ISSN 1336-6491 | Online: 1547 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32437
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18897)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13540)

Triumph Trident

Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVýmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
03.09.2025 12:25

Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Marek ševčík - Marek0091
 Edvenčr 
Nový člen

Ahojte,

po troch týždňoch jazdenia a 1 800 kilometroch mi na úplne novej BMW R 1300 GS Adventure odišiel celý motor. Teraz je motorka v servise, BMW diagnostikovali výmenu komplet motora. Nevie sa čo je tomu presne, ale motorka začala extrémne dymiť, ,,zožrala" za krátky okamžik dosť oleja a smrdela ako keby horel plást. Zábeh bol robený dôkladne. Zábehový servis bol pri 1000 km. Stretol som sa už s informáciami, že sa to stalo veľa motorom, dokonca som našiel na fórach 1300-vku čo má už trikrát menený motor.

Som prekvapený lebo na mojej starej R1250 GS som za štyri roky nabehal 70 000 km bez jedinej poruchy. Normálne som rád, že som starú nepredal. Lebo nová mala prísť v máji, nakoniec prišla v júli a o necelé tri týždne kľakla a je doteraz v servise. Nehovorím, že dodnes nedodali zadný Top Case, bočné vaky... Nejak to ide s BMW dole vodou.


03.09.2025 21:42

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

videl som to video na FB.. :-~ podla mna sa porúčal piestny krúžok, inak si to neviem vysvetliť.

Vzniknutá situácia nepoteší, ale vidíš že BMW sa k tomu postavilo čelom a dostaneš nový motor. To napríklad pri KTM sa novej vačky nedomôžeš...

.. je inak celkom fajn pri zbrusu novom modeli od BMW počkať 2 roky a až potom si ho kúpiť ako novú motorku :-)


04.09.2025 9:41

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skrateny interval vymeny oleja..[waypoint null] >:-)

Inak ono zas je celkom potesujuce, ze 1250 mas v po zabehu 70000km doma a nemusis riesit 1300.
1300 si si vyzkusal a vies ze mas spolahlivo zabehnutu zaloznu moto. Trosku drahsiu zalohui na kratke vylety.
U starsich modelov R 1100 a 1150, bol vzdy cas zabehu, spojeny z polocasom rozpadu, okolo 100 000- 200 000 km do velkej GO.
Dnes je ina doba.
nove moto su vlastne lacny spotrebak, ktory ma trochu vyssie prevadzkove naklady.
Stare moto mozu byt pasca na peniaze, ak si servis nerobi clovek sam.
Nove moto maju zaruku a suciastky ako motor, su lahko nahraditelne, ak su vo vyrobe.
Mozno by stalo za uvahu, kupit na zaciatku rovno dve moto nove, abvy mohla byt jedna v servise. nekomplikuje sa tak zbytocne cas straveny v servise.
A ozaj, u moto to nefunguje ako u aut, ze ti davaju moznost na cas vymeny "oleja" / z motorom / nahradne vozidlo?

Inak doba popkrocila a v tvojom pripade je irelevantne menit v novej moto olej v motore, pretoze vymena oleja po zabehu cca 7000-10000 km nieje potrebna, pretoze sa meni uz cely motor.

Ja si to dovolim zhodnotit tak, ze sa znacne skratil u BMW moto interval vymeny oleja.




06.09.2025 22:08

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Palika
 Turista 

Mali už tušim 4 zvolavačky na 1300- ku, ale na motor samotny nie.1000PS keď testovali tiež museli meniť motor pri cca 1000 km. Jedna strana mince je, že Ti ten motor vymenia , druha strana mince je, že taketo niečo sa im stava. Bol by som zvedavy, čo na tie vymeny motorov vtipneho povie Pepa Sršeň….


07.09.2025 6:47

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: motorkou v rozmedzi 20-30 tis. eur nazyvas lacny spotrebak? Skareda predrazena mrdka je to (tak ako vacssina BMW). Vypustili tí vobec niekedy motorkou s ktorou by nemali problemy? A to sa vzdy sirili myty o nespolahlivosti KTM, HD, alebo talianskych motoriek. Ktovie ako a ci ju vobec testovali. Vyhadzat na ulicu vsetkych zodpovednych konstrukterov.
Re: raptor: Ci sa tomu dokazu postavit skutocne celom ukaze az situacia ked niekomu klakne ten motor kratko po skonceni zaruky.


07.09.2025 13:42

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Takáto situácia je pre BMW veľmi citlivá. Budú sa snažiť napraviť ten veľký problém ktorým je porucha celého motora. Je to nový model, čiže spokojnosť nových majiteľov je určite na prvom mieste.
Predpokladám že s výmenou motora príde aj ospravedlnenie :-}


07.09.2025 14:56

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RadoR6 - pre BMW je bežným štandardom že ak chodíš do autorizáku počas trvania záruky a krátko po skončení ti niečo drahé klakne tak na kulanciu dostaneš diel gratis a platíš len robotu. Toto som pri ostatných značkách nezachytil.

Ci vypustili motorku s ktoru neboli problémy sa može spýtať len veľký neznalec. Ak ostaneme v rovine GS tak R1150GS, R1200GS DOHC, R1250GS sú presne tie motorky s ktorými problémy neboli.

Druhá stránka veci je že R1150GS vychádza do veľkej miery z R1100GS kde problemy boli. Detto 1200 2010-2013 je za mna najvacsi drziak (zato ho aj mám) a tiež vychádza z 1200 OHC ktorá tiež v 2004 keď vyšla utrpela na experiment s doživotnou náplňou okolo hypoidného súkolia. R1250GS LC je tiež evolúcia z R1200GS LC ktorá mala problémy s vačkami a hrdzavejúcimi kardanmi.

Aj 1300GS bude za dva roky z liniek schádzať ako odladená motorka, akurát človeká hnevá že nové generácie už roky ladia na zákazníkoch. Otvárajúce sa seriové kufre, prípadne pár motoriek zhorených koli novému typu relátka... :-~

Podľa mňa tam majú zamestnaného nejakého diverzanta ktorý vždy pretlačí do výroby nejaku kravinu. Posilovač bŕzd, doživotná náplň, nový typ relátka...

A napríklad prvá K1600 boli držiaky, po tom čo sa to chvílu nepredávalo v Európe koli emisiám to prišlo s motorom ktorý už emisie plní a ajhľa už to nie je taký držiak.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (07.09.2025 14:58)


07.09.2025 15:23

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: co uz so mnou, som velmi BMW negativny. Netyka sa to motoriek, Toyota je momentalne v stave vymeny 100 000 motorov u Tundry a Lexusu vyrobenych medzi Nov. 2021 az Feb. 2023 (piliny v motoroch z vyrobneho procesu). Viem si zivo predstavit ako by sa k tomu postavilo BMW.


08.09.2025 12:20

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

RadoR6 - to je uplne v poriadku, BMW motorrad je znacka ktora sa nemusi pacit kazdemu... netreba ju precenovat ale ani podcenovat.

Ak sa to netyka motoriek potom je to irelevantne, ale ak teda ides do aut tak na novej zeninej 330i GT sme pred 5 rokmi reklamovali pazvuky z adaptivneho podvozku... len to prislo do servisu technik sa previezol a este v ten den prislo vyjadrenie ze mame objednane nove predne tlmice a ked pridu tak sa mame dostavit na vymenu. Vsetko gratis. Dobru kavu ti spravia, umyju aj povysavaju auto (pri kazdej navsteve autorizovaneho servisu).

... to asi Toyota nerobi :-))) :-P

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.09.2025 12:29)


08.09.2025 18:53

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: u motoriek uz 20 rokov citam , ze vsetko novsie je horsie.
Ale nenapada ma doteraz model u hocijakej znacky, ze by som uprednostnil starsi model
od novsieho. Samozrejme niektore rocniky sa az tak nevydarili.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (08.09.2025 18:55)


09.09.2025 9:22

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ako som napisal.
Ide o skratenu vymenu oleja.
Aj z motorom.
Je to celkom ekologicke.


09.09.2025 17:46

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Palika
 Turista 

Re: raptor: Dovoľujem Ti pripomenúť, že na BMW 1150 do 100tisíc kilometrov každý zažil šponovák ľavého valca, klapky vstrekov po a to hlavné, poddimenzovaný zadný náhon s ložiskom, ktoré viacerým Motoraďákom urobilo vrásky na čele. Filter benzínu v nádrži, ktorý keď sa upchá, vymeníš len v dielni, klinový remeň náhonu alternátora, ktorý sa pretrháva, keď nevymeníš včas, servobrzda spolu s ABS, ktorý ťa vyjdene na 2500Eur s výmenou a do 100 tisíc určite sa poddá, prípadne vyhodíš a ideš bez. A dolný valček spojky, ktoré som tri hodiny doloval von z RT, lebo aj keď vymeníš v ňom kvapalinu, ale nenamažeš ložisko, tak má tendenciu sa pokaziť.
Ale motor sa nemusel meniť, to je pravda.
Pri R1200 modeloch, ktorú som zatiaľ nemal, mám info len z fórumov. Zvolávačka na držiak zadného brzdného kotúča, lámajúca sa anténa/snímač na immobilizér, lisované horné ukončenia v predných tlmičoch namiesto závitov, ktoré sa vytrhávali v teréne. Problémy s elektrickým podvozkom.
K1600, ktorú spomínaš možno je držiak, ale na prvých modeloch BMW menilo prevodovky vo zvolávačke.
Teraz o novom modely s Euro5 som počul, že je horší, ako Euro 4-ka bola.
Všeobecne BMW zakladá na tom podľa mňa, že ti dá super motorku, ktorá je super len dovtedy, kým chodíš pravidelne do servisu, platíš EUR 144,- za hodinu, veď je to prémiový stroj(neviem, či bez, alebo s DPH).
Zatiaľ som nikdy som nezaplatil ani halier za opravu motorky, vždy som to robil sám. priznávam, nie vždy úspešne :-)
Teraz budem musieť, no nie u BMW, ale u Hondy kvôli garancii.....



09.09.2025 18:42

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

jozef
 Edvenčr 

zaujmave info ,,, takze CF moto nebude zla volba :-D


09.09.2025 18:52

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: Palika: na mojej 1150 gsa som ja spravil okolo 80k a to bohvie kolko realne mala najazdene predtym. Menil sa valcek spojky, remen alternatora podla km predpisu a raz riadiaci valec sa pojebotal. A to mam verziu s ABS a funguje doteraz.


09.09.2025 19:51

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Palika
 Turista 

Re: salem79: Zaklepaj na tvrdom dreve, aby to tak aj zostalo.????Inak par hodin montaže, par flexi hadic z BM W motoparts a moto frči dalej bez ABS. A maš minus 7 kil.


10.09.2025 11:46

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Palika - to co pises sa mohlo stat ale urcite nie na kazdej. K viacerym veciam by som vedel kedze na 1150 som spravil min 100tkm (na poslednej 1150GSA 60tkm) a v zivote som ani s jednou nemal problem.

Napr remen nahonou alternatora malo kto vie ze nemal len kilometrovy ale aj casovy interval vymeny. Takze ked kupis motorku ktora tri roky stala a remen nema km tak by si ho aj tak mal vymenit. Posilovac brzd bola tragedia ale ja som ho nikdy nemal... Poddimenzovany zadny nahon s loziskom - fakt neviem o com hovoris a to som s tou 1150 jazdil ovela viac offroad ako jazdim teraz. Ale zas vymena oleja v hruske bola zalezitost chcenia a ja som si to rad robil sam spolu s vymenou oleja v motore a nikdy s loziskom nebol ziaden problem.

O lamajucej sa antene imobilizera citam prvy raz v zivote, na prvych 1200 odchadzali imobilizery (antene ring) ale nic sa nelamalo.

Pri prvych vodnikoch mas pravdu, s lisovanim ulozenia v hornych okuliaroch. Ja som s tym opat problem nemal kedze moja prva 1200 GS LC bola rv 2017 a chyby odladene.

O problemoch s elektrickym podvozkom neviem. Zasa, podvozok je taka vec ktora nie je v motorke na veky a treba ju servisovat. Ak ma niekto motorku ktora ma 70tkm, za sebou frajerku, tri kufre plne batoziny a niekde mu vytecie tlmic tak to nie je problem tlmica ale zanedbaneho servisu. Ked niekomu poviem ze servisovat tlmic na takej tazkej motorke je niekde v intervale 30-40tkm tak 9 z 10 ludi si mysli ze prehanam "lebo vsak netecie" a mne je to uz jedno.

Z mojho pohladu su BMW extremne spolahlive motorky pokial si nekupis najnovsi model a zaroven mas aspon zakladny anung o servise a rozmyslanie ze nekupim si novy akrapovic a zvody za 2k euro (co si kazdy vsimne) ale tie prachy radsej fuknem do kvalitneho podvozku (co si vsimne 1 z 10).

A aby som bol spravodlivy.. ak sa bavime o standardnych znackach motoriek tak dnes neexistuje nespolahliva znacka. Skor je to o tom ze pri novych modeloch sa veci nielen u BMW ladia na zakaznikoch. Ak servisujes a mas cit pre techniku dnes skor predas lebo sa ti zunuje ako by si zodral...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (10.09.2025 11:51)


10.09.2025 13:15

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Marek ševčík - Marek0091
 Edvenčr 
Nový člen

Ja som s BMW nemal nikdy problém. Ako hovorím na starej mám 70 000 km najazdených a jediný servis okrem garančky mala výmenu baterky po troch rokoch a výmenu škrtiacich klapiek. Len som ostal prekvapený z novej R 1300 ADV, ktorú som schválne kupoval nie hneď, ale fakticky po dvoch rokoch od uvedenia na trh. Lebo normálna GS (nie Adventure) bola predstavená v septembri 2023 a veľké ADV má ten istý motor. Tak som už nečakal, že sa to rozpadne po zábehovej prehliadke.


10.09.2025 15:55

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Marek - tak zas ale platí, že tvoja motorka je fakt že prvá 1300 o ktorej čítam že sa jej stalo čo sa stalo.

Mohol to byť pondelkový kus, chyba v materiále... iste, pri prémiových značkách by sa to stávať nemalo ale zas vidíš že sa k tomu vo fabrike postavili čelom a dostaneš nový motor. Žiadna také že oprava starého atď... podľa mňa aj ich samých vo fabrike zaujíma čo sa v tomto prípade udialo.


10.09.2025 18:54

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Nagel
 Kávičkár 

Ikona

Sprostredkovaná informácia. Švagrov brat si pred 3 rokmi kúpil nové BMW1250 GS, po cca 3000 km mu tam začal tiecť olej, asi závažná príčina, lebo mu vymenili, samozrejme v záruke, tiež celý motor. Tipovali sme to na prasknutý blok motora. A napr na 1000 ps som čítal test, prene si nepamätám model, na Triumphe. Počas testovania, po cca 1500 km sa zlomil ventil v hlave valcov, motor KO, vymenili im ho. Najzdili na novom motore cca 2000km a rovnaká závada, už to poznali novinári podľa zvuku, opäť sa zlomil ventil, druhý motor KO, na výmenu. Viac to už novinári nerozvádzali, moto vrátli dovozcovi.
Otázka - je Triumph šrot alebo nie? Ale zo strany zákazníka - ako sa k tomu postaví výrobca, ak veľa nejazdím, budem mať najazdených 5000 km, stane sa mi to a moto bude po záruke?


11.09.2025 0:13

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Marek ševčík - Marek0091
 Edvenčr 
Nový člen

Re: raptor: zatiaľ viem o štyroch motorkách zo zahraničných skupín a všetky sú vyrobené cca. v máji 2025. Mali presne to isté. Niekto hovorí, že sú to piestne krúžky, iní zase hovoria, že gufero niekde pri ventiloch. Náhoda, že všetky sú ADV aj keď normálna GS má ten istý motor. RT - čiek a naháčov zatiaľ jazdí málo, ale predpokladám, že to bola nejaká chybná séria a postupne sa to ukazuje. Jasné som rád, že to vymenia aj keď to také easy nebolo s riešením a hlavne s mizernou BMW asistenciou, ktorú majú. Jasné, že s výnimkou Tech-Moto Ba, ktoré je super a keď to chytili do ruky tak to naberá správny smer. Uvidím po výmene. Zatiaľ je to tam od 17.08, tak už to bude pomaličky mesiac a čakám na odpoveď kedy príde nový motor a ako sa podarí výmena.


11.09.2025 7:12

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Marek0091 - ak by to bolo gufero na ventile tak som si na 99% istý že by sa menilo len gufero.
Máš tam 4 ventily a 4 guferá, to by museli prdnúť naraz všetky 4 a asi aj na oboch valcoch súčasne aby si dokázal takto zadymiť ulicu. Furt si myslím že piestny krúžok. Anyway daj vedieť ako sa to vyvíja aj sa pýtaj napriek tomu že dostaneš nový motor že čo bolo tomu starému...

Lebo to by bolo to isté akoby si koli defektu chcel meniť celé koleso.


11.09.2025 16:48

Re: Výmena motora na novej BMW R 1300 GS Adventure

Palika
 Turista 

Re: raptor:
www.1000ps.at/modellnews-id-3010666-bmw-r-1300-gs-dauer...
www.1000ps.at/modellnews-id-3011066-bmw-r-1300-gs-tausc...[b][/b]

A k zadnému náhonu, mal si šťastie na Tvojej motorke, 1150GS Adventure má rovnaký náhon, len s iným prevodom, ako RT 1150. A to isté má aj 1200LT pri + 120 kg pohotovostnej hmotnosti.
Pri 21000km s dvojročnou RT1150som zostal visieť v Alpách s rozpadnutým ložiskom zadného náhonu a vytečeným olejom. Vtedy cca 2000 podpísaných majiteľov 1150tiek reklamovalo rovnaký problém u BMW cez podpisovú web stránku, ale výrobca neuznal.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.