|
Na EN 500, sa daju nahodit v podstate hociake "tuningove" CNC packy.
najdes v inom vlakne, alebo napriklad tu...
www.banggood.com/search/motorcycle-lever.html
www.banggood.com/1pair-CNC-Universal-78-Motorcycle-Brak...
Cely alibabrak a dalsie shopy su plne pacok, ale vybrat vhodne, je kopa srandy.
Moznosti je nespocetne mnoho.
Problem, je, ze vatsina pacok, z nastavenim zdvihu, je na jogurty, ale na skorochopper, je to troska problem.
www.banggood.com/Motorcycle-CNC-Modification-Brake-Leve...
Niekedy to ide prisposobit, ale bez pilnika a dobrej vole to nejde.
........................
EN 500, po dlhsej odstavke, mava problem z karburatormi a palivovou sustavou.
Je to taky trocha netypicky motor pre chopper.
V prvom rade, sa to nezaobide bez kompletnej kontroly a rozborky karburatorov.
Castokrat byvaju usady vo volnobeznych kanaloch, kde to robi dost vrasky.
Mikuni kaburatory v EN 450, EN500, treba rozobrat, skontrolvat membrany supatok, ci niesu derave, vycistit plavakove komory, vybrat trysky a vymacknut voditko mosadzne, na konci emulznej trubice. Tam byva velka spusta usad z benzinu a treba dokonale precistit kanaliky, ktore obchadzaju klapku plynu a riesia karburaciu v rezime medzi volnobehom a pridanim otacok.
Najcastejsie sa to zanesenie, prejavuje napriklad vtedy, ked pri jazde dole kopcom, pri zavretom plyne, to striela do vyfuku, alebo poskakuje. Pripadne nejde brzdit motorom a otacky stupaju, napriek zavretym klapkam.
Druhy problem byva syticova packa a ovladanie sytica, kde sa rado zasere usadami na jednom karburatore vedenie vzduchu a podtlaku a jeden valec, zacne zvysovat otacky.
Da sa to overit tak, ze sa vytiahne fajka z jedneho a potom z druheho valca a najde sa ten, ktoremu stupaju volnobezne otacky nekontrolovane, pri uzavretej klapke.
Po rozborke a vycisteni karburatorov, treba skontrolovat hladinu v komorach, nastavit bohatost zmesi u oboch a nasledne synchrometrom nastavit podtlaky.
Casto tiez nedobre uzatvaraju ventily plavakov v karburatoroch. Ihla ventilu, ma gumovy hrot, ktory stvrdne a prestane to uzatvarat. Prejavi sa to tak, ze pri stojacej motorke z vypnutym motorom a otvorenym palivovym ventilom direkt, zacne pretekat z karburatora benzin.
Dobre je vycistit nadrz a skontrolovat palivovy ventil, ktory ma funknciu podtlakovej pulzacnej pumpy.
V pripade, ze je prederavena membrana v pumpe ventilu, moze sa stat, ze lavy valec, kde je odoberany podtlak, pre tu pumpu, si tade prisava benzin.
Ventil je mozne nahradit cinskou kopiou, alebo v kawasaki, objednat nahradnu membranu a tesnenia kulisove, do palivoveho ventilu, ale vyjde to asi 3x drahsie, ako cinska nahrada celeho ventilu.
www.banggood.com/87-06-Suzuki-LT80-Fuel-Gas-Petcock-Val...
tento typ ventilu nahradi povodny, ak je problem tam.
Treba mu skratit packu, lebo zavadzia lem nadrze.
Na cistenie kanalov v karburatoroch, sa osvedcila medzizubna kefka, korej sa odtavi drzadlo a zakrimpuje sa do injekcnej ihly 0,9mm.
Hlavne a volnobezne trysky, treba vymontovat von, usady a bordel, rokmi usadeny, inak neumozni nastavit bohatost zmesi a nebude to chodit dobre. Vycistenie iba v plavakovej komore nepomoze. Dokonca ani ultrazvuk sa nedostane do tych kanalov a trysiek. Obvykle bude jeden veselsi valec, tahat druhy, bude vysoka spotreba a nepojde ten motor dobre.
Tiez priruby gumove, na ktorych drzia karburatory, ak maju trhliny, nejde nastavit synchrometrom rovnaky podtlak.
Uprostred sezony, pomoze tie priruby vycistit a zalepit praskliny silikonom, alebo PU tmelom.
Co najskor ich potom vymenit.
|