Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3207 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28539
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuco si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Tip, Skúsenosti.

29.06.2008 23:20

co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

Zdravim Vas!

Planujem dovolenku a momentalne mam bohuzial iba hrubu predstavu o trase, ale s vasou pomocou by som ju chcel upresnit. Ide mi hlavne o vase skusenosti, kde sa zastavit a co zas napopak bez zastavenia prefrcat.

moja predbezna trasa

maps.google.com/maps?f=d&hl=sk&geocode=&saddr=%C5%BDili...

trasa Zilina-Opava-Gaming je v podstate pevna. Gaming som ako zastavku vybral koli Hochalpenstrasse, ktoru isto chcem absolvovat. Dalsia pevna zastavka je Mendrisio, kde sa konaju preteky veteranov, ktorych sa ucastni aj jeden nas clen. Je to cca 700km cesty, kde nemam predstavu, kadial ist, aby to za nieco stalo. Z Mendrisia som pri klikani na google mapach klikol na Zenevu, myslim ze na katedralu St. Pierre a fontanu Jet d´Eau sa oplati pozriet. Zo Zenevy do Monaka, nasledne Maranello (Ferrari) a Benatky. Tato cast cesty je uz vcelku naplnena, ale z Benatok do Ziliny uz v podstate vyhodil cestu google a nerad by som nieco o par km presvihol. Samozrejme ak by ste mali nejaky napad na zachadzku, pamatihodnost, alebo nieco podobne, prosim, napiste.

Moja predstava je cca 4000km, s rozpoctom cca 400 Eur (benzin,noclahy, +- nejake to vstupne) a 10-14 dni.

Za kazdu vasu radu a napad som vam vdacny


30.06.2008 1:42

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

bubocbr
 Turista 

Ikona

Rozpocet mas dost niyky na 4000km kolko Ti to zere ?rataj 1.5-1.7 eura za benzin
Ked tam uz budes tak si prebehni dolomiti -PASY


30.06.2008 1:59

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Winnetou
 Turista 

Ikona

Nic v zlom ale mne by moto pri 4000 km zozrala len benzinu za 400 eur. Asi by mi zostalo este na nejaky rozok na pumpe. A co ak sa ti nieco po ceste stane? Ziadne bubaky aspon speakujes alebo sprechujes? Ides s niekym? Porozmyslaj nad tym rozpoctom radsej zober viac ako by si mal potom niekde ostat trcat


30.06.2008 2:22

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

bubocbr
 Turista 

Ikona

A nezabudni na ubytko ak nejdes do stanu 25 eur to je asi minimum x 12 noci = 300 eur 4000 km 5 lit.spotreba x 1.5 eur = 300 eur a to si sa este ani nenapil a nejedol


30.06.2008 6:30

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Minerva
 Turista 

Ikona

Hm, vidim, ze ma uz predbehli s tou radou ohladom penazi. Skus si poklikat nejake stranky o penzionoch/hotelikoch a zistis, ze za to pytaju brutalne prachy, navyse v Taliansku ani klasicke penziony nie su.

Na Hochalpenstrasse si priprav 18E - mytne.


30.06.2008 8:49

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

PetoDL
 Turista 

Ikona

so 400 eurami na takmer 2 týždne a 4000km ??? :-O


30.06.2008 8:49

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

pocital som spotrebou 4.5-6 ale s cenou 1.3, asi som nasiel stare ceny. S ubytovanim pocitam do 17 Ecok (stan a gasthofy) na noc a Hochalpen s 15-dnovym listkom za 25. Stravu som zatial nezapocitaval. Jazykovo som slusne vybaveny aj s anglictinou aj s nemcinou. Hotovost budem brat minimum, hlavne sa bude platit kartou a rezerva bude urcite. Ideme skupina 5tich ludi.

s rozpoctom som neudaval strop, ale moj hruby odhad co sa tyka nakladov samotnej cesty. Samozrejmostou su poistenia ako moto tak aj jazdca.

Tymto topicom som sa chcel dozvediet hlavne o zaujimavostiach v okoli mojej cesty, preto som prilozil aj mapu. Ide o hrubu predstavu trasy aj financii, nezapocitaval som ani mytne, vstupy, stravu. Cisto peniaze za cestu. Po par prepoctoch som sa hybal medzi 496 a 370 Eckami, preto som napisal 400. Ak si niekto pozrel aj moj odkaz na maps.google urcite si vsimol, ze to nie je 4000 ale 3447km, cize pocitam s rezervami.

Pre dalsi priebeh diskusie prosim uvazujme financie za vyriesene a venujme sa trase. Ak by ste navrhli nieco konkretne, pripadne mate moznost upravit trasu na mape, je to par klikov a mozete sem hodit odkaz. Nerad vas takto otravujem, ale uz mam precitanych kopu prospektov a diskusii bez nejakeho vysledku. Ak niekto touto oblastou uz isiel, urcite vie co je fajn, a co stoji za to pozriet. Nebudte skupi napr na nazvy passov,....


30.06.2008 9:47

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Pripomenulo mi to diskusiu, keď jeden člen - zakladatel motoklubu chcel, aby sme mu navrhli znak...


30.06.2008 10:16

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Vydra
 Turista 

Ikona

Miso: na jednej strane chápem, že chceš, aby si to mal perfektne naplánované a pozrel pokiaľ možno toho čo najviac. Ale na druhej strane, nie je na mototuristike krásne práve to, že nie si skoro ničím obmedzovaný a dá sa v ktoromkoľvek momente improvizovať? Veď nejdeš predsa s kamiónom a nemáš presne určené miesta a časy. A čo nestihneš teraz, pozrieš si nabudúce.

Sorry za OT.


30.06.2008 10:19

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Minerva
 Turista 

Ikona

Miso:
Rakusko - Krimmelske vodopady. Presnu polohu neviem,ale malo by to byt severne od Zell am See. Je tam aj Hitlerovo Orlie hniezdo.
Francuzsko - Nice a Cannes, mas to po ceste z Monaka. V Mote Carle doporucujem Oceanograficke muzeum [dobre]
Taliansko - prosciutto :-) Inak, trasa Udine-Tarvisio-Klagenfurt je pekna sama o sebe ;-)


30.06.2008 10:29

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

mam problem s dvoma usekmi na mojej ceste, co som aj konkretne napisal. Cestu mam navrhnutu, viem kde chcem ist, ale bohuzial neviem kadial (na urcitych miestach), aby to za nieco stalo.

ocakaval som reakcie typu: medzi Gaming-om a Mendrisiom je pekne toto, toto a toto, ale v okoli Insbrucku nie je v podstate pekne nic, hodte sa na dialnicu a prebehnite to.

Keby som v mojom okoli poznal ludi, ktori tadial uz cestovali, tak by som sa opytal ich. Opytal by som sa ich presne tak, ako som sa opytal vas. Kadial ist a co sa oplati vidiet (diskusia). Pride mi normalne sa to opytat aj tu na motoride, kadial ist, pretoze si stale myslim ze sa tu nachadzaju ludia kompetentni a ochotni na tuto otazku odpovedat.

keby som vedel trasu, tak nezakladam topic venovany turistike v DISKUSNOM fore. Neviem preco by mala byt debata s kamaratmi ina ako debata na internetovom fore s nadsencami pre tu istu vec (mototuristika).

edit:
Prepacte, kym som dopisal prispevok, pribudli dalsie dva prispevky Ktorych sa vyssie uvedene uz netyka.

Dakujem

vydra, ano je to fajn, ale iba v ramci jedneho, dvoch strojov. Improvizovat s 5 masinami, ktorych jazdci sa musia na cestu pripravit a v podstate chcu vediet, co ich caka je uz tazke. Tazke je to aj v tom, ze sa v podstate uvidime az po ceste, nakolko pripravy prebiehaju na dvoch miestach 160km vzdialenych

Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (30.06.2008 10:36)


30.06.2008 10:45

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

miso - neviem ako inde po trase ale vo FR daj bacha na jednu vec - mimo otvaracich hodin cerpacky funguju aj ako automaty,kde mozes tankovat po vlozeni platobnej karty - ta vsak musi byt uz opatrena cipom, nie len magnetickym pasikom - moze to byt klasicka visa ale musi mat uz cip!!!


