Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1157 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30934
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18185)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12749)

Články -

Zobrazujem články 2356 až 2370 z cekového počtu: 4035.

07.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5576 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 2

Pokračovanie komentovanej fotogalérie z Bad Salzuflenu - Custom Bike Show 2012.

 

06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23095 [Novinky - Predstavujeme]

-

Skúter pre rôzne príležitosti - Honda NSS300 Forza

NSS300 Forza je nový športový skúter strednej veľkosti, poháňaný motorom poskytujúcim dostatok výkonu i na dlhšie dochádzanie, a napriek kompaktnému rámu ponúka priestor pre uskladnenie dvoch integrálnych prilieb.

 

06.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8915 [Novinky - Predstavujeme]

-

Komfortný Diavel - Ducati Diavel Strada

Ducati svoj model s menom Diavel prináša vo viacerých verziách. Tento rok prišla na svet verzia s označením Strada, a ako názov napovedá, jedná sa o turistickú verziu tohto biku.

 

04.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9481 [Novinky - Predstavujeme]

-

S novým veľkým motorom prichádza Moto Guzzi California 1400 Touring a Custom

S veľkým motorom o objeme 1380 ccm prichádza očakávaný model talianskej značky Moto Guzzi, model California 1400. California 1400 prichádza hneď v dvoch verziách Touring a Custom.

 

04.12.2012 - Romoto Čitatelia: 9205 [Novinky - Reportáž]

-

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1.

1.decembra sme sa s Cacaom zúčastnili výstavy CUSTOMBIKE 2012 v nemeckom Bad Salzuflene. Už dlho som túžil pozrieť sa na výstavu netradičných - „ručne“ vyrobených motoriek.

 

03.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12013 [Testy a predstavenia - Test]

-

MV Agusta Brutale 675 - Najmenšia brutalka

Ak by som ju mal opísať čo najkratšie, tak poviem, že to je typická talianka. Krásna, malá, športová a má svoje muchy.

 

03.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8138 [Novinky - Predstavujeme]

-

Inovovaná rada Hypermotard - Ducati Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada

Vzduchom chladené Hypermotardy už v ponuke Ducati nenájdeme. Namiesto nich prichádza nová generácia troch modelov s kvapalinou chladeným motorom, Hypermotard, Hypermotard SP a štýlový turista Hyperstrada.

 

01.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10428 [Novinky - PR článok]

-

Vianočné tipy 2012

Tak ako každý aj tohto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.

 

30.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6463 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

MOTORIDE.SK a BULDOG Vám urobia vianoce aj v januári!

MOTORIDE.SK a BULDOG sa rozhodli urobiť svojim členom a zákazníkom Vianoce aj v januári. Ako?

 

30.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7948 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Projekt z cesty do terénu - Husaberg FE 450 "DudisRacing" a rýchlovka v piesku

Svoje 30. narodeniny som z polovice dňa strávil na trati v Moravskom Jáne. Ponuku vyskúšať endurového Husára som chvíľku zvažoval - len tak pro forma na oko, nech nevyzerám ako nenažranec.

 

30.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10926 [Novinky - Predstavujeme]

-

Najväčší z malých alebo najmenší z veľkých - KTM 390 Duke

Rakúska značka KTM opäť rozšírila svoju radu vojvodov o model KTM 390 Duke. Nový model s nízkou váhou, iba 139 kíl bez paliva a výkonom 32 kW, určite prinesie jeho majiteľom kopec zábavy na cestách.

 

29.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10049 [Novinky - Oznam]

-

Dočkáme sa bezpečnejších ciest aj na Slovensku?

Štatistiky nehodovosti na slovenských cestách ukazujú alarmujúce čísla. Za jeden rok príde približne k 22 000 nehodám. Preto sa dnes na pôde Centra bezpečnej jazdy pri Orechovej Potôni stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Rakúska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako toto vysoké číslo znížiť. Odborníci sa zhodli, že Slovensku by pomohol nový moderný systém vzdelávanie vodičov.

 

29.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27910 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme: Piaggio Mp3 Yourban 300 2012 – na troch kolesách nielen do mesta

Napriek tomu, že unikátny trojkolesový skúter Mp3 predstavilo Piaggo v roku 2006, nemali sme doteraz možnosť ho vyskúšať. Aj preto som ani na sekundu nezaváhal a Mp3-ku zobral ako sekundanta k testu nového Fly 125. Ako sa teda jazdí na troch?

 

28.11.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 19941 [Testy a predstavenia - Test]

-

KTM Duke 200 - Malý provokatér

Nájde si už 2hý najmenší Duke svojich priaznivcov a trafil sa presne medzi 125ku a dospelého, aj keď takisto miniatúrneho 690koveho vagabunda? Otázka moja osobná – je možné, že som prežil 130 besných talianskych, ale pochová ma malý pomaranč?

 

28.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7976 [Bleskovky - Novinky]

-

Gas Gas EC 2T Racing 2013 - Nové 2T endurá

Gas Gas predstavuje nové dvojtaktné endurá pre rok 2013 s označením RACING. Ide o štandardné stroje s lepšími komponentmi, aby si svoje „Gazíky“ mohli rejsovo založený enduráci nastaviť presne podľa seba alebo podľa podmienok na trati.

 

| 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »