Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28561
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11552)

Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima. - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBabetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima. - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
12.09.2022 7:08

Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

www.autosalon.tv/novinky/ojetiny/babetta-sla-do-sveta-j...
Dal som tu trošku bombastický nazov, ale inač mi nedalo. :-D
Myslim si, že vzdelaný, múdri a inteligentný motoristický novinár, ale aj ten priemerný, by si nedovolil dať titulok vo svojom članku;

Babetta šla do světa. Jak český moped se šlapkami dobyl kapitalistickou cizinu.



12.09.2022 11:03

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

OKOzMI
 Turista 

Ikona

Re: hruso25:
Český moped a české šľapky? A foto tých šľapiek nemáš? :-)))


12.09.2022 11:42

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: hruso25: A ako by mal ten titulok podľa teba znieť, keby ho dal vzdelaný, "múdri" a inteligentný motoristický novinár? ;-)


12.09.2022 13:05

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

IvanMY
 Edvenčr 

Ikona

Re: Jeff:Tuším si to nepochopil alebo nevieš kto vyrábal Babettu. Nadpis mal zniet: Babetta šla do světa. Jak slovenský moped se šlapkami dobyl kapitalistickou cizinu.


12.09.2022 19:55

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

:-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (12.09.2022 20:00)


12.09.2022 19:58

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: IvanMY: Máš pravdu, nepochopil a okrem toho som si do dnešného dňa myslel, že sa vyrábala v Burkine Faso :-~


15.09.2022 15:55

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

AndyCD
 Turista 

Tak keď už tak československý.


15.09.2022 20:14

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Češi vymysleli chlebíčky.


15.09.2022 21:52

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Česi vymysleli ruské vajce.
A dnes sa údajne už volá ukrajinské. :-))) :-)))


15.09.2022 21:58

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Ruske vajce ostalo ruskym vajcom....akurat ho uz ludia prestali lubit a nekupuju ho....zrazu.... :-D :-D :-D


16.09.2022 13:32

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

copy
 Skútrista 

asi myslel Jawettu


16.09.2022 18:57

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

AndyCD
 Turista 

1. Československý lebo výroba začala v štáte menom Československo.
2. Nechcem tvorcom krivdiť, ale mám pochybnosti o tom, či náhodou nebola konštrukcia značne inšpirovaná niečím už predtým existujúcim.
3. Ak bola babetka plodom čisto slovenského mozgu, tiež to za prevratný príspevok do svetovej klenotnice motocyklovej konštrukcie nepovažujem - nič pre mňa asi nesymbolizuje v 1 stope niečo také anticool ako moped. To už aj skúter je viac motorka ako toto :-)


17.09.2022 8:35

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Veď aj Jawa je stále česká, ;-) či?


17.09.2022 11:09

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

OKOzMI
 Turista 

Ikona

sk.wikipedia.org/wiki/Jawa_Pionier


17.09.2022 12:15

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

w4tch0
 Turista 

Ikona

Ej Hla. Hejslovaci sa biju do hrude, ze ved to je nase! Netreba ale zabudnut dodat, ze bez Cechov by na Slovensku celkovo bol barani k**** a nie nejaka priemyselna vyroba. Aj tie Strojarne v PB boli povodne podnik Zbrojovky Brno, nez to komousi poznarodnovali.

Asi nikto nebude tvrdit, ze Tuareg je Slovenske auto, len preto ze sa montuje vo fabrike VW v Bratislave :-P


17.09.2022 13:13

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Tak, tak, ešte aj toho Babiša sme im dodali my.
;-)


17.09.2022 17:58

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: w4tch0: Predstav si, že sa nájdu aj takí, ktorí do nedávna tvrdili, že Tatra je naša značka, lebo sa vyrábala v Bánovciach nad Bebravou a dokonca nesie označenie podľa Vysokých Tatier, tak koho iného by asi tak mohla byť... :'(


17.09.2022 18:43

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Schiza je blbá diagnóza.
Tatra je legendárna Česká spoločnosť, ktorá bohužiaľ s našimi veľhorami nemá nič spoločné

Automobilka svoje legendárne meno získala až v roku 1919, keď jej auto NW U prekonalo náročnú trasu zo Štrby do Tatranskej Lomnice.


17.09.2022 18:48

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ke změně názvu továrny i výrobků se váže legenda, vycháízející ze vzpomínek zkušebního a závodního jezdce Josefa Veřmiřovského: V lednu 1919 testovala továrna na Slovensku několik typů vozů, kdy se jim podařilo v Tatrách projet náročnou trasu ze Štrby přes Štrbské pleso do Tatranské Lomnice. Zkušební jezdci tehdy vyslechli pochvalné hodnocení místních obyvatel ve smyslu „(...) tento stroj je ako stvorený pre Tatry“. Zkouškám byl přítomen i tehdejší vedoucí firemního automobilového oddělení Ing. Jan Novák (a pozdější konstruktér leteckých motorů Walter), který poté přišel s návrhem, aby automobily NW raději nesly hrdou značku Tatra, což vedení společnosti přijalo a nechalo zapsat jako ochrannou známku


17.09.2022 18:56

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mne vrta hlavou, od porevolucnych cias, preco sa popri velkej oblube strojov typu pionier, babetta, alebo aj splasene trubky stadion, pripadne oblube neskor korada a betky, hoci betka je uz hnoj, neujali motorky, ktore brazdia v EU, napriklad v Grecku, Albansku, ale aj v Turecku cesty.
A nieje to priamo honda cub, ale aj jej klony. Vyraznym znamenim je odstrediva spojka, ale nozne radenie.
A to nielen v kubaturach 50ccm, ale aj vyssich az do 300ccm.
Ja viem ze ako v EU, predsa kazdy zarobi na indicke BMW G310, aj predavacka v jednote, si to moze dovolit..
Aj postarka a kucharka v skolskej jedalni.
Ale nechapem, preco sa to nepredava //lo po 89 roku u nas, ako nahrada tych malorazok, nedostatok bol, lepili sa a lepia sa aj renovuju stadiony, pioniere, babre sa tu z babettami, snazia sa z veterana a legendarnej nespolahlivosti, urobit daily priblizovadlo, spolahlivosti hondy.
.......
Mimo ine, nevie niekto, ako sa nazyvala verzia honda cube, alebo mozno nejakej inej origo japonskej malej moto, ktora nemala retaz, ale kardan?
Vyzeralo to presne ako cub, ale odlisnosti boli, najma to nemalo odstredivu spojku a bolo to cez 200ccm.
Inak podobne som uz nikdy nevidel, okrem GR.

Za uvahu uz nestoji, kto vlastne v Ceskoslovensku, vyrabal to, alebo ono, ale co sa sem bude dovazat, ak udre zas nejaka nova kriza, najma dnes aktualne energeticka, takze ludske zdroje budu hladat alternativu dopravnu, bez ohladu na klimaticke pasmo a podmienky.

Naoriklad Honda innova a podobne, je mi cudne, ze nebrazdia ulicie viac, ako skutre.



Dôvod úpravy: úpravy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (17.09.2022 19:11)


17.09.2022 19:15

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: Tatra je legendárna Česká spoločnosť, ktorá bohužiaľ s našimi veľhorami nemá nič spoločné.... :-O
Tak to bude mať s najväčšou pravdepodobnosťou veľa spoločného s Doneckou pahorkatinou 8-)

Vo svojom predošlom príspevku som citoval výplody niektorých našich svetaznalých občanov..neviem teda že ako si to vyhodnotil


17.09.2022 20:29

Re: Babetta je český moped.Tvrdí Autosalon.TV Prima.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jeff:
Vyhodnotil som to takto:
Česká firma pomenovala svoj výrobok a dala si značku podľa slovenských TATIER.

Ke změně názvu továrny i výrobků se váže legenda, vycháízející ze vzpomínek zkušebního a závodního jezdce Josefa Veřmiřovského: V lednu 1919 testovala továrna na Slovensku několik typů vozů, kdy se jim podařilo v Tatrách projet náročnou trasu ze Štrby přes Štrbské pleso do Tatranské Lomnice. Zkušební jezdci tehdy vyslechli pochvalné hodnocení místních obyvatel ve smyslu „(...) tento stroj je ako stvorený pre Tatry“. Zkouškám byl přítomen i tehdejší vedoucí firemního automobilového oddělení Ing. Jan Novák (a pozdější konstruktér leteckých motorů Walter), který poté přišel s návrhem, aby automobily NW raději nesly hrdou značku Tatra, což vedení společnosti přijalo a nechalo zapsat jako ochrannou známku

Opávia -TATRANKY



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.