Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1150 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Suzuki Slovakia Tour 2013

 Zdieľať

Pridané: 13.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5906 [Novinky - Pozvánka]

Všetkých majiteľov a priaznivcov motocyklov Suzuki, srdečne pozývame na tretí ročník mototuristickej akcie SUZUKI Slovakia Tour, ktorá sa uskutoční v termíne 13. – 16. júna 2013.

Počas štyroch dní si každý bude môcť do sýtosti zajazdiť a večer sa dobre zabaviť, v kruhu ľudí s rovnakou krvnou skupinou.

Stretneme sa vo štvrtok 13. júna 2013 v čase medzi 13:00 a 14:00, v priestoroch automobilového dílera SUZUKI - PRO AUTO, s.r.o., Zvolenská cesta 18, Banská Bystrica (www.proauto.sk). Potom sa spoločne presunieme cez horské sedlo Čertovica, Štrbu a Tatranskú Lomnicu, až do Starej Ľubovne. Účastníci, ktorí si pre cestu do hotela SOREA Ľubovňa vyberú vlastnú trasu sa môžu ubytovať už po 14. hodine.

Trasy spoločných výletov, naplánovaných na piatok a sobotu – cca 280 km, ktoré povedú po zaujímavých cestách nášho hornatého Slovenska (viď mapka), budeme absolvovať v rekreačnom tempe s častými zastávkami na občerstvenie.

Účastnícky poplatok 111 € na osobu, zahrňuje: 3x ubytovanie v hoteli SOREA Ľubovňa, uvítací drink, raňajky formou bufetu, večere so špecialitami regiónu, 2x obed na trasách výletov a voľný vstup do wellness hotela. V cene je zahrnutý aj Večer v Nestville Parku (www.nestvillepark.sk). Bohatá večera pozostávajúca z tradičných špecialít Spiša, bude spojená s prehliadkou moderného liehovaru a degustáciou prvej slovenskej whisky. Každý účastník dostane tričko s darčekom na pamiatku a brožúru s itinerárom trás spoločných výletov.

Prihlášku a program štvordňovej akcie nájdete na www.suzuki.sk/motocykle/akcie

Prípadné otázky vám rád zodpovie Ing. Miroslav Masničák tel.: 0903 477 118, e-mail: masnicak.m@mail.t-com.sk.

Tak neváhajte a prihláste sa u najbližšieho dílera Suzuki, alebo priamo u importéra MSC – SUZUKI Slovensko, o.z.

Pridané: 13.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »