Anketa:
Pozvánka: VI. Nakopni Svoj Stroj
ZdieľaťPridané: 26.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4164 [Novinky - Pozvánka]
Konečne začala jar a už po šiesty krát máte možnosť sa zúčastniť moto stretnutia Nakopni Svoj Stroj ktoré je zárukou dobrej partie ľudí, pekných výjazdov a neopakovateľnej atmosféry!
Zúčastni sa aj Ty jediného česko-slovenského stretnutia priaznivcov jednej stopy, ktoré je jedinečné práve svojim originálnym programom sprevádzaným dobrou náladou všetkých účastníkov.
Tento rok sa stretneme na strednom Slovensku v Banskej Štiavnici.
NSS je jedinečné mototuristické stretnutie pre všetkých, ktorí majú radi prírodu, pekné a zaujímavé výjazdy, netradičné miesta a dobrú partiu ľudí s priateľskou atmosférou.
VI. ročník sa uskutoční v Banskej Štiavnici, penzión Kachelman v termíne 07. - 09. 06. 2013
MIESTO: Penzión Kachelman, ul. Kammerhofská 18, Banská Štiavnica
![]() |
PROGRAM: VI. Nakopni Svoj Stroj
PIATOK: 07. 06. 2013 "Hore, dole. Z kopca do kopca"
( Banská Štiavnica )- stretnutie v penzióne Kachelman - Banská Štiavnica - ubytovanie možné už od 13:00
- ubytovanie, privítanie účastníkov, večera www.kachelman.sk
- možnosť využitia Wellness + masáže
SOBOTA: 08. 06. 2013 moto výjazd: cca 170 km "Drevorubač a iné zveriny"
( Banská Štiavnica, Dudince, Tlmače, Pukanec, Počúvadlo, Banská Štiavnica )- 07:00 - 09:30 - raňajky vo forme švédskych stolov
- 10:00 - 16:00 - moto-výjazd: smer Levice
- 13:00 - 14:00 - obed: Tlmače Penzión Lipa
- 15:00 - 16:00 - Hotel Topky, Počúvadlo, prestávka
- 19:00 - ? - večera, divé špeciality
- možnosť využitia Wellness + masáže
NEDEĽA: 09. 06. 2013 "Zdar Boh"
( Banská Štiavnica )- raňajky vo forme švédskych stolov
- individuálne výjazdy po okolí
- možnosť prehliadky pivovaru ERB
- individuálny odchod
ŠTARTOVNÉ: 80,-€ / osoba
v štartovnom poplatku je zahrnuté:
- 2x ubytovanie
- 2x raňajky vo forme švédskych stolov
- 2x večera
- 1x štýlové tričko VI. Nakopni Svoj Stroj
- 1x DVD z akcie V. NSS
- Security Parking
![]() |
Ako každoročne je počet účastníkov na VI. Nakopni Svoj Stroj limitovaný, tak neváhajte a registrujte sa.
viac info: www.motoaktual.sk
Pridané: 26.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: 8. Haličská Motorkáreň - 25. 5. - 26. 5. 2013 - Redakcia
- Pozvánka: ATE days 31.5. - 2. 6. 2013, Jasná - zooo
- Pozvánka: 11. 5. 2013 - Slovenský deň motocyklistov - Redakcia
- Program a časový harmonogram Travel Eventu 2013 - Redakcia
- Pozvánka: Suzuki Slovakia Tour 2013 - Redakcia
- 12. Motoride stretko bude na jazere Izra v Slanských vrchoch - Awia
- Pozvánka: 14. HALIČSKÁ MOTORKÁREŇ 2019 - Awia
- Cenduro Vítanie jari 2013 - Levočská Dolina - Redakcia
- Zimowy motocyklowy zlot pingwina 2013 – Elefantentreffen meets Metal Mulisha - eNeM
- Pozvánka: 5. Stretko ľadových medveďov 2019, Brezno - motorky, zima, sneh, preteky, pioniere a skvelá zábava - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!