Anketa:
Pozvánka: Suzuki Slovakia Tour 2013
ZdieľaťPridané: 13.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5906 [Novinky - Pozvánka]
Všetkých majiteľov a priaznivcov motocyklov Suzuki, srdečne pozývame na tretí ročník mototuristickej akcie SUZUKI Slovakia Tour, ktorá sa uskutoční v termíne 13. – 16. júna 2013.
Počas štyroch dní si každý bude môcť do sýtosti zajazdiť a večer sa dobre zabaviť, v kruhu ľudí s rovnakou krvnou skupinou.
Stretneme sa vo štvrtok 13. júna 2013 v čase medzi 13:00 a 14:00, v priestoroch automobilového dílera SUZUKI - PRO AUTO, s.r.o., Zvolenská cesta 18, Banská Bystrica (www.proauto.sk). Potom sa spoločne presunieme cez horské sedlo Čertovica, Štrbu a Tatranskú Lomnicu, až do Starej Ľubovne. Účastníci, ktorí si pre cestu do hotela SOREA Ľubovňa vyberú vlastnú trasu sa môžu ubytovať už po 14. hodine.
![]() |
Trasy spoločných výletov, naplánovaných na piatok a sobotu – cca 280 km, ktoré povedú po zaujímavých cestách nášho hornatého Slovenska (viď mapka), budeme absolvovať v rekreačnom tempe s častými zastávkami na občerstvenie.
Účastnícky poplatok 111 € na osobu, zahrňuje: 3x ubytovanie v hoteli SOREA Ľubovňa, uvítací drink, raňajky formou bufetu, večere so špecialitami regiónu, 2x obed na trasách výletov a voľný vstup do wellness hotela. V cene je zahrnutý aj Večer v Nestville Parku (www.nestvillepark.sk). Bohatá večera pozostávajúca z tradičných špecialít Spiša, bude spojená s prehliadkou moderného liehovaru a degustáciou prvej slovenskej whisky. Každý účastník dostane tričko s darčekom na pamiatku a brožúru s itinerárom trás spoločných výletov.
Prihlášku a program štvordňovej akcie nájdete na www.suzuki.sk/motocykle/akcie
Prípadné otázky vám rád zodpovie Ing. Miroslav Masničák tel.: 0903 477 118, e-mail: masnicak.m@mail.t-com.sk.
Tak neváhajte a prihláste sa u najbližšieho dílera Suzuki, alebo priamo u importéra MSC – SUZUKI Slovensko, o.z.
![]() |
Pridané: 13.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: 12. Motoride stretko, 16. - 18. 8. 2013, jazero Izra, Slanské vrchy - Awia
- 12. Motoride stretko bude na jazere Izra v Slanských vrchoch - Awia
- Pozvánka: SUZUKI Slovakia Tour 2014 - Redakcia
- Pozvánka: VI. Nakopni Svoj Stroj - Redakcia
- Pozvánka: 9. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2010 - 13. - 15. 8. 2010 - Tokaj - Redakcia
- Pozvánka: MDŽ na Slovakia Ringu - 18. 5. 2013 - Online registrácia spustená - Redakcia
- Pozvánka: ATE days 31.5. - 2. 6. 2013, Jasná - zooo
- Pozvánka: 17. stretnutie motorideákov - Motoride Tour 2020 Košice - Awia
- Pozvánka: 13. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2014, 15. - 17. 8. 2014, Teplý vrch - Awia
- Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!