Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4378 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26385
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15916)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10469)

Termostat - senzory - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTermostat - senzory - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Elektrika.

22.02.2010 9:47

Termostat - senzory

FAZErideR
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim, mam taky problem, rozobral som termostat aby som preveril jeho funkcnost. Ta "klapka" ktora reaguje na teplo funguje , moja otazka je ako sa daju skontrolovat tie senozory. Ide mi totiz o to ci sa zapina ventilator pri prehriati. Na samotonom termostate
su dva konektory (resp. spinace) jeden jedno kontaktovy a jeden dvoj kontaktovy. ten by podla vsetkeho mal spinat prave ventilator
ale ked som zovrel vodu tak na meraci sa odpor nezmenil. neviem teraz ci je pokazeny alebo som robil niekde chybu. ma niekto s tym sksenosti? Po pripade ake hodnoty odporov by sa mali ukazovat. Aj na tom jednokontaktovom senzore (ten asi zopina ledku ktora upozornuje prehriatie) sme odpor nevedeli namerat - a to bol rozsah do 20MegaOhmov.
Za pomoc rady a napady vopred dakujem.

[URL=img168.imageshack.us/i/dscn2249.jpg/][IMG]img168.imageshack.us/img168/2612/dscn2249.jpg[/IMG][/URL]


24.02.2010 13:27

Re: Termostat - senzory

Zephyr
 Turista 

Ikona

Neviem síce ako je to presne na konkrétnom Fazeri, ale možno je problémom to, že ste pri varení vody nedosiahli potrebnú teplotu. Keďže je chladiaca sústava riešená ako pretlaková (chladiaca kvapalina môže podľa pracovného tlaku vrieť až pri 125°C či dokonca vyššej teplote) spínač ventilátora na väčšine motorov spína niekde v rozsahu 105°C až 115°C, záleží na konkrétnom type motora a umiestnení spínača, čím bližšie je umiestnený k termostatu, tým môže byť spínacia teplota vyššia. Spínač ventilátora býva často dvojvodičový. Pokiaľ by to menšie "čudo" bol spínač, ktorý spína nejakú kontrolku signalizujúcu prehriatie motora, tak jeho spínacia teplota môže byť ešte vyššia, kľudne 120°C až 130°C, opäť záleží na konkrétnom type motora, ako to má Fazer z hlavy neviem, najlepšie pozrieť v servisnom manuále.

Ako to vyskúšať ? Jednou z možností je použiť kvapalinu s vyššou teplotou varu ako potrebujete dosiahnuť, voda má teplotu varu pri normálnom tlaku "len" okolo 100°C, pravdepodobne preto ste nič nenamerali. Dá sa na to použiť napríklad olej, kľudne aj ten na pečenie :-) , ktorý vrie typicky až niekde okolo 220÷240°C. Len treba dať pozor na zvýšené riziko požiaru pri týchto "pokusoch", olej je predsa len horlavejší ako voda. Takisto pritom merať teplotu a nezohrievať to nad nejakých 150°C. Môže to mať za následok nevratné poškodenie predtým možno funkčných spínačov.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (24.02.2010 13:29)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.