Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 343 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 3126
Áno, to sú terény kam patrí: 58% (1812)
Nie, južná amerika je super: 42% (1314)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto Flash

Koniec klasického naturalu 95 - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKoniec klasického naturalu 95 - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
09.11.2019 11:05

Koniec klasického naturalu 95

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

auto.pravda.sk/poradna/clanok/532111-pohroma-pre-starsi...
Vie niekto ako to bude pôsobiť na staršie motorky? Čo môžeme očakávať aké problémy?


09.11.2019 11:54

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Presne tie iste problemy, ako u dnesnych benzinov z primesou 5% liehu.
Tvrdnu stare gumicky v karburatoroch, tvrdnu hadicky, vznikaju take gumovite usady, palivo absorbuje zo vzduchu vodu, cim viac liehu obsahuje. Z vodou vznikaju take kaly, alebo cosi na ten sposob.
Idelane riesenie, pre moto bez katalyzatorov, na zimu vytankovat liehobenzin, natankovat normalny olovnaty 100okt /ALL/, alebo letecky A-NAT 100 bezolovnaty, pre striekacky z riadenym katom.

V praxi, ak ma niekto upravy, teda vymenene palivove hadicky za teflonove, alebo aspon silonove, ako v nadrzi, pri cerpadle, tak tlakove von do striekacky, gumicky a tesnenia v nadrzi, O-kruzky za vitonove, alebo teflonove, moze bez problemov tankovat aj E-85, ktory sa u nas ale nepredava. E-85, je 85% etanol a 15% NAT 95.

A to ma serie. A serie ma to preto, ze lieh nieje ropneho povodu a nemalo by sa zan platit spotrebna dan, za ropne PHM. Je to biozlozka a na jej podiel, by sa nemala vztahovat vysoka spotrebna dan, ako ropny benzin.
Tak to bolo v prvopociatku vymyslene, aby paliva neropneho povodu, z lokalnych zdrojov, boli zvyhodnene a tak sa zvysila podpora spotreby.
Ak dnes bude natural benzin, obsahovat 10% biozlozky, mala by byt o 10% nizssia aj spotrebna dan. DPH ostava rovnaka. Bohuzial.
Alebo skratka spotrebna dan na ropne palivo, by mala byt na 90% obsahu ropneho derivatu a 10% podiel liehu, by sa nemal zatazovat spotrebnou danou.
Tak to v podstate funguje aj u E85, alebo by malo fungovat.
Na pumpe by si mal clovek nastavit aky podiel paliva z biozlozkou, chce natankovat.
Ale na to mozeme zabudnut.
V praxi to znamena jedine, ze stare skodovky a podobne zazraky, budu mat problem, rovnako aj 2t miesanie oleja do nadrze, bude velka sranda, ked nie pre moto, tak pre zahradnu techniku urcite.
Skutre z primiesavanim oleja cerpadlom, to je jedno, mam vyzkusane na skutri aj E85.

Najvatsie problemy, ktore to moze sposobit, budu u hadiciek palivovych tlakovych, tesneni, ktore sa roky v benzine niako moc nemenia, tak pridavok liehu, ich nabobtnava a nasledne stvrdnu a prestanu tesnit.


09.11.2019 12:11

Re: Koniec klasického naturalu 95

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: Čiže ak som správne pochopil čo píšeš v krajnom prípade môže dôjsť aj k požiaru motora zásluhou netesnosti krúžkov a zničenia palivových hadíc. Alebo sa mýlim?


09.11.2019 12:18

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pirrates
 Turista 
Nový člen

ked vymenili olovnaty benzin za neolovnaty nikto neprskal


09.11.2019 13:15

Re: Koniec klasického naturalu 95

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Pirates, ja by som tieto dva pojmy neporovnával. ;-)


09.11.2019 13:22

Re: Koniec klasického naturalu 95

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

"Kým však naši západní susedia zatiaľ s tlakom na povinné nasadenie nových biopalív otáľajú do poslednej možnej chvíle, Slovensko sa rozhodlo uskutočniť radikálnu zmenu už od 1. januára 2020" - keď som si prečítal tuto časť tak ma napadla jedna vec. Také typické pre Slovensko. Implementovať co najrýchlejšie každú pixovinu co príde a ešte ju priviesť aj do ďalšieho levelu (skratka za každú cenu byt papezskejsi ako papez).
Veľmi by som sa koli tomu ale neplasil. 100 oktanove paliva budú stále s 5% podielom alkoholu.
Z osobného hľadiska sa ma to nedotkne nakoľko všetko čo mám je s E10 kompatibilné. Aj napriek tomu som vždy kupoval prémiové paliva (z tohto dôvodu pri nich aj zostanem) a pri dlhodobejsej odstavke vždy pridal stabilizátor paliva.
Táto zmena ma však aj jedno pozitívum. Konečne sa otec zbaví tej starej hrdzavej Felicie.


09.11.2019 13:35

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: COUNTRY:
Pises spravne.
Mne sa stala taka vec, na mojej moto, vymenil som stvrdnute hadice semperit, benzinove, ktore idu od cerpadla v nadrzi, do regulatora tlaku BMW R850R.
Natankoval som raz taku zmes do asi 1/3 nadrze som nalial E85. Cestou sa nic nedialo, potom som odstavil na asi 2 tyzdne.
Pri jazde som zacal citit benzin, ked som zastavil.
Nasledne ked som frcal po dialnici, pohoda, ale ked som spomalil, zastavil som na krizovatke, tak zrazu to spravilo pri pravej nohe blaf..
Skoro som sa posral, ale hned to zhaslo.
Hadica zacala tiect, ale takym zvlastnym sposobom.
Doma som vymenil tu hadicu a bol nejaky cas pokoj.
Potom prdla hadica v nadrzi, medzi cerpadlom a filtrom paliva.

