Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1717 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26142
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15800)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10342)

Varovanie pred nebezpečnou poverou - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVarovanie pred nebezpečnou poverou - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

08.08.2011 9:56

Varovanie pred nebezpečnou poverou

Na motoride som si prečítal odporúčanie, že: raz za cas treba dat kazdemu motoru kakao lebo "zlenivie"
Považujem takéro rady za nebezpečné, pretože pri "dávaní kakaa", sa môže postarší motor zničiť, čo môže byť aj dôvodom havárie. Aj s tragickými následkami!


08.08.2011 9:58

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

SpecialEdition
 Jogurťák 

Ikona

ešte to nejak zakomponuj do moto-akcií a inzercie


08.08.2011 10:00

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

fiha...ale sak motoride...Alebo kakao v gatoch


08.08.2011 10:02

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

skor sa mi osvedcilo, ze ked som nechal zvysene otacky motora, tak sa mi trosku vycistil spalovaci priestor, zvody, turbo, vyfuk atd...Taky tmavsi dym a potom uz nic...


08.08.2011 10:02

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

:-D [dobre]


08.08.2011 10:04

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

autorom tohto vyroku som ja

kedze som v povodnej teme kde som to napisal nereagoval na vadimove podjebkavanie starky si musi otvorit novu temu (ci je na prvom mieste naozaj starostlivost o vase stare motory necham na vas)

aby mu nevytlacilo olej, ja mu do nej tento krat radsej prispejem aby sa mu ulavilo ...a karavana ide dalej

p.s. chcel by som sa spytat autora tejto uprsanej temy nech svoje zovseobecnenie "stary motor" rozvedie konkretnejsie? 10 rokov? 70tkm? 1V, 2V, 2B, 4R 6B

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2011 10:16)


08.08.2011 10:07

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

raptor - skor si myslim, ze v tom bude nejaky komplex


08.08.2011 10:09

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

pri autach jazdenych od novoty to plati urcite.. pri dieselovych ani nehovorim..


08.08.2011 10:12

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55: "Tmavší dym" nie je výsledkom "vycistenia spalovacieho priestoru", ale dôsledkom (hlavne u dieselových motorov) nedokonale spálenej zmesi.

Predpokladám, že mladý si stojí za svojimi "radami" a že nám vysvetlí, ako to funguje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 10:14)


08.08.2011 10:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Motor nie je závodný chrt, kôň ani atlét, ktorý tréningom môže dosiahnuť väčší výkon.
Je to len kus železa a je mu jedno ako rýchlo sa v ňom točia kolieska čo sa týka jeho výkonu. Rýchlosť, akou sa točia kolieska má ale vplyv na jeho životnosť a tým aj výkon.
P.S: Hovorí sa tomu "vylágrovaný motor" alias motor, ktorý dostával "cacao".


08.08.2011 10:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Vadim - a ako mi vysvetlis, ze ten tmavsi dym je len v tedy, ak som to dlhsiu dobu nepodrzal v tychto otackach a ked to urobim na druhy den, nevidim ziadny dym?
Nie je to vysledok nahodou toho, ze zvysenim otacok, a podrzanim na cca 4,5-5tis sa dokaze uvolnit bordel co tam je?


08.08.2011 10:18

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Johny55:
Pri vznetových je to otázka postupného zanášania výfukového systému nespálenými pevnými časticami. Ak mu dáš "cacao" tak sa tam dostane nespálená nafta a pri dohorievaní spáli tieto pevné častice a tým ti vyčistí výfukový systém.


08.08.2011 10:19

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

johny55 : mozno usadzovanie oleja na valcoch ? a ked das "kakao" tak sa "odvolni" ? .....

alwbo skor co pise Egres :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kawasti (08.08.2011 10:20)


08.08.2011 10:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Mne sa zda, ze prave ked dlho nedam kakao a potom dam, tak to je silne jak KURVA, hlavne po zime napriklad :-D :-D :-D
>:-) >:-) >:-)

Cize z toho vyplyva, ze motory, ktore som jazdil ja praveze naberali na sile, ked som nedaval kakao :-D


08.08.2011 10:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

starky zalozil temu, starky si tu robi PR lebo vonku prsi tak nech starky vysvetluje

egres - :-))) nespalena nafta - no pri turbodieseli ktory je v spravnej kondicii urcite nie, s tymi "sadzami" co sa ti usadzuju vo vyfukovom systeme mas pravdu ale vyhana ich von prave vacsi tlak vyfukovych plynov ktory je pri vodicovi co sustavne jazdi na spotrebu ovela mensi

nespalena nafta sa ti dostava do vyfuku napr vtedy ked ti odchadzaju vstrekovace a ten jemny mechanizmus nestaci reagovat na pokyny solenoidu a nafta sa nakoniec vstrekne do spalovacieho priestoru nie vo faze nasavania ale vo faze vyfuku

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2011 10:28)


08.08.2011 10:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

jednu uz zalozil, ale mu ju zmazali :-D


08.08.2011 10:24

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Egres - ja mam benzin - aj tak by asi diesel vyskocil z koze keby mu dam 5tis otaciek :-D
Akoze robievam to tak raz za mesiac - idem chvilku na tych spominanych otackach a vsetko v pohode. Ked to urobim 2x po sebe tak ten druhy krat ten tmavsi dym nejde.Skratka mi to pride tak ako keby sa nieco vycistilo...Aj ked som mal dole veko na hlave valcov tak je krasne ciste, aj vana...
- ale netvdim, ze nejakemu motoru co ma 500tis., ze mu to pomoze :-)))


08.08.2011 10:25

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Johny55:
A to máš aký "benzín" ktorý dymí??? :-O


08.08.2011 10:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Vypaluje sa ti vyfuk a s motorom to nema nic...


08.08.2011 10:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Egres - vravim ze vyleti z neho tmavsi dym....Sak samozrejme ze potom uz nie...Len je to motor s turbom, chyti to vacsie tlaky tak tam to potom asi lepsie prezenie ako na prdkani si na 2500ot.
Motor vobec nedymi..

MAtoob - a co moze byt v tom vyfuku co dava tmavsi dym?

