Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1531 až 1545 z cekového počtu: 4034.
31.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4017 [Bleskovky - Novinky]

KTM Duke 250 a RC250
KTM predstavila v Tokiu novú dvojicu modelov s motorom o objeme 250 ccm. Naháč Duke 250 a malý superšport RC 250 vychádzajú zo svojich väčších sesterských modelov s motorom 390.
30.03.2015 - datadive Čitatelia: 8874 [Bleskovky - Novinky]

Yamaha XV950 Racer 2015 - Café Racer v minimalistickom štýle
Nekonvenčne pojatá klasika od troch ladičiek Yamaha XV950 Racer, s nadčasovým dizajnom je novým počinom divízie Sport Heritage fabriky Yamaha Motors. Po XJR 1300 si zobrali do parády XVčko 950. Ako sa s tým popasovali posúdte sami.
30.03.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5627 [Bleskovky - PR bleskovka]

Likvidácia skladových zásob - www.motokombinezy.sk!
Sleduj e-shop www.motokombinezy.sk každý týždeň a nakupuj výhodnejšie.
30.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4429 [Bleskovky - Novinky]

Moto Guzzi X-Rally 1200 - koncept od Oberdana Bezziho
Ako by vyzeralo ťažké enduro s V-éčkom, ktorého valce sa snažia stúpať nahor? Nuž možno ako koncept Moto Guzzi X-Rally 1200.
29.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5263 [Novinky - Predstavujeme]

MV Agusta F4 RC (Reparto Corse) oficiálne predstavená
Séria únikov informácií a fotografií ohľadom novinky MV Agusta F4 RC je za nami a konečne tu máme oficiálne predstavenie nového superšportu z Varese.
27.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2786 [Bleskovky - Novinky]

Čo by ste povedali na takéto farebné prevedenia novej Yamahy YZF-R1?
Farebné prevedenia Yamaha YZF-R1 2015 KR a GA sú dielom dizajnéra Oberdana Bezziho, odkazujúce na jazdcov Kennyho Robertsa a Giacoma Agostiniho.
26.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17721 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo
Značka Indian pôvodne produkovala motorky v rokoch 1901 - 1953. Teraz zažíva svoje vzkriesenie a my sme mali možnosť vyskúšať jej legendárny model Chief v modernom prevedení roku 2014.
26.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9407 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

KTM Super Duke 1290 R 2014 - tak trochu prítulná beštia
Kto by nechcel vyskúšať beštiu 1290 Super Duke R od KTM? Zvlášť po celom tom PR naťahovaní čo za hulváta nám to z "raichu" prinesú na stôl. Veru neodolal som ani ja a "must have" bike som si vyskúšal.
25.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9641 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme novú pneumatiku Dunlop TrailSmart
Dunlop predstavil svoju novú pneumatiku TrailSmart, určenú pre cestovné endurá, v Španielsku neďaleko mesta Malaga. Dostali sme tak možnosť ihneď si ju vyskúšať.
24.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5234 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki V-Strom 1000 s novým motorom s variabilným časovaním ventilov?
Suzuki má plány na nový motor, s variabilným časovaním ventilov, pre model V-Strom 1000. Nový motor by mal priniesť navýšenie výkonu o 6% a pokles spotreby paliva o 20%.
24.03.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9740 [Novinky - PR článok]

Predná vidlica Touratech Suspension pre adventure motocykle
Touratech predné tlmiče – odolné a plne nastaviteľné predné vidlice pre komfortnú aj športovú jazdu, to sú Touratech cartridge / ľahko a jednoducho vymeniteľné patróny prednej vidlice.
23.03.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3949 [Bleskovky - Novinky]

Značka Pirelli - piaty najväčší výrobca pneumatík na svete ide do rúk Čínskej ChemChina
Agentúra Reuters včera informovala o tom, že Čínska spoločnosť China National Chemical Corp (ChemChina) kupuje talianskeho výrobcu pneumatík Pirelli za 7,1 mld. eur.
23.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4912 [Bleskovky - Novinky]

Koncept Honda Bulldog
Honda na výstave Osaka Motorcycle Show ukázala svetu aj netradične vyzerajúci koncept Honda Bulldog.
23.03.2015 - Romoto Čitatelia: 4948 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2015 v detailoch - časť 1.
Priatelia, kamaráti!
A máme to (bohužiaľ) za sebou. Najväčšia, najkrajšia a najvzrušujúcejšia výstava motocyklov na Slovensku je opäť za nami. Verím, že ste si ju užili a minimálne sa pokochali krásnymi motorkami.
20.03.2015 - Landal Čitatelia: 5291 [Novinky - Predstavujeme]

Adventure oblečenie Klim Overland
Zoznámenie so základnými modelom motorkárskeho oblečenia z kolekcie Klím.
Predchádzajúce | 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!