Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3203 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28604
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17030)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)

Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuYamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

08.04.2016 16:14

Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Oliverxtx
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim chcem sa spytat na Vase skusenosti ohladom zmeny prevodu.Zadnu rozetu chcem nechat origo 45z.Predne chcem kupit mensie 13 zubove s povodneho 15 zuboveho . myslim ze moto je v prvom rade fun bike ako cestovatel cize chcem trosku viac sily ako na poovodnych prevodoch. Budem rad ked niekto z Vas podobne nieco riesil a podeli sa zo skusenostami popripade zmenou chovania výkonovej krivky s pozdravom Martin. Pekný den vsetkym motorkarom prajem! :-)


08.04.2016 21:48

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

hruby prepocet je ze 1 zub vpredu sa rovna cca 2,5 zuba vzadu.
Okrem toho ze je to podla mna strasne vela tak sa mi zda ze 13z sa na tvoju motorku ani nerobi + a ak by si niekde aj nasiel vyrobcu tak je tam velke riziko ze sa ti bude retaz suchat o kyvku.

Byt tebou tak kupim 14 zubove a ak ti to stale bude malo tak potom vacsiu zadnu rozetu

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.04.2016 21:48)


08.04.2016 21:53

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Re: Oliverxtx: Pozri koniec diskusie: Diskusie k Článkom: Yamaha XT660Z Ténéré...&p=0

ja mam 14/45. Pocitam, ze 13/45 uz bude riadna zabava, ale na bezne jazdenie uz asi zbytocne. A do terenu nepojdes, iba ze by machrovat na zadnom pred kockami.


08.04.2016 22:27

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Oliverxtx
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Na yamaha forum cz chalani pisali ze tam 13z kolecko pasuje..zohnat sa da...myslim ze take ake pasuje aj na yamahu ma honda fmx..
Mam na ruke take kolecko s yamaha parts depot snad ked ju maju tak bude pasovat.. prevodovy pomer s 13z je 3,45 oproti 15z 3,00 :-)


08.04.2016 22:29

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Oliverxtx
 Kávičkár 

Ikona

Re: satos: Re: satos: A tvoj pocit z jazdy na 14 kolecku.. zlepsil sa priebeh z vykonu cosa tyka reakcie na plyn?.. chem skusit tu 13 je tofun bike a s tou 15 to az take zabavne neni..klasicka jazda 90-120 ale ziadne tlaky :-)


08.04.2016 22:47

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Môžem porovnávať len s KTM LC640 ale na malej tenére som jazdil, je to myslím porovnateľné...

Bude to hrozný rozdiel, reťaz celkom dosť dostane, a je to veľký skok. Určite je rozumnejšie riešiť to zmenou na rozete, nie na prednom kolečku. Ten pomer čo písal Raptor zhruba sedí, ja som doteraz vedel o pomer 1 zub v predu = 3 zuby v zadu.

Nerozumiem dôvodu, prečo nechať zadok origo a predok takto "siliť". Je určite lepšie dať do zadu 40 z a predok nechať, než dopredu 13 z a zadok nechať, aj keď výsledný pomer otáčky zadného kolesa na otáčku vývodovej osky bude cca ten istý.

Sám mám 3 rozety "rozjazdené" a dve predné "rozjazdené", ale predné len s rozdielom 1 zub.


09.04.2016 8:29

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Re: Oliverxtx: 14/45 mám kôli terénu a je tam citeľný rozdiel. Ani nie v tom, že by som potreboval viac sily na kolese, ale proste to lepšie pasuje. Na asfalte je motorka taktiež citeľne živšia. Povedzme pri 90 km/h a 15/45 bolo treba niekedy podradiť do 4-ky, ak som chcel rýchlejšie obehnúť plechovku. Teraz to ide len pootočením plynu. Do tých 120 (reál) to ide v pohode, viac mimo diaľnicu aj tak nejazdím.
Bacha, pri pomere 14/45 je tacho o 18% rýchlejšie, ako reál.

Z toho, čo spravilo 14/45 oproti 15/45 si myslím (odskúšané nemám), že 13/45 (alebo cca ekvivalent 14/48 ) by mi na asfaltové presuny bolo zbytočné.

Plne súhlasím s názorom, že je lepšie vymeniť rozetu, ako koliesko. Ale:
1/ Koliesko je lacnejšie, a tak na vyskúšanie...
2/ Trenie reťaze o kyvku by som až tak tragicky nevidel. Neviem, ako na X-ke, ale na Z-tke mám tam klzák.
3/
45/14=3,21
48/15=3,2
Takže vlastne identický pomer
4/ Treba si uvedomiť, že ak zmeníš predné koliesko, reťaz potrebuješ skrátiť menej, ako keď meníš rozetu a tam potrebuješ reťaz predĺžiť. Pri 14/45 som s reťazou nerobil nič, predpokladám, že detto to bude pri 15/48 (tak jazdí asfalt). U iných pomerov neviem, dalo by sa to prepočítať, ale myslím, že 13/45 bude tiež OK.
5/ Osobne, minimálne na vyskúšanie, by som šiel do 13/45. Nech je tam ten "fan". A ak chceš niekde pocestovať, skôr nahodíš 15Z, jak vymeniť rozetu.


09.04.2016 12:04

Re: Yamaha XT660X predné retazove kolečko 13zubové

Oliverxtx
 Kávičkár 

Ikona

Re: satos: Re: satos: Urcite chcem to na vyskusanie vlastne cipo sprevodovani bude mat motor trosku lebsi potencial..15z kolecko si necham presne ako si povedal ked pojdem niekde dalej prehodim a hotovo :-) dakujem za reakciu a rozetu som riesit nechcel nakolko je to viac penazi ako to predne kolecko a takisto aj viac roboty skusime co to povie potom napisem ci tu fungovalo a ako sa zmenil priebeh moto :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Oliverxtx (09.04.2016 12:05)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.