Anketa:
60. BVDM Elefantentreffen 2016 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - 60. BVDM Elefantentreffen 2016
Kedy: | 29.01.2016 00:00 až 31.01.2016 23:00 |
---|---|
Kde: | Thurmansbang-Solla/Loh im Bayerischen Wald ![]() |
Kto: | PeterKeke (PeterKeke) vás pozýva |
Kontakt: | 0903126180 |
Zopár článkov nájdete aj tu na motoride...

motoride.sk/?R=&S=elefanten
www.bvdm.de/et.html
Miesto konania akcie:
Thurmansbang-Solla/Loh - ElefantentreffenMapa:
Diskusia:

60. BVDM Elefantentreffen 2016
Pohrávam sa s myšlienkou , navštíviť tento zraz |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
No hlavne podľa počasia, keď bude teplo tak rozhodne gumáky |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Re: extreem: |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
áno je možnosť na mieste ale len kúpiť už presne neviem cca 8 eur je malý balík dreva takže kvalitná drahota, inak aj na slovensku bude druhý ročník Ľadové Medvede v januári, tento rok bolo neskutočne dobre odporúčam účasť |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Ľadové medvede pripravené: motoride.sk/akcia/8150/motoakcie-stretnutia-stretko-pre... |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Určite sa na Elefantoch vidíme. 60. ročník! |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
PeterKeke,pekne ťa tu verejne prosím,ak uvidíš na Elefantov Simsony, sprav mi zopár akčných fotiek,budem ti hlboko povdačný. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Re: hruso25: jasne. Zopar ich mam v archive ak by si chcel. Sam som jazdil na Endure upravenom na 60tku. Takze urcite zopar fotiek mam. Vacsinou su to z CZ kedze to maju nedaleko.. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
zdar chlapi, |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Pridať sa vždy dá. Zatiaľ plánujeme ísť štvrtok ráno. Z blížiacim sa termínom poladíme detaily. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
ja budem mať dovolenku až od piatku, tak nič z toho... |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
ide , v piatok o 6 hodine spred pumpy omv pri auparku v Ba. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Upravené 1 krát. Naposledy upravil gyro (14.01.2016 14:58) |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
mozno by som sa tiez pridal, takze ta omv v ba plati o siestej?? |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Ono "mozno" sa velmi tazko pridava, kedze bude potrebna dosledna priprava vzhladom na pocasie, motorku, pneu, oblecenie, spacak... |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Predbežne stále uvažujeme o teríme od štvtka. Na motorkách. Počasie nám praje, |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Termin stvrku je pase bohuzial.. Okolnosti, takze piatok |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Tak plány sa menia a ideme piatok ráno. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Tusim som uz stretol predvoj dnes, na to, ze bola vcera riadna poladovica celkom odvaha |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Nakolko v nedelu ma vytrvalo cely den prsat, prehodnotil som svoj povodny plan vyrazit v piatok a vratit sa v nedelu. Takze, keby mal niekto chut absolvovat tento vylet v termine stvrtok - sobota a nechce sa mu ist samemu, rad privitam spolocnost. Planujem ist po dialnici na Passau, nakolko predpokladam, ze dialnice budu tie najudrzovanejsie cesty. Odchadzat budem z Bratislavy vo stvrtok rano okolo siedmej, osmej, navrat planujem v sobotu vecer. Vsetko vsak este moze zmenit pocasie, nepojdem v dazdi. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
OK, vo stvrtok na OMV pri Auparku. Len siesta rano je zbytocne skoro, ako pisem vyrazam medzi 7-8. Dajme teda stretnutie na 7:30. Po A1 by sme to aj takto mali do zotmenia v pohode stihnut. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Csuki, mam pocit,ze vznika nejake nedorozumenie. |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Viem cca o 10 ludoch ktori sa zajtra chystaju na Elefantov. Krasne to cisla ucasti... |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Ja som dorazil dnes popoludni. Momentalne tu prsi, cesta vsak bola uplne v pohode, teploty prekracovali 15 stupnov. Blato je v tabore uplne vsade, ale na atmosfere to len pridava |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Bolo samozrejme luxusne. S odstupom času pridávam zopár fotografií pre inšpiráciu... |
60. BVDM Elefantentreffen 2016
Kua blato jak vlani. Keby bola dobrá zima tak hej, ale v takomto počasí mi to moc nevoňalo. Inak fotky super |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!