Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1531 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26122
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15791)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)

no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuno.. tá vajcovitosť kotúčov a STK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 7 |

31.08.2021 9:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Samozrejme, ze platnicky, ktore maju najazdene 10 tisic km nejsu nove preboha....urcite je zle ich smirglovat a nahodit na novy kotuc...darmo tu budes trepat ake su krasne....urobil si kokotinu, ktora sa skratka nerobi...tvoje subjektivne neodborne pocity to nijako nenapravia...
Brzdove komponenty sa skratka menia spolu. To, ze to z uspornych dovodov blazni nerobia neznamena, ze to robia spravne...


31.08.2021 10:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

10 tisic? je velmi otazne v com boli namontovane. ci vodiace capy boli mazane a cim. ci otvor vodiaceho capu nieje vylagrovany,ci brzdovy valcek ma spravny chod a potom dalsie či či či >:-)


31.08.2021 10:22

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Re: barlac: co to trepes, sak vyzerali dobre... :-D


31.08.2021 12:46

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

to zalezi ako moc si pil a kolko si toho natahal. >:-)


31.08.2021 19:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ferdinand
 Kávičkár 

Vo štvrtok idem s bubnami na STK. Som zvedavy co povedia.


31.08.2021 20:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: je celý rozdiel medzi 10tis km na platnickach najazdených v meste taxi/skuter a tie km najazdené Goldwingom alebo nejakou BMW K1300 dlhé streky po dialniciach. Tomu je priamo umerna aj miera opotrebenia. Nebudem to tu vo vlakne hľadať, niekto sa tu vyjadril ze sa tu mixuju auta a motorky. Kotúčové brzdy sú o oboch rovnake.


31.08.2021 21:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Ferdinand:
Nazdar!
Neviem čo ti povie.
Ale vkedy začiatkom leta som bol na STK, Jawou 638, bubny vpredu vzadu(nie moja), a ten technik ktorý tam vtedy bol, vysvetloval, že na kolísanie brzdnej sily na bubnoch je dovolená odchylka, vyjadrená v percentách, ktorá dokonca s rastie s vekom motorky.
PRÍKLAD :
Motorky vyrobené od roku '8X majú toleranciu do napr.20%
Motorky staršie ako rok výroby '80 už dajme tomu do 25%
Presne roky a čisla neviem.
Tak asi v tomto znení sa kontroluje kolísanie brzdnej sily.



31.08.2021 22:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak si davam otazku :-} o co tam kur..na tej stk ide? je jasne ze na jawe staci zle vycentrovat koleso a bubon bude mat problem.
kde su brzdy jawa a kde hoc aky ss.


31.08.2021 22:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: barlac:
Ahoj!
Chapem ťa, ale nesúhlasím.
Vycentrovanie bubna podľa mňa nemá vplyv na kolísanie brzdnej sily(samozrejme v určitých medziach), druhá vec superšporty už nemajú bubny.
Viem, nie to je podstatné. Principiálne.
Ale k otázke, o čo ide???
Zdá sa mi, aj motorky s kotúčovými brzdami majú istú toleranciu v priebehu brzdného účinku, ale vzhľadom na modernejšiu technológiu kotúčových brzd v porovnaní s bubnovými, aj vzhladom na vekovo novšie motorky, tá tolerancia je omnoho nižšia.
Možno pár %, ja neviem napr. max. 10
A stačí zanedbaná statostlivost, údržba, ako sa to rozpísalo a moto neprejde cez STK.
Ďalšia vec je, že mozno samotní technici nevedia(?) to vysvetliť, keď sa niekto pýta.
Ale ešte raz: toto je len moja teória.


Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (31.08.2021 22:50)


31.08.2021 22:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak to ta velmi musim poopravit,lebo sa velmi, ale velmi mylis. :-~
su urcite typy kolies, kde ked neurobis spravne vyplet, tak nevlozis do kolesa ani bubon.tak ma nepresviedcaj ze nespravne vycentrovane koleso nema vplyv na ovalitu.
jasne ze ma! a ak mas gule, tak sa stavim aj o 1000e. 8-)


31.08.2021 23:01

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a netoc me sa stale ako kkti na dvorku do kola. ma ,nema,vie,nevie,mozno. chod na prvu stk a uvidis ze technik bude hapat,koktat na otazky co to je ovalita.mozno kotuc,mozno toto,mozno tamto a podobne. technik musi presne vediet comera a co to znamena. musi vediet seriozne vysvetlit o co ide a kde sa stala chyba. inak sa to nezaklada na serioznom merani! [zle] [shake]


31.08.2021 23:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Nečítal som komplet vlákno, ale čo napríklad uloženie/čap brzdového obloženia bubnovej brzdy. Po nejakých rokoch môže byť kľudne opotrebovaný. Či?


31.08.2021 23:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Biri
 Veteránista 

Ikona

Moment!
Ja ťa nechem presvedčiť.
Príspevok som zacal s tým, že "podľa mňa" a uzavrel s tým, že "moja teoria"
A bol som na STK, a NIE, technik NEVEDEL vysvetliť ani problematiku, ani podstatu.
A tvoj príspevok, na rozdiel od môjho má nasratý podtón, ktorý sa mi nepáči, tak uber prosím ťa!
A čo sa týka centrovania bubnov, sám si písal, "určité typy".
Z toho vyplýva, pri ostatných typoch nemá vplyv. Či?
-
Nerieš, nie to je téma tohto vlákna.



Dôvod úpravy: preklep

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Biri (31.08.2021 23:21)


01.09.2021 8:52

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

A stale ta ista pesnicka...

Platnicky, ktore maju nabehanych 10 tisic km nie su nove bez ohladu na to, ako a kde sa nimi jazdilo a aku maju hrubku...su sadnute na povodne kotuce a pri vymene kotucov treba vymenit aj platnicky a to bez ohladu na vase hlupe, nezmyselne a amaterske argumenty a nazory....kto to robi inak, robi to zle...


01.09.2021 20:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Páni keď vidím tú plodnú diskusiu čo tu niektorý dávate :'( . Včera som bol na STK z Ducati susedovho syna aby som mohol pre pána z technickej podpory Testeku spraviť dohodnuté merania. Keďže mladý je pozorný a videl ako servisujem kotúče, pripravil si moto sám čo mi moc do karát nehralo a výsledok je taký že rozdiel pri oboch spôsoboch merania bol, ale v dovolenej tolerancii 20% konkrétne 18% štandardné meranie a 16% mnou navrhnutý spôsob.
Keďže technik mal po mne ešte jednu moto Fazer tak sme skúsili aplikovať rovnaké spôsoby merania. Tu však bol detail - majiteľ predvádza na moto v motoškole krízové brzdenie, kde teda brzdy dostávajú riadne na frak. Prekvapil výsledok, kde posledný zásah do bŕzd bol cca rok a niečo dozadu a rozdiel v meraniach bol bezvýznamný do 12 - 13%. Všetko som popísal aj z EČV a zaslal technikovi do Testeku a riešime ďalej treba byť trpezlivý. Keď bude niečo nové dám vedieť.


01.09.2021 23:17

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

neviem co plodne si priniesol,ale mne sa to moc plodne nevidi. :-~
keby mal mlady 21% a technik co nema zaujem dalsie meranie,tak by sa stalo jedno. vsetci vieme co.
to plodne co si priniesol je to ze meraju,skor buzeruju ludi za nieco co nevedia ani podat.a nie este presne zmerat.a tu je obrovsky problem.
pri takom pristupe, ozaj mozm casom cakat lumeny v svetlach. [shake]


02.09.2021 5:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Keby mladému nameral aj 35% stále je v tolerancii lebo niekto už raz doniesol potvrdenie od Ducati že daná hodnota je v tolerancii stanovenej výrobcom teda v systéme majú nahraný záznam s pridaným rozsahom platným len pre moto Ducati - to je info od technika..
Tu ide o navrhnutie zmeny metodiky merania aby aj moto ktoré jazdia sporadicky, alebo jazdci nejazdiaci plyn/brzda kde práve tie nity na ktorých je kotúč uložený sú vďaka tomu v kondícii kde pre samocentrovanie potrebujú trochu odlišný prístup pred samotným meraním aby namerané hodnoty korešpondovali so skutočným stavom bŕzd ktoré netrasú (skrátka keď sú neni kotúče zoservisovane tak ako majú byť a potrebujú trochu väčšiu odstredivú silu na samostredenie)
A čo plodné okrem pi.. na fóre preto robíš napr. ty? Ja by som sa na to mohol vykašľať lebo mnou pripravené moto s tým nemajú problém a svoj čas viem tráviť aj inak ako dokazovaním niečoho čo funguje tretej osobe a mailovanim si s ľuďmi ktorí tvoria samotné metodiky.


02.09.2021 6:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: barlac: barlac ty si ale uplne mimo uz. Maxosa tu prave priniesol velmi velku pomocnu ruku. Vdaka nemu som si ja ale ako citam aj ini zoservisovali spravne brzdy a presli smr STK. Sam sa rozhodol, ze to skusi realne vyriesit takk, aby sa zmenila/upravila metodika. Klobuk dolu pred nim. Vdaka Maxosa!

Neviem, o co ti ide ale uz musim: trepes tu dve na tri. Par rokov dozadu by ta uz davno premazali za OT, ale dnes uz na to tusim admini seru...

A k tym technikom. Ani oni nemusia vediet, preco mas zle brzdy (alebo cokolvek ine) Oni to maju vediet skontrolovat, za to su plateni a to je ich napln prace. Pricinu ma zistit servis, to je zase ich zodpovednost...


02.09.2021 10:35

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

maxosa
 Kávičkár 

Ikona

Re: valach: presne si to popísal. Keďže mám dosť známich technikov na STK a nie sú aktívny motorkári, aj v spolupráci s nimi sa túto problematiku snažíme riešiť. V utorok mi technik medzi rečou povedal "Maco bol tu chlapec a skúšal som aj tvoj postup ale nijako nevydalo a keď chlapec videl že stále to neni ono povedal že pri brzdení cíti jemné vibrácie, no po nábehu brzdy do plného účinku to už nerobí" Čiže evidentne problém z brzdou bol a tak mu dal na dva mesiace STK lebo brzdná sila a účinok je dostatočný no je tam kolísanie brzdného účinku v určitom tlaku na páčku.


02.09.2021 13:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: barlac: odporucam Ti precitat poslednych par stran a potom, ked budes mat potrebu opat pindat, tak si to zbehni este raz a poriadne zvaz, ci ta Tvoja invektiva aj niekomu pomoze, alebo sa ulavi iba Tebe a pre ostatnych to bude dalsi Tvoj prd na tomto fore. Sorry uz fakt nemozem, Ty inteligent.


03.09.2021 20:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Ferdinand
 Kávičkár 

No chlapi! Bol som na STK (s bubnami) a bolo to ako vzdy. Foto vin cisla, tachometra,predne svetlo,smerovky prava,lava, brzda,trubka,rozmery pneu..Na valcoch predna aj zadna - pridrzte a naplno. Nakoniec pochytal a pokyval so vsetkym co mohol a dovidenia.


20.09.2021 14:10

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cerstva skusenost - ovalita vpredu, s technikom som si dal rozumnu debatu a nakoniec z toho vyslo ze je treba aby sa ludia zacali stazovat

spomenul story ktora sa im stala (a ktora sa napadne podoba na storku o ktorej som pocul uz aj ja) ze clovek si doniesol noveho HD z CZ. Klasika KO a potom STK a na STK ta nova motorka nepresla lebo mala ovalne kotuce z vyroby.

Inak predavam aj nove kotuce a citim ze sa predavaju jemne viac ako bol priemer ale aj tak si myslim ze za danych okolnosti je to svinstvo. Kamos ktory zas robi servis si dal tu namahu a doma zmeral ovalitu noveho kotuca a cuduj sa svete, bola v polovici tolerancie. (logicky ani novy kotuc sa nevyraba na 100% rovny ako britva)

Jedine co mi poradil je ze treba aby ludia, ktori maju tento problem na STK zacali tlacit na ministerstvo.

Neviem ci to uz zaznelo ale napr. v CZ maju motorky (logicky !!) STK platnu na 4 roky a ovalita sa nemeria vobec.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (20.09.2021 14:12)


20.09.2021 14:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ani na SK sa nemeria OVALITA brzdového kotúča.


20.09.2021 14:48

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

to co by mala robit tato smiesna komunita uz urobil ten zly "fasista"marek kotleba. :-@ :-@ :-@ podali navrh ,aby motocykle vzhladom k tomu ze jazdia v priemere daleko menej ako auta. aby chodili na stk kazde 4roky. :-O a myslim ze keby sa zacalo ozyvat na ten smer,tak aj tie problemy s kotucmi by sa rychlejsie vyriesili.


20.09.2021 14:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: no.. tá vajcovitosť


20.09.2021 14:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Videl si kruhové vajce? :-O


barlac

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

20.09.2021 15:18

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aj svojmu otcovi hovoríš starý a zosmiešňuješ ho?


barlac

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

20.09.2021 15:37

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

kde slovaci koncia,tam bratia od ceska zacinaju. :-D slovak preda poslednu kozu,sliepku aby mal na kotuce,ktore mu aj tak nepomozu. >:-)


20.09.2021 17:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Egres ma pravdu. Meria sa rovnomernost brzdneho ucinku po celom obovode kolesa/kotuca. Neviem preco vacsina stale vytahuje ten vyraz ze "ovalita", lebo je to maximalne zavadzajuce. Ano krivy/zvlneny alebo nerovnomerne zodrany brzdovy kotuc moze byt jednou z pricin nerovnomerneho brzdneho ucinku, ale zdaleka nie jediny. Rovnako ako ovalizovany bubon pri bubnovych brzdach (asi odtial pochadza ta ovalita ...).

Ze to meraju chujovym sposobom je vec druha. A to, ze polovica tych technikov by nedokazala tu brzdovu packu podrzat pocas merania tak by ta sila bola rovnomerna je vec tretia.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (20.09.2021 17:43)


20.09.2021 21:33

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

ta agresova pravda tu bola uz napisana asi 1000x. len zopakoval to co uz tu davno bolo napisane. >:-)
ovalita nemusi znamenat po kruznici,ale je myslena po nerovnomernej hrubke kotuca. to myslia pod nazvom ovalita.jedine to. v tom okamihu "narazaju "platnicky ako keby na prekazku.prekazku rozumej nerovnomernu hrubku kotuca. to je cele. :-}
len maju debilne informacie a tak to aj vypada,preto skoro ziaden technik na stk to nevie rozumne vysvetlit. [ciel]


21.09.2021 4:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Nie moj zlaty. Ovalita znamena splostenie alebo roztiahnutie kruhoveho prierezu, kedy sa povodne kruhovy prierez deformuje do zlozitych tvarov pripominajucich elipsu. To co opisujes ty ovalita nie je a pouzivanie toho vyrazu na opisanie takeho defektu je nespravne. Je to zauzivane tak pouzivat diletantami "zo zvyku" lebo taky defekt sa skutocne casto vyskytoval (vyskytuje) u bubnovych brzd, kedy bubon uz nema kruhovy tvar ale ma tvar ovalny. Ked ma kotuc nerovnomernu hrubku brzdnej plochy alebo ked je zvlneny tak nie je ovalny...


21.09.2021 8:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Vela ludi zase nerozlisuje medzi bateria, baterka a akumulator... ale je zaujimave, preco sa ten vyraz ovalita vobec zauzival, mozno z bubnovych brzd...


21.09.2021 9:47

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: w4tch0: To isté som písal už v júni minulého roku. Stále tu niektorí točia v súvislosti s kotúčovými brzdami o ovalite, pritom je to blbosť :-~


21.09.2021 9:59

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egreš - mea culpa - máš pravdu, je napísané ovalita predného kolesa. :-O [dobre]


21.09.2021 11:26

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dýchaj :-D


23.09.2021 10:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

teraz som sa vratil z stk s autom. taku bleskovku som este nezazil..
co ma ale prekvapilo je to, ze nerobili tes brzd na valcoch, ale jazdnou skuskou (tak je to napisane v protokole)...na sklo pricapil mobil zrejme s dakou aplikaciou a povozil sa po parkovisku a vysledkom boli akesi percenta...
tesim sa, ze som presiel, ale je mi to divne...take halo okolo ovalitosti a da sa to zjavne aj takto...


23.09.2021 10:55

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: u awd pohonov bežná vec


23.09.2021 11:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

aha..to som zabudol napisat ze to je stvorkolka


23.09.2021 11:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

a jak je to s tymi percentami? aka je hranica aby auto preslo?


23.09.2021 13:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

uz som to vygooglil je na to tabulka podla kategorie a roku vyrpby...


23.09.2021 15:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

riesi sa problem motocykle a bombusik tu pritiahne 4kolicu. >:-)


23.09.2021 15:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Tu sa neriesi vobec nic...aspon som si nevsimol....


23.09.2021 15:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a to je cely problem >:-)


23.09.2021 15:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Tak nech sa tu aspon daco pise...ked aj ne o moto...


