Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3570 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28565
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11556)

29.4.2016 Prievidza - Diskusné fórum - Nehody

Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.

Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu29.4.2016 Prievidza - Diskusné fórum - Nehody

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
30.04.2016 6:42

29.4.2016 Prievidza

Stowasser
 Turista 

Ikona

Nehoda motorky a auta na sidlisku Necpaly na krizovatke ulic Velkonecpalska a Gazdovska. Sofer auta nedal prednost pri vychadzani na hlavnu. Motorkar utrpel devastacne zranenia nohy. Vodic bol pod vplyvom alkoholu. Vyhlad je na tom mieste obmedzeny parkujucimi autami a mozno by bolo vhodne dat tam znacku Stop.

m.facebook.com/QuoVadisPrievidza/photos/pcb.97591173252...


30.04.2016 7:54

Re: 29.4.2016 Prievidza

cez sidlisko ist na motorke tak, ze po strete s autom sa stane hento??? nerozum, zial tento krat potresnany tou najvyssou cenou...vybehnut tam dieta, mrtvych by bolo viac...


30.04.2016 11:20

Re: 29.4.2016 Prievidza

dustof
 Turista 

Ikona

cez sídlisko isť ožratý na oktávke tak, že jebe na nejakých motorkarov, deti, ženy a holuby? nerozum, bohužiaľ tentokrát potrestaný zdravím triezveho. Byť tam dieťa ten ožratý kokot ho prejde.

Sinky: kde si čítal, že motorkár zomrel? devastačné poranenie nohy sa môže pri strete s autom stať aj pri 30km/h.


30.04.2016 13:57

Re: 29.4.2016 Prievidza

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

do not feed the troll


30.04.2016 16:55

Re: 29.4.2016 Prievidza

nemam fejsbuk, tak som si to zle vysvetlil...ostatne co som napisal plati, sudim z fotky...predpokladam, ze na hlavnu auto vychadzalo v zanedbatelnej rychlosti, takze stav oboch vozidiel po nehode je vysledkom rychlosti motorky...alebo sa vam zda, ze to bol len tukanec???
v tomto pripade mal sofer auta vypite (naozaj? kolko promile? mozno vypite nemal), ale xy takychto nehod kvoli nedodrzanej rychlosti sa stava aj za triezva...


30.04.2016 17:00

Re: 29.4.2016 Prievidza

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: sinky: Neteoretizuj. Autá sú dnes krehké ako porcelán, ani si nesadneš na kapotu, bo sa prehne, vpredu je deformačná zóna a ja osobne si myslím, že to vyrábajú naschvál tak, aby ti muška roz...bala pol auta, lebo potrebujú zarobiť na dieloch a opravách.



Dôvod úpravy: To auto neodbočovalo z vedľajšej na hlavnú, ale z hlavnej to rezal doľava. Takže súčet rýchlostí určite nebol 50+0. Píše tam svedkyňa, že motorkár išiel normálne.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Plazivec (30.04.2016 17:13)


30.04.2016 23:16

Re: 29.4.2016 Prievidza

Vyhlad je na tom mieste obmedzeny parkujucimi autami a mozno by bolo vhodne dat tam znacku Stop

to by ale nepomohlo pretoze vozidlo zastavuje na mieste odkial ma vodic do krizovatky nalezity vyhlad cize koli parkujucim autam by na tu cestu musel vojst tak ci tak aby videl ze tym zaberie prakticky cely jazdny pruh majitelom zaparkovanych vozidiel neprekaza

ale v skutocnosti mu nedal prednost pri odbocovani vlavo myslel ze to strihne a stihne nestihol a motorkar nepredpokladal neznizil rychlost a dopadol

vzdy rozmyslajte aj za inych sledujte co robia a predpokladajte co mozu spravit podla toho co robia a priposobujte sa tomu


01.05.2016 19:47

Re: 29.4.2016 Prievidza

kemo
 Geriatrik 

Pirates :
máš pravdu v tom, že vodič (nie iba motorkár, ale každý) v dnešnej dobe musí rozmýšľať aj za iných.

Teraz všeobecne k samotnej nehode (ďalej už nereagujem na nikoho iba na samotnú nehodu a typ nehody - pre vysvetlenie, aby sa niekto necítil mojim príspevkom dotknutý)
Ak ožratý chujbanán (v niektorých prípadoch, neskúsený alebo taký arogantný "čo všetko môže") ide odbočiť vľavo a niekto ide v protismere predpokladajúc, že má prednosť (podľa vyššie uvedených príspevkov asi tento prípad) tak ten, kto ide priamo má cca 0,8 s na to aby začal reagovať. Začne reagovať až potom, keď si uvedomí, že ten odbočujúci mu vlezie do koridoru pohybu (napr. prejde cez stred cesty). A pri takej hoci iba 30-36 km/h rýchlosti (t. j. cca 8,5 až 10 m/s) odbočujúci prejde do protismeru za cca 1 s. Takže ten, ktorý ide priamo, rozpozná pohyb vodiča v protismere, začne reagovať (uvedených 0,8 s), potom začne stáčať brzdu-y (auto /moto), nábeh auto cca 0,2 s nábeh moto cca 0,6 až 1,0 s. takže začne intenzívne brzdiť najskôr po 1. sekunde a u motocyklov najskôr po 1,4 s od rozpoznania. Pri jazde rýchlosťou cca 50 km/h prejde za sekundu 13,888 m a auto na suchu zastaví na min. 10 m.

Záver :
Takže ak rozpozná vo vzdialenosti cca 24 m (auto) resp. cca 30 m (moto), má šancu zastaviť.
Podľa tej fotky to vyzerá, že rozpoznal na vzdialenosť 10 až 20 m a to už nemal šancu.
Motocyklista mohol rýchlosť o niečo znížiť ale aj tak tam mohla byť absolútna nárazová rýchlosť dosť vysoká.
To sú najhoršie prípady, ak niekto z protismeru začne odbočovať alebo predchádzať (prejazd do protismeru), tam zostáva veľmi málo času na rozhodovanie a následný manéver alebo brzdenie. Najhoršie je, že ak by sme to chceli predvídať, tak by sme asi museli vždy, keď prichádza z protismeru iné vozidlo, začať preventívne brzdiť (ušetrili by sme cca 0,8 s, t. j. pri 50-ke cca 11 m), nuž a asi mi dáte všetci za pravdu, že to sa jednoducho nedá. Preto budeme stále vystavení takémuto možnému riziku, že sa čas od času nájde nejaký ožran alebo blbec, ktorý nás dostane do problémov.


01.05.2016 19:53

Re: 29.4.2016 Prievidza

Ktozhovie ci by sa nieco zmenilo keby mal poriadne topanky prip. cizmy..


01.05.2016 21:30

Re: 29.4.2016 Prievidza

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: kemo: Budeš diviť, ale asi som paranoidný, keď práve to robím. Vidím auto, očný kontakt je, a cez to všetko uberiem, nadbieham si, prípadne pribrzdím tak, aby som mal pocit, že ak sa pohne, dokážem značne znížiť rýchlosť. Potom keď vidím, že nejde a som už v takej vzdialenosti, že skôr mu ujdem, ak by sa pohol, zatiahnem poriadne za heft.
Dneska som z toho v Nitre skoro umrel, keď som takto riešil naraz tri autá, čakajúce než prejdem na tej kruháčovej motanici tam. :-D Poviem pravdu, keby som sova, tak si tam aj tak ukrútim krk, nechcel by som veru v Nitre jazdiť častejšie. Uff!


01.05.2016 22:18

Re: 29.4.2016 Prievidza

kemo
 Geriatrik 

Plazivec,
áno, aj ja tak jazdím, snažím sa predvídať, sledujem aj predné kolesá aut (zvlášť na tých kruháčoch) ale to, čo som spomínal je "viz major". Máš šľastie, nie si v nesprávnom čase na nesprávnom mieste, nemáš štastie, máš smolu.
Rýchlosť je závažný faktor v smere ku deštrukcii vozidla, resp. telesnej schránky človeka.
Ale sú prípady, kedy napr. vozidlo stálo, vodič otvoril dvere a cyklistka do nich narazila. Výsledok, zomrela na mieste DN. Dopadla na temeno.
Ten prípad, o ktorom tu hovoríme, je z kategórie, máš šťatie, fajn, nemáš, máš smolu.


01.05.2016 22:35

Re: 29.4.2016 Prievidza

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: kemo: Ale aj tak si myslím, že mám lepšie šance, ak to auto obídem oblúkom a s rukou a nohou na brzde, lebo ja osobne už som raz lízol aj tie blbé dvere, odvtedy obchádzam stojace autá na vzdialenosť min. tých otvorených dverí. To je práve otázka vyjazdenosti, a tu platí, že návyky z auta pomôžu aj na motorke. Ale keď nezažiješ situáciu, nemáš skúsenosť, väčšia smola. Je jasné, že nikto nemôže mať zažité absolútne všetko, ale čím viac, tým väčšia šanca na prežitie.


01.05.2016 22:50

Re: 29.4.2016 Prievidza

kemo
 Geriatrik 

Plazivec : súhlas


02.05.2016 8:54

Re: 29.4.2016 Prievidza

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

Re: Plazivec: " Takže súčet rýchlostí určite nebol 50+0 " nechce sa mi to vysvetlovať ale je to omyl, pri náraze dvoch aut alebo moto sa rýchlosti nesčítavaju ale 95% ludí si myslí že ano. Rýchlosť nárazu auta ktore ide 50 je stale 50 aj keby dal čelovku s autom ktoré ide 90.


02.05.2016 8:57

Re: 29.4.2016 Prievidza

egres2
 Bahniak 

Ikona

kamkoxx:
Hlúposť.
Rýchlosť sa sčítava.


02.05.2016 9:00

Re: 29.4.2016 Prievidza

brazel
 Kávičkár 

Ikona

:-D , sadnem si do prvého radu .


02.05.2016 9:07

Re: 29.4.2016 Prievidza

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

Re: egres2: dobre tak patriš do tych 95% ludi. Ja do tych 5% čo davali pozor na zakladke keď sa učila fyzika. :-D . Ty mysliš asi reakčný čas šoferov a ten sa sčítava, náraz nie.
drahovsky.blog.sme.sk/c/348504/Scitavanie-rychlosti-pri...
Ale zase podľa Drahovskeho máš pravdu pri rozdielnych rychlostiach 50 + 130 = 90 pre oboch. Tak babo raď. :-D
Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 4 krát. Naposledy upravil kamkoxx (02.05.2016 9:20)


02.05.2016 9:10

Re: 29.4.2016 Prievidza

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

?

[
Video: www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4]


02.05.2016 9:12

Re: 29.4.2016 Prievidza

Mishko
 Skútrista 

Ikona

egres: Kamko ma pravdu ale iba ciastocne.

Muselo by ist o dve presne rovnako vaziace vozidla co sa v praxi nikdy nestane.

Ak sa celne zrazia dve vozidla s velkym rozdielom hmotnosti (napr 2t osobak a 40t nakladak) tak to pre ten osobak bude mat este horsie nasledky ako len jednodouchym matematickym scitanim rychlosti.


02.05.2016 9:12

Re: 29.4.2016 Prievidza

meloking
 Kávičkár 

Ikona

egres:
videl som diel 'mythbusters', kde to dokonca realne testovali a naozaj sa to nescitava pri rovnakych vozidlach.

Dôvod úpravy: aaa uz ma predbehli :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (02.05.2016 9:22)


02.05.2016 9:34

Re: 29.4.2016 Prievidza

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rýchlosť pohybujúcich telies sa pri vzájomnom strete spočítáva.( Kamko dával som pozor aj na fyzike aj na matematike)
50km/h + 50km/h je 100km/h.
Tu sa jedná o odovzdaní energie. To je vzájomne závislé od hmotnosti a momentálnej rýchlosti oboch telies.
Ak je hmotnosť oboch telies rovnaká a aj rýchlosť tak sa zrazia súčtom rýchlostí ale energiou, ktorá zodpovedá ich vlastnej rýchlosti. Samozrejme obe telesá by museli byť absolútne identické aby mali aj identické deformačné zóny a pohltili rovnaké množstvo energie.
Príklad:50km/h + 50km/h ´=100km/h ale energia sa = 50km/ pre každé auto samostatne.
Auto ide 100km/h. Oproti ide molitanový madrac rýchlosťou 100km/h. Čelne sa zrazia. Rýchlosť nárazu je 200km/h. Madrac ale pohltí 90% energie auta a tak pre auto sa náraz rovná nárazu do pevnej prekážky rýchlosťou 10km/h. Pre madrac 190km/h.
Motorka ide 20km/h. Čelne sa zrazí s kamiónom ktorý ide 80km/h súčtom 100km/h. Pre motorku je to ako náraz do pevnej prekážky rýchlosťou 80km/h a pre kamión 20km/h.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (02.05.2016 9:37)


02.05.2016 9:41

Re: 29.4.2016 Prievidza

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

Re: egres2: maš pravdu pri rozdielnych hmotnostiach [dobre]


02.05.2016 10:02

Re: 29.4.2016 Prievidza

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Každopádne 200kg motorka (pri 50km/h vzájomnej rýchlosti pri strete, ak by auto stálo!) aj tak dokáže pekne rozbiť predok auta.


02.05.2016 10:04

Re: 29.4.2016 Prievidza

meloking
 Kávičkár 

Ikona

posolstvo bolo, ze nasledky zrazky medzi dvomi protiiducimi vozidlami sa nerovnaju vysledku narazu jedneho z nich do pevnej prekazky rychlostou odpovedajucou suctu rychlosti tychto vozidiel. co je pravda. hoci to intuitivne vacsina ludi tak nevnima. ze je podstatnym hracom hmotnost je jasne. ale dolezite je, ze tie nasledky nie su ako pri naraze do pevnej prekazky pri scitanych rychlostiach.

ale mozeme sa bavit aj o rychlo cuvajucom kamione nalozenom bublinkovou foliou, do ktoreho vleti cez najazdovu rampu formula jedna :-D


02.05.2016 10:33

Re: 29.4.2016 Prievidza

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

A ináč chlapci to tu motáte pekne. Čo si ja pamätám z fyziky, tak celková energia nárazu sa rovná súčtu kinetických energií oboch pohybujúcich sa telies. V tomto prípade platí: je jedno, ako rýchlo sa telesá pohybujú vzhľadom k zemi, dôležitá je ich vzájomná rýchlosť, ktorá je súčtom oboch rýchlostí v momente nárazu.
Kinetická energia motorky sa počíta:
Ekmot=1/2 m_mot*v_mot^2.
Auto:
Ekaut=1/2 m_aut*v_aut^2
Zjednodušene: kinetická energia je rovná súčinu hybnosti a energie.
Potom:
Ekcelk=Ekmot+Ekaut
Takže darmo je, fyzika nepustí.
A rozdiel medzi pružným a nepružným nárazom dvoch telies si už ozaj kuknite niekde na nete, to už nepamatám.


02.05.2016 11:17

Re: 29.4.2016 Prievidza

barlac
 Jogurťák 

a urobili z toho dalsie pokracovanie lolka a bolka. :-@


02.05.2016 13:20

Re: 29.4.2016 Prievidza

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Kamko jedna vec je rýchlosť nárazu, tam sa rýchlosti sčítavajú.
Druhá vec sú deštrukčné následky - o tom píše Drahovský.
A na deštrukčné následky má vplyv kinetická energia - viď. Plazivec
a z nej vyplývajúce spomalenie či zrýchlenie /náraz odzadu/
Ak sa nabúraš s kamiónom, tak Ty zastaneš okamžite a rovno začneš cúvať a kamion tá "trocha opačne orientovanej energie len mierne pribrzdí. Takže preňho to má menšie deštrukčné následky ako náraz do steny.
Či?


02.05.2016 14:27

Re: 29.4.2016 Prievidza

kamkoxx
 Čoprák 

Ikona

Egreš aj Plazivec a aj Mishko to tu uz jasne povedali, pri náraze dvoch aut rozličnej hmotnosti sa rýchosti spočítavaju podľa danej kinetickej energie vozidiel (ale nie že 2x). Ja som vychadzal z rovnakych vozidiel iducich rovnakou rychlosťou.


02.05.2016 21:20

Re: 29.4.2016 Prievidza

DISCOVERY4
 Kávičkár 

Ikona

Egres2 [dobre] ma pravdu....nemôžte urobiť zo 100% nárazovej energie 200%
...to by bolo perpetum mobile.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.