Doplnim..
Lebo olej- oleje, ktore na tych pracich filtroch, maju zachytavat spinu, sa nasiakavaju postupne do nalepenej spiny. Zvatsuje sa plocha a objem a olej sa na filtri riedi.
Nemusis jazdit po uholnej bani povrchovej, spina nemusi byt len cierna, ale aj pel a prach, co sa usadza na povrchu, postupne nielen upchava ten filter, ale postupne sa don natahuje ten olej vlozky. Ked to na tom filtri nechas moc dlho, tak sa to zosusi a zhutnie do maglajzu, ktory budes oplachovat a prat velmi dlho.
Klasicke pranie, nie moc zahnojeneho filtra je jednoduche..
Oberes muchy a mrtve vcely z toho filtra, pripadne jemne oklepes hruby bordel.
Nastriekas na to detergent a nechas odstat stvrthodku, aby to zacalo posobit. Ak je to popar minutach nasiaknute a skoro suche, nastriekas dalsi detergent.
Potom to oplachujes vodou, opacnym smerom ako prudi vzduch. Ziaden tlak, ani velky prud. Musi ta spina vyplavat von..
Filter musi ostat biely, ked je cisty.
Ked to ale mas zahnusene a dlho zasusene, musis nastriekat dalsi detergent a pockat, potom zas oplachovat. Pripadne opakovat do uplneho vycistenia.
A ta spina, ako by sa tam sama rodila a vyrabala z vody..
Cim vatsi filter, tym viac radosti..
Potom to zavesis niekde do prievanu vysusit a na suchy filter nastriekas ten olej.
Nechas odstat a ked je to flakate, tak olej nastriekas na potrebne miesta.
Na beznu udrzbu 3ks filtrov, postaci na par rokov jeden spray oleja 400ml, ale detergentu treba aspon 2l. Da sa to kupit aj od inych firiem, ako KN, je to lacnejsie a funguje to rovnako.
Jedna vec je este dolezita u tych pracich filtrov..
Ako daleko je filter od hrdla karburatorov, alebo vstrekovania.
Lebo castokrat trocha benzinu, alebo skor zmesi vie naprskat na ten filter a potom sa ten olej riedi, steka do airboxu, alebo nasava do motora. Nieje to skodlive, ale castejsie treba potom ten filter cistit a olejovat. Ak je to v aute v airboxe, alebo pouzite na airboxe vzdialenom od vstreku, problem nieje. Ale ak je airbox a filter velmi blizko karburatorov, pripadne na to sala horuci vzduch, usti tam blizko odvetravanie motora, tak sa to celkom rychlo ta spina z olejom a vyparmi zasusi do pracej vlozky a musi sa to potom prat na viac etap.
Rovnako ak na tu vlozku airboxe, priamo frka odvetravany bordel z karteru, tak sa dost rychlo zasere.
|