Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3672 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

Zmena vyvodoveho koliecka... - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZmena vyvodoveho koliecka... - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

15.02.2008 0:18

Zmena vyvodoveho koliecka...

Fezo
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim.
Mam na moto vyvodove 16 zubove a chcem ju trochu zrychlit a vymenit ho za 17 zubove.Pred tym ako budem kupovat druhe vyvodove ma zaujima o kolko vlastne moto zrychlim???Napr. ked mi ide teraz pri 4000ot/min 100km/h kolko pojde pri rovnakych otackach so 17-kou???Ak mate niekto skusenosti s prevodmi tak sa podelte. ;-)


15.02.2008 6:24

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ono s tym prevodom to bude asi zlozitejsie bo by clovek potreboval aj vonkajsi rozmer kolesa aspon ale potom je to uz len o logike, alebo treba chodit na strojarinu


15.02.2008 6:48

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Stanley44
 Kávičkár 

teoreticky 106km/h


15.02.2008 7:08

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

stanley ma pravdu cca o 6% budes mat vyssiu rychlost ;-)


15.02.2008 7:24

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Chlapci, ja asi vrátim diplom. 10 semestrov strojariny, ale bez toho, aby som vedel počet zubov rozety to nedokážem vypočítať. Asi som sa mal viac učiť :'(

Fero, to v akej reči píšeš? "Vyvodove koliecko" :-)))


15.02.2008 7:26

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

pilgrim google nie je pohlavna choroba..... rozeta ma 42 ;-)
diplom si kludne nechaj :-)))


15.02.2008 7:35

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

STYX
 Edvenčr 

:-@

Upravené 1 krát. Naposledy upravil STYX (15.02.2008 7:35)


15.02.2008 7:38

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ono to s tym zvysenim rychlosti nemusi byt take jednoznacne, nestudoval som sice strojarinu ale v praxi som si overil ze potom su tam este ine faktory ktore mozu posobit opacne


15.02.2008 7:47

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak chces ozvi sa mi cez SS a poslem ti tabulku ktoru mam na TA. Je tam sice prepocet na rozetu 47 a 45 zubovu a pastorok 15-16-17 ale ked hodis svoje rozmery tak ti to prerata.
Mam aj univerzalnu kde ked si tam nahodis svoje rozmery ( original prevodove pomery na jednotlivych prevodovych stupnoch, pocet zubov rozety a pastorku, rozmer rafu a pneu,) prepocita ti to vsetko co potrebujes..


15.02.2008 19:59

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Fezo
 Kávičkár 

Ikona

Nerd, mas pravdu rozeta ma 42 zubov [dobre]
Pilgrim, "vývodové koliečko" su dve slovenske spisovne slova asi si sa mal naozaj viac ucit [zle]
PS: Nemam rad typkov co sa chytaju detailov a pisu zbytocnosti clovek tie sracky zbytocne cita a cas uteka... :-((((((


15.02.2008 20:41

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Stanley44
 Kávičkár 

Fezo : aj si dosiel na ten vypocet ?


16.02.2008 7:09

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

marektm
 Edvenčr 

Ikona

fezo, ked dáš 17 záberové, moto nemusí ísť rýchlejšie (myslím max), na 5ke ti to už motor nepotiahne, resp, budeš musieť viac radiť. Pri tvojom prevod. pomere to vychádza na asi 2,5 zuba na rozete. Skús dať radšej o 1 zub menšiu rozetu, ak chceš riešiť dlhší prevod

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marektm (16.02.2008 7:12)


16.02.2008 7:54

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

frog
 Turista 

Ikona

marektm, ako si na toto prisiel ze o jeden zub mensiu dozadu? Ved zmena bude cca 2% takze ked isiel pred vymenou 150km/h, teraz pojde 153km/h. Naco by to robil?
Ja som dal na varana o zub vacsie koliesko dopredu a zmena nastala. Tachometer ale ukazuje bludy. Tak si to odmeraj napr pomocou GPS ako ja. :-~


16.02.2008 8:14

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Kedˇvymením originálne 16 zubové za menšie 15 zubové sek.koliesko tak mi klesne rýchlosť o 5 km/h.Pri koliesku o zub väčšiom by to malo byť opačne ,max. rýchlosť sa výrazne asi nezvýši ale klesnú ti otáčky .Takže napr.u jednoválca kde sú vybrácie vo vyšších otáčkach sa ti bude pohodlnejšie cestovať.


16.02.2008 8:19

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

riki1
 Kávičkár 

JE to jednoduche, 100 Km/hod je 16 zubov, takze jeden zub je 100/16=6,25 , cize moto Ti pojde so 17 zubovym vyvodovym kolieskom o 6,25 km/hod rychlejsie, samozrejme iba ak ma motor na to dostatocny vykon.

Ak by si chcel robit podobny vypocet pre zadne koliesko (rozetu) tak by si tak isto delil, ale rychlost by sa znizovala (pri tych istych otackach).

Pri kombinaci obidvoch koliesok (keby si menil obidva) by si si musel urobit pomer (prevodovy) to jest zuby delene zubami. A JE TO ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (16.02.2008 8:21)


16.02.2008 9:24

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Fonedoskop
 Bahniak 

takze ku teme ...pozri si www.flare.cz tam si najdi tabulku kalkulacneho modelu lc4 nastav si parametre a vyhodi ti rychlost pri otackach aj pri prevodovych stupnoch je to presne urobene na lc4 pocita sa tam aj s rozmerom rafkov.Inac poslednu dobu sa dost bavim na niektorych prispevkoch a radach mam pocit ze tu na motoride je kazdy mechanik,strojar a ing co ma v riti dieru :-D
Keby si bol lenivy tak ti tu napisem presne naco si sa pytal pri prevode 16-42 na endure lc4
otacky 4000 mas na 5stupni rychlost 92km/hod
prevod 17-42 5stupen 97 km/hod


16.02.2008 10:10

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Fonedoskop
 Bahniak 

konecna rychlost 16-42 5stupen pri 7500 ot 172km/hod
17-42 5stupen pri 7500 ot 183km/hod
ale pochybujem ze sa na tu hodnotu dostanes jedine tak na letisku :-D


16.02.2008 20:08

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

JohnyTN
 Jogurťák 

Ikona

Chlapi - som sa úplne preľakol, že prečo ja nemám na sršňovi vývodové kolečko - som si začínal pripadať menejcenný. Hovorím si, že má asi nejaký vývod na boku - ako po operácii. Až potom mi doplo (som už starší a neskôr mi to zapaluje). Inak neviem, či je počet zubov na kolečku/rozeta úplne smerodatný, pretože na sršňovi dokážem na päťke z neho dostať otáčkami viac ako na šestke, ktorá sa tvári viac-menej ako cestovná rýchlosť. V prípade litra a viac - možno...


17.02.2008 1:32

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

marektm
 Edvenčr 

Ikona

frog: zmena 1 zub na kolečku pri litrovom 2 valci nie je to isté ako na 600, 1 valci. Na určitej rýchlosti sa dostaneš s otáčkami nižšie, ale nič tým nevyriešiš. Bude to lenivé, a na spotrebe sa tiež nič nezlepší (vlastná skúsenosť----- 2 sezony KTM LC4 640 Adventure :-~ )


17.02.2008 3:47

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Fezo
 Kávičkár 

Ikona

Ta tabulka co je na flare.cz je presne to co som potreboval dik :-)))


10.06.2008 10:43

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

Zdar,
tiež premýšlam, že by som kvôli zvýšeniu maximálky dal dopredu miesto original 17 zub. kolečka 18 alebo 19 zubové, rozetu by som nechal púvodnú. Čo vy na to, oplatí sa to a bude to fungovať na 125ccm ? Stačí to zmeniť len o jeden zub, nebude to už veľa, keby som zväčšil sekundár až o 2 zuby? Viete poradiť? Pamätám si, že pri jawe 175 - 250 to funguje a bežne sa to robí. Ďakujem.


10.06.2008 11:07

Re: Zmena vyvodoveho koliecka...

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

ja som na huske meni z 14 na 16 citit velky rozdiel... nemam pocit ze by sa mohlo stat ze pri vacsom "Vyvodovom koliesku" tzv.. sekundarne ozubene koleso dalej len sekundar... by mohla take nieco ako LC4 nevladat.... k rozetam ... moze ty byt rozne, neusi tam byt len 42 zubova..... robia sa rozne velkosti tusim od 42- 55 zubov...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.