Hadica urobila taku zvlastnu vec. Tie palivove hadice sa skladaju z vnutornej duse, opletu a vonkajsieho plasta. Mne zacal benzin tiect z toho opletu. Hadica nabobtnala, ale nepraskla.
Oplet drzal hadicu po kope. ale ako hadica konci, kde je SK-paska co drzi hadicu na hadicniku, resp. olivke, tam z opletu zacal kvapkat benzin.

V nadrzi sa ta hadica cela spuchrela, kedze je ponorena do benzinu cela, tak cela zgelovitela a prdla, oplet to nepodrzal v kope.
Moto stracala vykon, pri pridani plynu, vynechavala a ked som otvoril nadrz, ked uz nebola plna, videl som tam tie fontany, ako slahalo palivo z hadice na vsetky strany.

Takze znova rozborka a ja uz som nevahal a pouzil som "bezne" teflonove hadice z nerez opletom.
Dali mi kusky za odmenu v Gumexe, ked som im prisiel z reklamaciou rozpadnutych hadic.
Povedali mi slusne, ze hadice su urcene na ropne paliva, lieh nieje ropne palivo. Ak benzin palivovy osahuje lieh, alebo metylester repky, hadice sa nabobtnaju a rozpadnu.

Neskor, ako bezia roky z primesami liehu v benzine, sa postupne stretavam z nasledkami na inych moto, najma na karburatorovych, umieraju inak vecne tesnenia, napriklad dosadacie na syticovych plunzroch, ale aj tesnenia plavakovych komor, gumove hroty plavakovych ventilov, trecie gumove tesnenia v palivovych ventiloch a membrany v palivovych ventiloch, membrany v dopravnikovych elektrickych pumpach, okruzky na akceleracnych pumpach...

Dalsi problem je voda. Elektricke tlakove cerpadla, napajane jednosmernym napatim rychlejsie koroduju, alebo sa komutatory rychlejsie opaluju, lebo korozia elektrolyticka to proste tak robi.
U moto by som problem nevidel, auta to budu mat tazsie.

Re: Pirrates:
Ale bezolovnaty natural, ma lepsie vlastnosti, ak neobsahuje lieh, ako olovnaty benzin.
Olovnaty benzin sa pouziva dodnes, vyraba sa a predava sa.
Akorat v doprave sa moc nepouziva, je drahy a tiez auta, ktore vyzadovali olovnaty benzin, si vodici miesaju nahrady olova u nas predavane pod nazvom anabex.
Letecke motory piestove, ktore vyzaduju olovnate benziny, tankuju Avgas 100LL.
Do leteckych motorov, ktore nevyzaduju olovo, sa tankuje natural bez liehu.
Lieh v nadrziach lietadiel, to je pekna sracka, najma usady, ktore vznikaju. Sksusenost mam, ako vyzera taka nadrz.
Do UL lietadiel, by som ten liehobenzin tiez asi nedaval.
Ak tuzis po jazde na olovnaty benzin, bez si ho natankovat na letisko.
ar-ar.facebook.com/AirportPopradTatry/posts...
ZA cenu asi 1,5 eur liter, mas top 100 oktanovy olovnaty benal. Neviem presne, ale tieto benziny obsahovali okolo 5g olova na liter
en.wikipedia.org/wiki/Avgas



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.11.2019 13:37)


09.11.2019 14:03

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pepi
 Kávičkár 

Ikona

Zase raz sudruhovia "pomohli" beznym ludom... :-~


09.11.2019 19:48

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ďakujeme smer, SNS, most [zle]


09.11.2019 22:17

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: ďakovať môžeme celej Euromúmii !


09.11.2019 23:09

Re: Koniec klasického naturalu 95

step1
 Kávičkár 

takto chce nejaky "bystrohlav" rozhybat ekonomiku? myslim ten idiot to berie z ineho konca.staci zvysit minimalku, znizit odvody a dane a ludia budu minat s usmevom a kolotoc sa roztoci.ale kazit motory ludom odkazanym na 20 rocne felicie a pod. co maju 300eurove dochodky, moze vymysliet len chora hlava.

kto toto vymysla? biozlozka ich trapi ale rozkradane miliony su bezna prax

teraz ak mam oblubeny model motorky mam si ju vystavit ku kozubu?
uz nech yebne ten asteroid a vyhladi ludstvo


09.11.2019 23:34

Re: Koniec klasického naturalu 95

cruelbody
 Turista 

Predpokladam ze je to napad Bruselu....tam ta 40 %na homosexualna kumunita vymysla kadeco...Peter Nagy mal pesnicku Chran si svoje blaznovstva....po jemnom parafrazovani jeho textu dokonale vystihuje ludi co su tam a ako sa robi kariera v EU.....AJ TY MOZES BYT CIM CHCES BYT...LEN NA CHVILU NASTAV RIT....


V.


10.11.2019 0:04

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak ja osobne nemam nic proti biopalivam, ale mam ku tomu nasledovne ale.

Biopaliva, ak maju byt preferovane, mali by byt nezatazene vysokou spotrebnou danou z ropy.
Rovnako benzin synteticky z uhlia, pretoze nieje z ropy.

Mala by byt moznost volby, chcem benzin bez biozlozky, tankujem cisty, chcem cisty ethanol, teda technoligicky az po E90, tj. 90% liehu a 10% alkoholu, tak nech sa paci.
Preco sa u nas nepredava danovo zvyhodnene palivo, ako je E85?
nebol by on zaujem?
www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=pumpcard...

Elektromobily?
Preco nie, technicky niesu zlozitejse ani ovela drahsie, ako spalovacie auta, mali by byt dotovane a predavane a ponukane, ako lacnejsia a vyhodnejsia alternativa.

lenze sposob myslenia a predvadzania ekologie na sposob hardcore EU, EK, EP, je pre kolonie iba sustava restrikcii, ktoru platia primarne len ti ludia, ktory na nove nemaju a nemaju ani moc na vyber.
Vzdy sa zdanuje najlepsie to, coho je vela.
Ak je vela chudoby, aj ta sa da spoplatnit.
Zazivame to na vlastnej kozi.


10.11.2019 0:48

Re: Koniec klasického naturalu 95

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: V tom pripade na Slovensku je 40% komunita dementov, pretoze EU len urcuje ramec, implementacia je na krajinach. Preto napr. v AT a DE mas moznost tankovat aj take, aj take.

Olovo ako take je JED, bolo zavedene lobingom petrolejarskych spolocnosti prave na ukor etanolu, voci ktoremu nic nemam, keby bol ale zavedeny hned na zaciatku a auta a moto by tomu boli prisposobene. Takze porovnavat to s E10 je... hlupe.
Napriklad zrovna moja moto ma s E10 dost velky problem, cize pre mna je vysledok, ze nastastie to nemam za hranicu daleko a uz naozaj nemusim rozmyslat, ci natankovat v AT, alebo tu.


10.11.2019 1:36

Re: Koniec klasického naturalu 95

cruelbody
 Turista 

Re: DDD452: ano ..chceme byt papezskejsi ako papez...pre tych nasich paprdov je to super...oni vymyslia zakon za mna a ja valam sunky len ho schvalim a nezamyslam sa nad dosledkami....ved ..chamraď to nejak zvladne


10.11.2019 8:15

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: marek750:
"Kým však naši západní susedia zatiaľ s tlakom na povinné nasadenie nových biopalív otáľajú do poslednej možnej chvíle, Slovensko sa rozhodlo uskutočniť radikálnu zmenu už od 1. januára 2020"

Blbosť vedia prijať hneď ale aby tupci ako napr Danko nemohli brať tituly cez opajcnute práce, na to im nestačil rok.


10.11.2019 9:07

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pepi
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: myslim, ze nikto by nemal nic proti biopalivam, ak by neboli ludom nanutene a navyse este tym stylom, ze im to prinesie len dalsie vydavky. Z toho zase raz citit aj lobbing automobiliek. A co sa tyka dotacii elektromobilov. Dotacie cohokolvek su zlo. Tie peniaze nespadli z vesmiru, ale na to aby sa nieco jednemu dotovalo, sa druhemu musi vziat. A berie sa to pod hrozbou trestu vo forme poplatkov a dani, ktore si spominal. Teda znovu nedobrovolne.


10.11.2019 9:58

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pepi [dobre] [dobre] [dobre]


10.11.2019 10:12

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: Kua rozdiel :-D Podľa smernice Rady EÚ o ochrane životného prostredia budú musieť jednotlivé krajiny znížiť do konca roka 2020 podiel CO2 v palivách
Tí liberálni idioti z Bruselu nechápu , že aj keby celá EU začala od zajtra bicyklovať , to nepomôže a celá zem skape, lebo najväčší znečisťovatelia ako USA, Čína zasierajú zem naďalej !


10.11.2019 13:17

Re: Koniec klasického naturalu 95

Sano
 Edvenčr 

Ikona

To budu mat srotoviska opat krasny zivot...


10.11.2019 19:28

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pepi
 Kávičkár 

Ikona

Re: marek750: Sudruhovia z EU maju daleko od liberalov. Inak, netusim preco sa pojem liberal coraz castejsie pouziva v suvislosti so socialistami.
Nemylte si jablka s hruskami. Ozajstni liberali nikomu nic nenanucuju a ide im o znizenie vplyvu statu ci inych "autorit" na ludi. Neviem o tom, ze by EU malo snahu znizovat svoj vplyv na zivot ludi. Skor naopak.


10.11.2019 19:53

Re: Koniec klasického naturalu 95

cruelbody
 Turista 

Re: Pepi: preto ich treba nazyvat pravym menom...Neomarxisti


10.11.2019 21:35

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pepi
 Kávičkár 

Ikona

Re: cruelbody: je to smutne, ale je to tak...


11.11.2019 8:07

Re: Koniec klasického naturalu 95

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Marek> ano, ale na to si volime a platime parlament, aby okamzite neprevzali hned kazdu picovinu, ktora vylezie z toho neomarxistickeho a skorumpovaneho bruselu.

Lebo stacilo by to neprijat ihned, dat ludom 5-7r cas, a vacsina tych aut / motoriek by sa vymenila. Alebo niekto za ten cas vymysli aditivum, ktore tie negativne ucinky potlaci. Moznosti je mnoho.
Lenze parlament plny nesvojpravnych poslancov je jednoducho nanic.


11.11.2019 8:54

Re: Koniec klasického naturalu 95

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: matus: preto si treba veľmi dobre rozmyslieť (vlastne ani nie je rozmýšľať o com, možnosť je len jedna) koho o par mesiacov volit.


11.11.2019 9:03

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Možnosť voľby. :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Slovač neplní ani to, čo má nariadené zákonom.
Velfobin : 90% Ethanol


11.11.2019 10:33

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Dobre postavený motor spáli všetko čo horí, len ho treba adekvátne nastaviť - u motorov s RJ základy spraví sama. Motory robím dlhé roky, pamätám si časy keď prišla zmena na bezolovnatý benzín a hystériu okolo toho. Vtedy som mal Škodu 110Rcupé. Tankoval som len N95 a nepridával som žiadne náhrady olova a vždy po natankovaní počúval od pumpárov reči že mi to zničí motor. Motor mal zníženú hlavu s vyleštenými kanálmi a zlicovanými potrubiami, upravený karburátor a športový výfuk vyrobený podľa dobovej technickej dokumentácie skupiny N. Auto bolo používané ako bolo (všetci sme boli mladý), pravidelne som robil servis ako predpisoval výrobca a keď som auto predával malo 80tis od úpravy a išlo ako hodiny. Chápem že prvé FSI môže mať na vstrekoch problém, ale ten má aj teraz len v menšom množstve, ale prečo tam dali motory Favorit/Felície mi je záhadou. Ak motor vydrží LPG tak vydrží všetko a LPG nerobilo problém práve týmto motorom.
Výmenu hadíc a tesnení ktoré sú aj tak načaté neberiem ako problém.


