Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5824 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26386
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15916)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10470)

Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C. - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVýstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C. - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.12.2010 7:33

Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Pri surfovani na Ebay som natrafil na takyto skvost. Ferrari 900 D.O.H.C.
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Je to krasna motorka a na tu dobu so skvelymi parametrami.
Toto asi nebude motorka uz na vozenie, ale skor do muzea ci sukromnej zbierky. [dobre]
Drahsiu motorku som este asi nevidel, ved viac ako 1/4 miliona € alebo po starom za nieco okolo 8,5 miliona korun je uz silna kava :-O .
Tak ma zaujima a znalci mozno budu vediet, to Ferrari malo vlastny motor urceny pre motorku?

Tu je odkaz: ked ma niekto zbytocnych vela vela € smelo do toho:
cgi.ebay.co.uk/FERRARI-D-O-H-C-MOTORCYCLE-UNIQUE-OPPORT...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (06.12.2010 7:36)


06.12.2010 8:26

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Ferrari to nikdy nevyrábalo. Je to súkromne postavený stroj s použitím dielov MV Agusty alebo ich replík. Samozrejme s kopou vylepšení. Údajne dostal od Ferrari súhlas na použitie ich mena.


06.12.2010 9:14

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vyzera to jak predlzeny bandit strihnuty staruckou GSXR


06.12.2010 10:32

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

:-O raptor, prečo práve suzuki?

História tohoto motoru siaha až do roku 1920, keď konštruktéri Gilery (Carlo Giannina a Piero Remor) prvýkrát uložili štvorvalec do rámu naprieč. Remorov motor prekonal už pred 2. SV 170 mph, po vojne vyzerali závodné Gilery takto:
Pozri obrázok
Nič nie je náhoda, časť konštruktérov od Gilery prešiel k automobilom (Ferrari), Remor však prešiel k MV Aguste, ktoré sa začali nápadne podobať na Gilery a začali aj vyhrávať... Podobu závodných MV zachovali aj sériové (napr šesťstovka z r. 1965) - a to až dodnes... Na ich vývoji pracoval (anno) aj Massimo Tamburini - a prepojenia sú jasné... ;-)
Ale kde tu je Suzuki? :-O Veď oni len kopírovali >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.12.2010 10:35)


06.12.2010 10:39

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Motor Gilery sa volal Rondine. Papi žiari :-)


06.12.2010 10:46

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

onoff
 Ľadvinka 

Ikona

aj mne tam niektore casti silne pripominaju suzu ...


06.12.2010 10:51

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

>:-) Retro, nežiarlim, len ma občas baví, že mladí dnes často počudovane konštatujú, že tá mamina je celá po svojej dcére :-D :-D :-D


06.12.2010 11:03

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

papi dovod preco mi to pripomina bandita a starucku GSXRnie je radovy stvorvalec ale ostatny dizajn

svetlo tu
Pozri obrázok

zvysok tu
Pozri obrázok

a kto od koho kopiroval naozaj neviem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (06.12.2010 11:04)


06.12.2010 11:10

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

vsak tam na ebay je aj popis...



Description
It all started when David Kay wrote to Enzo Ferrari's son Piero, requesting to build a one-off motorcycle sporting the famous prancing horse badge in tribute to his late father. In a letter dated maranello, 23rd May 1990 and signed by P Ferrari himself (included in the comprehensive press and information file on this lot) Kay receives: ' the approval to place the Ferrari badge on your motorbike' and is wished good luck with his project. When highly reputed MV Agusta 'guru' David Kay set about building this unique piece of engineering from scratch, he looked towards both the future and the past, as he thought of what may have been if Ferrari would have decided to produce a GT or endurance racing machine. Kay was inspired by the fact that Enzo had started his racing on a Scott two-stroke machine and so a project representing over 3,000 man-hours of work was launched.

The engine is a 'scratch built' 900cc, transverse, double overhead camshaft, four cylinder, eight valve unit with magnesium and alloy casings, driven through a five speed gearbox. The tubular chassis is made of Reynolds 531 tube, engineering on the motorcycle is irreproachable and the detail is quite astounding. The attention to this is quite incredible, with the master cylinder built into the obviously one off digital instrument panel and is again portrayed with the exquisite steering damper. Terry Hall, who also produced the double curvature reverse cone megaphones, made the entire bodywork out of aluminium. In Kay's own words these are too beautiful to merely funnel exhaust gases from engine to atmosphere; 'the noise is like a Messerschmitt chasing a Spitfire'.

The front end is very contemporary in conception with Forcelle Italia upside down forks, massive twin piston Brembo disc brakes front and rear (6 pot calipers to the front, 4 to the rear) and special 17 inch hand spun Astralite wheels. WPS twin rear shock absorbers complete the basic specification.

Four years after starting on the project, although tested but never to its full capacity, the 'Ferrari 900' has an estimated top speed of 265 km/h producing 105bhp at 8,800rpm with a dry weight of a mere 172kg.

The bike has been featured with acclaim in worldwide publications ranging from 'Scuderia' in Japan, 'Themen & Trends' in Germany, 'Motociclismo' in Italy, 'SM30' in Spain and obviously 'Motor Cycle News' in the UK; not forgetting a full half page colour spread in the 'Daily Telegraph'! With a long article in Mike Walker's recognised work 'The MV Story', it has also been the star of several TV programs and exhibited at the Coventry Classic Bike show to mention just a few occasions.

Having spent most of its life in the vendor's drawing room and rightly regarded as a work of art, he has now decided that the time has come for this masterpiece to find a new custodian. In today's world of mass production, the chance to purchase this officially acknowledged one off tribute to Enzo Ferrari, may never arise again.


06.12.2010 11:26

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

raptor, podobných foriem sú predsa tisíce, nájdeš aj väčšiu podobu s inýmy. Ten predok na "Ferrari" je predsa povinný, dizájnovo typický (až CafeRacer) prvok, čo s Banditom nemá NIČ Podsedlovka pred cca 20 rokmi tuctová, rám tiež - a na motore sme sa hádam aj dohodli ;-) Ale každý to vidí, ako chce.

Retro, a ty nevyskakuj s tou licenciou Rondine z 30. rokov, prečo s tým motorom neexcelovali napr. Angličania? >:-) Nežiarliš náhodou ty?

Kua, dobrá téma zas, a ja furt riešim tie sprosté kompresory :-D :-D :-D


06.12.2010 11:36

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

Retro
 Jogurťák 

Ikona

Ja asom nenapí sal žiarliš, alwe ŽIARIŠ ty trúba :-D :-D :-D


06.12.2010 11:40

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

papi - pozri sa na predok tej starej GSXR to je vsetko - nehadam sa ze aj starsie motorky mozu vyzerat rovnako, ja som si vybavil v prvom momente tieto dve

retro hluchota je prvy priznak nedostatku sexu a slepota samosexu :-)))


06.12.2010 11:44

Re: Výstavný kus Ferrari 900 D.O.H.C.

Retro :-O Aha :-O :-D Mea culpa :-D prepáč. Aspoň je sranda ;-)

raptor, keď to príde aj na mňa, aspoň mi poradíš >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (06.12.2010 11:46)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.