Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2772 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28561
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11552)

100-oktán. benzín - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu100-oktán. benzín - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
25.05.2009 9:35

100-oktán. benzín

jawa350632
 Turista 

Ikona

Zdar motorkárom.
Iba taká otázka,kto z vás má skúsenosti so 100-oktánovým benzínom a zvlášť v Jawe 350-ke.Pretože som si ho včera kúpil len tak na skúšku 10 litrovov a chcem ho odtestovať či sa mi jawa s toho nezblázni,ale bol by som zvedavý aj na vaše vyhodnotenia tohto benzínu.
čo sa mi páči,že zrovna dnes ráno som absolvoval prvú jazdu (25 kilometrov) na tento benzín,na studený motor som musel stiahnuť sitič (nechcela ísť na sitič), a hned bez sitiča išla ako keby bola zohriata,ale zdá sa mi že má väčšiu prevádzkovú teplotu,teda čo je logické.


25.05.2009 9:37

Re: 100-oktán. benzín

Tomino
 Turista 

Zbytočná strata peňazí...


25.05.2009 9:44

Re: 100-oktán. benzín

jawa350632
 Turista 

Ikona

NIE!!!Nemám v pláne nań jazdiť celoročne!A vôbec ke´d ho neviskúšam,budem ľutovať a aj tak peniaze sa mínajú tak či tak.Chcem len skúsenosti.Díki...............


25.05.2009 9:47

Re: 100-oktán. benzín

tankoval som do auta... nejaku velku zmenu som pri jazde nepocitil... uvidi sa pri velkom servise ci to ma fakt nejaky pozitivny ucinok na motor


25.05.2009 9:47

Re: 100-oktán. benzín

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Môžeš v pohode.Čítal som cestopis s Jawou do Afgánistánu a chlapci v Iráne tankovali cez 110 octánov (za 2 Kč/l)a Jawky leteli 160 km/h :-))) :-)))


25.05.2009 10:03

Re: 100-oktán. benzín

LittleGod
 Turista 

Ikona

ak mas staru 350 2T tak by si to mohol teoreticky tankovat nakolko na 2T nejsu ventili takze si ich nerozstelujes... ale to je iba moj teoreticky nazor


25.05.2009 10:22

Re: 100-oktán. benzín

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

JA som do mojej tankoval V-power racing..... ci pocitil? Hejpocitil som to ;-) Motorka mala kridla.... :-D
Skusenost s autom: Tankovane diesel V-power.Ted tankujem no name... dymy jak blazon,pred tym len pri nastartovani jeden malicky dym. teraz 5 sekund dymi... Nejak stratila silu... takze val zavisi aj od toho co lejes do nadrze ;-)


25.05.2009 10:23

Re: 100-oktán. benzín

fokus
 Turista 

Ikona

oktanove čislo znamená,kolko možeš stlačiť zmes,než dojde k zapaleniu.čim vyššie,tym neskor,to znamena,že je zmes viac stlačena,ked dojde k zapaleniu.motor ma teda väčšiu silu.
Najdi si inštrukcie,k prestaveniu zapalovania a potom využiješ vyhodu 100oktanov.Pozor,ale na spätný chod motocykla,aj to sa vraj stava ;-)
Tak ja len tolko,tak laicky.Odbornici ti to vysvetlia lepšie ;-)


25.05.2009 10:48

Re: 100-oktán. benzín

jawa350632
 Turista 

Ikona

Díky Focus to s tým predstihom ma to nenapadlo.to asi vyskúšam.


25.05.2009 11:25

Re: 100-oktán. benzín

kolumbijcan
 Čoprák 

Ikona

heh....focus co sa tu este nedozviem :-D co takto si zobrat daku odbornu knizku...a potom daco napisat....

oktanove cislo v benzine a cetanove cislo pri nafte...urcuje...
pri benzine
obmedzenie klopania motora - to je.... aby zmes nevybuchovala viac krat....v roznych miestach v roznom case.... aby bol iba jeden vybuch... a poriadny...
zdroj: Dopravny prostriedok, jeho motor, žilinska univerzita, vladimir hlavna ....vrelo odporucam


25.05.2009 12:39

Re: 100-oktán. benzín

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Kolumbijcan: mas pravdu, len ta doplnim v tom ze to klopanie motora je vrstvene detonacne horenie.


To akoze ked naberiem 100 oktanovy benzin, nastelujem si predzapal, a na druhy den ked naberiem 95ku, tak znova treba stelovat predzapal???? S tym predstihom je to blbost!!!! Nemusis nastavovat predstih.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (25.05.2009 12:39)


25.05.2009 12:47

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

Výbuch neexistuje.Existuje len horenie.Oktánové číslo určuje pomer pri ktorom benzín horí v jednom cykle.Používanie vyššieho oktánového čísla je určené kompresným pomerom, čím vyšší , tým vyššie oktánové číslo inak to nemá žiaden zmysel pretože tento pomer nemôžete meniť.
Je to len "placebo efekt".


25.05.2009 12:55

Re: 100-oktán. benzín

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

thomassJa som kukal discovera, 5 speed no a tam to testovali, doslo sa k tomu,ze ked to chces fakt vyuzit ze tam mas 100 oktanovy musis predzapal nastavit,ale!!novsie auta maju elektricke zapalocvanie tak,ze to samo sa prisposobi k benzinu,cize tam nastavovat nemusis....


25.05.2009 13:07

Re: 100-oktán. benzín

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

crazybiker: ale pri motorkach a autach bez elektronickeho zapalovania by si to musel nastavovat zakazdym ked natankujes iny benzin???? Ale ten uhol predstihu ktory treba nastavit je uplne minimalny, skoro az zanedbatelny.
100 oktanovy benzin ma rovnake vlastnosti pri horeni ako cisty izooktan, takze benzin s viac ako 100 oktanmi neexistuje.


25.05.2009 13:18

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

Čo má predstih spoločné so zapálením zmesi pri vyššom tlaku bez iskry so sviečky?
Benzín 96 oktánový sa samovznieti pri určitom tlaku.Benzín 98 sa samovznieti pri vyššom tlaku.
Takže čím ma motor vyšší kompresný pomer tak sa musí používať vyššie oktánové číslo.Pre motor ktorý ma predpísaný napr. 81 oktánový benzín a použijete 98 oktánový sa zmes zapáli pri tom istom tlaku ako pri 86 oktánovom.A čo chcete nastaviť na predstihu?Zapálenie zmesi pred hornou úvraťou-nižší výkon.Zapálenie zmesí za hornou úvraťou- technická debilita.
Ako hovorí krtko: To nie je ako pri slivovici,že čím viac percent tým ,skôr som pod stolom.


25.05.2009 13:18

Re: 100-oktán. benzín

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

letecky benzin = az 107 oktanov
benzin do F1 = az 102 oktanov
pretekarsky benzin = az 130 oktanov


25.05.2009 13:22

Re: 100-oktán. benzín

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Tomcat: Ale tie benziny su vyrobene inou technologiou, a maju tam rozne primesy, ktore sa do beznych benzinov nepridavaju. Tieto benziny co si napisal maju s klasickym benzinom spolocny iba nazov.


25.05.2009 13:24

Re: 100-oktán. benzín

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Oktánove čísla niektorých palív [upraviť]Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle najmenej 95
Letecký benzín: cca 87–107
izooktán: 100
Pretekársky benzín: cca 95–130
Benzín používaný vo Formule 1: 95–102 (stanovené pravidlami)
LPG: cca 110
V modelárstve do leteckých modelov a súťažných áut 10-16
Zdroj: „sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADsl...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (25.05.2009 13:27)


25.05.2009 13:53

Re: 100-oktán. benzín

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

ozaccK LPG tolko, mal som pezota na LPG jedna sprint na jdendej trase.... s LPG 140. normal 95 benzin 130....
No a ja mam dobre skusenosti s vysiim oktanovym cislom.... iny ma nezaujimaju.... bolo to aj na dyne testoivane..... na srackach ako fiesta ti to nikdy nezdvyhne vykon....... na impreze uz aj o 20 koni.......
To vse o tom.......
no a sracku neberte tak..... aj ja sam mam pre niekoho srto :-D


25.05.2009 14:07

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

crazybiker: Skús mi prosím ťa vysvetliť čo ti zvýšilo výkon o 20 koní?Nie len mňa to zaujíma.Určite veľký záujem prejavia aj profesionálne týmy v Rally športe.


25.05.2009 14:29

Re: 100-oktán. benzín

neviete kde zozenem letecky benzin? :-)

K teme aj ja som skusal 100oktan a vykon bol ten isty akurat isiel motor jako keby hladsie za plynom.....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil maco535 (25.05.2009 14:29)


25.05.2009 14:33

Re: 100-oktán. benzín

Tomcat
 Kávičkár 

Ikona

v Tescu medzi rohlikmi ho maju :-P


25.05.2009 14:47

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

maco535: Slovnaft predáva bežne.


25.05.2009 15:06

100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

Uz sa to tu rozoberalo hada 100 krat, raz sme sa uz aj dopracovali k rozumenemu zaveru, pokial ma pamat neklame a tu znova same dristy I-GRR


25.05.2009 15:10

Re: 100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

odporucam tuto diskusiu :-D :-D :-D :-D [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]

Moto poradňa: benzín Shell V-Power


25.05.2009 15:13

Re: 100-oktán. benzín

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

tiko ty máš pamäť, ako Slon :-D [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Ozzac (25.05.2009 15:13)


25.05.2009 15:16

Re: 100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

tuto je kus kvalitnejsia a vecna diskusia

Moto poradňa: Mozem do 125-ky tankovat 100...


25.05.2009 15:17

Re: 100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

Len Tak: Motorka a oktany v benzíne


25.05.2009 15:21

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

Vcera v madarsku som skoro natankoval Shell 100octanov,ale som si to rozmislel,ajtak to nepocitim a zbitocne to vela stoji...
Momentalne uz cca 2tyzdne vkuse tankujem do moto Shell V-Power, nie koly vykonu ale niekde som cital ze ma blahodarne ucinky na motor,cisti karbon z piestov a ventilov a cisti aj palivovy system, no uvidi sa ci to je pravda ked sa to niekedy bude servisovat,chcem to tankovat dlhodobo kym cena nestupne, teraz za 1,170 sa celkom oplati....


25.05.2009 15:48

Re: 100-oktán. benzín

heej klud ja som sa len pytal :-)))


25.05.2009 17:04

Re: 100-oktán. benzín

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

Ja som to videl na discovery v 5 speed. Rozoberali to tak, ze mali tam tri auta, fiestu, golf, impreza.... na fieste voebc nedal vykon..... na golfe len par konikov ale na impreze to dalo najviac....... keby som vedel ktora cast to bola....a vedel po anglicky tak vam najdem to video..... a ja som to len videl.....Niekedy tankujem tiez racing.... u mojej sa to da celkom pekne citit....... neverite. vyskusajte to na takej moto.... ;-) :-* :-*


25.05.2009 21:27

Re: 100-oktán. benzín

marec66
 Kávičkár 

Ikona

Placebo efekt je pri menej vykonnych motoroch. Ale aj tak to nie je nejaky zazrak, ma to vyznam hlavne ak nacipujes elektroniku. A V-power je 95-ka, ma vyznam ju obcas natankovat koli aditivam, ktore obsahuje. Okrem ineho zabranuje usadzovaniu karbonu. Len si to nemylte s uvolnovanim karbonu. Znamenalo by to nieco podobne, ako nasypat brusnu pastu rovno do valcov :-D :-D . Hlavne neliat do nadrze ziadny sajrajt 8-)


25.05.2009 21:46

Re: 100-oktán. benzín

Terror
 Jogurťák 

Ikona

Nepochopil som celu diskusiu... Existuju predsa ine a overenejsie praktiky ako vytiahnut vykon.


26.05.2009 8:20

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

Terror ide mu len o otestovanie 100vkoveho benzinu co to da ne jeho masine :-)


26.05.2009 8:47

Re: 100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

google a youtube ;-) ;-)


Video: www.youtube.com/watch?v=2jbcCr2ll3c&feature=related


26.05.2009 9:12

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

Z toho posledneho videa mi nie je jasne kam sa ten karbon potom v tom motore dostane,zhltne ho piest alebo sa spali pocas vybuchu,lebo to su dost tvrde ciastocky....


26.05.2009 9:13

Re: 100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

asi odide vyfukom ;-)


26.05.2009 9:15

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

crazibiker: Voči "čomu" to dalo u impreze 20 koníkov naviac?
Ak má motor kompresný pomer určený pre 98 až 100 oktánové benzíny tak sa jeho výkon pri použití benzínu pod 98 oktánov zníži.Ak má motor kompresný pomer určený pre 81 oktánový benzín tak sa jeho výkon pri použití 98 oktánového benzínu nezvýši.


26.05.2009 9:21

Re: 100-oktán. benzín

tiko
 Čoprák 

Ikona

prispevok 26.05.2009 8:50, video cas 5:00

nevidel som to so zvukom, ale su tam nejake cisla z merani ;-)


26.05.2009 10:51

Re: 100-oktán. benzín

crazybiker
 Jogurťák 

Ikona

egres2No ja uz neviem, do mojej mootkry jetiez 98+ aj v manuale pisane..... a fakt to citit ked tam dam racing.... NO a este oprava pridalo 15. a ne 20 :-~ slaba pamat


26.05.2009 10:59

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

V slabsich motorkach a autach to je podstatne citit ak sa tam da viac oktanovy benzin, tak ako ked som mal volakedy pioniera 21 tankoval som tam vzdy Jurki 95
,raz mi tam otec natankoval Shell V-Power 95 a motorka skoro vzlietla :-D
Do mojho auta Nexie tiez ked natankujem Shell V-Power 9ť ide lepsie ako s obycajnou 9ťkou,ale ked dam do mojej moto V-Power tak to nie je citit vobec ,myslim preto ze motorka ma dost navrch, mozno by to bolo cicit na akruhu ale neverim


26.05.2009 12:55

Re: 100-oktán. benzín

jawa350632
 Turista 

Ikona

Nazdar chalani.V konečnom dôsledku som sa nakoniec dozvedel,že oficiálne sa nedá kúpiť 100 oktánový benzín,je to len reklamný ťah pre zákazníkov.Dakujem za všetky príspevky,ale pravda je taká,že "100 oktánový benzýn" na bežných pumpách je vlastne len 98+ (maximálne 99).100 oktánový benzýn neexistuje,etanol metanol ano,ale to nie je benzýn ani bežné palivo (zatiaľ).
čiže 100 oktánový benzýn je vlastne 98+ ale je umelo čiže chemicky vyhnaný na "100" oktánov len akože a neaký ten pocit na výkone je badaťeľný.
K tomuto záveru som sa dopracoval od jedného môjho kamaráta,ktorí vie o takýchto veciach dosť.
šlo mi len o vaše skúsenosti s týmto "100" vlastne "98+" oktánovým benzýnom.
DAKUJEM ZA PRíSPEVKY.


26.05.2009 14:00

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

majlou, crazybiker: Prosím Vás.Skúste mi vysvetliť, prečo by motor s benzínom 98 oktánov mal väčší výkon ako s benzínom s malým oktánovým číslom?


26.05.2009 14:17

Re: 100-oktán. benzín

prečo nie je v TP motorových vozidiel udávaný výkon napr:

Výkon motora s 91 okt. palivom: 65 kW
Výkon motora s 95 okt. palivom: 72 kW
Výkon motora s 100 okt. palivom: 97 kW

Výkon motora s palivom z Jurki: 45 kW
Výkon motora s palivom z Avanti: 69 kW
Výkon motora s palivom z Shell: 107 kW? :-O


26.05.2009 14:41

Re: 100-oktán. benzín

mato222
 Edvenčr 

egres2> V jednom videu to vysvetlili, cim vyssie oktanove cislo tym viac zmes vo valci odolava tlaku. Takze moderny motor presne nacasuje iskru ked je to najoptimalnejsie, pri nizsom oktanovom cisle moze dochadzat k nekontrolovanemu zapaleniu.

Na moto to neviem ohodnotit, na aute ked chodim Slovinsko/Taliansko cez kopce tak tankujem 98 a je to citit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mato222 (26.05.2009 14:42)


26.05.2009 14:55

Re: 100-oktán. benzín

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Nebudes mat problem, ak ho das do Jawy. Vycisti ti palivovy system, no z dlhodobeho hladiska mi to pride ako vyhodene peniaze. Cize podla mna do starsich motorov 100 okt. benzin staci prilezitostne.


26.05.2009 14:59

Re: 100-oktán. benzín

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Rozdiel pri tankovani 95 a 100 oktanoveho benzinu rozhodne existuje. Najlepsie ho citia vyrobcovia a predajcovia na marzi. ;-)


26.05.2009 14:59

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

mato222: Pri nízkom oktánovom čísle v motore s malým kompresným pomerom neprichádza kvôli absencii vysokého tlaku k samozápalu zmesi pred dosiahnutím hornej úvrate.Pri motore s vysokým kompresným pomerom pri použití malého oktánového čísla prichádza k samozápalu zmesi vplyvom vysokého tlaku pred dosiahnutím hornej úvrate a horenie sa šíri nadzvukovou rýchlosťou a nárazy na steny valca sa prejavujú typickým " klepotom".Preto sa do motorov z vysokým kompresným pomerom musí používať benzín z vysokým oktánovým číslom, aby sa predchádzalo k horeuvedenému efektu.Oktánové číslo vyjadruje odolnosť benzínu voči samozápalu pri vysokých tlakoch, ale nevyjadruje " vyššiu" schopnosť benzínu po zápale vytvoriť vyšší tlak vo valcoch a tým zvyšovať výkon motora.Výkon sa môže zvýšiť zvyšovaním kompresných tlakov vo valcoch prepĺňaním- kompresor-dúchadlo.Dnešné motory majú kompresné pomery už len na minimálne 95-98 oktánový benzín a ich používanie nemôže mať vplyv na výkon.A ak by aj malo, tak sa pýtam ako to všetci , čo tu tvrdíte zvyšovanie výkonu, dokážete zistiť bez štatistického merania.


26.05.2009 15:26

Re: 100-oktán. benzín

mato222
 Edvenčr 

egres2, ved to som napisal, len mozno nie uplne jasne. Cim vyssie oktanove cislo tym viac zmes vo valci odolava tlaku - pred zapalom samozrejme. A hovorim ze na modernych motoroch, na strej fieste(jawa350) to rozdiel nebude, ale taka Impreza(SS) co maju v teste je zjavne ladena na vysoko oktanovy benzin, takze prinos bol. Cital som, ze nove motory popisovany klepot odstranuju zmenou casovania zapalu.


26.05.2009 17:13

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

egres2 skusal si to uz vobec niekedy?Teoria je niekedy menej ako prax....ak si niekde precital ze 95 oktanov a 100 oktanov neni rozdiel a takej malej kubature ako je Jawa pionier nic nespravi tak si na omyle...

Ja som to uz skusil a potvrdit to mozem...ako vravim skusal som to uz aj na mojej masine no nie 100 oktanov ale obycajny Shell-V Power a nebolo to citit....lebo mojej motorke ajtak na beznej ceste full kotol moc nemozem dat,tak ani neviem posudit...ale na malom pincli kde stale tocis zapastim az na doraz musis citit rozdiel a ak si neni buk tak to rozoznas :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (26.05.2009 17:14)


26.05.2009 17:22

Re: 100-oktán. benzín

konti
 Kávičkár 

Ikona

výkon ma netrápi, ale mám pocit že motor ide kľudnejšie a plynulejšie do otáčok... Tankujem tak 50na50 100 a 95 oktánov... ako sa podarí...


26.05.2009 17:24

Re: 100-oktán. benzín

Placebo efekt je kurvatuning! :-)))


26.05.2009 17:28

Re: 100-oktán. benzín

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Ak tam nejaky rozdiel je, tak to nebude sposobene oktanovym cislom. Rozdiely medzi 95 a viacoktanovymi benzinmi v modernych motoroch, ktore maju senzory klepania a podla toho dokazu upravovat predzapal (vobec som si nie isty, ci oboma smermi), su pod urovnou chyby merania. Teda, pokial nie je motor priamo na viac oktanov stavany.
Ak niekto dokaze posudit rozdiel 2-3 kone hore-dolu (ano, naozaj aj dolu mozno az v polovici pripadov, lebo je to najma o tej chybe merania) pri 100 konovom motore, tak dobre. ;-) Oktanove cislo je vyborna tema do debaty, z tohto musi byt aj najzarytejsiemu odporcovi marketingu jasne, ze funguje.


26.05.2009 17:34

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

Marek pekne povedane ;-)


27.05.2009 10:01

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

majlou: Nemusím ísť variť vodu na Everest aby som sa presvedčil že si tam čaj neuvarím.
V čase keď si sa narodil tak som mal odjazdené cca 130 000 km na motorkách.Zažil som benzín 80 oktánový v JAWE 350 až 91 oktánový.Podľa vašich " praktických " skúseností by mi mala jawka oproti 80 oktánovému benzínu pri 91 oktánovom získať minimálne 10 koní a maximálka odhadujem na takých od oka cca 180 km/h./ použil som vami použitý matematický vzorec nárastu medzi 95 a 100 oktánovým benzínom./
mato222: Písal si to tak jasne, že som z toho pochopil, že benzín z vyšším oktánovým číslom bude odolávať tlaku možno až do tej miery, že sa valec nedokáže dostať na hornú úvrať .


27.05.2009 11:07

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

Najviac sa mi paci ak niekto porovnava dnesnu dobu s rokmi 80timi,ci za cias komunizmu " vtedy som tankoval benzin 80oktanov a neskor 91 " povedal egres, to su dost odveci oktani navyse olovnate, v dnesnej dobe uz vyrabaju bezolovnate a su technickejsie prepracovane so vseliakimi pridavnymi aditivami co zv ysuju vykon motora....
Podla teba potom naco vyvinuli vysokooktanove benziny ak nemaju ziadny zmysel a dopad na vykon?Iba tak pre sradnu lebo sa vyvojari nudia nie? :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil majlou (27.05.2009 11:09)


27.05.2009 11:22

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

majlou: Aj za socializmu voda vrela pri 100 C .Aj za socializmu by som mal pocítiť rozdiel medzi 80 a 90 oktánovým benzínom.Vysokooktánový benzín nastupoval s vývojom výkonejších motorov
a jediný efekt je zabrániť samozápalu benzínu.Zmena antidetonačných prísad bola len z dôvodu ekológie a takisto nemajú vplyv na " výkonnejší" účinok benzínu.Zmena paliva môže priniesť účinok len v tom prípade ak je zvýšená miera horľavosti, čo oktánové číslo u benzínov nerieši.


27.05.2009 11:32

Re: 100-oktán. benzín

celkom som sa pobavil...
oktanove cislo urcuje objemove % izooktanu v nheptane.
cisty izooktan ma oktanove cislo 100
cisty nheptan 0
ak zmiesam 95 dielikov izooktanu s 5 dielikmi nheptanu dostanem 95oktanovy benzin
ako sa da z toho namiesat 130? :-O


27.05.2009 11:41

Re: 100-oktán. benzín

nerd nechcem vŕtať, ani nemám bohužial čas googliť a hladať info, ale neviem, či je to tak.
Študoval si chémiu? Myslím, že chemik by to vedel povedať...
Podľa tvojho návodu by sa nedal namiešať viac ako 100oktánový benzín, ale veď závody napr. F1 sa jazdia na také pokiaľ viem.
No je to organická chémia, niečo s dvojitými a takými väzbami a tie schémičky (kundové vzorčeky) a profesor chémie tam niečo o tom splietal, ale bola to už 6. hodina v piatok, my sme mali iné záujmy...

Inak tie tvoje názvy môže byť ono, lebo jediné, čo som si zapamätal je, že čím je tam viacej toho "kvalitného" tým vyššie oktánové číslo...


27.05.2009 11:47

Re: 100-oktán. benzín

karburator
 Turista 

Ikona

egres2 mas absolutnu pravdu,si chodiaca kniznica ;-)
ale realita je taka,ze ked do busky natankujem predpisanu 95ku,tak to ide.
ked natankujem shell 100ku ide citelne lepsie,a niesom jediny,co ma taku skusenost.
tak?


27.05.2009 11:59

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

nerd: Metóda " klepavosti" benzínu vychádzala z predpokladu max 100 .Lenže technologický postup pri výrobe benzínov a moderných adivít dostal benzín nad úroveň 100 oktánov, čiže oktánové číslo napr.107 vyjadruje o 7% lepšie parametre ako 100 %izooktán.To percentuálne zmiešavanie platí len po 100 oktánov.
Karburátor: Podstata tejto debaty je o vplyve vysokooktánových benzínov na výkon motora.Tu si absolutne stojím za svojím, že oktány nemajú nič spoločné z výkonom.Ak sa debata vyvinie okolo adivít, nulový obsah síry,zvyšovanie prchavosti alebo zlepšeným priebehom destilácie benzínu počas chodu, tak budem tvrdiť, že novšie benzíny, ktorých oktánové číslo je od 98 po 100 zvyšujú výkon motora ale opakujem" Oktány s tým nemajú nič spoločné"


27.05.2009 12:05

Re: 100-oktán. benzín

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

pisete tu ze je citit rozdiel na vykone podla oktanoveho cisla.no tak ak je pravda co napisal:jawa350632, ze metanol ma 100 oktanov, tak je pravda to co napisal egres2.dostal som od znameho na vyskusanie metanol do cz-ty z davkovanim cerstveho oleja(metanol sa neda zniesat z olejom)no a fakt je taky ze to islo este horsie.poton ta cz vyskusala gazolin, a isla trochu lepsie, aj ked ma oktanove cislo mensie ako ten metanol.no najlepsie to islo na benzin.


27.05.2009 12:14

Re: 100-oktán. benzín

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Arpad: ako to môžeš tvrdiť ,že na benzín ,ked si ešte neskúsil naftu?Čo ked náhodou? ;-)


27.05.2009 12:47

Re: 100-oktán. benzín

ja to beriem co hovorite :-) ide o to ze vyssie oktanove cislo sa dosahuje dalsimi "syntetickymi" prisadami, tam organicka chemia konci. oktanove cislo je o izooktane a nheptane. a ich kombinaciou viac ako 100 nedosiahnes. (co mi vlastne egres aj potvrdil) existuje este jedna metoda na urcovanie oktanoveho cisla ale to si uz vazne nepamatam a ani sa mi to nechce hladat.
nie som chemik a poslednu skusku z chemia som mal uz hodne davno :-~


27.05.2009 12:54

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

nerd: Laboratórna a motorická .Laboratátórna s arobí tuším pri teplote benzínu 55 C a pri cca 600 ot/min a potom pri teplote 350C a 150 ot/min.