11.03.2022 15:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

igel
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: OK. No ale co ma ovalita bubnov spolocne s kotucmi? A ako by asi namerali ovalitu zubatych kotucov?


11.03.2022 15:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

kokos, tak to uz vazne netusim...sak si to cele precitaj...debata sa tu klukatila vsetkymi smermi....aj od veci aj k veci...


11.03.2022 17:00

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

igel sa pytas ozaj toho praveho >:-) >:-)


11.03.2022 17:06

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

No co baracik, aj ry smirglujes platnicky a ked das nove kotuce tak tam slahnes naspat stare oblozenia? Priznaj sa...


11.03.2022 18:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

jasne,ved ty vies vsetko najlepsie. >:-) ma zmysel tebe nieco vysvetlovat? :-) no nema ,pomyslis si svoje a ides dalej. :-*


11.03.2022 19:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

No ok, ved teda smirgluj platnicky ja nedbam...a na nove kotuce tiez davaj uz ojazdene platnicky....tvoja vec...ved platnicky su strasne drahe, tak sa viac oplati osmirglovat a dat naspat.. :-D


12.03.2022 9:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

:-@ :-@ :-@ je to jasne,jeblo mu [dobre]


13.03.2022 19:20

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

igel... priatelu to co sa meria je ovalita kolies...

tá sa dá merať cez brzdu, ale je to veľmi nepresné meranie. Vyhryznuté kotúče možu byť rovné ako britva ale keď ich dáš na čapaté koleso tak to tá brzda zaznamená. Zároveň je tam xy ďalších vplyvov ktoré majú vplyv ma meranie, predný tlmič, obutý vzor (napr ak prídeš na štuploch tak ti ovalitu najskor ani merať nebudú) a tlak v pneu. Tlak nikto nekontroluje a keď dáš 2,2 baru na 1 bar tak možeš kludne prejsť tam kde by si s predpísaným tlakom neprešiel. Detto že motorku merajú na zariadení ktoré je primárne určené pre autá.

A aby si bol frustrovaný úplne tak v CZ sa žiadna ovalita na STK pri motorkách nerieši že vobec a STK na moto má v CZ platnosť 4 roky a nie dva ako v našom Bananistane.


13.03.2022 19:44

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

krampus
 Geriatrik 

Ikona

..... keď dáš 2,2 baru na 1 bar tak možeš kludne prejsť .....
Napriek môjmu veku a nezrátanému množstvu absolvovania STK s rôznymi motorkami. Ďakujem, za túto informáciu! [dobre]


13.03.2022 19:57

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

krampus rado sa stalo, popravde nie je to z mojej hlavy ale ten človek čo mi to povedal vie o motorkách hĺbkovo ozaj veľmi veľa

ja som bol prednedávnom a mám obuté akurát štuple tak hovorím technikovi že s týmito gumami to ani merať nemusíte... vieš aká bola odpoveď? Ja viem ale sú tu kamery tak by to blbo vyzeralo takže tam pojdem ale nebojte sa, prejdete aj keď tam vyjdú nezmysly.. a tak aj bolo.


13.03.2022 21:05

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Bol niekto na tomto merani s bawom s posilovacom?


14.03.2022 19:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

rgw
 Skútrista 

Nemeria sa ziadna ovalita bubna,kotuca,kolesa, w4tch0 vo svojom prispevku 20.9.2021 uz Vam to tu vysvetlil,meria sa rovnomernost brzdneho ucinku pocas jednej otacky kolesa.


14.03.2022 20:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

ahojko
 Čoprák 

Ikona

...meria sa rovnomernost brzdneho ucinku pocas jednej otacky kolesa...

Ako to tu už isto bolo spomínané, žiaľ mnohí "merači" nemajú
na to správne technické prispôsobenia... Hádam sa to už
"usomárilo" odkedy som bol ja s úplne novými prednými
kotúčmi na STK , lebo stare neprešli, a aj nové im hádzali
čísla neprijateľné ... Ale museli uznať že som urobil čo sa dalo..
Ale to som tu už raz písal....


14.03.2022 21:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

rgw nemáš pravdu, meria sa ovalita kolesa


15.03.2022 9:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

rgw
 Skútrista 

raptor to myslis vazne?
V akych jednotkach sa meria ovalita kolesa? :-D


15.03.2022 10:37

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

rgw myslim to vazne.

Je pravda ze sa to meria cez rovnomernost brzdneho ucinku ako spravne pises ty.. ale explicitne sa jedna o ovalitu kolesa. Ak chces posli mi cez SS mobil a ja ti poslem odfotenu spravu z STK. ;-)

p.s. uvaha na teba, ak na ovalnom kolese vymenim iba brzdove kotuce bez napravy kolesa samotneho co sa stane? >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (15.03.2022 10:38)


15.03.2022 10:50

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

rgw
 Skútrista 


Článok 6
Vyhodnotenie kolísania brzdnej sily prevádzkovej brzdy (kontrolná položka č. 1.2.1.)
(1) Pri meraní brzdných síl na posúdenie kolísania brzdnej sily prevádzkovej brzdy
sa postupuje nasledovne
a) V priebehu merania podľa článku 4 sa odmeria tiež kolísanie brzdných síl.
b) Meria sa maximálna (Bvmax) a minimálna (Bvmin) hodnota brzdnej sily pri kolísaní počas
jednej otáčky kolesa pri stabilizovanej konštantnej hodnote ovládacej sily.

www.testek.sk/files/meto/MP_73_2018.pdf


15.03.2022 10:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

text z protokolu z STK

1.2.2 - priame vyhodnotenie
1.2.1 - ovalita predného kolesa neposudzovaná, plávajúce kotúče 2ks
technik nedokáže udržať ustálenosť riadenia motocykla vo valcovej skusobni, ktora nie je vyhradne urcena pre motocykle.


Dôvod úpravy: odpoveď na moju otázku nechceš riešiť?

p.s. 2 ako je podľa teba možné že nové Duc a HD častokrát nevedia pri dovoze prejst STK práve v tomto bode?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (15.03.2022 11:01)


15.03.2022 11:45

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

rgw
 Skútrista 

technik ktory toto napisal do protokolu,mal by ihned balit veci a venovat sa tomu,comu rozumie

pod bodom 1,2,1 vyhlasky je v bode e kontrola nadmerneho kolisania brzdnej sily,ale ziadne posudzovanie ovality predneho kolesa.
skus mi prosim najst vo vyhlaske posudzovanie ovality predneho kolesa.
www.autora.sk/zz/2011/355/


15.03.2022 15:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ale no 8-) tak ty mi neodpovedas na otazky a ja ti mam hladat vo vyhlaske... :-)))


15.03.2022 16:51

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

....že vám do toho skáčem. mne to príde, že technik pre skrátenie vypustil slovo "brzda" - z toho to nedorozumenie...

"ovalita brzdy predného kolesa neposudzovaná"

za mňa práve dobrý technik, lebo chyba "ovality" môže byť spôsobená aj tým, že technikovi "pláva" koleso na skúšobnom valci, ak moto nie je upevnená

inak rgw má pravdu - bolo to tu už viac krát opakované - skúška tzv.ovality je kontrola rovnomernosti brzdného účinku - len termín "ovalita" zaberie menej miesta na tlačive... ;-)

a tú chybu môže spôsobiť viacero faktorov - nemusia to byť krivé kotúče...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (15.03.2022 16:52)


15.03.2022 16:58

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

c) Ak kolísanie brzdnej sily nie je spôsobnéné chybou v brzdovej sústave, ale konštrukčným vyhotovením vozidla, napr. dezénom pneumatík, potom technik chybu v kontrolnej položke č. 1.2.1. nevyznačí a dôvod zaznamená do rubriky "Ďalšie záznamy STK" protokolu textom napr.: "1.2.1. - Kolísanie brzdných síl nehodnotené - vzor dezénu pneumatík" a pod.

toľko z metodického pokynu - čiže technik sa rozhodol v zmysle odseku "c" akurát si skrátil názov skúšky... ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (15.03.2022 16:59)


15.03.2022 17:04

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

...ešte k pojmu "ovalita"

na STK som videl, že to tak majú uvedené na obrazovke na valcovej skúšobni počas tejto skúšky - inak sa "ovalita" v metodickom pokyne vôbec neuvádza... mne to príde, že to je proste tak slangovo zaužívané slovo, ktoré potom mätie ľudí na google.com ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (15.03.2022 17:04)


15.03.2022 17:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ak je to ovalita kotucov potom ako je mozne ze nie raz aj po namontovani novych kotucov motorka zasa neprejde? :-)))


15.03.2022 18:53

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Ak máš nadmernú "ovalitu" brzdového kotúča tak logicky kolíše brzdná sila. Terminus technikus " ovalita" je len príčinou nerovnomerného brzdného účinku.
Kotúč môže byť v poriadku ale vertikálna "rovina" celého kolesa má vplyv na uvedenú hodnotu.
Ak mám na gramci zle nasadený tanier, tak platňa krásne chodí hore dolu napriek tomu, že je krásne rovná.
Len tak na okraj. Problém môže spôsobovať aj krivá vidla.


15.03.2022 19:13

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

rgw
 Skútrista 

Ovalita brzdoveho kotuca neexistuje.
Najcastejsou pricinou kolisania brzdnej sily u starsich bubnovych brzdach je ovalita brzdovych bubnov/nerovnomerne opotrebovanie vnutra brzdoveho bubna/,alebo axialne hadzanie brzdoveho kotuca/z dovodu skrivenia alebo nerovnomernej hrubky

Raptor.motorka s novymi kotucmi nemusi prejst z dovodu nespravnej metodiky merania

maxosa to popisal v tejto teme pred rokom:
Ak má moto plávajúce kotúče tak som to s technikmi rozoberal a pochopili že je to hlúposť merať - technik musí kôli tomu volať do dekry a oni hneď upresnia postup. Keď vchádza na valce tak drží brzdu a opatrne sa spustí do valcov a tu je problém. Valce po spustení nedosiahnu samostrediace otáčky kotúča čo je cca 30km/h kedy vlastne zhasína aj kontrolka abs a tak je irelevantné robiť tento spôsob merania. S vedúcim aj technikmi ( poznáme sa dlho) som to rozoberal a pochopili že mám pravdu. Nakoniec sme spravili pokus ktorý dokázal moju teóriu a síce že moto ktorej kotúče pri meraní akože hádzali (za jazdy ale nič nebolo cítiť) som prebehol po dvore stk a pár krát som jemne pribrzdil prednou a na zastavenie som použil zadnú aj na vjazd do valcov. Následne pri ďalšej skúške už hádzavosť zmizla.
Ak je kotúč pevný problém môžu spôsobovať ťažko pohyblivé vodiace čapy brzdových strmeňov a drhnúce platničky v drziakoch strmeňov. Problémom je aj mapa na brzdnej ploche od prihrdzavenej platničky. Aj keď ju akokoľvek zahladím tak pri tých malých otáčkach kolesa to na valcoch zaregistruje. Tu niekedy pomôže pootočiť kotúč voči druhému o 180 stupňov a tým sa zníži reakcia na valcoch.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rgw (15.03.2022 19:19)


15.03.2022 20:21

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

ozaj,taka mala otazka.nabrali ste druhy dych? ved tu uz je vsetko na danu temu napisane.a opakuje sa to ako ozveeeenaaaaa :-D :-D :-D


15.03.2022 21:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

pripájam sa k RGW, 5 strán písmenok a ešte stále niektorí nechápu základné pojmy, ich význam a správne použitie.
No nech Vám je odpustené, lebo podľa citovaných protokolov im nerozumejú ani na STK.
Ovalita=vajcovitosť=elipsovitosť je hádzanie /premenlivý priemer/ radiálnej plochy rotujúceho telesa.
Pri brzdách môžu byť oválne len bubny, lebo len u nich je ich radiálna plocha funkčnou plochou bŕzd.
Kedže kedysi boli brzdy hlavne bubnové, tak sa ten výraz nesprávne preniesol aj kotúče.
Kotúč môže byť kludne vajcovitošišoidná a oválna päťcípa hviezda a nebude to mať vplyv na brzdový účinok.
Samozrejme za predpokladu, že najmenší polomer na kotúči nebude menší ako vonkajší polomer trecej plochy platničky. Na rovnomernosť brzdnej sily u kotúča má vplyv jeho axiálne hádzanie spôsobené skrívením či zmenou hrúbky. Dúfam, že nikoho nepopletiem, ked napíšem aj, že na rovnomernosť brzdenia má vplyv aj ovalita kolesa. :-)))


15.03.2022 23:49

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

teraz sem nebudem pliest abs a podobne kkty. 8-) aj ked abs je myslim super vec,hlavne pre neskusenych a takych stresmenov. :-@ :-@ prevazne problemy pri brzdeni sposobuje ludsky faktor. ;-) to znamena ze neodhadne ucinok brzdnej sili a zmrda sa vdaka tomu.leti rovno na papulu a rameno tresk,klucna kost v riti :-@ :-~ zadna brzda. 8-) koleso ide do smyku ,dostava sa do strany buch tresk :-~
aka ovalita,ake picoviny? ked nevies ukorigovat brzdny ucinok,tak mas smolu a nic ti nepomoze [ciel]


16.03.2022 9:07

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: egres2: vsak ale to co si napisal mi dava za pravdu nie?
ak mám "čapaté" koleso tak darmo na ňom vymením kotúče.

problém može okrem krivej vidly sposobovať aj predný tlmič, ložiská v hlave riadenia atď.
ja by som sa tomu mal po správnosti tešiť lebo odkedy je tento nezmysel platný sme predali o pár brzdových kotúčov viac. Len mi je potom lúto tých ludí čo si kúpia nový kotúč (a samozrejme aj nové platničky) že po zaplatení výmeny to aj tak nemusí vždy vyriešiť ich problém.


16.03.2022 10:03

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: neviem si predstaviť ako môže krivá vidla spôsobovať kolísanie brzdného účinku pri meraní. Vieš to nejako popísať?


16.03.2022 12:12

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac viem si to predstavit. Krivá vidla ma priamu súvislosť s tlmením, oprav ma ak sa mýlim.
Nuž a tá motorka na valcoch pri brzdeni samozrejme že okrem iného čo? Okrem iného aj tlmí. Presne preto som napísal že aj o tlmičoch.


16.03.2022 12:56

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

opraviť Ťa neopravím, lebo fakt neviem či ja mám nedostatočnú predstavivosť alebo sa Ty mýliš.
Pôvodne som chcel napísať, že neverím ani na vplyv ložísk krku a tlmenia. No dobré tlmenie môže vychytať zmenu prítlaku na valec spôsobenú jemnou ovalitou kolesa,- podobne funguje to podhustenie kolesa.
Ale pokiaľ vidla nie je taká krivá, že sa pridiera a brzdí pohyb tlmiča, tak stále tam nevidím súvislosť.

Ozaj vie niekto na akú rýchlosť sa roztáčajú kolesá pri teste bŕzd?


16.03.2022 15:25

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: tryskac: presnú rýchlosť neviem, bo technik sedí na motorke a nevidím na rychlomer - ale je to rýchlosť odhadom 5-10kmh. Skôr tých 5...

inak niekde som čítal niekoho názor, že plávajúce kotúče potrebujú oveľa vyššiu rýchlosť na to, aby sa v rámci nitov "vystredili" a aj preto môže pri takomto meraní pri pomalej rýchlosti vykazovať stolica problém...

osobne to vidím tak, že na meranie tohto parametra nemajú mnohé STK stanice špecializované zariadenie - v živote som ho videl 2x - bola to stolica len na jednostopové vozidlo a mala možnosť ukotvenia motorky. (STK na moto som absolvoval už možno aj vyše 25-30x)

Tiež je potrebné zabezpečiť rovnomerný tlak na páčku - napr. pri pedáli v aute si dávajú "medzikus" ktorý meria tlak na pedál. Na moto nič...

takže na STK by som odporúčal pri neprejdení tejto skúšky oficiálne sa sťažovať na testek sro - oni sú dozorný orgán staníc STK.


16.03.2022 15:27

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: raptor: myslím, že ak by boli tlmiče také zlé, že spôsobia nerovnomerný účinok bŕzd, tak je to väčší problém pri jazde ako zvlnený kotúč (pohupnutie na vlne v zákrute vyhodí motorku do preč...)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil valach (16.03.2022 15:28)


16.03.2022 16:09

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: tryskac: no a ja som presne myslel tak ze kriva vidla tak ze uz blokuje správnu činnosť tlmiča

Re: valach: suhlasím s tebou, ja som o zlom tlmiči písal ako o jednej z možných príčin

inak dobrá poznámka s tým rovnomerným tlakom na páčku... [dobre]
to že STK na to nemajú špeci zariadenie im žial nebráni aby ťa neotočili. A potom zas ďalší extrém je že keď neprejdeš ale necháš si vymeniť kotúče a platničky v správnej firme tak potom už prejdeš aj keď by si zasa hneď nemal.

Celý tento systém merania je chorý, neexistuje že nová Ducati alebo Harley ma oválne brzdy / kolesá že nevie prejsť na slovenskej STK. Viem že Ducati si už vybavuje výnimku na "ovalitu" tuším až do 20 percent ak ma pamať neklame a u HD sa to zrejme ide riešiť tiež.

My čo máme snáď najviac rozbité cesty v civilizovanom svete sa ideme hrať na svätejších ako je zvyšok Európy !!


16.03.2022 16:37

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

p.s. tryskac podľa mna akykolvek iný stav klzákov prednej vidly ako rovný už musí mať vplyv aj na tlmiacu funkciu. Pri malých deformáciach možno pocitovo nie ale odmerať by sa to myslím malo dať...


16.03.2022 18:42

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

valach
 Turista 

Ikona

Re: raptor: tých 20% je limit pre všetky.. takže možno chcú výnimku na 30-40%... (?)

mne na STK spravil 3 merania, boli od cca 25-38% (neviem už presne, už to je vyše roka), čo je nonsens. Keď niečo meriam, tak nemôže byť rozdiel 50% (25+12,5 = 37,5) - to je nezmyselné meranie.

Neviem ako pokročil maxosa - ten to riešil s testek sro. ja som bol na sekcii cestnej dopravy na ministerstve, ale tam mi vraveli, že všetko s testek sa má riešiť...


16.03.2022 23:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

valach uz sa to tu preberalo vela krat. :'( velka pravda z tvojej strany. [dobre] ako nahle ich meranie hadze vysledky s tak velkym rozdielom,tak sa nemozme bavit o serioznom merani. :-(((
ale ako vidime,na slovensku je mozne vsetko aj proti logickemu mysleniu. I-GRR I-GRR I-GRR


16.03.2022 23:19

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: ak by vidla bola také krivá, žeby podstatne brzdila tlmenie, tak tá motorka by bola minimálne dvojstopá a bola by to odvaha na nej jazdiť, nie že s tým ísť na stk.
Okrem toho si myslím, že tlmič pri skúške vlastne nemá moc roboty, valec nie je hrbatý ako cesta, tlmenie kmitania spôsobené nevyváženosťou alebo ovalitou kolesa je kvoli nízkej rýchlosti 20km/h? nízke. Takže ak nie je oskákaná guma nepredpokladám vplyv tlmičov na skúšku. No reálny dôkaz by by bolo meranie so zablokovanou vidlou.


17.03.2022 9:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: tryskac: je mozne ze vidla moze byt kriva a kolesa v osi (skratenie razvoru)

Re: valach: ten rozdiel moze byt dany presne tym ze to robili na zariadeni na auta a nie na speci zariadeni na motorky. Ked to robis na valcoch na auta tak mozes dopadnut presne ako ja ze technik (inak fajn chlap) ledva dociahol tak sme ho pre istotu drzali z kazdej strany jeden clovek. Najma pri prednom kolese mu to koleso na valcoch jazdilo zo strany na stranu co si myslim ze musi ovplyvnit meranie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.03.2022 9:32)


17.03.2022 9:41

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

no dobre. uz vieme,uz to je potvrdene a kazdy normalnejsi vidi ze meranie nieje v sulade v ramci serioznosti a presnosti.tym sa stava bludom! :-@ :-@ a co dalej ? [ciel]
niektore stk ani nemaju zaujem meranie opakovat.proste najskor sa nechcu strapnovat a niekomu dokazovat ze ich meranie je o nicom :'( :'(
pomoze hromadna staznost? :-}


17.03.2022 9:43

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

dva roky debata o niecom a zaroven o nicom. >:-) dva roky nas vyhadzuju z stk pre neodborne pochybenie a meranie. 8-)
dva roky ludia znasaju buzeraciu zo strany stk! [ciel]


03.06.2022 8:32

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

juri23
 Jogurťák 

Ikona

Re: SO545: prosim ta ktora STK?


03.06.2022 9:11

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

KAJL
 Kávičkár 

Re: maxosa: ahoj, zaoberas sa este touto problemtikou?


03.06.2022 12:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

Johny3
 Kávičkár 

Ikona

Vola sa to ovalita, no nie je to stastny pojem. Mozno to vychadza z historie a bubnovych brzd, kde ked je bubon vajcovity, tak sa meni brzdny ucinok podla polohy v akej koleso je.

Pri kotucoch aj bubnoch sa ovalita meria tak, ze elektromotor roztoci ten meraci valec a motorider alebo pracovnik STK sediaci na motorke stlaci brzdu tak, aby dosiahol predpisanu brzdnu silu, povedzme 1kN (kiloNewton). Packa sa drzi v nezmenenej polohe a stroj meria brzdnu silu. Ak sila pocas otacania kolesa kolise o viac ako 20% (cize zasahuje napr. mimo intervalu 0.8 az 1.2kN), tak je stav brzd nevyhovujuci.
Pri vyssich rychlostiach sa to prejavuje este viac a to presne spominanym trasenim (menenim brzdneho ucinku periodicky tak ako sa otaca koleso).

Mne toto na tohtorocnej STK vytkli na motorke prvy raz v zivote, no minulu sezonu som si uz jemne chvenie pri brzdeni z vyssich rychlosti vsimol. Takze tych 20% je uz postrehnutelnych za beznej jazdy, ale nie je to este tragicke. Tych 40% co sa spomina hore - no nehovorte mi ze to na tej motorke necitit, to uz musi byt velmi silno citit pri brzdeni a moze to byt nebezpecne.

Mne technici na STK povedali ze je to kusok pod 20% limitom (ustretovo to pomerali opakovane na 2 alebo na 3x aby to dobre vyslo), tak mi to dali do lahkych zavad, no upozornili ma, ze by som o tom mal vediet. Takze to budem riesit.

Ake je podla vas spravne riesenie? Nove kotuce? Sustruh? Alebo nejake ine zrovnanie?

Aha a este som chcel napisat o moznych pricinach:
Bud to moze byt nerovnomerna hrubka kotuca - ze niekde je o par stotin alebo mozno tisicin hrubsi, tak tam brzdi viac a tam kde je tensi brzdi menej. Alebo moze byt zvlneny.

A este jedna mozna zavada - ak vam vytecie z vidlice par kvapiek oleja alebo z prasata trochu brzdovky a vpije sa to do kotuca, tak je potom polovica mastna a polovica sucha, aj toto moze sposobit "hadzavost" brzdneho ucinku


03.06.2022 13:36

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Johny3 neviem z akeho materialu mas kotuce na svojej VTR ale predpokladam ze zo standardneho. Neviem si predstavit zeby sa olej vpil do ocele z ktorej je ten kotuc vyrobeny.

Koniec koncov taketo pripady sa bezne deju a riesia sa cisticom brzd, nie vymenou kotucov.

Horsie by to mohlo byt ak by sa ten olej dostal na sintrovane brzdove oblozenie.


03.06.2022 14:31

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

a bezi tu dalsie pokracovanie filmarika a filmusky. >:-)
do 20 jednotiek bezpecne a od 20nebezpecne :-@ :-@ :-@ :-@ :-O
a co ked technik namera 24.22.19 mam potom brzdy bezpecne.je motorka sposobila na riadne pouzivanie na v.komunikacii? :-O :-O
tak potom do toho roku,pokial sa ovalita zacala riesit,tak boli motorky najskor nebezpecne,zivot ohrozujuce a podobne. :-@
ale nikde som nepostrehol ze vodic sposobil dopravnu nehodu vdaka zlej ovalite brzd,preco? :-O


03.06.2022 23:24

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

w4tch0
 Turista 

Ikona

Re: Johny3: Este je dobre skusit najst a odstranit pricinu preco je ten kotuc nerovnomerne zodrany. TO moze byt v dosledku zleho stavu vidlice alebo lozisiek kolesa, pripadne hlavoveho zlozenia... vymenis kotuce a o par tisic km budu zase nerovnomerne zodrane.

A tiez to moze byt sposobene napriklad tym, ze boli kotuce nespravne zabehnute a nie su rovnomerne obalene materialom z oblozenie.

Re: barlac: Ty si nikdy nepostrehol nehodu kde niekto prebrzdil predne koleso a moto mu uletela? Ono sa dost tazko davkuje brzda akurat na max gripu ked ti brzdna sila pulzuje s kazdou otackou kolesa o nie zanedbatelne mnozstvo. [shake]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (03.06.2022 23:25)


04.06.2022 10:40

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

tak daj recept na zabiehanie kotucov >:-) >:-) >:-) jednotka ,dvojka a brzdime? :-)
ano,presne ako pises.postrehol som nehodu ze neskuseny ci aky jazdec v panike,stres a podobne, uviedol koleso do fleku a nasledne sa vyspadol. 8-)
a preto je velmi dobre,pokial zacinajuci,alebo menej zrucny jazdec(zena atd.) pouziva motocykel s ABS!
TO DAVKOVANIE BRZDNEHO UCINKU, UROBI ABS. ;-)
daj niekde priklad v policajnej sprave, kde sa motorkar rozbil vdaka ovalite brzd. nie nedas 8-)
o pulzovani tu nemotaj. pulzovanie nastava,pokial je extremne krivy kotuc. [ciel]


04.06.2022 20:08

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

branikcb600f
 Kávičkár 

Ikona

pridám svoju skúsenosť a návod ako som na opravu cez stk prešiel...

pred dvoma týždňami stk, všetko išlo v pohode, až kým technik nevošiel na valce, vpredu (plávajúce kotúče) nameraná "ovalita" 11%, vzadu aj po viacerých pokusoch (nemôžem povedať, že by sa technik nesnažil s tým niečo robiť...) 22%, takže dočasne spôsobilé na 60 dní, samozrejme nálada v prdeli...

gumy mám 1 rok staré, ložiská v pohode... zadný kotúč som si doma ešte raz sám premeral odchýlkomerom a aj podľa odchýlkomera mohla byť príčina zvlnenie povrchu. objednaný nový kotúč, kým prišiel, tak som za ten čas zhodil kolesá (pre úplnú istotu som zašiel dať skontrolovať vyváženie) a kompletne rozobral brzdy, vyčistil všetky komponenty (o. i. na predných kotúčoch aj nity) a pripravil na spätnú montáž (o. i. pripravené nové zadné platničky, ktoré som mal predkúpené, ale v pláne použiť až na ďalší rok, čo už...).

ešte predtým som nahodil zadné koleso bez kotúča a premeral odchýlkomerom možné zvlnenie na náboji kolesa, všetko v poriadku. došiel zadný kotúč, spätná montáž a odvzdušnenie bŕzd.

žiadny zábeh, s novým kotúčom a platničkami som včera hneď šiel na opakovanú stk, "ovalita" vzadu 4%, vpredu 9%, dúfam, že minimálne na ďalších 10 rokov pokoj

Dôvod úpravy: štylistika

Upravené 3 krát. Naposledy upravil branikcb600f (04.06.2022 20:21)


04.06.2022 20:39

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

barlac
 Jogurťák 

ty si nezabiehal kotuuc?hhhhhm :-O :-O


05.06.2022 10:14

Re: no.. tá vajcovitosť kotúčov a STK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

myslim ze "zabehom" brzdovych kotucov sa v tomto pripade mysli

ked sa na jazdeny kotuc nove da nove brzdove oblozenie tak logicky chvilu trva kym si to "sadne"
ide o to aby sa povrch platniciek vybrusil podla profilu kotuca

p.s. toto ale nikdy nerobit v opacnom garde (jazdene oblozenie rovno na novy kotuc)

p.s.2 pri nazore na ovalitu sa s barlacom vzacne zhodneme [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.06.2022 10:21)


barlac

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie.

| 1 2 3 4 5 6 7 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.