Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3313 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28554
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

vysoky km najazd na jazdenych moto - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvysoky km najazd na jazdenych moto - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

08.09.2014 21:26

vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Cavte, som tu novy, momentalne bez masinky. Chcem kupit moto, vratit sa k tomu, co som zboznoval pred takmer 10 rokmi, kedy som jazdil na jawe 350 po zapadoslovenskom kraji. Bol som sa popytat v yamahe na MT07 a samozrejme ako som predpokladal, su vypredane. Tak som rozmyslal ze aku moto a lepsia volba bude jazdenka, predsa je to dlhsia doba ktoru som stravil na 4 kolesach. Pozeram po niecom inom, prevazne japonskom a hlavne niecom starsom, na com by som si dobre jednu, alebo 2 sezony zajazdil kym si kupim novu moto... Mal by to byt nahac, pokial mozno ciastocne kapotovany, ako napr S od SV-cka, do uvahy pripadaju moto ako Hornet, SV650, Fazer, pripadne aj Ducatka. Rozne som cital o km najazde u tychto moto, kedze sa najazd jazdeniek dost lisi, dajme tomu, ze sa jedna o najazd 50tis.km, co nieje nic neobvykle ak sa jedna o 10rocnu motorku. Je to vela? Samozrejme ze zalezi o style jazdy a servise. Najdu sa aj tu majitelia moto ktory maju vyssi najazd? Viem ze napr masinky ako boxer od BMW toho znesie vela, alebo stara neznicitelna VFR 750 ktoru by som nenormalne chcel, akurat ma odradza ten vek... :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (08.09.2014 21:29)


08.09.2014 21:36

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Varadero 125 - predal som ju kamarátovi, keď ju on predával, mala cez 40 000 km a nežrala olej (motor ide stále od 10 do 12 tisíc otáčok kvôli nízkemu výkonu)
CBR 1100 XX Blackbird - 74 000 km, bez jediného problému, akurát som vymenil napinák rozvodovej reťaze za necelých 100e
FZ6 - 55 000 km a tiež bolo treba meniť napinák, inak išla ako nová
VFR 800 - 61 000 km a po výmene napináku išla ako hodinky
1150 GS - 92 000 km a motor 100%

Ak o motorku bolo starané, 100 000 km pri pravidelnom servise nič neznamená

Samozrejme sú veci, ktoré sú spotrebný tovar a pred kúpou ich treba pozrieť, prípadne rátať s nejakými nákladmi. Ložiská, napináky rozvodovej reťaze, rozvodové reťaze, regulátory dobíjania, kotúče, lanká a pod. nie sú nesmrteľné.


08.09.2014 21:47

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

SO545
 Kávičkár 

Ikona

Mal som Bandita 600 N rv 2003 bol to dovoz.
Klasika stocene km akurat ze ich stocili az po STK cize som vedel kolko mala najazdene.

Ak som si pripocital co som najazdil ja mala cca 110000km bola a verim ze asi este je v Top stave. Samozrejme mala servis ako sa patri.


08.09.2014 22:39

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Wpalino
 Turista 

Ikona

Velky Varan 2005, k dnesnemu dnu 73250km - len vymena napinakov na rozvodoch..
inak len servis pravidelny a udrzba [dobre]


08.09.2014 23:19

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

owwidius
 Turista 

Ikona

maly strom, kupoval som jazdeny s 27, teraz ma cez 90 a no problemo, len klasicka udrzba. takze ak to nebude daky vyhoneny kusok, nemas sa coho bat ze by sa ti to pri 50k rozpadlo pod zadkom ;-)


09.09.2014 7:08

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

iwwo
 Turista 

Toho maleho varana od Varana mám ja. Teraz na tom jazdí syn. Má 70000 a žiaden problém. Samozrejme pravidelná údržba a kontrola.


09.09.2014 7:24

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Dikes, tak potom sa neni coho obavt, hlavne dobre prezriet stroj, ci vsetko funguje, ci to nieje pokrivene, netaha pri jazde. Hor sa do kupovania


09.09.2014 8:12

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Dovolím si ťa upozorniť , že motorka nie je len motor a práveže ten (motor) sa v prípade potreby dá zohnať lacnejšie , ako by vyšlo tunajších 70-80 tisícových borcov (ktorí za vrcholný servisný zákrok považujú výmenu oleja) naozajstné zoservisovanie ich mašiny , lebo len podvozok by ich mohol stáť 500-1500 Euro , takže sa za 40 Euro vymení motorový olej a ide sa spať s pocitom , že veď jej dávam to najlepšie .
Toľko zanedbaných vrakov , čo sa pohybuje po našich cestách (vydávajúcich sa za motorky) , by stiahla z obehu len poctivo a dôsledne vykonávaná technická kontrola (príklad Rakúsko , Nemecko) , na prvý úkon stačí šublera a minimálne 10% motoriek u nás by bolo bez technického preukazu pre nedostatočnú minimálnu hrúbku brzdových kotúčov .
A keď ti príde vymeniť dva predné kotúče na takom Hornetíku , tak si môžeš pripraviť 400-500 Euro a z vysnívanej motorky sa ti stane nočná mora , lebo to si len tak v tretine .
Vymeníš kotúče , vymeníš tlmiče (ďaľších 500 Euro) , ale aj tak iné súčasti motorky budú mať stále 70-80000 km .
A ideš a ideš ...
Alebo vymeníš olej v motore a myslíš si (a píšeš po motofórach) , ako sa vzorne starám . :-)))

Dôvod úpravy: viac písmenok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (09.09.2014 8:23)


09.09.2014 8:18

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Tak tak. Servis neni len olej a napínace... Čo taká retas? Gumy, brzdy, filer....


09.09.2014 8:21

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

no to je pravda, motor ma natocenych a aj vsetko ostatne... takze to bude chciet poriadne pokukat...
Hladam tie hrubk kotucov ake su minimalne a neviem to najst, ak aj nejaka predajna ponuka kotuce, nieje uvedene min a max hrubka, pri automobilovych to je pisane vzdy, tu vsak nie. Co sa nepredpoklada, ze sa zoderu?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (09.09.2014 8:32)


09.09.2014 8:39

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

majomi
 Edvenčr 

Ikona

xrv 750 rv93 116500km olej nemizne nedymí nove kotúče dosky sviečky filtre olej termostat retazová sada repas prednej vidly loziská v kolesach nove kontakty v palivovom čerpadle ale moto šlape jak hodinky pri kupe staršej mašine sa toho fakt môže vela nazbierať ale ked ju miluješ tak nieje čo riešiť :-D


09.09.2014 8:41

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

majomi
 Edvenčr 

Ikona

na kotučoch ti to piše neviem či na všetkých


09.09.2014 8:54

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

skusim pozriet na kotucoch, zoberiem aj subleru so sebou. Chcel by som ist pozriet jednu SV, je to sice liter, co je silne, mozno az trosku moc. Zatial len kuknut, aby som mal predstavu, ako mozu vyzerat ojazdene moto. Ma to pan, po hlase starsi, vlastni ju 6 rokov, moto je povodne dovoz a ma natocene cez 50tis. Polozena na lavu stranu v malej rychlosti, vraj 30km/h, ostali skrabance na nej po tom pade, tak som zvedavy ako bude vyzerat.


09.09.2014 9:04

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Tak som nasiel, minimalna hrubka brzdoveho kotuca je 4,5mm. Jedina moznost ako to najst, su obrazky, kde su kotuce vyobrazene. Tam je vidiet popis na kotucoch. Inac predajcovia minimalnu hrubku neudavaju...


09.09.2014 9:16

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Len , majomi , jeden predný kotúč na Africu kúpiš tak za cca 90 Euro a na Hornet-a (aj SV 1000) za 200-250 ... :-)))

dasto , na kotúči býva obvykle napísané Min TH (thickness-hrúbka) a číslo v mm , prípadne palcoch .
Ak by nebolo , tak obvykle (nie však úplne 100%-ne) je použiteľná (zodrateľná) časť 0,5mm , čiže kotúč nový s hrúbkou 5mm má min thickness ( :-))) ) 4,5mm .

Prečo nie úplne 100%-ne ? No lebo pár (naozaj len veľmi-veľmi málo) výrobcov udáva pri niektorých kotúčoch tú použiteľnú časť aj 0,8mm , teda 5,0mm a min. hrúbku 4,2mm , tohto sa však nedrž , tých 0,5mm platí tak na 95% .


Dôvod úpravy: Niektorí výrobcovia minimálnu hrúbku udávajú . 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (09.09.2014 9:28)


09.09.2014 9:29

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

fiiha, ked to porovnam s autom, tak na aute je normalne, ze kotuc zoderies o 5mm a je stale v norme, tu je norma tak 0,5mm. Pozeram, ze vacsina kotucov je nerezovych. Tu sa to cele stavia na platnickach? Deru sa platnicky a kotuc ostava cely?


09.09.2014 9:34

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

suzuki-sv.autobazar.eu/1000-s-id5782332.html

chcem ist kuknut tuto moto. Uvidime co to bude zac


09.09.2014 9:38

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Motorka je drahá zábavka . 8-)

Derie sa všetko , aj platničky , aj kotúče , obvykle tak 0,1mm na 10 000 km , to ale samozrejme nie je žiadny axióm , niekto derie viac , iný menej , lebo je rozdiel , či si ja teraz sadnem na moto , zostúpim z nej po 600km v Salzburgu a po celej ceste zabrzdím 20x , alebo sadnem na moto , budem jazdiť dve hodiny po meste , spravím 60km a zabrzdím 100x .


09.09.2014 9:40

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Braňo, ktorí výrobcovia majú tých 0,8mm? čistá zvedavosť :-)

Inak, rovnako ako píšu tutoká páni nadomnou, mám tretiu TDM, všetky tri už majú cez 100 000km a ak sa bavíme o motoroch, tak všetky bez problémov (okrem klasickej údržby)...a rovnako majú chuapci pravdu, servis nie je ani zďaleka len o motore, povedal by som, že to je jedna z najlacnejších vecí na väčšine bežných motoriek...


09.09.2014 9:53

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

demmoo , oslovuj ma nickom , už som ti to raz písal .
K tvojej otázke , dokonca aj 1,0mm .


09.09.2014 9:56

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

to si nepisal mne ;-) ..

a ktoré značky? bavíme sa o značkách motoriek, alebo výrobcov kotúčov?

Dôvod úpravy:

odpoved na tvoju otázku v dalsom príspevku:

netuším, či vobec nejakí...ale myslel som to skor tak, ze ci si dava konkretny vyrobca motoriek vyrabat pre svoje modely kotuce, ktore maju povedzme dlhsiu zivotnost...alebo je to proste len o vyrobcovi konkretnych kotucov...ale v SS si mi uz priklad dal, diky za info [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (09.09.2014 10:00)


09.09.2014 9:57

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ktorí výrobcovia moto si vyrábajú kotúče ? :-)))


09.09.2014 10:06

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

owwidius
 Turista 

Ikona

trochu od veci, ale jak casto ste museli menit ziarovky v svetlomete? minule mi napadlo ze pokial viem, tak od novoty mam tie iste (7 rokov, cez 90.000km nasvietenych). ne ze by som sa stazoval, len by som v dnesnej dobe neratal, ze to tolko vydrzi.

..snad som to prave nezakrikol a na prvej nocnej jazde zhasnu obe naraz :-D


09.09.2014 10:45

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Trochu z druhej strany - kazda cast moto ma urcitu zivotnost, pokial by sa mne na moto s 100+ tis. km majitel hrdil ze do toho len lial olej benzin a maximalne vymenil nejaku jednu vec, asi by som zacal byt veeelmi opatrny. Znamenalo by to ze uz presluhujuce casti by som musel menit ja.


09.09.2014 10:54

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

deltoro5784
 Turista 

Ikona

Všetko záleží od starostlivosti a štýle jazdenia. Určite viac vydrží nejaká cestovná motorka ako 600 ccm superšport, ktorý sa točí do obmedzovača. Ja mám na moje VFR 800 Vtec najazdených 60 tisíc km a zatiaľ bez poruchy. Samozrejme robím si poctivo servis, ktorý nieje zrovna lacná záležitosť (okrem banalít ako sú náplne, servis rozvodovej reťaze, sviečky, napínaky, štelovanie ventilov hlavne tých Vtec je zábavná vec). Jeden chalan v ČR si robí denníček tejto istej VFR od kúpy. Zatiaľ mý za 7 rokov najazdených cez 110 tísíc km. Nedá sa povedať žeby to bolo úplne bez porúch, ale sú to všetko veci ktoré treba po čase meniť (napínaky, rozvodové reťaze, alternátor, regulátor atď). Podstatné je že motorka mu ide a motor nežerie olej.


09.09.2014 11:02

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

VFR nema rozvodovu retaz, myslel si hnaciu nie?
Inac o VFR viem, ze to su drziaky, ze nemaju problem pretocit tacho aj viackrat...


09.09.2014 11:06

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dasto , to bola stará VFR , 750-ka .


09.09.2014 11:31

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dvenohy
 Turista 

Ikona

dasto nemusis sa nicoho bat, na km kupis vsetky motorky kludne aj 20rocne zasadne s maximalne 20 000km, takze km najazdu sa bat nemusis, ved na SR nikto nejazdi, dokonca aj tie IT dovozy co na SR vozia ti poctivi predajci su vzdy poctive maximalne 16 000km motorky...


09.09.2014 12:11

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Wpalino
 Turista 

Ikona

navrhujem ti kupit moto od brazela, pretoze my ostatni sme len borci, co menia olej a k tomu kludne spavaju...
myslim ze owwidius mal uz davno vymenit tie ziarovky, pretoze cez nemecku alebo rakusku stk by uz davno nepresiel a ohrozuje seba aj inych...
uz som tu na fore zazil take rady, ze sa maju menit loziska v kolesach preventivne, lebo dakomu odisli...

a kontrolna otazka na zaver - ake % nehod moto bolo sposobenych zlym technickym stavom???

nas by po stk ckach chceli nahanat aj kazdy rok (samozrejme lebo im dvakrat castejsie zaplatime poplatky) ale v akom stave maju cesty to ich neserie..

tak dobre vyber a nezapomen ju dobre zrepasovat, ked budes o rok kupovat novu :-D


09.09.2014 12:57

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dvenohy - to je sarkazmus alebo mas na mysli ozaj poctivych predajcov a ozaj realne kilometre ? Neviem to nejak z toho prispevku vycitat :-)

A doplnil by so otazku, preco prave 20 000 ? stroma 650 s takymi kilometrami (k7 a vyssie) pomaly nezozenies.. Turistovatelia na tom nabehaju vela km a nemyslim si ze by sa moto mala rozpadnut.

Alebo plati nejake pravidlo ze jogurt do 10k km, nahac 20, atd ?


09.09.2014 13:13

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

ziskop: samozrejme ze sarkazmus preboha, plus maly hint na nas narodny sport - stacanie km. A ano, asi bude rozdiel XXX km turistiky a XXX na okruhu/Pezinskej atd. Samozrejme zase aplikovat rozum.


09.09.2014 13:33

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Varan
 Jogurťák 

Ikona

mikulec: gumy, platničky, filtre, reťaz a olej ani nespomínam, to je predsa spotrebný materiál, meniaci sa ročne alebo aj niekoľkokrát ročne.

Nie je všetko zlato čo sa bliští:

Naše zvonku nie príliš cukríkové GS, ktoré zažilo toho mnoho, má:
- nové kotúče
- remeň alternátora
- ložisko v krku
- ložiská v prednom kole
- čap teleleveru
- ložiská teleleveru
- hlavné ložisko zadného kolesa
- ložiská v kardane
- pretesnená brzdová pumpa
- komplet zoštelovaný motor
- spojka
- pružiny Hyperpro
- silentbloky v tlmičoch

Chystané opravy:
- výmena napináku a vodiacich líšt rozv. reťazí (preventívne)
- výmena tlmičov (nejsú mŕtve ale 100%né tiež nie)
- výmena plynových laniek

Čosi som možno zabudol. A to nehovorím o peniazoch, čo idú na doplnky alebo detaily ako nastriekanie padákov a pod.

Takže keď kúpim ešte tlmiče, hodnota servisu dosiahne SLOVENSKÚ trhovú cenu celej motorky. Samozrejme dá sa aj voziť na vylágrovanej motorke za 2000e, ktorá je dobre naleštená a pritom šrot.


09.09.2014 13:35

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Jawaro
 Veteránista 

Ikona

Tiež mám staršiu s najazdenými 85000km. Nákupná cena veľmi výhodná. No počas prípravy na sezónu om začal objavovať závady, prichádzajúce vekom. Určite sa nevyhneš, ako bolo spomínané, kotúčom, ložiskám, reťazovej sade, možno tesniace sady brzdového systému (obvykle po výmene kvapaliny niečo pustí >:-) ), rozvodovej sade, tu záleží na Tebe, čo vymeníš, vidlica, a na čo si nespomenieš, že treba vymeniť sa Ti určite pripomenie samo. A v ten najnevhodnejší okamih. Olej a gumy sa nerátajú,to je spotrebný materiál.


09.09.2014 14:16

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Wpalino , ja som mu nič neponúkol .
Ja sa nováčika v tomto segmente len snažím upozorniť na to , aby nepodľahol lákaniu nízkych cien , pretože v konečnom dôsledku stojí každá jazdenka jedného typu a približne rovnakého ročníka rovnako (+-10%) , teda že , alebo človek kúpi nejakú mašinu s 15000km na budíkoch za (dajme tomu) 3700 a je super , alebo kúpi takú istú s 50000km za 2200 , 1300 tam musí aj tak naprášiť , ale rozdiel 35000km aj tak zostane .
Tomuto sa hádam už dá rozumieť , mne nejde o nič , len aby bol obozretný a rátal .

P.S. A aby nepodľahol nutkaniu , že je šťastlivec a moto , ktorá sa za tie peniaze nedá kúpiť von , sa po dovoze a prihlásení (€€€...) dá kupiť tu (SK) .


09.09.2014 14:39

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

klidek
 Turista 

Ikona

dasto- kupoval som 11 rocnu cagivu navigator so 70.000 km na tachaci. Stav sa mi pozdaval, bolo o nu starane. Ale pocitaj s vecami, ktore nemusis hned zbadat.
Okrem filtrov, naplni, sviecok, platniciek som postupne menil vsetky hadicky, vsetky lanka s bowdenmi, komplet loziska v prepakovani zadnej vidly (je ich tam 9), repas tlmicov v predu, nová baterka, loziska v kolesach, dal som skontrolovat elektriku a boli pohorene niektore konektory a napodiv aj regulator blbol, tak musel byt vymeneny, popritom som nezbadal problem, dal som to v zime skontrolovat preventivne. Dnes ma masina 98.000 a 14 rokov a jazdi k spokojnosti, ale ak kupujes jazdenku, vykasli sa na cislo na tachometri, pozeraj stav motorky. Kazdopadne nebudes iba lievat benzin a jazdit. Co sa pouziva, to sa aj opotrebuje a je toho ovela viac, ako platnicky, retaz a filtre. Ale robim to rad, masine doprajem a ona sa mi zatial maximalne odvdacila.
Vela stastia pri vybere.


