Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2281 až 2295 z cekového počtu: 4041.
06.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11833 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy!
Už len pár dní a je to tu! Rýchlosť, adrenalín a ladné tvary tých naj motoriek ťa chytia za srdce na výstave Motocykel v bratislavskej Inchebe od 14. do 17. marca.
06.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 4815 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Znovuzrodenie: Wakan Motorcycles sa vracia s novým menom
Písal sa rok 2006 a malý francúzsky výrobca Wakan Motorcycles predstavil svoj prvý model Wakan 1640.
05.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10024 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2012
Už piaty rok sme Vám - čitateľom dali do rúk možnosť aby ste ohodnotili našu prácu. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu Motoride.sk sa Vám najviac páčili a ktorým ste pridelili najviac hlasov si môžete pozrieť v tomto súhrne.
05.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7766 [Novinky - PR článok]

Tlmiče Touratech pre adventure motocykle
Na enduro motocykloch, zvlášť tých cestovných, je práve podvozok a jeho systém odpruženia faktorom, ktorý rozhodne o tom, či bude jazda pohodlná alebo bude každý prejdený kilometer iba obyčajným trápením. Jazdiť uvoľnene, a teda pohodlne, je možné len vtedy, ak jazdec nezvádza boj so svojou motorkou.
04.03.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 2538 [Bleskovky - Šport]

Zmena v kalendári MOTOSHOP ŽUBOR CUP
POZOR Zmena v kalendári! Dátumy zostali, ale zmenilo sa miesto.
04.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16125 [Novinky - Predstavujeme]

Motocykle Cleveland CycleWerks prichádzajú na slovenský trh
Spoločnosť Cleveland CycleWerks, pochádzajúca z Clevelandu v USA, je výrobca nízko-objemových motocyklov v štýle Bobber a Café Racer. História výroby motocyklov v Clevelande siaha až do roku 1915.
04.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3670 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 3/2013
V predaji je už nové marcové číslo časopisu Svet motocyklov, čo zaujímavé v ňom nájdete?
03.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4557 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta F3 pre speváka Justina Biebera
MV Agusta a kanadský importér Motovan Corporation predstavujú darček k 19. narodeninám speváka Justina Biebera. MV Agusta F3 bola špeciálne upravená na žiadosť Justinového otca Jeremyho.
03.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 5431 [Bleskovky - Novinky]

Elektrický superšport? Áno, Energica eCRP
Hudba budúcnosti. Aj tak by sa dal nazvať koncept talianskej značky Energica s označením eCRP. Poskytne jazdu v rýchlosti až 220 kilometrov za hodinu a to ekologicky veľmi šetrným spôsobom.
02.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 2864 [Bleskovky - Novinky]

Predstavenie: Limitované verzie modelov značky Triumph pre taliansky trh
Na talianskej výstave Salone Moto e Scooter del Centro-Sud Italia, ktorá sa bude konať v priestoroch rímskeho výstaviska v dňoch 7 až 10 Marca 2013, sa predstavia limitované edície modelov britskej značky. Jedná sa o modely Bonneville SE, Bonneville T100 a úplne nový Speed Triple SE.
01.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 2768 [Bleskovky - Novinky]

Odhalené : Testovanie prototypov novej Yamahy R-1
Podľa neoficiálnych správ to vyzerá tak, že sa Yamaha pustila do vývoja novej R1. V správe o tom informuje anglický motocyklový portál www.motorcyclenews.com.
01.03.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 31860 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: šikovná dvojica od Hondy – CBR500R a CB500F
Postavené na rovnakom základe a predsa značne odlišné. To sú športovo ladené šidlá od Hondy, stvorené predovšetkým pre mladých riderov s vodičákom na stroje do 35 kW. No ako som si počas testovania uvedomil, šikovné päťstovky boli stvorené pre ďaleko širšie spektrum jazdcov.
01.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6237 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predstavujeme: Prilba HJC - C12N Lotus
Prilby HJC patria medzi najpredávanejšie na svete. Antibakteriálne vložky a protihmlové štíty sú samozrejmosťou. Vysoká kvalita týchto heliem uspokojí aj najnáročnejších zákazníkov.
28.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7168 [Bleskovky - PR bleskovka]

Predstavujeme: Vybrané modely MODEKA 2013
Oblečenie od tohto nemeckého výrobcu, poznajú motorkári už vyše 60 rokov. Na slovenský trh však vstúpil až v sezóne 2012. A bol to raketový štart.
26.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11657 [Novinky - PR článok]

Pneumatiky Heidenau - Čerstvo upečené dobrodružstvo z Nemecka
Láka vás vôňa diaľok a nekonečné cesty uprostred púšte? Chuť pravej arabskej kávy, či pestrofarebné trhy s exotickým korením a neskutočný dopravný chaos? Tieto miesta nedotknuté najmodernejšími výdobytkami sa stávajú čoraz obľúbenejším cieľom.
Predchádzajúce | 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!