ISSN 1336-6491 | Online: 3421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros), Ukrajina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - sedlo Holovsheska pod Petrosom

Prejazd cez najvyššie pohorie Ukrajiny - vojenská horská cesta. Tá spája údolie Bielej Tisy a Lazeščiny. Počas prvej svetovej vojny cesta slúžila na zásobovanie rakúsko-uhorskej armády zakopanej na hrebeni Čiernej Hory. Hrebeň prekonáva v sedle na východ od vrcholu Petros (1780 m.n.m) a vedie aj popod najvyšší vrch Ukrajiny Hoverlu (2061 m.n.m).

Za cestu sa platí vstupné, v roku 2007 to bolo: 10 hrivien za motorku a 10 za osobu.

Cesta začína v meste Rachiv.

Články:

Fotogaléria:

22.01.2016 - MarkoLaky

Vojenská cesta

22.01.2016 - MarkoLaky

Hoverla

22.01.2016 - MarkoLaky

Od Hoverly smer Petros

22.01.2016 - MarkoLaky

Hoverla 2061 m n.m.

22.01.2016 - MarkoLaky

Hoverla 2061 m n.m.

22.01.2016 - MarkoLaky

Pod Petrosom

12.08.2014 - satos

Hoverla

12.08.2014 - satos

Hoverla vrchol

12.08.2014 - satos

pod Petrosom

12.08.2014 - satos

pokracovanie za Petrosom

12.08.2014 - satos

pokracovanie za Petrosom

12.08.2014 - satos

nad Petrosom sa zmraka

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vstup do parku

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta začína v lese

15.09.2007 - africanPo

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - padnuté GS

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - sedlo Sidlovyna (1537 m n. m.) križovatka na Hoverlu

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - sedlo Sidlovyna (1537 m n. m.) križovatka na Hoverlu

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - pokračujeme smorom k Petrosu

15.09.2007 - africanPo

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - pokračujeme smorom k Petrosu

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - pokračujeme smorom k Petrosu

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - Petros

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - odtiaľ sme prišli

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - sedlo Holovsheska pod Petrosom

15.09.2007 - africanPo

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Awia

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - Dadi

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - schádzame do Lazeščiny

15.09.2007 - africanPo

Ukrajina 2007 - Vojenská cesta - Andremu bolo teplo

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

27.12.2006 - Francuz

Vojenská horská cesta

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Ukrajina
Región:Zakarpatská Oblasť
Typ:Trasa
Pridal:Awia 17.09.2007 (00:26)
Poloha:N 48.142 E 24.380
Približná poloha:nie
Čitatelia:23493
Nadmorská výška:1777.0 m n.m.
Povrch:enduro

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Miesto na kemp pod Hoverlou, UkrajinaMiesto pre stan / bivak8.6 km JV
2.Vodopád Trufanets, UkrajinaPrírodný úkaz9.6 km SZ
3.Penzion Smerekova chata, UkrajinaPenzión16.0 km JZ
4.Rachiv, UkrajinaMesto16.3 km JZ
5.Jablunitský priesmyk, UkrajinaPriesmyk18.6 km S
6.Maramureš - Východnou hranicou 1. ČSR, UkrajinaTrasa23.6 km JV
7.Stred Európy, Rachiv, UkrajinaZaujímavosť24.5 km JZ
8.Skratka Kobylianska Poľana - Rachiv, UkrajinaTrasa25.6 km JZ
9.Lyžiarske stredisko Bukovel, UkrajinaVyhliadka25.7 km S
10.Vrch Apetska (1512 m.n.m.), UkrajinaVyhliadka28.8 km Z
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »