Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 9454
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (5503)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (3951)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda prináša RC213V-S, na prevádzku na verejných komunikáciách, odvodený od špeciálu MotoGP RC213V

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6338 [Bleskovky - Novinky]

Model RC213V je stroj určený výhradne na pretekanie, ktorý v rokoch 2013 a 2014 opakovane zvíťazil na svetových majstrovstvách FIM v triede MotoGP. Honda vykonala určité zmeny špecifikácií pretekárskeho špeciálu RC213V a takto upravený model teraz uvedie na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používať na verejných komunikáciách a objednávky na nový stroj začne Honda prijímať od 13. júla 2015.

Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

V roku 1954 vyjadrila Honda svoj zámer zúčastniť sa pretekov TT na ostrove Man, ktoré vtedy boli súčasťou veľkej ceny svetového šampionátu cestných motocyklov. Honda vyvinula svoje vlastné pretekárske stroje a v roku 1959, päť rokov od tohto vyhlásenia, sa s nimi zúčastnila pretekov „Isle of Man TT“. V roku 1961 Honda zvíťazila na šampionáte pretekov TT vo dvoch triedach, do ktorých vstúpila. Celkový počet víťazstiev Hondy v pretekoch dosiahol v roku 2005 bezprecedentných 600, a k 11. júnu 2015 už vzrástol na 695 víťazstiev. Od čias prvých pretekov TT na ostrove Man sa pretekárske aktivity Hondy rozšírili na celý rad pretekov, na ktoré spoločnosť prihliada ako na „pojazdné laboratórium“. Takto získanú odozvu na rozmanité technológie vyvinuté na pretekárske účely uplatňuje aj na ponúkaných produkčných modeloch a tieto technické riešenia využíva na udržovanie aj ďalšie zlepšovanie vynikajúcej výkonnosti a spoľahlivosti motocyklov značky Honda.

Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

Nový model RC213V-S však nie je len iba výsledkom týchto skúseností s novými technológiami, ktoré Honda nazbierala pri účasti v pretekoch, ale skôr predstavuje úplne nový pokus dostať stroj vyvinutý pre preteky v sérii MotoGP na verejné komunikácie. Na víťazstvo na svetovom šampionáte je nutné vyvinúť stroj, ktorý jazdí najrýchlejšie na svete, ale Honda zastáva názor, že jazdci musia s motocyklom predovšetkým dobre manévrovať, takže medzi prostriedky nutné na vyhrávanie pretekov radí ľahkú ovládateľnosť. Honda sa inými slovami drží zásady, že najrýchlejší stroj na svete je ten, s ktorým sa aj najľahšie manévruje. Už od čias pretekov TT na ostrove Man vyvíja Honda konzistentne na základe tohto princípu čisto pretekárske stroje s cieľom dosiahnuť najľahšiu manévrovateľnosť na svete – a táto stratégia jej prináša jedno víťazstvo za druhým.

Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

I model RC213V-S bol vyvinutý podľa tejto zásady spoločnosti Honda tak, aby pretekársky špeciál RC213V, ktorý vyhral šampionáty MotoGP v rokoch 2013 a 2014, mohol jazdiť po verejných komunikáciách. Model RC213V-S zdedil špecifikácie špeciálu RC213V s náležitým dôrazom na hmotnostnú koncentráciu a znížené trenie, a taktiež všetky kľúčové aspekty pri výrobe, ktoré model RC213V ako pretekársky stroj pre MotoGP odlišujú od bežných motocyklov z masovej produkcie, a to pri zachovaní zodpovedajúcich významných rozdielov zahŕňajúcich nízku hmotnosť, precízne opracovanie jednotlivých komponentov a vynikajúce odborné schopnosti potrebné pri výrobe. Model RC213V-S je okrem toho vybavený riadiacimi technológiami, ktoré využíva aj stroj RC213V. Špeciál RC213V pozostáva iba zo súčastí, ktoré sú nutné na víťazstvo v pretekoch, pričom sa vychádza z koncepcie umožňujúcej zmeny špecifikácií podľa potrieb jazdca a trate. Na dosiahnutie parametrov umožňujúcich prevádzku modelu RC213V-S na verejných komunikáciách Honda pristúpila len k minimálnemu množstvu zmien a doplnkov oproti stroju RC213V.

Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

Predaj modelu RC213V-S s homologizáciou pre jazdu na verejných komunikáciách sa plánuje v Európe, USA, AustráliiJaponsku. Výrobcom odporúčané ceny sú stanovené na 188 000 EUR (vrátane dane) v Európe (pre Nemecko *1), 21 900 000 JPY (vrátane dane) v Japonsku, 244 000 AUD (vrátane dane) v Austrálii a 184 000 USD v USA.

  • Na prianie je k dispozícii balík na použitie na uzavretých okruhoch. (Tento balík nie je dostupný v USA.)

  • Žiadosti o kúpu modelu RC213V-S sa začínajú prijímať od 0:00 (SEČ) dňa 13. júla prostredníctvom objednávkového formulára na exkluzívnom webe (www.rc213v-s.com).

    *1: Predajnú cenu v Európe tu predstavuje predajná cena v Nemecku. Predajné ceny v Európe sa líšia v závislosti od danej krajiny. (Podrobnosti budú uvedené v objednávkovom formulári na exkluzívnych webových stránkach.)

    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

    Charakteristiky modelu RC213V-S

    Pri vývoji modelu RS213V-S sa naša pozornosť sústredila skôr na zachovanie maximálnej možnej miery celkových charakteristík špeciálu RC213V a pocitu z jeho vedenia než na snahu kopírovať jeho dynamickú výkonnosť. Na umožnenie jazdy v rýchlostiach, ktoré dosahuje pretekársky špeciál RC213V, je na prianie k dispozícii športový balík určený výhradne na jazdu na uzavretých tratiach, ako sú pretekárske okruhy.

    Vďaka tomu model RC213V-S umožňuje zažiť pocit z vedenia špeciálu RC213V na verejných komunikáciách a zároveň jazdu na ešte vyššej úrovni po uzavretých okruhoch.

    Model RC213V pozostáva iba zo súčastí, ktoré sú nutné na víťazstvo v pretekoch, pričom sa vychádza z koncepcie umožňujúcej zmeny špecifikácií podľa jazdca a trate. Aby bola možná prevádzka modelu RC213V-S na verejných komunikáciách, pristúpili sme len k minimálnym možným zmenám a doplneniam špeciálu RC213V, a to pri zachovaní všetkých ostatných charakteristických prvkov stroja RC213V.

    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

    Hlavné zmeny a doplnky modelu RC213V-S v porovnaní so špeciálom RC213V

    Zmeny vykonané s ohľadom na údržbu

    • Zachovali sme konštrukciu hnacieho kolesa vačkového hriadeľa, ale pneumatické ventily sme nahradili systémom špirálových pružín.
    • Prevodovka s hladkým radením bola nahradená konvenčným systémom.

    * Pre vyššie uvedené zmeny platí, že boli použité rovnaké špecifikácie ako na modeli RCV1000R, pretekársky stroj pre otvorenú kategóriu, ktorý je dostupný na trhu.

    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

    Doplnky pridané preto, aby bola možná prevádzka na bežných komunikáciách

    • Svetlomet
    • Zadné svetlo
    • Osvetlenie zadného EČ
    • Predne a zadné smerovky
    • Ľavé a pravé spätné zrkadlo
    • Rýchlomer
    • Tlmič výfuku s katalyzátorom
    • Prichytenie zadného EČ
    • Klaksón
    • Kľúčik Honda Smart
    • Elektrický štartér
    • Bočný stojan atď.

    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách
    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

    Zmeny vykonané preto, aby bola možná prevádzka na bežných komunikáciách

    • Uhol natočenia kolesa: 15 stupňov → 26 stupňov
    • Pneumatiky: RS10 od spoločnosti Bridgestone
    • Predný brzdový kotúč: z antikorovej ocele, vyrobený spoločnosťou Yutaka Giken Co.,
    • * Ltd.      
    • Brzdové doštičky: Brembo S.p.A.

    Honda RC213V-S 2015 - špeciál MotoGP upravený na prevádzku na verejných komunikáciách

    Porovnanie špecifikácií RC213V-S a MotoGP špeciálu RC213V:

    Model RC213VRC213V-SRC213V-S (s kitom)
    Dĺžka (mm)2,0522100【2100】
    Šírka (mm)645790770
    Výška (mm)1,111120【1120】
    Rázvor (mm)1,4351465【1465】
    Svetlá výška (mm)115120【120】
    Výška sedla (mm)-830【830】
    Hmotnosť (kg)Viac ako 158 (po preteku)170 (suchá)160 (suchá)
    Počej osôb 1 osoba1 osoba1 osoba
    Min radius otočenia (m)-3.76.4
    Typ motoraKvapalinou chladený štvortaktný V4 DOHC 4 ventilyKvapalinou chladený štvortaktný V4 DOHC 4 ventilyKvapalinou chladený štvortaktný V4 DOHC 4 ventily
    Zdvihový objem (cm3)999999999
    Vŕtnaie × Zdvih (mm)-81.0 × 48.581.0 × 48.5
    Kompresný pomer-13.013.0
    Max výkon (kW[PS]/rpm)Viac ako 175kW117[159]/11000Viac ako 158[215]/13000
    Max. krútiaci moment (Nm[kgf m]/rpm)-102[10.4]/10500Viac ako 118[12.1]/10500
    Dodávka paliva-PGM-FI (Programmed fuel injection system)PGM-FI (Programmed fuel injection system)
    Štartér-vlastnývlastný
    Zapaľovanie-Tranzistorové s batériouTranzistorové s batériou
    Kapacita nádrže (l)2016.316.3
    Spojka-Suchá viaclamelováSuchá viaclamelová
    Prevodovka-6-stupňová6-stupňová
    Pomer prevodových stupňov 1st- 2,1252,125
    2nd-1,6471,647
    3rd-1,3681,368
    4th-1,2171,217
    5th-1,1001,100
    6th-1,0321,032
    Prevodový pomer (primary/secondary)-1.933/2.4711.933/2.353~2.933
    Caster angle (degrees)-24,6【24.6】
    Stopa (mm)-105【105】
    Pneu vpredu16.05.15120/70ZR17M/C120/70ZR17M/C
    Pneu vzadu16.05.15190/55ZR17M/C190/55ZR17M/C
    Brzda vpreduHydraulická dvojkotúčováHydraulická dvojkotúčováHydraulická dvojkotúčová
    Brzda vzaduHydraulická jednokotúčováHydraulická jednokotúčováHydraulická jednokotúčová
    Pruženie vpredu-Telescopická vidlicaTelescopická vidlica
    Pruženie vzadu-Pro-LinkPro-Link
    RámDiamondDiamondDiamond

    Pridané: 11.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

    Technické parametre z Moto DB:

    Honda RC213V-S 2015:

    Foto:
    Honda RC213V-S 2015
    Všeobecné informácie:
    Výrobca:Honda
    Model:RC213V-S
    Rok:2015
    Novinka:NOVINKA 2015
    Kategória:Superšport
    Motor:
    Typ motora:V4 (4T)
    Objem:999 ccm
    Max. výkon:159.1 k (117.0 kW) / 11000 ot.
    Max. krútiaci moment:102 Nm / 10500 ot.
    Kompresný pomer:13.0 : 1
    Vŕtanie x Zdvih:81.0 × 48.5 mm
    Palivový system:vstrekovanie PGM-FI
    Rozvod:DOHC (4V)
    Chladenie:kvapalinou
    Pohon / Podvozok:
    Prevodovka:manuálna 6-stupňová
    Sekundárny pohon:reťaz
    Brzdy vpredu:dvojkotúčová
    Priemer bŕzd vpredu:320 mm
    Pneu vpredu:120/70ZR17M/C
    Brzdy vzadu:jednokotúčová
    Priemer bŕzd vzadu:220 mm
    Pneu vzadu:190/55ZR17M/C
    Hmotnosť / Rozmery:
    Suchá hmotnosť:170 kg
    Výška sedla:830 mm
    Rázvor:1465 mm
    Dĺžka:2010 mm
    Šírka:790 mm
    Výška:1120 mm
    Svetlá výška:120 mm
    Objem nádrže:16.3 l
    Doplnková výbava:
    Iná výbava:suchá viaclamelová spojka

    Súvisiace články:

    Ďalšie články tohto autora:

    Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač
    Moto Guzzi

    Galéria ku článku: