|
Problemy ABS, byvaju niekedy uplne inde.
Stava sa, ze blbne niektory zo spinacov brzdoveho svetla, potom to robi psie kusy.
Druha najcastejsia zavada, je rele ABS v skrinke, potom zahnite poistkove puzdro a kontakty.
Ak blbne pri jazde, treba skontrolovat hallsenzor, najma v prednom kolese, ale aj na zadnom kolese, hallsenzor, nieje zle vycistit a skontrlolovat vzdialenost od zubateho disku.
Pridanim rele ku kontrolke dobijania, od alternatora, si mozes zavarit iny problem.
Ak ti zdochne motor a potrebujes brzdit, tak alternator uz nedava stavu a svieti kontrolka dobijania a ABS je vypnute. Ono to ani tak neprekvapi, ked sa to stane v pomalej rychlosti, vymlasknes sa, postavis sa, ides dalej.
Problem nastane pri diagnostike, ked bez nastartovaneho motora, ABS bude mrtve.
Je pravda, chyby sa nenacitaju, ako keby ani neboli. Az na to, ze chyba moze byt v ABS, napriklad vadny snimac tlaku, alebo nasledne uz aj unaveny motorcek cerpadla v ABS, ktory ma z nejakych pricin vysoku spotrebu a pri kontrole ABS, uz odberom vysokym, zresetuje jednotku.
.......
Celkom isto, vzdy poctivo, cely zivot tej moto, menili kazdy rok brzdovu kvapalinu a ABS modulator celkom isto diagnostikovali, pri kazdej cyklickej navsteve servisu, takze ak si myslis, ze tam problem nieje, kludne smelo, do pridavneho rele. Su to len brzdy, tam nieje dovod na nejake obavy o pripadnu nefunkcnost, da sa suchat aj nohami.
Vatsinou, problemy sposobene poklesom napatia, pri aspon 99% istote, ze je modulator ABS v poriadku, su v spinacej skrinke pod klucikom, kde kabel od baterie +, pokracujuc do dalsich obvodov, {kontakt ACC}.
Tento kabel od baterie do spinaca pod klucikom, nieje isteny, je to najviac prudovo namahany kontakt a v pripade problemu a zvyseneho prechodoveho odporu, sa zacinaju diat neprijemne veci.
Skuska spravnosti, ale pre ezoterika elektronika, je docasne premostenie tohoto spinaca, kusom kablu od +baterie, do poistkovej skrinky na vstup poistiek, kde prichadza ACC od spinacky.
|