Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2606 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 27278
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16347)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10931)

Harley-Davidson

06-MG-Stevio-side

2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 7 |

04.04.2024 9:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: janoval: nahodou, ja som nahodil strierace bosh a uz dva tyzdne stieraju velmi pekne. :-D

Re: egres2: neries, to su presne tie hoaxy, ktorym najmudrejsi odporcovia elektriky veria a siria ich. :-D


04.04.2024 9:47

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mám info od kamaráta ( nižší manager Kia Slovakia) . Batérie sú uložené tak aby tam pri náraze neprišlo k efektu newtnonových guličiek.


04.04.2024 10:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: "To je také typické: Nekúpim si športiak elektický aby som za ním ťahal príves alebo karavan. Leda by som bol debil."
Toto je také typicky egrešovské, ak nemám protiargument trepnem radšej konimu ako by som priznal, že AJ druhá strana má pravdu.
TY si si do porovnania vybral kodiak a tuareg to sú u Teba športiaky? :-O
Áno spomínaš EV6GT to je športiak, preto že to má oproti klasickej EV6 o jeden elektromotor navyše a pekný chvíľkový výkon tak na 4-5 forsáži je to športiak? ;-)

"Mne sa zdá( niekde som čítal,)že tuhosť karoseie pri e- aute je väčšia. V prvom rade je to o vyššej váhe, tuhší rám a v druhom, že bátérie sú v podstate monoblok vložený do rámu."

Áno tuhosť podlahy eauta je vyššia /vačší kvadratický modul prierezu/, vyššia váha je negatívum - potreba utlmiť pri búračke viac pohybovej energie, batérie nie sú žiadny monoblok, to sú "slepačie vajcia natvrdo" pospájané vodičmi a vložené do kovovej škatule. Po búračke intezity, že strelili airbagy by si chcel bez riadnej kontroly - demontáž článkov , používať auto kde hrozí, že daľšími bežnými otrasmi môže dôjsť ku skratu v batérii? Jasné, že konštruktéri sa snažia tento problém minimalizovať, no zatial nie sú v autách airbagy pre baterky.
Alebo ho predáš na Ukrajinu? www.auto.cz/v-americe-srot-na-ukrajine-dobre-auto-boura...


04.04.2024 10:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: tryskac: a kery je to ten koni? :-D


04.04.2024 10:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

A toto je také "tryskáčovske:
No a ked si už niekto tupo kúpi krabicu typu SUV jedno s akým motorom, ale povie si že aspoň môže ťahať poriadny príves, znovu narazí, základný kodiak môže ťahať iba 2000 kg a enyak až 1000 kg ;-)
Okrem toho aký je reálny dojazd týchto aviet s vozíkom či karavanom alebo pri aktívnej jazde, ktorá pýta 60-70 kw / 100 km, ten rozdiel bude odhadom 300-400% . I-GRR

No a ked si už niekto tupo kúpi krabicu typu SUV jedno s akým motorom, ale povie si že aspoň môže ťahať poriadny príves, znovu narazí, na to som napísal to, čo som napísal. AK SI POVIE,ŽE CHCE ŤAHAŤ PORIADNY PRÍVES - a kúpi si elektrický športiak tak je u mňa naozaj debil.



04.04.2024 10:27

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: tak, ešte raz ktoré zo spomínaných aviet je ŠPORTIAK?

Dôvod úpravy: A okrem toho tak biedne čítaš či argumentuješ, že Ti vyšiel záver, že merito môjho príspevku bolo o ťahaní vozíka?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (04.04.2024 10:29)


04.04.2024 10:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

No mne to auto pripadalo externe aj interne ako "športiak" Aj zrychlením.
Je to tu len o jednej veci. Násť množstvo argumentov proti e- autu, ktoré si aj tak nechcem kúpiť. A rok 2035 je ešte tak ďaleko, že robiť dnes antikampaň založenú na dnešnom stave techniky a všetkého čo je. s tým spojené. minimálne predčasné. Ber to tak že som od prírody advokato diaboi .Ani neviem, či som tu niekedy založil inú tému ako k právnej podstate. Ale nedá mi oponovať ak mi niečo nesedí a je založené skôr na pocitoch ako na faktoch.
Ale pravdepodobne sa mýlim ako vždy.
P.S.: Niekde som na pol oka čítal, zrovnanie horiacich spalovákov na najazdený počet km a e- aut. Spalováký to vyhrali. Horelo ich viacej.
Idem sa duševne pripravovať na voľby a možno nás pán nový prezident ( nebude kľačať na kolenách pred EU) pre Slovákov vybaví spalováky na furt. :-P :-D


04.04.2024 11:34

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš kkz ale teraz strašne zavádzaš

Násť množstvo argumentov proti e- autu, ktoré si aj tak nechcem kúpiť. A rok 2035 je ešte tak ďaleko, že robiť dnes antikampaň založenú na dnešnom stave techniky a všetkého čo je.

Dá sa snáď dnes komentovať stav ktorý nastane za 11 rokov? Nedobíja?!! :-@ Jasné že každý príčetný može reagovať len na status quo - teda ak nie je postihnutý jasnovidectvom. :-P Inak veľmi sa mi páči škatulkovanie typu ak pomenujem nejaký nedostatok električky tak hneď si ju nechcem kúpiť. :-))) Keď pomenujem nedostatok spaľováku tiež si ho nechcem kúpiť? :-)))

Apropos, keď už sme pri cudzích "termitoch" ... sa rehním nad tvojím pomenovaním svojho odrazu v zrkadle "advokato diaboi" si asi chcel napísať Advocatus diaboli :-}

Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil raptor (04.04.2024 11:37)


04.04.2024 11:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: auto ktoré má zrýchlenie je dargster nie športiak, no aj tak neviem /vlastne viem/ prečo to otáčaš iba na EV6GT. Potom môžu byť všetky eautá športiaky, lebo elmotor má obrovský krútiak ...
Je mi lúto, ked aj zrelého muža prevalcovala súčasná mentálna pandémia : ak niečo čo je "moderné" nevelebíš, či prípadne vidíš na tom chyby alebo máš len otázky "na telo" tak si debil alebo rovno putinofil.
To vážne vieš uvažovať - triediť názory tých druhých iba binárne? :'(

Ale to som vlastne napísal to isté čo Raptor...


04.04.2024 11:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mozno je egres zoroslav kolar


04.04.2024 12:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ber to tak že som od prírody advokato diaboi . Máš dojem že som použil označenie. v cirkevnej latinčine? Ak nevieš tak advokát je v latinčine Causidicus. A v niektorých cirkených zväzkoch sa to píše " Advocato" a nie advocatus.
Ale máš bod. :-D


04.04.2024 13:07

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

No to s tym tahanim mi nenapadlo. Tak okrem dojazdu a rychlosti nabijania objektivne pridavam medzi nedostatky elektroauta aj tahanie tazsich privesov. Ist s malym vizikom do sconta pre komodu v ramci mesta sa da aj s nim.
Ale sak pokial to je takto a ja potrebujem tahat tazky prives 1000 kilometrov, tak si kupim vykonny spalovak. Nikto mi to nezakazuje. A casom to hadam bude mozne aj s elektrickou. Ani prve spalovaky ked sa zacali vyrabat neboli suce na tahanie privesov tak, ako dnes.


04.04.2024 14:11

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: "Tak jednoduche to mat nebudes. Pekne sa snaz a ja to nakoniec pochopim. Das to."
Dal si to >:-) posledným príspevkom.
Pointa je v tom, že ak na to mám, tak reagujem na pudlo príspevku a pri tom môžem trochu podrypnúť či podpichnúť a nie iba 3,14čovať ...
Pre vačšinu ludí ťahanie nebude rozhodujúce, interesné je /nie kvôli spotrebe/ podstatne vyššia hmotnosť - praktický rozdiel je ako hmotnosť spalováku iba so šoferom a obsadený 4-5 ludmi /aby bola predstava/ a objem kufra.

riešenie "tak si kúpim spalovák" hovorí, že eauto má ešte daľeko do univerzálnosti spalováku, majú si ludia kupovať kvôli tomu dve autá?

"Ani prve spalovaky ked sa zacali vyrabat neboli suce na tahanie privesov tak, ako dnes." No nikto vtedy nehučal do ludí aby si nekupovali kone a voly, ale spalováky a nezavádzal ich aké sú úžsané - to je ten rozdiel ...


04.04.2024 14:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - v ktorých zväzkoch? lebo tento paškvil ani google nepozná... a ten teda pozná všeličo

www.google.sk/search?sca_esv=84c550665db3d809...

p.s. nie som lingvista, prosím ťa aký je rozdiel medzi cirkevnou latinčinou a latinčinou
p.s.2 k súčasnej antikamani statusu quo k roku 2035 nič?


04.04.2024 14:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: a je spalovak ozaj taky univerzalny? tiez si asi nevyberes stary obrovsky dizel ked kazdy den jazdis 8km rano a 8km poobede domov po meste...takisto ako si nevyberes litrovy trojvalec ak tocis stovky km denne po dialnici...aj pri spalovaku mas milion kategorii a vybers si podla motora spotreby priestoru na sedenie batoziny atd...ano vseobecne je pravda ze EV ale aj bezne plugin auta maju dost nizke povolene tahanie a ano pri EV klesa vyrazne dojazd..na druhu stranu ked sa povie porovnanie so spalovakom tak s akym? lebo spalovak je univerzalny pojem...ideme porovnavat tahanie s toyotou aygo? alebo s Q7mickou?

ja to vidim tak ze je to objektivne slabina pri ev ale nie je to nieco neprekonatelne...keby to zralo aj 2x tolko elektriky pri tahani...pri modernych dojazdoch ktore sa uz zacinaju hybat okolo 700km keby ti to znizilo aj na 350 tak si proste das pauzu kazdych 300km..nic hrozne sa nedeje xD

a co sa tyka poznamky ze "majú si ludia kupovať kvôli tomu dve autá?" presiel som v hlave celu ulicu kde byvam a ani jedina rodina nema menej ako dve auta...vacsina ludi ma 3 a niektori exoti 4-5 aut...takze mat doma jedno elektro a jeden naftak vyzera byt ako celkom rozumne riesenie


04.04.2024 14:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ja tahanie privesu nepovazujem za vacsinovu poziadavku majitelov skor za mensinovu.

A tiez neviem preco sa stale tak hovori o vnucovani elektromobilov. Ja vobec nic take nepocitujem.
Ano je okolo toho ista agenda a propadacia, ale vobec nemam pocit ze by do mna niekto hucal a nebodaj ma nutil.
V telke a radiach napriklad idu kazdu polhodinu reklamy na vsetko mozne a to uz nespominam internet. To povazujem za ovela vacsie a intenzivnejsie hucanie do mna, ako temy o elektromobilite.

Kazdy si kupi co sa mu paci. Ked ludia o elektromobily zaujem mat nebudu a nadalej budu hufne nakupovat klasiku, tak im to nikto nezakaze a vyrabat sa bude dalej. Ale stale si myslim, ze za par rokov budu elektroauta na takej urovni, ze uz spalovak nikto nebude chciet.


04.04.2024 14:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

mna co sere ovela viac je to ze v tejto krajine nemoze fungovat normalne ta debilna MHD...to je taka katastrofa kolkokrat som uz zbytocne mlatil klavesnicu ked som im vypisoval spravy maily...je to jeden kolosalny bordel na ktory sa neda spolahnut,,,ide raz za sto rokov...vecne nejake poruchy odrieknute spoje...ked uz nahodou ide spoj a ide nacas tak je smlradlavy spinavy vsade bezdaci fetaci cigosi o nejakej kulture cestovania nemoze byt rec..ja by som najradsej bol keby mi to debilne auto ani netrebalo...respektive trebalo pouzivat co najmenej ale uz sa mi stalo aj ze 15 minutova cesta autom tam a 15 minut naspat by trvala mhdeckami s prestupmi 4 hodiny...o kkte cela taka doprava...mohli by radsej vsetky peniaze co pchaju do bonusov odpoctov a ineho radsej naliat do skvalitnenia mhd aby ludia v mestach nemuseli pouzivat vkuse na vsetko auto...


04.04.2024 14:50

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: advocato bolo považované za prívlastok zástupciu crkvi, ktorý sa staral o cirkevné záležitosti s okolím. Významovo to bol " zástupca" . Potom sa začalo používať" advocatus " je to taký význam ako keby dostal honosnejšie oslovenie . Niečo ako "eminencia" a potom "jeho eminencia" Aj ten preklad? diablov odvokát nezodpovedá osobe, ktorá nerobila služby advokáta diablovi ale práve naopak, diabla zastupovala. Je to " zástupca diabla" čo sa aj používa ako právny zástupca.

Bez ohľadu na to ako sa snažíš. Ak chceš tvrdiť že ja neviem ako sa píše advocatus diaboli ( a používa sa aj advocatus diabolis -pádovanie. Najdi si pádovanie slova advokatus v latine) tak si naozaj vedľa.

Raptor nemám proti tebe nič osobné, to vieš ale niekedy sa tak snažíš urputne v diskusii so mnou že to je až nooo.
A úplne na koniec. Čo keby to bol z mojej strany úplne normálny preklep? (čo nebol)


04.04.2024 15:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: egres2: K veci uz napisat nema co, tych par nezmyslov uz si vystrielal, ale nechce zostat v hanbe tak prudi a pise z cesty len aby daco pisal. Vlastne dalsie a dalsie nezmysly. :-D

Dôvod úpravy: vola sa to off topic a ty mu na to skaces :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (04.04.2024 15:31)


04.04.2024 15:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: spalovák je zatiaľ univerzálnejší ako elektromotor, no neexistuje univerzálne auto a je fuk s akým je motorom.
Ja som v tom, že sa bavíme o prvom - hlavnom rodinnom aute = aby bolo aj na chatu s vozíkom, aj na dovolenku s karavanom či plným kufrom bez potreby rozdelovať cestu na viac dní a bez nutnosti brať si stan aby som cestou na dovolenku mohol kempovať kým na mňa na nabíjačke príde rad.
Proti druhému eautu v štýle nákupného košíka, či kočíka nemám v súčasnosti nič /otázka ako to bude dalej/, ak ho majiteľ vie kŕmiť doma.
MHD u nás je cenami a úrovňou úplne mimo a demotivujúce , ak si dobre pamätám, tak žena hovorila, že ju v Ríme lístok na všetku MHD stál 12 či 15 e na dva dni.
Re: radnate: vnucovanie či masírovanie Ti nájde aj gúgeľ, nečítal som to , len som zadal ako heslo
www.google.com/search?q=slov%C3%A1ci+nechc%C3%BA+elektr...
Kde si si v mojich textoch všimol, že by som vozík považoval za "mainstreamovú" požiadavku, ked to potrebuješ riešiť?
A ja si myslím, že za pár rokov už nebudeme používať autá, ale nejaké kapsule a drony, no mňa zaujíma čo je teraz. Vari si si kúpil mobilný telefón vo veľkosti kufríka a pri jeho kúpe si sa vytešoval, že za pár rokov bude ako tabatierka?


04.04.2024 15:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Ak by ste nahodou nevedeli:

Dnes od 18:00 zacne plynut posledna Štvrtina Štvrtku Štvrteho Štvrty roku dvadsaťŠtyri.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (04.04.2024 17:17)


04.04.2024 16:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Hned to po sebe zmaz, lebo je to odbocovanie od temy.


04.04.2024 16:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: tryskac: 1. Vozik som doplnil do nevyhod elektricky, nechapem co mi v tejto veci pises.
2. Dufam, ze za par rokov nebudeme cestovat vobec ale vsetko prucestuje k nam.


05.04.2024 7:54

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - hehe vôbec o nič sa nesnažím... :-D naopak, ty sa tu snažíš - mlžiť :-*

napíšeš koninu (ono priznajme si stane sa každému), ale ty si myslíš že my všetci (vrátane google) seno žerieme. :-)))

Terminus technikus "advokato diaboi" ktorým sa samoľubo samotituluješ mlžíš, že on vlastne existuje v nejakých cirkevných zväzkoch. Keď sa ťa vecne spýtam v akých, tak si veselo mlžíš ďalej a otáčaš to (trocha plytko) na mňa. Či ty nebudeš advokato mlhošoi náhodou :-)))

habkáš s preklepami, ktoré vlastne preklepami nie sú a čo by bolo keby bolo.. nuž keby bol preklep preklepom a ty chlapom čo vie priznať chybu tak by si to priznal (akože to nepriznáš) tak by si mi vzal vietor z plachiet. Len to by si na tej "šachovnici" musel vidieť na viac ako na jeden ťah...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.04.2024 7:59)


05.04.2024 8:03

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

:-D :-D :-D
Jesitnost v priamom prenose. :-D :-D :-D

Tomu sa hovori zlym smerom orientovana energia. :-D


05.04.2024 8:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vyhral si. Neovládam cudzie slová. Aj by som ti napísal kde som to čítal ale zase by som bol len trol. Veď predsa nie je možné aby si niekto, koho zaujíma právo ( a naše vychádza z práva rímskeho) si našiel v odbornej knižnici preklady zväzkov, ktoré pojímajú históriu a základy práva Ríma. (V tedy neexistoval zázračný všeobecný rozum gúgl ) aby si osvojil právnickú mluvu aby rozumel čo znamená, pretože sa bežne a často aj v dnešných rozsudkoch a aj v argumentácií používa a používala sa aj v dobách, kedy ešte nebola éra " doba gúglová" .Ad usum na motoride je každý všetkým.


05.04.2024 8:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš - dovolím si protirečiť. Ništ som nevyhral. A v tejto debate už vóbec ňé. ;-) Polla mňa cudzé slová ovládaš.... ale víš nad čím premýšlam? Kedy dávaš priechod svojmu záujmu o právo keď si imrvére na motorajde :-)))

asi by si sa čudoval čo šecko je dnes digitalizuvané a čo šecko gúgel vrátane Homérovho eposu v póvonnom znení pozná

keďže sme už ozaj offtopic dovolím si priznanú zmenu témy - v sobotu pójdeš voliť?


05.04.2024 9:07

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate:1,že vozík je nepodstatný sme po 2x napísali ja aj Ty, tak zas aj ja nechápem prečo to verklíkuješ tretí krát.
2."všetko pricestuje k nám" veru aj naprogramované spomienky na cestovanie a dovolenku >:-)

Do zoznamu si okrem rýchlosti nabíjania pridaj aj samotnú možnosť nabíjania.
Tak napríklad nemci si schválil zákon, že rozvodné firmy od 2024 môžu obmedziť spotrebu na odbernom mieste na 4,2 kW/h, takže je reálne, že cez noc nenatankuješ ani na 100 km.
Ďalšia vec je samotná účinnosť nabíjania / toto by mohlo električkárov konečne začať zaujímať/ ,ktorá sa v realite bude pohybovať medzi 75-90%.


05.04.2024 9:27

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: Naozaj ti neviem dať názvy knih ( ktoré som čítal niekde v roku 1980 -1985) lebo si ich už nepamätám . Doma mám I vydanie Rímské pravo od Rebra, Mám nejaké knihy od Dostalíka a od Bělovského . Čo mám ešte -musel by som prehľadať knižnicu . Tie čo som menovla poznám naspamäť . Asi najlepšie ak chceš vedieť históriu a vývoj rímského práva. Je tam aj advocatus diaboli. :-P


05.04.2024 9:33

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egreš ale veď "advokatus diaboli" je uplne ok termín. Mna rozosmial "advokato diaboi" kde si sa neuklepol, pripol si si ho, hlásiš sa k nemu a ktorý... neexistuje.


tryskáč [dobre] 02.04.2024 11:57 som napísal

Nozdormu - určite nedôjde k masovému rozšíreniu ako si to mnohí, na zeleno vytretí, ľudkovia predstavujú.

Lebo distribučná sieť. Lebo zdroje elektriny.


05.04.2024 11:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

advocato diabol - som napsal schválne ako eqivalent v slovenčine . A to mi ešte uskočilo O v slove advocato . Pôvodne to malo byť advocat diabol. Ale prežil som to. :-P


05.04.2024 11:38

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: tryskac: momentalne vobec nepocitujem cokolvek co by ma obmedzovalo v nabijani. Doma ziaden problem v nakupakoch vzdy volne nabijacky stredne dlhe trasy bez problemov (mam slusny dojazd) a dlhe trasy povedzme viac ako 500 km idem spalovakom.
To co je v nemecku neriesim, nechodim tam skoro vobec a ak aj, tak nikdy s elekteickou.

A cas vsetky tieto veci vyriesi.


05.04.2024 12:44

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rodinné auto kúpim SUV alebo BMW 5 , Na nákup rohlíkov ( ako hovorí sused má malú teslu) e- auto .
Aj spalovák alias octávka z 1,3 nie je na ťahanie obytného prívesu.
Rozmýšľajúci človek ( ak na to má) tak vyberá auto podľa toho, čo od auta potrebuje .Keby som povedal partnerovi vo firme že chcem. e- auto a jazdím ročne od 80 000 do 120 000 km a trasy 1000 -1300 km denne ppo EU tak ma asi treskne po hlave. A opačne, keby mi to povedal on. Sekretárka sa kpilo malé BMW a na to že chodila na poštu a se tam niečo vybaviť asi nič ideálnejšie nie je.
Nekúpim si v roku 2036 e-auto lebo už budem asi voňať konvalinky od koreňa. A vy sa tu budete trápiť :-P :-D


05.04.2024 15:03

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale egresko, ty tu este budes dlho mudrovat.

A ine ako beemve by neslo kupit? :-D


05.04.2024 17:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

radnate:
Pred šiestimi rokmi nebol veľký výber. A to BMW je taká nákupná taška. A dá sa to na parkovacie miesto položiť, keď nevie sekretárka parkovať.


07.04.2024 20:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Shell opusta cerpacky a bude budovat nabijacky.


07.04.2024 21:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Aspon si budeme mat kde nabit moskvice a zigulaky.


07.04.2024 21:38

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Shell NEBUDE rozširovať sieť čerpačiek ale nabíjacie stanice.


07.04.2024 23:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nemčúr najazdil 2 000 000 km na Tesle od roku 2013. Vymenil 13 motorov. Prvý mu vydržal 800 000 a zbytok sú repasy.Teraz dal zase motor kde mu garantujú 600 000 km. Som zvedavý,či vôbec a s akými opravami by to zvládol spalovák.


07.04.2024 23:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita...


07.04.2024 23:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

zive.aktuality.sk/clanok/xH4nUn8/o-tomto-sa-pri-porovna...


07.04.2024 23:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

A recent study showed that the average price of an EV fell 31.8% in the past year compared to just 3.6% for internal combustion engine vehicles.

www.cnbc.com/2024/04/05/poor-resale-values-of-evs-are-a...


08.04.2024 6:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Re: egres2:

www.autotrendy.sk/2024/03/30/spolocnost-shell-predava-s...

Nie ze nebude rozsirovat, ale doslova ich bude predavat.


08.04.2024 7:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Thorien
 Turista 

Ikona

Re: egres2: 2 mil km .. 13 motorov ... prvy 800 tisic .. takze kazdy dalsi dal 100 tisic ? .. ak na spalovaku vymenis motor kazdych 100 tisic tak zvysok suciastok by mal vydrzat rovnako .. ako nadrz mozno aj viac ako baterky si myslim


08.04.2024 7:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: V blízkom susedstve si istý občan kúpil v roku 2002 Škodu Octáviu 1.9 SDI. Mal ju presne 12 rokov a najazdil necelých 900 000 km. Na motore menil pravidelne olej a rozvody a vymenil 3 prevodovky. SDI-čka mali tie prevodovky vraj slabšie a neviem čo presne v nich odchádzalo. Auto predal zhodou okoloností ďalšiemu susedovi, ktorému slúži dodnes. Neviem kolko za tých cca 10 rokov na nej nakrútil (predpokladám že násobne menej, pretože ten prvý na nej tých 12 rokov taxoval), no fakt je ten, že motor ako taký funguje a bez GO... >:-)


08.04.2024 9:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Inak k tym clankom.
Hoaxy a dezinfoscena funguje vsade, nie len pri kovide politike a podobne, ale aj pri clankoch ohladom elektrimobility.


08.04.2024 10:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Chápem že u e- auta prichádza k poruchám nabíjania, poruchám batérii, poruchám elektomotora. (tam je najčastejšia porucha pretekanie chladiacej kvapaliny do vynutia)
Nechápem že u e- auta vypisujú polovicu závad - svetlá, brzdy ( ktoré sa dokonca kazia keď sa málo brzdí) tlmiče, nápravy ako výhradne závady e- aut.
Je jasné, že tak ako všetky autá, tak aj e- autá budú mať závady. Ale tak tendenčné články sú od odporcu e- aut.
Ja pozerám Bloch vysvetluje. Za prvé je to študovaný "auto" inžinier. Za druhé všetko ukáže a vysvetlí počas predvádzania a testov auta. Treba si pozrieť šetky diely, kde testuje - autá. Neobhajuje- nehaní a používa fakty.
E- autá sú v podstate vo vývoji a je nekorektné ich priamo porovnávať s autami, ktoré sa vyvýjali v posledných 50 rokoch raketovo.
To je ako postaviť BMW 7 proti škode Tudor.


08.04.2024 10:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Tieto zdroje nezvyknu uverejnovat podobne zalezitosti.
A rad sa necham padnymi argumentami presvedcit o opaku.


08.04.2024 10:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tak to je tazko posudit ktory clanok je objektivny a ktory si niekto ucelovo objedna.


08.04.2024 10:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Aha. Tazko posudit.
Ale z fleku oznacit clanok za hoax a dezinfoscenu ti problem nerobi.


08.04.2024 11:00

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

A ktoryze clanok som oznacil za hoax? Nie som si vedomy.


09.04.2024 12:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

www.autoviny.sk/magazin/2744071/hasici-maju-genialne-je...

dalsia z veci ktora sa postupne lepsi a je sanca ze v dohladnej buducnosti sa najdu efektivnejsie a lacnejsie riesenia :-)


09.04.2024 16:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: Nozdormu: k haseniu mám daleko, takže nie kritika hasičov, ale zvedavé otázky :
Je také jednoduché prehodiť deku cez horiace auto?
Je také jednoduché nejakou pevnou plachtou auto vzduchotesne prikryť?
Potrebujú horiace baterky k horeniu vôbec vzduch?
Dali redaktori verifikovať tento článok hasičom?


09.04.2024 17:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Ja si myslím, že aj malé netesnosti nepustia toľko kyslíka aby nahradili to množstvo ktoré zhorí v uzatvorenom priestore.
Plachtu v pohode dostanú na horiace auto pomocou lán ( asi oceľových) bez problémov bez toho že by do plameňa museli strkať ruky alebo sa približovať nebezpečne blízko.
Videl som horiace batérie do e- auta ( nejaký test) a tie plamene sú veľmi "lokálne" . Nehorí to 5 m do výšky ako v prípade horenia benzínu. Je tam ale vysoká výhrevnosť. Preto sa to musí hasiť veľkým množstvom vody kvôli chaledenie.
Proces " horenia" vždy vyžaduje kyslík. Dokonca aj pod vodou dokáže prebiehať chemická reakcia len z dôvodu prítomnosti h2 -O. Základ prevencie proti požiaru je , že mal chýbať jeden člen. My sme vo výrobe pušného prachu ( Dubnica) na pneumatickú dopravu do plničky nábojníc používali namiesto používaného vzduchu v dúchadlách uzatvorený okruh dusíka. Tam ani pušný prach, keby tam vznikla iskra nezačal horieť.


09.04.2024 17:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Boze tu mudrujete...vzdy sa hovorilo ze treba hodit mokru utierku


09.04.2024 18:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: tiež píšem, len o tom čo si myslím a obidvaja to neprezentujeme ako nejaké dogmy.
Aj ked to že horenie - oxidácia musí mať nejaký kyslík môžme považovať za dogmu. No skrat na to aby vytvoril hodne tepla, kyslík nepotrebuje. Plamene pri horení samotnej batérie sú relatívne mrňavé, no v dobe plastovej je následný požiar auta prakticky rovnocenný spalováku ak má skoro prázdnu nádrž.
Mňa kedysi rafla iba gombičková baterka čo mi explodovala medzi prstami, nechcel by som to zažiť ani len s mobilovou baterkou pri uchu. Jeden skratovaný či inak prehriaty článok v zostave spustí reťazovú reakciu na inak dobrých článkoch. či z toho len fučia plyny a tie horia, alebo sú tam aj postupne nejaké explózie neviem. No faktom je, že tie procesy sa nedajú lahko prerušiť - do vane sa tie autá pchajú ani nie tak kvôli zamedzeniu prístupu vzduchu, ale kvôli schladeniu ešte "nevyhorených" článkov.
Neviem či toto je bežný či výnimočný priebeh požiaru elektriky... [
Video: www.youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM ]


09.04.2024 18:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

OKOzMI
 Turista 

Ikona

E-BUS, 0,00 emisie :-~


09.04.2024 19:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

A kde su dalsie nebezpecne uskalia elektromobilov?


