Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 884 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 1731
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (1031)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (700)

Zontes motorcycles

brzdovy kotuc - material - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiubrzdovy kotuc - material - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
22.12.2006 20:53

brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

Zaujima ma z akeho materialu (ocele) dat vyrobit brzdovy kotuc (asi vyrezat laserom, alebo vodnym lucom), aby to splnalo ucel a nekrutilo sa vplyvom tepla. Nespekulujem tu s cenou a nechcem usetrit, jedna sa o to ze to ma byt na moju babicku KTM z roku Pana 1985. Novy sa uz zohnat neda :'( a kadejake pouzite nevyzerjuu vobec lepsie ako ten moj. Najradsej by som bol ked by mi tu vedel poradit nejaky strojar alebo metalurg :-) . Berem aj odpovede, ze to normalne nejde urobit, len ma o tom presvedcte, potom budem uvazovat o komplet novom kolese a brzde.


22.12.2006 21:08

Re: brzdovy kotuc - material

panky23
 Bahniak 

vsetko ide mam cislo na nejakeho pana co kotuce aj vyraba chces???


22.12.2006 21:10

Re: brzdovy kotuc - material

nechcem ta odradzat ale ja by som kupil rovno nove koleso ;-) :-)


22.12.2006 21:14

Re: brzdovy kotuc - material

No ked pise panky ze niekoho pozna tak parada ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil aprilia50 (22.12.2006 21:18)


22.12.2006 21:16

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

panky23: no daj na PM, len som tu v niektorej diskusii cital, ze ich niekto vyraba, ale nie su dobre, krutia sa. Dufam ze to nie je prave ten pan.


23.12.2006 8:52

Re: brzdovy kotuc - material

karol1
 Bahniak 

Ikona

možno by si ani nemusel vyrábať , len sa kuknúť do katalógu výrobcu kotúčov (napr. goldfren- Mefosport-Bohuslav ,lucas-Viper-Kopáčik ) a skúsiť ho pozrieť podľa rozmerov.
potrebuješ vedieť vnútorný a vonkajší priemer kotúča , priemer roztečovej kružnice upínacích skrutiek a počet upínacích skrutiek.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (23.12.2006 8:54)


23.12.2006 9:09

Re: brzdovy kotuc - material

marcello
 Turista 

Ikona

Materiál by mala byť žiarupevná oceľ, jeden môj známy si ho nechal vypáliť na XR 600 R vodným lúčom z obyčajnej potravinárskej nerezovej ocele (18%Cr, 8% Ni) a doteraz (t.j. min 2 roky ale určite viac) s ním nemá problémy. Cena asi 1.500,- Sk.


23.12.2006 9:29

Re: brzdovy kotuc - material

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ak to chceš na krosku, tak s materiálom by som si starosti veľmi nerobil. Ešte som žeravý kotúč
na pretekoch nevidel. Robil som si komplet náhradné kolesá na KX 500 a na kotúč som použil
obyčajnú platňu, čo sme našli na dvore vo fabrike. Kotúč bol plný priemer s navrtanými dierkami, nie vejár. Jazdil som s tým serial M ČSSR a nebol s nimi žiadny problém.
Radšej ho urob o pol milimetra hrubší ako originál, aby dlhšie vydržal.


24.12.2006 0:57

Re: brzdovy kotuc - material

JERK
 Jogurťák 

Ikona

ako pise marcello - v tej oceli je 18% Cr - kazda ocel co ma viacej chromu je ziarupevna(ale to je na dlhsiu debatu o materialoch) - myslim ale ze na cross staci hociaky kus ocele hoci aj konstrukcna

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JERK (24.12.2006 0:58)


24.12.2006 7:39

Re: brzdovy kotuc - material

StanleyP
 Edvenčr 

Ikona

Ja som mal na kawasaki 125 (rv.86) kotuc v predu zo starej kotucovaj pily (cca 3,5-4mm hrubka). boli v nom navrtane aj diery. Brzdilo to dobre aj na predne stavala.(je to ta moto co mam v ikone).


30.12.2006 14:29

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

Diky za rady, este taka otazka: aka byva radialna a axialna vola plavajucich kotucov v capoch umoznujucih "plavanie" brzdnej casti oproti zakladu upevnenemu o koleso? Myslim u noveho kotuca a potom max. pripustna vola, po ktorej kotuc treba uz vymenit. Je to 240mm kotuc, celust - prasiatko - je pevne dvojpiestikove, piestiky su oproti sebe, teda jeden na kazdu brzdovu dosticku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (30.12.2006 14:45)


30.12.2006 16:56

Re: brzdovy kotuc - material

tomas600
 Bahniak 

Ikona

Bracho si robil kotuce na KLR650 z oteruvzdorneho materialu - abrazit. No ale jeden chlapik na Orave vypaluje laserom kotuce zo starych zodratych kotucovyvch pil na cinkular a ma na to odbyt uz aj do polska - za 3,4 stovky urobi hocijaky kotuc - len je problem ze nemam na neho cislo


30.12.2006 20:26

Re: brzdovy kotuc - material

na aprilii som zazil takyti zazitok
- z bratrancom sme sa vybrali na enduro jazdu a ako to byva zvykom nakladal som >:-) a nieako neviem jazdiť normalne aj ked mam spolujazdca :-))) ... rychlosti som roztahoval na doraz (nutnosť ved sme boli 2ja a nebudeme zohariť prdkajuci) samozrejme driftujuci agresivne brzdenie... agresivne zrychlovanie :-D no kua potom prišla asfaltka a nieako som si nohy vylozil na stupačky a bratranec na mna nalepeny ma skoro tlači ku nadrži... dlhe nohy ma kolenami ma pichal :-((( a mne tak nepohodlne som nechtiac a nevedomki pomali stlačal brzdu.. ani som si to neuvedomoval az zrazu kua čo netacha :-~ dam 3.... eeeee.... boha krista..... eeee... 2ka more ja ta je.em dam jedotku plny kotol pustim spojku dzig na zadne (bratrnec sa skoro vykidol ) ja som si vydichol ze ho nemusim zbierať zo zeme 8-)
... dal som 2 plny a roztahujem more islo to a zrazu citim kurevsky smrad... do ... čo to tak smrdi ??! ASTAKUTAFAJA :-D more bratranec my klope na rameno ja čo je ??

more zastanem pozeram dim ide z kotuča pozrem lepsie KUxVA more oblozenie komplet vydralo (jazdil som na brzdnej vrstve tenkej ako kancelarsky papier >:-) ) ale som si povedal tutu jazdu este vydrzi a pojdem kupiť v pondelok nove... no takze mile oblozenie zodralo a suchalo kov o kov ale krasne do červena rozeravene a ked vychladlo CCA asi par sekund zmenilo z orandžova- červena spet na sive.... zablokovalo zadne koleso.... potom som musel ako MEG GAJVER vybrat 13tku uvolniť toto nastavovatko.. odlepili sa dostičky a frčali sme dalej.... nastastie ten kotuč bol tlusty asi 5mm a z pravej strany ho trochu poškarabalo :-(((

- na to som kupil nove oblozenie a asi po 2 mesiacoch tie rychy zmizli proste sa to brzdenim vyhladilo CHVALABOHU 8-) :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PegasBoy (30.12.2006 20:36)


02.01.2007 13:58

Re: brzdovy kotuc - material

georgie
 Edvenčr 

Ikona

O kotucoch tu uz bola diskuzia. Pohladaj, najdes toho dost. Na bicykli mam vpredu kotuc z velkej kotucovej pily (220mm), aj ho prehreje sem tam a po vychladnuti je vsetko v poriadku. Pri prehriati sa pokruti ale to je uplne o niecom inom nie je to materialom. Vedel by som to odstranit ale nemam na to stroje (rozdielna dilatacia na roznych priemeroch kotuca).


16.03.2007 23:49

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

Tak ho uz mam. Vlavo povodny, vpravo novy laserom vyrezany.
Pozri obrázok


17.03.2007 0:00

Re: brzdovy kotuc - material

salli
 Turista 

Ikona

kolko stal.??material??kto to robyl a zcoho??inak celkom pekna praca


17.03.2007 0:04

Re: brzdovy kotuc - material

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

téda, fakt paráda.
Ale keď už si mal takú možnosť, nemusel si dať vyrobiť dokonalú kópiu, ale mohol si dať hlboko vlnkovaný okraj, vraj výrazne zvyšuje brzdný účinok.


17.03.2007 0:15

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

1300 s DPH, potravinarska nerez. Uvidim ako sa to bude spravat.
Atman: mohol, ale snazim sa tej moto dat povodny vzhlad.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (17.03.2007 0:18)


13.08.2007 11:11

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Ahojte. Dnes si idem dat vypalit kotuc z potravinarskej nereze 4mm na SUZUKI DR 350. Ked to nahodim a testnem tak dam vediet ako sa to sprava a opotrebuje. Kotúč je nakreslený v SolidWork-su.


03.01.2008 18:47

Re: brzdovy kotuc - material

kenzo4x
 Kávičkár 

Ikona

v inzeratoch jeden chlapik robi kotuce co myslite je to kvalita ci nie bral uz od neho niekto??? :-O


03.01.2008 19:02

Re: brzdovy kotuc - material

kenzo4x
 Kávičkár 

Ikona

alebo nejaky link kde to predavaju(sk)??


06.01.2008 13:40

Re: brzdovy kotuc - material

kenzo4x
 Kávičkár 

Ikona

:'(


06.01.2008 19:25

Re: brzdovy kotuc - material

kapricio
 Turista 

JaPetko: teraz som uz len v napati ako naucis ten kotuc "plavat" (ako to "zcapujes" dokopy) To je asi to najdolezitejsie, aby si zrazu pri brzdeni nemal kotuce dva.


06.01.2008 19:33

Re: brzdovy kotuc - material

jastrab
 Čoprák 

Ikona

K tým kotúčom.Čím je tvrdší tým viac opotrbúvaš obloženie a opačne.Aby sa neskrútil nesmieš prefrčať z horúcim kotúčom cez vodu a tak ho na jednom mieste rýchlo ochladiť.Tým vzniká trvalá deformácia.Potom momôže len kladivo,nožové pravítko a brúska na"guľato".


16.01.2008 13:06

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

kapricio> scapoval som to rovnako ako bol stary kotuc. Duralovymi capmi, z druhej strany ocelova podlozka a ocelovy poistny kruzok zapadnuty v drazke v cape. Capy som dal vyrobit o 0.2mm tensie ako bola diera v kotucoch. Povodna vnutorna cast kotuca bola hlinikova a prave ten hlinik bol uz dost vyjazdeny pri capoch a sposobovalo to okrem plavania aj radialnu volu medzi vonkajsim a vnutornym kotucom. Preto som dal obe casti kotuca vyrobit z ocele. Povodne duralove capy boli celkom zachovale, ale aj tak som dal vyrobit nove. Vnutornu cast kotuca som dal vyrobit z 5mm hrubeho materialu a vonhajsiu cast kotuca z 4mm materialu. Po "scapovani" kotucov vznikol celok s takmer ziadnou radialnou volu a 1mm axialnou volou - 1mm plavanie. Zial mam fotku lem vonkajsej strany kotuca, vnutornu kde su poistky na capoch nemam.
Pozri obrázok

btw... je to uz stara diskusia a kotuc uz nejaku dobu sluzi dobre

Upravené 2 krát. Naposledy upravil JaPetko (16.01.2008 13:10)


25.01.2008 11:25

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Kotuce som dal vypalit na LASERY z 4 anticoru AISI 304 a stoji to za rit :-(((((( Dal som nove platnicky a hroooozne to brzdilo. Aj po caso som myslel ze si to "SADNE" a nic. Ten material je ako keby strukturovany a drsny. Nikdy sa nevylesti do zrkadlova. Dam si to spravit s obycajnej ocele a tu plochu co nebede v kontakte s platnickami nastriekam sprejom na brzdy.


25.01.2008 13:40

Re: brzdovy kotuc - material

tomas600
 Bahniak 

Ikona

viem ze to chlapi robia z kotucov z cinkulara a chvalia si


05.02.2008 6:50

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Asi napisem inzerát : Kúpin starý kotúč z cinkulára 2 ks.


05.02.2008 14:22

Re: brzdovy kotuc - material

Peter Mahony
 Turista 

mam tri kusi ale aj z cinkularom.
drevo zdarma.
chce niekto?????? ha ha ah ah :-))) :-))) :-P :-P


05.02.2008 18:54

Re: brzdovy kotuc - material

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

JaPetko: zrovna to tu čteme s bráchou (je to vývojářský konstruktér u firmy Continental - brzdy). Docela by tě chtěl varovat, že jakákoliv nerez ocel má menší pevnost než obyčejná ocel. Kdybys to dal udělat z 11 700 oceli, tak uděláš líp. Už jen na pohled na jiných motorkách - brzdové kotouče se přeci nerezavé nedělají a proč asi !!!!


06.02.2008 11:51

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Skusil som AISI 302 - nahovno!!! Ale totalne, nedoporučujem níikomu. A čo povieš na materíz z toho cinkulára, to by mala byť rýchlorezná oceľ?


06.02.2008 12:19

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

Cendina> berem na vedomie. Na druhej strane bolo to 22 rocne enduro na povozenie sa a nie na preteky a tam ta brzda nebola namahana extremne. Dalej origo kotuc bol 3mm hruby (podla nezodratej casti) a ja som ho dal urobit zo 4mm hrubeho materialu. Ten stredny prsten kotuca bol v originali dokonca zo 4mm hrubeho hlinika!!! - vsimnite si aky je ten stredny prsten oslabeny v miestach kde su diery a zapustenie na skrutky na upevnenie k nabuju kolesa a vydrzalo to. Hlinik! Akurat na fotke dobre vidno opotrebenie pri capoch co ho spajaju s vonkajsim kotucom. Preto som tu cast dal vyrobit z 5mm nereze. Ako som uz pisal, nemal som s nim problem, ani taky ako tu pisal Friend36.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JaPetko (06.02.2008 12:25)


06.02.2008 14:31

Re: brzdovy kotuc - material

Bald
 Čoprák 

Ikona

brzdove kotuce sa bezne robia z vysokopevnej ocele Weldox paska S500 S700, alebo oteruvzdornej Hardox, obycajnu konstrukcnu ocel 11523 neodporucam a 11373 uz vobec :-D


06.02.2008 14:35

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

Tak som sa po roku a daco dockal fundovanej odpovede. [dobre] Snad to pomoze dalsim. ;-)


06.02.2008 21:44

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

No dockal, skoda ze sa viac ludi nezapojilo do tejto temy, lebo si myslim ze vacsina motorkarov si dava palit kotuce, rozety, kolieska a vela veci. Ja robim v strojarskej firme a laser mam podchyteny, tak palit mozem hocico, len ten material treba pozhanať. :-}


06.02.2008 22:21

Re: brzdovy kotuc - material

BranoOHC
 Turista 

Ikona

Konkretne Jawa pouzivala na kotuc material 17 021, co je chromova korozievzdorna ocel.


07.02.2008 0:24

Re: brzdovy kotuc - material

koudy32
 Bahniak 

Ikona

ja mam predny kotuc spraveny s pily s cilkularu a je dobry nevykruca ho ani nejak extremne nekoroduje
existuje anitikor - nerez ktora je oteru vzdorna , tu mi doporucili vo zvarackej skole

BranoOHC : kvalitny material za dobru cenu, je v nom dost uhliku ale este ostava pruzny


07.02.2008 7:09

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Je tu nejaky borec co by vedel pozhanat 2ks materialu na kotuce???


07.02.2008 15:03

Re: brzdovy kotuc - material

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Brácha si kdysi dal dělat ze speciálního materiálu (pevnějšího než běžné materiály používané na brzdové kotouče) zadní brzdový kotouč na gsf 1200 N. Má výhodu. Dělá v branži tak ví. Ovšem jak sám říkal. V životě by nešel do toho, aby si po domácku vyráběl kotouče na přední brzdy, které jsou víc potřeba a závisí na nich život a už vůbec ne do těch co nejsou z jednoho kusu....

tohle jsou ošemetný věci na kterých závisí život. Není dobrý v tomhle riskovat. Nehledě na to že v případě úmrtí nebo vážných následků pokud pojišťovna na motorce zjistí nějaké domácí úpravy nebo po domácku dělané náhradní díly na součástkách s přímým vlivem na jízdu, tak nechtěj proplácet prachy.


07.02.2008 15:25

Re: brzdovy kotuc - material

Jano
 Bahniak 

Ikona

Cendina> kotuc nebol vyrabany po domacku, ale vo firme, strojovo. Vsimni si na aku motorku bol robeny. Havariu s takouto motorkou poistovna nepreplati ani keby bola funglovka z fabriky, je to enduro bez homologizacie na cestu. Mozem ti poslat do SS kopiu mojej komunikacie cez SS s jednym clenom motoridu, ktory mal zaujem o takyto kotuc na cestnu motorku, kde som ho odradzal od takehoto riesenia na cestnu motorku.


07.02.2008 17:45

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Ja to tiez nechcem na zavodny stroj ale na hobby jazdenie po okoli mesta. Je rozdiel ked ta drbne na asfalde pri 120 ako v terene pri 60. Nemyslim si ze takyto kotuc robeny svojpomocne nejako ovlivni pad z motorky. Doteraz som mal s antikoru, nebolo to ono, ale aj po priehrati to nic nezablokovalo, neohlo kotuc alebo nieco podobne. Kotuc som nepalil doma autogenom ale na automatickom lasery, ktory vie palit s presnostou na stovky 0,02. Palime s nim diery do roznych prechov presnych rozmerov h6, h7, .... Ked zozeniem material tak to vypalim zas.


07.02.2008 18:05

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Pridám foto mojej poráce:
Pozri obrázok


07.02.2008 18:06

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Pozri obrázok
Zadný


07.02.2008 18:07

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Pozri obrázok
Predný


07.02.2008 19:03

Re: brzdovy kotuc - material

kenzo4x
 Kávičkár 

Ikona

Friend36:a moze sa aj sustruzit na uzsi ci to ovplyvni jeho pevnost??


07.02.2008 19:14

Re: brzdovy kotuc - material

Bald
 Čoprák 

Ikona

no material sa najde Weldox 5;6;8;10mm a a Hardox len 6mm ale to ti uz mozem rovno cele vypalit akurat si to muzis dat prebrusit na magnetku

btw.: moja praca :-D
Pozri obrázok
Pozri obrázok


08.02.2008 7:17

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

KENZO4X: Na sústruhu sa to nedá, lebo je ten materiál je členitý s otvormi a drážkami. Rozhádzalo by ti to a riadne buchotalo. Skušal som to a ty radšej nie. Je to dosť nebezpečne. Radšej na magnetickej brúske, alebo frézovať.