30.06.2008 11:19

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

mala by mi teraz dojst nova embosovana kreditna karta visa od slovenskej sporitelne uz aj s cipom, takze s tym by problem nemal byt. Ale vobec som nevedel naco je ten cip dobry. Dakujem [dobre]


01.07.2008 2:27

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

bubocbr
 Turista 

Ikona

Je tu o tom plno trochu hladaj
www.dolomiti.it/index.php
alpenrouten.de/
www.albergopordoi.it/motorraeder_de.asp


06.07.2008 1:28

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

motorkar221
 Turista 

Ikona

miso a kedy vyrazate


06.07.2008 9:58

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

v utorok poobede ideme do Opavy a odtial v stredu skoro rano smer Rakusko, trasa je uz upravena.

Dakujem vsetkym co sa mi ozvali ci uz tu alebo cez SS


07.07.2008 22:29

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

bubocbr
 Turista 

Ikona

Potom napis kolko Ta to stalo :-D


17.07.2008 16:40

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

Tak som uz od vcera doma, nedopadlo to zrovna podla predstav a v podstate som znacne sklamany.

Mali sme 3 dni, cez ktore neprsalo a ktore naozaj stali za to, v podstate cele rakusko a cast svajciarska, zvysok sa nechutne zku*vil. Zvysne dni sme isli v neustavajucom dazdi, menila sa iba intenzita a neprsalo iba medzi viednou a bratislavou na ceste domov. Dva dni sme sa este pokusali prejst cez uprsanu cast, ale nepodarilo sa, definitivne nas o nutnom ukonceni dovolenky presvedcili dynamicke predpovede na internete. Obratili sme sa pri zeneve, uz sme skoro boli vo francuzsku, ale ist mokri cez uprsane francuzske alpy s 8 celziami sa nam fakt uz zdalo ako tortura. Cesta naspat trvala dva a pol dna, od insbrucku po dialnici, v podstate uplne zbytocnych 1100km, jedine spestrenie boli smerove tabule na dialnici, vsade naokolo iba zaves z dazda, viditelnost 150-200metrov. po 150km po dialnici mi do elektriky natiekla voda a 43km ku exitu z dialnice som isiel na dva valce, dve hodiny na pumpe stravenych hladanim skratu, odstrojena cela motorka, nervy som nechal uz v zeneve... nadhera, ale podme teda k cislam, ktore vas teda zaujimaju najviac.

Najazdene celkom: 3484km
natankovane celkom: 180,54l
najdrahsi benzin : 1.449 Eur/l - dialnicna pumpa OMV Gottlesbrun
najlacnejsi benzin: 1.297 Eur/l - pumpa pod GGS - Bruck am GGS
priemerna spotreba: 5.18l/100km
priemerna cena benzinu: 1.3935 Eur/l
celkovo zaplatene za benzin: 251.6 Eur (vychadzal som z domu s plnou)

Moto: XJ 900 typ 58L '90, najazdene 190 tis., spotreba oleja 0.35l za celu cestu, s troma kuframi(oblecenie, strava z domu pre dve osoby (cena 1470Sk),+ komplet naradie pre vsetky ostatne 3moto) spacaky, stan, 5l rezervny kanister, stativ na fotak,... s celkovou hmotnostou 60kg

ostatne naklady: 40 Eur - dialnicna nalepka, mytne na troch passoch (12-GGS, 11 - Timmelsjoch-Passo Rombo, + jeden na ktory som momentalne zabudol, ale nachadza sa pri Weissbach-u) a 25 za Hitlerovu cajovnu

ubytovanie 23+34+30 - penziony koli suseniu, inac nadivoko(ale luxusne)

cize mi to vychadza na 403.6 EUR + nejake drobne za asi 4 chleby, vodu(5l) som vozil v PETkach a naberali sme ju na pumpach. To je zatial vsetko co ma napadlo, vecer hodim nejake fotky a na nieco si este urcite spomeniem.

domov som doviezol este cosi cez 300Eur co bola ta rezerva. najviac ma stve to, ze kilometre, ktore sme sa vracali v dazdi by vystacili na juznu cast z monaka na slovensko... Benzin sa spalil, ale v podstate bez akejkolvek spomienky a zazitku. Velka to skoda :-(


Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (17.07.2008 16:41)


17.07.2008 17:52

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Minerva
 Turista 

Ikona

Miso - fuha, tak to mi je luto,ze ti tolko prsalo :-(
A GG ako? Stalo to za to alebo len zbytocny mytus?

Inak,prekvapena som nad cenou benzinu v Bruck am GGS, tam by som tipovala vyssiu sumu.

Nechces niekde uverejnit fotky?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Minerva (17.07.2008 18:05)


17.07.2008 17:54

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

ggxx
 Turista 

Ikona

...kazda skusenost je skusenost


17.07.2008 19:37

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

v Bruck am GGS bolo aj najlacnejsie ubytovanie, 16Ecok za privat na osobu. To nam vacsinou davali za miesto na stan + dalsie 4ecka za kazdu moto. Ale my sme spali inde... ;-)

no v podstate nam vyslo pocasie na rakusko a to bolo dobre, aspon cosi. Prvy den sme sa dostali cez Znojmo, Krems,... cez Annasberg (tu zacali tie krasne alpske stity, sanka dole, cesty bezkonkurencne, prve naznaky obrovskej radosti) Spital, do Bad Aussee, kde sme si nasli miestecko na spanie :
Pozri obrázok
Pozri obrázok
- cez noc nas aj prislo skontrolovat nejake auto, ale takisto to mohli byt miestny sexuchtivy, otocili sa a isli prec, bez akehokolvek vystupenia z auta, ale aj tak vcelku zazitok

dalsi den sa islo do nemecka na Eagle-nest, tam to trvalo vcelku dlho sa dostali sme sa do sklzu, aj pre to, ze sme vsetky trasy planovali cez horske prechody, na mape lemovane zelenou farbou. Pod GGS sme sa dostali o 19 00, ze to teda dnes musime dat, predpoved bola vraj posledny pekny den pre GG... na vyhliadku sme sa dostali o cca 20:15, s tym, ze ja som sa do serpentin pustil s vervou, odbocil som na Edelweisspitze a chalani pokracovali dalej, tak sme sa chvilku nahanali, lebo oni chceli dobehnut mna a ja zas ich :-) [dobre], vecer to bolo uz vsetko prazdne, tak sme sa odbavili nadherne. Ze vykon vo vyske ubudne az tak moc som necakal, ale stale ich bolo na sportovejsiu jazdu dost. Chceli sme sa aj pozret na ladovec, ked sme uz tam a ten ladovec tak "blizko". Cesta dole 25 minut poklusom a cesta hore uz bola hodne zla, nejak mi herzpumpa nestihala, mam urcite problemy... a to uz bolo cca 22:00 ale este slnko celkom nezapadlo. Isli sme na Edelweisspitze na vyhliadku, nasli otvorene dvere do Biker-Nest, cela vyhliadka bola prazdna, bolo 22:45 a ja som mal toho dost. Tak sme vytiahli karimatky a spacaky a spali tam :-}
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Zobudili sme sa o cca 5:00 s krasnymi alpskymi stitmi osvetlenymi rannym slnkom na bezmracikovej oblohe... nadhera, nadhera, nadhera! Tak sme zas dali vyhliadku na GG, na ceste ani jeden stroj, iba par svistov. GG sme vecer nevideli cely, lebo mal na vrchole nejaky mrak, teraz bol uplne cely, nadherne nasvieteny (bracho strasne rad foti), tak zas par zaberov,
Pozri obrázok
presli sme pred mytnicu na Heiligenblut, otocili sa zas na Bruck am GGS(mali sme to za jednodnovy listok za 12 Ecok a aj za dvojdnovy by sa toto oplatilo) a isli po vedlajsich a bocnych a zelenych horskych cestach smer insbruck. Tam sme dali Jaufenpass/passo Giovo (2094) smer Vipiteno a odtial na Passo Rombo/Timmelsjoch (2509) smer Soelden. Bola to ta najlepsia seria zakrut aku som kedy isiel, mala cca 150km. Rakuske strany a talianske sa odlisovali kvalitou asfaltu diametralne. Prekvapila nas mytnica tesne pred Soelden, kde sme zaplatili 11 Ecok, ale za mytnicou bolo uz len spominane mesto (dost luxusne). Mat cas, tak to otocime a ideme naspat tou istou cestou, ale bol uz zas skoro vecer a my sme sa presuvali do svajciarska. Tam uz raz sprchlo, ale nepremoky to ustali v pohode. odtial do toho svajciarska, konkretne Davos-u cez Fluelapass (2500+- som zabudol tie drobne) - zas velmi velmi kvalitny zazitok, tam bolo este sucho. Brat tam par rokov dozadu robil cez leto na jednej agroturistickej farme, vybavil luxusne spanie v indianskom teepe, vid foto
Pozri obrázok
Pozri obrázok
za vatikansku, takze bomba! V noci uz sprchlo a rano sme odchadzali s tym, ze k zemi sa spustil mrak a zacalo prsat. Prsalo az do Locarna... zhusta prsalo... Do Mendrisia- blizko Milana (zavody motoveteranov) sme prisli mokri, ale to az tak nevadilo, bolo teplo. Tam sme nasli Petra Balaza(jediny slovak), podali mu ruku, popriali uspesny zavod,
Pozri obrázok
, presli sme si trat (ciste sialenstvo), pozreli stroje a isli uz smer zeneva. Dosli sme ku jazeru Maggiore do mesta Cannobio, kde bola taka burka, ze sme nemohli pokracovat dalej. Premoceni sme zobrali najlacnejsi privat za 69Ecok a posledny krat sme sa cez noc vyschli. Tento den ma uz zacinala opustat dobra nalada. Zvysne ni boli este o to horsie. Fotka s Petrom balazom bola posledna, co sa spravila, potom to uz nemalo cenu. Potom sa to zacalo srat, drbat, a burky na seba nadvazovali. Rano ako sme nasadli nestacila jedna skoncit a uz sme boli v dalsej, do 10 minut mokri, ani nepremoky nepomahali. Jeden takyto den sme sa to pokusili este tahat dalej, ale nedalo sa, potom sme to otocili po spominanej predpovedi domov(2 a pol dna), nalada mizerna, privaty drahe a vzdy nas prikvacila tma v nejakom poprdeli fajnovom stredisku. Ranajky ale boli v cene, tak sme si dali zalezat :-D. Dialnica bola pomedzi kamiony a auta doslova velka pracka, ktora mi vyplachla z hlavy tie pekne dni. Ak pri mojej poruche a nechcenej prestavke na benzinke niekto rozumel po slovensky, tak si o mne musel pomysliet ze som primitiv najhrubsieho zrna. Ako som dosiel na pumpu, isli apson 2 valce, po dvoch hodinach ani tie. Skratovalo to kade tade a rozobral som komplet nabalenu motorku. Bol som mokry, bolo mi zima a bol som pekelne nastvany. Zrazu sa otvoril pomyselny ventil, trosku som si ponadaval ,ulavilo sa mi, dorobil som si moto, a zrazu to nastartovalo. Isli sme uz len s prestavkami na tankovanie a domov som dosiel kdesi okolo 3tej rano.

Varenie prebiehalo na ruskom benzinovom varici odniekial z vojny, na 30ml benzinu sme si spravili horuci caj a zaliali si bud instante rezance, polievku alebo nieco podobne. Stravovanie bolo v pohode, vobec sme ani netrpeli ani nemali nejaku nudzu. Ponorka nebola a najviac nervozny a nastvany som bol ja. Bol som tak blizko Mont Blanc-u, pasu Stalvio (za mokra samovrazda) chcel som vidiel Monaco a Benatky, az mi to vadi. No, inac to uz nebude....

Pozitivum je, ze vsetci sme dosli v poriadku, nikomu sa nic nestalo, sice bol maly pad a dve zlomene spojkove packy, ale vsetko dopadlo dobre.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (17.07.2008 19:49)


17.07.2008 20:30

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

este teda zopar, ked sa to uz dlho natahuje...

nasa komplet vyprava, zlava ja, moj bracho, a klubovy bracho Heki
Pozri obrázok

osviezenie po pasovacke pod skalnymi stitmi v azurovo modrej vode alpskeho jazera Altersee
Pozri obrázok

miznuci vecerny ladovec
Pozri obrázok
a vysvetlenie jeho rychleho topenia
Pozri obrázok

ranne alpy
Pozri obrázok

jeden zaujimavy zavodny stroj MotoGuzzi s priecne ulozenym V8 motorom
Pozri obrázok

ja a moj parnik
Pozri obrázok
hmotnost bez jazdca 306kg, a aj tak sa na 110 vzadu daju obrusit ciciky z lisovacej formy az ku okraju... pri vyssich obrubnikoch vnutri zakruty pozor na kufre!

a to je asi tak vsetko... fotky pri tuneloch, stitoch a podobne na vyziadanie :-)))

ked to tak citam, stale nachadzam chyby v gramatike, ale skuste to prekusnut, horny prispevok uz upravit nejde a tento sa mi uz nechce

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (17.07.2008 20:34)


17.07.2008 21:33

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

Minerva
 Turista 

Ikona

To "ubytko" v kolni [dobre] [dobre] Pekne fotky!
Pocasie na GG vam vyslo bezchybne!


17.07.2008 23:14

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

presne typizovane pre troch dospelych :-)


18.07.2008 10:03

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

2841dodo
 Geriatrik 

Ikona

Dobré čitanie , pekné fotky ;-) [dobre] Páčilo sa mi [dobre]


18.07.2008 13:45

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

clean0750
 Kávičkár 

Ikona

Miso: otazka: to mas ozaj najazdene 190.000km na tej masine?
ako si to myslel s tym stracanim vykonu vo vyskach?


18.07.2008 14:20

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

Ano, poctivych, momentalne 190 304 km, sice to ma iba 5 miestne pocitadlo. Kupovane z druhej ruky od nemeckeho dochodcu so servisnou knizkou a uz tam bola zmienka o kontrole pri 98 tis. Po kupe okrem vymeny vsetkych naplni bola vymena kotucov, gufier kardanu a vidlic + nove puzdra do vidlic a samozrejme nove gumy. Cez zimu este urobim ventily, uz maju o 5 stoviek vacsie vole ako je horna hranica a podtlaky(musim vyrobit pripravok na zablokovanie potrubia YICS ). Inac to jazdi celkom pekne, na hmotnost som so zvykol rychlo.

Vykon pri vyssich nadmorskych vyskach ubuda pri karburatorovych motoroch koli nizsiemu tlaku vzduchu a percentualne nizsiemu obsahu kyslika. Striekacka s lambdou sa s tym vie vysporiadat, ale karburatory su nastavene natvrdo, tvoria bohatu zmes a motor vadne. Pocitovo mi to pripadalo ako keby mi odpadol aspon jeden valec :-)))


18.07.2008 15:34

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

agressor
 Geriatrik 

Ikona

miso251SK - Pekneeee, fakt pekne. :-) Tipujem, ze pamatihodnosti boli nudne... na rozdiel od rakuskeho asfaltu. ;-) Verim, ze Duri naplanoval cestu do posledneho puntiku, ako je unho zvykom. ;-)
Ale prezrad, kolko to nakoniec vyslo? 8-)


18.07.2008 16:40

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

clean0750
 Kávičkár 

Ikona

miso: Tak to je uz co povedat s tymi km.
za vysvetlenie toho vykonu dakujem.
spominal si este kvalitu ciest. v ITA su horsie ako AUT?


18.07.2008 17:03

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

miso251SK
 Turista 

agre, ale de, bracho moc neplanoval. Trasu som nejako zosmolil ja a aj tak sa vcelku zivo menila. V podstate sa upresnila vzdy az vecer pred dalsim dnom, alebo v jeho polovici podla toho, ako sme na tom boli s casom. Ani to spanie sa neda naplanovat. Raz sa planovalo uz husto, ale to sa tocilo okolo pokracovania alebo navratu. Skusili sme pokracovat, ale nakoniec... Asfalt bol ako v nebi a ta priroda, cistota, ludia k sebe navzajom... Isli sme tam hlavne jazdit, najvacia pamatihodnost boli Alpy, potom pasy, potom dlho nic a nakoniec nieco po ceste na pozretie koli oddychnutiu zadnic :-D

k cene, ano vyslo ma to tych 404 Eur, mozno som nezapocital 2 listky na WC po 50 centov a este nejaku blbost. Do ceny som nepocital rezne ktorymi nas nabalila mamca, ani cestovne poistenie, nove gumy,lieky.... cisto cesta+ubytovanie+poplatky 404 Ecok

strava z domu kolo 750/osoba, cestovne poistenie 640, lieky a hygiena 400. No nech dalsich 70 Ecok.

clean, co som mal tu cest, tak po prekroceni akoby si utal. v ITA same smyklave hady, praskliny, sem tam diera, ale rakuska strana vzdy dokonala [dobre] - ale boli to iba dva alebo tri pasy. Stalvio je asi o inom.



19.07.2008 18:34

Re: co si nenechat ujst, alebo vynechat AU-CH-ITA

motorkar221
 Turista 

Ikona

pekne tak vam to vyslo



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.