09.04.2024 19:14

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Pomerne nedávno sa objavili aj výsledky projektu EV FireSafe financovaného Austrálskym ministerstvom obrany. V rámci neho sa zistilo, že pravdepodobnosť požiaru batérie osobného elektromobilu je 0,0012 %, zatiaľ čo v prípade áut so spaľovacím motorom je to 0,1 %, čo je obrovský rozdiel.


09.04.2024 19:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale mozno je to blbost


09.04.2024 19:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:

Verím, že toto si napísal len ako hec a nemyslíš to vážne . Mám o tebe vyššiu mienku než aby som veril, že to myslíš vážne.

Aj ked to že horenie - oxidácia musí mať nejaký kyslík môžme považovať za dogmu
No skrat na to aby vytvoril hodne tepla, kyslík nepotrebuje.


10.04.2024 4:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Takze hoax s neustale horiacimi elektroautami mame za sebou.

Skusime dalsi.

Ako casto kupujete nove pneu na spalovak? Ja napriklad drvivou vacsinou kazde tri roky.
Ale prakticky este nikdy som nemenil pneumatiky kvoli tomu, ze by boli zodrate, ale kvoli tomu, ze boli stare.

Meni tu niekto na elektroaute pneu castejsie z dovodu zodratia?

Samozrejme sa bavime o beznom rocnom najazde takych cca 15 - 20 tisic km na konkretne auto.


10.04.2024 11:06

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Som prekvapkaný, že si prekvapený. Možno som to nenapísal tak aby si z toho vyčítal jak to myslím, ale ja nevidím žiadny hoax v citovanom texte.
Vari Ti chýba to, že som napísal, že horenie je oxidácia a nie oxidačno-redukčná reakcia?
Alebo skrat potrebuje kyslík?


10.04.2024 11:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:

Len to, že si za tým uviedol že je to dogma.
Je to síce v niektorých prípadoch možno chápať ako nespochybniteľný názor - ale inak sa mu všeobecne prisudzuje aj význam -auritatívneho názoru. Veda nepoužíva dogmy. To len odporcivia vedy hovoria o dogmách vedy. Raz som diskutoval( snažil som sa) s človekom, ktorý tvrdil, že hmota a energia vo vesmíre nie je v rovnováhe a že hmota má vedomie. A keď som sanažil aspoň míličko oponovať tak mi povedal že verím dogmám :-D
A k tomu skratu. Je síce pravda, že ionizácia môže prebehnúť aj v plyne bez kyslíka a vytvorí teplo( zásada ionizácie ) ale látka ( v mojom prípade pušný prach )nemá kyslík na chemickú reakciu -horieť a.


10.04.2024 13:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Aha ta dogma Ťa pohoršila, moc náboženský výraz, tak to nazvime prírodným alias Božím zákonom, lebo ani axioma by nebolo to pravé orechové. :-)))
Ionizácia ak neblafujem je pri el. oblúku nie pri el. skrate - napr. kontaktné spojenie vodičov.
Hmm, myslel som si, že dusík na pneudopravu ste používali pri jednotlivých komponentoch, lebo u hotového pušného prachu je predsa šumafuk či je pri ňom nejaký kyslík. U anorganickej výbušniny sú iba dve zložky palivo a okysličovadlo a jej sila je len o tom ako rýchlo uvolňuje kyslik na horenie paliva.
Ved ani v nábojnici či míne nie je k dispozícii kyslík potrebný na rýchle horenie -explóziu.
Tak kde mám chybu v tomto pohlade?


10.04.2024 13:56

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ba veru je.
Strelny prach obsahuje okrem ineho aj viazany kyslik, ktory sa v spravnom momente uvilni a baaaaaac. :-D


10.04.2024 14:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Mea kulpa.
bol to prach ešte pred zmiešaním s aktivátorom. Samozrejme výbušný v atmosfére. Plus všetko, kde sa zmes pripravovala bolo z AISY 316 ( nehádže iskru) a kompletne uzemnená celá linka. kvôli statickej elektrine.

My sme vo výrobe pušného prachu -to nebola ešte hotová zmes. Mal som to uviesť.


11.04.2024 8:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

ok, síce je to mimo tému, tak len zo zvedavosti písal si " na pneumatickú dopravu do plničky nábojníc / to nebola ešte hotová zmes "

To do nábojníc išli jednotlivé komponenty výmetnej náplne osobitne?
Ak áno ako sa potom tá zmeska homogenizovala?


11.04.2024 11:33

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Naša časť technológie bola pneudoprava sypkých komponentov -síra a liadok do zmiešavačov . Tam sa pridálo drevené uhlie ( sekané pásiky) a nejaká ( neviem aká ) kvaplaiina. Po vysušení ( už v podstate normálny strelný prach schopný horenia- výbuchu. Drevené uhlie sa požíva z toho dôvodu, že je nesmierne pórovité a má v sebe dostatok kyslíka aby prebehla reakcia aj v uzatvorenom priestore) sme zase pneudopravou dopravovali do prípravne, kde sa pridával nejaký ( neviem aký) aktivátor kyslíka ( kvôli zvýšeniu výbušnost) a až potom sa plnily nábojnice.

Ešte k podstate . V prípade pneudopravy sa vypočíta zo sypnej hmotnosti dopravovaného matriálu -zmiešavací pomer- medzi materiálom o vzduchom . Ten pomer sa vypočíta pre každý druh materiálu. Pri výbušných meterialoch sa zmiešavací pomer stanovuje čo najnižší aby medzná hranica výbušnosti bola menšia ako kritická a preto zmes aj keď tam vznikne nejaká inicializácia ( statika - trenie -iskra) nepríde k výbuchu ale len k zapáleniu ale ani k tomu nemusí prísť v každom prípade . Tak isto sa môže použiť model, kde zmiešavací pomer je vyšší ako horná hranica výbušnosti a nastane ten istý príprad .
Zjednodušene : ak je málo materiálu a veľa vzduchu - nevybuchne. . Opačne .Ak je veľa materiálu a málo vzduhu- nevybuchne .
Ak takúto zmes dopravujem dusíkom, tak ak sa aj v zmesy nachádza ( v drevenom uhlí alebo aj v aktivátore) kyslík, tak 90% objemu okolo zmesy zabráni výbušnosti , maximálne príde len k zahoreniu . NA to sú ale v systéme ochranné prvky - zhášače - uvolnovacie ventily tlaku alebo velkoplošné prietržné protivýbuchové membrány a deflektory.

Ak máš záujem tak si pozri koľko je okolo toho rovníc a výpočtov ( to sme vždy museli vypočítať) a o to zložetejšie to je ak sa jedná o ATEX podľa noriem .
users.fs.cvut.cz/~vybirpav/Pneumaticka%20doprava...


12.04.2024 8:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: vďaka za odpoveď, zaujímavé, no myslím si, že darca kyslíku je sanitra + aktivátor a nie drevené uhlie - to je palivo, no pre tento pokec je to bezpredmetné.


12.04.2024 9:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tyskáč:
Vychádzam z toho čo mi sem tam povedali. Celý proces výroby bol dosť utajovaný a musel som podpísať 10 ročnú mlčanlivosť.


