Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1782 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26285
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15869)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10416)

Ovladatelnost choppera - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOvladatelnost choppera - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

10.02.2011 21:12

Ovladatelnost choppera

M303
 Čoprák 

Ikona

Caute

Potrebujem radu. Je velmi velky rozdiel medzi ovladatelnostou choppera a cestneho endura ? Ide mi o to, ze som nikdy na motorke nejazdil ale vzdy som po tom velmi tuzil. Konecne nastala ta spravna chvila tak som si spravil vodicak a zacal sa pytat. Ludia ktorych som sa pytal sa delia na dva tabory jedny hovoria

- na prvu sezonu si kup cestne enduro naucis sa spravat v premavke a potom na druhy rok si kup co chces

- Kup si rovno chopper si dost tazky ( 130 kg ) na to aby si tu motorku zvladol kup si nieco do litra a budes v pohode a hlavne hned budes mat typ motorky ktory chces.

Tak co mi poradite ? Uvitam kazdy uplne kazdy nazor som uplna lama v tomto.


10.02.2011 21:25

Re: Ovladatelnost choppera

kúp si po čom ti srdce piští [dobre]


10.02.2011 21:32

Re: Ovladatelnost choppera

Na tvojom mieste by som bral napr. Vstrom 650, budeš ho mať v ruke, odpúšťa, je stavaný na naše cesty a naučí ťa všetko. Na čopra máš čas, keď budeš mať 180 kg :-D
Navyše teraz aj nový Strom máš za cenu jazdenky...


10.02.2011 21:35

Re: Ovladatelnost choppera

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

papi: a to kolko mas kiiiil? :-D


10.02.2011 21:40

Re: Ovladatelnost choppera

Slaughter
 Turista 

Ikona

Chopper (cruiser) má najhoršie ovládanie zo všetkých typov bežne dostupných motoriek. Ale veľký rozdiel to zas nie je, báť sa preto nemusíš. Kľudne si ho kúp.


10.02.2011 21:43

Re: Ovladatelnost choppera

martin152
 Ľadvinka 

zakruty vyberas rovnako klopis ich,akurat ako budes chcel jazdit ci aj offroad ci len cesta.mal som par endur a ovladatelnost viac praktickejsie do mesta podla mna na hustejsiu premavku sikovnejsie. chopper mam teraz 600 na zaciatok staci a pohodicka aj mesto aj mimo neho akurat na polnu cestu by som na nom nesiel :D,zalezi co je ti prijemnejsie chod na par inzeratov alebo kamosov a vyskusaj sa previes na endure aj na choppri a uvidis co ti je prijemnejsie.vyzsi posed ci nizsi.tot moj nazor 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil martin152 (10.02.2011 21:47)


10.02.2011 21:45

Re: Ovladatelnost choppera

majo1977
 Turista 

Ikona

Kup to co sa ti paci.Ak mas radsej choppre ta skus nieco do 1000-1100 na zaciatok.Trebars KAWU VN 900 alebo SUZUKI intruder alebo marauder 800,HONDA shadow 750.Treba zacat s rozumom a potom to ide hlavne sa neprecenovat hned po 2000 km.


10.02.2011 21:51

Re: Ovladatelnost choppera

M303
 Čoprák 

Ikona

Co sa mi paci to je mi jasne :

honda-shadow.autobazar.eu/cz/vt-750-c-id1622382.html

honda-shadow.autobazar.eu/cz/vt-750-c-id1881289.html

Len ma vela ludi strasi ze bez skusenosti mozem byt nebezpecny na takomto stroji.

majo : Inak ako s rozumom to u mna nejde uz mi taha na 40 a mam dve deti. :-)


10.02.2011 21:59

Re: Ovladatelnost choppera

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

Honda VT750 je v pohode motorka, vhodna pre zaciatocnika s rozumom. A urcite nema 68PS ako sa pise v inzerate, je to ovela menej.


10.02.2011 22:19

Re: Ovladatelnost choppera

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

M303, chceš kúpiť jazdenku či novú?


10.02.2011 22:21

Re: Ovladatelnost choppera

martindos
 Turista 

Ikona

presne toto som riešil pred rokom aj ja :-))) a poviem ti ,že najlepšie bude ak ti v garaži bude stať aj chopper aj cestne endurko " turista".
NIKtO NA SVETE ANI SAM PAN SVäTY OTEC TI NEPORADI NAJLEPŚIE. ver,pokial sam nevyskušaš tak nebudeš vedieť.chod na inzerat a to čo ti padne do ruky tak to zober. >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil martindos (10.02.2011 22:22)


10.02.2011 22:21

Re: Ovladatelnost choppera

M303 - Začiatočník je nebezpečný aj na bicikli >:-)

Ale VT 750 nie je žiadny divoch, keď si na to sadneš so svojimi 130 kg, hneď bude aj škrtený pre začiatočníka. Kľudne ho ber, je to mierumilovny motocykel, kliďas.

stiki2 - ja 113 - ale veď aj makám na štvorvalec, na jar bude [dobre] ;-)


10.02.2011 22:25

Re: Ovladatelnost choppera

M303
 Čoprák 

Ikona

Biely orol : Urcite jazdenku, vobec este netusim co vlastne chcem. ( Aky posed, velkost, kubaturu atd ) Zda sa mi rozumnejsie pri zacinani znicit stary stroj ako novy.

Brano XT : To naozaj netusim ci to ma tych 68 koni ale kedze som nasiel tri inzeraty s tymto modelom a kazdy ma napisany vykon rovnako tak im asi verim.

honda-shadow.autobazar.eu/cz/vt-750-c2-id1818431.html
honda-shadow.autobazar.eu/cz/vt-750-c-id1622382.html
honda-shadow.autobazar.eu/cz/vt-750-c-id1881289.html

Upravené 1 krát. Naposledy upravil M303 (10.02.2011 22:26)


10.02.2011 22:29

Re: Ovladatelnost choppera

Slaughter
 Turista 

Ikona

Honda shadow má 45 koní. Keď chceš pošlem Ti fotku techničáku ;-) Je to dobrý stroj. Mal som ho 2 sezóny.


10.02.2011 22:36

Re: Ovladatelnost choppera

BranoXT
 Veteránista 

Ikona

M303 : na 100% nema 68PS, je to len 45PS, vyguugli si to. Je to motor aky sa pouziva uz roky a ten ma max. 60PS v Africe Twin.


11.02.2011 6:37

Re: Ovladatelnost choppera

yoffo
 Geriatrik 

Ikona

M303:

Mrkni do môjho profilu, moja Kawa VN 900 bude na predaj. (super stroj)
Ja idem toho roku vyššie (VN 1700)

Ale aj shadowka je fajn.

Chopre sú však ťažké stroje, vhodné takmer výlučne na cestu.


11.02.2011 7:03

Re: Ovladatelnost choppera

Pri moto typu choper je od vykonu dolezitejsi udaj krutiaci moment, a to ze zabera od nizkych otacok . Ved su to stroje pre pohodovu jazdu. A ked motor toci tretinovymi otackami oproti nahacu alebo supersportu, zodpovedajuco tomu ma aj vyssiu zivotnost.


11.02.2011 8:06

Re: Ovladatelnost choppera

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kúp si to po čom viac túžiš. Nekupuj si čo ti niekto poradí. Ak túžiš po choperi/cruiseri, tak si ho kúp a vykašli sa na enduro. Zvykať si môžeš rovno na svojej vysnenej motorke. A keď choper, tak kupuj nad liter, si dosť ťažký, tak nech to má rezervu výkonu. Pretekať s tým nebudeš takže objemu by som sa nebál.

Prajem dobrý výber ;-)


11.02.2011 8:15

Re: Ovladatelnost choppera

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

yoffo: si nevedel napisat skor. Uz mam Shadowku. Po VN900 mi najviac srdce pistalo ale je ich pomerne malo a ceny su o dost vyzsie ako pri Shadowke.
Inak ja mam tiez svoju prvu moto VT750 (2006) a to mam len 90kg


11.02.2011 8:38

Re: Ovladatelnost choppera

KillerX
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

To su otazky. Ak chces chopra tak si asi nekupis cestovne enduro nie? Ved chopre su normalne motorky, trocha tazsie, ale zase nizsie. Za jazdy kila necitis a ked zastavis v poho noha na zem. Ak chces chopra asi na nom nebudes chodit denne do roboty v rannej spicke, ci? S tvojimi kilami by som sa vôbec nebal ani 1100viek, to je asi ideal pre teba. Zije sa nam asi lepsie, ked môzme riesit taketo problemi 8-) .


11.02.2011 8:43

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

M303: Pokial by si si mal kupit enduro iba kvoli tomu, aby si sa akoze naucil na jednoduchsie ovladatelnej motorke jazdit, ale pritom by si nadalej slintal nad coprom, tak je to nezmysel. Kup si rvono chopper. Ak sa ti paci Shadow750, alebo VN900, alebo Intruder1400, je to jedno z hladiska vykonu, ten vobec neries, kazda ma dost vykonu na to, aby ti pocas prvych kilometrov vypadavali oci. :-) Jedina vec, co by som teda riesil, je, ze by som ako prvu nebral funglovicu. Po prvej sezone sa nazory, postoje a poziadavky k motorkovaniu mozu vyrazne zmenit.


11.02.2011 9:04

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

M303 odpoveď je ,že v ovládateľnosti čopra a endura je veľký rozdiel .

Enduro sa ovláda ľahko to je jeho účel ,aj keď mohutnosť väčších strojov robí iný dojem- otočíš sa na jeden šup aj na úzkej ceste . Volant natočíš skoro do pravého uhla. Samozrejme posed ,podvozok ,brzdy aj výkon sú o level vyššie. Na Supertenérke som nemal problém zísť z cesty a letieť krížom cez pole ďateliny 90km/h takže jazda na akejkoľvek ceste je ozaj ľahká ;-)

Čoper má problém v ostrých pomalých zákrutách kde sa snaží zatvárať riadenie a padať do zákruty (nemám na mysli bicykle VT600 alebo XV535), pozor treba dávať aj na správne zaradený prevodový stupeň lebo pri podtočenom motore ti to seká a chcípne =pri kardane ihňeď zablokuje zadné koleso. Brzdy brzdia ale vzhľadom na vysokú hmotnosť sa iným motorkám nemôže rovnať. Sú to motorky viac na efekt a na pohodovú pomalšiu jazdu.


11.02.2011 9:11

Re: Ovladatelnost choppera

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

130 kilo nie je problem,pokial nemáš 2 metre.To ti bude potom 750 shadowka malá.kup si hlavne niečo ,čo už má doplnky aby si nemusel vrážať dalšie prachy do výbavy.Ja by som išiel do VTX 1800 pri tvojej váhe.Poznám jedného člen MR čo ju má,aj váhu má podobnú ako ty a je veľmi spokojný [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (11.02.2011 9:12)


11.02.2011 9:17

Re: Ovladatelnost choppera

M303
 Čoprák 

Ikona

Ozzac - Bodaj ho a veruze mam. Myslim to vazne mam 202 cm. :-(


11.02.2011 9:19

Re: Ovladatelnost choppera

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

potom neviem či guzzi nevada je čoper...má malú váhu len 180kg a má výborné brzdy :-D


11.02.2011 9:25

Re: Ovladatelnost choppera

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Tak na 750 ke budeš vyzerať smiešne :-D

[IMG]i51.tinypic.com/333zom9.jpg[/IMG]

Upravené 4 krát. Naposledy upravil Ozzac (11.02.2011 9:34)


11.02.2011 9:27

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Aha, tak to potom uz trochu meni situaciu. Ak ostavame pri tom, ze enduro nebude, tak potom sa v triede ccc obzeraj skor po niecom ako pisal Ozzac, resp. podla financii mas na vyber bud dostupnejsi Intruder VL1500LC, alebo potom tu VTX 1300, alebo aj 1800.


11.02.2011 9:29

Re: Ovladatelnost choppera

M303: tu si pozri ako je to s vyskou a inymi rozmermi na moto. zaklikni si - Show metric values a ides !

cycle-ergo.com/


11.02.2011 9:32

Re: Ovladatelnost choppera

marek750: Takže čoper sa snaží zatvárať riadenie a padať do zákruty :-))) [dobre]


11.02.2011 9:36

Re: Ovladatelnost choppera

M303
 Čoprák 

Ikona

Kmotr :

Uff ale to sa zaciname bavit o strojoch okolo 5, 6, 7 tisic eur niekedy aj z roku 98. Kokos tak to prvy krat padnem a mozem si dat rok pauzu a setrit na opravu. :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil M303 (11.02.2011 9:49)


11.02.2011 10:05

Re: Ovladatelnost choppera

mirec08
 Čoprák 

Ikona

M303: Ak tuzis po chopri, kup si ho. Ak chces nieco pre zaciatocnika, choprik do litrika. Taky, ktory sa Ti paci. Je tu jeden clanok, myslim, ze sa vola: Mala motorka pre velkeho chlapa...precitaj si ho. Ci budes vyzerat strasne alebo nie, zavisi aj od toho, kolko chces moto venovat penazi. Ja mam Shadow 600 a nemozem si ju vynachvalit. Ano, na chopri su problemiky na parkovisku, ale inak veeeeelkaaaa pohoda, ktoru som hladal. A sedel na nej tiez jeden chlap, podobny Tvojim rozmerom a bolo mu uplne jedno, ako na nej vypada. Aj ked ta moja je oproti Shadow 750 vzhladovo len muska, nakolko 750 su robene robustnejsie.
Pojazdis, poskusas, nasetris a potom mozes kupit nieco silnejsie a vacsie.
Zelam Ti dobru ruku a vela stastnych kilometrov! [dobre]


11.02.2011 10:14

Re: Ovladatelnost choppera

KillerX
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Poviem to takto: ked 60kilova zenska nema problem s triumph rocket 3 tak to az taka veda nebude. Rozhodne sa nemusis bat, netreba na to ani specialnu triedu vo vodicaku :-D . Neboj nebudes na VT750 vyzerat blbo, precitaj si toto: Malá motorka pre veľkých mužov alebo úprava Drag Star XVS 650-tky tiez ma tvoju vysku a vyzeral dobre na nej aj pred upravami. 8-)


11.02.2011 10:24

Re: Ovladatelnost choppera

M303: V stručnosti:
1. Ideálne na za učenie na motorke je detská krosa. Samozrejme že pre deti - kto sa naučí jazdiť v detstve v krosových podmienkach, ten nemá problém nikde. To si už ale zmeškal... >:-)
2. Pre dospeláka je to naháč strednej triedy - prirodzený posed, nie veľká výška sedla, výborná ovládatelnosť (endurá sa viac potápajú v pružení), absencia drahých plastov, hmotnosť.
3. Nie je pravda, že s čoprom sa zle manévruje - si na ňom vystretý, sedíš nízko, žiže si môžeš lepšie, ako na čomkoľvek inom pomáhať nohami, má nízko ťažisko, má stupňovité sedlá - môžeš sa pri cúvaní lepšie oprieť do zadného sedla, má široké riadidlá - dlhšia páka = menšia potrebná sila.
4. Nezatvára sa do zákrut, ale práve naopak, musíš ho trochu "presviedčať".
5. Slabý výkon - pri podobných argumentoch odkazujem na Awiu - opýtaj sa ho (keď sa vráti z Maroka) ako som ko popreháňal na "slabej" VT750-ke cez Donovaly >:-)
6. Vďaka nízkemu ťažisku a sedlu zvládne aj terém - pojazdil som si aj v kotli na Elefante, ktorému sa vyhýbajú aj endurá >:-)

Skrátka, ak chceš čoper, tak si ho kúp. Keď nie si úplné drevo, ktoré hodí držku aj na parkovisku, tak sa nemáš čoho báť ;-)


11.02.2011 10:24

Re: Ovladatelnost choppera

Slaughter
 Turista 

Ikona

Vadim: mne sa zas najviac páčil ten s tým kardanom v zákrute :-)))


11.02.2011 10:31

Re: Ovladatelnost choppera

cibko
 Čoprák 

Ikona

Kup si po com tuzis - motorka je predsa pre radost. Vykonu sa na choppery bat nemusis a co sa tyka vahy a ovladatelnosti, do litra je to v pohode. Nebude to sediet, ani brzdit ako supersport, ale ak tuzis mat chopper, asi netuzis robit rychlostne rekordy... Na vegetne prdkanie si po krajine je to tazka pohoda.
Enduro si kup, ak ta laka vybrat sa obcas mimo asvalt.

Hlavne si na kupu vezmi niekoho kto vie zhodnotit technicky stav, lebo laska byva slepa... ;-)


11.02.2011 10:44

Re: Ovladatelnost choppera

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

ja čopre som nemusel nikdy a nemusím ani teraz a čo...nakoniec kupil som si nevadu 750 :-O


11.02.2011 10:49

Re: Ovladatelnost choppera

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

ja som kedysi strasne tuzil po shadowici, tiez tej cruiserovskej. dlho uz jazdim v terene enduro, medzitym som vyskusal aj cisto cestne stroje a moj zavej je taky, ze by som chopper ani cruiser nechcel, ani sportstera. rozdiel medzi vozbou na motorke a na ch/cr je v tom, ze na motorke ma clovek kontrolu, v pripade niecoho necakaneho ma sancu zareagovat a zvratit nestastie. ch/c je vlak, to bud ide ako chce (pokracuje rovno), alebo to vykolajis. ch/c je podla mna nebezpecna zalezitast a najhorsie na tom je, ze ich sedlaju neskuseni jazdci, vo vyssom veku (casto ako prvu vacsiu motorku). najlepsie sa clovek nauci jazdit v terene, potom moze jazdit na comkolvek, ale hlavne si bude vediet vybrat (co mu vyhovuje) na nejakom zaklade, skusenosti.


11.02.2011 10:59

Re: Ovladatelnost choppera

KillerX
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

edelweiss: tak to preto stale chopristi zaplnaju rubriku nehody :-~ :-O [zle]


11.02.2011 11:07

Re: Ovladatelnost choppera

wiese
 Turista 

Ikona

sadni na coper ,sadni na enduro a co sa ti bude pacit to ber.celkom jednoduche.coper urcite od litra hore aj ked si zaciatocnik.


11.02.2011 11:16

Re: Ovladatelnost choppera

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

tak nekupuj čopra,ide rovno ,je to nahovno ,pomalé a furt budeš v nemocnici alebo mrtvý.Maju pravdu chlapi,kup si jogurt [dobre]

Pozri obrázok


11.02.2011 11:38

Re: Ovladatelnost choppera

wiese
 Turista 

Ikona

ozzac -najlepsi je vzdy zlaty stred,a tym je enduro.da sa snim jazdit aj sportovo aj pomaly,kazdy styl jazdy ta bavi,co sa pri jogurotch neda povedat.m303 na zaciatok je super v strom 650 alebo transalp,oba su super masiny.4valce ta unudia na smrt,pokial nejdes 180km. :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (11.02.2011 11:39)


11.02.2011 11:43

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Vadim samozrejme že tvoj 350kilový cruiser jazdí najradšej rovno "Nezatvára sa do zákrut, ale práve naopak, musíš ho trochu "presviedčať" :-)))
Čoper ako napr.Intruder má iný uhol riadenia a dlhá vysunutá predná vydla robí to zatváranie padanie do zákruty.
Slaughter "kardan" nie raz kamarát dvíhal motorku zo zeme a raz mu to skapalo v meste pri odbočovaní na križovatke a dvíhali sme Introša dvaja ,lebo som sedel a ním.
Toto vám spraví aj jednoválec , akurát má tú výhodu že je ľahší a dá sa ešte udržať.


11.02.2011 12:00

Re: Ovladatelnost choppera

marek750: Trepeš píčoviny.

PS
Krátka vidla, dlhá vydla? :-O


11.02.2011 12:02

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Niečo z testu Hondy VTX1300Fury Motorkáŕi.cz
"Jízdní vlastnosti jsou přímo úměrné délce a naladění stroje. S rozvorem kolem 1800 mm a předním 21“ kolem je to v zatáčkách občas trochu boj. Jízda ve sportovnějším tempu je možná, ale přeci jen to chce trochu zkušenějšího jezdce, který už ví, co si s takto dimenzovaným strojem může dovolit"
píčoviny trepeš ty bratmm :-D


11.02.2011 12:04

Re: Ovladatelnost choppera

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

to aby som sa bál sadnúť na guzzi na jar po tej diskusii...ako anfanger [zle]


11.02.2011 12:06

Re: Ovladatelnost choppera

Vadim, 11.02.2011 10:24: Nezatvára sa do zákrut, ale práve naopak, musíš ho trochu "presviedčať".
Motorrkáři.cz: je to v zatáčkách občas trochu boj

Už sa nestrápňuj :-~

Sedel si na nej niekedy? Ja áno. Zas tu máme prípad, keď vajce poučuje sliepku :-)))

Pozri obrázok


Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (11.02.2011 12:15)


11.02.2011 12:16

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Lenže ja nie som vajce kámo :-D
Jízdní vlastnosti jsou přímo úměrné délce a naladění stroje. S rozvorem kolem 1800 mm a předním 21“ kolem je to v zatáčkách občas trochu boj. Jízda ve sportovnějším tempu je možná, ale přeci jen to chce trochu zkušenějšího jezdce, který už ví, co si s takto dimenzovaným strojem může dovolit"
Odpružení splňuje v dané kategorii očekávaný standard, ale přeci jen je třeba počítat s určitým nepohodlím"Jízda v nízkých rychlostech na nerovnostech a otáčení na místě je s tímto strojem trochu dřina, ale při troše cviku se dá i toto bez větších problémů zvládnout. Každopádně motocyklu se nedá upřít charisma.

To není motorka to je čopr ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (11.02.2011 12:20)


11.02.2011 12:19

Re: Ovladatelnost choppera

marek750: Ach áno, TY SI ČÍTAL! :-O Tak to je naozaj čosi iné! :-)))


11.02.2011 12:26

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Však som ti písal o Intruderi !
Tak ma tu nepresviedčaj svojimi báchorkami že toto je fasa ovládateľná motorka ,lebo neni .
Vyskúšaj aj motorky športové ,klasické aj endurá a budeš v obraze o čom je ovládateľnosť.
Tá Honda Fury je len príklad na motorky typu čoper a ani v motorkáři.cz nie sú keketi ;-)


11.02.2011 12:31

Re: Ovladatelnost choppera

OK, keď Intruder, tak Intruder. Jazdil som na dvoch:

Pozri obrázok


Pozri obrázok


Ja viem, ty si čítal o viacerých... :'(


11.02.2011 12:31

Re: Ovladatelnost choppera

Slaughter
 Turista 

Ikona

marek750: tvoj kamoš by si mal zaplatiť v autoškole kondičné jazdy :-) Mne neišlo o technické detaily správneho pomenovania "kardanu" na motorke. Zablokovať zadné koleso nie je problém nezávisle od toho či máš, alebo nemáš kardan - stačí podradiť v "správnych" otáčkach. Nie sú k blokovaniu zadného kola náchylné skôr motorky s "prebytkom" krútiaceho momentu?


11.02.2011 12:32

Re: Ovladatelnost choppera

ChopperSK
 Turista 

Ikona

zeby som nevedel jazdit na svojom Introsovi? je neovladatelny no dozvedam sa tu vela ZAUJIMAVYCH veci, asi prestanem uplne jazdit :-~ :-~ :-~


11.02.2011 12:40

Re: Ovladatelnost choppera

ChopperSK: Lenže ty na ňom len jazdíš, ale marek750 o ňom čítal!!!


11.02.2011 12:45

Re: Ovladatelnost choppera

KillerX
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tak na 14tke som nejazdil , 800ke robia problemi hlavne pozdlzne nerovnosti, frezovana cesta a take.


11.02.2011 12:47

Re: Ovladatelnost choppera

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nie je motorka ako motorka,jazdil som na asi všetkom čo za mojej mladosti bolo pojazdné,a nikdy nebol problém. Až som kúpil Introša s dlhou vidlou, predkopami atď.(viď foto v profile) Mesiac som jazdil len "okolo komína"než som si zvykol a pol roka s manželkou vzadu, než sme sa odvážili na dlhšiu štreku. Zato na GW som bol na druhý deň ako doma, len to "pristávanie"sme cvičili asi mesiac.(rozkopaná príjazdová cesta+ kamenná drť)
Treba vyskúšať čo sa ti páči a uvidíš.


11.02.2011 12:54

Re: Ovladatelnost choppera

tonyy:
1. Za tvojej mladosti jazdili motorky, o kúpe ktorých asi M303 neuvažuje :-~
2. Tá tvoja 14-ka má tzv. tuzing, keď sa nemení sklon teleskopov, len ich výška. V obidvoch prípadoch sa radikálne zhoršia jazdné vlastnosti. Al asi ani o toto nemá M303 záujem...
3. Bez urážky - 38 ročný 130 kilový chlap asi aj ťažkú motorku zvládne inak, ako napríklad ty.


11.02.2011 13:00

Re: Ovladatelnost choppera

krilo
 Kávičkár 

Ikona

m303: kup si moto po akej tuzis a basta
ja som presedlal zo simsona na 1100 cruiser s 12 rocnou prestavkou a tu som :-)
a to nejazdim len rovno ... sice, raz som ten vlak vykolajil v krizovatke ale to bolo cisto mojou blbostou ... myslim, ze skor ci neskor spadne kazdy, treba s tym jednoducho pocitat ...
a dvihania moto sa myslim tiez netreba neviem ako bat, ja som moju zdvihol ako bicykel a to som isto chabsej konstrukcie ako ty :-)


11.02.2011 13:21

Re: Ovladatelnost choppera

vo všeobecnosti: najviac poznatkov a skúseností majú vždy tí, čo videli konkréntny stroj z idúceho vlaku. Okrem uvedených majú najväčší prehľad čitatelia.


11.02.2011 13:30

Re: Ovladatelnost choppera

weper199
 Kávičkár 

Ikona

M303
kup si po com ti srdce pisti...ja som po dlhsej prestavke kupil shadowku 1100 a myslim si,ze pri troske respektu chopper okolo litra dobra volba pre cloveka tvojej postavy.....co sa tyka ovladatelnosti jeden Pan motorkar povedal o shadowke....je to dobra moto,kam sa pozries tam ide....mne tiez nic nevyviedla a bola tolerantna aj pri niektorych jazdeckych chybickach..... [dobre]


11.02.2011 13:54

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

M303: Co sa toho ovladnia motorky tyka, ci uz endura, alebo cruisera, vzdy je aj tak najviac limitijucim faktorom jazdec samotny. Sam som sa o tom presvedcil, ked som na relativne sviznom 650 v-stromovi absolutne nestihal za Vadimom na jeho VTX1800 na Pezinskej Babe. V reale to znamena, ze na cca 4km useku ma "sundal" o peknych par desiatok metrov. Dal som si aj tu robotu a prepocital pomer vykon/vaha - no vyslo to skoro rovnako, cize celkom objektivne porovnanie jazdeckych schopnosi, v mojom pripade skor neschopnosti, alebo dokoca Vadimovom bezmozgovom jazdeni? :-))) No sak zaver si urob sam..


11.02.2011 14:08

Re: Ovladatelnost choppera

900RR
 Kávičkár 

kup si jogurt, chopper nuda nuda a este raz nuda a bicyklovat sa mozes aj na inom


11.02.2011 14:09

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr: Hihihi, ja musím! Pri pomalej jazde neviem udržať rovnováhu a padám. Viď Bajkalská, viď parkovisko DS :'(

Ale príklad na padnutie do zákruty máme tiež: Andula alias Ajdina alias čojaviemčo... Dokonca z toho bolo aj vídejko. Len škoda, že to nebol čoper, ale supersport :'(


11.02.2011 14:09

Re: Ovladatelnost choppera

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

kmotr: tazko porovnatelne je to, co porovnavas....Strom je sabucky oproti VTX...myslim to tak, ze krutak stromu je ovela nizsi,ako vtx-ky a kedze ste s vadimom podobne vahove kategorie, tak je jasne,ze strom bude zaostavat..lebo Pez. Baba je o tom,ze v zakrute mozete byt rovanko rychli,ale na tych kratkych rovinach medzi zakrutami ti to vacsi obsah s vacsim krutakom jasne musi nalozit...na nastupe...


11.02.2011 14:21

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

demmoo: Berem, moze byt, ked som ratal iba vykon, tak su pomery zhruba rovnake, ale s tym krutakom ma VTX jasnu vyhodu. Takze jazdit viem, len som mal slabu motorku! [dobre]


11.02.2011 14:27

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Kmotr najprv si treba rozdeliť motorky medzi čopre ,cruisre a sport-cruisre

Vadim určite sériové čopre nie sú taká katastrofa ako napr.stavby z Orange county, ale je jasné že uhol sklonu prednej vidly má podstatný vplyv na ovládateľnosť motorky.

Ani v MotoGP ani na Dakare nejazdia stroje z vydlami dva metre pred sebou lebo to ani trochu nepomáha v ovládateľnosti !

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (11.02.2011 14:29)


11.02.2011 14:28

Re: Ovladatelnost choppera

krilo
 Kávičkár 

Ikona

vydly a vpliv

edit: tak nic uz :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krilo (11.02.2011 14:34)


11.02.2011 14:35

Re: Ovladatelnost choppera

krilo: Kvantita OK, lokalizácia KO >:-)


11.02.2011 14:39

Re: Ovladatelnost choppera

krilo
 Kávičkár 

Ikona

ja sa nehram, ta moznost editacie je podvod :-)


11.02.2011 14:53

Re: Ovladatelnost choppera

templar
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

... na copri otvorim aj dalsiu sezonu, som s nim spokojny, mam svoj styl, najdi si ho aj ty... ;-)
...papi, nad cim spekulujes?... aky stvorvalec?... :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil templar (11.02.2011 14:58)


11.02.2011 15:16

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

marek750: Definuj, co je to chopper, cruiser a sport-cruiser...


11.02.2011 15:43

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Choper -Honda Fury ,Intruder 1400
Cruiser- Yamaha Wild Star,SuzukiC1800
Sport Cruiser-SuzukiM1800 ,YamahaXV1700Road Star Warior, HD1200V-Rod


11.02.2011 16:06

Re: Ovladatelnost choppera

no ale ste ho domotali chudáka....., nevie ani to čo vedel,
len tak, mal so yamahu drag star 650 pred 3. rokmi ako svoju prvú motorku v živote mi nezablokovalo koleso, neviem prečo...., potom kawa 900 classic, obe výborné aj pre začiatočníka, aj na dlhšiu turistiku...., vyskúšal jednu sezónu som aj cestu Hondu CBF 1000 je to iné ovládanie, aj iné rýchlosti, iné brzdy (všetko lepšie)....., myslím, že ak máš VP na auto a dostatok zdravého rozumu nemusíš sa učiť správať v premávke, túžiš po čoprovi kúp si ho, radšej s výbavou ..... ;-)


11.02.2011 16:15

Re: Ovladatelnost choppera

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

marek750: A o čo je ten, podľa teba, športový cruiser M1800 iný od obyčajného cruisera C1800? Veď sú to skoro rovnaké mašiny, či výkonom, konštrukčným základom. A trúfam si povedať, že aj podľa teba obycajný cruiser C1800 to kedykolvek natre "sportovému" warioru...
Ked uz delit, tak potom na Chopper, Cruiser a Custom.


11.02.2011 16:22

Re: Ovladatelnost choppera

JURIPKO
 Čoprák 

Ikona

Teraz ja ti poradím v prvom rade hladaj motorečku,ktorá je v pôvodnom stave žiadne prerábky a nech už je to choper či naháč,sadni na nu vyskúšaj a ked sa cítiš dobre a sedí ti tak začni uvažovať a ked už kúpiš a niečo budeš chcieť vylepšiť tak vylepšíš.


11.02.2011 16:34

Re: Ovladatelnost choppera

taaat
 Ľadvinka 

Väčšina čoprákov si kupuje chopere preto lebo nevedia a nikdy ani nebudú vedieť jazdiť na motorke takže smelo si kúp chopera [dobre] 8-) Jak pozerám na tvoj vkus tak sa ti páčia kolotoče a cirkusy - na tom sa ani moc jazdiť nedá - len do toho :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil taaat (11.02.2011 16:36)


11.02.2011 16:41

Re: Ovladatelnost choppera

ale, že jaká múdrosť....... :-)))


11.02.2011 16:45

Re: Ovladatelnost choppera

marek750 - sorry, ale s tým padaním do zákruty si mimo. Ani v teste nepíšu, že čoper padá, práve naopak, že ho treba nútiť.

Charakteristický údajpri geometrii podvozku je tzv. "stopa". Je to vzdialenosť medzi bodmi, ktorý tvorí priesečník osi hlavy riadenia s rovinou cesty (bod A) a teoretický styčný bod prednej pneumatiky s cestou (bod B).

Čím je stopa (vzdialenosť A-B) dlhšia, tým je mašina stabilnejšia v priamom smere, čím je kratšia, tým je "nervôznejšia" v priamom smere (pomôže tlmič riadenia...) - ale tým je obratnejšia v zákrutách.

Dĺžka stopy narastá rastúcim sklonom vidlice (meraným od zvislice), rastúcim priemerom predného kolesa (rozumej u tej istej mašiny), predĺžením prednej vidlice (zdvihnutím predku motorky)...

Dĺžka stopy klesá logicky strmším sklonom vidlice, výmenou kolesa za menšie, kratšou vidlicou - resp. aj ponáraním vidlice pri brzdení.

Čopre sa narodili ako bežci na dlhé trate - pre americké diaľnice. Môžeš jazdiť celé dni s pustenými riadítkami, v priamom smere sú mimoriadne stabilné - ale do zákruty nie, že nepadajú, ale ich treba doslova nútiť... Presne, ako sa píše v teste...


11.02.2011 16:46

Re: Ovladatelnost choppera

JURIPKO
 Čoprák 

Ikona

socrates nebude to z babskej hlavy toto :-O


11.02.2011 16:46

Re: Ovladatelnost choppera

najlepsi spravis,ked mas dost pesos,kupit oboje :-D aj mne sa luba tie kok..ske motorky,len keby sa to nemuselo furt cistit ,myslim ten chrom,som dost lenivy na taketo veci :-D
inak ked sa ti pacia aj endurka,kukni si varadero,to je poradny kaliber pre teba >:-)


11.02.2011 16:54

Re: Ovladatelnost choppera

Laco - no vieš, všetci čo jazdia Naked, Super bike ap. vedia a vždy vedeli jazdiť a preto ich každým rokom tak ubúda. Takže radšej nevedieť a žiť......... ;-)


11.02.2011 16:56

Re: Ovladatelnost choppera

wiese
 Turista 

Ikona

anoro -varadero pre zaciatocnika.ponu :-D kni mu tvoje kle


11.02.2011 17:01

Re: Ovladatelnost choppera

wiese- ty ma dnes prenasledujes >:-) aj ja som zacinal na varadere po 18rokoch,co som jazdil pincle,som tu,myslim ze kazde vozidlo ide tak,ako mu vodic dovoli,nee. >:-) moje mu uz ponukat nebudem v teme,je v inzercii,kto chce ,nejde si ho :-D


11.02.2011 17:13

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Aj ty Papiboy ? :'(
"Čopre sa narodili ako bežci na dlhé trate - pre americké diaľnice. Môžeš jazdiť celé dni s pustenými riadítkami, v priamom smere sú mimoriadne stabilné - ale do zákruty nie, že nepadajú, ale ich treba doslova nútiť... Presne, ako sa píše v teste...
Tu je test ,čítaj poriadne
Jízdní vlastnosti jsou přímo úměrné délce a naladění stroje. S rozvorem kolem 1800 mm a předním 21“ kolem je to v zatáčkách občas trochu boj. Jízda ve sportovnějším tempu je možná, ale přeci jen to chce trochu zkušenějšího jezdce, který už ví, co si s takto dimenzovaným strojem může dovolit"
Odpružení splňuje v dané kategorii očekávaný standard, ale přeci jen je třeba počítat s určitým nepohodlím"Jízda v nízkých rychlostech na nerovnostech a otáčení na místě je s tímto strojem trochu dřina"
Dlhá vydla na roviny ale na zákruty nie !


11.02.2011 17:23

Re: Ovladatelnost choppera

krilo
 Kávičkár 

Ikona

tusim zacnem viac citat a menej jazdit


11.02.2011 17:27

Re: Ovladatelnost choppera

legi
 Turista 

Ikona

bawo 1200GSA! preco nie??? ma vsetko. ovladatelnost, silu, vysku na seba.... [dobre]


11.02.2011 17:51

Re: Ovladatelnost choppera

:-D marek, znova: Kde píšu, že padá do zákruty?

Boj je v zákrute preto, lebo chce ísť rovno!!!!!! Nezatvára sa (ako píšeš ty) a nepadá do zákruty (ako píšeš ty). Práve že sa narovnáva, chce ísť rovno. Keby padala, zatáčala by sa sama - ale to nie, práveže to sa nedeje. Až neverím, že si na čopri už jazdil...

Prečítaj ešte raz, čo som písal - a povedz, čo ti tam nepasuje.
Čo na tvojich tvrdeniach (9:04) mi nesedí, som napísal.

Na parkovisku, v garáži a vôbec, s otáčaním na mieste má každý pravý chopper problém (pozor, cruiser je niečo iné) - ale to "na mieste" nemusí mať predsa priamu súvislosť s jazdnými vlastnosťami. To ja mám problém aj s Big 800, lebo z nej nedotiahnem na zem... >:-)
Pri jazde sú predsa dôležité aj ďalšie parametre, ako rozvor, poloha ťažiska, rozloženie hmotnosti (nielen na predok-zadok, ale aj "centralizácia" - teda moment zotrvačnosti pri zmene smeru - blablabla).

Keď už: Ani Nevada nie je čoper, ani stupačkami pod zadkom, ani vidlou, ani rozvorom. A svetlú výšku má takú a posed taký, že keď dám drapáky, hneď je to enduro >:-)

K tomu skapaniu motora v zákrute sa radšej nevyjadrujem, už tu bol jeden, čo bral zákruty na voľnobehu či čo. No jasné, že mu to potom skape...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (11.02.2011 17:52)


11.02.2011 17:57

Re: Ovladatelnost choppera

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

marek750...a ja si zas tie zákruty na mojom votrelcovi práveže vychutnávam... :-D

...tie tvoje čítanky platia pre moto typu OCC, alebo sériové motocykle, ktoré majú predĺženú prednú vidlu...

...na tých ostatných čoproch, alebo cruizroch, ktoré neboli upravované sa jazdí normálne, čo ti asi potvrdí kopec čopristov...
KillerX...800-vke si myslím, že nerobí problém ani frézovaná cesta a pozdĺžne nerovnosti...všetko je o pneumatikách ( osobná skúsenosť )....popr. ložiská v kyvnej vidlici...

doplnenie: to padanie, respektíve "zatváranie" moto v zákrutách, sa myslím deje len pri pomalých rýchlostiach...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil woodoo15 (11.02.2011 18:05)


11.02.2011 17:57

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Papiboy kde je napísané že "boj je vzákrute lebo chce ísť rovno"?
Veď si to už písal že na dlhé roviny je čoprácka "geometria" dobrá a na zákruty je u športových motoriek uhol kolmejší -že je lepší do zákrut...tak to nemotaj zasa :-O
Teória iba potvrdzuje to čo som ja osobne cítil na Intruderi ,že v ostrej zákrute ti "čoprácky efektne sklonená" vydla zatvára riadenie a motorka ti akoby padala do zákruty! Toto mi nerobila nijaká cestná ani terénna motorka a dobre si to pamätám!!!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil marek750 (11.02.2011 18:06)


11.02.2011 18:02

Re: Ovladatelnost choppera

Preto treba podradiť, jazdiť pod plynom a ak by padala do zákruty, pridať plyn. :-D


11.02.2011 18:03

Re: Ovladatelnost choppera

Lehy
 Turista 

Ikona

Zaujímavé veci som sa tu dočítal...aspoň nezomriem sprostý


11.02.2011 18:05

Re: Ovladatelnost choppera

krilo
 Kávičkár 

Ikona

lehy: aj tebe pada kredenc v zakrute? :-)


11.02.2011 18:06

Re: Ovladatelnost choppera

Lehy: No veď vo to go! Načo jazdiť a umrieť sprostý, keď môžeš čítať a stať sa nesmrteľným. A ak nie ty, tak aspoň tvoje hlášky. :-)))


11.02.2011 18:06

Re: Ovladatelnost choppera

No veď klopenie - to je vlastne začiatok pádu >:-)


11.02.2011 18:12

Re: Ovladatelnost choppera

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Samozrejme že sa nedá čakať že niekto prizná túto vlastnosť čoprov ,radšej budem písať drísty o čítaní !
Taká Honda Fury na Slovakiaringu isto ukáže všetkým chrbát :-D


11.02.2011 18:18

Re: Ovladatelnost choppera

Neukáže, pretože: "Čopre sa narodili ako bežci na dlhé trate - pre americké diaľnice. Môžeš jazdiť celé dni s pustenými riadítkami, v priamom smere sú mimoriadne stabilné - ale do zákruty nie, že nepadajú, ale ich treba doslova nútiť... Presne, ako sa píše v teste..." a na ringu je veľa veľa zákrut.


...ale prečo si tu prsty deriem, keď ty si imúnny voči všetkým informáciám :-~ :'(


11.02.2011 18:29

Re: Ovladatelnost choppera

Je to zbytočné - marek, už podsúvaš tvrdenia, ktoré tu nikto nevyslovil.

Ale predsa len pridám, že okrem slklonu vidle ide aj o ten (v teste spomenutý) rozvor. Nemožno očakávať od dlhého čopra obratnosť gokartu alebo quadu - na druhej strane sa pozrite, ako "rovno" jazdia po ceste niektorí štvorkolkári nad cca 60-70 km/h :-D :-D :-D Toto je zas o rozvore ;-)

edit: Nie "idú", ale "jazdia" >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (11.02.2011 18:33)


11.02.2011 18:30

Re: Ovladatelnost choppera

hlavne ze sa nehadate a radite chlapikovy ;-) [dobre] [dobre] [dobre] nikoho netankuje aku motorku si Vadim mal .. ty "sliepka" jedna :-D ..

M303 : hlavne treba vyskusat rozne druhy motocyklov .. pak uvidis ale pravdepodobne ti bude viac chutit Cestne enduro [dobre]


11.02.2011 18:30

Re: Ovladatelnost choppera

yoffo
 Geriatrik 

Ikona

Milý náš nový kolega M303,

Na Tvoju prosbu o radu je tu už skoro 100 reakcií.
Keď to všetko prečítaš, asi budeš mať hlavu jak škopek.........

Vážne ber tých, čo na tej ktorej mašine aj nejakú chvíľu aj sedeli (a jazdili na nej ;-) )
(ale to iste vieš sám)

Rôzne osobné "medzi"invektívy si nevšímaj, (aj mne chvíľu trvalo, než som si zvykol)

Svoje rozhodnutie kúpiť cruisera som neoľutoval, naopak..........[b]poslal som Ti SS..[/b]

Ešte raz Ti želám šťastnú ruku pri výbere stroja a veľa len a len pohodových kilometrov.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil yoffo (11.02.2011 18:35)


11.02.2011 18:35

Re: Ovladatelnost choppera

V štýle yoffa:

Milý kweni - názov témy je "Ovládatelnost choppera" >:-)

S pozdravom: papi ;-)


11.02.2011 18:38

Re: Ovladatelnost choppera

weper199
 Kávičkár 

Ikona

marek750
paci sa mi ako davas na frak vsetkym chopprom po jednom tvojom zazitku na Intruderi....ja som tiez jazdil cestak,rtory mal zoslahane gumy a nic horsie som nezazil....ked som si na tu motorku sadol za tyzden ked bola na novych gumach bola to uuplne ina motorka a uuplne ine zvezenicko....


Predchádzajúce | 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.