Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1982 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšané na Elefante: Oxford Hot Hands Carbon - vyhrievané rukoväte (návleky) bez nutnosti montáže gripov

 Zdieľať

Pridané: 20.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12232 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Vyhrievané rukoväte pozná určite každý turista. Nie každý možno ale vie, že v ponuke Oxfordu sú rukoväte alebo skôr návleky, ktoré nevyžadujú demontáž a výmenu gripov na motorke, a predsa vám poskytnú ruky v teple počas jesennej, zimnej či jarnej sezóny alebo na vašej dovolenke.

Seriál článkov - Na motorke v zime:

Keďže tohto roku som vyrazil na zimný zraz Elefantentreffen na skútri Piaggio Fly 125, ktorý sa mi do rúk dostal len tesne pred odchodom, využil som príležitosť otestovať vyhrievané rukoväte bez nutnosti montáže gripov - Oxford Hot Hands.

 Oxford Hot Hands
Oxford Hot Hands

Vlastnosti Oxford Hot Hands:

  • Rýchla montáž a demontáž
  • Vyhrievané návleky sa upevňujú na pôvodné gripy
  • Regulácia teploty v dvoch stupňoch
  • Signalizácia zapnutia pomocou LED
  • Vhodné na všetky druhy motoriek a štvorkoliek
  • Vhodné na sezónne využitia počas chladnejšieho počasia
  • Možnosť prenosu medzi viacerými motorkami, resp zo starej na novú
  • Malá spotreba el. energie - menej ako 3A

 Obsah balenia
Obsah balenia

Inštalácia

Inštalácia Hot Hands je veľmi jednoduchá. Balenie obsahuje kabeláž s poistkou, ktorú pripevníme priamo na batériu. Keďže pravdepodobne neuvažujeme nad pravidelným používaním, nebude to vadiť. Stále je možná aj montáž cez relé na zapnuté zapaľovanie motorky, aby rukoväte nefungovali keď motorka nie je naštartovaná a nevybili tak batériu. Keďže ja som ich inštaloval na jeden víkend, pochopiteľne som kabeláž pripojil priamo na batériu.

 Vypínač - ovládanie rukovätí
Vypínač - ovládanie rukovätí

Ako druhé som upevnil vypínač - ovládanie rukovätí. Keďže skúter nemá klasickú rúrku riadidiel, pripevnil som ho na spätné zrkadlo sťahovacou páskou. Potom stačilo už len spojiť vypínač s káblom z napájania a pripojiť oba návleky Hot Hands. Na záver som "upratal" a upevnil káble na motorke tak, aby neprekážali a neboli len tak voľne vo vzduchu.

Montáž mne aj s fotením celého postupu zabrala cca 40 minút. Všetko záleží ale hlavne od motorky na ktorú to montujete, pretože každá má jednotlivé miesta inak dostupné.

Prevádzka - cesta na zimný zraz Elefantentreffen 2013

Reportáž z Elefantov už na motoride.sk zverejnená bola: Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli. Počas cesty sme zažili všetko, pekné počasie v teplote mierne nad nulou, jazdu v daždi a cestou späť aj mráz a sneženie. Piaggio malo nahodené veľké plexi, ktoré trochu krylo aj rukoväte. Vyhrievanie som mal však zapnuté non-stop.

 Pripravený na štart
Pripravený na štart

V daždi, keď som mal kožené rukavice Held s Gore-Texom, som mal vyhrievanie zapnuté naplno. Návleky mali príjemnú teplotu a vôbec nehriali priveľa. Keď som použil neskôr tenšie rukavice Bike Gore (cyklistické s Windstoperom, v ktorých jazdím v zime), tak som musel občas prepínať vyhrievanie na slabší výkon, pretože návleky boli až príliš horúce. Tu som teda ocenil možnosť regulácie v dvoch stupňoch.

Za ďalšiu výhodu som považoval aj fakt, že Hot Hands som na zraze zhodil dole a schoval pod sedlo. Malo to niekoľko výhod: nikto mi ich nevzal, nemohlo sa stať, že by ich niekto zapol a vyšťavil mi batériu a navyše neboli v nedeľu ráno zasnežené.

Treba rátať s tým, že rukoväte - resp návleky zväčšia priemer gripov. Nie sú veľmi hrubé, ale nejaký milimetrík pribudne. Asi ako keď chytíte hrubšie gripy na nejakom cruiseri. Na dotyk sú však príjemne mäkké a neprešmykujú. Z vnútornej časti sú pokryté jemnou protišmykovou gumou, takže sa netreba ani obávať, že budú prešmykovať na gripoch.

 Pripravený na cestu domov
Pripravený na cestu domov

Celkovo som počas tripu dlhého takmer 1000 km ocenil hlavne rýchlu a nenáročnú montáž a to hlavné: RUKY v TEPLE :-)

Záver

Ak sa venujete turistike, určite siahnete po niektorom z modelov napevno inštalovaných vyhrievaných rukovätí. Inštalácia si vyžaduje síce viac práce ale, rukoväte sú robustnejšie, odolnejšie a máte ich vždy "poruke". Ak však budete motorku predávať, pravdepodobne pôjdu rukoväte s ňou k novému majiteľovi.

Hot Hands je dobrá voľba na sezónne využitie. Ak si počas roka chcete vychutnať ovládanie v originálnych rukovätiach na vašej motorke a Hot Hands nahodíte na svojho naháča, jogurta, štvorkolku či ostré enduro len na jazdy v zimnom alebo chladnom počasí. Ak si káblovačku v motorke necháte, pripojenie rukovätí je otázka minútky. Ak si ich pribalíte do batožiny, môžete ich nahodiť iba ak to bude potrebné.

Navyše ako ma upozornili čitatelia, je tu ešte jedna možnosť využitia Hot Hands a to na madlá pre spolujazdca. tref napísal: "Priateľka to má na zadnom madle, aj keď ruky spolujazdca nie sú tak vystavené zime ako vodiča, ale pochvaľuje si to. Akurát trochu chýba možnosť regulácie, bez rukavíc je to až moc teplé." - tref hovorí ale o staršom modeli HotHands bez regulácie. Testovaný model mal reguláciu v dvoch stupňoch.

Cena Oxford Hot Hands Carbon: 47,90 €.

Plusy, mínusy

jednoduchá montáž a demontáž, prispôsobia sa priemeru rukoväte, nemusia byť na motorke po celý rok, môžu sa použiť na viac motoriek „v rodine“, možnosť využitia na madlá pre spolujazdca zväčšujú priemer rukoväte, nie sú určené na celoročné používanie

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Rukoväte na test poskytla spoločnosť www.motosvet.sk.

Pridané: 20.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Na motorke v zime:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria