Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5506 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26422
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15931)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10491)

Jawa 350/632 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 350/632 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

23.04.2013 17:13

Jawa 350/632

Marian Gucik
 Bahniak 

Zdravim. Mam doma motorku s motorom z Jawa 350 tipu 632. V danom motore je robena prevodovka a nakopavacka v jednom stym ze ked sa v polohe prevodovky paka stlaci tak ju pretocime na nakopavacku. Mam taky problem ze paka sa pri radeni pretoci sama. Najskor som si myslel ze je chyba v strunke ktora tam je ale po vymene problem zostal. Vedel by mi prosim niekto poradit ?


23.04.2013 17:58

Re: Jawa 350/632

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

Tú strunu si menil za novú, alebo nejakú používanú? hoci som si neni istý či to má na to vplyv a či časom "zmakne".. mal som takéto mašiny asi 4, no s týmto som sa nikdy nestretol. Lebo práve tá struna čo spomínaš, ti zabraňuje v tom, aby ti celá hriadeľ "vbehla" dnu.. (si myslím)


23.04.2013 18:09

Re: Jawa 350/632

Marian Gucik
 Bahniak 

Tu strunu som zamenil za cisto novu


23.04.2013 18:35

Re: Jawa 350/632

Spojkový automat na druhej strane je v poriadku?


23.04.2013 19:05

Re: Jawa 350/632

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

Ten s tým ako súvisí? (len sa pýtam, 100 rokov som to nemal rozobraté..)
Tu som našiel nejaký obrázok..
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SnoopyBA (23.04.2013 19:12)


23.04.2013 20:10

Re: Jawa 350/632

Snoopy - práveže ani ja si to už presne nepamätám, ale sa mi zdá, že prestrihnutý alebo chýbajúci kolíček na opačnom konci umožní väčší axiálny pohyb osky a tá môže vyliezť zo záberu radičky smerom ku spojkovému deklu. Teda nie radička sa pohne dovnútra (do štartovacej polohy), ale oska automatu trochu von. To asi stačí, aby radička bola mimo záber.... (?)

Ale možno trepem voloviny, fakt si to už nepamätám. Motor 638 mám síce vyše 20 rokov doma, ale kvôli tomuto ho nejdem rozoberať... >:-)


23.04.2013 20:56

Re: Jawa 350/632

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

No jediné čo viem, že hriadeľ, na kt je nakopávačka je osadená v tej oske (obr.77) a medzi nimi je struna (obr.10). Na nej (77) je uchytený vpravo ten bazmek (20). ale aj tak je to blbosť, lebo tá 77 je stále "opretá" o celý ten mechanizmus (1), čiže tá (77) spolu s hriadelou (17) nemajú kam ujsť.. čiže logicky mi z toho vyplýva že problém je niekde medzi nakopávačkou a tým ozubeným polmesiacom (1 8). Ale NIE SOM si istý.. a čo sa spojky a spol týka, tak nemá byť asi čo. lebo "poloautomat" je opretý len o ten bazmek (20), ktorý vlastne vytláča pri radení spojkové lamely.. :D Neviem či toto niekto okrem mňa pochopí.. :-O :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SnoopyBA (23.04.2013 20:58)


23.04.2013 21:10

Re: Jawa 350/632

PetozKE
 Kávičkár 

Ikona

Ten obrazok co dal Snoopy zrejme nieje z 632-jky,ale to neva.Startovaci hriadel 17 zapada do zaradovacieho 77 cez take dva zuby.Tie su asi poskodene (okusane) a pri zaradovani presmykne paka hned do startovaccej polohy....mrkni na to..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetozKE (23.04.2013 21:11)


23.04.2013 21:19

Re: Jawa 350/632

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

o tých dvoch zuboch som nevedel.. sorry.. :-(


23.04.2013 21:26

Re: Jawa 350/632

PetozKE
 Kávičkár 

Ikona

mozno je chyba inde.uvidime co na to gucci,ked na to mrkne... :-}


24.04.2013 19:26

Re: Jawa 350/632

Marian Gucik
 Bahniak 

Zajtra to rozoberiem a budem informovat ak na nieco pridem :-)


24.04.2013 19:49

Re: Jawa 350/632

kiero
 Geriatrik 

Ikona

aj mne to vychadza na tie okusane zuby ako tu uz
bolo spominane :-}


25.04.2013 0:57

Re: Jawa 350/632

kutri
 Turista 

Ikona

to je jasna vec. 8-) Predpokladám, že sa to deje, keď podraďuješ do nižších rýchlostí. Problém je v dieloch 77 a 17. Jeden do druhého zapadajú. Pri štartovaní je diel 17 zasunutý viac a pri radení menej. Nejaký nešikovník si zrejme ani neuvedomil, že dekel od spojky treba vymedziť a diel 77 a 17 v polohe pre radenie rýchlostí sa vzájomne poškodili, lebo nedoliehali na seba rovnomerne. Keby si to chcel riešiť núdzovo, treba podložiť spojkový dekel hrubším tesnením aspoň 2x 0.8mm. Ak to chceš mať poriadne, obidva diely musíš vymeniť a pri skladaní si zmerať koľko diel 17 chodí v 77ke a podľa toho podložiť dekel. Kľudne to môže byť aj 1,3mm. Struna číslo 10 vytláča 17ku smerom k deklu. Keď je 17 v polohe pre radenie, dekel je jediným vymedzením. Tento problém som už riešil na ceste pri Banskej Belej ;-)


27.04.2013 11:58

Re: Jawa 350/632

Marian Gucik
 Bahniak 

Diky lidi uz to mam :-) Nebolo to treba vypodlozit ale s hriadelu 1mm odsustruzit aby sa mohol viacej vysunut ... potom to prestalo robit :-)


27.04.2013 13:25

Re: Jawa 350/632

:-D Volovina. Práveže to chcelo 1 mm podložku na strane spojkového automatu... ;-)


27.04.2013 14:44

Re: Jawa 350/632

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

to čo píše kutri a gucii..rozumiem tomu, buď "posunúť" dekel viac von alebo vysústružiť z tej hriadele aby sa dostala viac von..( čo sa mi moc nepozdáva ako riešenie, ale budiš..) ale tej papi-ho 1mm podložke stále nechápem. kam ju chceš dať, presnejšie? :D


27.04.2013 17:45

Re: Jawa 350/632

Snoopy, tá "moja" podložka tam aj je, je to položka 22. Vymedzuje sa ňou (resp. nimi, ak ich treba viacej) axciálna vôla osky riadiaceho ústrojenstva 77. Tá je síce z pravej strany opretá o platňu automatu (tlačí ju tam od osky 17 aj roztláčacia pružinka 10) - ale doľava sa môže o dosť pohnúť po demontáži segmentu 20.
Preto som dal prvú poznámku o tej "pravej strane".
Oska 77 má určitú axiálnu vôlu už z výroby, ktorá sa opotrebením zväčšuje, roztláčacia pružina slabne - a pri kadejakých montážach sa môže vynechať aj podložka 22.
Znamená to, že nielen oska nakopávačky 17 sa môže vysunúť z radiaceho záberu smerom doprava, ale aj oska 77 smerom doľava.
Riešenie nie je zväčšiť "opotrebenie" dorazu osky 17 pri víčku, ale vymedziť pozdĺžny pohyb osky 77 pridaním hrubšej podložky "22".

Teda si to tak myslím, ale fakt som rozobratý Jawácky motor nevidel už vyše 25 rokov... ;-)
(Chvalabohu :-D )



27.04.2013 17:55

Re: Jawa 350/632

SnoopyBA
 Skútrista 

Ikona

aha, už viem ktorú myslíš. :-D [dobre]


28.04.2013 0:52

Re: Jawa 350/632

Marian Gucik
 Bahniak 

Uz chapem aj ja. Mozno to nebolo najlepsie riesenie ale hlavne je ze to funguje :-) Bez pochyb to je ajtak motorka iba na polne cesty :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.