BALD: A čo sú to za materialy čo popisujes, sú aj čiastočne nehrdzavejúce??? Vedel by si mi to poslať na dobierku, alebo by som po to skočil k tebe? Čo by si za to chcel, pripadne aj s vypálením a brúsením? :-) Potreboval by som to na 4mm.
Fajn prácička ten BIKE a SKULL. To je na vetrák chladiča v PC? :-D


13.02.2008 6:49

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

BALD: Hellou, si nejako prestal písať, alebo mi už niečo riešiš s kotúčmi???? ;-)


13.02.2008 10:06

Re: brzdovy kotuc - material

ufff
 Turista 

Ikona

HARDOX: www.winfa.sk/hardox.html

WELDOX: www.winfa.sk/weldox.html

stare zname heslo: vsetko je na webe


13.02.2008 10:55

Re: brzdovy kotuc - material

karcis
 Bahniak 

Ikona

Predajna moto suciastok v Novakoch ho vyrobi do 14dni cca 1500sk,
Vyrobi vsetko-ale treba original stary kotuc.
TEL:0903 965 686
Mal som od nich kotuc a bol uplne v pohode!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil karcis (13.02.2008 10:56)


13.02.2008 20:19

Re: brzdovy kotuc - material

Bald
 Čoprák 

Ikona

Friend36 ja citam len temy z prvej strany :-D a tato stade rychlo zmizla aj ked som si dal jej sledovanie tak mi to dako nefunguje
- no ako som pisal mozem LEN vypalit laserom (bez brusenia a povrchovej upravy) z hrubky 5mm, staci pomerat roztec dier, priemer a velkost atd. pripadne nacrtnut tvar ak chces daco specialne, vypalit sa da uplne cokolvek. Cenu dohodou, mal by som vymysliet zavratne vysoku aby som odradil zaujemcov lebo sa mi nechce fusovat a nemam na to cas, som rad ked nie som v robote :-D
- ci to poslem alebo si po to prides je na tebe
- hej je to mriezka na PC ventilator


13.02.2008 20:27

Re: brzdovy kotuc - material

Albion
 Turista 

Ikona

Bald!!!
Ten bicykel je popičííí!!!!
Objednávam si u teba 3 kusy!
Napíš cenu.
Díííky.......
...kvak...


14.02.2008 14:41

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

Ma ten material aj nehrdzavejuce vlastnosti alebo ako? No a za vypalenie by si co chcel, pripadne len material????


23.02.2008 11:38

Re: brzdovy kotuc - material

Sjuzy350
 Bahniak 

kde sa da kupit nerez s takym oznacenim


24.02.2008 13:12

Re: brzdovy kotuc - material

uvvm
 Kávičkár 

material na brzdove kotuce sa vybera z zavislosti od druhu namahania, pracovnych podmienok a konstrukcneho prevedenia (teplotny rozsah, sposob chladenia, rozmery, vplyv prostredia, sposob uchytenia, material brzdovych dosiek...) ak sa niekto chce zodpovedne zaoberat touto problematikou na amaterskej urovni tak si musi uvedomit ze nejde o nepodstatnu "dekoracnu" zalezitost. Moje odporucanie znie: ak sa da zohnat original diel tak je to pravdepodobne najlepsia volba, ak je nutne riesit nahradu treba sa rozhodnut ci ide o dekoraciu na "vystavne ucely" vtedy to moze byt aj spominany nerez (podla mna je to na brzdove kotuce motorky jeden najhorsich materialov) ak to ma ako tak plnit aj funkciu brzdy tak by som sa skor priklanal k variantam z pilovych kotucov (zvyknu to byt pomerne kvalitne materialy - len pozor na trhliny - mozu byt aj skryte..) koroziu by som v tomto pripade neriesil.. Este k tomu nerezu bezna nerezova ocel 18/8 hrdzavie staci k tomu trocha slanej vody alebo styk z obycajnou korodujucou ocelou.. v potravinarskom priemysle na pouziva 18/10. este lepsi variant je Cr/Ni/Mo (ale to sme uz od kotucov usli na mile daleko).. Ak sa napriek tomu chce niekto zaoberat vyrobov kotucov odporucam zacat v kniznici studiom prislusnych noriem.. urcite nieco vypatra.. a ked uz dojde tak daleko ze nasiel vhodny material nech nieje sklamany ze ho na slovensku pravdepodobne nezozenie (samozrejme ak nieje ochotny zaplatit niekolko ton alebo celu tavbu..) ked si k tomuto priratate naklady na navrh, vyrobu, riziko ze to bude na ... atd. zistite ze original diel je v porovnani z cenou vaseho snazenia zadarmo.. Ospravedlnujem sa za dlhy prispevok nechal som sa uniest..


25.02.2008 6:43

Re: brzdovy kotuc - material

Friend36
 Bahniak 

Ikona

UVVM: Si to riadne rozpisal. Fajn prispevok, len tym triedam ocele nerozumiem. V STN sa udávajú triedy xx xxx.


25.02.2008 8:28

Re: brzdovy kotuc - material

Cendina
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uvvm: souhlas.....maximální souhlas.

Friend36: co se týče materiálů, jsem mimo. Můžu jen přetlumočit co říkal brácha. Už základní ocel třídy 11 700 má lepší vlastnosti pro brzdové kotouče než jakákoliv nerez ocel. Ovšem na brzdové kotouče se používají materiály jiné a s podstatně lepšími vlastnostmi a zjištění o jaké jde nebo kde a jak je sehnat - toť otázka. Celej fígl je v kombinaci pružnosti a pevnosti.


25.02.2008 9:29

Re: brzdovy kotuc - material

TomToy
 Bahniak 

UVVM je mi jasne ze origo je origo, ale ja mam miernu prestavbu a proste neexistuje ziadny kotuc takze aj hocijaky je lepsi ako ziadny (nemam ziadneho jogurta a ani ziadneho 300kg chopra a je to(teda skor nieje) zadny kotuc)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomToy (25.02.2008 9:30)


25.02.2008 15:35

Re: brzdovy kotuc - material

uvvm
 Kávičkár 

este ma napadla jedna "nerezova" moznost ze z coho by to slo a to martenziticka "nehrdzavejuca" ocel rozdiel oproti austenitickym nerezom: ziadny nikel viac uhlika vyzsia pevnost, tvrdost nafigu je zas nizsia tepelna odolnost (hlavne vo vztahu k moznosti teleneho spracovania) a jej nazov ze nerezova je vdaka prevadzkovym podmienkam v uvodzovkach tiez opravnene.. teoreticky by sa na rozdiel od vsetkych tych z prvovyroby original (mozno specialnych) oceli mohla dat zohnat. Tusim sa z nej robia aj noze.. (od austenitickej nerez ocele rozoznate feriticku a martenziticku pomocou magnetu..)
PS: netusim ake max. teploty dosahuje brzdovy kotuc "normalnej" moto (jogurty, a tanky rovno vynechajme) este v tom by mohol byt problem..


22.04.2008 21:46

Re: brzdovy kotuc - material

Marcos5
 Bahniak 

Ikona

blad:ten bike mam presne taky isty :-O mne to zrobila znama ;-)


03.12.2008 14:43

Re: brzdovy kotuc - material

moe74
 Bahniak 

Ikona

nema niekto informacie ci moze byt kotuc aj z chirurgickej ocele alebo je lepsie nejaka klasicka 11xxx ?


03.12.2008 19:25

Re: brzdovy kotuc - material

didogsxr
 Kávičkár 

Ikona

chlapi nic v zlom ale pekne vam tu sibe :-~
16-rocny chlapec si tu ide robit kotuce. najlepsie keby to stalo dve koruny, a dalo sa to spravit s roxoru co ma tatko v zahrade pri rajcinach I-GRR [zle]
jediny rozumny prispevok tu napisal uvvm a certina [dobre]
to si vazis vlastny zivot na 1500 korun? :-~


03.12.2008 19:58

Re: brzdovy kotuc - material

moe74
 Bahniak 

Ikona

jedna vec je ze tie kotuce nebudem robit ja druha ze nebudu na cestu a je tu dost prispevkov kde nemaju problem z vypalenymi kotucmi a ani jeden negativny okrem toho ze slabo brzdi pri zlom materiali tak neviem vo co tu de


20.02.2011 14:54

Re: brzdovy kotuc - material

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Bald, mne sa to teda z hardoxom a weldoxom vobec nezda.. podla mna to je blbost to z toho robit pretoze napriklad weldox:
WELDOX sú konštrukčné vysokopevné plechy s medzou klzu od 420 do 1100 MPa. Ich podstata je v dosiahnutí daného pevnostného stupňa pri zachovaní čo najlepšej zvariteľnosti. Výsledkom je napr. oceľ WELDOX 700, s medzou klzu 700 MPa, ktorá pri hrúbke 20 mm má zvariteľnosť rovnakú ako oceľ 11523.

LEGUJEME "VODOU" - snažíme sa nahradiť časť legujúcich prvkov potrebných k dosiahnutiu daného pevnostného stupňa intenzitou kaliaceho procesu. Takto dostávame nízke hodnoty uhlíkového ekvivalentu (Ce), čo má priaznivý vplyv na zvariteľnosť.

-kalená ocel, pri brzdeni ju vlastne popustas... a tak isto si myslim ze aj hardox !


01.11.2011 10:34

Re: brzdovy kotuc - material

kovboj
 Edvenčr 

Ikona

Ja som vyrábal kotúče pre kamaráta sústružením a odvrtanim, akurát pôvodné otvory boli oválne, tie čo som ich poodvrtaval boli okruhle... na činnosť brzdy nemajú vplyv, ide len o estetickú záležitosť. Spravil som 4 kusy , materiál možno mi budete oponovať ale podľa skúseností stačí hocijaká oceľ o vyššej pevnosti napr 11700 alebo 12071. Plechy z tohoto materiálu zoženiete v hociktorej strojárskej fabrike. Náklady boli veľmi nízke, za necelú hodinu hotový jeden kotúč, ten čo za kotúč pýta 1500 Sk je ZLODEJ z toho je predpokladám 90% jeho zisk a zvyšok cena materiálu + práce.


25.05.2015 17:37

Re: brzdovy kotuc - material

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Zdravím, prosil by som o jednu infomácu. Mám predný brzdný kotúč pod limitom o 0,2 mm, 3,8mm má monetálne. Už mám objednaný druhý, len by som chcel vedieť do budúcna aké nebezpečenstvo hrozí pri prekročení minimalnej hrubky ? Je táto hodnota v mojom prípade 4mm ešte nadsadená alebo je naozaj nutne meniť ? Pri brzdení momentálne nemám ťiaden problém . Robil som teraz prvé meranie pri 37000km preto som sa dostal pod limit 4mm.

Ďakujem za odpoveď.


25.05.2015 18:46

Re: brzdovy kotuc - material

ventYl
 Kávičkár 

pri prudkom brzdeni (a to si nevyberame zeano) sa ti kotuc roztrepe na sracky a je len vecou entropie, ktory kusok kde skonci. od crepiny v tele (videl si niekedy ake kusky su z CDcka co sa rozleti?) cez slusdefekt az po zablokovane koleso (ak si daju 2 kusocky rande v brzdici, moze ho aj urvat) a v extremnom pripade aj roztrepany motor.

suma sumarum: mozes skoncit deravy obuchany na zemi pod masinou :-)

edit: ale aby si z toho nemal teraz nocne mory, pre 0,4mm to neznamena, ze ked prvykrat prudsie zatiahnes za brzdu, tak nastane armageddon. kazdopadne hore popisane nie je teoria, rozletiet sa brzdovy kotuc na aute som uz videl a narobil celkom slusnu paseku.

Dôvod úpravy: nebudeme male deti tak moc strasit

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (25.05.2015 18:52)


25.05.2015 19:49

Re: brzdovy kotuc - material

Toman
 Skútrista 

Ikona

- Som uz videl kotuce ako papier a jazdili natom ty najvecsi frajeri....
- ale ak sa nadtym zamislim tak najvecsi tlak pri brzdeni je vzdy sustredeny na nitoch a ak to udrzi tenucky nit ..... Tak na kotuci je v priereze ajtak X krat viac materialu...
- tenky kotuc ma tu nevyhodu ze sa onieco skor zohreje a pri 500C sa moze skruti. Nasledne sa aj rychlejsie ochladi.....
- a nikto pri standardnej jazde nedosiahne take teploty.... Akurat tak na okruhu a to musi jazdit hodinu "brzda-plin" ..... A ak to niekro zvladne na SK okruhu , kde vydrzi kotuc co ma 4.05 tak nevidim dovod preco by to kotuc co ma 3.8 nevydrzal na prechacke okolo komina.


25.05.2015 19:55

Re: brzdovy kotuc - material

ventYl
 Kávičkár 

ja som videl na sracky rozrepany kotuc na aute, pri uplne normalnej jazde po meste. potom ale pred auto skocil niekto z vedlajsej, bolo treba ist na brzdy na doraz a vtedy kotuc strelil :-) vacsinu ulomkov vychytal disk, ale na moto by taka situacia asi skoncila padom.


25.05.2015 19:57

Re: brzdovy kotuc - material

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Ďakujem za veľmi názorný opis následkov... Praudupovediac som skôr čakal príspevok oveľa optimistickejší. :-) ale tak verím že takýto komentár sa mi oveľa lepšie vryje do pamäte. Predpokladal som skôr to že môže dojsť k zvlneniu kotúča ale tak skúsenosti sú na nezaplatenie a ja ích nemám. Takže Ti ďakujem... a budem sa už držať nad limitom výrobcu keďže jazdiť v nepriestrelnej veste sa mi zatiaľ nechce :-)


25.05.2015 20:26

Re: brzdovy kotuc - material

ventYl
 Kávičkár 

si myslim, ze toto je jedna z veci, ktoru je dobre nezistovat na vlastnej kozi. viem, ze kotuc nie je najlacnejsia zalezitost, ale rozhodne je lacnejsie vymenit kotuc, nez celu motorku.

inac cim je kotuc tensi, tym horsie predna brzda pracuje, tym skor sa zahreje (a s makkymi cestnymi doskami moze ostat neucinna) a tym rychlejsie sa opotrebuvava. cize to, ze dat ho z vyrobnej hrubky na limit trvalo 35 tisic a je to trebars 1,5mm neznamena, ze dalsieho pol mm zmizne za 10t km.


25.05.2015 21:33

Re: brzdovy kotuc - material

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ventYl , to si zase kde načítal tie blbosti ? :-)))
cim je kotuc tensi, tym horsie predna brzda pracuje, tym skor sa zahreje (a s makkymi cestnymi doskami moze ostat neucinna)
dat ho z vyrobnej hrubky na limit ... a je to trebars 1,5mm neznamena, ze dalsieho pol mm zmizne za 10t km.
Ty si už niekedy videl nový kotúč na motorku ?
Od "fabrickej" hrúbky po minimálnu je obvykle 0,5mm , niektoré značky 0,8mm , žiadne 2mm , ani 1,5mm . 8-)

bubak650 , píšeš , že si kotúč už objednal a ak nejdeš okolo sveta , tak kým ti príde , dovtedy kľudne jazdi .
Inak , za 35000km ho dať dokonca o 0,2mm pod Min TH , jazdíš len po meste ?
A platničky si kúp tieto , sú síce mäkké , ale brzdia ako hovädo či za sucha , či za mokra , či za studena , či za tepla , proste furt (takže v príkrom rozpore s predrečníkom) >:-)
www.lucas-moto.sk/index.php?route=product...



Dôvod úpravy: platničky

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (25.05.2015 21:44)


25.05.2015 22:16

Re: brzdovy kotuc - material

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

ahoj Barzel.. verím že ventYl chcel len pomôcť. :-) Za link na platničku ďakujem, pred mesiacom som menil.. dal som za ne 40 eur a neviem ani čo to boli zač takže link si odkladám. :-) A ku kotúču. Jedna vec že jazdím veľa mesto hlavne do práce a z práce. A druhá vec možno podstatnejšia že motorku som kupoval jazdenu .. :-~
máš podozrenie ? :-)


25.05.2015 22:25

Re: brzdovy kotuc - material

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Nie ... a keby aj , tak to je jedno (a dobre sa vracajú piestiky ?) .
To len tak , že keď sa preveziem 10km po meste , tak zabrzdím možno 50x a keď sa vyberiem do Salzburgu , tak na 600km použijem brzdu 20x , iba v tom je rozdiel .


25.05.2015 22:55

Re: brzdovy kotuc - material

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Nemyslím že by bol nejaký problém, predpokladám že v opačnom prípade by pritláčalo platničky aj bez stláčania páčky. No pri otáčani kolesa na volno sa pretáča dobre a nič nepiiští ani sa výrazne nešúcha.. :-) žiaľ moje vedomosti sú ešte obmedzene.. ale tak hádam je to takto v poriadku :-)))


26.05.2015 9:09

Re: brzdovy kotuc - material

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tu tolko motoriek jazdí s kotúčmi pod hranicu, že ach.. nemyslím, že by ho malo hned rozdrapit. len sa bude rýchlejšie zahrievat a tým pádom je šanca, že sa skôr zvlní. ale to pri kakau, ktoré na normálnej ceste asi nespravíš. iba na babe, či šturci a podobne..


26.05.2015 20:38

Re: brzdovy kotuc - material

RS955i
 Skútrista 

Ikona

zaujimava otazka... zo zvedavosti som ju polozil priatelovi google, a ten mi nasiel odpoved.Material 12060 vid:www.k1400.cz/clanky/radime/brzdy/kotouce...


26.05.2015 22:14

Re: brzdovy kotuc - material

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Radšej nepodsúvaj hneď prvú info , čo ti ti ten kamarát (gúgl) podhodí , ako jedinú možnú a najsprávnejšiu .


27.05.2015 7:43

Re: brzdovy kotuc - material

RS955i
 Skútrista 

Ikona

A prečo?
Keby to bol nazaciatku spravil autor vlákna nebolo by o čom...
Úplne cele sa mi to nechcelo čítať ale ocele s obsahom cr mi pridu v amatérskych podmienkach ako nestasne riesenie.Povlaky cr sa pouzivaju na zníženie trenia v aplikaciach ložísk. Teda jeho obsah v materiály kotuca je velka alchymia.Na take amatetske pouzitie by vzhladom k nakladom a pracnosti vyhovovala bezna 11600 hádam najviac.


27.05.2015 11:07

Re: brzdovy kotuc - material

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Len tak mimochodom , téma bola založená pred 8 a pol rokom . 8-)

A rôzni výrobcovia kotúčov udávajú tiež rôznu oceľ , samozrejme , každý má tú najlepšiu a praxou osvedčenú .


27.05.2015 14:08

Re: brzdovy kotuc - material

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: brazel: :-D :-D ups ten datum mi usiel...
Tiez som si svojho casu staval motocykel,a riesil podobne veci.Ale kto by uz mal na to dnes cas,alebo chut????


28.05.2015 21:20

Re: brzdovy kotuc - material

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Brazel nakoniec som objednal tie platničky čo si mi odporučil. Terajšie platničky aj keď nové máju už v na povrchu vytvorené drážky od starého kotúča po 700km cca a mám obavu aby sa mi nevytvorili aj na tomto novom. Diky moc dúfam že budu brzdiť tak dobre ako si písal. :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.