11.11.2019 11:57

Re: Koniec klasického naturalu 95

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: v tomto prípade ide ale o nieco úplne iné.


11.11.2019 12:26

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ako príklad môžeme uviesť test organizácie ADAC, ktorá skúšala, ako ovplyvní ekologické palivo automobil Opel Signum s benzínovým motorom o objeme 2.2 litra. Na palive E10 prešli 27 tisíc kilometrov, avšak následne na to došlo k poškodeniu čerpadla.

Kolega si kúpil v roku 2017 Ochcavku a po 30 tisíc km mal už vymenenú štvrtinu auta.

Hadice na starých autách už budú minimálne 5 x vymenené (stárnu oxydáciou a ozónom) a nie etanolom.

Hrdzavenie palivového systému.
Na starom aute to je už dávno prehrdzavené a etanol mu aspoň vytiahne všetku vodu z nádrže kde jej má za roky aspoň 5 L.




11.11.2019 13:40

Re: Koniec klasického naturalu 95

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

mam benzinovy sestvalec, r.v. 2015 a tomu nechuti ani dnesna 95ka.. za studena kasle, trasie.. musel som vyjazdit par nadrzi na 100 oktanovom benzine, kym sa to cele precistilo od tych biosraciek... apropo, popritom je ten motor, oznaceny ako FlexFuel, t.j. od vyroby by mal byt schopny papat aj etanol E85 (preco ho na SK nie je dovolene predavat???), v manuale pisu, ze tankujte bud E85 alebo benzin 87 oktanovy a vyslovene je napisane, ze pouzivanie tzv. "premium fuel" nema ziadny vplyv na zvysenie vykonu (co je podla mna blbost, ale asi je to pouzite ako marketingovy tah, oproti inym vyrobcom, ktori naopak doporucuju drahsi premium fuel).. chcel som tym povedat, ze v usa je zrejme aj 87oktanovy benzin kvalitnejsi ako tieto sracky oznacene 95..

a aby som spomenul aj moto - pamatam sa, ako sme kedysi ako chlapci u starej mamy vytiahli benzin z davno odstavenej 350ky zahadzanej senom, aby sme sa mohli vozit na pekaci.. ten benzin mal minimalne 10 rokov a pekac vrcal ako nic.. ked som pred par rokmi odstavil na zimu jawu, do jari mi zvnutra zhrdzavela dovtedy uplne bezchybna nadrz a motor na tu sracku z nadrze ani nebafol.. takze asi tolko, je tu snaha naucit motory spalovat vodu, ale niekde sudruhovia stale robia chybu :'(


11.11.2019 13:43

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Veď práve, potrebujú vybrať od ľudí viac peňazí a snažia sa všemožne a v určitom zmysle by som to chápal ako zastaršovanie obyvateľov.
Rado čo sa týka tých starých vrakov ktoré ešte jazdia ani nevedno prečo plne súhlasím, stk ich už dávno mali vyradiť a pomaličky sa to aj deje, nakoľko dnes technik nebude riskovať pokutu a prípadnú stratu oprávnenia.
Problém vidím v usadeninách ktoré tam prevádzkou vznikli a nová zmes ich začne rozpúšťať - na to podľa mňa umrelo aj to čerpadlo testovaného Opla. Najviac bordelu pri čistení ultrazvukom a následným spätným preplachom dielov zariadení mám u áut ktoré jazdia krátke trasy, jazdia s nádržou na doraz a tankujú systémom za 20€.


11.11.2019 13:46

Re: Koniec klasického naturalu 95

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Egres: mozno ochcavka ano, ale ja si drzim doma Civic z roku 1999, ktory ide ako hodinky a menil som len vyfuk, platnicky, kotuce, kvapaliny a silent bloky na napravach. A trubu, za taku s kompresorom, haha. Nic viac. No, este packu na otvaranie dveri... ma asi 205 tisic. Na emisnej len zavidia. Motor je ako novy...


11.11.2019 13:49

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

je tu snaha naucit motory spalovat vodu, ale niekde sudruhovia stale robia chybu

Už počas druhej svetovej zvyšovali výkon leteckých motorov vstrekovaním vody do sania.

www.racemarque.com/product/aquamist-hfs2-water-methanol...




Dôvod úpravy: Dobrodružná animovaná komedie vypráví příběh první pravěké rodiny na světě, která se jmenuje Croodsovi. Taťka Grug miluje a chrání svou rodinu. Řídí se svéráznou filozofií pro přežití „Strach je dobrý, změna špatná“ :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (11.11.2019 13:51)


11.11.2019 13:53

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Sorentto toto som riešil u MB B classe s 38tis. km od nova. Pani má auto od nova, jazdí aj dlhé aj krátke trasy občas aj svižnejšie a napriek tomu mali vstreky, lišta aj čerpadlo v nádrži povlak. Servis MB čistil údajne palivový systém, vymenil sviečky a za pol roka to isté check a výpadky horenia na valcoch. Celé som to rozobral prečistil a auto jazdí už vyše roka bez problémov.


11.11.2019 13:58

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

To s tou vodou je síce pravda, niektoré pretekárske motory to naďalej používajú ale ich životnosť je ... Spaľovací priestor a diely v ňom dostávajú riadne zabrať.
Tie stíhačky za vojny aj tak skorej zostrelili ako zlyhal motor.


11.11.2019 15:51

Re: Koniec klasického naturalu 95

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: maxosa: Áno, keď táto zmena môže nepriamo prispieť aj k tomu aby z ciest zmizli vyslovene "vraky", (tomu táto zmena nepriamo pomoze)- tým nemám na mysli staršie auta zo 70-80-90 rokov ktoré sú niecim výnimočné a zachovale. Tým ta nova E10 tiež neprospeje. Na druhej strane, kto také auto ma tak ho určite nepoužíva denne a tých pár nadrzi za rok premioveho paliva majiteľov nezabije. Co sa novších a kompatibilných motorov týka, tam sú síce tesnenia a hadice na ten etanol prispôsobené, horšie je to už zo vstrekmi, cerpadlami a nadrzami ktoré sú vystavené vode ktorú ten lieh do seba natiahne (no a ti tebou spomenuti co tankuju tým systémom za €20, ti tomu už vôbec nepomahaju). Z osobného hľadiska, ak by som mal načerpať E10 tak iba v prípade že ten benzin aj čoskoro/v priebehu niekoľkých dni spalim. Odstávky na dlhší cas/niekolko týždňov už by som dal stabilizátor paliva. Pri dlhodobých odstavkach/zazimovanie, bud prémiové palivo s prípadným stabilizátorom, u E10 už by som bral ten stabilizátor ako nevyhnutnosť. A ako si spomínal, hlavne pri odstavke nádrž doplna. V mojom prípade to u moto tak robím už roky a nikdy nebol problém. U naftoveho auta byvala pri odstavke tiež nádrž vždy doplna a odkedy OMV predáva Max Motion bez biozlozky tak auto nechávam stáť s tým.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (11.11.2019 15:53)


11.11.2019 16:00

Re: Koniec klasického naturalu 95

cruelbody
 Turista 

ked si vsimnete ako startuju a pristavaju Hariery z lietadlovej lode tak tam vidite paru ako ide z trysky....voda sa vstrekuje do spalovacej komory z prechodne zvysuje tah motora


11.11.2019 17:46

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pirrates
 Turista 
Nový člen

no mne kedysi vstreklo vodu do valca a vysledkom bol zadrety valec a zohnuty klukovy hriadel


11.11.2019 17:53

Re: Koniec klasického naturalu 95

joker9
 Čoprák 

Ikona

Tu máte kosti na obhrýzanie........ :-P

motorky
www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise...

auta

www.acea.be/uploads/publications/130329_%28revised%29_A...


na stihačky tabulky nemám :-))) :-))) :-)))


11.11.2019 17:54

Re: Koniec klasického naturalu 95

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Pirrates, hehe, to ti ale vstreklo oveľa väčšie množstvo mml vody/na l paliva ako u tých stíhačiek.

Pridávanie vody do paliva sa konalo už za II. SV.


11.11.2019 18:15

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

A hlavne tá voda sa tam dávkovala pri plnom výkone motora kedy bola zmes bohatá na palivo a bolo možné odparenim vody využiť vzniknutý kyslík. Ubratim plynu a teda aj paliva vznikne chudobná zmes ktorá spôsobuje väčšie škody až deštrukciu dielov motora ako keď je moc bohatá.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil maxosa (11.11.2019 18:20)


11.11.2019 18:20

Re: Koniec klasického naturalu 95

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: krampus:
... a koná sa aj teraz.

Voda sa vstrekuje do sacieho potrubia, ale nie kvôli horeniu, ale kvôli chladeniu.
A nie kvôli chladeniu motora ako takého, ale kvôli chladeniu spaľovacieho priestoru. Niečo ako tzv. intercooler. Aj prúdové (civilné, vojenské) motory majú túto vychytávku.
Pár rokov dozadu prišli Nemci s ideou vstrekovania vody priamo do valcov.
Samozrejme sa rozprávame o benzínových motoroch pre extrémne výkony.

Alebo...
Koho zaujíma iné využitie vody v spaľovacích motorov, nech si preštuduje činnosť šesťtaktného motoru.
Áno 6-taktného 8-)


11.11.2019 18:23

Re: Koniec klasického naturalu 95

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: maxosa:
Odparením vody nevzniká kyslík.
Ani vodík.


11.11.2019 18:26

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Ale prúdový motor nemá so spaľovaním vody problém.


11.11.2019 18:38

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Vyjadril som sa obrazne. Vstreknutim vody dochádza k ochladeniu zmesi ktorá tým dosahuje vyššej účinnosti. Chladnejší vzduch má väčšie percento obsahu kyslíka. Preto sa vzduch v súčastnosti dochladzuje v medzichladičoch no s inou účinnosťou.


11.11.2019 19:29

Re: Koniec klasického naturalu 95

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Davam na zamyslenie - autor Jan Baranek

Zelený zákal

Mal som takú túžbu, nepísať o politike, starať sa iba o rodinu, jazdiť na koni a konečne prečítať tú haldu kníh, ktorá na mňa už roky čaká a zväčšuje sa a zväčšuje... Nedá sa. Lebo Európa prepadla povrchnosti, hlúposti a šimpanziemu efektu. Teda opičiemu, presnejšie povedané. Totiž, keď opici hodíte 5 kíl banánov, aj sa s nimi zadrhne, ale nenechá si na zajtra. Hneď ich zje. Veselo a šťastne degenerujúca, lebo inak to neviem nazvať, Európska únia, vymyslela ďalšiu vychytávku. Ktorú naši, takisto veselo a šťastne degenerujúci poslanci, schválili. Zrušíme benzín Natural 95 a nahradíme ho drahším a horším E10. Ta 10ka znamená 10% podiel bioetanolu. Teraz teda stručne, o čo ide.
Doteraz sme mali Natural 95 s 5% bioetanolu. Už to bolo zle. doplatila na to Afrika, lebo zrazu začali chýbať poľnohospodárske prebytky, ktoré tam z Európy prúdili. A teraz E10. Česi robia všetko preto, aby E10 prijali čo najneskôr. Krčia sa v kúte, robia sa neviditeľnými. Kto by chcel horší a drahší benzín, ktorí sa nedá tankovať do starších áut a navyše – tie ostatné s ním majú vyššiu spotrebu? No iba idiot. A naši poslanci. Ja ho teda nechcem, ale ja nie som idiot. Ani poslanec. Čo nám táto zelená žúrka ale prinesie? Rozdelím teraz „prínosy“ na niekoľko častí:
1. Politické. Je krátko pred voľbami. Od 1.1. 2020, kedy naši občania budú musieť tankovať horší, drahší a menej efektívny benzín, ktorý ani nenatankujú do starších áut, bude ešte kratšie pred voľbami, ako dnes. To je snáď logické. Určite sa potešia najmä – dôchodcovia so starými Fabiami, Renaultami, Oktáviami, Felíciami a pod. Väčšinou žijú mimo Bratislavy a nevedia, čo si počať s peniazmi. Tak ich treba ošklbať. Určite si politické strany, zodpovedné za túto hovädinu dajú pred voľbami túto vymoženosť, ako jeden z úspechov. Pokiaľ by to neurobili, budem im to neustále pripomínať. A priatelia voliči, spomeňte si na to, keď pôjdete 29.2. 2020 voliť.
2. Ekologické. Niet nič lepšie, ako zabiť bobra. Lebo zachránite strom! Takto uvažujú naši zelení pomätenci. Áno, pomätenci. Však zvážte – aj amatér, ako som ja vie, že všetko so všetkým je prepojené. Keď nie na makro, tak mikro úrovni, ale to je jedno. Takže sa začne pestovať viac cukrovej repy a kukurice – z týchto plodín sa vyrába tá manna (teda alkohol do benzínu). Budeme mať ešte viac monokultúr a na väčších plochách. Samozrejme, poslanci to nemajú odkiaľ vedieť, ale ono tie monokultúry nie sú pre pôdu, ani ekosystém, žiadnou výhrou. Práve naopak. Zvýšené dávky pesticídov, umelých hnojív atď... Ďalej – zákonodarca zrejme predpokladá, že dôchodcovia a menej sociálne zdatní vodiči si kúpia elektromobily. No určite. Keby si ich kúpili tak najradšej všetci a v celej EÚ. Strašne by som sa rehotal, kde by sme na ne zobrali elektrinu. Nezabúdajte totiž, že stavať atómové elektrárne je hriech podobný tomu, ak poviete, že byť bielym heterosexuálnym mužom je normálne. Bolo. Ešte pred pár rokmi, kým sa svet nezbláznil. Niekto so zeleným zákalom povie, že elektrinu môžeme vyrábať z obnoviteľných zdrojov. Hor sa na to! Choďte do Rakúska a pozrite sa na tie vtáčie mŕtvoly pod veternými elektrárňami. Alebo zaberte niekoľko hektárov poľnohospodárskej pôdy na solárne panely. Len kde zasa budete pestovať tú kukuricu a cukrovú repu? Alebo narobte malé vodné elektrárne na vodných tokoch! Chudery migrujúce ryby. A môžete im narobiť kanály, aby sa dostali cez tie hate. Nejak sa im vraj nechce. Asi im nedali značku prikázaný smer plávania. Celé zle. Celé.
3. Lobistické. Mám obavu, že zasa si niekto niečo vyloboval. Či sa mi kvôli niekoho kšeftu nederieme dopredu a za každú cenu predbiehame bohatšie krajiny. Áno. Jedna z najchudobnejších krajín EÚ ide zavádzať horší a drahší benzín, navyše nevhodný do starších áut. Ak toto niekto chápe ako sociálnu politiku, treba ho prefackať. Priatelia, toto si môžu dovoliť bohaté krajiny. Ktoré vedia dotovať takýto benzín, lebo aj tak si ho nikto nekupuje. V konečnom dôsledku to pomôže len ropným koncernom. Lebo v tých bohatších krajinách kupujú radšej 100 oktánový benzín, ktorého sa táto zvrátenosť netýka. Už vidím, ako ten 70 ročný pán stojí napr. na OMV niekde na Spiši pri stojane so 100 oktánovým benzínom so svojou Felíciou (ak tam vôbec 100 oktánový benzín majú, lebo aj ten distribuujú podľa kúpnej sily v regióne). A tankuje. A čím plnšia nádrž, tým väčší je jeho kolaps. Lebo na také rýchle naskakovanie € na počítadle on nie je zvyknutý. Natankuje za jednu penziu a potom pumpárka zavolá na 112, aká je prvá pomoc pri priestrele hlavy. Alebo preťatí krčnej tepny. Alebo – ľudia si začnú kupovať naftové autá, lebo nafty sa to tiež netýka. Mimochodom, to sú tie autá, proti ktorým ešte nedávno celá EÚ tak brojila. Až kým niekto nezistil, že sa to dá s tými naftovými emisiami vcelku jednoducho riešiť. Ten niekto bola firma Bosch. Tak sa teraz zamerali na našich dôchodcov a menej majetné rodiny. Je to taká malá genocída pomocou benzínu. Neupália ich. Zoderú ich z kože. Finančne.
No, a narážame na posledný, výsostne politický problém. Čo s tým? Prvé, čo by mi napadlo je – pôjdem za mojim poslancom v NR SR a vynadám mu a požiadam ho o okamžitú nápravu. Ha ha... Ja totiž nemám svojho poslanca. Ani vy. My nemáme totiž za kým ísť. Možno strana, ktorú ste volili, nemá v parlamente ani jedného poslanca z vášho regiónu. Viete prečo? Lebo Slovensko je stále jeden volebný obvod. Keby ich bolo viac, možno by ste mali za kým ísť. Teda určite. Takto ste v prdeli. A práve o to ide. Aby sme permanentne boli v prdeli. Ale napriek tomu – ak nájdete nejakého poslanca, spýtajte sa ho:
Bude štát dotovať tento nezmysel a ak, tak v akej výške?
Prispeje štát menej finančne zdatným rodinám na nové auto, ak nebudú môcť tankovať ten nový zelený zázrak?
Prečo sme my museli od 1.1. 2020 prejsť na benzín E10 a napríklad Česi nie? Sme sprostejší? Alebo pokrokovejší?
Nie je toto celé zasa nejaký špinavý kšeft?
Počíta on a jeho politická strana, že mu tento výmysel prinesie vo voľbách zvýšenú podporu?
A na záver sa ho opýtajte, či nie je náhodou klasifikovaný idiot.
A určite sú ďalšie otázky, ktoré vám napadnú. Ale chcem vás poprosiť o jedno. Zrátajte im to vo voľbách (samozrejme, nie len toto, je toho veľa). Konkrétne tým, ktorí sa starajú o to, aby ste boli ešte väčší chudáci. Nie len že vás desaťročia okrádajú, okrádajú, ale ešte sú aj sprostí!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (11.11.2019 19:30)