08.07.2024 12:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

spravy.rtvs.sk/2025/07/britska-spolocnost-ohurila-svet-...

nieco na ozivenie temy :-}


08.07.2024 12:32

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Staré cca 3-4 roky, spájajú vodík vyrobený elektrolízou s uhlíkom s atmosféry.
Inak to palivo ked zhorí nevytvorí emisie?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (08.07.2024 12:32)


08.07.2024 13:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč: Sú tam krátke uhlíkové reťaze .Menej spalín.


08.07.2024 14:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš aké krátke uhlíkové reťazce? Vieš niečo viac o tom palive?


08.07.2024 14:52

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: tiež netuším čo sú krátke uhlíkové reťazce a či sú v tomto džúse, ale bez dôkazov to považujem, len za Tvoj názor. Moja domnienka je, že ak chcem aby sa palivo správalo rovnako t.j. odparovalo, rozkladalo sa, miešalo so vzduchom, malo rovnakú uvolnenú energiu. Tak ak to je zmes rovnakým pomerom H+C ako v benzíne či nafte, tak to musí byť hóódne podobné. No ak sa to palivo zložením viac podobá na CNG či LNG, tak potom ho nákladovo či inak treba porovnávať s tým.
Ale o tejto problematike viem fakt iba smradľavé, som lopata s iba 4 triedami chémie.
Takže by som sa čudoval keby som sa aspoň v niečom nemýlil.
A to aké to má emisie je stále hlavne o konštrukcii motora.


08.07.2024 16:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Ako som kúpil tak predávam. Fosílny benzín je zmes alkánov, alkénov, cykloalkénov, benzénu a tuším toluénu. Nie som chemik tak neviem presne kde je rozdieľ oproti tomu syntetickému. Ale testy vraj potvrdzujú "bezemisnosť" tohoto paliva.
Zero co-founder Professor Nilay Shah said: “Zero’s fuels are very similar in structure to fossil fuels, but they are carbon neutral. Unlike biofuels and fuels created from waste – which are both excellent interim solutions to reducing carbon emissions – synthetic fuels can be produced at scale, wherever there is a source of water and renewable electricity.”
Zero says its synthetic fuels are 100 per cent carbon neutral, because the amount of carbon dioxide captured to make the fuel is the same amount that is emitted upon combustion.


08.07.2024 16:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Kde si vyčítal o bezemisnosti tohto paliva? Je napísane 100% uhlíkovo neutrálne. V preklade to znamená, že uhlík sa pri výrobe čerpá zo vzduchu a emisie po spalovaní tiež do vzduchu vypúšťa. /Našťastie, lebo inak by sa nám Huliak otrávil kyslíkom >:-) /
Aké emisie má však samotné cucanie uhlíku zo vzduchu + "miešanie" s vodíkom a elektrolýza sa nikde nepíše. No cca štvornásobná cena tejto mňamky čosi naznačuje, kedže vstupné suroviny sú "zadarmo".
Ale prajem nám aby tento príbeh, nebol rovnakou vtákovinou ako napr. biozložky.

Takže zatiaľ si stále namýšľam, že prevádzka aj s takýmto palivom tvorí podobné emisie ako klasika, ale viď. tretia veta.


08.07.2024 17:39

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

a teda kde sú tie krátke uhlíkové reťazce ktoré majú produkovať menej spalín...?


08.07.2024 18:19

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Nie som chemik ale matematicky mi vychádza, že uhlovodík, ktorý má 10 atómov H a 5 atómov C ( teoreticky) by mal mať viacej emisií) ako uhlovodík, ktoý má 5 atómov H a 2 C. Ak zoberiem z atmosféry 100 atómov uhlíka a vrátim 100 atómov uhlíka ( je jedno v akých zlúčeninách) tzn. že nepridávam nič navyše, čo samozrejme pri fosílnom benzíne neplatí.


08.07.2024 18:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš reálne nemáš odkiaľ vedieť (nikto z nás)zloženie toho spomínaného paliva, takže tvoje teórie na úrovni kratších uhlíkových reťazcov sú postavené na vode...

zrejme z hlavy ani netušíš koľko väzbový je uhlík a aké organické aromatické zlúčeniny vytvára a aké ma ropa frakcie

dĺžka uhlíkových reťazcov ma dosť veľký vplyv na množstvo energie uloženej v tej ktorej frakcii (samozrejme neplatí až do nekonečna lebo to by sme potom jazdili na asfalt)
napr benzín ma kratšie reťazce a menej uloženej energie ako napr nafta (aj koli tom majú naftové autá epšiu spotrebu oproti benzínom)

takže pri tvojej srandovnej teórii by paradoxne išla spotreba hore.

To čo si uviedol je presne to čo napísal tryskáč... to palivo može byť uhlíkovo neutrálne aj to leda max na úrovní "C" prijatého zo vzduchu a následne uvoleneného do vzduchu. Ale energetický vstup potrebný na výrobu takéhoto paliva bude mať zásadnu uhlíkovú stopu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.07.2024 18:39)


08.07.2024 19:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor ako vždy:

Sám si oponuješ. "napr benzín ma -kratšie reťazce -a menej uloženej energie ako napr nafta (aj koli tom majú naftové autá epšiu spotrebu oproti benzínom)"
Tlaky v benzíne turbo rádovo v desiatkach nafta v tisícoch. barov. Aj o tom je úspora nafty.

A násobne väčšie emisie.

A toto som napísal:
Sú tam krátke uhlíkové reťaze .Menej spalín. Nie som chemik tak neviem presne kde je rozdieľ oproti tomu syntetickému.

Aj benzín sa dá " vyrobiť" s kratších uhlíkových reťacov ako má terajší klasický benzín.


08.07.2024 21:24

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: neviem ako pozorne si cital egresov prispevok ale je tam dost podstatne spojenie "renewable electricity"...ak vezmeme elektrinu ktora je vyrobena "zeleno" cize vodne elektrarne slnecne elektrarne prilivove sopecne a neviem este ake...v teoretickej rovine "cista" elektrina...tak pokial ma niekto k dispozicii takuto cistu bezemisnu elektrinu a k tomu pouzijes vodu atd...tak si myslim ze to moze byt normalne bezemisne...energeticky narocnejsie urcite drahsie ale bezemisne..ci?


09.07.2024 8:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - nechceš otvárať tému "zelenej" elektriny so mnou áno?! Nechceš !!
Som už nejakú tú dekádu v energetike, momentálne na výkupe EE z OZE. Keď budeš niekedy v BA ozvi sa, dáme pivo a ak budeš chcieť počúvať poviem ti... o odchýlke a nákladoch na ňu, o návratnosti investície, o záporných cenách na spote o tom ako sa všetci skladáme cez TPS atď atď.

Egreš - tie tlaky, "desiatky benzín" a "tisíce nafta" by si ešte mohol nejak rozmeniť na drobné že aké tlaky tým vlastne myslíš? :-)))

lebo je jasné že vznetový motor bude pracovať pri iných tlakoch ako zážihový ale udávané merné jednotky aj ich predpony sú rovnaké. :-*


09.07.2024 8:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Benzín turbo nejakých 7 -10 bar, kompresor niekde okolo 70 -80 bar a nafta aj cez 2000 bar. Nechce sa mi gúgliť presne.Gúgli.


