickou normou,2ea)
2.
od 1. januára 2019 v objeme 6,2 % a viac s presnosťou v súlade s technickou normou,2ea)
3.
od 1. januára 2020 v objeme 7,4 % a viac s presnosťou v súlade s technickou normou2ea) vrátane biogénnej látky uvedenej v § 4 ods. 7 písm. e) v objeme 0,5 % a viac s presnosťou v súlade s technickou normou,2ea)
b)
biogénnu látku uvedenú v § 4 ods. 7 písm. e)
1.
od 1. januára 2021 v objeme 1 % a viac s presnosťou v súlade s technickou normou,2ea)
2.
od 1. januára 2022 v objeme 1,5 % a viac s presnosťou v súlade s technickou normou.2ea)


19.11.2019 10:14

Re: Koniec klasického naturalu 95

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

§ 6 Sadzba dane
(1)
Sadzba dane sa ustanovuje takto:

a)
motorový benzín2d) kódu kombinovanej nomenklatúry 2710 12 41, 2710 12 45, 2710 12 49

1. do 31. decembra 2019
547 eur/1 000 l,

2. od 1. januára 2020
555 eur/1 000 l,
b)
motorový benzín kódu kombinovanej nomenklatúry 2710 12 31, 2710 12 51 a 2710 12 59
597,49 eura/1 000 l


19.11.2019 10:16

Re: Koniec klasického naturalu 95

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Nechcem spamovat, ale vyzera to tak ze tam nejaka "zvyhodnena sazba dane" asi je ....



PS: Vsetko prosim preverte, nie som ziadny vykladac zakonov!!!!

Dôvod úpravy:
Vymena pojmov: "zlava na dani" za "zvyhodnena sazba dane"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Burizon (19.11.2019 10:29)


19.11.2019 11:08

Re: Koniec klasického naturalu 95

bujozo
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: ...možno máš pravdu, ale ked' som bol v cca tvojom veku, (závidím), tiež boli zásoby ropy len na 50r., ...a predpokladám, že aj ty o 30 r. napíšeš niečo podobné... ;-)


19.11.2019 11:18

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Základná daň pre palivá s podielom do 5% etanolu:
2019 - 547,-€
2020 - 555,-€

Zvýhodnená daň podľa obsahu bioetanolu:
514,-€ podľa rokov a stúpajúceho podielu bioetanolu.

Na budúci rok bude daň ( zjednodušene) za 95 super E5 555,-€ a za 95 E10 514,-€ / 1 000 L.
Tzn. že palivá s podielom bioetanolu majú nižššiu daň.


19.11.2019 14:59

Re: Koniec klasického naturalu 95

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Tak ak toto je pravda, no hovorí sa iba o síre. Tak kto je vačšia ekologická hrozba na lesnej ceste s motorkou odychujúci homosapiens, alebo ten čo ide oddychovať na loď. www.auto.cz/lode-jedine-spolecnosti-znecistuji-ovzdusi-...
p.s. Prečo to ešte nikdo nepovedal Grétke , možno by sme si nemuseli zasrať polia chémiou navyše + GMO + atď. Ale nevadí, ved to kúpime od američanov.


19.11.2019 15:54

Re: Koniec klasického naturalu 95

SROFINKO
 Bahniak 

Možno si na takej lodi užívajú Gretkiny rodiča jej ťažko zarobené peniaze tí najsvetejsi bývajú najväčší pokritci.


19.11.2019 16:12

Re: Koniec klasického naturalu 95

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

V tomto Gretka nemá prsty, EU definovala tieto požiadavky v roku 2009, po plynovej kríze, ako diverzifikáciu zdrojov na zníženie závislosti Európy na dovoze od uhľovodíkov ich palív. Plus ďalšie bla bla bla dôvody.
To že naši parlamentni experti odhlasujú takýto zákon na poslednú chvíľku, a za 10 rokov nadokazali účinné podporiť iné možnosti na splnenie požiadavky z EU je na zamyslenie práve teraz pred volbami


19.11.2019 16:21

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Zvýšenie podielu bioetanolu v benzínoch je naviazané na pristúpenie SR na dohodu o znižovaní emisií.
SR sa rozhodlo, že kvôtu bude plniť cez bioetanol v palivách.
ČR ide cestou opatrení priamo u producentov emisií čo nepostihne priamo plebs ale producenti budú musieť riadne zacvakať za technické riešenia čo sa samozrejme vráti plebsu cez mzdy.
Už teraz im lietajú drony nad komínami a domkári dostávajú pokuty za emisie. :-D :-D :-D


20.11.2019 0:35

Re: Koniec klasického naturalu 95

v sucasnom benzine je poldeco a stamperlik liehu v litri benzinu v buducom bud dva poldeca v litr i cize o stamperlik viac ako a cim mi stamperlik liehu znici motor ?


20.11.2019 1:39

Re: Koniec klasického naturalu 95

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Pirrates:
Štamprlík nijako.
Ale pravdu povediac to poldeco a stamperlik liehu už teraz poškodzuje motor. Druhá vec je, že keď natankuješ plnú nádrž (40 liter), zrazu tam budeš mať 160 štamprlíkov, teda podľa tvojho prevodu.

V tomto prípade NEPLATÍ:
"Alkohol podávaný v malých dávkach neškodí v akomkoľvek množstve."


20.11.2019 4:28

Re: Koniec klasického naturalu 95

cruelbody
 Turista 

Re: Biri: Ale zasa plati ze....ALKOHOL POUZE Z RUKOU LEKAŘE... :-)


21.11.2019 11:14

Re: Koniec klasického naturalu 95

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

No ved sa nechajme prekvapiť ci budu popri E10 stále predávať aj E5ku. Ak áno, som zvedavý koľko ľudí ju kúpi (vzhľadom na reakcie v tejto téme sa nejaké percento najde).
Co sa ekológie a znižovania emisií týka ja to vidím tak, že Európa tvorí len zlomok emisií vyprodukovanych ročne vo svete. A je takmer zbytočne keď sa ja môžem snažiť recyklovať aj vlastné prdy a vo vedľajších troch dedinach/mestach vonku spaľujú pneumatiky. Takže to sprisnovanie noriem bude mať nejaký väčší význam keď sa k tomu pridajú vsetci.
Co k tomu ubohemu dievčaťu co sa snaží zachrániť svet..... myslím že niečo je veľmi zle zo súčasným riadením sveta a hodnotami v ňom. To dievča je choré a namiesto toho aby jej poskytli potrebnú pomoc, liečili ju a niekto trestné stíhal jej rodičov, tak ju veselo vlacia z jednej strany sveta na druhu (ekologicky) a veľkí politici, funkcionári a osbnosti jej tlieskaju a udeľuju ceny.


21.11.2019 11:29

Re: Koniec klasického naturalu 95

KAJL
 Kávičkár 

Re: RadoR6: Rado, ak by jej nebolo, tak sa o teme zivotneho prostredia ani nebavime, takze na nieco to predsa len je. A je to jedno, ci je Greta, Majka z gurunu alebo z konzervy. Ucel to splnilo, tema je diskutovana, otazka je dokedy to vydrzi a ci bude aj nejaky vysledok.


21.11.2019 12:02

Re: Koniec klasického naturalu 95

forester
 Skútrista 

Ikona

Nový benzín neškodí motorom!!
www.cas.sk/clanok/912405/vyrobcovia-biopaliv-jasne-vyhl...


21.11.2019 14:53

Re: Koniec klasického naturalu 95

Maffija
 Čoprák 

Ikona

In doubt always check user manual or contact the importer. Ethanol blends above 10% can 1. damage the painting of the fuel tank, 2. damage the rubber fuel lines, 3. cause corrosion of fuel lines and 4. cause poor drivability.

Od januára tankovať budem v záhraničí


26.11.2019 21:37

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Kto pozeral televízne noviny na STV tak mohol vidieť správu o tom , že terajší Natural 95 (E5) bude stále v predaji t.j. aj na budúci rok , kým oňho bude záujem ;-)


27.11.2019 0:38

Re: Koniec klasického naturalu 95

Biri
 Veteránista 

Ikona

JAJ !!!
Zmienenú správu som nevidel, ale rozvíjať myšlienky okolo toho, môžeme viacerými smermi.
Napr.:
- Kto a na akom princípe vyhodnotí záujem?
Lebo teoreticky záujem tu bude vždy.
Reálne, ak bude v ponuke N95(E5) AJ avizovane drahší N95(E10), ktorý budete tankovať ???
- Ak E5 obsahuje cca. max. sedem celá x % liehu (nepamätám sa na akt. hodnoty) a E10 max. 10% tak ten nárast obsahu liehu, vôbec tak dramaticky nevnímam, a neverím tomu, že koncom januára naše cesty budú lemovať nepojazdné "staršie" autá, odstavené po spálení prvej nádrže s E10
- Ak k distribúcii, resp. používaniu benzínu E10 sa Slovensko zaviazalo Bruselu, a zavedie ho celoplošne na celom území, pýtam sa KDE sa bude dať ešte tankovať E5.
Lebo kvôli tomu ďalšiu podzemnú nádrž osádzať nebude ani jedna benzinka. Plus prerábka stojanu pištolou navyše. To už teraz by mali mať vykopané jamy s časovou rezervou keď sa zamyslíme koľko trvá úradne vybaviť takú stavbu. Súhlas dobre, že nie každého ministersta atď.
Keď tak, tak max. vzadu na parkovisku z nejakej prerobenej fekál V3S-ky alebo CAS-ky priamo do bandasky.
Alebo teoreticky sa vrátime do čias minulých a použijeme MIX stojany aké boli pre dvojtakty a každý si zvolí aký benzín chce tankovať.
Páka na dve polohy E5 alebo E10 nech sa páči, ďakujeme, šťastnú cestu, dovidenia !!!

Toľko mojej úvahy. Pre info. Nehádam sa, dokonca pripúštam, že som voľačo nepochopil.
Ahojte !


30.11.2019 23:43

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi som tusim v PL, tankoval na stojane, kde sa dalo nastavit pomer liehu a benzinu, od E85, teda 85% lieh na 15% Nat95 az po E10, teda 10% liehu a 90% NAt95. Dve hadice do pistole, trocha rozmyslat pri tankovani.. Teda nastavit si miesaci pomer.
Samozrejme E10, len malicko lacnejsi, ako vedla pistol z cistym Nat95.
Myslim ze v hlavnej nadrzi mali E85 a ked si zakaznik zvolil E85, tak isiel len ten E85. Znizovanim pomeru liehu, sa pridaval onen nat95.
Cim viac liehu, tym lacnejsie palivo. V dobe pred 6 rokmi, cenova bomba.
Litera zakona globalne v PL splnena, vodicov presvedcili, na tankovanie vyssieho podielu liehu v benzine, lebo cena paliva, je to, co ludi presvedci. Ak nepresvedci, minorita moze tankovat bez liehu.
Ako je to dnes netusim, sice som minuly rok bol v PL, ale tankoval som len cisty E85, na nejakej pumpe na konci nejakej dedinky. Nemali zmiesavaci stojan, ale mali na vyber nat 100, nat 95, E85 a diesel.

V CR na tank ONO, maju len E85 tankovaciu pistol a nat95, neviem ci nat95 je dnes E5, alebo E10, ale ked sa tankoval kedysi onen E85 a nevyhoval niekomu vysoky podiel liehu, niektore auta to nemali rady, tak sa tankovalo najprv pol E85 a potom doplnilo klasickym nat95.
Ziaden problem, auta neumieraju.
Starsie auta sa aj upravuju, na spalovanie E85, su na to firmy.

Ja sa pytam a stale dokola. Preco ak nam uz nanutia lieh do benzinu, nepredavaju u nas aj onen lieh z benzinom, napr. onen E85, alebo E50, ako danovo zvyhodnene palivo.
Lebo tankovat liter paliva, za 0,92 eur a prejst pri normalnej spotrebe napr. mojho auta cca 8-10l, je dost rozdiel, natankovat palivo na cca 1000km za 920eur a za plnu cenu 1250eur.

Len u nas to proste nejde, chapem, ze nie kazda pumpa ma zaujem predavat nejaku E85, este aj danovo zvyhodnenu, ale ak by to bolo, zaujem by urcite bol.
Ani v CR, nemaju vsetky cerpacie stanice E85. Ani v PL..