27.05.2009 13:23

Re: 100-oktán. benzín

tomcarsky
 Motarďák 

Ikona

egres, neda mi to ale musim ta poopravit, front plamena pri "detonacnom" horeni v motore sa nesiri nadzvukovou rychlostou, v skutocnosti sa siri subsonicky a aj oznacenie detonacne horenie je nespravny pretoze lezi v deflagracnej oblasti Hugoniotovej krivky. Pri urcitych podmienkach, zvacsa pri vysokom zatazeni sa zmes vo valci rozkmita a vznikaju ohniska s vyssim tlakom pred frontom plamena, s podmienkami na samovznietenie od horucich casti motora.

PS: na vyuzitie vysokooktanoveho benzinu treba zvysit kompresny pomer a pohrat sa s predstihom.


27.05.2009 13:35

Re: 100-oktán. benzín

egres2
 Bahniak 

Ikona

tomcarsky: Z tou rýchlosťou je to možné, netvrdím že všetko čo píšem je pravda pretože píšem to čo mám v hlave a nechce sa mi hľadať fyzika.
Čo sa týka zvýšenia kompresného pomeru tak neviem či sa dá meniť, tuším len SAAB robil niečo ako meniteľný kĺb na ojnici.A rozmýšlam, či je rovnaká zmes 95 oktánového benzínu a 98 oktánového rozdielneho objemu.Myslím že nie takže nemôže prísť k vyššiemu tlaku vo valcoch.


27.05.2009 13:47

Re: 100-oktán. benzín

josi
 Kávičkár 

Ikona

nerd: nie % izooktanu v heptane, ale v zmesi izooktan - heptan. Pri palivách nad 100 oktanov sa udáva výkonnostné číslo, nie oktanové.
majlou: za socializmu bolo oktanové číslo také isté, ako teraz.
ARPAD: metanol naozaj zvýši oktanové číslo benzínu, ale pre malú výhrevnosť sa dá použiť iba tak do 20 % v benzíne bez potreby úpravy bohatosti zmesi
Celý placebo efekt nespočíva asi vo výkone motora, ale v jeho pružnosti - dáš 100 okt. benzín a môžeš jazdiť trtkajúc pri 1000 otáčkach s plným plynom. Potom sa ti zdá, že motor je ukrutne mocný...


27.05.2009 14:43

Re: 100-oktán. benzín

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

JOSI:no ja som len pisal co som vyskusal, a to som mal asi 14rokov.peniaze ziadne, stara cz-ta a chut sa vozit bolo jedine co som mal.do tych chemickych vzorcov a veci z tym spojenych sa vobec nerozumiem.ten metanol bol pravdepodobne cisty, lebo ho odcerpal z nadrze ktora je sucastou destilacnej kolony.na nadrzi je napisane METANOL-POZOR JED,STREBAVA SA POKOZKOU.no a skusal som aj kadeco ine, a najlepsi bol gazolin!.vsak to bolo zadarmo, a dobludu litrov. unas v obci a okoli sa tazi zemny plyn, je tu cez 60vrtov, no a z plynom po potrubi ide kadeaka horlava kvapalina.cele to vedie do takej stanice kde z tym robia poriadok.no a ten chlapik co tam pracuje mi nosil kadeco.inac skoro vsetci co pracovali na tej kolone mali wartburg a trabant, preco asi???aj lada vraj isla na gazolin, len trebalo dat dve tesnenia pod hlavu, lebo inac brutalne klepali ventily(male oktanove cislo?)hlavne ze to horelo, a moto isla.ale to bolo uz tak davno, ze to dnes uz ani nieje pravda.


27.05.2009 15:40

Re: 100-oktán. benzín

majlou
 Jogurťák 

sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADsl...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majlou (27.05.2009 15:41)


27.05.2009 20:30

Re: 100-oktán. benzín

josi
 Kávičkár 

Ikona

majlou: vdaka za rozsirenie obzoru - odvolavam vyrok o vykonostnom cisle - pred 35 rokmi, ked som chodil do skoly bolo vsetko ine.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.