11.11.2019 19:53

Re: Koniec klasického naturalu 95

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

[dobre]


12.11.2019 0:09

Re: Koniec klasického naturalu 95

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: Mishko: ja žasnem, ty a Baránek , dokonca protimarxistické Hlavné Správy ;-) [dobre]


12.11.2019 0:24

Re: Koniec klasického naturalu 95

Pirrates
 Turista 
Nový člen

kludne mozu tankovat 100 oktenovy je sice trochu drahsi ale aspon im precisti motor a dlhsie im ta haraburda vydrzi


12.11.2019 8:20

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Voda v spalovacom priestore nevytvára kyslík ale paru a tým zvyšuje tlaky a samozrejme výkon. Chladenie vodou spalovacieho priestoru má minimálny účinok.
Motory zvládali aj bioplyn a červený letecký benzín.


12.11.2019 9:02

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Aby som ukludnil tu debatu.
Problem spalovania benzinu z pridavkom 10% liehu, nieje vyznamny.
Auta ani moto, v podstate problem mat nebudu, netreba posuvat predstih a klepanie motora, sa prakticky neprejavi.
Problem je skor v palivovej sustave, ktora moze mat problemy, ale tie chvilu potrvaju.
Problem spalovania je vatsi u 2t motorov, kde sa miesa benzin z olejom do nadrze.
Zo svojho okolia poznam jeden pripad, kedy auto ma problem z benzinom E5, je to suzuki jimny.
Motor naozaj klepe, ak sa natankuje benzin NAT 95 z pridavkom liehu.
Motoru chyba jedna dolezita vec a to je senzor klepania.
Napriklad stary opel corsa, tento senzor mal a aj pri natankovani E85, sa bez problemov prisposoil.

Co sa tyka mojej moto, aj ked nema senzor klepania, na E85 jazdi bez problemov, mam to vyzkusane, stacilo vymenit hadice palivove a cerpadlo, ide to bez problemov.
Aby to fungovalo a jazdilo, neklepalo, treba mat funkcnu lambda sondu.
Je to moje zistenie a nikomu neodporucam to robit, bez vymeny paivovych hadic.

Inak v praxi jazdenie na benzin z vyssim pomerom etanolu, napriklad E50, E85, nieje problem, staci vymenit riadiacu jednotku. Alebo nastavit tu povodnu, zvysit predstih zapalovania aspon.

U aut starsich, ktore maju karburator, je nastavenie tiez mozne, idelane je, ak ma vozidlo tzv. oktanovy korektor na rozdelovaci. Staci sa jazdou do kopca zapocuvat a nastavit predstih na vyssiu hodnotu, pokym motor neprestane klepat.

Problem paliv z vyssim obsahom etanolu je vsak pre auta, ktore vyzadovali olovo, alebo jeho nahrady, pretoze anabex sa pridanim do E85 vyvlockuje, nieje ho mozne teda miesat.
Klasicky TEL, sa miesat da, ale neda zohnat. Mozno da, ale ja neviem kde legalne.


Letecke benziny..
Su trocha odlisne od automobilovych benzinov.
Jednak benziny obsahujuce olovo, naozaj olovo obsahuju, ale aj benziny letecke bez olova, su podstatne kvalitnejsie.
Kvalitnejsie preto, lebo pri znizenom tlaku, produkuju malu tenzitu par, je to dane ich vyrobou a zlozenim. Dovody preco, su asi kazdemu jasne. Jednoducho povedane, problematika je na dlhe pisanie.
A maju jednu podstatnu vyhodnu vlastnost, lebo letecke benziny, nesmu podla normy vytvarat po dlhodobom natankovani nerozpustne pevne usady, kaly a tie gumovite sracky.
Usady ktore vzniknu, musia byt opatovne rozpustne v povodnom palive.
Problemom leteckych benzinov je, ze su drahe, horsie dostupne, ak by sa mali vyuzivat, ako bezne palivo.
Vyhodou je, ze su dlhodobo skladovatelne, bez toho, ze by sa znehodnocovali, ak su v uzavretych nadobach, alebo sudoch, na palivo urcenych.