01.12.2019 9:20

Re: Koniec klasického naturalu 95

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , tá násobilka ti bohvieako nejde . >:-)


01.12.2019 17:30

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

A no tak diky.. Desatinna ciarka, po par deci sa vytratila..


10.03.2020 12:45

Re: Koniec klasického naturalu 95

dalco
 Čoprák 

Ikona

Chlapci, chcem sa vrátiť k téme, už som úplne mimo. Poprosím o radu/názor.
Mám Harley Davidson Superglide custom r.v. 2007 a manž. má Hondu Shadow 600 r.v. 1984. Ako je to s benzínom E10. Môžeme jazdiť bez obáv, alebo ho treba miešať s niečím, ak áno s čím. Nekameňujte ma stačí mi poradiť. Ďakujem.


10.03.2020 13:17

Re: Koniec klasického naturalu 95

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: dalco: chemicky rozbor necham na inych...neviem aku pumpu oblubujes ja tankujem na shell kde maju vpower 100 oktanovy a ten je stale e5...ak chces tankovat 95oktan ja osobne si myslim ze to problem nebude ale to nech ti tu uz poradia odbornici...kazdopadne da sa stale vyhnut e10 ak sa jej velmi bojis...


10.03.2020 13:25

Re: Koniec klasického naturalu 95

joker9
 Čoprák 

Ikona

Re: dalco:

HONDA NIE
vid tabulka
www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise...

HARLEY ANO

Citujem niektoré preklady článkov z roku 2019......mimochodom v USA teraz presadzujú E15. Benzín E10 tam používajú od 1996 a teda sú na tento benzín aj nastavené aj všetky motory od 1996 HD, ford mustang atd

Toto platí v USA od 1996:
Väčšina hotového motorového benzínu, ktorý sa v súčasnosti predáva v Spojených štátoch amerických, obsahuje asi 10% objemových etanolu v palive. Etanol sa pridáva do benzínu hlavne na splnenie požiadaviek normy pre obnoviteľné palivá, ktorá je určená na zníženie emisií skleníkových plynov a množstva ropy, ktorú Spojené štáty dovážajú z iných krajín.

Iný článok:
Existujú tri všeobecné kategórie zmesí etanolu a benzínu: E10, E15 a E85. E10 je benzín s obsahom 10% etanolu. E15 je benzín s obsahom 15% etanolu a E85 je palivo, ktoré môže obsahovať až 85% etanolu v palive. Obsah etanolu vo väčšine motorových benzínov predávaných v Spojených štátoch amerických nepresahuje 10% objemových. Väčšina motorového benzínu s obsahom etanolu vyšším ako 10% sa predáva na Stredozápade, kde sa nachádza väčšina výrobnej kapacity na výrobu etanolu. Čerpacie čerpadlá na benzín všeobecne označujú obsah etanolu v palive v benzíne.

Všetky vozidlá s benzínovým motorom môžu používať E10. V súčasnosti EPA schvaľuje používanie E15 iba vozidlá na flexibilné palivá a ľahké vozidlá s modelovým rokom 2001 alebo novším. Vozidlá na flexibilné palivo môžu používať akékoľvek zmesi etanolu a benzínu až do E85.

Energetický obsah etanolu je asi o 33% nižší ako čistý benzín. Vplyv palivového etanolu na spotrebu paliva vo vozidle sa líši v závislosti od množstva denaturačného činidla, ktoré sa pridáva do etanolu. Energetický obsah denaturačného prostriedku je približne rovnaký ako energetický obsah čistého benzínu. Spravidla sa môže spotreba paliva vo vozidle znížiť o približne 3% pri použití E10 v porovnaní s benzínom, ktorý neobsahuje etanol v palive.

Možno harlejkám viac škodí náš naturál 95 ako nový E10. Pretože na E10 boli nastavené....harlejky...pravé...americké :-))) :-))) :-)))

Na nejakych US forach su američania proti zavadzaniu E15. Petície a podobne...tak ako my nechceme E10...


Dosť som sa týmto problémom zaoberal nakolko mám US auto a moto.

Ak by niekto moc chcel,tak pohľadám US stránky odkial som čerpal info


10.03.2020 19:24

Re: Koniec klasického naturalu 95

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dalco , ale Šedovica šesťstovka sa predsa robila až od 1988 , tak čo to má tvoja žena za unikát ?


