Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1301 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Sumoto Brno

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 4888
Áno, bolo to v pohode: 49% (2397)
Nie, bolo to ďaleko za: 51% (2491)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adamoto KTM

Cassida-apex-06-2018

Jawa CZ 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa CZ 350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor, Elektrika.

22.02.2018 17:59

Jawa CZ 350

Lukas Minka - lucaskox
 Veteránista 

Zdravím, mám problem s mojou jawkou momentálne ju renovujem úplne celú a dostal som sa do bodu kedy bolo treba natahať elektriku čo sa mi podľa schémi celkom podarilo 5 - krát som to už skontroloval a všetko by malo byť dobre no ale problém je že nehádže vôbec iskru teda sem tam hodí ale väčšinou vôbec ja absolútne neviem čo je s tým sviečky sú nové a cievky spínačka a reglér boli zapojené a funkčné pred renováciou. Mám pod sedadlom hlavný vypínač keď je vypnutý na baterke je normálne 6V akonáhle ho zapnem stiahne mi to napätie všade asi tak na 0.3V a teda iskru vôbec nehádže prosím poraďte alebo ak sa tu nájde niekto z okolia Žiaru nad Hronom čo by to vedel dať do kopy ozvite sa!


22.02.2018 18:19

Re: Jawa CZ 350

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Tento je z okolia ZH (LT) a zevraj co to vie ...
karol1


22.02.2018 19:53

Re: Jawa CZ 350

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: lucaskox:
To smrdí skratovým spojom. Kábel po kábli, spoj po spoji skontrolovať.


26.02.2018 11:02

Re: Jawa CZ 350

Lukas Minka - lucaskox
 Veteránista 

Re: Biri: Re: Biri: všetky káble som skontroloval už asi 5 krát všetko znova a znova úplne


26.02.2018 14:15

Re: Jawa CZ 350

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

A je to dobre ukostrené?


27.02.2018 3:22

Re: Jawa CZ 350

pirates
 Turista 

Je zimné obdobie, ktoré akumulátorom príliš nepraje vďaka nízkym teplotám.Vedeli ste, že ak teplota klesne pod nulu kapacita akumulátora klesne o 20% – 35%

Môžete v poistkovej skrini vybrať poistky a miestno nej napojiť ampérmeter. Tak sa dá zistiť, kde smeruje odber.


27.02.2018 7:57

Re: Jawa CZ 350

Lukas Minka - lucaskox
 Veteránista 

Re: pirates: áno je možné že kvôli zime má baterka menšiu kapacitu avšak toto iste mi robila keď bolo ešte teplo.


27.02.2018 13:31

Re: Jawa CZ 350

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skus na to ist inak.
Medzi vystup beterky, a ostatnu elektrinu, pripoj do serie ziarovku, / na miesto poistky/ nejaku vykonnejsiu, napriklad 6V 45W. To je maximalne maximum, co da dynamo, vylucis tym skrat.
Odpoj postupne miesta, kam ide ten kabel od baterky.
Napriklad odpoj privod do spinacky /30, 15/
odpoj privod do reglera, /B/ Stava sa, ze ostane plilepena kotva a dynamo ostava pripojene na bateriu.
Odpoj pri zapnutej spinacke svetelne okruhy.. /58.. atd/
Vo vatsine pripadov to najdes za malu chvilku.
Ziarovka v serii, ti zabezpeci ochranu ostatnych obvodov.
Pred samotnym meranim, over ci ta baterka ma kapacitu a dava stavu.
To overis opat pomocou ziarovky, dobra a cerstva, nabita baterka, musi rozsvietit ziarovku 6V 45W na 1 hodinu, ak ma kapacitu aspon 10Ah, Mensia baterka z mensou kapacitou, bude svietit kratsie.
Zla baterka, alebo vybita, ani tu ziarovku asi ani nerozsvieti.
Prud do tej ziarovky je zhruba 7-8A. Pri nabitej a dobrej baterke, pri napati 6V, a pripojeni tej ziarovky, nemalo bz klesnut napatie pod 5,5V v prvej stvrthodine.

Moto, ako je jawa, nieje narocna na baterky, da sa tam pouzit v pohode aj bezudrzbova 6V baterka /6V 8Ah/ ako sa pouziva v roznych aplikaciach UPS a pod.
Nesluzi na pohon startera, ani na nejake velke prudy, najviac zere hlavne svetlo a obcas klakson.

V dnesnej dobe, sa neoplati patlat z elektrikou dynama, je to drahe na diely a nespolahlive po elektrickej stranke a najma vzhladom na nutnost celodenneho svietenia, je problem z dobijanim a vykonom dynama.
Dnes je lepsie prerobit elektriku na 12V a dat tam magnetto VAPE.
Potom..
Okruh zapalovania je bezkontaktny a bezudrzbovy.
Na prevadzku netreba ani bateriu, staci vatsi elektrolyticky kondenzator, pre filtraciu.
V pripade dlhsej odstavky, netreba riesit mrtvu baterku.
V pripade potreby, sa tam da osadit nejaka mala bateria gelova, 12V 7Ah, ak je to nutne.


02.03.2018 9:46

Re: Jawa CZ 350

Lukas Minka - lucaskox
 Veteránista 

Re: Merlin00: noo ďakujem za kopec rád vyskúšam to a uvidím či sa mi na to podarí prísť že čo je a tým

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil lucaskox (02.03.2018 9:49)


12.03.2018 12:58

Re: Jawa CZ 350

Lukas Minka - lucaskox
 Veteránista 

Zdravím no skúsil som to skontrolovať ešte raz podľa návodu ziarovka mi stále svieti a zistil som že je chyba buď niekde na zapalovani alebo infucke....odpojil som kabel z otdtrhoveho ramienka a ziarovka prestala svietiť takže inak to nevidím


12.03.2018 21:34

Re: Jawa CZ 350

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ale aki ziarovku si tam dal do serie?
Ak je to mala ziarovka, tak pamataj, ze samotna cievka indukcna, bere asi 20W.
Malu ziarovku to rozsvieti na isto.
Moze byt, ze tam mas niekde poskodeny izolator na kladivku.
Alebo skratovanu indukcnu cievku.


13.03.2018 11:03

Re: Jawa CZ 350

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Iba tak zo srandy - ako mas zapojenu baterku, myslim plus/minus?
Lebo starsie Jawy mali nestandardne ukostreny plusovy pol. (vid. stitok na dyname)
Je sice pravdou zo skusenosti, ze bezat to bude aj tak, ale clovek nikdy nevie.
Podla popisu to vidim skor na skrat vinutia dynama, alebo cievka regulatora. Pripadne indukcka, ale tu vymenit je myslim najmensi problem.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.