Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3283 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107. - Diskusné fórum - Off topic - Mimo tému

Obsahuje všetky diskusie ktoré priamo nesúvisia s motorkami.

Značky: Duplicita.

Téma má aktivované automatické mazanie diskusií, ktoré sú neaktívne viac ako 14 dní.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuŠkoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107. - Diskusné fórum - Off topic - Mimo tému

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
27.02.2021 18:54

Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Na jednom nemenovanom YuoTube kanali vysvetľuje jeden pán, že " citujem" Škoda M 120 GLS/Škoda 130 GL boli spracovaním a výbavou ďaleko pred kde jakym žigulikom, alebo Ladou.
"koniec citátu".

Čo vy na to?


01.03.2021 19:32

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

Moc všeobecné. To ako keby niekto povedal ze dievčatá s ČSSR sú krajšie ako zo Sovietskeho zväzu. Áno 120 GLS 130 GL boli auta na tu dobu dobrými jazdnými vlastnosťami čo sa o VAZ 2101 nedá povedať, ja osobne som nebol nikdy pozitívne naladený pre Žiguliky ale treba zas povedať ze VAZ 2103 1500 bola na tu dobu krásavica.

Dôvod úpravy: oprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil COUNTRY (01.03.2021 19:35)


02.03.2021 0:27

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

ano a preto sa pretacave kraksne uz desiatky rokov nevyrabaju ale tie Lady stale


02.03.2021 20:37

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

COUNTRY
 Čoprák 

Ikona

Re: Pirrates:ano a preto sa pretacave kraksne uz desiatky rokov nevyrabaju ale tie Lady stale Uloženie motora v automobile za zadnú nápravu je súčasťou koncepcie pohonu automobilov, pri ktorej je v automobile motor uložený obvykle pozdĺžne za zadnou nápravou. Umiestnenie motora za zadnú nápravu spôsobuje výrazné pretáčavé vlastnosti najmä u osobných automobilov, ale dosahuje výborné trakčné vlastnosti na povrchoch so zhoršenými jazdnými vlastnosťami a pri zdolávaní stúpaní. Dnes sa využíva hlavne pri konštrukcii autobusov.
To bolo auto s ktorím som si užil jazdu v zimnom období.
Lada? Čo má dnešná Lada spoločné stou spred päťdesiatich rokov? Asi už len ten nápis, aj to už napísaný úplne inou grafikou písma.


04.03.2021 10:36

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

V prvom rade, vážim si všetky staré autá a staré motorky, tak isto nenadávam a neurážam, žiadnu automobilku a ani ich modely. K tým naším socialistickým autám mám taký bližší citový vzťah. ;-) Sú to auta mojej mladosti a aj detstva. Páčia sa mi a je mi jedno či je to Oltcit, Aleko alebo Trabant.

Život ma naučil, že ak je niekto presvedčený o svojej pravde je mu zbytočné niečo vysvetľovať. No nedalo mi to, pustil som sa do diskusie s pánom na YouTube, ktorí tvrdí, že Škoda 120
GLS je lepšia ako hocijaká Lada. Podľa neho je Škoda Š 742 spoľahlivejšia, má lepšie jazdné vlastnosti, nekrúti sa, nekoroduje, je rýchlekšia, tichšia a pohodlnejšia. Podľa neho má VAZ horšie jazdné vlastnosti, koroduje, krúti sa, ťažko sa ovláda volant, v zime sa šmýka a do kopca sa nedostane.
Na to ako bývali majiteľ Lady 2105 som musel reagovať. :-D

