Anketa:
Mototuristcentral 2016 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Mototuristcentral 2016
Kedy: | 30.04.2016 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Kremnica, Slovensko ![]() |
Kto: | Borgio (kremnica) vás pozýva |
Kontakt: | borgio750@gmail.com |
Miesto konania akcie:
KremnicaMapa:
Diskusia:

Značky:
.Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Pozvanka do Kremnice. |
Re: Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
zraz bude isto putovny...., nabuduce : Upravené 1 krát. Naposledy upravil Toman (19.04.2016 9:59) |
Re: Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
ked to nie je v kalendari ... ako keby nebolo |
Re: Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
v kalendari je |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Re: ahahoamater: Tak som tú diskusiu presunul k tej akcii... Prečo si to nedal rovno tam? |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Chceme vam motorkarom ukazat aj nieco ine ako zmrzlinovy stanok na rohu namestia s komplikovanym parkovanim.Borgio |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Ja by som prosil podrobnejšie objasniť enduro trasu. |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Re: Feror: Zdravim-Enduro trasa je planovna cez obce:Nevolne,Trnava Hora,Jalna,Mociar,Banska Stiavnica,Stiav.Bane.Kopanice,Zarnovica,Hlinik,Lovca,Ziar,Lutila,Kopernica-Kremnica.cca110km.Na trase su rozbite cesty (Krem.-Nevolne)sotolina (Jalna-Mociar)uzka lesna spojnica do Kopanic a "tankodrom"do Kopernice.Dobre gumy a skusenosti off roud povine.V pripade nepriazniveho pocasia trasu zmenime,aby bola bezpecna pre vsetkych zucastnenych.Druha partia Nahacov a choprov pojde obdivovat krasy Turca a Velkej Fatry.Borgio |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Enduro trasa bola celkom fajna |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Tiež som sa pekne zaprášil |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Kruté to bolo enduro jazda pecková tiež sa teším na ďalší ročník |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Dobre zvládnutá akcia.Odchádzali sme medzi poslednými. |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Kremnica je velmi pekné mesto preto si myslím že má potenciál aby táto akcia pokračovala. Zorganizované ste to mali velmi dobre, rovnako sa mi páčila jazda zručnosti ( ďakujem za vínko a výhru |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
Vdaka za pozitivne reakcie,ucelom podujatia bolo ukazat vam mototuristom potencial mesta a prilakat skupiny motorkarov na vikendove,alebo viacdnove tripi.Ponukame ubytovanie v roznych cenovych relaciach(hotel Central,alebo zmluvne privaty,pre ktore pripravime mapky s trasami a moznotami aktivneho relaxu).Radi by sme s podporou vedenia mesta vybudovali zazemie pre specificku klientelu ktora sa presuva na dvoch kolesach.Verim,ze k nam zacnete jazdit castejsie a objavovat okrem zaujimavych klukatych ciest aj historicke a kulturne paniatky,nadhernu prirodu,famozne vyhlady.Mesto ma vyborne restauracie a velke mnozstvo krcimiciek,takze aj vecer s partiou je kam zaist..........poprosim Ifcozv na Triumphe,aby mi poslal skrateny zaznam sobotnej jzazdy.Vdaka borgio750@gmail.com |
Kremnica má vlastný zraz motorkárov 30.4.2016
ten enduro výjazd trochu pomalšie na budúce, inak super aj trasa |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!