Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26292
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15871)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10421)

Dobíjanie na VFR 800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDobíjanie na VFR 800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

11.05.2011 20:51

Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím vospolok. Takže môj problém je dobíjanie na VFR 800, r.v. 98. Nejak sa mi nezdalo dobíjanie tak som ho premeral. Dobíjalo mi to 13,2 na voľnobehu, po zopnutí svetiel cca 12,9, na 5000 ot. 12,8 V a pri zopnutých svetlách 12,5. Šiel som s tým za mechanikom, ktorý pri premeraní alternátora zistil, že ten dodáva len cca 4V na fáze striedavého. Povedal, treba vymeniť alternítor. Kúpený - vymenený teraz dáva cca 11,5 na fáze. Následne merania boli na baterke 13,8 V. Nakoľko to nebolo ono, že treba vymenižť aj regler. Dnes som pracne zohnal nový Ignitech. Zapojili sme regler a neskutočne sa hneď začali prehrievať káble od alternátora a aj regler a ten dobíjal len 11,8 V. Kua kde je problém ??? Nemá niekto skúsenosti s týmto??


11.05.2011 21:13

Re: Dobíjanie na VFR 800

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

je to trosku obsirnejsia tema, nakolko mam teraz podobne problemy aj ja tak mam co-to nastudovane( aj vyskusane) tebe ide o to premerat komplet vsetko, ci uz kablovacku alebo stator (napetia aj odpory) alebo regler. Ze sa regler zohrieva je normalne, v skoro vsetkych japonskych moto mas skratovy regler, tj. ked nie je zatazeny(vypnute svetla, nabita bateria) tak jednoducho "posiela prud do kostry", teda sa aj zohrieva. ak vies po anglicky, viem ti poslat PDF podla ktoreho zistis kde je chyba

EDIT: akurat citam ze pises ze sa ti zohrievaju aj kable, tak tam bude asi iny problem. nemas zaoxidovane konektory/poskodenu kabelaz?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil najSleps1 (11.05.2011 21:15)


11.05.2011 21:18

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Angličtina nie je problém. Problém je vtom, že ani mechanik u ktorého mam teraz moto (a ten robí celkom dosť motoriek) sa s takým niečim nestretol. Ten regler od Ignitechu sa zohrial až príliš rýchlo a taktiež vodiče od alternátora tak, že sa nedali udržať...doslova ich pálilo. Starý regler čo som tam mal sa tak nezohrieval a taktiež ani vodiče od alternátora. Keď Ťa to nebude obťažovať, pošli mi to do mailu. Mám ho v profile. Prebehli sme aj káblovačku a tá je OK


11.05.2011 21:19

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

A ešte, ak by tam bol niekde skrat, tak by vyhadzovalo poistky a tie su tiež OK, ani jediný krát sa mi nestalo, aby došlo k prepáleniu poistky


11.05.2011 21:22

Re: Dobíjanie na VFR 800

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

ty mozes mat aj rozdiel napetia medzi vystupom regleru a vstupom na baterke, tj ubytok napetia co by znacilo nejaku chybu v kablovacke, moze to byt len zvyseny odpor(oxidacia napr)

posielam ti to na mail


11.05.2011 21:27

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

OK, vďaka


11.05.2011 22:50

Re: Dobíjanie na VFR 800

karol1
 Bahniak 

Ikona

premeraj odpojené fázy statora voči kostre. Ja som mal problém tam a nový stator bohužiaľ bol na tom rovnako. Tiež sa hriali káble.Tak prišla reklamačka a ďalší nový stator bol pre zmenu širší a škrkal do nitov rotora , tak zase reklamačka.... čiže za necelých 2000km tam mám 4-tý stator.


17.05.2011 14:00

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som rozobral alternátor lebo už naozaj neviem čo môže byť s dobíjanim. Na statore som našiel asi na 3 cievkach ryhu na drôte. Môže to robiť môj problém s dobíjanim a prehrievaním vodičov?? Môže to vlastne skratovať priamo na alternítore? Tu je zopár fotiek

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil 77speedy (17.05.2011 14:01)


17.05.2011 15:11

Re: Dobíjanie na VFR 800

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

isiel si podla toho navodu, co som ti poslal? ak by bol skrat medzi cievkami a kostrou, tak by si ho nameral.


17.05.2011 15:16

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Hej išiel, ale problém je vtom, že už z alternátora tam nie je prúd. Zajtra idem do opravovne alternátorov kde ho premerajú a zistia, či je vadný altik. Nejak mi nesedia tie škrtance na cievkach


17.05.2011 18:55

Re: Dobíjanie na VFR 800

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

este mi povedz ako si tam meral prud?? :-@


17.05.2011 20:14

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-...

postupoval som podľa tohto diagramu. Je to presne ten istý čo si mi poslal, len v slovenčine


18.05.2011 20:24

Re: Dobíjanie na VFR 800

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

tak to si potom meral napetie a odpory! asi som slepy, ale prud sa tam nespomina :-}


19.05.2011 8:48

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Sorry, zle som sa vyjadril ;-) , nie je tam požadované napätie. Včera som bol otestoval altik do opravovne a tam vyhodilo že je OK....už naozaj neviem, kde môže byť problém


19.05.2011 9:57

Re: Dobíjanie na VFR 800

ikcipo
 Bahniak 

Ikona

Na fotkách to vyzerá tak, akokeby ti rotor zapieral o vinutie alternátora. Tým ti vzniká skrat medzi vinutím a kostrou. Odpoj alternátor od regléra a zmeraj:

- Každá fáza vinutia nesmie mať žiaden odpor proti kostre. Meraj to ohmetrom.
- Zmeraj odpor medz jednotlivými fázami. Musí tam byť odpor do 0,5Ohm. Meraj to ohmetrom.
- Zmeraj striedavé napätie medzi jednotlivými fázami pri naštartovanej motorke. Mal by si tam namerať hodnoty v rozmedzí 40V až 60V v závislosti od otáčok motora. Meraj to striedavým voltmetrom.

Ak toto všetko nameriaš správne, tak máš alternátor dobrý.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ikcipo (19.05.2011 9:58)


19.05.2011 11:08

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Super, vďaka za rady. Určite to premerám ešte raz, ale dopracoval som sa k tomu, že mechanik mi miesto papierového tesnenia dal silikón medzi kryt alternátora a blok motora. Došlo k hlbšiemu ponoreniu statora a asi preto sa to dotýkalo rotora, čím vznikal skrat a následné problémy. Toto si dnes overím, tesnenie sa vyrába a dám info


19.05.2011 19:09

Re: Dobíjanie na VFR 800

77speedy
 Kávičkár 

Ikona

Takže odpovede na otázky:
- žiadna fáza nemá odpor voči kostre - merané ohmetrom
- odpor medzi fázami je 1,3 Ohm medzi všetkými fázami, po chvíli vrčania a vypnutia tam bol odpor 1,7 ohm medzi fázami - merané ohmetrom
- pri naštartovanej motorke na fázach namerané napätie 1,1V - 1,1V - 7,8 V - merané striedavym voltmetrom.
Mne to vychádza na alternátor v p-čku



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.