Podľa mňa by bolo rozdelenie porovnávaných aut na:
Základné:
ŠKODA 105/120 L a Lada 2015/21053
Luxusná rada:
Škoda M 120 GLS/130GL a LADA 2106/2107.
Nikdy som nevlastnil Škodu radu 742, takže sa mi nesluší sa o nej veľmi vyjadrovať, ale napíšem aspoň moju krátku skúsenosť zo švagrovou novou Mkovou 120kou.
Mala už hebeňové riadenie, takže volant ako keby mal posilovač, to u mojej žigule bolo horšie >:-) (ale ide o zvyk) Pri jazde nad 80 km/h prenikal do interieru výrazný hluk a vybrácie. aj keď bola nádrž skoro plná po prejdení ostrejšej zákruty zasvietila kontrolka rezervy. Radenie rýchlosti, také traktorové. Mal som ju raz požičanú aj v snehu. Pre mňa ako majiteľa auta s motorom vpredu a pohonom zadnej nápravy, to bolo utrpenie. Nevedel som čo mi to auto v zatáčke vyvedie, či ma v nej predbehne zadok, alebo pôjdem rovno. :-D V tom som mal v LADE vždy jasno. :-D Majitelia starých Meďakov, BMWčiek a Oplov Omég mi isto rozumia. Raz tiež v zime som prišiel ku švagrovi, sedel pred garážom pri predných dverách embečky s fénom v ruke a zohrieval zámok. Samozrejme škodoradostne som sa mu smial, no nemal som si z jeho auta uťahovať, totiž po rokoch u mňa Ladu vystriedal Favorit a zamrzali aj mne zámky,dvere. Považujem výmenu 2105 za Š136L za svoju najväčšiu chybu v živote. Keď som sa raz v jednom servise sťažoval na poruchovosť Favorita a porovnával ho z bezproblémovou Ladou, bolo mi povedané: zabudni na Žiguľu, teraz máš Škodu Favorit. ( Favorita aj tak považujem za na tú dobu veľmi dobré auto, len ja mal smolu na zmätok).
Moja Lada mi najazdila 250 000km. Pravidelná údržba, menený olej, sviečky, rozvodový remeň, atď.
Spojka menená pri 200tis. Páčilo sa mi na nej: štartovanie za akéhokoľvek mrazu, kúrenie, ( žena vo Favorite mi stále nadávala, kedy už zapneš to topenie) pohodlie, ticho, voltmeter, aj také obyčajné osvetlenie skrinky pred spolujazdcom , kufra, alebo motora, to môj favo nemal.
V zime v kufre závažie a Lada šla jak píla. :-D Raz som tak išiel ku kamarátom, pod kopcom už mali odstavené škodovky, lebo nevyšli hore a ja okolo nich ťahám na kopec, zaradená "redukovaná" dvojka a krásne som vyšiel až k ním. Zvítali sme sa a oni hneď kde mám odstavenú Ladu a ja, že ako kde? No normále tu, kde by som ju mal nechať, hádam nie dole pod kopcom a v tej zime budem tu šlapať hore, čo som Pipik? :-D :-D Neveriacky vybehli von. Ja som sa len tak usmieval a v duchu rástol do namyslenosti. Od tej doby sa ma už nikto z nich nepokúšal presvedčiť o tom že s Ladou v zime sa nikde nedostaneš. Na téme som sa pred mnohými rokmi vo Vysokých Tatrách bavil s jedným taxikárom na LADE 2107. Hovoril mi, že keď nafúkalo snehu, tak z Popradu do Smokovca šli len taxi žigule. :-))) Či to tak naozaj bolo, neviem.



09.03.2021 15:58

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dve 15 kg vrecia s pieskom do kufra do medzery k blatníkom a škodovky mohli v zime snívať, že by prešli tam kde ja VAZ 1500.
Mínus 15 C a odišiel som z ulice jediný. Škodováci behali s vekom rozdelovača nahrievať nad šporák.
Škodovka 13 L chladiacej kvapaliny a v lete keď som išiel do Bulharska tak po krajniciach stály desiatky pariacich škodoviek.
Slabá batéria po dvojtýždňovom státi v Tatrách. Vybral som kluku a v pohode naštartoval.
Keď do mňa zo zadu na poľadovici narazil čechúň na 120 tke tak ja som len vyrovnal "slzičky" na nárazníku a on zostal z rozmláteným predkom, pokrčenou kapotou a odtrhnutým blatníkom.
Jediná slabina bol ventil kúrenia. Obvykle som po lete montoval nový, pretože tiekol.
215 000 poctivých km.
Škodovka nie je, nebolo a ani nebude auto. To je diagnóza.


