Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26363
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15905)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10458)

Varovanie pred nebezpečnou poverou - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVarovanie pred nebezpečnou poverou - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

02.02.2013 20:35

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

kovonak
 Kávičkár 

Ikona

Mne sa zas paci povera ze ked podradujes a mas stlacenu spojku tak borci brnknu po plyne nech lahsie cvakne nizsi kvalt >:-)


07.01.2013 9:34

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Declen
 Kávičkár 

Ikona

Vidíš, Vadim. Tvoje témy sú nesmrteľné. :-D


07.01.2013 8:04

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

>:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (07.01.2013 8:05)


06.01.2013 18:58

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

shushen: to nebol dobry napad otvarat tuto diskusiu znovu :-D :-D :-D


06.01.2013 16:40

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Zbyno
 Kávičkár 

Ikona

Nehcem sa tu do nikoho .ebať, lebo aj tak tu nikoho nepoznám, ale oveľa radšej ako cacao mám klasickú sooooodu ;-) >:-)


06.01.2013 13:38

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

otvorím staršiu tému ale je to ozaj taká konina s tým kakavom? tuna šéfino sa celkom vyzná čo tak čítavam jeho testy, tak hádam viem o čom hovorí..
Pozor len na autá, po príliš opatrných a šetrných vodičoch, ktorí im z času na čas nedopriali jazdu vo vyšších otáčkach. Tieto nízkozdvihové motory (motor 1.3 16V má zdvih menší ako vŕtanie, 1.5 16V má štvorcovú charakteristiku s rovnakým zdvihom aj vŕtaním) sú citlivé na používanie kvalitného oleja a aj keď im ho doprajete, nie je na škodu ich občas poriadne prehnať. Inak sa v nich začne usadzovať karbón, ktorý im neskôr zníži výkon a v ich útrobách spôsobí zbytočné škody.
zdroj: auto.pravda.sk/jazdene-auta/clanok/5807-jazdene-auta-su...
viem, že je to test auta, ale prvý príspevok tejto diskusie cituje: 'raz za cas treba dat kazdemu motoru kakao lebo "zlenivie" '
či to bolo myslené, že každému motorkovému motoru?
ak sa to tu už riešilo, láskavo ma ospravedlňte, neštudoval som všetky tri strany diskusie


14.08.2011 14:46

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

No motor od vyroby na kluke ma urcitu volu takzvanu toleranciu ta kluka beha hore dole ked sa toci robi urcitu odstredivu silu ak ten motor jazdi len slusne nikdy sa ta vola na kluke neuvolni do spravnej voli tak preto motorke ktorej dobre nakladas ma volnejsie vole a ano ide lepsie je zivsia ako na tej ktorej o ktorej bolo spominane ze majitel ju nerozbehal bude leniva az kym neumre lebo kazda raz umre len zalezi ci bola ziva ci mrtva ano treba jej ladovat aj ked nemyslim za zimna omedzovac a nemyslim ani do cerveneho pola [dobre] ten motor ak ma 170 koni a 300 KG aj z jazdcom no nemozes mu ublizit ked ma pravidelny servis


14.08.2011 13:57

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ducduc
 Edvenčr 

somarikom, co veria na pocity staci vymenit olej, alebo opravit defekt a vobec nemusia davat svojmu stroju kakao...


14.08.2011 13:41

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

Pozrel som si to a 1.9 TDI PD 77 kw je presne ten isty motor ako 1.9 TDI PD 74 kw , iba upravami softveru v riadiacej jednotke zvysili vykon a ten 77 kw moze mat aj filter pevnych castic.


14.08.2011 13:31

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

black333
 Kávičkár 

Ikona

riki1
hopyke
Dik.Myslel som si,že 1.9TDi 77kW su obyčajne,resp. vylepšene ako boli prve TDi 66kW a to čo je nad 92kW je PD.Tak to som zase mudrejši.Dik ;-)


13.08.2011 22:00

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bubocbr
 Turista 

Ikona

Nechce sa mi to cele citat nektore nazory [zle] :-D neviem ci tu niekto spomenul ze riadiace jednotky maju pametovy efekt a zapametaju si (styl jazdy) a prisposobia sa tomu a motor zlenivie ,treba to potom resetovat PC a nacitat nove data dat mu trosku kakao aby vedel kde je sever [dobre] vo vseobecnosti motory ktore pouzivaju ludia ktory sa boja vyuzit cele pole otacok su lenive a maju zanesene sacie a vufuk trakty a potom to cmudiiiiii :-)))


13.08.2011 21:35

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ombree
 Turista 

Ikona

[
Video: www.youtube.com/watch?v=clGJxm9fCFc ]


13.08.2011 19:54

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Albion
 Turista 

Ikona

commonrail je najlepsi....VW group sa ku nemu vracia koli spolahlivosti.
Ja mam motor 85kw, PD, 6 kvalt, ATJ, 310nm....O chvilku bude mat 300 000 km, a menil som len jeden vstrek, zhavice a ramena. Samozrejme pravidelne prevadzkove naplne filtre a rozvody...Auto ma stale parametre tlakov ako nove a aj priemernu spotrebu, ako uvadzali v technicaku ked opustilo fabriku.
Osobne jazdim PD, ale nemam s nim ziaden problem, ale co som cital testy a recenzie, tak sa mi spolahlivejsi zda ten commonrail....
Asi tolko k tomu.
...kvak...


