Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3262 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)

privera - tuareg - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuprivera - tuareg - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
03.01.2007 22:06

privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

cavte...skuste mi poradit mam sice doma uz dva tuaregy a kamos mi vcera doniesol este jedneho... problem je v tom ze neviem nastavit priveru. je to tuareg wind 1994 s pneumatickou prievou.. niekedy moto ide paradne niekedy nie niekedy ked sa drzi sytic a pridava tak ide tiez dobre niekedy ked pridam plyn zdochyna...neviem co s tym.moze to byt aj tym ze je prasknute vyfukove koleno, alebo to moze byt nieco ine??? skuste poradit... kazdu radu... fest diki

Upravené 1 krát. Naposledy upravil felesiga (03.01.2007 22:08)


04.01.2007 0:40

Re: privera - tuareg

koleno to urcite nebude.. myslis to zdochynanie ako dusenie?? vtedy sa ta privera neotvorila. nieco budes mat len s tym.. ale co? :-~


04.01.2007 20:14

Re: privera - tuareg

revuce
 Bahniak 

Určite to bude to, že ti neotvára príveru. Ja som mal takýto problém na mojej KTM. Avšak aj to prasknuté koleno si musíš dať do poriadku, lebo aj tam je strata výkonu.
Zhoď výfukové koleno, naštartuj ju, pridaj plyn a pozri sa, či ti ju vo vyšších otáčkach otvára a keď ubereš plyn, či ti ju vráti hneď naspäť.


04.01.2007 21:41

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

revuce koleno som uz po celom dni zavaril. lenze problem je v tom ze neviem ako to tam vlastne vsetko je ci tam aj nahodou daco nechyba,lebo z priveri ide este nejake je....te lanko ku zadnej brzde a ked slapnem na brzdu potiahnem lanko a taky jazicek dvihne priveru co najvissie. skusim zajtra pozret... ale cudujem sa tomu ze so syticom ide paradne a bez nie... :-(


06.01.2007 17:35

Re: privera - tuareg

revuce
 Bahniak 

1.Skús ešte pozrieť sviečku. Ak je vypálená do biela, znamená to, že máš chudobnú zmes, moc veľ vzduch a málo benzínu. Ak je taká tehlová je to OK. Ak je čierna, znamená to že zmes je moc bohatá, alebo že ju dusí, napríklad tá prívera.
2. Podľa toho aká bude tá sviečka tak si došteluj bohatosť:
- biela sviečka: uber vzduch a ihlu daj vyššie, ak sa nedá dať už vyššie tak treba väčšiu trisku
- tehlová - zmes je OK
- čierna - bohatá zmes, pridaj vzduch a ihlu daj nižžšie, ak sa nedá tak skús menšiu trisku.
PS: Ak ti otvára tú príveru, keď ju vytočíš a vráti ju späť, tak je to OK.



06.01.2007 17:51

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

revuce...dik sviecka je cierna az mokra... ihlicku pozriem... a privera sa mi pohybuje tak ze dvihne ju hore a potom uz len trosicku poskakuje hore dole cca 3-5 mm... a ked vypnem motor,tak nespadne dolu... ale dneska som tak dorobil jednu pruzinku teze uvidim co to bude robit... a s tou bohatostou to moze az tak robit?...lebo ked mi raz dosiel benzin a uz bolo len v karburatore tak isla jak jebnuta


07.01.2007 9:57

Re: privera - tuareg

revuce
 Bahniak 

A keď sa ti moto zohreje dymí. Alebo je to len taký biely dym.
Keď sa ti moto zohreje tak by nemala dymiť čiernym, inak to môže byť, že ti pustilo aj gufero na kľuke z tej olejovej strany, čiže ti môže ťahať olej z prevodovky a aj toto ti môže robiť bordel a je to aj dosť nebezpečné, pretože ak tam máš prevodový olej, ktorý nespáli, tak ti ju môže aj zadrieť.
No ale najprv skús spraviť poriadne tú príveru, našteluj si tú bohatosť. Tá bohatosť je veľmi dôležitá. Ver že aj posunutie o jednu drážku na ihle ti urobí veľ.


07.01.2007 11:00

Re: privera - tuareg

karol1
 Bahniak 

Ikona

felesiga - veď si si odpovedal sám , čo máš za problém "lebo ked mi raz dosiel benzin a uz bolo len v karburatore tak isla jak jebnuta" , jednoznačne máš bohatú zmes.

presunutie ihly o zárez znamená zmenu tryskovania ihlou o cca 3-4 stotiny milimetra. Oveľa viac býva vydratá tryska v ktorej sa ihla hýbe, nezriedka aj 20-30stotín mm.v takom prípade už žiadne presúvanie ihly nepomôže.

čo sa týka výfukovej prívery - lanko k brzde je kvôli tomu , aby sa pri každom zabrzdení prívera uvoľnila , keby náhodou zasadala karbónom.Pretlaková prívera funguje tak , že pri určitom strednom tlaku vo výfukovom potrubí ju otvorí nafúknutím gumovej membrány. Ak napr. dáš dole výfuk , tak ti ju neotvorí vôbec, taktiež ak je netesnosť na výfuku , tak to robí problém.
doložením strunky si spôsobil väčší odpor proti zdvihnutiu prívery , takže ju otvorí neskôr.


07.01.2007 15:14

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

karol1... presne tak to tam je ale ked startnem motor,tak sa zacne pohybovat ale len 3-4 mm chodi hore dolu a to je skoro uplne na vrchol a nikdy mi ju nezavre uplne na spodok ani ked motor je vypnuti... inac a ked som mal prasknute vyfukove koleno a fucalo mi cez neho je mozne ze mi v kolene poklesol tlak a neslo to aj pre to???


07.01.2007 15:15

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

revuce...motorka nedymi malicko


07.01.2007 18:59

Re: privera - tuareg

karol1
 Bahniak 

Ikona

ešte jeden detail . v 70% -ách je prívera naložená opačne. Poznáš to podľa toho , že keď ju prstom zatlačíš , tak stále ostáva taký vyčnievajúci zub do výfukového kanála. Keď je v poriadku , tak pri zatlačení(otvorení)pekne kopíruje prierez kanála.
A áno nielen prasknuté koleno , ale aj netesnosť medzi kolenom a nátrubkom na valci vadí.


09.01.2007 16:12

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

dik.skusil som dat tu vidlicku o jeden stupen visie...zajtra vyskusam uvidime co to zrobi... ja ked som rozoberal tak som si odfotil jak to tam presne bolo taze nemyslim si ze je to naopak... inac na tej privere je na spodku tycky taky mesiacik a na jednej strane je to o skoro 45 stupnou vykrojene a tym vykrojenym je to smerom dolu takze neviem ci je to dobre...


09.01.2007 20:35

Re: privera - tuareg

karol1
 Bahniak 

Ikona

dal si to tak , ako bolo , ale to neznamená , že dobre. Ak ten pred tebou to dal naopak?? tak si len skopíroval chybu.


10.01.2007 7:15

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

karol1*:je to mozne a ako to ma byt???


10.01.2007 22:05

Re: privera - tuareg

karol1
 Bahniak 

Ikona

veď som ti už vyššie napísal.
skrátka , keď ju otvoríš ,čiže zdvihneš , tak nesmieš na vrchu výfukového kanála cítiť "zub".Dá sa naložiť len dvomi spôsobmi . Keď vyskúšaš obidva , tak ti bude všetko jasné. .....dúfam.


10.01.2007 22:26

Re: privera - tuareg

benoo
 Bahniak 

www.aprilia.mysteria.cz/14n.jpg

sice je elektricka ale noz privery je rovnaky a na obrazku je vidiet ako ma byt otocena


11.01.2007 6:31

Re: privera - tuareg

karol1
 Bahniak 

Ikona

dobrý obrázok - zreteľne to vidno.


12.01.2007 7:50

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

aha take foto som nevidel uz je to jasne.... fest dik keby ze sa este daco potrebujem opytat ozvem sa....ked budes dakedy v poprade ozvi ze ta pozvem na pivo :-)


12.01.2007 19:50

Re: privera - tuareg

felesiga
 Bahniak 

Ikona

karol1..ten noz som dal ako ma byt...len sa chcem este opytat ze po akej dlhej drahe ma chodit??? lebo sa da nastavit aj na 2 cm aj na 5 ...???


12.01.2007 20:38

Re: privera - tuareg

felisiga už som ti poslal preistotu vsetky tri kazdy ma niečo dobre :-)))


13.01.2007 10:02

Re: privera - tuareg

karol1
 Bahniak 

Ikona

pohyb obmedz matičkami , podložkami tak , aby nôž v spodnej polohe išiel na cca 0,5mm od piestu a v hornej polohe aby bol zarovno s kanalom



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.