14.03.2020 7:54

Re: Koniec klasického naturalu 95

dalco
 Čoprák 

Ikona

Re: brazel: júúúj jasné. Prepáč. Je to rok 1996. Mení to situáciu s tým benzínom?, … či žienka moja dojazdila. Myslím, že nedojazdila, viď moja správa pre Joker9.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dalco (14.03.2020 8:03)


14.03.2020 7:56

Re: Koniec klasického naturalu 95

dalco
 Čoprák 

Ikona

Re: joker9: ďakujem priateľu… moc si mojú nežnú polovičku nepotešil, ale vďaka za info. ????
… ale pozrúc si Tvoj odkaz na Industry link, po tom ako ja somár som uviedol zlý rok výroby Shadow-ky (1996 je správny rok) to vyzerá, že môže jazdiť aj na E10.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dalco (14.03.2020 8:04)


04.04.2020 13:46

Re: Koniec klasického naturalu 95

KAJL
 Kávičkár 

Caute, uz dlhsie uvazujem o nejakom veteranovi/yougtimerovi r.v. ca. 1980. Chcem sa opytat, pokial tu su nejaki s takymi strojmi, co tankuju, pripadne, ci riesili nejake patalie z dovodu dnesnych benzinov (nie vymeny hadiciek, ale az mozno poskodeni karburatorov alebo motorov atd.) Uvazujem o japoncovi, resp. nemcovi, mozno talian. Zatial je to len v rovine uvah pre a proti, ci moje nadsenie nezabije na zaciatku to, ze do toho nebude co natankovat. ale veteranistov vidavam, takze to musi nejako ist.
za realne skusenosti, dakujem.


04.04.2020 18:10

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: KAJL:
Zalezi ci je to karburator, alebo striekacka.
Ak je to karburator, co ma napriklad na rozdelovaci este "Oktanovy korektor" tak problem zasadny nieje, akorat ak to ma este ako dopravne cerpadlo klasicku "AC pumpu" je lepsie ju bud vynechat a pouzit nizkotlake cerpadlo /flop flop pumpa/ aby si nemal problem pri starte.
Inak mozes jazdit aj na E85, ked mas oktanovy koretor.
Striekacka je premnenna, tam zalezi na tom, ako je konstrukcne riesene tlakove cerpadlo a vymenit ho za nove, by nemal byt problem.
Co sa tyka motora, ak je urceny na naturalny benzin, teda ma sedla ventilov vyrobene tak, ze nepotrebuje vrstvu olova, aby sa ventili nepodpalili, problem nebude.
Ak potrebujes do veterana olovo v benzine, staci si natankovat na letisku LL avgas a mas olova, az ti budu olovene broky padat z vyfuku. Palivo to ale nieje lacne.
Inak sa musis spolahnut na anabex, co je nahrada olova, na baze zinku a to je zase loteria.
Problem veteranov, by som videl v tom, ze nadrze su na veteranoch, nie podtlakove, Kde je absorber a vysusacia patrona, na naberanie vzduchu, teda sa moze dostavat vzduch volne do nadrze a cim viac liehu bude v benzine, tym viac vody sa tam asi vyzraza, ked to bude stat.
Kedysi som mal Alfu romeo berlina, co mala 2l motor, co mal 2x zdvojeny karburator weber, dopravne cerpadlo bolo tiez zdvojene, teda v nadrzi boli dve elektricke pumpy, na rozdelovaci bol oktanovy koretor a jazdilo to bez problemov aj na gasolin, teda asi 80okt. benzin, aj na bezny avgas 100LL. Satcilo po natankovani, alebo dotankovani, chvilu sa prejst a ked sa to, co bolo v nadrzi premiesalo, stacilo postelovat koleckom oktanoveho korektoru a islo to zas bez klepania v HU, ked to slo do kopca.
To ale bolo, dnes je ina doba.


04.04.2020 22:24

Re: Koniec klasického naturalu 95

Duso380
 Edvenčr 

Ikona

treba tankovat 100vku E5, moj karburátor nezaznamenal žiadnu zmenu...aj do auta už len 100vku


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.