13.08.2011 19:05

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Jarik
 Čoprák 

Ikona

@Vadim: ked som na zaklade siahodlhej diskusie konecne pochopil "vočtadygou", musim dat za pravdu Raptorovi! [dobre] Uz len z historie spred 30 rokov: novy motor bol v zabehu...do tych 15 tis km. Potom na nom tatko jazdil predpisovo, podla manualu, ale obcas si ho pozical vydareny syncek, ktoy mu dal, vo vasej terminologii, "kakao"! Tieto motory slapali naplno, po 70-80 tis km GO a situacia sa opakovala. [dobre] Este lepsi priklad je nepredajne Ferrari Testarosa, ktoru jazdila CH dochodkyna a radila pri 3-4 tis otackach. Nepredajny kus, lebo to auto jednoducho NEJDE!!!
@Soplaaci, co si myslia, ze na Maraudri nedam kakao: 1) mam pomerne svojsku teoriu chovania sa k moto: cim viac trpi, tym je odolnejsia! 2) ako doplnok mam otackomer, takze sledujem obcas rucicku v cervenom policku! [dobre] ;-) >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jarik (13.08.2011 19:08)


13.08.2011 17:44

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

blavak
 Kávičkár 

Ikona

Hm, chlapi, tak sme sa zase raz niečo hodnotné dozvedeli o nebezpečných poverách tento raz asi od skúsenej to baby o väčších cicinách, plyne a tak.. :-)))


13.08.2011 17:05

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

zvyčajná krčmová chlapská hádka kto má výkonnejšie auto , menšiu spotrebu a vetšiu cicinu :-D
chcem vidieť toho ,čo dokáže pridať PLYN na motorke ,alebo aute ktoré nie je prestavané na plyn(prestavba na plyn + 30 % spotreba a - 30% výkon motora + nemožnosť parkovať v hromadných garážach) :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nicollka (13.08.2011 17:07)


13.08.2011 9:16

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

mám Fiat Mareu JTD a má cez 320 000km a pôvodné vstrekovače, čerpadlo turbo a aj všetko ostatné a to je ešte nachipované. A to ho vytočím aj do maxima (cca 4500ot/min). A turbo odpáliš najskôr, ak po rýchlej jazde napr po diaľnici zastavíš a hneď vypínaš motor. A skoro všetky diesle zvonku majú cez 300-400 000 km keď sa to sem dovezie. To, že je pár nevydarených kusov neznamená, že je diesel zlý. Poznám xxx benzínových motorov čo sa stále serú a žerú peniaze. Aj na emisnej sa pýtajú, že kedy bol menený remeň, lebo oni si to neberú na zodpovednosť ak motor nevydrží. Do obmedzovača ten motor proste musí vydržať. Ak nie tak by sa tak či tak rozpadol. Motor sa môže kľudne vytáčať, je na to konštruovaný, zvlášť motorky. Sú to jeho pracovné otáčky. Už vás vidím všetkých ako tu jazdíte predpisovo a nikdy to nikdy nevytočil na maximum a nikdy nikto neprekročil rýchlosť. Na motorke sa vozím lebo ma to baví a niekedy mám chuť tomu riadne naložiť inokedy idem klíďo píďo. Väčšinou sa snažím dodržať rýchlosť hlavne v obci, ale jazdím tak ako ja chcem a ako sa cítim a aj s rizikom, že ma môžu namerať. Motorka má slúžiť mne, nie ja motorke. Takže kto chce nech si to vytáča po maximum nič sa nestane ak je motor dobrý a môže byť aj starší. Skôr treba dbať na servis (výmena náplní, rozvody atď)


13.08.2011 8:55

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

... jasne ze su PD ...

Mali by ste vsetci pocuvnut rady tu pritomnych odbornikov a nekupovat diesle, lebo sa vam aj tak hned pokazia a do opravy budete musiet dat tolko prachov, ze si za to mozete kupit novy benzinak. A nove diesle si tiez nekupujte, lebo po pol roku to mozetet hodit do srotu. A ten diesel co mate radsej hned dajte zosrotovat ak nechcete zajtra zostat niekde visiet na ceste.Zarucene informacie z krcmovych diskusii hovoria jasnou recou. Pocuvnite ma ! TDI patri do srotu !

Dufam, ze ma pocuvnete a nafta bude stale lacnejsia a lacnejsia, lebo ju budu tankovat uz iba nakladiaky a traktory, kam vlastne aj patri :-)))


13.08.2011 8:23

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

hopyke
 Kávičkár 

Ikona

... VW, 77kW/105 PS, sú na 100% PD.


13.08.2011 7:51

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

CB - som si vsimol ze tieto "novsie" diesle su velmi haklive na naftu...Mozno ak by si tankoval nejaku lepsiu, teda neviem co tankujes, ale aj fordy su na do dost haklive a tak isto aj peugeoty...
Dalsia vec kedy odchadzaju vstreky je aj ked je slabsi tlak paliva (zly filter....)
Lebo kamos ma taketo clio ale teda thaliu od novoti a ten si to nevie vynachvalit. Ale chodi pravidelne na prehliadky ku kamosovi mechanikovi...A ma nabehanych viac ako ty


12.08.2011 22:47

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Nechcem sa opäť chváliť mojim Cliom ale jeto 1,5 Dci a je to snáď najhorší motor aký som kedy mal. Teda nie že by to nechodilo, to zas nie pri váhe toho Clia to ide ako guľa, ale má to necelých 200 000km a v 4V motore som vymenil 5 vstrekovačov I-GRR [zle] I-GRR
Cena jedného je :-(((((( :-(((((( To čo som ušetril na benzíne vrazil som do opravy dízla.
Desí ma predstava že ten motor dožije 500 000 to bude ešte dalších 8 vstrekov? :-(((


12.08.2011 22:28

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Menton
 Skútrista 

Ikona

Pitaz: ale tebe pradie pod kapotou "pan motor" [dobre] taha jak kon skoro od volnobehu, ziadna turbodiera ludovych priblizovadiel z praveku a spotreba na paradu...


12.08.2011 21:02

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

prvýýýýýýýý a teraz si dám kakafko


12.08.2011 20:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

raptor, aj by som sa asi s tebou zacal hadat, ze pri tomto motore je to viac pravidlo ako stastie >:-)

(pozn. vyhral 4 roky po sebe motor roka)


12.08.2011 19:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

TomiCapone
 Jogurťák 

a aj spln mesiaca vraj vplýva na výkon motora. minimálne 10PS.

:'(


12.08.2011 19:50

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

black333 >

je to PD a basta :-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil riki1 (12.08.2011 19:53)


12.08.2011 19:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

black333 > nad tym 77 kw "PD" som sa velmi nezamyslal, prebral som to od MarekZ iba som vymenil 105 koni za 77 kw , moj 74 kw je urcite PD.

... a nemylis si to nahodou s 1.6 TDI 77 kw ? asi ano :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (12.08.2011 19:36)


12.08.2011 18:47

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pitazku ber to tak ze to je viac stastie ako pravidlo a chytro to predaj :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.08.2011 18:51)


12.08.2011 18:45

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

a ja mam commonrail, ktory funguje uplne bez problemov (a bez vymeny turba) uz skoro 300 000 km.. a co mam robit? :-)))


12.08.2011 18:30

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

black333
 Kávičkár 

Ikona

riki1-to mi chceš povedať,že 1.9TDi 77Kw je PD?To mysliš važne?Okrem toho,najlepšim 1.9 TDi su uplne prve TDi-čka,ktore boli montovane v trojkovych golfoch,prvych oktaviach a audi 80-tkach.
2.5TDi,boli najlepšie v prvych A6,hned po Audi 100.
Tie dalšie TDi,už neni žiadna slava a najhoršie su prave tieto posledne 2.0TDi.O PD ani nehovoriac.Samozrejme,je to vec nazoru.
Nahojhoršim krokom bolo davanie comonrailu.Tie neboli moc uspešne a ani su neni moc uspešne.Zname slabosti HDi-čiek a velka citlivosť na menej kvalitnu naftu a tym spojene velke vkladanie penazi do oprav.Zname su veci ako dojdenie nafty v nadrži a bum.Čerpadlo v prdeli.
Samozrejme,ako som pisal.Niekto je spokojny,niekto neni,no ak by som si ja mal vybrať TDi,tak s tych prvych.
Ved brazel to tam šupol. ;-)
Tod,odo mna vsjo.
Johnny55 tam dal priklad,dam aj ja.kamarat ma 306HDi.Odišlo mu čerpadlo,dal vymeniť vstreky,vymenil čerpadlo,žhaviče a nejake serepetičky okolo toho + praca a 60000Sk nebolo jeho.
No mal tam toho viac.Takže tak.


12.08.2011 17:36

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tombar - ja som ani nevedel, kto to napisal. ako ano, vyfukne ich a precisti to kakaom. ale ze by nafta potom vo vyfuku zhorela sa mi nechce verit :-)


12.08.2011 17:19

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

nemyslim ze by si riadiaca jednotka pamatala nieco o zvyklostiach vodica (aspon teda moja) ale snazi sa napriklad vyrovnavat nerovmernu vykonnost jednotlivych valcov pridanim alebo ubratim mnozstva vstreknutej nafty do nich

Pozri obrázok

Pozri obrázok


12.08.2011 17:18

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

tombar
 Skútrista 

Ikona

chester .. sak ju vyflusne , nejake sadze zaspinia inak biely/ bezfarebny dym ... iba teoretizujem :-))) tak sa nehnevaj hned namna :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (12.08.2011 17:19)


12.08.2011 17:02

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

valach zdielam podobny nazor,ja este doplnim ze si myslim,ze vplyv na "zivost" motora ma aj teplota oleja,ked zohrejem normalnou jazdou a povedzme ma motor 90st sprava sa nejako,ak ho ponahanam, teplota oleja sa zvysi,znizi sa viskozita a klesne odpor v motore voci pohybu suciastok,
-v nejakom teste noveho zephyra z tej doby a starej z1tky stary majitel z1tky vravi:"motor tahal aj tak najlepsie ked sa olej ohrial aspon na 130st. hehe
-myslim si ze motor je stale vo vyvine,v tom zmysle ze sa neustale opotrebuvava, a ak je na to priestor tak sa vole zasa zanasaju usadeninami-lak, karbon,sadze. Ak niekto jazdi lenivo,rotujuce a posuvajuce /piesty/ sa suciastky si najdu svoju zvycajnu cesticku a na danych miestach je zvysene opotrebenie. Ak naopak motor pracuje "kakao" tak su tie miesta najvacsieho opotrebenia inde, umoznujuce mensi odpor trenia v tychto vyssich otackach. cize podla mojho nazoru kakao motor bude horsi pri lenivej jazde a lenivy motor sa bude trapit vo vyssich otackach. Zaroven si myslim ze zmenou stylu jazdy sa tieto neduhy mozu odstranit. Neviem co vsetko si je schopna riadiaca jednotka zapamatat,ale ked to vztiahneme na motor bez nej, tak jedine co odlisuje dva rovnake motory je prave zabeh a dlhodoby styl jazdy ktory vytvara opotrebenie isteho druhu ako som spominal. Nie som odbornik,som laik,nic z toho co tvrdim som nikdy nemeral iba ak tak pocitom. Priznam sa ze ked som ako sopliak zhodil vyfuk z pekaca,daval take kakao po ulici ze aj susedom sa to pacilo hehe.
-riki-s dizlom sa da jazdit svizne az dost, a to bez potreby nasilu vytacat chudaka do cervena, staci mat max momentu, malo brzdit a jazdit predvidavo.


12.08.2011 16:45

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

tombar >
content.usatoday.com/communities/driveon...

aj ked diesel si nekupuje clovek na pretekanie, ale skor na pohodlnu a uspornu jazdu, da sa vsak aj pretekat.

ja so vsetkymi svojimi motormi jazdim 95 % bez kakaa a 5 % s kakaom.

brazel> s PD asi nebolo mozne dosiahnut pozadovane emisie ...


12.08.2011 16:37

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ludia.. nechce sa mi to cele citat. moze mi ale niekto prostrednictvom SS vysvetlit, ako moze v dizli pri kakau vyhoret nezhoreta nafta vo vyfuku? lebo aj ked ju budes sprejom striekat do ohna, tak sa nechyti.. dakujem :-)


12.08.2011 15:31

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

tombar
 Skútrista 

Ikona

valach ... to stou astrou nemohol byt nejaky upchaty katalyzator ? tiez ma nekamenujte iba nahlas myslim ...


12.08.2011 15:20

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

valach
 Turista 

Ikona

a nemôže to byť takto?

1. vôle na čapoch (ojnica a piest) spôsobujú že pri nízkych otáčkach piest odstredivou silou dosiahne istú polohu vo valci (spolu s ním aj krúžky). Keď niekto nejazdí "cacao" :-))) tak sa valec opotrebuje iba po túto hranicu a keď potom pri vyšších otáčkach by väčšou odstredivou silou potreboval piest dosiahnuť vzdialenejšiu polohu, tak menej opotrebená časť valca dáva väčší odpor a preto je taký motor vo vyšších otáčkach "lenivejší" - čiže nie že má nižší výkon, ale dlhšie trvá, kým ho dosiahne? Resp. otáčky nestúpnu tak rýchlo ako na motor, ktorý je používaný cez celý pracovný rozsah...

viem že vôle sú veľmi malé, ale pri tých teplotách a rýchlostiach...? Neviem. Mal som feldu 1.3 MPi so splyňovačom - lietala 170 ako nič. Iné skapínali pri 150. A to s LPG vraj máte dolu 10% výkonu (kvôli výhrevnosti paliva tuším)

Prosím nekameňujte, len tak nahlas rozmýšľam :-D

2. turbodiesel - dostal som služobnú astru 1.7 tdi. Cca týždeň nechcela ísť rýchlejšie ako 150-160 km/h a vyslovene sa dusila. Potom prišlo trhnutie, výbuch. V späťákoch som videl čiernu guľu dymu ako sa rozpína a rozplýva a odvtedy astra jadzí 160 veselo, a maximálka je dakde pod 190 km/h

toľko k mojim subjektívnym postrehom ;-)


12.08.2011 14:14

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

tombar
 Skútrista 

Ikona

diesel je shit ... ze to uz tak mozem povedat .. v dieseli ti srdce nezaplesa ked ho vytocis a 7500 otacok ... diesel neznie ako bestia a nerobia sa sportove auta s dieselom ...

dneska bude kakao ... nejazdil som od pondelka :-)


12.08.2011 13:49

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Granko
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nuz, len kvoli nicku poskytnem svoj skromny nazor :-D. Minimalne na dieseloch s turbom nie je zle obcas im stupit na krk, aby sa si napr. turbo precvicilo cely rozsah otvorenia/zatvorenia lopatiek. Tomu, kto to dusi nizko sa moze stat, ze jedna z krajnych poloh nie je dostatocne castou vyuzivana a zacne sa zadierat, coho dosledkom je, ze ked bude treba, nebude fungovat ako bolo planovane. No a taketo "precistenie" krajnych poloh si viem aspon teoreticky predstavit asi aj na inych komponenoch moto (aj ked vyznam kakaa by som zasa neprecenoval). No a to, ze ECU naozaj moze vplyvom jazdy zleniviet je asi tiez uz overene, t.j. obcas na dialnici vytocim TDI po cervene, ale nijako extra to zasa neprehanam....


12.08.2011 13:48

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

brazel
 Kávičkár 

Ikona

riki1 , či je common rail lepšie riešenie , o tom sa dá dosť pochybovať , pracuje s vyšším tlakom , čo by malo viesť k zníženiu spotreby (ekológia) , ale vedie , bohužiaľ , aj k zníženiu životnosti .

audiklub.cz/forum/prispevek/476578-ako-spravne-pouzivat...

bugatti.autoweb.cz/5-duvodu-proc-nekupovat-diesel...

www.autoweb.cz/vyplati-se-jeste-vubec-diesel-a-ma-smysl...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (12.08.2011 13:53)


12.08.2011 13:14

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hlavne keď si kúpiš TDI po majiteľovi, ktorí jazdil štýl "cacao".


12.08.2011 13:13

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

No a ked uz rozoberame PD a "NePD", tak najprv tu boli TDI s rotacnym cerpadlom, ktore dodavalo tlakovu naftu po vysokotlakych potrubiach ku vstrekovacom, stale ku tomu ktore to prave potrebovalo. Tie vysokotlake potrubia nie su velmi vhodne a tak sa nemecki konstrukteri rozhodli pre dalsi logicky krok a vysokotlake rotacne cerpadlo aj vysokotlake potrubia zrusili a pridali na vackovy hriadel dalsiu vacku (pre kazdy valec ) a cez vahadlo ktore tlaci na piestik vytvaraju tlak nafty priamo v vstrekovaci. Podla mna je to velmi elegantne aj ked prilis "zmechanizovane" riesenie, take typicky nemecke.

Ukazalo sa vsak, ze este lepsie riesenie je pouzit opat vysokotlake cerpadlo spolocne pre vsetky valce, ktore ale tlaci naftu do vysokotlakeho zasobnika (railu) a az z tade ide po kratkych vedeniach nafta priamo k vstrekovacom (common rail).

To je vyvoj...


12.08.2011 12:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

TDI ma nevyhodu, ze je tazsi a tak trpi viac podvozok v predu, auto je kus viac nedotacave ako ked je tam benzin, ale vydrzat musi hociake TDI aspon 500 000 km , pri normalnej udrzbe a rozumnom pouzivani aj vratane turba. Ak si vsak kupis TDI po nejakom mantakovy tak sa samozrejme nedoplatis na opravach to je jasne. A hlavne ked je vacsina predavanych aut este aj stocenych, tak potom uz ...


12.08.2011 9:45

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Keby som si mal kupit diesel, tak by mi tyzdenne musel urobit vela Km aby si tym rozdielom na spotrebe a cene nafty oproti benzinu zarobil na naklady spojene s udrzbou, opravami.
Nie je to len o spotrebe...
Jeden chalan ma A6 2,5tdi a ano spotrebu ma krasnu - ale nevidi kolko dal do toho ze mu zle trisky odpalili piesty, ze mu odislo vstrek. cerpadlo a teraz ked si uz pravidelne dava nastavovat a kontrolovat trisky atd zistil, ze mohol mat radsej benzin ako valit do udrzby dieslu ;-)


12.08.2011 9:27

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

baho:
kedykolvek sa môžeš pozrieť na údaj v p.počítači.


12.08.2011 9:24

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

baho
 Skútrista 

PD je jeden veľký konštrukčný nepodarok. Nekultivovaný motor , zvukový prejav horší ako traktor, a keď sa vyklepú vstrekovače v hlave, potom sa uvidí - čo sa ušetrilo na nafte - ide do opravy hlavy, ak nebude treba novú... Staré TDI boli niečo úplne iné, tam sa dalo hovoriť aj o úspornosti, aj o životnosti, aj keď zvuk tiež nebol silnou stránkou týchto motorov... A ešte jeden poznatok - každý tdičkar rozpráva o krásnej spotrebe pod 5 litrov, a keď sa do toho auta človek sadne, vidí na displeji trochu iné čísla... A už vôbec nik nehovorí o zničených riadeniach, ramenách, čapoch a silenblokoch...


12.08.2011 8:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Golf 2,0 TDI dialnica 140-150, mimo 105-115 mesto 50-60
dlhodobý priemer 4,7 l .


12.08.2011 8:10

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

MarekZ > tebou spominany 1.9 TDI PD 77 kw je ten novsi a podla mna nestastnejsi motor

www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fab2d.html

ale ja mam 1.9 TDI PD 74 Kw ten starsi s krajsim priebehom krutaku a som s nim velmi spokojny, je to moj prvy diesel v zivote a je to presne to, co som ocakaval, pekne taha od spodu a ked chcem ma super spotrebu, ale samozrejme ze sa da ist aj na 7 litroch ked stale plny plyn a potom plna brzda ...

www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fabd.html


12.08.2011 7:53

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

risomas
Darca Krvi  Turista 

Ikona

focus 1.8tddi priemerka 6.7 (80-90% je dialnica a mesto) ale vcera som siel tak pohodovicko ale nie pomaly do modry a spat a dal som to za 4.6.
Ked som mal pozicanu fabiu 1.2 rovnaky styl ako na focuse tak priemerka 9.5


12.08.2011 7:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

A ked si uz porovnavame, kto ma vacsi:
Peugeot 308 1,6 HDi spotreba pri 90km/h na 5 prevodovom stupni na trase 130km priemerná 3,6 :-P
mam najvacsi? (ci najmensiu)? >:-)


12.08.2011 7:31

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Nejazdis vela po meste a relativne kratke trasy?


12.08.2011 7:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Zaujimave spotreby tu citam :-))), ja som mal na dvojrocnom Golfe s 1,9TDI PD 105k priemerku dlhodobo okolo 6,7, najma mesto a dialnice, priserny motor, zvuk ako traktor, najazdene to malo 70 000km. Teraz mam C5 2,0HDI 140k, mam to od nova, najazdene 5000km, zatial priemerka 6,4, jazdim rovnako, auto ma ale 1,6 tony. V meste jazdim podla predpisov a nie agresivne, dialnica 140kmh tachometrovych. Spotreba do 7 litrov na dizli pri rychlejsej jazde je asi taka motoristicka latina, ci? >:-) :-)))


12.08.2011 6:40

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Ty kakao nedas aj keby si chcel >:-)


11.08.2011 21:35

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Jarik
 Čoprák 

Ikona

Technicka otazka: co vlastne myslel autor pod pojmom "pridat kakao?" :-O No nieeee, seriozne, lebo ako tak citam, prispievatelia si to vysvetluju rozne.... :-@ Uz par noci kvoli tomu nespim, takze, pre nas, pribrzdenych: "Voc tady gou???!!!" :-O ;-) >:-)


11.08.2011 19:21

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

riki1
 Kávičkár 

Rychlost musi ist do spotreby, to je fyzika. lebo prekonat odpor vzduchu, je to, na co potrebujes hlavne palivo. To co minies na zrychlenie, mozes vyuzit ako zotrvacnost a potom uz iba trenie na co este minas palivo, ale to je malo. Dnes plati, ak chces mat najnizsiu spotrebu, treba ist co najpomalsie na najvyzsom prevodovom stupni. Moj traktorik, to v tom pripadne zvladne aj pod 4 litre, ale aj ked idem okolo 90 a iba pri predbiehani na plne pecky, tak okolo 4,3 na dlhej ceste.


11.08.2011 18:50

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Passat 2,0 benzín výroba v r. cca 1995 trasa: BA - Praha pohodová jazda rýchlosť do 110km/h spotreba okolo 7L /100km
Rovnaká trasa, rovnaké auto, rovnaký vodič, rýchlosť 160-180 ak sa dalo trvale, spotreba 10,5L
Fabia 1,4 tdi (koktavý 3valec) priemerka 5,6L/100km trasa mix mesto: dialnica 50:50
Oktavka 1,9 tdi rovnaká trasa, rovnaký vodič a rovnaký štýl jazdy 5,2L/100km
Táto rovnica má veľa premenných preto sú aj výsledky rôzne.
Jednoznačne rýchlosť ide do spotreby. "Lakomé" malé motory v povnaní z motorom kde si majiteľ priplatil aj 4 valec nebývajú šetrnejšie, dokonca naopak :-*


11.08.2011 12:59

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

tombar
 Skútrista 

Ikona

MarekZ ... nic si nevypytal ... keby si vypytal pas tak neviem ci by mi preslo ze nerozumiem slovu pas ...
uz sa mi to stalo viac krat ze som zamlcal svoje svk obcianstvo :-)))


11.08.2011 12:37

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Albion
 Turista 

Ikona

blaho - mne je jedno, co si myslis.
Johny55 - aj tak sa da.
...kvak...


10.08.2011 23:53

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Aaaale ved ked budu vsetci chodit na vodik alebo elektrinu, tak nam viacej zostane a mozno aj zlacnie, ked uz nebude dopyt. Len sa bojim ze to potom zdania nejakou brutalnou ekologickou danou.


10.08.2011 23:29

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

No to uz asi jedine zostava...A take to je zaujimave, len tej ropy je malo :-D


10.08.2011 23:14

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Potom budem veteranista. >:-) Pomalicky ale iste sa uz nim stavam. :-)))


10.08.2011 22:25

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

som zvedavy, kedy pride uz ta doba, kedy klasicke mototry sa uz nebudu pouzivat a auo nam bude opravovat elektrikar alebo neviem kto - zalezi aky "pohon" to bude mat...Potom to tu vsetko bude minulost


10.08.2011 22:19

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Jarik
 Čoprák 

Ikona

@yamaha901: chlapi kt. by mi mohli byt vekom mojimi otcami budu mat trosku rozumu a nebudu sa hadat :-~ :-@ pripadne ked uz si nevedia prist na meno tak si daju "přes hubu" a svaty pokoj :-))) NEBERTE NÁM PRINCEZNU!!! Dieta, v tvojom veku, som pred 20 rokmi naucil vsetko okolo motorov a aut. A potom sme kupili auto, co pod kapotou malo jeden cierny dekel a elektroniku.... :-@


10.08.2011 22:18

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Abion!!! Plyn je do sporaka, nafta do traktora a benzin do volva >:-) :-)))


10.08.2011 22:02

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

yamaha901
 Jogurťák 

Ikona

mm zaujimava diskusia..... a to som si myslel ze chlapi kt. by mi mohli byt vekom mojimi otcami budu mat trosku rozumu a nebudu sa hadat :-~ :-@ pripadne ked uz si nevedia prist na meno tak si daju "přes hubu" a svaty pokoj :-)))
Ked sme uz pri diesloch,jeden znamy si dal nachipovat svoju Octaviu 1.9 Tdi a spotreba na moje prekvapenie....KLESLA :-@ akurat ze dymi to ako Tatra pri studenom starte....