09.03.2021 22:36

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Re: egres2:
Som veľmi rád, že si sa tu ukázal. Plne sa s tvojim názorom stotožňujem.
Ohľadom Škody 105 / 120 hovorím, že som mal to šťastie, že som to auto nikdy , nemusel vlastniť. :-D
Ten chlapec ma na tom YuTube tým velebenim a chválenim Š742 tak trošku vytočil, že som sa tu musel jemne vyžalovať.


10.03.2021 10:22

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

Skoda 1100mb skovala zigul do vacku, ostatne derivaty si mohli sudruhovia odpustit, asi najvacsie skoda dno s105S. Prichodom favorita tento sklz vyrovnali, sice s oneskorenim 10 rokov ale planovane hospodarstvo na viac nestacilo :-D


11.03.2021 10:42

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Škoda 1000 MB objem motora 988 cm, výkon 27kw (37k),max. rýchlosť 120km/h, bola predstavená v roku 1964 a 1100MB de Luxe objem 1107 cm, výkon 34,5kw (47k), max. rýchlosť 130 km/h. Predaj započal v roku 1968. Označenie 1000 MB v názve bola skratka Mladá Boleslav. No v preklade to znamenalo "tisíc Malých Bolestí".
Časom šla kvalita hore. V 60tých rokoch koncepcia motor, vzadu a pohon zadných kolies bol viac menej štandard, no európsky výrobcovia už pomaly prechádzali na uloženie motora vpredu a pohon prednej nápravy. Škoda 1000 MB bola na solídnej európskej úrovni. Bohužiaľ začiatkom 70rokov už je koncepcia všetko v zadu morálne a technicky zastaralá. Facelift na Škodu 100 to už nezachránilo. V AZNP si toho boli vedomý. Bohužiaľ spoločný vývoj automobilu s NDR skrachoval a namiesto moderného všetko vpredu k nám v roku 1976 prišla Š105/120, čo bol vlastne tiež len facelift embečky, aj keď výrazný. :-}
V roku 1966 ZSSR s Fiatom podpísal dohodu o spolupráci pri výstavbe gigantickej automobilky. Ako vzor bol vybraný Európsky automobil roku 1966 FIAT 124. Taliani ho upravili na Sovietské podmienky a necesty :-D .
LADA 2101 Objem motora 1198 cm, výkon 44 kw, (60k) max. rýchlosť 138 km/h. Predaj v ČSSR začal v Júly 1971. V teste v časopise Automobil z roku 1971 bola v závere Lada 2101 hodnotená ako moderný rodinný voz s prekvapujúcou dávkou športového temperamentu poskytujúcu dostatok pohodlia i pri plnom obsadení. Vytýkané mu boli použité pneumatiky a koženkou potiahnuté sedačky. Škodovky s motorom vzadu v porovnaní s Ladou pôsobili zastarale.
Ak si porovnáme "vlajkové lode" Škodu 1100 MB De Luxe 1968 (Škodu 110 LS 1973, objem 1107 cm, výkon 38 kw / 52k, max, rýchlosť 145 km/h. ) s Ladou 2103 ( Fiat 124 Special) z roku 1973, objem 1431 cm 55 kw / 75k , max. rýchlosť 150 km/h.
Lada 2103 mala panel s imitáciou dreva. Palubná doska mala päť kruhových prístrojov. Dva veľké ,rýchlomer aj s denným počítanim prejdenej vzdialenosti, otáčkomer, kontrolka sitiča s osvetlenie skrinky pred spolujazdcom samozrejmosť.V ľavo tri malé: palivomer, teplomer chladiacej kvapaliny a tlakomer oleja. V strede elektrické hodiny. Ovládanie kúrenia a panel pre rádio. Len taká čerešnička na torte, pri otvorení predných dverí sa v nich rozsvietili malé červené svetielka. V zadnej lavici stredová otváracia opierka. Čo z toho mala Škoda 1000/100?
Porovnávať pohodlie, priestrannosť, úložný priestor, kúrenie, spoľahlivosť jazdné a dynamické vlastnosti nemá zmysel.
TomašVFR naozaj úprimne neviem v čom Škoda 1100MB schovala Ladu do vačku.
Rozumy som čerpal zo svojej pamäťovej karty a z kníh: Automobily LADA 1970-1990 a Autá východního bloku od autora Jána Tučka.


11.03.2021 16:06

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Som nesmierne rad ze sa uz nemusime vozit v tych socialistickych haraburdach ktore boli zastarale este skor ako sa vobec zacali vyrabat. Rusi nikdy ziadne poriadne auto (vlastne nic okrem zbrani a veci s tym priamo/nepriamo suvisiacich) nevyrobili a Zigulak (aj ked v podstate len upraveny taliansky FiAT) nebol ziadna vynimka. Ako jednooky medzi slepymi bol mozno o chlp lepsi ako tie Skodovacke vraky...


05.12.2021 4:02

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

nuz niekto si aj Tatru vychvaluje ale skutocnost je niekde uplne inde


Video: www.youtube.com/watch?v=LhfH5XYJuH4&ab_channel=CombatCr...


06.02.2022 17:23

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

Mishko
 Skútrista 

Ikona

ZIL 157 je, podobne ako vacsina sovietskych (ruskych) vytvorov okopirovany americky Studebaker US6 ktore boli v pocte cca 100 000ks dodane ako spojenecka pomoc do ZSSR.

cs.wikipedia.org/wiki/Studebaker_US6


07.02.2022 18:03

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hasselblad 500 cm
Kyjev 88. cm


21.02.2022 9:03

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

presne jak pise misko...rusi okrem zbrani nikdy nic dobre nevyrobili...mozno este zopar eroplanov...

este to tak, aby som si na krk zavesil daky stary ziguak, alebo skodovku...by mi muselo drbat...fuj!!!


13.07.2022 22:37

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: boombastic: vidím že si odborník , čo robíš v Bratislave; nejakého predavača ?

Rusi lietajú do kozmu na svojich raketách , majú neskutočný výskum , tisícku vedcov...lietadiel viac typov ako Nemecko má automobilových značiek; a ty zayebeš takú xujovinu.

Keby nechali Rusov postaviť jadrové bloky v Mochovciach , už dávno by vyrábali a zarábali !!!
Naši kreténi smrdiaci Americkým análom to nechali na Talianov ,ktorí tam roky len kradli a houno urobili . :-D [zle]


13.07.2022 23:01

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

majú neskutočný výskum , tisícku vedcov.
A jediné čo vynašli je matrioška.


22.08.2023 15:19

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Prvý športový traktor na svete.

ZIS-112/2,


23.08.2023 8:21

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: hruso25: S tvojim elaborátom z 11.03.2021 10:42 sa dá určite súhlasiť, len predpokladám že autor, Ján Tuček, nebol aj pôvodca pravopisných chýb v texte, z ktorého si prečerpával poznatky a ktorými si nás tu tak podrobne obohatil 8-) . Sám som bol svojho času majiteľom Škody 1000 MB, Š 100 L, Š 105, 120, ba dokonca aj Š 130 Rapid a viem teda porovnať jazdné vlastnosti s autami, akými boli Lada 1500s a Lada 2105, ktoré som tiež mal. Tá 2105-ťka bola s pohonom benzín/LPG a vzhľadom k nádrži na LPG nad zadnou nápravou musím konštatovať, že ďaleko predčila už zmieňované Embéčky. >:-) Napriek tomuto všetkému a k faktu, že za socíku stáli pred Mototechnou na poradovníky na Žiguliaky šóry ako na kapre sa pozrime na skutočnosť, že v dnešnej dobe si v inzertnej ponuke veteránov z "Ruskej" produkcie a niektoré bývajú v top stave po 3 - 4000€, nikto ani nevšimne, zatiaľ čo 1000-ky Embéčky, Rapidky, alebo 110 R-ky sa šplhajú do riadnych cien a sú veľmi žiadané a to nehovorím o Škode 1100 MBX, tie sú sú už cenovo niekde v stratosfére :-~

Dôvod úpravy: písmenka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (23.08.2023 8:35)


23.08.2023 21:49

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jeff:
Škoda 1100 De luxe je originál škoda.
Láďa je po odstránení znaku Fiat 124. A je ich na predaj ako maku.
1100 MBX bolo vyrobených pár tisíc.
Žiguláky sa vyrábali viac ako pol miliona ročne.


23.08.2023 21:59

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: Tvoje slová "Škodovka nie je, nebolo a ani nebude auto. To je diagnóza." Sú ludia, ktorí sa na biznise s ojazdenými embéčkami stali v deväťdesiatkach milionármi.... 8-)

Dôvod úpravy: písmenká

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (23.08.2023 22:00)


24.08.2023 9:12

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Ja tvrdim aj dnes, ze auto Skoda je len skoda penazi...


24.08.2023 9:30

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jeff. Niekde som napísal, že posledné auto od škodovky bola 1000 MB.


31.08.2023 18:08

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Стартовали продажи премиального кроссовера Auchan X5 Plus 2023 года выпуска. Auchan —суббренд китайской компании Changan, которая в этом году представила на российском рвнке сразу несколько премьер. Новинка комплектуется 1,5-литровым бензиновым турбомотором мощностью 188 лошадиных сил и 7-ступенчатой роботизированной коробкой передач с двумя сцеплениями. Привод – передний.

Ранее в России появился представленный на автосалоне в Чэнду седан Changan Raeton Plus. Его цена стартует с отметки 2 миллиона 990 тысяч рублей. cca 26 000 EUR.


31.08.2023 18:14

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

V Píteri spustili výrobu ruského auta LADA X 5 cross.

Video: www.youtube.com/watch?v=LWVUC1JkjGw


04.09.2023 14:50

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

В столице стартовала серийная сборка автомобиля "Москвич-6". Новый седан стал уже третьей моделью, которая сходит с конвейера после возобновления работы завода под отечественным брендом. На линии процесс отлажен до мелочей, на каждую машину у механиков уходит ровно восемь минут. Что касается технических характеристик, то здесь инженеры уделили особое внимание аэродинамике и экономичному расходу топлива – семь литров на сто километров.

Štyri mínúty dávajú z volantu činský znak , štyry lepia logo Moskvič a to isté 2 krát na kapote.
Za 24 minút vyrobia na linke jeden Moskvič.


09.09.2023 19:14

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vždy som si v Rusku najskôr pozrel typ lietadla ktoré má letieť tak kam potrebujem.
Keď som videl Schoj superjet tak som si radšej prebúkoval letenku na iný let.
Padali v Rusku ako muchy.


Rusko vzdoruje sankciám s doma vyrobeným lietadlom Suchoj Superjet


14.09.2023 20:04

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Ja keď som letel v decembri roku 1986 z Ruska do Brna Jakom 42 (nastupovalo sa odzadu pod chvostom) a videl som ten interiér po neviem kolkých GO a tých xy vrstiev farieb ponatieraných štetcom, sedačky vyzerali, že tam prepravovali divých dobermanov, tak som si naozaj myslel, že udrela moja posledná hodina.


14.09.2023 20:28

Re: Škoda 105/120 versus VAZ LADA 2103/2105/2107.

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jeff.
Medzinárodné lety ešte ujdú ( o lietadlá sa starajú a keby nie tak im zakážu lieťať na európske letiská ale vnútroštátne je čistý des. Raz som pri štarte odletel aj zo sedadlom( IL -86 ). Ke'd som potom pozrel na podlahu tak to bol totálne prehrdzavený plech. Aeroflotu som sa ,ak sa dalo ,vyhybal ako čert krížu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.