09.07.2024 8:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chlapci nebudte ako novinári a netárajte bludy či polopravdy :
"napr benzín ma kratšie reťazce a menej uloženej energie ako napr nafta (aj koli tom majú naftové autá epšiu spotrebu oproti benzínom)"
Síce nafťák má o čosi lepšiu spotrebu ako benziňák, no to je dané vyššou termickou účinnosťou motora. Len pre zaujímavosť nafta má nižšiu zápalnú teplotu ako benzín a aj nižšiu výhrevnosť. Základ je v tom, že treba porovnávať porovnateľné. Množstvo uhlíku a vodíku nie je fér rátať na litre ale na hmotnosť, kedže benzín má na liter cca 0,73 kg a nafta 0,87 je jasné v ktorom nápoji je viac uhlia a "vodného plynu"

"Tlaky v benzíne turbo rádovo v desiatkach nafta v tisícoch. barov. Aj o tom je úspora nafty."
Neviem či píšeš /ale asi ani Ty/ o strednom efektívnom tlaku v rámci cyklu, tam je reálny rozdiel 20% až 40% alebo o max. tlakoch na diagrame P-V tam tie rozdiely sú vačšie, no max, asi dvojnásobok a nie stonásobok, lebo to by ustrelilo dekel každému motoru, skrutky kotvenia hlavy by museli mať priemer piestu ;-) .
Pre ilustráciu jeden obrášťok Pozri obrázok

Re: Nozdormu: Fakt viem o tejto "novinke" hovno, niekde to možno bude dávať logiku aj pre sedliacky rozum, inde to bude vždy nezmysel, no to mi nebráni mať otázky, napr: Vyrobí sa z od počasia závislých energií dosť vodíku? Elektrárne ktoré spomínaš sú ihlou v kope sena spotreba palív v SR je vyššia ako výkon dvoch blokov Mochoviec. Neviem možno sa to tak už robí, no cucá sa CO2 pre priemysel či potravinárstvo zo vzduchu už teraz?
O "moderných riešeniach" sa dozvieš pravdu až od konkurencie s modernejšími riešeniami. Napr. teraz sú už bežné výroky, že ak sa na hektár dajú kolektory, tak majú viac ako 20násobnú efektivitu ako ked tam pestuješ bioetanol či MERO, no stále na tom frčíme.


09.07.2024 9:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskač - máš pravdu s tou výhrevnosťou benzín vs. nafta [dobre] neviem prečo som si to pamatal opačne. Mea culpa. Jediné čo si dovolím podotknúť je to, že keď tankuješ tak ti to merajú v litroch nie v kg. Tak ako aj spotreba sa meria v litroch. Takže de jure máš pravdu, ale de facto je ten detail v iných jednotkách. A presne to málo čo si pamatám je že veľmi zaokrúhlene je tlak na konci spaľovania u nafty cca max dvojnásobok než je pri benzíne. Ale fakt je ten že v jednom litri nafty je ukrytej viac energie ako v jednom litri benzínu. Na tom trvám.

Egreš - k tým tisicom barov v nafte len toľko že mám pocit zdieľanej trápnosti - a to sa ti teraz nevysmievam.... :-~ napísal si čo si napísal a komentuje sa to samo.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.07.2024 9:27)


09.07.2024 9:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč . Pšem o kompresných tlakoch.

pri naftových motoroch 3,0 až 3,5 MPa.


09.07.2024 10:14

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: Znovu sa strácam v Tvojich príspevkoch :
1,"Tlaky v benzíne turbo rádovo v desiatkach nafta v tisícoch. barov. Aj o tom je úspora nafty."
2,"Benzín turbo nejakých 7 -10 bar, kompresor niekde okolo 70 -80 bar a nafta aj cez 2000 bar."
3,"Pšem o kompresných tlakoch. pri naftových motoroch 3,0 až 3,5 MPa."

1, zjavne 1000barov t.j. 100 MPa nebude kompresný tlak.
2, 7 až 10 barov kompresného tlaku je málo aj na vybehanú pionierku. Preplňanie kompresorom nemá dôvod mať iné tlaky ako pri turbe. Hladký benzín min. 12 až 18 bar, turbobenzín o čosi menej.
3, Nech by to tak bolo- možno čosi menej, ono kompresné tlaky sa merajú pri "štartovacích" otáčkach nie pri chode motora

Re: raptor: "na konci spaľovania u nafty cca max dvojnásobok než je pri benzíne."
Na začiatku spalovania a na tom trvám :-D


09.07.2024 10:26

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Píšem to, čo mám nejako uložené v hlave. Negúglim. je možné že sa v niektorých veciach mýlim . Teraz som si pozrel. priebehy tlakov počas chodu motora :
Otáčky, min-1
Sací odpor -p, kPa
Tlak na konci kompresie p, MPa Otáčky, min-1
Sací odpor -p, kPa
Tlak na konci kompresie p, MPa Otáčky, min-1
Sací odpor -p, kPa
Tlak na konci kompresie p, MPa Otáčky, min-1
Sací odpor -p, kPa
Tlak na konci kompresie p, MPa Otáčky, min-1
Sací odpor -p, kPa
Tlak na konci kompresie p, MPa Otáčky, min-1
Sací odpor -p, kPa
Tlak na konci kompresie p, MPa
1000

1200 - otáčky
2,88 - tlaky


1600
2,92

2000
2,06

Ale asi sa tomu rozumieš viacej ako ja.



09.07.2024 12:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: ponuku prijimam ked pojdem do BA a budem mat volny cas skusim sa ozvat a porozpravas mi ako to vidis s tou zelenou elektrikou :-}

ja by som len dodal ze som ani nahodou nemyslel slovensko nasa krajina je bohuzial sto rokov za opicami v tomto ale su krajiny ktore to maju aj geograficky a/alebo mentalitou niekde dalej...take norsko ma cez 90% len z vodnych elektrarni ked siom bol juznej v amerike tak paraguaj napriklad ma full 100% takto pokryte...

ale nie som na to odbornik len si obcas rad nieco precitam v robote...len vravim ze mi to laicky sedi ze ak vies elektrinu ziskat "nazeleno" a vyrobis takto sice drahy ale eko benzin...tak za mna to znie fajn...ak by bol aj 4x drahsi aspon bude menej aut na cestach a ludia prejdu viac na mhd :-D :-D vacsine mestskych centier by to prospelo >:-) >:-)


10.07.2024 8:35

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nozdormu - lenze ta zelena farba nie je az tak zelena ak si to rozmenis na drobne

o OZE u nás pokecáme pri pive, to nemá zmysel tu pitvať.

Porovnávať Slovensko s Nórskom nejde.. už len koli geografickym podmienkam. Detto Paraguaj kde by bol keby tam nepostavili Itaipu. Na tú "zelenú" elektrinu zatopili 1300 km2, stavali betónové múry skoro až do výšky 200m a dlhé viac ako 7km. No úúúúúplne celé zelené to je :-)))


10.07.2024 8:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Thorien
 Turista 

Ikona

OZE myslis tie Obcasne Zdroje Energie ktore rozdrbu kazdu stabilnu sustavu ? :D


10.07.2024 8:55

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Thorien - vidím že máš detail. :-))) Ale zas aby sme boli spravodliví sú aj stabilné ale to sú všetky spaľováky a ešte aj voda má dobrú odchýlku.


10.07.2024 10:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: Nozdormu: Ahoj, neda mi nereagovat. "aspon bude menej aut na cestach a ludia prejdu viac na mhd " -

Takze ak sa zdrazia pohonne hmoty, automaticky ide hore aj cena MHD.