09.09.2014 14:51

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

klidek , píšeš ... repas tlmicov v predu ... , nedá mi sa neopýtať . A zadok bol (je) ešte dobrý ??? Neverím !


09.09.2014 15:14

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

pravda je taka, ze sa s motorkami rad hram, ani jedna co som mal, sa nezaobisla bez oprav, alebo uprav. Vybrus a kluka sa nerobila jedine na 175ke, 350 ktora je na foto tak ta si presla najvacsimi, jednu zimu som ju komplet odstrojil a islo sa, ram novy nastrek, plechy a kapotaze to iste, motor kompletna GO, kluka, vybrus, loziska a aj v prevodovke. Dalsie leto som jazdil a zacal problem s prevodovkou, tiez som to opravil, bol to dosledok mojej snahy, aby malo vsetko co najmensie vole, hold, prevodovky v jawach a CZ ich potrebuju, inak to skonci zlomenim vidlicky a ohnutou oskou na ktorej sa pohybuju...
Podobne je to aj s autami, kazde co som mal, alebo mam, vsetky boli v dobrej kondicii.
Potom ze kam clovek tlaci prachy sak? :-)))


09.09.2014 15:26

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

nzprx
 Kávičkár 

občas si prečítam diskusné fórum a všimol som si že prispievateľ BRAZEL je asi hlavným povolaním TRUHLÍK


09.09.2014 15:27

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

dnes som bol kupit prilbu, nakoniec to skoncilo ze mam prilbu, boty a rukavice. Bunda a gate mi este chybaju, akurat rozmyslam, ze si kupim komplet chranice na nohy a hrudnik+lakte a bundu doriesim nejaku obyc...
Poznam sa, ked kupim moto, stravim na nej cely den a chcem byt na to pripraveny :-)


09.09.2014 15:34

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

nzprx :-))) [dobre] a mám to aj v nicku (ako ty) . 8-)


09.09.2014 16:15

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

DDD452 znicil si posledne zbytky mojej viery. A zase to na co sa pytam je logicke.. uplne blby niesom, len som cakal ze mi niekto napiseze medzi jogurtom a nahacom j e- nieje rozdiel atp....

Najlepsie to ale napisal klidek. Kasli na to co je na tachometri, moto povie sama za seba ako o nu bolo starane.


09.09.2014 17:24

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

klidek
 Turista 

Ikona

brazel- zadok je ok, 98.000 by original asi nevydrzal, predpokladam, ze bol meneny pred mojou kupou. Keby nebol, tak je uz vymeneny, jazdim vo dvojici dlhsie streky a pre zaujimavost som odvazil mna, batoztek, komplet oblecenie, obutie, prilby, 3kufre plus tank vak a je to zaujimave cislo 230 kg. Uznas, ze ak by bol zadny tlmic ko, tak neurobim ani kilometer. A ze si truhlik nesuhlasim, to len zavistlivci pod...avaju :-)))


09.09.2014 18:08

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

klidek , veď práve , lebo výrobcovia tlmičov unisono uvádzajú , že tak 50000km (samozrejme +-) a tlmič(e) je na výmenu/repas , no a 230kg , to struna až kvíli .


09.09.2014 21:52

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

jaro172
 Edvenčr 

Ikona

ja len na margo toho stacania starych moto... stryko kupil velke varadero 99, v roku 2004 ktore malo najazdene cca 3000 po mrtvom motorkarovi ktory sa zabil v UK na druhej moto, kedze mal vela roboty a za rok najazdil asi 500km, teraz ma najazdene mozno 10000km, tento rok sa mu dokonca za jazdy po dialnici rozpadli stuple na metzeleroch este z vyroby, ked
ho chcel predat minulu zimu za niakych 2500-3000 eciek vsetci volajuci v prvej vete oznamili strykov ze ta motorka je aj tak stocena tak nech da hned zlavu, tymto chcem povedat ze nieje vsetko zlato co sa blisti ale najdu sa aj taketo kusi aj ked nevravim ze ten servis pri takychto ulozenkach nemusi byt...


10.09.2014 8:10

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

brazel mudro pise.
Len tak pre info. Na transalpe som postupne po cca 50 tisic:

- menil brzdove hadicky. Na vonok sa nezdali nijako poskodene, ale po vymene motorka brzdi citelne lepsie. Ale menil som zaroven aj dosticky, tak tazko povedat co malo vacsi vplyv.

- puzdra a loziska v kyvke a prepakovani, bola tam sice este len mala vola, ale nechcel som riskovat poskodenie prepakovania, ktore je niekolkonasobne drahsie.

- v predu som menil struny, olej...

- zadny tlmic bol na repas. Sice mi bolo povedane, ze je asi najzachovalejsi tlmic aky v poslednej dobe na transalpa robili, ale uz "slzil" / nechaval mastny kruzok. Novu progresivnu strunu nemali skladom a 2 tyzdne sa mi cakat nchcelo, tak vymena struny ma caka v zime.

- menil som aj loziska v krku riadenia

- a kto vie co vsetko si uz ani nepamatam....

Samotny motor po 60 tisic km ide rovnako ako ked som motorku kupil s cca 20 tisic na tachometri.

Raz som dal v "servise" vymenit sviecky, vzduchac, olej... a nastavit ventily. Odvtedy si robim vsetko sam. Sviecky nasli len dve, cize predpokladam, ze k ventilom sa ani nedostali. Po vymene vzduchaca synchronizaciu podtlakov nevedeli spravit, lebo na to vraj maju specialny (asi kozmicky) pristroj iba v honde. Strasni amateri. Potom som si este raz menil vsetky sviecky plus kontrola voli na ventiloch. Netrebalo ich ani nastavovat. Synchronizaciu som spravil doma sam bez kozmickych pristrojov.

Rozvody ocakavam, ze sa ozvu tak pri 100 tisic. Motor olej nezerie, alebo aspon nie tak aby som si to vsimol. Od vymeny do vymeny je ho tam stale dost. Menim po 10 tisic namiesto odporucanych 12. Lahsie si to zapamatam a vsimnem na tachometri :-)


11.09.2014 15:37

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

tak od tej SV 1000 som upustil, nejako sa jej vnutorne bojim a aj tak mi srdce pisti po r4. Pozeram po nejakych banditoch, 600 starsich modeloch ktore sa hybu okolo 2tis.€ na AB je ich niekolko v cene 2000 a 2200 tak som zvedavy ake budu, dohodnem stretko a pojdem kuknut. Co som tu od vas vsetkych precital, tak budem pozerat najprv kotuce, ak neboli menene napovedia o pribliznom najazde a stave moto, tlmenie, ci nezadrhava pri prepruzeni, chyby a oderky na rame, okuliaroch, ulozenie predku, vole v kolesach a castiach kde sa nachadzaju tlmice, celkovu vizualnu stranku, oderky na kapotazach, motore, netesnosti motora, samozrejme prejav motora, aky ho ma, retaz v akom je stave, rozety ci niesu vyslahane, pneu . Myslim ze to je tak vsetko co vizualne a na stojacom motocykli clovek postrehne. Za jazdy zasa snahu moto tahat do strany a prejav motora v zabere, pripadne celkovo kultivovanost chodu. Este som na nieco zabudol?
Je na banditoch nieco na co si treba davat obzvlast pozor?


12.09.2014 9:35

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

majanko
 Turista 

Ikona

Moje Varadero má 80 000 km, dokonalý servis a ešte aj úkony naviac, žiadne poruchy, známky nadmerného opotrebenia a pod. A keď príde nejaký mudrlant a žačne kecať nezmysly o tom, že 30 tis.km na moto je už moc a musí byť vylágrovaný motor a pod. posielam ho do preč. Poznám slušne servisované Varadera, čo majú 150-200 000 km a dajú ešte raz to isté, v pohode. Všetko záleží na tom, kto tu motorku mal, či dostala všetko podla servis. knihy a skúseností zodpovedných majiteľov.


13.09.2014 19:57

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

georgie
 Edvenčr 

Ikona

moja prva honda cb900 bol dor - 120000 + km, 5.9.2014 ma dedo so zadu aj s motorkou zatlacil pod a na fabiu, v podstate zabrzdil o mna. VTRka mala 107000km a isla bez problemov. je po smrti, ja chvalabohu nie ale liecenie potrva 2 - 3 mesiace. KM boli skutocne len 3ja majitelia. brala troch olej.


14.09.2014 9:55

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dany01
 Kávičkár 

...."chalani mám preventívne niečo vymeniť ?,ked mám po roku 10 000 km od novoti"....

k tým km - 99 % dovozu má nad 100 000 km a stočených na krásnych 20000 - 30 000 km.
hlavne sa smejem na strojoch ako versys, v-storm, atd ktoré majú 20 tis. za 6-7 rokov. su to predsa stroje na cestovanie...., jedine že by bývalý majitel cestoval prstom na mape... :-D :-D


14.09.2014 20:14

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Tak dnes bola obhliadka prvej moto. Nakoniec som ju nekupil, bola zanedbana a vyzadovala vela oprav. Ako sa poznam, nalial by som do nej kopec penazi aby som bol spokojny. Najprv som pozeral, co vsetko by bolo treba opravovat, potom prislo hladanie dielov a ked som zistil, ze uz som na tom cez 1tis. € len na zaciatocnej investicii aby som mohol s kludnym svedomim jazdit, tak som sa rozhodol, ze to necham tak. Hladam dalej...


16.09.2014 23:38

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

a mám ju :-) od dnes som novým majiteľom moto Kawasaki ZR7F. Moto je skvelá, modrá metalíza, natočených 45tis.km, celkový stav viac než dobrý. Má pôvodný lak, plexištít a kufor ktorý pravdepodobne bude väčšinu času dole. Čo som postrehol z obhliadky pred kúpou: potrebuje vymeniť príruby karburátor/hlava, sú popraskané, zatiaľ nie durch, ale aj to príde, tak to vymením skôr ako falš ovplivní chod motora bude potrebovať zoštelovať podtlaky karburátora, ventily. prejav nieje taký ako by som očakával, určite vymeniť sviečky, olej/filter + vzduchový. Zajtra pozrem ako na tom ten vzducháč je a naštelujem spojku, na môj vkus zaberá v strede, takže pri stlačení dvoma prstami nieje odpojená a radenie nieje také hladké ako by malo byť. Ináč som z nej hotový, nemal som možnosť pojazdiť viac, všetko sa bude odohrávať zajtra...

Týmto ďakujem za postrehy a rady na čo sa zamerať pri kúpe, obhliadal som ju z chladnou hlavou keď som vedel na čo všetko sa treba pozerať. Vďaka reakciám a príspevkom sa toho nájazdu nebojím, 45tis. km a aj napriek nim vyzerá moto ako nová...


17.09.2014 4:27

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

S tou spojkou opatrne, aby si ju priliz nenapol a aby ti nesmykla. Vola na konci packy by mala zostat cca 1cm.
Ked ti to tazsie radi, tak skus vymenit olej, ale ten si vymen tak ci tak po kupe aj s filtrom.


17.09.2014 8:29

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dasto , aj s červenými pásikmi na kolesách ? :-)))
Táto ? motocykle.bazos.sk/inzerat/41499286/Kawasaki-ZR-750.php


17.09.2014 9:43

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

z fotiek vyzera celkom pekne, ked porobis tie ukony co si opisal, este ti ostane pozriet sa na podvozok a brzdy.
zda sa mi to, alebo na tej prvej fotke chyba jeden sroub na lavej vidlici?

budes sa mat cez zimu s cim zabavkat. poviem ti moje, mozno ta inspiruje:
ja som mal na mojej starenke take dobroty, ako napr. chybala asi polovica sroubov z karburatorov, plavakove komory uz boli chytene len tak 2-3 sroubami, ako kde vypadol, tak ostalo. totalne rozstelovane podtlaky, privysoky volnobeh to kompenzoval, aby to nezdochynalo. Nachuja brzdy, asi cely cas bez udrzby. prirubu na karburatoroch asi osadzal nejaky skulavy, lebo bola krivo. 11rocne pneu :-D nejake hrdzave skrutky na krytoch som povymienal. lozisko v krku riadenia mi menia dnes. loziska v kolesach pozru, namazu, pripadne vymenia.
tlmice po repase, motor a prevodovka+spojka ide krasne, takze to nebolo treba riesit.
to je asi vsetko z nedostatkov, inspiruj sa, popozeraj.


17.09.2014 9:53

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Toman
 Skútrista 

Ikona

- ma ties ZR7 a ties mi z vidli vypadavaju sroby, odftedy ako som ich zakvapol lepidlom na zavit je pokoj.
- na tachaci mam nejakuch 53000, motor je znie pekne, po 3000km som dolial deci oleja, cez zimu planujem urobit servis tlmicou

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (17.09.2014 9:56)


17.09.2014 11:20

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

brazel: ano je to ona. je doma v garazi...
Tie skrutky preverim, popravde to ma ani nenapadlo ze by take nieco mohlo chybat. Ked tak, lepidlo na zavitove spoje to isti...

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (17.09.2014 11:21)


18.09.2014 21:45

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

tomcool2
 Jogurťák 

Ikona

zdravím :D mám SS 2007 ročník nabehané 51 000km som 3 majitel motor ide nenormálne dobre výkonovo sa rovnám 1000ccm naháčom a každý mi hovorí že treba niečo meniť v motore ? prečo si to každý myslí? fakt nerozumiem :-@


18.09.2014 22:20

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

možno ti tam niečo bohove nahlas hrká a každému to uši píli
:-)))


19.09.2014 21:33

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Takze je za mnou par dni spoznavania masiny. cca 400km natocenych po okoli, mam silny respekt, hlavne v zakrutach. Ked ju naklapam do zakruty, ide to lahko, bez odporu, nejakeho priecenia alebo vahania. Jediny kto vaha som ja, zatial si na nu len zvykam. Bolo uz aj zopar zaujimavych situacii, ked to oprotiiduci typan strihol do lava na vedlajsiu, alebo ked zacal dalsi cuvat a vycuval komplet do jazdneho pruhu a podobne. Nastastie, mam stale v hlave to, ze na motorke clovek nikdy nema prednost a hlavne zbytocne nepokusam. Ale k motorke, jazdi to skvele, ochotne za plynom. Ak toto ma 56kW a ide to ako gula, co potom musia robit stroje s 2x takym vykonom?
Caka ma strhnut tie cervene pasiky na kolesach, su otrasne, zle nalepene a dokusane, uz som kusok skusal strhnut, drzi to tam fakt silno. Skusim fen, alebo pistol teplovzdusnu. Ot, na kolko fukate pneu? Vyrobca udava 2,5 nezda sa to malo? a pri jazde vo dvojici?


15.10.2014 7:53

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Momentálny nájazd moto cini 47tis.km, dal som jej skoro 2tis odkedy som ju kupil....
Zatial co som robil: vymeneny olej + filter, vymenena brzdovka, sviecky, samozrejme udrzba ako vzduchovy KN cistenie a impregnacia, namazane vsetky lanka (zrazu ide plyn a spojka lahsie :-) cistenie retaze a mazanie...
caka ma: olej do tlmicov - kupeny ked sa nebude dat jazdit rozoberiem to, vymena prirub karbecov (stale som ich nekupil) kupa silentbloku rozety, je tam vola cca 4mm. Kontrola vole ventilov, ak sa ukaze ze ich treba nastavit, pojde moto do servisu a aj nastavenie karbecov...
Na zimu neviem co si vymyslim, isto ju nenecham len tak odpocivat.
Rozmyslam nad ladakom, moto je ticha a akosi ma nepocut. Ma niekto skusenost s ladakom ktory sa tu ponuka v inzercii? Uzivatel ich priamo vyraba... Ked tak ss. Dikes.


21.12.2014 20:17

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Takze obnovujem. Olej v tlmicoch vymeneny, bola to rozborka predku, celkom sranda, vcera som menil priruby na karbecoch, ako to bola cista gynekologia to vybrat, je chladno tak je vsetko stuhnute. Nazad podobne. Je to vymenene, tak som spokojny, este naladit podtlaky a bohatost a je vsetko ready. Na jar idu nove pneu, prednu som dal dole z lavej strany, zadna je sice este ok, no je stara a nejako jej neverim.

Dôvod úpravy: uprava textu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (21.12.2014 20:20)


21.12.2014 23:38

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

Toman
 Skútrista 

Ikona

- na ZR7 sa dostat ku karburatorom... to je robota za trest :-)
- posle foto tych prasknutych prirub, ja som kukal a na mojej som ziadnu zatial nespozoroval
- akurat mu dosli clip-on riaditkatak som zvedavy ako mi budu sediet,


22.12.2014 0:37

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

vladin
 Turista 

Ikona

Moja Yamaha má okolo 75 000 km nežere olej, žiaden problem, je to 2003ka, a servis robím jedine cez zimu.
Zatial som menil jedine pneumatiky,reťazove sady 3x, brzdove doštičky, olej+ filtre, sviečky a 1x vzduchovy filter

Dôvod úpravy: :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vladin (22.12.2014 0:41)


22.12.2014 22:49

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

dasto
 Kávičkár 

Ikona

poslem, musim skocit do garage pofotit, nemam ju pri baraku. Ono popraskane to bolo dost viditelne a ked som ich po vybrati skusal ohybat, ci je niekde prasknuta durch, tak to vyzeralo ze boli vsetky OK, praskliny na povrchu az do stredu, nie celkom. Nuz, mozno by ma to cakalo po case, taketo veci by mali byt v poriadku, inac sa moze z nicoho nic zacat moto inac chovat a potom je to zistovanie poruchy...


23.12.2014 18:38

Re: vysoky km najazd na jazdenych moto

vilmon
 Skútrista 

Ikona

nemám nič proti navrhovaným odporúčaniam ale motorku treba aj počúvat a hlavne sa dívat kontrolovat nečakat len na výmenu oleja poprípade ked ti začnnú platničky pískat/ už kov na kov/. Ked budeš mat prehlad o mototrke o jej tech . stave sám budeš vediat čo treba menit , ale bežné servisné intervaly samozrejme treba dodržat



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.