10.08.2011 21:55

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

baho
 Skútrista 

albion: dvestovka ako sto tam, sto späť? Inak si tú spotrebu neviem vysvetliť... že sa ešte tí inžinieri vo fabrikách o niečo snažia, keď už sú na svete benzínové 4,0 w8 motory čo pri 280 žerú 14, a predpokladám tdi čo pri 200 žerie 6,4.... Radosť žiť...


10.08.2011 21:34

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Albion
 Turista 

Ikona

Heh super...
Ja som išiel za čoprákmi do slovinska svojim passatom 110-120km/h, a mal som po 506 kilometroch spotrebu ako oni.... 5,0 L na 100km....
Naspäť som išiel sám +- podľa rýchlostných limitov, a mal som 5,6.....
Keď som sa moooooc naháňal BA-PD-BA tak som mal 6,4 a to som držal rýchlosť okolo dvestovky...
Takže? Ropák je ropák....a benzín je len do motorky a zapalovača.
;-)
...kvak...


10.08.2011 8:28

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Albion:
Pri jazde na "škodovku" som mal priemernú spotrebu BA- KE 10,7l vrchom a 11,4l spodom.
P.S: Ale používal som aj šestku.


09.08.2011 21:49

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Albion
 Turista 

Ikona

Minule som jazdil na švagrovom passate W8 4.0L, a 14/100 to žere pri slušnej predpisovej jazde... Ak dá vodič cacaooo ako že som aj dal, tak to môžem porovnať so 410 kw Manom, čo jazdím pracovne.....
Je to síce tiptronic, ale manuál je manuál...
Jediné, čo je návykové je ten brutalny zvuk osemvalca...
...kvak...


09.08.2011 21:39

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tak ako to vlastne je ?
Ak zosadnem z vodného skútra do auta , mám cestou domov pocit, že to auto neťahá. Je možné , že tá kurva na to slnku za dve hoďky zlenivela? :-((((((


09.08.2011 20:38

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Opyciak
 Kávičkár 

Ikona

Veľmi som chcel prispieť, ale napadá ma iba prirovnanie : Ako ženy chlapci. Ako ženy. >:-) Hašteriť sa na píčovin* a každá chce mať pravdu :-D :-P

upravené na 120km/h. Naposledy upravili v servise (11.04.2011 17:59)


09.08.2011 20:23

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ZASKRT
 Edvenčr 

Ikona

papiboy: no spapa to aj 10 litrov ked to vytacas ale je to zazitok len maloktore auto bez truba ti da z 0-100 za 8 sekund, nehovoriac o tom ze to ide cez 200km/h zostrelilo to uz aj bmwcka a kadejake ine nabite rarohy ;-)


09.08.2011 19:58

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

tombar: to si ake doklady ukazal policajtovi ak nie slovenske? Ci mu nezaplo, ked mal v ruke slovensky obciansky alebo pas? Alebo mas aj UK obcianstvo? Ci si nevedel vypytat ani len "passport"? :-)))


09.08.2011 19:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

>:-) No, žere mu to asi dosť... >:-)


09.08.2011 19:47

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ty nedavaj kakavo, ty uz mas "skvely prikon" :-D lol valam sa :-D [dobre]


09.08.2011 19:13

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ZASKRT
 Edvenčr 

Ikona

Zdravim, ja som sa Vas odbornikov na kakauka chcel len spytat, ze ci som aj ja kakaukar, mam preplnany benzin 1.5 skoro kazdy den jazdim sportovo a vykrucam motor tesne pod cervene pole a obcas to skoci aj do neho aspon na par km? mimochodom tymto stylom mam najazdene uz cez 100.000 km (a ma uz 6 rokov) a auto nemalo nikdy ziaden problem prave naopak ma skvely prikon ktory slusne tlaci do sedadla a zda sa mi, ze rok od roku si kladie latku vyssie a vyssie, zrejme nechce zaostavat za dnesnymi produktmi aspon motoricky. :-D v pripade ak nie som kakaukar, co mam urobit aby som nim bol? a je nim nutne v mojom pripade vobec byt? Dik za odpoved :-)


09.08.2011 17:56

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

RH+B ten rozdiel by poznal aj debil ;-)

napadol ma edit:

Iba debil by ten rozdiel nepoznal... >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (09.08.2011 17:57)


09.08.2011 17:50

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Este stale onanujete? :-O
Moj dedo ma volakedy ucil aby som to nerobil, lebo mi narastu na dlaniach chlpy. >:-) :-))) :-P


09.08.2011 17:45

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Jarik
 Čoprák 

Ikona

A nemal by sa k tomu vyjadrit aj dotknuty? motoride.sk/?login=Cacao ! "Tož lepší, je ovčí hnúj na čelo..." je moj nazor. Niekedy predajcovia do motorov aut miesto oleja strkali banany.... Skutocne to chvilu podstatne zredukovalo klepoty a rozne pazvuky.....

Video: www.youtube.com/watch?v=clGJxm9fCFc


09.08.2011 17:28

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

barlac
 Jogurťák 

a unika mi stale pointa,naco je tato diskusie dobra..keby tu bol antal ,tak sa dostanete max po 10 prispevok a idete k ladu.. >:-)


09.08.2011 17:06

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

tombar
 Skútrista 

Ikona

moja 3.2 n/a nezere pod 11.5 niekedy aj 17 si potiahne :D ale potom mi uz chyba aspon milimeter na zadnych gumach :D

tie dyzle dimya sem tam ... zakazal by som to ....


kakao treba semtam dat ... koli placebu a vnutornemu pocitu ... to ze to precisti uz je vedlajsia zalezitost pre mna

Na policajta máš mizerný postreh [dobre]

minule som sa robil na svk ze nerozumiem po slovensky ked som nezastavil na stopke... fizel mi nedokazal vysvetlit co znamena stopka .... ked sa ma optyal ze ci 'rozumiem po slovensky' tak som povedal ze 'no' ani vtedy mu to nezaplo ... :-D :-D :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil tombar (09.08.2011 17:10)


09.08.2011 16:45

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

Keď spálim v krbe za hodinu pri plne otvorenej komínovej klapke pol kubíka dreva tak tam zostane menej popola ako keď spálim za hodinu pri privretej komínovej klapke štvrť kubíka dreva. :-D >:-)
P.S: Pre vie komu. Pri jazde po meste na nízke prevodové stupne a vyššie otáčky sa menej "zanesie" motor ako pri plynulej jazde pri nízkych otáčkach na vyššie prevodové stupne. >:-)
P.S.I: Asi pre to majú autá v meste väčšiu spotrebu ako ustálenou rýchlosťou po dialnici. >:-) >:-) >:-)
P.S.II: Mám najazdené už čo to ale ja neviem rozoznať ani to, či má auto lepší výkon po garančke ako pred.
P.S.III: A ani žiaden rozdieľ som nedokázal pocítiť keď som raz z plezíru do W8 natankoval 100 oktánový benzín. Skôr som mal pocit že ide pomalšie. Asi pre to, že som čakal že si to budem vypalovať 320 km po dialnici. >:-) >:-) >:-) >:-)


09.08.2011 16:31

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

20-rocny demmoo je natolko vyjazdeny, ze si sadne do Suzuki Ignis a vie povedat, ci motor ma menej vykonu ako pred rokom
Johnny55 zas vie rozoznavat rozdiely vo farbach vyfukovych plynov, ked ide na aute "kakao"

Vzdy ma udivovali ludia, ktori svoje amaterske teorie podavaju presvedcivo akoby to boli vedecke poznania na zaklade vyskumu v laboratoriu.

Neviem sice ktora teoria je pravdiva, ale viem nabeton, ze staci vymenit olej, vzduchovy filter, natankovat na inej pumpe, zmena pocasia alebo nadmorskej vysky... a motor ide o poznanie inac


09.08.2011 13:26

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

S tymto musim iba suhlasit, Vadim ma pravdu (aj ked stale je rypak >:-) )

Až budem vážne tvrdiť, že treba spievať lambádu, tak zdôvodním prečo a nebudem od nikoho žiadať, aby dokázal, že trepem kravinu

Až budem vážne tvrdiť, že treba dávať "cacao", tak zdôvodním prečo a nebudem od nikoho žiadať, aby dokázal, že trepem kravinu.


09.08.2011 13:12

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

FIlipDL650
 Edvenčr 

už sa nehádajte ako malé deti Raptor radšej mi chytro odpís na maila lebo tú reťaz mi trhá hrozne už ;)


09.08.2011 12:47

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

ty brdo, ten golf,
pripomenulo mi to 'old smokeyho'


Video: www.youtube.com/watch?v=lakVZKE6FQg

a ze benzin nedymi ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kilix (09.08.2011 12:47)


09.08.2011 12:30

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

doodeec
 Skútrista 

Ikona

ten golf ma v kufri gril?


09.08.2011 12:17

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Keď som si pred rokmi dával chipovať svojho ropáka(u popredného SK chiptunera) tak mu vravím "nejak to dymí" (keď to skúšal na brzde) a on mi nato jednoducho : NO SMOKE - NO FUN a nieje čo riešiť :-)

[
Video: www.youtube.com/watch?v=0H2fSEYitHY&feature=player_embe... ] jak lokomotíva :-D :-D :-D


09.08.2011 11:52

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

>:-) To si nemyslite, že len tu sa hádate, je to večná téma od konca 19. storočia. Jednoznačný verdikt sa blíži úplnou "idiotensicher" elektronikou a zasenzorovaním aj šnúrky od topánok vodiča. >:-) Potom už asi môžeme robiť s plynom, čo chceme, motoru to nepomôže, ani moc neuškodí. Sám si zabezpečí ideálne podmienky v každom režime...

P.S. offtopic: Ste si úplne istí, že keď na dízláku pridávate plyn, tak pridávate plyn? Veď oni - hlavne tie staršie - pri zrýchlovaní dymia aj z principu, nemusí to byť závada alebo teda zapríčinené vekom či vybehanosťou motora...
Moderné, tiež elektronikou prešpikované diesle nedymia čiastočne aj preto, lebo aj oni dymia, len sa ten dym zachytí - aspoň kým ho je len toľko, že sa zachytiť dá... Samozrejme aj palivo sa vyvíja, veľa sa dá riešiť aj s chémiou... Ukradnutý vykurovací olej ale bude dymiť asi vždy >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.08.2011 12:00)


09.08.2011 11:49

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Fiha - takze koncis lebo zrejme som tvrdil 09.08.2011 11:32 asi celkom aj pravdu :-)))
Vravim - len tak dalej, len tak dalej ;-)


09.08.2011 11:41

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Pre mudrlanta od polície:
Nie moji odporcovia, ale autori tvrdení.

Až budem vážne tvrdiť, že treba spievať lambádu, tak zdôvodním prečo a nebudem od nikoho žiadať, aby dokázal, že trepem kravinu

Až budem vážne tvrdiť, že treba dávať "cacao", tak zdôvodním prečo a nebudem od nikoho žiadať, aby dokázal, že trepem kravinu.

Už sa točíme v kruhu, takže ja tu končím. Idem utierať prach >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.08.2011 11:43)


09.08.2011 11:32

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Pre "predajcu" :

Najprv ale dokaz ze to tak je, ok ;-)
Aspon vidiet, ze stanovis si nejaku "latku" a nie ty, ale len tvoji odporcovia musia svoje tvrdenia dokazovat.

Nieco take ako ked poviem - jablko je modre - vadimko - dokaz ze to nie je tak...
Si pekne smiesny :-))) :-))) :-))) :-)))

Ale len tak dalej - urcitesa tvojim obchodom bude aj po takychto prednaskach darit :-))) tak ako doteraz :-D [dobre]

Vlastne - tvrdim ja niekde ze musim zaspievat labadu kazdych 100km? :-O a ak to netvrdim, musim to dokazovat? :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johnny55 (09.08.2011 11:33)


09.08.2011 11:15

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Po slávnostnom príchode Svedkov Raptorových >:-) , ako sa hovorí "shrnuto a podtrženo":
a) Príliš kvalitný olejový film zabránil "dokonalému" vzájomnému prispôsobenie klzných plôch - zdá sa byť logické
b) Podtáčanie motru škodí - veľmi dôležité
c) žiadnemu motoru nemôže uškodiť, ak sa občas využije celé pásmo otáčok - nie je čo diskutovať
d) "mne to robí kua-dobre" - vieme sa zhodnúť na tom, že P O C I T O V O (potvrdzujem tretí krát) je to super

Resumé: Využívať techniku jazdy známu z autoškoly - motor nepodtáčať, nepretáčať (sa zadrel (piest) po prvom "kakau" - ja som včera napísal "...po nemeckom dedkovi sa zakusne")

O tom, že sa zvýši (resp. nezníži) výkon, ani slovo :-~

PS
Pre mudrlanta od polície:
Tvrdím, že výkon motora sa zvýši tým, že každých 100 km zaspieva vodič motocykla lambádu.
DOKÁŽ, ŽE TO TAK NIE JE !! :-))) :-))) :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (09.08.2011 11:17)


09.08.2011 10:40

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Žiadnemu motoru nemôže uškodiť, ak sa občas využije celé pásmo otáčok - na to je to pásmo určené. Kto nevytočí aspoň párkrát mesačne blízko k červenému, si zle kúpil... >:-)

Mám trochu podobnú skúsenosť, ako karol1: citlivo zabehávaný motor, s vytáčaním na max. 2/3 otáčok sa zadrel (piest) po prvom "kakau", ktoré prišlo ale po 6500 km opatrného zábehu (ktorý mal trvať podľa návodu výrobcu 1500 km). Kamoš, čo s takou istou motorkou jazdil po absolvovaní prvých 500 km, čo to dalo, žiadny problém nemal - a ani s rýchlosťou či so životnosťou mašiny. Zato ja ano...
Dedukcie? Žiadne, ale tak to bolo, fakt... >:-)

Teda či motoru občasné kakao robí dobre, neviem - ale mne to robí kua-dobre. >:-)
Len mi vadí, že minulý týždeň som zase caloval za rýchlosť, dpč... :-)


09.08.2011 10:00

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

baho:
Nemám dôvod kecať. Aj pri najväčšej zaberačke som nepresiahol priemernú spotrebu 16l a to bola jazda na 2-3 v Alpách.
Sám si to načrtol.
jazdiť na fábii HTP zarovno Golfa 2 l TDI je pre Golfa normálna prevádzka a pre Fábiu "lágrovanie" motora alias "nezlenivenie".
P.S: Nemám praktické skúsenosti s opravou motora a zrovnateľné parametre "lenivého" a "nelenivého" motora. Ale so skúseností získaných pozorovaním viem ale určite jedno. A to, že "lenivé " auto má 18 rokov a jazdí ako za mlada a "nelenivé " má už 12 rokov piesty pohodené na šrotovisku. Takisto moja "lenivá" motorka" má už 18 rokov a jazdí bez jediného problému a koľko jej "nelenivých" rovesníkov ešte jazdí?
Tak asi bude niekde zádrhel v aplikovaní " cacaa" za každých okolností.


09.08.2011 9:49

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou


Video: www.youtube.com/watch?v=XRS68W1GdJ0


09.08.2011 9:32

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

Lubo366
 Kávičkár 

fuuuha ťažká diskusia... :-D

ale skúsim sa vrátiť k veci, neviem či to tu niekto písal, ale.... Ak má niekto záujem ,,vyčistiť,, spaľovací priestor, tak mu odporučím octanebooster motor lepšie a čistejšie spáli zmes... atď... čo je podstatné mám to odskúšané na závodných moto ktoré nejazdia iba v hornej dolnej...

- no a samozrejme citeľný nárast výkonu... od pionierov, motokros, supermoto a superbike....

záruka vrátenia peňazí :-)))

www.mototrend.sk/product/turbo-booster-500ml-458...


09.08.2011 9:31

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

baho
 Skútrista 

Egreš: Ja verím tomu, že ten motor môže žrať 14, ale nie pri tej rýchlosti čo si písal... to si hádam nebudeme klamať. Je mi jasné že napr. po diaľnici pri 160 to zožerie hádam menej ako HTP idúce tou istou rýchlosťou, lebo kým passat pôjde prakticky na zvýšený voľnobeh, fabia na hranici deštrukcie :-)

Definuj normálne podmienky primerané parametrom motora.


09.08.2011 8:33

Re: Varovanie pred nebezpečnou poverou

egres2
 Bahniak 

Ikona

baho:
Kedykoľvek ti to potvrdia moji kolegovia vo firme.
Ono treba aj vedieť jazdiť. nejazdím ako väčšina blbečkov čo rozťahuje auto na jednotke a dvojke na 70 km. Na to mám predsa cit pre auto a využívam točivý moment a pružnosť motora aby som jazdil rýchlo a plynule a nie stále stláčať pedál na podlahu a spalovať zvytočne veľa paliva bez následného efektu.
Samozrejme že sa nevyjadrujem k vodičom, ktorí na štvorke poskakujú 30 km/h.
Vyjadrujem sa k normálnemu jazdeniu kedy je motor v prevádzke v celom rozsahu otáčok ale primerane k možnostiam motora. Ono tam totiž to "cacao" dávam v podstate stále napr.pri predbiehaní ale nie jazda na hranici červeného poľa.
Ale stále som presvedčený, že nexistuje "zlenivené" auto alebo motorka ak sa prevádzkuje v normálnych podmienkach primerane jeho parametrom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (09.08.2011 8:35)


Predchádzajúce | 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.