Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5189 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26401
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15922)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10479)

Off-road hustenie pneu na cestovnom endure - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOff-road hustenie pneu na cestovnom endure - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Pneu.

30.10.2008 18:48

Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Kto mate velke cestovne enduro a chodite aj mimo spevnenych ciest, ako hustite pneu pre off-road (polne cesty, trava, sotolina)? Predpokladam, ze mierne podhustena pneu (nie stuple) by mala mat v terene lepsi grip. Alebo sa mylim? Ja mam predpisane vpredu 2,25 a vzadu 2,5 solo. Kolko by ste dali do terenu aby to nebolo prilis malo?


30.10.2008 19:16

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

som asi príliš pohodlný na to, aby som ich stále vypúšťal a dofukoval ... nechávam tak ... :-}


30.10.2008 20:06

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

dreamer
 Skútrista 

Ikona

PetoDL: Keby som mal stuple, tak mi to je asi tiez jedno. Ja ale jazdim na Michelin Anakee, co je vraj dual-sport pneu, v preklade viac cesta ako teren. Preto sa pytam, ci sa podhustovanim nieco zlepsi, alebo nie. Zatial som sa s tym nebabral, ale viem si predstavit, ze by to mohlo byt na nespevnenej polnej ceste o cosi lepsie. Len neviem o kolko by som to mal spustit aby som to zas neprehnal.


30.10.2008 20:22

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

na 100kg terenkoze som mal 1.3 a to uz bolo dost malo, na ceste to plavalo, hlavne v zakrutach.

ak nemas stuplne, moc tomu nepomozes, ale vsak skus spusti kolko sa ti chce aj 1.5. Len aby si neprerazil gumu na dajakom kameni potom.


30.10.2008 20:26

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

dreamer
 Skútrista 

Ikona

duggo: no ved o to mi prave ide, nechcem to prehnat, aby som ju nahodou aj nevyzul :-O


30.10.2008 20:31

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

co by si vyzul, ved to neni jawa a predca tam nechas dajaky tlak. Len troska sa ti zvacsi stycna plocha.


30.10.2008 20:42

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

dreamer: pre mňa platí aj pre anakee čo som napísal ... jazdím ich na striedačku s TKC ... tie dávam na jeseň a na jar zase dolu ... asi som ozaj pohodlný, ale pneu hustím stále rovnako, teda s výnimkou nejakých väčších akcií keď som nabalený ...


30.10.2008 20:48

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Aj ja nechavam vsetko tak.


30.10.2008 20:50

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nerobím nič, jazdím. Daj si tam radšej ultra seal a nerieš sfukovanie. Tvoja mašina je aj tak viac na ceste, a toho terénu sa báť nemusíš, čo neprešmykneš to prejdeš :-D


30.10.2008 21:24

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

Ale u dušových pneu sa nedá zaručiť 100%-ná účinnosť.


31.10.2008 10:10

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

Babci
 Edvenčr 

Ikona

Kamenisty teren na tvrdo,piesok podhustit a s tlmicmi je to naopak.


31.10.2008 10:13

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dreamer michelin anakee je vyborna guma na cestu ale do terenu chaba... a mozes podhustovat kolko len chces

miso frano teraz vypredava karoo T za 4500sk sadu, mitasy E09 kupis sadu za 3400sk
ak ti mozem poradit tak do terenu rozhodne radsej prezuj nez podhustuj

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.10.2008 10:13)


31.10.2008 17:53

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptak dobre hovori.. [dobre]


31.10.2008 18:50

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

a súvislo ... až je mi to divnô ... :-D
ale nie, vážne ... pravdu hovorí ...


31.10.2008 19:10

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... mám obuté TKC celý rok a v predku aj zadku cca 2,5, nigdy žádny problém ... :-}


31.10.2008 21:14

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

rmacko: nie je tých 2,5 vpredu veľa keď si naľahko? a ešte jedna otázka, keď už ... tá druhá foto je durmitor? lebo sa mi tak vidí ... vďaka za odpovede ... ;-)


01.11.2008 5:23

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

PetoDL : ... já aj keď som nalahko som dosť ťažký, neviem či je to veľa, vôbec sa v tom nevyznám, mám dosť slabú pameť tak hustím rovnako, nech sa nemýlim ... ;-)

... a tá fotečka je Durmitor spred troch týždňov ...


01.11.2008 8:14

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

petoDL jasne ze macko je furt tazky.. uz si videl macka alebo ineho medveda ktory by bol anorektik :-D


01.11.2008 11:48

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

:-D, páni ...
nie, nevidel ...mne ešte pamäť slúži, tak hustím vpredu na 2,2 ... aj pri mojich 100kg to stačí ... 8-)
PS: durmitor je paráda ... [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (01.11.2008 11:49)


01.11.2008 21:54

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ja si na offroad trúfnem s cestnými metzeler tourance. Tlak neznižujem, aj keď logiku to samozrejme má. Keď nieje po daždi tak s prehľadom zvládnu členitý terén hodný pre krosky no a na rovine je to len o komforte a bezpečnosti ako o prejazdnosti. Pri používaní cestných pneu pri offradíkoch sa skôr obávam o fakt, že v teréne chodíme po kadečom a keď si občas prekontrolujem plášte tak nejaký ten zárez po kameňoch sa nájde, no a s tými istými pneu potom robím dlhé presuny pri vysokých rýchlostiach.


01.11.2008 22:27

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: pri vsetkej ucte...vies co je clenity teren vhodny pre krosky?


01.11.2008 22:31

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

podla mna to netusi.. clenity teren vhodny pre crossky cestne enduro zvladne len na stuploch aj to tam musi sediet niekto kto vie...

ak clenitym terenom myslis polnu cestu tak po tej ti prejde aj GSXR


01.11.2008 22:35

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

lyžiarska zjazdovka Drienica Lysá - najvyšší bod ?
lesné cesty v Čergovskom pohorí ?
Chočské vrchy a okolie na Liptove?

Použil som asi blbý termín, ale mal som na mysli niečo v tomto duchu


01.11.2008 22:49

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

img65.imageshack.us/img65/4756/photoqt7.jpg[/IMG][/URL]

Upravené 4 krát. Naposledy upravil locksley (01.11.2008 22:57)


01.11.2008 22:50

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

s tourance? tak potom smekám ... :-) to sa musím ešte veľa učiť ... >:-)


01.11.2008 23:06

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

img216.imageshack.us/my.php?image=dunaj3ly0.jpg

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (01.11.2008 23:07)


01.11.2008 23:20

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

tak áno, toto sa dá, to nie je problém ani na tourance-kách alebo niečom podobnom ...
so štupľami je to ale o niečom celkom inom ... neporovnateľné ... hlavne ak sa tam objaví piesok, blato, mokrá tráva atď ... no ale nič, veď ak ti to vyhovuje takto je nás do toho nič ...


01.11.2008 23:22

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Ten imageshack je strašný.
Prvá foto je spomínaná zjazdovka Drienica v Čergovskom pohorí na východe slovenska (s tourance) a druhá foto je krásny pieskový povrch popri Dunaji. S tourancami ho jazdím stovečkou a do stúpačiek si to pýta len v neprehľadných metroch.


01.11.2008 23:32

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

PetoDL: jasné, o výhodách štuplov nemusíme debatiť v tom máme jasno. Na druhej strane som sa celú sezónu pchal do terénu v cesťákoch a je to neskutočná škola. Oproti štuplom to vyžadovalo oveľa väčšie sústredenie sa na správanie moto, a celkovo iné premýšlanie ako so štuplami. O to istejše sa budem cítiť terénnymi plášťami.


01.11.2008 23:34

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

PetoDL
 Turista 

Ikona

ok ok ok, presviedčať ťa nebudem, mám svoj názor a viem, že ho nezmením, proste je to iná káva ... raz je to tak ... ale začína mi to pripomínať sci-fi ... brú noc ...


01.11.2008 23:37

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

:-)))


02.11.2008 0:49

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

na touransku nedam dopustit, su to paradne gumy na cestu a da sa s nimi urcite aj v lahsom terene ale prosim ta netvrd tu ze "s prehľadom zvládnu členitý terén hodný pre krosky"


02.11.2008 5:48

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

rmacko
 Skútrista 

Ikona

... "členitý terén vhodný pre krosky" na tranďáku s jeho zdvihmi :-} vôbec neprejdeš a to už nehovorím o tých gumách ... I-GRR

... a tie fotečky čo si dal, moc z toho "členitého terénu" teda neukazujú, tie hladké kamene sa daju f pohodke aj na turanskách ;-) ...


02.11.2008 7:47

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

rgw
 Skútrista 

Raptor dobre napisal,tourance a anekee netreba podhustovat,tam je to jedno,stoplove /E09,karoo a tkc 80/okolo 1,5 na offroad


02.11.2008 11:30

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Raptor: budem to tvrdiť aj naďalej a prosím keď ma už cituješ, tak do """ uvádzaj aj predslov = "Keď nieje po daždi", čo je preto čo tvrdím dosť dôležité. 50% času tejto ešte neskončenej sezóny som so svojím TA a cestnými gumami strávil v teréne, takže tu nepíšem nejaké teoretické domnienky. Aj s cesťákmi sa dá vybrať do terénu a dostať sa pri troche snahy tam kam komfortne so štuplami. O to viac ma teší keď sa tam dostanem a bez pádu.

Rmacko, mám pojazdené trochu aj na starom Transape a napriek vyššiemu kolesu mi osobne vyhovuje menšie, ktoré robí nový Ta výrazne obratnejším čo mne osobne vyhovuje a aj preto to s cestnými gumami nieje v teréne najhoršie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil locksley (02.11.2008 11:42)


02.11.2008 11:47

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: chces ma asi naserkat...tu obratnost by som chapal keby si mal nejake "motardoidne" sklony..ale hovoris o jazde v terene. Pri "slickoch" si na lesnej ceste zrejme rad, ze si rad,nie este aby si tocil masinu okolo nohy.

Jadil som TA aj na povodne seriovych bridgestonoch. Ano da sa na tom vselico,ale ani zdaleka nie to co na stoploch. Teraz nepisem o komforte jazdy,jednoducho tam nevyjdes, lebo nemas zaber. Nemusi byt ani po dazdi. V hustejsom lese mas podklad 1cm pod povrchom permanentne navlhnuty. Trava aj za sucha v kopci da zabrat a nepodhusteny "slick" nezabere ani bohovi. Ked som po "slickoch" prvy krat obul masinu do stoplov, myslel som si ze idem na LKT. Uz som ani nejazdil, ale par dni som len skusal kde vsade ma to vydriape, o com som pred tym len snival alebo zostal (nadavajuc na gumy) stat v polovici vyjazdu. ;-)


02.11.2008 11:59

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Superflanker: v rôznych diskusiách už spomínal detaily a situácie kvôli ktorým sa nestotožňujem s ortodoxnými tvrdeniami že menšie koleso je v teréne na škodu. V strmej vyjazdenej lesnej ceste s vymytými kolajami, keď môžeš ísť len úzkym stredom, alebo natesno pri kraji dávam obratnosti vyššiu váhu. Horšie by to malo byť po rovnejpoľnej vo vysokej rýchlosti, kde som sa stotožnil s tebou uvádzaným lepším gyroskopickým efektom predného kolesa, ktoré by malo pomôcť udržať smer, napríklad keď chytíš na ceste priečne súvislú mláku, ale napriek tomu to ide a s prehľadom.

Je to o tom čo píšeš: keď si dal na štuple tak to bola iná liga. Je tu ale veľa endurákov, ktorý do terénu zavítajú raz za uhorský rok a nemienia kvôli tomu prezúvať. Preto hľadajú aj alternatívy typu - znížiť tlak v gume a pomôcť tomu. Ja tvrdím, že treba dobré počasie, aspoň 2 dni bez dažďa a ide to aj na cestných.


02.11.2008 14:31

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

locksley: Ja tvrdim ze ten gyroefekt moze byt pozorovatelny (ak vobec) len pri vyssich rychlostiach. Co sa tyka obratnosti (ja ju chapem ako manevrovatelnost pri nizkych rychlostiach kedze sa bavime o terene na dost tazkej krave) tak ten rozdiel nikto z nas amaterov nezaregistruje. Co vsak zaregisturujes, je rozdiel medzi 21tkou a 19tkou pri kopirovani terennych nerovnosti.

A dalej tvrdim ze tam kde vyjdem s namahou na stoploch tak s podhustenymi "slickami" mozem len snivat nech je krasne suchucko aj dva tyzdne. ;-)

A na margo tych "endurakov" ktorych spominas...to je to iste ako majitel straasneho 4x4 offroadu ktory sa leskne viac jak vladna limuzina...o com to je? O image ci nejakom omyle pri kupe?


02.11.2008 19:43

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Superflanker: Presne - manévrovateľnosť pri nízkych rýchlostiach v teréne. Ver tomu že rozdiel pocítiš hneď po prvých metroch. Bratranec má TA 2003, moto sme vymenili pojazdili a zhodli sme sa že je to proste tak. Pôvodný model TA alebo Strom (iné nemôžem a neviem zhodnotiť) je vpredu masívnejší a má to dopad na spomínanú obratnosť.

Vyleštené 4x4 je jasná diagnóza, Enduro je pre mňa univerzálnosť a tento benefit maximálne využívam aj v tomto smere.


02.11.2008 19:53

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

locksley ostal som v nemom uzase... :-O

vsetky krosy a cestne endura s abiciami jazdy v terene maju vpredu 21 (HP2, LC8, afrika, tenere atd atd)

novy transalp dostal dopredu 19 preto lebo ma viac cestny charakter a prave na cestu je mensie 19 koleso lepsie ako 21...

ak chces jazdit teren treba obut stuple... neotacaj to na dazd alebo nedazd, mozme sa kludne rozpravat o ultrasuchom povrchu a ja ti hovorim ze transalp s touranskami si v clenitom terene hodnom krosiek neskrtne.. a znovu pripominam ze na touransku na ceste nedam dopustit


02.11.2008 20:58

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Raptor, ja som si tiež prečítal všetky dostupné recenzie, názory a pozrel asi všetky hispánske videá na nového TA, kde každý onanoval na menšom prednom kolese a kde tvrdili že ide viac na cestu.

Od kedy som mal možnosť jazdy na TA s 21 a potom s 19 tak som dospel k názoru, že teória je veľmi všeobecná a ako som spomenul je potrebné rozlišovať jazdný režim v teréne. Je rozdieľ ísť 100km/h po poľnej ceste a chytiť konár, kameň, mláku. S tým sa samozrejme lepšie vysporiada 21, ale pri jazde v lese na úzkej, kľukatej ceste, ktorú prejdeš maximálne na dvojke je výhodnejšie menšie koleso a výborná ovládateľnosť.


02.11.2008 21:05

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kua asi obujem 15 palcovy supermoto rafik a davaj ho blaznit sa do terenu I-GRR


02.11.2008 21:25

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

kludne ostaň pri súčasnej veľkosti kolesa. Pri rýchlostiach ako tu jazdí 90% enduro majiteľov je veľkosť kolesa na potvrdzovanie pre mňa v praxi spochybnenej teórie.


02.11.2008 21:32

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

lockley pri vsetkej ucte tu teoriu si spochybnil ty sam pre seba

sudruhovia v KTM vedia preco dali na LC8 dopredu 21 a dozadu 18
sudruhovia v BMW vedia preco dali na HP2 dopredu 21 a dozadu 17

mas pocit ze vies o jazdnych vlastnostiach motoriek v terene viac ako oni?

koncim v tejto teme :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (02.11.2008 21:33)


02.11.2008 21:41

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ja som sice v terene najazdil mozno menej, ako podaktori mate na moto nacuvane, ale poznam chalaniska na vychode kde mam chalupu. Nema sice ani TA, ani HP2, ani 21 palcove koleso a neobuva TKC80 ani ine znackove pi..viny, ale na tej jawke co si sam poskladal, ked na lepsie nemal by vam ukazal take veci v terene, ze by vam sanky padli. Chcem tym povedat len tolko, ze je to vzdy najprv o jazdcovi a az potom o motorke a gumach.

P.S. superflanker: tuto sezonu som na mojom SUV-Strome odjazdil 22tkm a mozem ta ubezpecit, ze image mi moze byt ukradnuty a urcite sa nejedna ani o omyl pri kupe. Ale obcas ho umyjem, priznavam ;-)


02.11.2008 21:59

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

Tá teória sa tu generalizuje a chcel som poukázať na fakt, že pri spomínanej jazde v teréne, kedy sa s moto jednoducho nedá ísť rýchlo nieje väčšia veľkosť kolesa v tomto smere žiadny benefit skôr naopak.

Súdruhovia to robia dobre, pri vyšších rýchlostiach s ktorými sa s týmito strojmi v teréne (KTM) jazdí teória platí na 100%. Otázka je koľko driverov tu tak jazdí, ako často a teda či využijú tento benefit ktorý im súdruhovia vymysleli.
















03.11.2008 9:55

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

manana
 Edvenčr 

Ikona

s velkostou kolesa je to ako s prirodzenim - dobry jazdec sa vytrapi aj s malym ale velke je velke.


03.11.2008 11:27

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

dreamer
 Skútrista 

Ikona

manana: ja mam 19 a som spokojny. A ber do uvahy ze to je v palcoch! :-D :-D :-D


03.11.2008 12:48

Re: Off-road hustenie pneu na cestovnom endure

locksley
 Edvenčr 

Ikona

manana: zabudol si ale na terén v akom sa budeš pohybovať a takisto na rýchlosť akou ho chceš/môžeš prejsť. :-D :-D :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.