12.11.2019 11:26

Re: Koniec klasického naturalu 95

SROFINKO
 Bahniak 

Ja si E10 nenatakujem ani za darmo a nie aby som za tu srajdu platil co pri 100 oktanovom benzine ušetrím na menšej spotrebe možno budem na tom rovnako ako pre zdrazenej E10 a čakať kedy mi klakne čerpadlo?Nech sa ho napiju pani posranci už majú tento národ za dementov


12.11.2019 11:59

Re: Koniec klasického naturalu 95

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: SROFINKO: len dodám k tomu co som napísal vyššie. Dá sa dohladat kto ako hlasoval pri schvaľovaní tohto zákona (a pri ďalších dôležitých zákonoch takisto) a potom to zohľadniť pri kruzkovani koncom Februára. Druhá možnosť je (ako som raz napísal v inej dislusii), bolo by zaujímavé vidieť ako by sa pani poslanci xichtili keby sa po xy hodinách v parlemente nemohli dostať domov v dôsledku zablokovanych ciest. Najlepšie tak v piatok, pred vikendom. >:-)


12.11.2019 12:08

Re: Koniec klasického naturalu 95

SROFINKO
 Bahniak 

Re: [Re: RadoR6: [dobre]


12.11.2019 12:10

Re: Koniec klasického naturalu 95

nZoZfRf
 Kávičkár 

Ikona

@joker9 ten zoznam pre motorky je chobotina, aspon pre Suzuki urcite. Moj Bandit je r.v. 2006 a je tam ten isty nezmeneny motor, ktory bol v aj prvom Bandite z 1995, ktory ma dokonca korene v gsx-r 1100 z roku 1986. Takze ten rozpis je uplne zly, a urcite to nebude jediny pripad.


12.11.2019 12:45

Re: Koniec klasického naturalu 95

joker9
 Čoprák 

Ikona

Re: nZoZfRf: Ma neondej....Tá firma je priamo v Bruseli a z BRUSELA je všetko dobré.....to ty ako nevieš :-))) :-))) :-))) Mne tie odkazy poslal kamoš a je dosť možné že sú to všetko pičoviny...ja som to neskúmal. Nechajme sa prekvapiť ako budú naše mašiny pokašliavať


12.11.2019 14:33

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Este raz napisem, co sa da urobit.
Kedze neviem-e zmenit vysledky rozhodnuti nasej kleptokracie, treba urobit opatrenia na nasich strojoch.
Teda naucit jazdit nase stroje, bez nasledkov na E-10 az po E85.
Jazda na etanol, je fajn.
Problem je, ako do nasej kolonie, dostat kvalitny palivovy etanol. teda E85. Danovo zvyhodneny a lacny, tankovatelny na oblubenych pumpach.


12.11.2019 16:33

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Bioethanol vyrobený z kukuřice se rovněž používá jako aditivum do většiny automobilových benzínů v USA. Obsah alkoholu v USA je většinou 10%.
A nepokakali sa.


12.11.2019 16:34

Re: Koniec klasického naturalu 95

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Nejde len o motor. Priklad - rozpinanie plastovych nadrzi na starsich motorkach, co sposobi ich znicenie, niekedy v priebehu 1 sezony.


12.11.2019 16:36

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

rozpinanie plastovych nadrzi na starsich motorkach, co sposobi ich znicenie, niekedy v priebehu 1 sezony.
A to tú nadrž neotvorí celú sezónu???


12.11.2019 16:43

Re: Koniec klasického naturalu 95

joker9
 Čoprák 

Ikona

Re: egres2: To znamená že pre HD a ford mustang by to palivo bolo lepšie ako 95natural? Viem že v USA majú benzín 87oktánov a tak isto je 87 napísaný-doporučený v papieroch mustanga aj HD. Nerozumiem tomu...


12.11.2019 16:52

Re: Koniec klasického naturalu 95

egres2
 Bahniak 

Ikona

Regular / Unleaded (87 oktanů) - + 4 oktány =91
Plus / Super (89 oktanů) + 4 oktány = 93
Premium / Supreme (93 oktanů) - + 4 oktány = 97

Asi ano.


12.11.2019 17:02

Re: Koniec klasického naturalu 95

joker9
 Čoprák 

Ikona

Re: egres2: no tak a teraz už tomu rozumiem ........teda len tomu poslednenu riadku :-) ...to ti teda dakujem.......šak ja som rád, že som dochodil základku po šiestu triedu.......prosím vysvetliť prvé tri riadky


12.11.2019 18:09

Re: Koniec klasického naturalu 95

hlubo
 Kávičkár 

Píšete tu, že riešením je tankovať 100 oktanovy benzín lenže mne moja karburátorová motorka z roku 1999 ide na ten 100 oktan horšie ako na klasickú 95-ku. Motor má tvrdší chod a motorka je s ním celkovo taká "ucukaná".


12.11.2019 19:10

Re: Koniec klasického naturalu 95

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: hlubo:
Ale ved na to staci, teda malo by na 99%, stacit nastavit predstih, ak chces byt velmi dosledny, tak namontovat na miesto sviecok colortune a doladit sroubom bohatosti zmesi optimalny priebeh, teda bunsenovu modru, pri pridani plynu a prudkompridani plynu, aby sa objavila tehlova cervena v spalovacom priestore.
A hotovo.
Inak benzin z pridavkom liehu, nema fatalny vplyv na spalovanie. Cim viac liehu, tym menej detonacii.
Problem robi ale palivo, kde je prevazna cast liehu, teda ten mnou preferovany E85.
Ten ma oktanove cislo cez 100 a musi sa prisposobit predstih.


Tesnenia, hadice, to je ina.
Na to ten lieh vplyv ma.
Ja som koli tomu musel menit aj taky velikansky O-kruzok, co tesni prirubu cerpadla a filtra na nadrzi, lebo aj tam ten liehobenzin, mal tendenciu presakovat.
Na miesto NBR, staci dat viton a je po probleme.


13.11.2019 1:34

Re: Koniec klasického naturalu 95

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: To znamena ze z etanolu sa natahuje do plastu vlhkost, ktora sposobuje jej rozpinanie a skrutenie natolko, ze povolia tesnenia pri otvoroch, pripadne sa skruti v rame. Otvaranie nadrze akosi nema na to vplyv

Z nejakeho dovodu pri E5 to nieje problem, pri E10 uz ano

Dôvod úpravy: Doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (13.11.2019 1:36)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.