Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Jawa 350/632 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJawa 350/632 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Jawa 350/632
Zdravim. Mam doma motorku s motorom z Jawa 350 tipu 632. V danom motore je robena prevodovka a nakopavacka v jednom stym ze ked sa v polohe prevodovky paka stlaci tak ju pretocime na nakopavacku. Mam taky problem ze paka sa pri radeni pretoci sama. Najskor som si myslel ze je chyba v strunke ktora tam je ale po vymene problem zostal. Vedel by mi prosim niekto poradit ? |
Re: Jawa 350/632
Tú strunu si menil za novú, alebo nejakú používanú? hoci som si neni istý či to má na to vplyv a či časom "zmakne".. mal som takéto mašiny asi 4, no s týmto som sa nikdy nestretol. Lebo práve tá struna čo spomínaš, ti zabraňuje v tom, aby ti celá hriadeľ "vbehla" dnu.. (si myslím) |
Re: Jawa 350/632
Ten s tým ako súvisí? (len sa pýtam, 100 rokov som to nemal rozobraté..) Upravené 1 krát. Naposledy upravil SnoopyBA (23.04.2013 19:12) |
Re: Jawa 350/632
Snoopy - práveže ani ja si to už presne nepamätám, ale sa mi zdá, že prestrihnutý alebo chýbajúci kolíček na opačnom konci umožní väčší axiálny pohyb osky a tá môže vyliezť zo záberu radičky smerom ku spojkovému deklu. Teda nie radička sa pohne dovnútra (do štartovacej polohy), ale oska automatu trochu von. To asi stačí, aby radička bola mimo záber.... (?) |
Re: Jawa 350/632
No jediné čo viem, že hriadeľ, na kt je nakopávačka je osadená v tej oske (obr.77) a medzi nimi je struna (obr.10). Na nej (77) je uchytený vpravo ten bazmek (20). ale aj tak je to blbosť, lebo tá 77 je stále "opretá" o celý ten mechanizmus (1), čiže tá (77) spolu s hriadelou (17) nemajú kam ujsť.. čiže logicky mi z toho vyplýva že problém je niekde medzi nakopávačkou a tým ozubeným polmesiacom (1 . Ale NIE SOM si istý.. a čo sa spojky a spol týka, tak nemá byť asi čo. lebo "poloautomat" je opretý len o ten bazmek (20), ktorý vlastne vytláča pri radení spojkové lamely.. :D Neviem či toto niekto okrem mňa pochopí.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil SnoopyBA (23.04.2013 20:58) |
Re: Jawa 350/632
Ten obrazok co dal Snoopy zrejme nieje z 632-jky,ale to neva.Startovaci hriadel 17 zapada do zaradovacieho 77 cez take dva zuby.Tie su asi poskodene (okusane) a pri zaradovani presmykne paka hned do startovaccej polohy....mrkni na to.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetozKE (23.04.2013 21:11) |
Re: Jawa 350/632
to je jasna vec. Predpokladám, že sa to deje, keď podraďuješ do nižších rýchlostí. Problém je v dieloch 77 a 17. Jeden do druhého zapadajú. Pri štartovaní je diel 17 zasunutý viac a pri radení menej. Nejaký nešikovník si zrejme ani neuvedomil, že dekel od spojky treba vymedziť a diel 77 a 17 v polohe pre radenie rýchlostí sa vzájomne poškodili, lebo nedoliehali na seba rovnomerne. Keby si to chcel riešiť núdzovo, treba podložiť spojkový dekel hrubším tesnením aspoň 2x 0.8mm. Ak to chceš mať poriadne, obidva diely musíš vymeniť a pri skladaní si zmerať koľko diel 17 chodí v 77ke a podľa toho podložiť dekel. Kľudne to môže byť aj 1,3mm. Struna číslo 10 vytláča 17ku smerom k deklu. Keď je 17 v polohe pre radenie, dekel je jediným vymedzením. Tento problém som už riešil na ceste pri Banskej Belej |
Re: Jawa 350/632
Diky lidi uz to mam Nebolo to treba vypodlozit ale s hriadelu 1mm odsustruzit aby sa mohol viacej vysunut ... potom to prestalo robit |
Re: Jawa 350/632
Volovina. Práveže to chcelo 1 mm podložku na strane spojkového automatu... |
Re: Jawa 350/632
to čo píše kutri a gucii..rozumiem tomu, buď "posunúť" dekel viac von alebo vysústružiť z tej hriadele aby sa dostala viac von..( čo sa mi moc nepozdáva ako riešenie, ale budiš..) ale tej papi-ho 1mm podložke stále nechápem. kam ju chceš dať, presnejšie? :D |
Re: Jawa 350/632
Snoopy, tá "moja" podložka tam aj je, je to položka 22. Vymedzuje sa ňou (resp. nimi, ak ich treba viacej) axciálna vôla osky riadiaceho ústrojenstva 77. Tá je síce z pravej strany opretá o platňu automatu (tlačí ju tam od osky 17 aj roztláčacia pružinka 10) - ale doľava sa môže o dosť pohnúť po demontáži segmentu 20. |
Re: Jawa 350/632
Uz chapem aj ja. Mozno to nebolo najlepsie riesenie ale hlavne je ze to funguje Bez pochyb to je ajtak motorka iba na polne cesty |