Ak chcu aby ludia presli na hromadnu dopravu, je len jeden sposob ako to dosiahnut a to, ze spravia tu hromadnu dopravu zauimavou.

pre mna su parametre pre vyber dopravy nasledovne (neries poradie)
1) cena
2) rychlost
3) konfort
4)spolahlivost

v bodoch 2,3,4 nesiaha hromadna doprava osobnej ani po paty. co sa ceny tyka, tak ak idem autom sam, tak je to drahsie ako hromadna doprava, ale ak sme dvaja, alebo idem na motorke, tak ma osobna vyjde menej ako hromadna (teda myslim palivo v osobnej. je mi jasne ze som nezaratal opotrebenie, ale su veci, kotre platis rovnako ked prejdes za rok 1 km ako keby si presiel 15 tkm, ako napriklad poistka, pravidelny servis. samotna cena vozidla..) Takze presne sa to pri osobnej doprave vycislit neda

A samozrejme, ze hlavny dovod je cas. ked idem do prace osobnou dopravou, som tam za 30-40 min, ked idem hromadnou, tak cca 2:15 (teda ak mam stastie a ide doprava spolahlivo, ak je meskanie, este sa to nabaluje. To mame rozdiel cca hodku a pol. A kedze z roboty idem aj domov, tak sa mi rozdiel natiahne na 3 hodky denne, co v ziadnom pripade nemienim akceptovat, kedze aj cas su peniaze.

Takze ak chcu aby naozaj ludia zacali chodit hromadnou dopravou, nedosiahnu to demonizovanim tej osobnej, ale zefektivnenim tej hromadnej.

P.S. este ma napadla jedna otazka. Kedze uz som si viac krat vsimol, ze v prispevkoch nabadas na zvysenie ceny pohonnych hmot, aby ludia isli do hromadnej dopravy, tak ty hromadnu dopravu aktivne a pravidelne vyuzivas, alebo to chces len preto aby bolo na cestach menej aut a ty si mal este konfortnejsiu osobnu dopravu a zvysny nech sa tlacia v tej hromadnej


10.07.2024 11:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Bjorni: cauko :-) ja s tebou vo vsetkom suhlasim ja nasu debilnu hromadnu dopravu z duse nenavidim ja len chcem aby sa vyprazdnili cesty :-D :-D :-D :-D :-D :-D

ja to mam este horsie byvam v okrajovej casti kde chodi len jedna linka MHD a rozne miesta v meste kde som autom za 10-15 minut mi mhd s prestupmi vie trvat aj 2-3 hodiny JEDNOSMERNE je to uplne blaznovstvo...parkrat za rok ak z nejakeho dovodu nejdem autom tak berem taxi/bolt...

cize som len cisty egoista ktory by si rad uzil prazdnejsie cesty bez ludi okolo :-} 8-) :-D :-D

Dôvod úpravy: ale jednu vec doplnim a to ze cenovo hocjak je vsetko ostatne na kkt tak cenovo ta vyjde MHD v meste vzdy vzdy vzdy lacnejsie ako hocaka ina doprava...nejdem ani riesit auto staci si vziat nejaku novu motorku za 10.000e....uplne bez nakladov na servis poistky benzin atd...10.000e ti vyda na 50 rocnych listkov v MHD...ak vezmeme nejake 50.000e auto tak len cena auta by ti vydala na 250 rocnych listkov mhd :-} ale este raz len pre istotu...vo vsetkom mimo ceny s tebou suhlasim a z duse nenavidim nasu mhd...rad by som ju vyuzival castejsie ale....ALE dovody ake si napisal [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (10.07.2024 11:40)


10.07.2024 11:48

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: Nozdormu: v tej cene mas pravdu, ale ak uz motorku (auto) mas, tak uz to pouzivaj.

Ale keby som bol v praci verejnou dopravou do hodinky, namiesto 35 min moitorkou, mozno by tpo stalo za to, ale pri aktualnom nastaveni urcite nie. A odkedy v pratislave zaviedli tu integrovanu verejnu dopravu, tak teho chuja, co to vymyslel by som poslal do poslednej prdele, odkial ta integrovana doprava chodi a povinne by mal kazdy den tou super dopravou chodit do roboty a z roboty, nech si uvedomi, co za chujacinu vymyslel.


10.07.2024 11:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Bjorni: je pravda ze o par tyzdnov zacnem vyuzivat mhd kazdodenne ale to bude jedina svetla vynimka..uvediem priklad...od 9.30 je na mieste X v kosiciach cvicenie pre male deti kde sme chodili s detmi cvicit...na to aby sme tam boli 9.30 stacilo ist 9.15 z domu...MHD? hmmmm :-D ide jeden spoj za hodinu...8.42 by sa to s rpestupmi atd nestihlo...cize z domu 7:30...7:42 bus..v meste prestup atd...cvicenie od 9.30 do 11...ked sme o 11 skoncili cesta domov znova 15 minut ak mhd tak najprv elektricka do centra...11.19 bus nebola sanca cize az dalsi 12.19....prichod na konecnu 12:36 cize doma cca 12:45...

suma sumarum autom odchod 9.15 prichod 11.15 ak busom tak odchod 7.30 prichod 12:45...s dvojkocikom a dvomi 1/2 rocnymi detmi...s prestupmi v posratej mhd kde neraz sa stalo ze ani nevzal do busu alebo podobne dajaky pirates...

tam uz je potom cena uplne jedno...to uz je taky totalny odjeb ze realne je to nemozne..ak by som nevedel robit kazdy den frajerka a detom taxik tak by nechodili ani cvicit ani plavat ani nikde lebo jedna taka cesta znamenala odjebany polden...

Dôvod úpravy: druhy priklad cesta ku rodicom...autom 20 minut tam 20 minut naspat...verejna doprava? :-) chcel by som u nich byt rano na 9.00...bus 8.15 to nestiha...musim ist predoslym cize 7.10...na to aby som bol na autobusovej stanici rano o 7.10 musel by som ist mhd od seba 6:47 co ma prichod 7.06 a modlit sa nech nemeska..alebo ist 6.17 busom cize cca 6.10 z domu...cesta domov to iste...v oboch pripadoch je to cca 15-20 miunt autom vs hodiny a skurvene hodiny vo verejnej doprave... I-GRR

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (10.07.2024 11:57)


10.07.2024 11:55

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Re: Nozdormu: Ved to pozeram, ze na vychode su s HD rovnake problemy ako tu na zapade. No nic, kaslem na to. Kazdopadne ak som ta spravne pochopil, mas doma dvojicky, tak si ich uzi . radost s rodimou je dolezita, zelam ti pekny den.


10.07.2024 11:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: Bjorni: nie su dvojicky ale su rok po sebe :-))) teraz v auguste bude mat syn 2r a dcerka 1r cize pouzivame surodenecky kocik na taketo presuny..ak by som mal euro zakazdym ked mi frajerka volala nech po nu pridem lebo sa niekde trepala 2hodiny a potom ju nevzal bus lebo je plny alebo lebo nema miesto a zabezpecnie ne akociky alebo proste v zime povedal ze on do kopca nejde lebo potom stamad nevyjde...kolkokrat som pisal maily a prial 50 druhov rakoviny vsetkym ludom co maju na svedomi tuto nasu mhd...

Dôvod úpravy: rano sme boli u zubarky uzil som si detskej radosti na tyzden :-D :-D prajem pekny den aj tebe [dobre] [shake]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (10.07.2024 12:05)


| 1 2 3 4 5 6 7 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.