Ja tvrdim, ze nemam nikde ziadne usadeniny ani ziadne zmave povlaky. Pouzvam kvalitny olej a aj ked ho vymienam, a je vypusteny, tak pretocim motor starterom, vyleti z neho este za par deci stareho a ked nalejem novy, je stale krasne cisty. Potom sa smozrejme zanesie, ale stareho tam skratka zostane minimalne

Tvrdim, ze to ze dam motoru niekedy takuto kefu, nema ziadne nasledky, skor sa priklanam k tomu, ze to nie je na skodu, ked sa to urobi s rozumom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnny55 (08.08.2011 10:34)


08.08.2011 10:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

otyc
 Geriatrik 

@ johny55: akože to robíš skutočne alebo iba akože? kto tomu má rozumieť?


08.08.2011 10:35

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Nie som teda mechanik, ale kde v motore by si chcel mat na relativne novom Volve usadeniny? :-))) Samo, ze je cisty...
Inak s tebou s pohode suhlasim ;-)


08.08.2011 10:40

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres - jedna vec co sa tyka "treningu" motora - suhlasis s tym ze sposob zabehu noveho motora ma zasadny vplyn na jeho vykon po zabehu?

motorka ktora jazdi 95% pri jednych otackach ostane "lenivsia" ako ta pri ktorej jej majitel vyuziva cely rozsah pracovnych otaciek a neboji sa obcas to vytocit do blizkosti cerveneho pola

ja to neviem presne vysvetlit, nemam na to skolu ale bol by som celkom rad keby k tomu nieco povedal karol1 pripadne papiboy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2011 10:44)


08.08.2011 10:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

>:-) Vy dvaja to určite len hráte, ste nerozlučná dvojica, až mi niekoho pripomínate :-D :-D :-D

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.08.2011 10:55)


08.08.2011 10:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

matoob - kamarat pouzival olej catrol magnatec 5w - tam je akoze iny sajrajt...myslim si ze sa v prvom rade precisti sanie a vyfuky a nejake podtlakove veci


08.08.2011 10:54

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Otazka znie co je to vlastne "kakao"?
Kratkodoby"tmavsi dym" nieje len dosledkom nedokonale spalenej zmesi, ale moze byt aj dosledkom uvolnenych sadzi z vyfukoveho traktu.
Funguje to tak, ze 99% pouzivatelov aut a motoriek ich potencial vyuzivaju priblizne na 1/3 az 1/2 vykonu. Ak niekto jazdi väcsinou mesto, je to este horsie. Kedze motory idu len malu cast z celkovekho casu v optimalnych otackach a zatazeni, zanasaju sa spalovacie priestory, vyfukove kanaly, katalyzatory, lopatky na turbach, filtre pevnych castic, atd...
Ak po dlhsej dobe takehoto jazdenia trebars vybehnem na dialnicu a mierne motor ponahanam niekolko 100km, samozrejme v rozsahu vyuzitelnych otacok, (v rozumnej miere a kratkodobo nieje ani cervene pole otackomera tabu) sa motor tzv. "vycisti". Samozrejme nieje to doslovne vycistenie. Vplyvom väcsieho prudenia plynov a vyssej teploty dochadza k uvolneniu karbonovych a sadzovych usadenin zo spal. priestoru, stien vyfukoveho traktu, "vypalenie" katalyzatora, strhnutiu olejovych nanosov zo sania, kedze odvetranie klukovky byva odvedene do sania, pri starsich motoroch sa to prejavuje zanasanim sania.
Napr. moderne diesle sa v takychto rezimoch jazdy podla zanesenosti filtra pevnych castic prepinaju do rezimu jeho vycistenia, kedy riadiaca jednotka naprogramuje bohatsiu zmes a vplyvom vyssej teploty spalin sa filter pevnych castic ztv. regeneruje cize po slovensky vypaluje.
Po takejto jazde byva motor zivsi, a nieje to len pocitovo.
Preco motor pred meranim na motorovej brzde alebo pred meranim emisii ci uz u benzinu alebo diesela par krat vytocia na maximum? Motor sa "vyplachne".


08.08.2011 11:06

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Z môjho pohľadu je to "chobotovina". A čo sa ložisko bude točiť s menším odporom keď ho sem tam roztočím rýchlejšie alebo bude mať väčší odpor keď sa bude točiť pri stálych otáčkach? Benzím bude mať väčšiu výhrevnosť? Spalovací priestor sa bude zanášať viacej keď budem jazdiť ustálenými otáčkami?
Píšem o "benzíne". V prípade nafty je to iné ako som písal vyššie a ako píše bacaono. "Spálením usadením v spalovacom priestore a vo výfukovom vrátim výkon motora len tam, kde bol pred zanesením.
Ale nemôže to mať absolútne nič v spojitosti s "lenivosťou" motora.


08.08.2011 11:10

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Kykko
 Turista 

bacaono [dobre] [dobre] [dobre]


08.08.2011 11:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Pennywisse
 Turista 

Ikona

bacano a dalsi to co opisujes su zalezitosti dieslu, pri nom je jazda pri vysokych aj nizkych otackach zavadna ak sa teda prevadzkuje dlhodobejsie.
Plati toto aj pre benzin? zaujima ma to konkretne pre to lebo mam benzin a bezne jazdim v rozmedzi okolo 2500 otacok, dialnicne 120tka okolo 4tis. pricom cervene pole mi zacina pri 6,5 tis a konci pri 8,5tis.
Koledujem si aj pri benzine o neaky pruser? problemy so zotrvacnikom alebo ine? turbo nemam


08.08.2011 11:20

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

penny - co sa tyka zotrvaku bud v kludne, problemy zo zotrvacnikom by si mohol mat vtedy ak by si podtacal ale to tiez najma v priapde turobdieselu ktory ma dvojhmotny zotrvak (neplati pri starsich modeloch ak by ma zas niekto chcel zas chytat za slovicka)

v predmetnej teme Moto poradňa: Skodi motoru ked sa SS toci... som napisal ze ovela viac skodi motoru (bez ohladu na to ci benzin alebo nafta, turbo, kompresor ci atmosfericky) podtacanie ako to ze ho vytocis pod cervene pole

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2011 11:22)


08.08.2011 11:22

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

pennywise - zalezi aky mas zotrvacnik. Ja mam dvojhmotu a tam su otacky trochu vyssie...To aj tak ale udava vyrobca auta.


08.08.2011 11:23

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

majo540
 Kávičkár 

Ikona

Johny A to ako vidis? Ci niekto to toci a ty za nim ides v dalsom aute? :-)
Lebo ja nech robim co robim ale nikdy som dym a aku ma farbu zo svojho auta nevidel. Nieto este ked ho "tocim" a teda idem rychlejsie :-)))

Ale asi to pomaha. Aj tento si to pekne precistil :-D :-D
[
Video: www.youtube.com/watch?v=g8Nbic9prsQ ]


08.08.2011 11:25

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tie problemy su vseobecne. Pri benzinoch sa prejavuju menej, pri dieseloch viacej.
Pri benzine mas karbonove usadeniny, pri dieseli sadze.
Mal som v rukach uz aj benzinovy motor ktory mal karbonom tak zanesene krcky vyfukovych ventilov, ze sa nakoniec zadreli, ale majitel bol fakt extremny setrilek ktory snad nejazdil viac ako na 2500ot na benzine. :-O :-~
Myslim ze pokial vyuzivas otacky okolo max. krutiaceho momentu a sem tam aj okolo max vykonu, tak sa nic vazne nedeje. Ale vobec mu neuskodis, ked ho sem tam ponahanas. Ved aj ty ak si prilis pohodlny, tak zlenivies, a ak sa sem tam pri sporte zadychas, citis sa lepsie. Ci nie? ;-)

A k dvojhmotam zotrvacnikom? Moj nazor je ze su to kur..tka, ktore su len na nahananie penazi servisom a vyrobcom. Nevidim v nich pri dnesnom kultivovanom chode motorov ziadny zmysel a opodstatnenie. Dovolim si tvrdit, ze ak by sa dala vymenit dvojhmota za obyc. zotrvacnik, tak 95% uzivatelov si to ani nevsimne.
Vo vseobecnosti im vadi podtacanie a prudke narazy na pohonny mechanizmus. Vlasne im vadi to co maju eliminovat a na co boli skonstruovane. [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (08.08.2011 11:33)


08.08.2011 11:39

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hlavne že si všetci najradšej kupujete motorky , ktoré nedostávali "cacao". :-D


08.08.2011 11:43

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono: Ak chceš na kus železa aplikovať "Ved aj ty ak si prilis pohodlny, tak zlenivies, a ak sa sem tam pri sporte zadychas, citis sa lepsie.", tak potom ti vrelo odporúčam zavesiť pred reflektor motorky fľašku s o Shell MaxxPower benzínom a bude jazdiť oveľa rýchlejšie. Veď aj somárovi ak pred oči zavesíš mrkvu, tak ťahá oveľ rýchlejšie. Či nie? :-)))


08.08.2011 11:45

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Uz som to raz pisal ze este nikto nespecifikoval ten pojem "kakao" ci "cacao".
Osobne si radsej kupim motorku ktora jazdila sviznejsie ako nejaku pridusenu- prispatu. Aj ked aj ta sa da casom naucit. ;-)
Kupa od "pretekarov" je kapitola sama o sebe. Tam sa hladi na vykony a rychlosti a nie na zivotnost motora alebo dielov. Ze by to bolo tym?


08.08.2011 11:47

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Pennywisse
 Turista 

Ikona

Mam na tom 2,0 spotrebu okolo 8,5 co je pri tazkom hranatom aute celkom slusne, testy sice uvadzaju spotrebu okolo 10-12l a kupoval som ho s umyslom prerobit na plyn ale nakoniec som od toho upustil ked mi vychadzala pri normalnom jazdeni spotreba 8,5.
Ale zas viem ze aj ked mozem ist na 50tke so zaradenou 4kou a 2000ot a pekne cisla na palubaku o spotrebe, je lepsie pre ten motor ist na 3ojke 3000ot, a o dva litre vacsia okamzita ale zas zivsi taky zdravsi zvuk aj vykon.
Len pri tych dnesnych cenach benzinu 1,47. uz zacinam premyslat aj nad dieslom ale zvukovy prejav a priebeh vykonu mi akosi stale nerezu a vzdy najdem viac kladov na benzine.
Ale to uz som v tejto off topic teme mimo


08.08.2011 11:49

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

bacaono - ta dvojhmota - mas pravdu je to k****sky drahe ale akusali ho menit za obycajny zotrvak ale na tom volvackom 5valci to odj**alo klukovku....Takze zase pre nic za nic to tam nie je. Ale je pravda ze vela veci je robenych len ako kurvitka [dobre] ako napr DPF


08.08.2011 11:53

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vadim ano ano presne tak! Motivacia robi divy. >:-)
Ak povazujes s tvojimi skusenostami motor za kus zeleza, tak ma to dost odradza od nakupu tovaru u odbornikov.
Kus zeleza je zelezna gula alebo ingot, mozno kolajnica.
Motor je sustrojenstvo, ktore ak mu da co potrebuje tak pojde podla tabuliek, ak nie da ti to najavo. ci uz vykonom, alebo spolahlivostou.
Pre niekoho ma aj motor dušu. ;-)


08.08.2011 11:56

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Motor má určitú pružnosť pri určitom zaťažení a otáčkach. Normálne je využívať celý rozsah týchto otáčok pri ktorých má motor najlepšiu účinnosť a vôbec to nezáleží len na otáčkach. Motor môže mať pri nízkych otáčkach vyššiu účinnosť a tým pádom aj dokonalé spalovanie ako pri vysokých.
Dobrá vodič má pre toto cit a netrápi motor "podtáčaním" kedy musí zväšovaním točivého momentu nahrádzať nízke otáčky ani "pretáčaním" kedy vysokými otáčkami sa nahrádza nízky točivý moment.


08.08.2011 12:01

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

bacaono a egres [dobre]


08.08.2011 12:06

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Pennywisse podla toho co pises mas k tomu vztah, takze mu asi neskodis. ;-)
Nafta mi nesmrdi, ale som zastanca toho ze nafta patri do traktora, kamionu a lokomotivy. No napriek tomu som skoncil pri 3l dieseli , lebo bola dobra cena. >:-) Ale verim ze raz bude 4-5-6l benzin V8 ;-)

Johnny55 otazka je aky zotrvacnik na tom 5 valcovom Volve pouzili, a ci bola ta prestavba kvalitne a do detailu preratana urobena.
Poznam pripad na Patrole 3l TD, kde je tato cast tiez dost poruchova ze povodnu dvojhmotu zvarili, vykolikovali a znovu vyvazili uz jazdi dost dlho bez problemov. Mam tiez take iste auto a ked to odide tak to tak planujem urobit.


08.08.2011 12:09

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

a ja z vlastnej skusenosti dam raptakovi za pravdu...
Funglovka Suzuki Ignis, 1,4 benzin, ked bol uplne novy, isiel celkom slusne (vzhladom na motorizaciu)...rok na nom jazdila iba mamina (iba po meste, ziadne nakladacky, de facto na spotrebu) a ked som po roku do toho sadol, tak som si myslel, ze tomu niekto ubral polovicu vykonu..totalne "zlenivelo"..dodrziavanie servisnych intervalov bolo samozrejme, kedze to bola funglovka...

A teraz mi prosim ta Vadim vysvetli, ako je to mozne?


08.08.2011 12:11

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Raptor: Dymi len TD s chybickou? Lebo ja vidim cmudit pri pridani plynu aj uplne nove auta...


08.08.2011 12:16

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duroslav - ako uz bolo napisane.. dymenie moze mat 2 priciny

1. idu von sadze
2. zle spalovanie nafty

v tvojom pripade to tipujem na c.1

baca ja to robim opacne... na dialnici jazdim z lahkou nohou ale v meste na semaforoch si uzivam krutak turbodiesla ohriateho na pracovnu teplotu

demmoo - necakaj nejaku exaktnu odpoved, tema bola zalozena za uplne inym ucelom ;-)


08.08.2011 12:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Jany baci idealna je zlata stredna cesta a obcas ponahanat. To ponahananie na dialnici mu prospeje viacej a bude ovela ucinnejsie na precistene ako prudke rozbehy v meste kde predsalen tvoris viacej sadzi. ;-)
Uplne idealne su dlhe tahave kopce kde vyuzijes aj cele spektrum otacok pri plnom zatazeni a kratkodobo aj cervene pole.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (08.08.2011 12:28)


08.08.2011 12:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Prečistenie filtra pevných častíc: Pri častom jazdení po meste na nízke prevodové stupne je potrebné ísť pri ustálených otáčkach xy na treťom prevodom stupni nepretržite 30min.
demmo: Keď som sadol z mojho W8 4000 ccm do synovej 306 tak som tiež tvrdil že je lenivé :-D


08.08.2011 12:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

raptor: Cize usudzujem, ze nafta je ovela viac "spinava"...ci?


08.08.2011 12:28

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

demmoo: Ja ti mám vysvetľovať tvoje pocity? :-O Vysvetlí ti to Google. Hľadaj "placebo".

Rád by som sa vrátil od johnyho 5-valcového dvojzotrvačníkového dieslového Volva (ktorému by sa upchal výfuk, keby mu nedal kakao :-))) ), k motorkám. Možno by viac ako "cacao" pomohlo živočíšne uhlie. Deťom pomáha.

AKÝM SPôSOBOM zvýši "cacao" motocyklovému motoru výkon???

Ako treba to "cacao" urobiť? V bežnej premávke? Akú má rýchlosť SS na dvojke v "cacaových" otáčkach? Na voľnobehu? Na rôznych rýchlostiach na hlavnom stojane?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 12:31)


08.08.2011 12:30

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Raptor: verím, ze Vadim pride opät s nejakou super metaforou, ktorou mi taktne naznačí, ze sa mylim a ze to vobec tak nie je...a ze som idiot rovnako ako ty...a vsetci ostatní... ;-)

edit: predbehol ma :-D :-D

egres: nie nie, ja som mal velmi dobre zafixovane pocity z toho auta..a nebol som sam, co potvrdil, ze zlenivelo ;-)

Oukej, skusim iny priklad pre Vadima:

Do firmy sme kupovali dve totozne Octavie 1,9 TDi....(ano, slovo totozne sa pouzit neda, lebo kzdy diel motora urcite nemal rovnaku hmotnost, ako ten z tej druhej...etc etc... I-GRR )
Na ´jednej z nich som jazdil ja a otec, na druhej kolega, ktory nebol ziadny super sofer (dodrziaval, jazdil na spotrebu,...) , my s otcom sme Octavku nesetrili ziadno moc...

po nejakom case sa stala vec, ze ked som presadol do tej druhej, znova prisiel pocit, ze neikto ubral polovicu vykonu...cim to je?

Znovba, servisovane boli rovnako... ;-)

edit II. Vadim, kto hovori, ze sa cacaom zvysi vykon? len sa udrzi tam, kde ma byt..podla mna..ale ked cacao sem tam nedas, podla mna klesne...nie mozno tabulkova hodnota, ale pocitovo ten motor jednoducho ochabne...u motorky tazko, lebo kazdy tej motorke obcas podkuri, ale u auta ma nikto nepresvedci i opaku...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil demmoo (08.08.2011 12:37)


08.08.2011 12:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vadim placebo to urcite nieje. Su to na brzde overitelne veci.
Strata vykonu da da este pripisat namiesto zanesenia opotrebeniu, ale ako mi vysvetlis narast vykonu po "preplachnuti"

Nieje toto cele uz len o rypani? :-~
Bolo to tu vysvetlene dostatocne, a konkretne musi uvazit kazdy sam podla veku motorky, jej opotrebenia a kondicie.
Kto si netrufa, alebo tomu neveri, nech radsej dusi dalej.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (08.08.2011 12:37)


08.08.2011 12:42

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

manana
 Edvenčr 

Ikona

jednoznacne hlasujem za kakao ved aj dobru manzelku treba raz za cas vytriet do kakaovej dierky aby nezlenivela.


08.08.2011 12:42

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

duroslav, raptor - este som nevidel diesel, ktory by prudsom po pridani necmudil...


08.08.2011 12:46

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

demmo :
Neplette sem nafťáky.
Aj komín na chate som "prečisťoval" kominíčkom keď už slabo ťahal.
Mám otázku pre fachmanov:
Aký je rozdieľ pri usadzovaní carbónu a tým aj znižovanie výkonu pri jazde "lenivej " na nízkych otáčkach a pri jazde " razantnej" na vysokých otáčkach.
Pri nízkych je málo paliva, pri vysokých je veľa paliva.??? Málo carbónu- veľa carbónu???
A prečo má väčšina motorov položený maximálny krútiaci moment pri otáčkach niekde na polovici rozsahu otáčok a nie niekde okolo maxima????
manana: Mea culpa >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (08.08.2011 12:56)


08.08.2011 12:48

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

manana
 Edvenčr 

Ikona

egres co to pises....tu poslednu vetu si oprav, lebo budem mat pocit ze aj teba treba vytriet do kakaa :-D


08.08.2011 12:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono: "Su to na brzde overitelne veci." "narast vykonu po "preplachnuti"" Keď overiteľné, tak overiteľné. Daj dôkaz.

demno to napísal veľmi správne: "...ked cacao sem tam nedas, podla mna klesne...nie mozno tabulkova hodnota, ale pocitovo ten motor jednoducho ochabne..." - absolútny súhlas [dobre]


08.08.2011 13:18

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

baca kasli na neho, on je ten co spochybnuje moje tvrdenia... ale iba velmi vagne, teda nech on dokazuje preco sa mylim - tu totiz vobec nejde o nejake kakao a "zlenivenie", tu ide o starecku? zarputilost a zaujatost ako si uz aj ty spravne postrehol

uz mi jeden pan cez SS naznacil ze byt na vadimovom mieste by takuto temu nezakladal a cuduj sa svete on uz par motorov poskladal (neviem ako je na tom vadim) - menovat nebudem, zatial sa chce len skodoradostne z uzadia usmievat a nechce byt do toho hlbsie zatiahnuty

vadim nezorganizujes opat nejaky workshop v style "kladivka" kde vsetkym slavnostne nejakym sposobom ukazes ako som zas fatalne trepol kravinu, ved ked nemam pravdu tak napis preco to nie je mozne, uzavriet demmoov prispevok placebo efektom je lacne..

edit vadim poprosim ta aky je rozdiel medzi

1. raptor napisal raz za cas treba dat kazdemu motoru kakao lebo "zlenivie"

a prispevkom s ktorym si ty absolutne suhlasil

2. demno to napísal veľmi správne: "...ked cacao sem tam nedas, podla mna klesne...nie mozno tabulkova hodnota, ale pocitovo ten motor jednoducho ochabne..." - absolútny súhlas [dobre]

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2011 13:25)


08.08.2011 13:26

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

black333
 Kávičkár 

Ikona

maTooB-duroslav, raptor - este som nevidel diesel, ktory by prudsom po pridani necmudil... [dobre] [dobre] [dobre]
Každy jeden nafťak,pri akceleracii zadymi.Vadim to hore napisal,je to nedostatočnym spalovanim nafty.Bežny jav,nafťakov a je jedno či je to stary alebo novy nafťak,dodavka,ťahač alebo vlak.
Benzin,ktory dymi,je zase niečo ine.


08.08.2011 13:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

palciatko
 Turista 

Ikona

Aká filozofická debata... :-)

raz za cas treba dat kazdemu motoru kakao lebo "zlenivie" - nebezpečná povera
ked cacao sem tam nedas, pocitovo ten motor jednoducho ochabne - absolútny súhlas
?

Ja si myslím, že na moto sa koníky skôr stratia (zanedbanie servisu - ventile, synchro, vzducháč, sviečky, výfuk + zlé zaobchádzanie - točenie motora, preštartovávanie v zime) - a takéto stratené kone "kakao" veľmi nedoženie...
Ak "kakao" vyčistí spaľovací priestor od extrémnych usadenín karbónu tak, že pocítim navrátenie výkonu - nie je lepšie zistiť, čo spôsobilo usadenie karbónu v spaľovacom priestore, a potom odstrániť príčinu, a nie len riešiť dôsledok?

Možno "kakao" urýchli zábeh/superfinišovanie, a preto ten pocit nárastu výkonu - ale na úkor životnosti.


08.08.2011 13:30

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor:
a) Tvoje osobné útoky po strate argumentov sú všeobecne známe, takže s nimi vopred počítam :-D
b) Tvoje zaťahovanie ďalších a ďalších osôb (samozrejme z úzadia), je srandovné a každá sranda poteší [dobre].
c) Tvoje kladívko a pozlátko dopadlo presne podľa mojich očakávaní a tí, ktorých to zaujíma, si ho môžu nájsť v histórii MR.

Avšak vráťme sa k téme:
AKÝM SPôSOBOM zvýši "cacao" motocyklovému motoru výkon???
resp.
AKÝM SPôSOBOM zabráni "cacao" strate výkonu v motocyklovom motore???


08.08.2011 13:34

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

no pozor, pozor.. ja mam diesel, ktory pri plnom plyne nezacmudi.. aby som bol uplne presny, velmi jemne zadymi, ale ziadne velke cierne dymi sa nekonaju.. ked som ho kupil, dymil viac, vymenil som prietokomer vzduchu a nic... fakt len velmi jemne.. cize nezovseobecnoval by som, ze kazdy diesel cmudi jak drak - to nem pravda :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (08.08.2011 13:38)


08.08.2011 13:34

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Ale ani zástancovia "cacaa" ako udržanie čistoty motora a jeho výkonu bez zlenivenia nedávajú žiadne relevantné dôkazy.
Každý výrobca motorov sa snaží posadiť maximálny krútiaci výkon do čo najnižších otáčok. Tak má auto dostatočné zrýchlenie aj pri nízkych otáčkach a každodenná prevádzka je aj tak položená na dolnej hranici otáčok. Na to sú tie motory stavaná takž ežiadne "zlenivenie" im nehrozí. Skôr naopak povedal by som. "Cacao" alebo sústavné jazdenie na vysokých otáčkach musí zákonite motoru škodiť, pretože je za hranicou optimálnych prevádzkových pomerov.Takýto motor je podľa mňa "lenivý" už navždy pretože je zanesený, vymlátený, prehriaty.


08.08.2011 13:35

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor: tvoju otázku som už zodpovedal. Nevšimol si si, tak odpoveď ešte viac zvýrazním:
1. raptor napisal raz za cas treba dat kazdemu motoru kakao lebo "zlenivie"

a prispevkom s ktorym si ty absolutne suhlasil

2. demno to napísal veľmi správne: "...ked cacao sem tam nedas, podla mna klesne...nie mozno tabulkova hodnota, ale P O C I T O V O ten motor jednoducho ochabne..." - absolútny súhlas [dobre]

Teraz odpovedz ty, na moje otázky. Pre lepšiu prehľadnosť ich zopakujem:
AKÝM SPôSOBOM zvýši "cacao" motocyklovému motoru výkon??
resp.
AKÝM SPôSOBOM zabráni "cacao" strate výkonu v motocyklovom motore???
Ako treba to "cacao" urobiť? V bežnej premávke? Akú má rýchlosť SS na dvojke v "cacaových" otáčkach? Na voľnobehu? Na rôznych rýchlostiach na hlavnom stojane?

Ale poprosím nie rozoberaním môjho fyzického a psychického stavu. Dík. ;-)

edit:
Ak by si aj ty (tak ako demno) napísal: 1. raptor napisal raz za cas treba dat kazdemu motoru kakao lebo P O C I T O V O "zlenivie", tak by som z tebou bezvýhradne súhlasil ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 13:41)


08.08.2011 13:43

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vadim ake moje osobne utoky? aj baca na teba zautocil ked ti napisal ze iba rypes?

aka strata argumentov? ja som predsa napisal ze to neviem vysvetlit a dal ti obratom sancu aby si mi pred vsetkymi vysvetlil a dokazal preco to tak nie je - to ze si doteraz tak neurobil tiez o nieco svedci

ty si ten co spochybnuje moje tvrdenie teda je na tebe aby si dokazal preco to tak nie je - urobil si to tak v pripade "kladivka" preco sa ti teraz nechce a iba viris vodu?

otazky mi samozrejme mozes klast ale sposob vedenia debaty urcuju obe strany nie jedna, kedze ty si mi neodpovedal ja tiez nepovazujem za dolezite ti odpovedat

pitazku moje strieborne mondeo tiez po pridani plynu zadymilo, toto modre nedymi, na striebornom som mal este k tomu aj tmave folie... ale ten co chce chapat chape davno, ten kto nie tomu to nevysvetlis

koncim v tejto debate vadimovej verbalnej onanie, musim riesit nejake kotuce, retazove sady a brzdovu pumpu.... starky a ty si radsej utri prach v predajni


08.08.2011 13:44

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

maTooB: pridi sa pozriet na diesel, ktory nezacmudi ani trosku.... ;-)
Peugeot 308 1,6 HDi r.v. 2010 ;-)


08.08.2011 13:51

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

manana s tou dobrou manzelkou :-D :-D Ty hovado jedno :-D .

p.s, pravdu vravis :-)))


08.08.2011 13:51

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

moj tiez nezcmudi (iba pri nastartovani vypusti maly) ani na obmedzovaci kam sa chodi pozerat obcas. focus tddi 2003 Teraz som bol na stk este sa cudoval ten chlapik ze ci mam nohu naozaj na podlahe.


08.08.2011 14:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

posledny prispevok nie k teme ale k autorovi

vadim tebe vobec nejde o kakao ani o povery, ci tragedie v dosledku vytacania starych motorov pod cervene pole

1. na tvoj prispevok v povodnej teme som nezareagoval - fakt

2. podla matooobovho prispevku z 08.08.2011 10:21 si uz jednu podobnu temu zalozil ale ti ju zmazali - fakt

3. to co ta viedlo do tretice to tento krat uhladenym sposobom opat pertraktovat by si v sebe pestovat nemal lebo ta to zozerie zvnutra

ak ma vyhodis zo svojho sveta bude sa ti lahsie dychat, ver mi, ja som to urobil a je to fantasticky pocit ;-) [dobre]


08.08.2011 14:29

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor:
1. Veta: tu ide o starecku? zarputilost a zaujatost nie je osobný útok? Možno nie. Možno som len precitlivelý >:-)
2. aka strata argumentov? ja som predsa napisal ze to neviem vysvetlit - To je pravda. Žiadne neboli. :-))) Len ak niekto tým žvástom uverí a dostane sa do prúseru...
3. Na otázku, na ktorú sa dá odpovedať som odpovedal v príspevku priamo nad tvojim a na povery odpovede jednoducho neexistujú. :-~
Príklad z tvojho oboru: Ak Popolom z Jánskeho ohňa posypeš kapustu, nenapadnú ti ju húsenice (zdroj: www.cbjanskanoc.ic.cz/Ojanskejnoci.htm)
No a teraz od teba žiadam, aby si dokázal, že to nie je pravda :-))) :-))) :-)))


08.08.2011 14:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

do nazvu takejto temy by bolo vhodne rovno dat aj "vadim vs raptor" - Varovanie ..... cast 345, aby sme hned vedeli, o co pojde :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (08.08.2011 14:33)


08.08.2011 14:37

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

barlac
 Jogurťák 

a ja si myslim,ze ked vy vsetci tak ukazkovo a predpisovo jazdite,tak mate tie motorky neskutocne lenive. ja predpisovo neviem,tak mam motorku ako ma byt je ostra ako britva..nekupi niekto? >:-)


08.08.2011 14:44

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz: Ja som autora tej kraviny nemenoval. Ak sa k nej hrdo prihlásil - jeho vec.
Mám obavy, že keby to bolo tak, ako odporúčaš, malo by to presne opačný efekt >:-)


08.08.2011 14:51

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vadim:
A to platí pre hlávkovú alebo aj kyslu?


08.08.2011 15:07

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Moj cisto laicky pohlad na vec na zlenivenie nevytacaneho motora, resp. ine spravane vytacaneho a nevytacaneho motora je taky, ze moto je sustava suciastok, z ktorych sa niektore vrtia alebo sa inak pohybuju. V miestach, kde sa stretava vrtiaca sa suciastka s nevrtiacou sa, vznika odpor. Ked sa vsetky taketo odpory v motore spocitaju, vznika nejaky celkovy odpor. Sila potrebna na prekonanie tohto odporu (plus hmotnost suciastok, cerpadla kvapalin, atd.) je taka, aku potrebujem na pretocenie motora bez kompresie (vymontovane sviecky alebo vstrekovace). Teraz silno laicka uvaha:
V motore, ktory sa casto vrti aj vo vysokych otackach, sa inak vymedzia vole, ktore maju vplyv na odpor voci vrteniu. Ked su vole vacsie ako su zdrave, teda mimo tolerancii, ide o vylagrovany motor. Ked sa motor slabo vrti, vole sa vymedzia mensie, odpor voci vrteniu je vacsi, motor je lenivy, lebo zvysovanie otacok je brzdene vacsim vnutornym odporom.
Tato teoria neriesi to, ci sa da lenivy motor rozcvicit. Mal by sa dat, da sa? Moze uz raz rozcviceny motor zleniviet? To asi nemoze, ak je to o volach. Vlastne neviem ako to je. :-)))


08.08.2011 15:07

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Egreš: Preštuduj si link! :-P

edit: Nie som síce hnojár a preto nemudrujem na hnojárskych fórach, ale keď už sa pýtaš - čosi sa mi marí že je to ganz egal >:-)

Marek: Teoreticky to tak je, ale spočítaj si, aký vplyv má na opotrebenie motora počet kilometrov a počet otáčok, ktoré motor urobil za tie kilometre a spočítaj si, koľko otáčok urobí motor pri našom slávnom "cacauku".

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 15:17)


08.08.2011 15:26

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

dalsaaa teoria - pocul som o takej veci, ze moderne riadiace jednotky sa "ucia" akym stylom sa jazdi a "prisposobuju" tomu management motora... nemoze mat aj to vplyv na lenivost/nelenivost? >:-)


08.08.2011 15:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

(Sorry, mal som zákazníkov - odhlásilo ma to)
Skôr sa asi stane to, že motorka z roku 1984 samozrejme lenivá, lebo ju jazdil nemecký dôchodca sa pri aplikácii "cacao na odstránenie lenivosti" zakusne a borec hodí šipku do škarpy.


08.08.2011 15:38

Oprava- zmazane

oprava - zmazane

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kingston (08.08.2011 15:39)


08.08.2011 15:46

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

:-O ja vazne nerozumiem preco by sa mala motorka z roku 1984 jazdena nemeckym dochodcom ktora je v technickom stave sposobilom jazdy ZAKUSNUT ak ju chcem vytocit v ramci pracovnych otaciek pod cervene pole

ale uz fakt koncim, vobec to nema cenu.. odbornik na vsetko, vseumelec, vsevedko.. I-GRR [zle]


08.08.2011 15:59

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

duggo
 Kávičkár 

Ikona

osobna skusenost, auto jazdiace paprdom dalo maximalku 170, po dvoch tyzdnoch nahanania malo maximalku 190 a naserte si teraz :-D


08.08.2011 16:07

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

majomi
 Edvenčr 

Ikona

no ja neviem ale on by možno vedel Cacao
:-D


08.08.2011 16:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

kakao v zmysle vytocit pod cervene pole ma obcas vyznam, urcite nie zbytocne pretacat motor... ale urcite je lepsie jazdit bezne okolo max krutiaceho momentu, ako zbytocne podtacat motor...

na V-Strome 650 jazdim okolo 4,5-5tis otacok, menej radsej nie, vtedy podradujem... pravidelne pri obiehani, alebo v kopcoch v zakrutach ho prebehnem okolo 7-8tis... spotreba od 3,97-5litrov... zalezi skor na podiele mestskej jazdy... olej mi to nezerie, nedymi, neklepe... ale dymenie som si na benzine okrem skodoviek nevsimol...

mne skor pripada ako uplna pitchovina to, ked niekto tvrdi, ze pri zabehu motorky ju treba obcas vytocit do cerveneho aby nezlenivela.. to je uz uplna blbost, ved ten motor si sadne postupne aj sam, nie ho obrusit ked je este surovy...


08.08.2011 16:34

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

4. raptor este nepozrel do vtipov :-D


08.08.2011 16:46

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

No mal som trosku prace, ale kedze zacalo prsat a nudim sa tak som zasa tu.
MarekZ myslim ze s volami ma tato tema pramalo spolocne. Ak tak iba 0,1%.
Skor je to o cistote sania, spalovacieho priestoru a vyfukoveho traktu a veci s tym spojenych ako su cistota vahy vzduchu, cistota sacich kanalov, samotnych ventilov a sediel, cistota spal. priestoru, vyf. kanalov,lopatiek turba ak ho motor ma, cistota ERG ventilu, katalyzatora a filtra pevnych castic.

Vadim k tym dokazom.
Exaktne asi tazko najdem, kedze som este nestretol cloveka co by si daval zmerat lenivy motor na brzde a po prevetrani znovu. Moje a nielen moje skusenosti ma ale v tomto utvrdzuju a ked to niekomu nestaci, nech si dokazy hlada.
Kto o tom nevedel vobec, tak sa to teraz docital, mozno sa este z niekym skusenejsim poradi a podla toho sa zariadi.
Kto vytaca motor do bezvedomia len na zaklade diskusie z netu a bez rozumnej uvahy, alebo rady skusenejsieho, ten si o veci ktore popisujes iba koleduje.
Kedze som sa niekdae docital ze si podnikal v doprave alebo nieco take, tak neverim ze nemas s touto problematikou skusenosti. jedine ze by si bol len majitel co sedi za stolom, a skusenosti s jazdou maju soferi.
Takze tuto temu stale povazujem iba za zadrapku.


08.08.2011 16:59

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Juro123
 Geriatrik 

ja mam spotrebu 5.5l/100km na 3litri TD a vobec necmudi,ma vyznam aplikovat kakao? :-)))


08.08.2011 17:04

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ked ma 3 liter TD spotrebu 5,5 litra, uz je davno zdechnuty >:-) :-D


08.08.2011 17:04

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ano praskove a rovno do nadrze. Najlepsie je Holandske, alebo Belgicke. ;-)
To kolko vazi ten 3liter TD lebo ja mam tiez a vazi 2,5t. Na seriovych gumach ma spotrebu 10-13 a na väcsich aj 16 >:-)


