Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3449 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
13.09.2005 18:20

Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zzz4
 Kávičkár 

Zdravim...chcel by som sa opytat,ake su rozdiely medzi vyfukmi z hliniku,karbonu a titanu...ktory z nich je najlepsi? zavisi od materialu aj zvuk?
a este jedna otazka,ktora mi nie je jasna...ked sa vymeni originalna koncovka vyfuku za inu (homologizovanu) koncovku,tak treba tam (myslim v motor,karbaratory...)nieco este nastavovat?chcel by som si vymenit vyfuk na novej moto,ale nechcem tym nieco pokazit...vdaka za rady


13.09.2005 19:24

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

1."ake su rozdiely medzi vyfukmi z hliniku,karbonu a titanu" - rozdiel je v materiale z ktoreho je vyrobeny ;-) rozdiel je v hmotnosti
2."ktory z nich je najlepsi?" - velmi individualne
3."zavisi od materialu aj zvuk?" - moooozno velmi malicko
4."ked sa vymeni originalna koncovka vyfuku za inu..." - bolo by dobre doladit/pretryskovat karburator(y)


13.09.2005 19:34

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Od materialu zvuk zavisi - minimalne ten karbonovy ma hlbsi. A co sa tyka toho titanu - neviem o tom, ze by sa robili titanove vyfuky, urcite bezne k dostaniu nie su. Vacsinou sa jedna o imitaciu titanu - jednoducho povrchova uprava ocele (antikoru).


13.09.2005 21:37

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agree dobre vravis... titanovy lauf by bol drahy spasik...


13.09.2005 22:50

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

Samozrejme že sa robia aj titánové výfuky.


13.09.2005 23:01

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

agressor
 Geriatrik 

Ikona

tomxx - ved to je diskusia o vyfukoch v topiqu, v ktorom sa zzz4 pytal na vyfuky, tak kde je problem??? :-((((((


13.09.2005 23:17

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

agressor
 Geriatrik 

Ikona

ZZZ4 sa pyta na rozdiely medzi vyfukmi. A k tomu patri aj cena, nie? Takze sme sa opytali Vadima, ci podobnu cenu pozna a prezradi. ...alebo Ty si myslis, ze to zakladatela temy nezaujima?


13.09.2005 23:44

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zzz4
 Kávičkár 

pri vymene koncoviek ti automaticky,servis alebo firma kde si to davas robit,aj doladi/pretryskuje karburatory?myslim ak je to autorizovany predajca tej znacky motorky ktoru vlastnis...


13.09.2005 23:53

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zzz4 urcite nie automaticky... je to praca a za pracu sa plati... zaplatil by si automaticky za nieco co si si nevyziadal?


14.09.2005 0:25

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zzz4
 Kávičkár 

tak to asi neurobia automaticky...ale pri garancnych prehliadkach sa to robi,ci nie?ak sa to robi tak by som si ten vyfuk kupil tesne pred nou a keby som tam prisiel tak by mi to naladili....ak nie tak si to budem musiet zrejme zaplatit...


14.09.2005 7:31

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

zzz4 - pri vymene vyfukovej koncovky by bolo vhodne dat filkter s väcsou priepustnostou (napr. KN, green filter) pretriskovat karburatori (dinojet), nebolo by odveci vymenit aj zvody. ak sa na to odhodlas daj to zpravit niekomu kto ma brzdu, aby ti to vyladil >:-)


14.09.2005 9:23

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

ZZZ4, automaticky ti to urcite neurobia, dokonca som sa na to nedavno pytal s istom znackovom servise a odpoved bola, ze to ani velmi netreba, pokial nejdes zavodit. V podstate netreba, ale potom odpalis motor skor ako normalne. Su vsak aj vynimky, napriklad ujo Vadim, ktory vymenil vyfuky za hole laufy a nabehal tak 90 000 km bez ujmy. Takze tak ako pise Zajo78, najlepsie je odladit to na brzde (pripadne s lambda sondami) a mas istotu.
Ale k brzde, kde ju maju? V BA je jedna firma, a na nu som od jedneho chlapika pocul, ze ich masina nie je velmi presna. Dotycny, co mi to vravel, si porovnaval vysledky spominanej brzdy s brzdou v Cechach. Co je na tom pravdy, sam neviem. Takze si zrejme treba pri vybere moto-brzdy davat tiez pozor.
Ci su titanove vyfuky naozaj z titanu, to neviem, ale volaju sa tak. Maju taku charakteristicku farbu, ale robia sa aj v duhovych farbach. Su ultralahke ale aj ultradrahe. Karbonove maju vraj hlbsi zvuk, to som aj ja pocul, ale vraj su aj krehke, cize pri pade prasknu a nedaju sa opravit (vyrovnat, zvarit) na rozdiel od kovovych. No a vymena zvodov je financne dost narocna vec.
PS: zvuk zavisi aj od tvaru koncovky (ovalny si kruhovy prierez), ale to asi vies.


14.09.2005 10:45

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S tou brzdou je to kadejak, pozri www.lpx.cz, v pravo dole s nazvom dynomanipulace....


14.09.2005 10:58

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zzz4
 Kávičkár 

no a pri tych garanckach nekontroluju (neladia) karburatory?


14.09.2005 11:19

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zajo78
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

zzz4 - tak to neviem, ale zosynchronizovat by ti ich mali, skus sa informovat v servise, vsade je to inak


14.09.2005 12:31

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

agressor
 Geriatrik 

Ikona

V slusnej servisnej knizke a tiez v manuale je pisane, co sa po konkr. pocte km ma kontrolovat a co menit. A podla toho by mali postupovat servisy v ramci garancnych prehliadok.


14.09.2005 13:47

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

zzz4, ladia, ale len podla hodnot v tabulkach, alebo od oka pridaju-uberu. Na SK nemaju znackove servisy masiny na meranie exhalatov a vykonu. Alebo chod do AT, tam ti to odladia, ale za to si zaplatis...


14.09.2005 13:59

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

Cheetah
 Turista 

Ikona

A co chces pretryskovat? Ved nova Kawa Z750 je striekacka. Pri vymene koncovky by bolo dobre nahrat novu mapu vstrekovania.


14.09.2005 15:39

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

zzz4
 Kávičkár 

co to znamena ze 750 je striekacka...?mam asi dost hlupe otazky co?! kazdy vyfuk ma inu mapu vstrekovania...?neviem ze kto by a kde by mi to mohol nahrat...nie je lepsie to radsej nechat tak ako je to pri original koncovke?


14.09.2005 17:37

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

duggo
 Kávičkár 

Ikona

najdrahsie vyfuky su originalne . Tiez som niekde cital na motorkari.cz ze chlapik vymenil za ladeny na nejakej R6 ci R1 neviem a motorka dobre nesla , ale vsak preto sa tam davaju aby isla lepsie nie ? mozno trebalo aj motor upravit.
moderator : podme sa vsetci bavit cez rp to bude prca .. a prca stranka .


14.09.2005 17:44

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

duggo
 Kávičkár 

Ikona

striekacka nema karburator ,ale priame vstrekovanie /elekricke -riadiacu jednotku


15.09.2005 12:43

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

davide
 Kávičkár 

Ikona

ja mam podobny problem! mam Z750 som kupil vyfuk COBRA/este je to zabalene/ z anglicka .Samozrejme viem ze motorka ma vstrekovanie 8-) .Material lesteny nerez tvar kruhovy!je to mensi lahsi ako orig.vyfuk


15.09.2005 22:24

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

Fjoo1
 Kávičkár 

Ikona

Tie problemy s výkonom to nieje kôli tomu ze urezali katalizator? Vraj ked Lambda sonda nezaregistruje ciste plyny z kata. tak motor prechádza do tzv. nudzoveho rezimu - pri ele. vstrekovani a teda klesa výkon.


15.09.2005 23:06

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

davide
 Kávičkár 

Ikona

motorky nemaju riadeny katalizator-s lambda sondou -len auta. :-D


16.09.2005 17:53

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

duggo
 Kávičkár 

Ikona

davide , tak na co tam ta lambda sonda je ? :-O


17.09.2005 1:44

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

davide
 Kávičkár 

Ikona

duggo:ta moja urcite nema-motorky maju 1 cestny neriadeny kat!Auta maju 3 cestny riadeny !! a tam je potrebna ta sonda. 8-)


17.09.2005 10:39

Re: Rozdiely medzi vyfukmi z hliniku, karbonu a titanu

Novsie moto maju riadeny katalyzaror z lambda sondou. Lambda sonda je snimac ktory odovzdava data o vyfukovych plynoch do riadiacej jednotky. Registruje ci do vyfuku nejde nespalena zmes napr. co pre katalyzatro pohroma lebo mu hrozi vypalenie. Ked das ladaky motor znemi spalovanie a lambda sonda to registruje preto sa moze stat ze motoru klesne vykon alebo sa prepne na nudzovy rezim. Niektore motoservisy vedia tento problem riesit, dokonca ponechaju lambda sondu aj na ladakoch.

No co sa tyka materialu tlmicov vyfuku. Dovodov je viac, hmotnost, zvuk, parametre, desing, . Robia sa este aj vyfuky nerezove. Pri zmene vyfuku je potrebne motor doladit, niekedy zmenou trysiek, upravou vzduchoveho fitra respektive airboxu. Pri zmene mozu vzniknut diery vo vykonovom priebehu motora.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.