Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 6568 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26389
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15918)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10471)

Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina - Diskusné fórum - Moto turistika

Chystáte sa na nejakú cestu, alebo len hľadáte radu ako a kam vycestovať ?

Značky: Cestopis, Tip, Mapa, GPS, Batožina, Plánované, Skúsenosti.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina - Diskusné fórum - Moto turistika

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Plánované.

07.08.2014 14:24

Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina

Čas odchodu: 8.8.2014 podvečer, alebo 9.8.2014 ráno,

Trasa: Prešov - ukrajinský prechod Ubľa - Volovec - Koločava - Rachiv
Cieľ. Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina, mapa
+ následné pojazdenie v okolí, viď body záujmu v okolí

Plánovaný prejazd Vojenskou cestou: nedeľa, 10.8.2014
Plánovaný návrat: pondelok, 11.8.2014

Zmena programu vyhradená, záleží na počasí, živote...

Počet ľudí: zatiaľ 1

0907223610
jaro


10.08.2014 10:52

Re: Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina

durmek
 Edvenčr 

Ikona

Dávaš šibeničné termíny.Vhodný by bol týždňovy predstih.Bol som tam cez ich prezident. voľby 25.6 (zámerne aby somári dohliadali na priebeh a neotravovali na ceste)kombinovane auto-kolo.Bol to taký okuk a na kole som istejší pri solotripe.Dal som túto voj.cestu od Kvasov po Lazeščinu (zjazd do Lazešč. dosť blbý) Boržavu a Dragobrat.Plánovaný bol i okruh od Dragobratu poloninou Svidovec a nazad dolinou Č.Tisy. Ale to ostalo otvorené či už moto alebo kolo a tvoj tip by pasoval.Ešte by sedeli prejdené(vtedy pršalo) šotoliny pozdĺž ukr/ro hranice od Borse na východ.


11.08.2014 9:04

Re: Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina

Viem, že termíny sú šibeničné, no vzhľadom na charakter mojej práce a aj s ohľadom na rodinu, aj len 24 hodín vopred viem ťažko garantovať. Každopádne skúšam to aj tak, keďže sólo výjazdy Off road nepovažujem za príliš dobrý nápad. Teraz to platilo na 100%, v sobotu som pády už ani nepočítal a jeden bol aj riadne "ostrý".
V nedeľu som spravil vojenskú cestu. Tá bola iná, ako boli očakávania podľa mnou "preštudovaných" cestopisov. Jedným slovom úchvatná. Je tam celá sieť ciest. A všetko pohoda jazda. V lese a v pásme nad lesom, takže výhľady do nekonečna.
V nedeľu som začal okolo 10-tej, spravil som aj peši výstup na Hoverlu, nádherne si zajazdil a o pol noci som bol doma (s plným bruchom čučoriedok).
Chcem ísť tohto roku ešte raz. Dalo by sa vyraziť v piatok podvečer, v sobotu spraviť dojazd do "cieľa" a nastúpiť na "vojenskú cestu", prespať v horách (trebárs u strážcov parku), v nedeľu ešte pojazdiť, chcem ešte výstup na Petros a domov.
Inak kombinácia auto-kolo nie je zlý nápad. Na SX4 by som vedel zaparkovať v sedle po Hoverlou a potom by to už bolo len nekonečné vozenie sa. A aj hrebeňovky peši by neboli na zahodenie.
Takže plán už je (niektorá verzia), len nájasť vhodný termín. Ak by bol vážny záujemca, co-moto biker, co-biker alebo co-walker, môžme sa zamerať na prípadný vhodný termín. Samozrejme, preferujem motorku a nie je tam podmienka, že ďalší trip musí byť "vojenská cesta".


11.08.2014 21:18

Re: Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Jaro gratulujem! [dobre]
Ze si sa napriek tym padom v zdravi dopravil domov. Mohli za ne E09, alebo Tvoja nazhavenost?
Blata dostatok?
Presiel by si aj s povodnym obutim?
Ani bike nie je na zahodenie ...


11.08.2014 22:39

Re: Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina

Pády boli v sobotu, keď som mal naplánovaný cca 12 km prejazd cez les ešte v blízkosti SK hranice. Problém bol stupák a zlá cesta, keď trebalo držať "priamu" stopu, inak som bol v pol metrovej koľaji. Mal som obavy ísť rýchlejšie a keď som spojkoval a zastavoval, bolo to nanič. Buď som padal, alebo uviazol v koľaji. Nakoniec som sa asi hodinu snažil dostať motorku do jedného kopca. Chýbalo mi asi 10 metrov, ale nedalo sa rozbehnúť. Zahrabával som sa do kameňov a pálil pneu...
Najhorší pád bol na rovnej poľnej ceste, neužívanej a rovnomerne zarastenej pol metrovou trávou. Chytil som tam nejakú koľaj a letel som aj s motorkou 3-4 metre na pravobok. Nedalo sa to nijak kontrolovať a od zlomenej nohy ma delili asi len "milimetre".
E09 + E10 sa správali statočne. Ten prejazd sa dal spraviť ak by som pridal viacej odvahy, ale po asi 4 hodinách zábavy (a trápenia) som už nechcel riskovať...

Horská cesta sa dá spraviť s E07 v pohode. Blata nebolo veľa a problémový (skôr nebezpečný) bol len jeden prejazd. S E09 som si celú cestu doslova vychutnal, ale dala by sa prejsť aj s ON road cenduro pneu (trebárs to, čo máš ty). Žiaden pád ani nútené položenie motorky.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.