Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10467)

Neapol, Pompei, Capri, .... - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNeapol, Pompei, Capri, .... - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok

Značky: Plánované.

20.02.2010 18:33

Neapol, Pompei, Capri, ....

Môj pôvodný návrh ísť v marci na Sicíliu som musel zredukovať, takže zatiaľ 2 moto z BA a dáke české sa majú pridať, takže akuálny plán 27.3.-4.4.2010 do okolia Neapola, čiže návšteva Neapola, Ischia, Pompei, Vezuv, Capri, Sorentský poloostrov - na jeden týždeň aj veľa, kto by mal viac času, tak by potešilo lebo neďaleko je napr. aj Rím.
Pridá sa ešte niekto?

20.02.2010 19:46

lado

Ikona

Napíš niečo bližšie napr.či chcete nocovať v penzióne alebo v stane koľko km denne spravíte?

20.02.2010 19:59

Edvenčr

Tých 9 dní je akurát (ak teda máte na cestu tam a späť 4dni). Minulý rok som to skoro celé absolvoval. Ale Neapol by som určite vynechal. Najmenej zaujímavé mesto v akom som zatial bol a motorku by som tam len tak stáť rozhodne nenechal...

20.02.2010 20:01

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

predbežná dohoda je, že z BA ideme 2 autá a každé ťahá vozík s moto, jedno auto má v pláne ísť na jeden záťah, druhé 2 dni s prenocovaním po ceste. Ubytovanie v campe Spartakus (Pompei), kto chce karavan,stan, bungalow, auto (všetko je v campe) - ako kto chce. Každý deň robiť výjazdy (Neapol, Vezuv,Capri,Ischia) s návratom späť. 1-2 dni sa len voziť po Sorrentskom poloostrove (krása). Samozrejmosťou je, že každý si môže robiť program sám, neviem ako to bude s tými čechmi lebo ich nepoznám, ale predpokladám rovnaký postoj - kto chce sa pridá, kto nechce urobí si program sám, môj prípad lebo napr.Pompei sa mi nechce vidieť už tretí raz, je tam ale krásne a je čo robiť.

Nathan
mne sa ten chaos tam páči, ja mám ale skúsenosť, že na platenom parkovisku ju ani nemusíš zamknúť. inde samozrejme vysoké riziko

Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (20.02.2010 20:03)

20.02.2010 20:18

Edvenčr

Mno platené parkoviská v Neapole...Nemôžem hovoriť o všetkých, ale to kde sme nechali my auto, úplné Kocúrkovo.
Kľúče sme museli odovzdať pri závore s napísanou SPZ a typom auta na papieriku. Žiadne opísanie údajov z dokladov ani nič iné. Po pozretí mesta sme sa vrátili späť, len som pánovi v búdke povedal aké chcem kľúče a nič viac mu nebolo treba. Lenže namiesto našich kľúčov so znakom Nissan mi dal kľúče od Mercedesu. Proste mal ťažko v p*či a ďalej si čítal nejaký zajkovský časopis. Predstava že toto by spravil niekomu s našimi kľúčami a dotyčný by si povedal, že sa mu auto pozdáva...Koniec [zle]
Už mám čo-to pocestované, ale toto sa mi fakt ešte teda nestalo.

20.02.2010 22:46

pind
Darca Krvi  Turista

Ikona

super plan, toto vsetko som precestoval aj ked nie na moto + cestou Rím a Florencia. Chodte urcite na Vezuv, samotny Neapol nie je az tak zaujimavy (jedine ze by ste isli pozret na SSC Napoli a Hamsika). Pompeje urcite, tie su vyborne, takisto aj ostrov Capri na jar bude urcite uzasny, kveciny a tak, baby si mozu kupit vonavky :-)

21.02.2010 1:34

robbie
 Edvenčr

caute. ja som ten druhy v partii :-) tesime sa ako male deti. vraj je to tam naozaj pekne. z ciech idu tri motorky, stretneme sa s nimi v kempe. ude to tak ako pisal plechovkar, spolu ale aj individualne. uz aby sme tam oli. dnas idem nachystat motorku

22.02.2010 1:30

Jaro39r

Ikona

Bol som tam vsade.Rim,Vatikan,Neapol,ostrov Ischia,ostrov Capri,sopka Vezuv,Pompeje,Sorentsky zaliv a prekrasna piratska dedina Amalfi smerom z Neapola na Mliecne Hory,kde sa vyraba svetoznamy syr Mozarella z ciernych krav,cesta sa klukati okolo mora velmi uzkou cestou.ale pre motorky v pohode,pobliz dediny Amalfy je ostrov v mori vidiet od cesty neboheho hudobnika Fredyho Merkuriho,este som zabudol na mestecko Podsolie a od tial sa plavi trajekt na ostrov Ischia,z toho mestecka pochadza Sofia Loren,je to super trasa a srastnu cestu prajem. [dobre]

22.02.2010 1:31

Jaro39r

Ikona

Opravujem stastnu cestu a navrat domov plny zazitkov zelam. [dobre]

22.02.2010 12:50

Do7v

Ikona

Ahoj. Prosím napíš aká je predpokladaná suma? Nedá sa na vozík 2 motorky? Dík.

22.02.2010 14:47

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

Suma veľmi individuálna, BA - Neapol je cca 1 400 km, diaľnica (ak si dobre pamätám) jedna cesta okolo 80 - 100 euro (auto+vozík), ubytovanie v kempe (bungalov) 30 - 50 euro na noc, no a potom kto koľko minie. S vozíkmi je problém s váhou, obidva majú v TP maximálnu hmotnosť celého prívesu po 400 kg a z toho dôvodu tam nedáš 2 moto. Požičovne požičiavajú vozíky na moto za pár drobných (za 4 dni som platil asi 30 euro).

22.03.2010 15:54

no tak panstvo, čas sa naplnil, sneh zmizol, oteplilo sa, zajtra odchádzame do Neapola, takže ak bude pripojenie, tak sa budem priebežne ozývať a podelím sa o zážitky

22.03.2010 19:49

Ikona

stastnu cestu a vrat sa vcas, lebo v maji ficime na Korziku. Nazdar

23.03.2010 16:21

juroke

Ikona

Feri-ja sa tiež pripájam a želám veľa pekných zážitkov a šťastný návrat

28.03.2010 19:56

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

no, deň odchodu nastal, tak si dovolím vám sem poslať dáke poznatky z ciest, budem postupne dopĺňať:

23.03.2010 - utorok
Odchod a prakticky úplne nezáživná cesta z Bratislavy do San Marina. Pri Rimini je odbočka na San Marino pri stálom stúpaní idete prakticky od pobrežia, čiže nulovej nadmorskej výšky a do San Marina nastúpate na asi 650 m.n.m. Ubytoval som sa v kempe Centro Vacanze San Marino na ulici Strada San Michele 50 vzdialeného cca 3 km od historického centra mesta San Marino.

24.03.2010 – streda
Prebúdzam sa do zamračeného chladného rána, ktoré veští aj možnosť dažďa, ale táto hrozba sa nanapĺňa, takže deň ostáva pod mrakom. Pohrdnem miestnou dopravou a patrične pripravený (naivná domnienka) z domu sadám na bicykel. Trochu z môjho optimizmu mi ubral pohľad po pár metroch – historické centrum mesta sa ako pevnosť s hradbami prakticky úplne stráca v opare. No nič sa nedeje, preraďujem na najľahší prevod a po pár metroch tuším, že to bude výkon čiastočne porovnateľný s dávnymi obyvateľmi, prípadne dobyvateľmi skalného brala. Počas ťažkého šliapania do skutočne strmého kopca sa mi pri pohľade na skalu vytvárajú asociácie s iným známym bralom – Monaco a uvedomujem si, že opevnenia postavené na takýchto bralách poskytovali skutočne pomerne veľkú výhodu. Sporadicky stretávam aj iných cyklistov, ale tí majú určite dáke špeciálne bicykle lebo ma s podivuhodnou ľahkosťou predbiehajú.
Mesto je zmes úzkych uličiek, dnes prakticky zmes rôznych predajní suvenírov, filatelistických potrieb a hlavne predaj rôznych zbraní – pištole, pušky, luky, kuše a hlavne nepreberné množstvo nožov na štýl Ramba spolu s boxermi a vrhacími zbraňami. Zbraní je tu asi najväčší výber.
25.03.2010 – presun do Pompei.
Podvečer prichádza prvá osádka z Bratislavy, motorka na prívese V-Strom, vybalíme a tešíme sa na ďalší deň.

26.03.2010
Dnes sme sa dohodli povoziť sa po Sorrentskom poloostrove, takže dávame trasu Pompei – Sorrento – Positano- Amalfi-Salerno a späť do Pompei. Sorrentský poloostrov je považovaný za najkrajší v Taliansku, som tu druhý raz a určite nie posledný. Slniečko pekne svieti, zapadáme do chaotickej dopravy vychutnávame jazdu po krásnom skalnatom pobreží, obdivujeme celé pobrežie, priebežne kávičkujeme, poprechádzame sa po romantickom Positane a tešíme sa z krásneho počasia a super jazdenia ako malé deti.
Podvečer sa vraciame do Pompei a očakávame 3 motorky z susednej Moravy, ktorí doplnia našu skupinu na 5 motoriek. Chlapci s jednou spolujazdyňou prichádzajú podľa plánu, motorky na prívese, všetci unavení ale samozrejme radi a tešia sa ja vozenie.
27.03.2010
Po dohode z predchádzajúceho dňa dávame dnes Neapol a treba aj vyšľapať na Vezuv. Ledva stíhame sa prispôsobovať miestnej hektickej doprave a už sme vpadli rovnými „nohami – kolesami“ do úplného centra pri prístave, takže sa trochu povozíme cez uzučké uličky popod visiace šnúry s prádlom, jastríme okolo seba lebo nevieme, či náhodou obyvateľstvo Luníka IX sa sem nepresťahovalo, ale ideme 5 motoriek spolu, takže nemáme žiadny problém. Je to ale presne, ako vo filmoch – paráda.
Okolo obeda sa presúvame popod Vezuv, 2 motorky z Moravy nám po ceste v prudkom stúpaní a serpentínach trošku padli na zem, ale odniesli si to len drobné oderky na moto, inak všetko v pohode. Parkujeme pod úbočím sopky a potom hodinová šlapačka do kopca. V tom našom oblečení, trošku zaberák, ale ten výhľad na celý sorrentský záliv, Neapol a okolie stojí za to. Spokojní sa vraciame poobede späť do Pompei a tešíme sa na ďalší deň.

29.03.2010 5:59

[dobre]

29.03.2010 21:11

trošku podráždim:

29.03.2010 – Pondelok
Dnes sme urobili trasu Pompei – Salerno – Pasteum – Roccadaspide – Vallo della Lucania – Police – Acciaroli – Agropoli – Salerno – Pompei – cca 250 km.
Pasteum je krásny archeologický súbor – stredobodom pozornosti sú tri krásne zachované dórske chrámy, považované za krajšie ako v samotnom grécku. Prešli sme areál, nakúpili drobné darčeky a týmto sme na dnešok vyčerpali kultúru a venovali sa hlavne jazdeniu po nekonečne kľukatých cestách v krásnom prostredí. Zdalo sa nám, ako keby sa tu zastavil čas. Pristavili sme sa pri jednej pani, nakoľko sú tu v tomto kraji samé olivovníky a mali sme záujem o „extra panenský olivový olej“, t.j. bez akýchkoľvek chemických prísad a vyrobený len vylisovaním za studena. Trafili sme klinec po hlavičke, pani nás odviedla k nim domov, v pivnici nám z nerezového suda natočila 2 razy po 2 litre krásneho číreho oleja, pozvali nás na kávu a na dôvažok nechceli za ten olej nič. Boli sme ale neodbytní, takže sme im nanútili 15 euro a spokojní sme odišli. V zabudnutej samote sme objavili domácku pizzeriu, kde sme sa nechali zase pohostiť super obedom – rôzne druhy salámov, šunky, syrov, špagiet, trošku vínka, káva. Až sme sa obávali, že nevylezieme na moto, ale všetko sme zvládli. Jazdou priamo po pobreží medzi borovicami a palmami sme sa presunuli ku Salernu a potom nudnou diaľnicou až do Pompei. Krásny deň, slnko a kopec zážitkov máme za sebou a budeme sa tešiť na zajtra.

29.03.2010 21:55

Lubenko

Chlapci drzte sa [dobre] [dobre]

31.03.2010 20:17

zijes fero? Co nepises?

31.03.2010 20:57

Re: Neapol, Pompei, Capri, ....

včera sme dali pauzu, boli sme vlakom v Neapole, takže po dnešku trochu pridávam:

31.03.2010 – streda
Po dni odpočinku je dnešný plán vopred dohodnutý – Capri. Ostrov je luxusným rekreačným strediskom a dlho bolo pôžitkárskym útočiskom cisárov, umelcov, spisovateľov a zahraničnej smotánky. Dnes je ostrov, ktorý meria púhe 3 km na šírku a je dlhý 6 km zaplavovaným nájazdami výletníkov, ktorý hľadajú jeho trochu už zabudnuté čaro.
Trasu sme si dali Pompei – Sorento – Capri – Sorento – Positano – Amalfi – Pompei. Bolo to do určitej miery zopakovanie posledného ale nevedeli sme odolať čaru poloostrova a preto sme si dali repete. Pri ceste naspäť sme trochu zmenili trasu z Amalfi cez Bomerano a Traliu a vošli sme do Castellamare di Stabia, krásne pohľady nakoľko sme vystúpali prakticky z nuly na pobreží do asi 600 m.n.m. a stále sme boli prakticky pri pobreží, čiže výhľady užasné a človek stále premýšľa na čo sa skôr pozerať lebo čo sa týka zátačiek a stúpania je to plne porovnateľné napr. s GG v Rakúsku. Tu je jedno, kade jazdíte lebo jedna časť je krajšia ako druhá. Príjemne unavení sa podvečer vraciame do kempu v Pompei.

31.03.2010 21:32

pekne, pekne

01.04.2010 21:34

dáme opäť trošku:

01.04.2010 – štvrtok
Dnes veľa jazdenia – Pompei – Salerno – Atena Lucana – Castel S.Lorenzo – Vallo della Lucania – Alfano – Sanza – Buonabitacolo – Salerno – Pompei – cez 400 km.
Dnes sme spojili jazdenie po diaľnici s jazdením po národnom parku opäť s nekonečným množstvom zatáčok, stúpaní, klesaní, no na zbláznenie, ale inak výborne. Bolo aj užitočne, nakúpili sme olivový olej opäť u pestovateľa, doma nás určite pochvália. Dnes si Peťo na V-Strome pochvaľoval a aj ja som nasával základy správneho „edvenčira“. Po dnešku viem, že sliepka a pes ti hneď uhnú z cesty, koza a ovca so zaváhaním, ale uhnú, ale kôň, to je iný pán, až po dlhšom čase nám dovolil obehnúť ho, ale len z jednej strany. Tak isto som zistil, kde chodia naši cestári na skusy, asi tak 50 – 60 km sme išli po kombinácii šotoliny s rozbitou cestou, ale pravdupovediac v prekrásnom prostredí. Ale poslal nás tam navigačný, takže sa nebudeme sťažovať. Konštatujeme to ale ako pekný výlet v super kopcovitom prostredí, pričom z vysokých kopcov je samozrejmosťou i pohľad na vzdialené more, i keď ku koncu sa spolujazdkyni na V-Strome podarilo kýchnuť do prilby, takže zo záveru výletu veľa nemala, údajne nebolo aj tak už čo pozerať, i keď my, čo sme videli, máme iný názor. Už prakticky za tmy sme sa vrátili do kempu a uvidíme, čo bude zajtra.

10.04.2010 18:54

Ikona

nepises, nepises, co ta tam zlikvidovala mafia?

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.