08.08.2011 17:08

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak sa mi minie kakao , možem nahradiť grankom alebo mám zas bežať do potravín po nové kakao? Osobne mám radšej granko lebo do kakaa si aj tak furt musím dávať cukor a ten sa zas míňa aj pri káve a to som zas dvakrát v piči, lebo už mi bude chýbať aj kakao aj cukor a ja som na tie potraviny lenivý už dosť :-( Inak ak dám kakao mne sa práši ale iba pokiaľ nerozmiešam poriadne potom to zas sadá dole. Granko práši iba pokiaľ sypem potom už nie . Je to v poriadku? :-}
Čo som to vlastne chcel?
Jáj Pitazku jak še maš? :-))) :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil AMIS (08.08.2011 17:10)


08.08.2011 17:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

majomi
 Edvenčr 

Ikona

toto zaberie a prečistí
Pozri obrázok


08.08.2011 17:36

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

black333
 Kávičkár 

Ikona

pitaz-zase nepovažujte uplne zadymenie,že Vas neni vidno.Proste zadymi,pri podradeni a akceleracii určite ;-)


demmoo-Ver tomu že aj tebe to zadymi ale tak,ako som pisal pitazovi.Nie pri normalnom zošliapnuti plynu.Mame tu na mysli podradenie a zošliapnutie plynu,ked ideš obiehať.Neberte to doslovne,že len takom zošliapnutom plyne.
Kamarat ma tiež ale Citroen 2.0HDi,pol ročne.Nabehane 10000km.Tiež sa smial,ked niektory nafťak pred nami obiehal,že ako dymi.Potom povedal,že jemu to nedymi určite.Tak som ho poslal na parkovisko,rozbehol sa pri riadnej akceleracii a potom uveril.
Neberte to tak,že to dymi tak,že Vas neni vidno.No zadymenie mate,to by ste mali perpektu mobile. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (08.08.2011 17:38)


08.08.2011 17:44

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono: Od strednej automobilovej priemyslovky (maturoval som z konštrukcie motorov) cez zásobovača autoservisu, dovozcu áut, vlastnú dopravu (počas komunizmu som mal tri autobusy) až do dnes (35 rokov) robím s technikou. Preto mi hádam prepáčiš, že pri niektorých drístoch poľnohospodára, ktorý si pred piatimi rokmi kúpil prvú motorku, pošklbáva kútikmi ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 17:46)


08.08.2011 17:44

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Vadim - ked si taky velmi premudrely, daj sem teraz ty dokazy tvojho tvrdenia o tom, ze .ked cacao sem tam nedas, podla mna klesne...nie mozno tabulkova hodnota, ale pocitovo ten motor jednoducho ochabne..." - absolútny súhlas [dobre]


08.08.2011 17:48

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55: Premúdrelý som len v tom, čím sa zaoberám celý život. O chove koní a mlátení pelendrekom neviem ani hovno. :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 17:49)


08.08.2011 17:50

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

My smali vo firme 3x golf 1,6 benzín. Jednégo golfa jazdil jeden nesmierne až prehnane slušný vodič. Asi po pol roku išlo auto na garančku a on dostal na 3 dni iného Golfa. ten jeho po garančke čakal v garáži lebo típek bol v Prahe a zrazu som musel vybehnúť do Nitri na otočku. Zobral som jeho golfa a za Zlatými pieskami som zistil že milý Golfik má maximalku cca 130 :-O
Celou cestou som sa snažil držať auto v otáčkach (5 rýchl stupeň som nepoužíval) no a pri spiatočnej ceste Golfík už poslúchal ochotne išiel 170 . Hovorte si kto čo chcete raz za čas tomu motoru treba resetnúť jeho návyky.


08.08.2011 18:02

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

No vidis - tak ked od niekoho tu pytas nejake dokazy o tom co tvrdi, tak teraz pytam od teba aj ja dokazy o tom co tvrdis. Zalozis temu, kde chces zase len niekoho zosmiesnit a potom ked sa to tu stavia proti tebe si tam kde si nechcel byt...

Len tak mimochodom - aj o tebe su zaujimave dokazy, ktore su uz len verejne pristupne na internete :-))) a dalsie ako sa ti "dari" :-))) ;-) [dobre]

Takze neryp ;-)


08.08.2011 18:05

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

ani moj diesel necmudi, cmudia hlavne tie chipnute a poriadne, ked pridas plyn ...

... to len aby som nechybal medzi najvacsimi mudrlantmi motoride :-)


08.08.2011 18:08

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak si to zhrnme :-)))

ja - trepem a som hnojar
demmoo - trpi na placebo efekty
duggo - ani nestoji za odpoved
johny55 - vie leda mlatit pelenderkom
bacaono - ma zavesit pred svoju Afriku bandasku s vysokooktanovym benzinom
CB750 - nie je pravy SOHE-ac a teda tiez trepe

same argumenty "k veci"

starky ja si myslim ze dnes vobec nemas svoj den a strelil si si behom neho dva vlastne goly, prvy s tou nebezpecnou poverou a zaklincoval si to s tou motorkou 1984 kt. ked vytocis k cervenemu polu tak sa zadrie a jej majitel skonci v skarpe

ako hovorim ja, velkost cloveka spoznas aj podla toho ci si vie priznat chybu, ja len dufam ze k tomu nieco k veci napise karol1 alebo papiboy

a uz naozaj fertig luštig

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.08.2011 18:10)


08.08.2011 18:08

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

CB750

Zobral som jeho golfa a za Zlatými pieskami som zistil že milý Golfik má maximalku cca 130

To akože vážne? 1,6benzín? Sa akože zasekol na 4000 otáčkach ale ďalej do 6000 už nechcel potiahnuť či ako?


08.08.2011 18:08

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

antoni
 Turista 

Ikona

fúúúúúúúúúúúha, "dynamická" diskusia :-O
A kto má teda tú najväčšiu cicinu ??? 8-)


08.08.2011 18:11

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

johny: Na policajta máš mizerný postreh. Na otázku, ktorú si mi položil, som už odpovedal o 14:29:
na povery odpovede jednoducho neexistujú. :-~
Príklad z tvojho oboru: Ak Popolom z Jánskeho ohňa posypeš kapustu, nenapadnú ti ju húsenice (zdroj: www.cbjanskanoc.ic.cz/Ojanskejnoci.htm)
No a teraz od teba žiadam, aby si dokázal, že to nie je pravda :-))) :-))) :-)))

raptor: A kedy bude a uz naozaj naozaj naozaj fertig luštig? :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (08.08.2011 18:18)


Predchádzajúce | 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.